E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 aproba Ordonanţa 79 2001
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 79 2001
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 abrogă articolul 2 din actul Ordonanţa 79 2001
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 19 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 20 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 21 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 24 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 26 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 33 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 35 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 36 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 38 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 39 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 40 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 41 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 43 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 44 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 45 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 46 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 47 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 51 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 52 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 53 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 54 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 56 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 57 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 58 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 59 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 60 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 61 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 62 din actul Ordonanţa 43 1997
Articolul 1 din actul Legea 413 2002 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 43 1997
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 413 din 26 iunie 2002

privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 79/2001 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 490 din  9 iulie 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 79 din 30 august 2001 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 541 din 1 septembrie 2001, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. La articolul I, punctul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "1. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
    <<(2) Prevederile prezentei ordonante se aplica integral tuturor drumurilor publice si, partial, drumurilor de utilitate privata.>>"
    2. La articolul I, dupa punctul 1 se introduc punctele 1^1 - 1^6 cu urmatorul cuprins:
    "1^1. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 3
    Din punct de vedere al destinatiei drumurile se impart in:
    a) drumuri publice - drumuri de utilitate publica destinate circulatiei rutiere si pietonale, in scopul satisfacerii cerintelor generale de transport ale economiei nationale, ale populatiei si de aparare a tarii; acestea sunt proprietate publica;
    b) drumuri de utilitate privata - drumuri destinate satisfacerii cerintelor proprii de transport rutier si pietonal spre obiective economice, forestiere, petroliere, miniere, agricole, energetice, industriale si altele asemenea, de acces in incinte, ca si cele din interiorul acestora, precum si cele pentru organizarile de santier; ele sunt administrate de persoanele fizice sau juridice care le au in proprietate sau in administrare.>>
    1^2. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 4
    Din punct de vedere al circulatiei drumurile se impart in:
    a) drumuri deschise circulatiei publice, care cuprind toate drumurile publice si acele drumuri de utilitate privata care asigura, de regula, accesul nediscriminatoriu al vehiculelor si pietonilor;
    b) drumuri inchise circulatiei publice, care cuprind acele drumuri de utilitate privata care servesc obiectivelor la care publicul nu are acces, precum si acele drumuri de utilitate publica inchise temporar circulatiei publice.>>
    1^3. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 6
    (1) Drumurile de interes national apartin proprietatii publice a statului si cuprind drumurile nationale, care asigura legaturile cu capitala tarii, cu resedintele de judet, cu obiectivele de interes national, intre ele, precum si cu tarile vecine, si pot fi:
    a) autostrazi;
    b) drumuri expres;
    c) drumuri nationale europene (E);
    d) drumuri nationale principale;
    e) drumuri nationale secundare.
    (2) Incadrarea in aceste categorii se face de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, cu exceptia drumurilor nationale europene, a caror incadrare se stabileste potrivit acordurilor si conventiilor internationale la care Romania este parte.
    (3) Propunerile de clasificare a drumurilor nationale in categoria drumurilor nationale europene (E) se fac de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.>>
    1^4. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 7
    Drumurile de interes judetean fac parte din proprietatea publica a judetului si cuprind drumurile judetene, care asigura legatura intre:
    a) resedintele de judet cu municipiile, cu orasele, cu resedintele de comuna, cu statiunile balneoclimaterice si turistice, cu porturile si aeroporturile, cu obiectivele importante legate de apararea tarii si cu obiectivele istorice importante;
    b) orase si municipii, precum si intre acestea si resedintele de comuna;
    c) resedinte de comuna.>>
    1^5. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 11
    Drumurile nationale, judetene si comunale isi pastreaza categoria functionala din care fac parte, fiind considerate continue in traversarea localitatilor, servind totodata si ca strazi. Modificarea traseelor acestora in traversarea localitatilor se poate face numai cu acordul administratorului drumului respectiv, in concordanta cu planul urbanistic aprobat. In cazul drumurilor de interes national se va obtine si acordul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.>>
    1^6. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 13
    (1) Propunerile de incadrare in categorii functionale pentru drumurile nationale si judetene se fac de catre administratorii acestor categorii de drumuri, iar pentru drumurile comunale, de catre consiliile locale interesate, prin consiliile judetene sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Promovarea propunerilor se face cu avizul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
    (2) Propunerile de modificare a incadrarii unui drum vicinal sau a unei strazi in drum comunal si invers se fac prin hotarare a consiliului local; in cazul in care drumul respectiv se afla pe raza a doua sau mai multe autoritati administrativ-teritoriale, propunerile de modificare se fac cu acordul tuturor consiliilor locale interesate. In toate cazurile este necesar avizul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.>>"
    3. La articolul I, dupa punctul 2 se introduc punctele 2^1 - 2^5 cu urmatorul cuprins:
    "2^1. Alineatul (1) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 19
    (1) Zona strazilor include partea carosabila, acostamentele, santurile, rigolele, trotuarele, spatiile verzi care separa sensurile de circulatie, pistele pentru ciclisti, suprafetele adiacente pentru parcaje, stationari sau opriri, precum si suprafetele de teren necesare amplasarii anexelor acestora. Pe sectoarele de strazi fara canalizare scurgerea apelor trebuie asigurata prin santuri amenajate.>>
    2^2. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 20
    Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei este organul administratiei publice centrale care exercita prerogativele dreptului de proprietate publica a statului in domeniul drumurilor nationale.>>
    2^3. Alineatul (1) al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 21
    (1) Administrarea drumurilor nationale se realizeaza de Administratia Nationala a Drumurilor, sub autoritatea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. Organizarea si functionarea Administratiei Nationale a Drumurilor se va aproba prin hotarare a Guvernului.>>
    2^4. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 24
    La proiectarea, executia si interventiile asupra drumurilor se va tine seama de categoriile functionale ale acestora, de traficul rutier, de siguranta circulatiei, de normele tehnice, de factorii economici, sociali si de aparare, de utilizarea rationala a terenurilor, de conservarea si protectia mediului si de planurile de urbanism si de amenajare a teritoriului, aprobate potrivit legii, precum si de normele tehnice in vigoare pentru adaptarea acestora la cerintele pietonilor, ciclistilor, persoanelor cu handicap si de varsta a treia.>>
    2^5. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 26
    Amplasarea unor obiective economice sau de alta natura, care implica modificari ale traseului, ale elementelor geometrice sau ale structurii de rezistenta a unui drum, se face cu acordul administratorului drumului respectiv, cheltuielile aferente fiind in sarcina celui care a solicitat modificarile, cu respectarea legislatiei in vigoare privind autorizarea executarii constructiilor.>>"
    4. La articolul I, dupa punctul 3 se introduc punctele 3^1 - 3^3 cu urmatorul cuprins:
    "3^1. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 33
    Autoritatile administratiei publice locale impreuna cu Politia rutiera au obligatia de a reglementa circulatia, parcarea, stationarea si oprirea pe strazi a vehiculelor. Parcarea in localitati se asigura de catre administratia publica locala in locuri special amenajate, in afara benzilor de circulatie si a trotuarelor, amplasate de comun acord cu Politia rutiera.>>
    3^2. Articolul 35 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 35
    In functie de programele de circulatie aprobate de autoritatile competente, drumurile publice vor fi prevazute cu statii amenajate in afara fluxului circulatiei, pentru oprirea mijloacelor de transport in comun. Semnalizarea unitara si amenajarea acestora se asigura de catre consiliile locale in intravilan si de catre consiliile judetene in extravilan, indiferent de categoria drumului. Locurile de parcare si refugiile de pe autostrazi vor fi dotate cu utilitati, telefonie pentru apel de urgenta si cu grupuri sanitare.>>
    3^3. Articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 36
    Pe drumurile publice se vor aplica masuri de protectie a mediului, pe baza studiilor de impact al traficului asupra acestuia.>>"
    5. La articolul I, dupa punctul 4 se introduc punctele 4^1 si 4^2 cu urmatorul cuprins:
    "4^1. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 38
    Pe sectoarele de drumuri publice, care traverseaza localitati rurale, locuitorii sunt obligati sa intretina santurile, rigolele, podetele de la intrarile in curti, plantatiile, trotuarele sau caile pietonale din dreptul locuintelor si al terenurilor pe care le detin. Supravegherea indeplinirii acestor obligatii revine autoritatilor administratiei publice locale.>>
    4^2. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 39
    In vederea asigurarii materialelor necesare construirii, modernizarii, repararii si intretinerii drumurilor publice, administratorii pot deschide si exploata cariere, balastiere si altele asemenea si pot organiza activitati si servicii specializate, in conditiile legii.>>"
    6. La articolul I, punctul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "5. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 40
    (1) Drumurile trebuie sa fie semnalizate si mentinute de catre administratorul drumului in stare tehnica corespunzatoare desfasurarii traficului in conditii de siguranta.
    (2) Masa totala maxima admisa, masa maxima admisa pe osie, dimensiunile maxime admise de gabarit, precum si conditiile impuse vehiculelor admise in circulatie pe drumurile publice sunt cele prevazute in anexa nr. 2.
    (3) Lista cuprinzand drumurile publice, cu limitele maselor maxime admise si dimensiunilor prevazute in anexa nr. 2 pentru vehicule de transport marfa, va fi stabilita anual prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (4) Limitele prevazute in anexa nr. 2 pot fi modificate prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, pe masura executarii unor lucrari de sporire a capacitatii portante a drumurilor publice.
    (5) Transportatorilor straini si romani li se aplica tarife de utilizare a drumurilor, in conformitate cu prevederile acordurilor bilaterale si, respectiv, cu reglementarile interne in vigoare, care se constituie, conform legii, in surse de finantare a lucrarilor de administrare, exploatare, intretinere, reparatii si modernizare a drumurilor publice.>>"
    7. La articolul I, punctul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "6. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 41
    (1) Transporturile efectuate cu vehicule a caror masa totala maxima admisa, masa maxima admisa pe osie si/sau ale caror dimensiuni maxime admise de gabarit depasesc limitele prevazute in anexa nr. 2 se efectueaza pe baza autorizatiei speciale de transport emise de administratorul drumului pe care se efectueaza transportul, in conditiile stabilite prin reglementari specifice emise de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
    (2) In conditiile in care drumurile nationale sau judetene, pe care se efectueaza transporturile prevazute la alin. (1), traverseaza o localitate urbana, este necesar si avizul administratiei publice locale care administreaza portiunea de drum respectiva.
    (3) In cazul in care pentru efectuarea unor asemenea transporturi sunt necesare lucrari de amenajare sau consolidare a drumurilor si a lucrarilor de arta, precum si modificarea instalatiilor aeriene sau subterane de orice fel, acestea se suporta de beneficiarul transporturilor.
    (4) Pentru transporturile prevazute la alin. (1) se aplica tarife suplimentare de utilizare a drumurilor, stabilite in functie de masa totala sau de masa pe osie, de dimensiunile de gabarit ale autovehiculelor si de distanta parcursa, care constituie surse financiare in contul emitentului autorizatiei speciale de transport pentru administrarea drumurilor respective. Aceste tarife se determina si se propun de administratorii drumurilor publice si se aproba:
    a) pentru drumurile de interes national, prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei;
    b) pentru drumurile de interes judetean, prin hotarare a consiliilor judetene, cu avizul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
    c) pentru drumurile de interes local, prin hotarare a consiliilor locale, cu avizul consiliilor judetene.
    (5) Se excepteaza de la plata tarifelor prevazute la alin. (4) autovehiculele care apartin Corpului Pompierilor Militari, serviciilor publice de pompieri si administratorului drumului public respectiv.>>"
    8. La articolul I, punctul 7 se abroga.
    9. La articolul I, dupa punctul 8 se introduce punctul 8^1 cu urmatorul cuprins:
    "8^1. Literele e) si f) ale articolului 43 vor avea urmatorul cuprins:
    <<e) ocuparea, sub orice forma, a partii carosabile, a statiilor mijloacelor de transport in comun, a santurilor, trotuarelor, pistelor si zonelor de siguranta a drumului, precum si afectarea starii de curatenie a acestora;
    f) circulatia autovehiculelor pe acostamente, pe santuri, pe trotuare, pe spatii de siguranta ale drumurilor ori pe banda de urgenta sau mediana a autostrazilor;>>"
    10. La articolul I, punctul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "9. Articolul 44 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 44
    (1) Administratorii drumurilor pot institui restrictii temporare, partiale sau totale de circulatie, pentru executarea unor lucrari, conform normelor stabilite de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei impreuna cu Ministerul de Interne.
    (2) Pentru protectia unor sectoare de drumuri administratorii acestora pot institui restrictii cu caracter temporar, semnalizate corespunzator, privind viteza, masa totala maxima admisa si masa maxima admisa pe osie ale vehiculelor admise sa circule pe sectorul respectiv, cu informarea Politiei rutiere, a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si a utilizatorilor.
    (3) Se interzice blocarea sau amplasarea de obstacole de orice fel pe ampriza drumurilor publice, cu exceptia cazurilor autorizate de administratorul drumului si de Politia rutiera si care vor fi semnalizate corespunzator.>>"
    11. La articolul I, dupa punctul 9 se introduc punctele 9^1 - 9^3 cu urmatorul cuprins:
    "9^1. Alineatul (1) al articolului 45 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 45
    (1) In cazul in care drumurile deschise circulatiei publice sunt afectate de calamitati naturale sau in alte cazuri de forta majora, administratorii acestora vor lua de urgenta masuri pentru restabilirea operativa a circulatiei, prin executarea de variante ocolitoare sau de alte amenajari cu caracter provizoriu, dupa caz.>>
    9^2. Articolul 46 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 46
    Realizarea sau amplasarea in zona drumului public a panourilor publicitare, a oricarei constructii sau instalatii, in orice scop, care sa nu pericliteze siguranta circulatiei, se face cu respectarea legislatiei in vigoare privind amplasarea si autorizarea executarii constructiilor si numai cu acordul prealabil al administratorului drumului.>>
    9^3. Alineatul (1) al articolului 47 se abroga."
    12. La articolul I punctul 11, alineatul (5) al articolului 47 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Detinatorii panourilor publicitare, ai constructiilor sau instalatiilor acceptate cu acordul prealabil al administratorului drumului in zona drumurilor publice sunt obligati sa execute, pe cheltuiala lor si fara nici o despagubire din partea administratorului drumului, demolarea, mutarea sau modificarea acestora, daca astfel a fost convenit cu administratorul drumului la momentul acordului, in conditiile in care acest lucru este impus de construirea, modernizarea, modificarea, intretinerea sau exploatarea drumului public, precum si de asigurarea conditiilor pentru siguranta circulatiei."
    13. La articolul I, dupa punctul 11 se introduc punctele 11^1 - 11^5 cu urmatorul cuprins:
    "11^1. Articolul 51 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 51
    (1) Traseele noi de drumuri se stabilesc pe baza documentatiilor de urbanism si/sau de amenajare a teritoriului, aprobate in conditiile legii.
    (2) Modificarea elementelor geometrice ale traseului, crearea de noi accese sau orice alte interventii asupra drumului public se fac cu acordul administratorului drumului.
    (3) Realizarea prevederilor alin. (1) si (2) nu trebuie sa afecteze constructiile si instalatiile subterane si/sau aeriene autorizate, aflate in zona drumului. In caz contrar responsabilitatea revine administratorului drumului.>>
    11^2. Titlul sectiunii a VI-a a capitolului II va avea urmatorul cuprins:
    <<Cai de acces la drumurile deschise circulatiei publice>>
    11^3. Articolul 52 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 52
    (1) Proiectarea, constructia sau amenajarea cailor de acces la drumurile deschise circulatiei publice se face potrivit legislatiei in vigoare de catre cei interesati, cu acordul prealabil al administratorului drumului public si al Politiei rutiere.
    (2) Repararea, intretinerea si exploatarea cailor de acces la drumurile deschise circulatiei publice sunt in sarcina celor care le detin.>>
    11^4. Articolul 53 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 53
    Caile de acces realizate fara acordul administratorului drumului public si al Politiei rutiere, precum si caile de acces neutilizate vor fi desfiintate de cei care le detin, restabilindu-se continuitatea elementelor geometrice in zona drumului deschis circulatiei publice.>>
    11^5. Alineatul (1) al articolului 54 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 54
    (1) Dobandirea terenurilor necesare pentru executarea unor drumuri noi, modernizari, corectii de trasee, reabilitari, largiri de drumuri se face prin modurile admise de lege, inclusiv prin expropriere pentru cauza de utilitate publica.>>"
    14. La articolul I, dupa punctul 12 se introduc punctele 12^1 - 12^5 cu urmatorul cuprins:
    "12^1. - Alineatul (1) al articolului 56 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 56
    (1) Persoanele abilitate cu efectuarea pe teren a masuratorilor si a studiilor necesare lucrarilor privind drumul au acces pe terenuri, indiferent de proprietar. Exceptie fac terenurile apartinand obiectivelor Ministerului Apararii Nationale si zonelor de siguranta ale acestora, pentru care se solicita in prealabil acordul acestuia. Instiintarea asupra inceperii acestor activitati se face prin afisare la sediul consiliului local si, in scris, detinatorului de teren, cu cel putin 7 zile inainte. Se interzice persoanelor abilitate cu efectuarea masuratorilor sau a studiilor ca, prin activitatea lor, sa cauzeze vreun prejudiciu terenurilor sau bunurilor aflate pe acestea. In cazul in care totusi sunt cauzate prejudicii, despagubirile sunt suportate de administratorul drumului.>>
    12^2. Titlul capitolului IV va avea urmatorul cuprins:
    <<Conducerea, coordonarea si controlul activitatii de administrare a drumurilor>>
    12^3. Partea introductiva a articolului 57 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 57
    Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei coordoneaza din punct de vedere tehnic si metodologic intreaga retea de drumuri deschise circulatiei publice. In aceasta calitate are urmatoarele atributii:>>
    12^4. Literele c), g), i) si l) ale articolului 57 vor avea urmatorul cuprins:
    <<c) stabileste strategia privind dezvoltarea unitara si echilibrata a intregii retele de drumuri deschise circulatiei publice;
    ...........................................................................
    g) elaboreaza, in conditiile legii, programe anuale si de perspectiva privind constructia, modernizarea, repararea, intretinerea, exploatarea si administrarea drumurilor de interes national, iar impreuna cu consiliile judetene, programele finantate din Fondul special al drumurilor publice pentru drumurile judetene si comunale;
    ...........................................................................
    i) elaboreaza studii si programe privind lucrarile destinate imbunatatirii sigurantei circulatiei pe drumurile deschise circulatiei publice;
    ...........................................................................
    l) elaboreaza o conceptie unitara privind aplicarea de tehnologii noi si eficiente, agrementate conform legii, in proiectarea si executia lucrarilor de drumuri.>>
    12^5. Articolul 58 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 58
    In exercitarea atributiilor prevazute la art. 57 Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei elaboreaza reglementari obligatorii pentru toate persoanele juridice sau fizice care detin drumuri deschise circulatiei publice in administrare sau in proprietate, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind autonomia administratiei publice locale si dreptul de proprietate.>>"
    15. La articolul I punctul 13, alineatul (2) al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Pentru proiectarea si modernizarea strazilor care constituie parti componente ale drumurilor de interes national este necesar acordul prealabil al Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei."
    16. La articolul I punctul 14, articolul 60 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 60
    (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda urmatoarele fapte, daca nu au fost savarsite astfel incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni:
    a) incalcarea prevederilor art. 17 alin. (2), art. 31, 36, art. 40 alin. (1), art. 44 alin. (1) si ale art. 49 alin. (2) se sanctioneaza cu amenda de la 3.000.000 lei la 15.000.000 lei;
    b) incalcarea prevederilor art. 16 alin. (2), art. 26, 30, art. 32 alin. (2), art. 40 alin. (2), art. 41 alin. (1), art. 43, art. 44 alin. (2) si (3), art. 46, art. 47 alin. (1^1) si (2) - (5), art. 48, 50, 52 si 53 se sanctioneaza cu amenda de la 20.000.000 lei la 40.000.000 lei.
    (2) Pentru incalcarea prevederilor art. 41 alin. (1) si ale art. 44 alin. (2) contravenientul va plati, pe langa amenda contraventionala, si contravaloarea autorizatiei speciale de transport eliberate de administratorul drumului pentru parcursul origine - destinatie, conform celor prevazute in documentul de transport.
    (3) In cazul in care autovehiculul transportatorului aflat in tranzit nu a fost cantarit la intrarea in Romania din motive obiective (instalatii de cantarire defecte sau lipsa) si se constata prin cantarire la iesirea din Romania depasirea limitelor masice si/sau de gabarit, acesta va fi supus autorizarii speciale pentru intregul parcurs (intrare - iesire) din Romania, fara a i se aplica amenda contraventionala.
    (4) La acelasi tratament vor fi supusi si transportatorii care au incarcat marfuri direct din Romania."
    17. La articolul I, punctul 15 se abroga.
    18. La articolul I punctul 16, articolul 61 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 61
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 60 alin. (1) si (2) se fac de catre:
    a) personalul imputernicit de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei sau de consiliile locale, dupa caz;
    b) administratorul drumului, iar in trafic, impreuna cu organele Politiei rutiere;
    c) ofiterii si subofiterii de politie, dupa caz."
    19. La articolul I, dupa punctul 16 se introduce punctul 16^1 cu urmatorul cuprins:
    "16^1. Articolul 62 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 62
    Prevederile art. 60 se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002.>>"
    20. Articolul II se abroga.
    21. La punctul 3 din anexa, pozitiile 3.2.2 si 3.2.3 vor avea urmatorul cuprins:
________________________________________________________________________________
                                             E.R.       E        M         P
________________________________________________________________________________
"3.2.2. Mai mare sau egala cu 1,0 m si mai   16 t       16 t     15 t      14 t
        mica de 1,3 m (1,0 </= d < 1,3)

3.2.3. Mai mare sau egala cu 1,3 m si mai    17 t       17 t     16 t      15 t"
       mica de 1,8 m (1,3 </= d < 1,8)
________________________________________________________________________________

    22. La punctul 3 din anexa, pozitia 3.2.4 se abroga.
    23. La punctul 3 din anexa, pozitiile 3.3.2, 3.5.2 si 3.5.3 vor avea urmatorul cuprins:
________________________________________________________________________________
                                             E.R.       E        M         P
________________________________________________________________________________
"3.3.2. Mai mare de 1,3 m si mai mica sau    22 t       22 t     20 t      18 t
        egala cu 1,4 m (1,3 < d </= 1,4)     sau
                                             24 t*)
................................................................................
3.5.2. Mai mare sau egala cu 1,0 m si mai    15 t       15 t     14 t      13 t
       mica de 1,3 m (1,0 </= d < 1,3)       sau                 sau
                                             16 t*)            15 t*)
3.5.3. Mai mare sau egala cu 1,3 m si mai    18 t       17 t     16 t      15 t"
       mica de 1,8 m (1,3 </= d < 1,8)       sau        sau
                                             19 t*)   18 t*)
________________________________________________________________________________

    24. Pozitia *) din subsolul anexei va avea urmatorul cuprins:
    "*) Se aplica in cazul in care osia este prevazuta cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia."
    25. Punctul 2) al Notei din subsolul anexei va avea urmatorul cuprins:
    "2) Se considera osie dubla (tandem) combinatia de doua osii avand intre ele o distanta mai mica de 1,8 m. La mase inegale pe osii masa pe osia cea mai incarcata ce face parte din tandem nu trebuie sa depaseasca masa maxima admisa pe osia simpla pentru categoria de drum respectiva.
    Se considera osie tripla (tridem) combinatia de trei osii avand intre ele distanta de cel mult 1,4 m, iar masa pe doua osii alaturate facand parte din tridem nu trebuie sa depaseasca masa maxima admisa pe osia dubla (cu aceeasi distanta intre osii) pentru categoria de drum respectiva.
    Pentru osii multiple constituite din mai mult de trei osii alaturate masa pe orice grup de osii alaturate nu trebuie sa depaseasca masa admisa pe osia astfel constituita (in functie de distanta dintre osii) pentru categoria de drum respectiva."
    Art. 2
    Ordonanta Guvernului nr. 43/1997, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 18 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 413/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 413 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu