LEGE
Nr. 50 din 21 iunie 1996
privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii
judecatoresti
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 130 din 24 iunie 1996
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Salarizarea si alte drepturi ale personalului din cadrul instantelor
judecatoresti si parchetelor
Art. 1
Salarizarea personalului din instantele judecatoresti si parchete se face
tinand seama de rolul, raspunderea, importanta sociala, complexitatea,
specificul activitatii fiecarei functii, precum si de pregatirea si competenta
profesionala a persoanelor care exercita aceste functii.
Sectiunea 1
Salarizarea si alte drepturi ale magistratilor
Art. 2
(1) Salariile de baza ale magistratilor se stabilesc pe functii, grade
profesionale si gradatii, in raport cu nivelul instantelor si al parchetelor si
cu vechimea in magistratura, conform anexei nr. 1.
(2) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru magistratii de
la judecatorii si de la parchetele de pe langa aceste instante sunt prevazuti
in anexa nr. 1 capitolul I.
Art. 3
(1) Avansarea magistratilor in grade profesionale se poate face, la cerere,
pe baza de examen. Modul de organizare si de desfasurare a examenului se
stabileste prin regulament, aprobat prin ordin al ministrului justitiei sau,
dupa caz, al procurorului general, cu avizul Consiliului Superior al
Magistraturii. Magistratii pot fi avansati pe loc in conditiile legii.
(2) La examenul prevazut la alin. (1) se pot prezenta numai magistratii
care indeplinesc conditiile legale de vechime pentru magistratura prevazute in
anexa nr. 1 capitolul I sau, dupa caz, majorate conform Legii pentru organizarea
judecatoreasca nr. 92/1992, si au obtinut calificativul de "foarte
bun" sau "bun" in ultimii 4 ani pentru activitatea desfasurata.
(3) Avansarea pe loc in functii, in raport cu nivelul instantei sau al
parchetului, se face, daca cel in cauza are o activitate meritorie atestata
prin acordarea calificativului de "foarte bun" in ultimii 4 ani,
precum si vechimea in magistratura prevazuta de lege numai ca judecator sau
procuror.
(4) Incadrarea magistratilor, la avansare, se face in gradul imediat
superior la gradatia 1. Dupa promovarea examenului de capacitate, magistratii
stagiari sunt avansati in gradul III profesional, gradatia 1.
(5) Acordarea gradatiei imediat superioare se face de la data de intai a
lunii urmatoare celei in care magistratul a implinit transa de vechime
prevazuta de lege pentru aceasta.
(6) Magistratii stagiari vor beneficia, in perioada stagiului, de doua
gradatii, gradatia a doua acordandu-se dupa implinirea primului an de stagiu,
cu conditia promovarii examenelor prevazute de lege.
Art. 4
(1) Salariile de baza pentru magistratii de la tribunale si parchetele de
pe langa acestea sunt cu 5% mai mari decat cele stabilite pentru functia de
magistrat de la judecatorie si parchetul de pe langa aceasta.
(2) Salariile de baza pentru magistratii de la curtile de apel si
parchetele de pe langa acestea sunt cu 7% mai mari decat cele stabilite pentru
magistratii de la judecatorii si parchetele corespunzatoare.
(3) Salariile de baza pentru procurorii din Parchetul General de pe langa
Curtea Suprema de Justitie si personalul de specialitate juridica din
Ministerul Justitiei, asimilat magistratilor, potrivit Legii pentru organizarea
judecatoreasca nr. 92/1992, sunt cu 10% mai mari decat cele prevazute pentru
magistratii de la judecatorii si parchetele de pe langa acestea.
(4) Prevederile alin. (1) - (3) se aplica corespunzator si in cazul
avansarii pe loc.
Art. 5
(1) Magistratii beneficiaza de un spor de stabilitate in magistratura in
raport cu vechimea efectiva in functia de magistrat, calculat la salariul de
baza, dupa cum urmeaza:
- de la 5 la 10 ani - 10%;
- de la 10 la 20 de ani - 15%;
- peste 20 de ani - 20% .
(2) Sporul prevazut la alin. (1) se plateste de la data de intai a lunii
urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in magistratura.
(3) Nu beneficiaza de sporul de stabilitate magistratii pensionari pentru
limita de varsta care sunt reincadrati potrivit legii.
Art. 6
(1) Indemnizatiile pentru functiile de conducere de la curtile de apel,
tribunale, judecatorii si parchetele de pe langa aceste instante, aprobate
anual, sunt prevazute in anexa nr. 1 capitolul II.
(2) Indemnizatiile de conducere se diferentiaza in raport cu nivelul si
categoria unitatii, precum si cu raspunderea pe care o implica functia de
conducere indeplinita. Modul de stabilire pe categorii a instantelor
judecatoresti si parchetelor, precum si incadrarea acestor unitati in
categorii, se face prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 7
Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza si indemnizatiile pentru
personalul de conducere din Parchetul General de pe langa Curtea Suprema de
Justitie si Ministerul Justitiei sunt prevazute in anexa nr. 2.
Art. 8
Procurorii care efectueaza activitate de supraveghere a urmaririi penale
beneficiaza de o majorare cu 5% a salariului de baza brut, iar procurorii care
efectueaza urmarire penala proprie beneficiaza de o majorare cu 10% a
salariului de baza brut.
Art. 9
Magistratii beneficiaza de o indemnizatie de sedinta de 2% din salariul de
baza brut pentru fiecare sedinta de judecata care depaseste numarul de 4
sedinte lunar, daca sunt respectate criteriile de calitate si operativitate
stabilite de ministrul justitiei, cu avizul Consiliului Superior al
Magistraturii. Indemnizatiile de sedinta nu pot depasi 10% din salariul de baza
lunar.
Art. 10
(1) Magistratii pensionari pentru limita de varsta, care sunt reincadrati
potrivit legii, beneficiaza de cumulul pensiei cu salariul de baza
corespunzator functiei, gradului si gradatiei stabilite in raport cu vechimea
in magistratura, de sporul pentru vechimea totala in munca, precum si de
celelalte drepturi prevazute de lege.
(2) La incetarea activitatii, magistratii prevazuti la alin. (1) au dreptul
la recalcularea pensiei, incluzandu-se in baza de calcul al pensiei vechimea in
munca si salariul, realizate dupa data pensionarii.
Art. 11
Magistratii care sunt delegati sau detasati in conditiile Legii pentru
organizarea judecatoreasca nr. 92/1992, la instante sau parchete inferioare,
isi pastreaza salariul de baza si celelalte drepturi prevazute de lege. In
cazul in care detasarea se face la instante sau parchete de nivel superior,
magistratii beneficiaza de salariul de baza si de celelalte drepturi cuvenite
la aceste instante si parchete.
Art. 12
Salariile de baza, precum si celelalte drepturi ale magistratilor se
stabilesc, potrivit legii, de ministrul justitiei sau de procurorul general,
dupa caz.
Art. 13
(1) Judecatorii desemnati, in conditiile legii, sa desfasoare activitate in
comisia pentru cetatenie, la Registrul comertului, la Registrul cadastral de
publicitate imobiliara, precum si judecatorii sindici, beneficiaza de o
indemnizatie lunara de 10% din salariul de baza brut, daca participa efectiv la
aceste activitati.
(2) De indemnizatia prevazuta la alin. (1) beneficiaza si magistratii care
sunt membri ai comisiilor si birourilor electorale, constituite potrivit legii,
pe perioada functionarii acestora, afara de cazul in care printr-un act
normativ se stabileste o indemnizatie superioara.
Art. 14
(1) Magistratii care si-au pierdut total sau partial capacitatea de munca,
fiind incadrabili in gradul I sau gradul II de invaliditate, in urma savarsirii
impotriva lor a unor fapte prevazute de legea penala, in timpul sau in legatura
cu serviciul, vor primi, pe perioada invaliditatii, o pensie egala cu salariul
de baza net avut la data survenirii invaliditatii si vor beneficia, o singura
data, de o compensatie egala cu de cinci ori acelasi salariu de baza net.
(2) Magistratii care si-au pierdut partial capacitatea de munca, in
conditiile alin. (1), fiind incadrabili in gradul III de invaliditate si care
nu mai pot exercita in continuare profesia vor beneficia de o pensie egala cu
cel putin jumatate din salariul de baza net avut in ultima luna de activitate,
de o compensatie egala cu de trei ori acelasi salariu de baza net, precum si de
dreptul de a cumula, in conditiile legii, pensia cu salariul, pe care il pot
primi dintr-o alta activitate desfasurata.
(3) Urmasii magistratilor decedati in conditiile prevazute la alin. (1):
sotul supravietuitor, copiii minori si copiii majori aflati la studii, pana la
implinirea varstei de 25 de ani, beneficiaza, pe perioada cat indeplinesc
conditiile prevazute de reglementarile legale referitoare la pensiile de
asigurari sociale de stat, de o pensie unica egala cu salariul de baza net pe
care l-au avut magistratii respectivi la data decesului.
Art. 15
Indemnizatiile membrilor Consiliului Superior al Magistraturii sunt
prevazute in anexa nr. 3.
Sectiunea a 2-a
Salarizarea personalului auxiliar de specialitate si a altor categorii de
personal
Art. 16
(1) Salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate de la
instantele judecatoresti si parchete sunt stabilite pe grade sau trepte
profesionale si gradatii, in functie de pregatirea profesionala si de vechimea
in specialitate.
(2) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul
auxiliar de specialitate de la judecatorii si de la parchetele de pe langa
aceste instante sunt prevazuti in anexa nr. 1 capitolul III.
Art. 17
(1) Prevederile art. 4 alin. (1) - (3) privind salariile de baza ale
magistratilor de la tribunale, curtile de apel si parchetele de pe langa
acestea, precum si de la Parchetul General de pe langa Curtea Suprema de
Justitie se aplica in mod corespunzator si personalului auxiliar de
specialitate de la aceste instante si parchete.
(2) Grefierii beneficiaza de indemnizatia de sedinta de judecata in
conditiile art. 9, care se aplica in mod corespunzator.
(3) Grefierii care participa la efectuarea actelor privind procedura
reorganizarii si lichidarii judiciare, a actelor de publicitate imobiliara, a
actelor comisiei pentru cetatenie, precum si a Registrului cadastral de
publicitate imobiliara, beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 13 alin.
(1), care se aplica in mod corespunzator.
Art. 18
(1) Instantele judecatoresti pot constitui un fond de pana la 15%, pentru
stimularea executorilor judecatoresti, din sumele ce se fac venit la bugetul de
stat, rezultate prin valorificarea bunurilor confiscate si din penalitatile
incasate ca urmare a executarii hotararilor judecatoresti.
(2) Modul de constituire, de evidentiere si folosire a fondului prevazut la
alin. (1) se stabileste de ministrul justitiei, cu avizul ministrului
finantelor.
Art. 19
(1) Salariile de baza pentru alte functii decat cele de specialitate juridica
din sistemul justitiei, precum si conditiile de incadrare sunt prevazute in
anexa nr. III/2 la Ordonanta Guvernului nr. 39/1994, aprobata prin Legea nr.
134/1994 si republicata, mai mari cu 15% .
(2) Salariile de baza pentru personalul economic, tehnic, administrativ si
de intretinere din Ministerul Justitiei si Parchetul General se stabilesc in
conditiile art. 33 alin. (2) din Legea nr. 40/1991, republicata.
CAP. 2
Salarizarea personalului din laboratoarele de expertiza criminalistica
Art. 20
Functiile de executie de specialitate din laboratoarele de expertiza
criminalistica sunt diferentiate pe grade sau trepte profesionale si gradatii,
in raport cu pregatirea profesionala si vechimea in specialitate.
Art. 21
(1) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile de
executie si indemnizatiile pentru functiile de conducere din laboratoarele de
expertiza criminalistica din subordinea Ministerului Justitiei sunt prevazute
in anexa nr. 4. Prevederile art. 19 alin. (1) se aplica in mod corespunzator.
(2) Functiile de sef laborator expertiza criminalistica si sef adjunct pot
fi ocupate de experti criminalisti gradele I si II.
CAP. 3
Salarizarea personalului Institutului National pentru Pregatirea si Perfectionarea
Magistratilor
Art. 22
(1) Personalul didactic si expertii, de specialitate juridica, de la
Institutul National pentru Pregatirea si Perfectionarea Magistratilor se
salarizeaza prin asimilarea functiilor acestora cu gradele profesionale ale
magistratilor, prevazute in anexa nr. 1 capitolul I.
(2) Personalul didactic si expertii de alta specialitate decat cea
juridica, precum si secretarii se salarizeaza potrivit anexei nr. 5 capitolul
I.
(3) Indemnizatiile de conducere pentru decanul si prodecanul Institutului
National pentru Pregatirea si Perfectionarea Magistratilor sunt prevazute in
anexa nr. 5 capitolul II.
CAP. 4
Salarizarea personalului din Directia Generala a Penitenciarelor si din
unitatile subordonate acesteia
Art. 23
Personalul militar din Ministerul Justitiei, cu atributii de coordonare si
control al activitatii penitenciarelor, precum si personalul militar din cadrul
Directiei Generale a Penitenciarelor si unitatile subordonate acesteia este
salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile personalului militar din
Ministerul de Interne.
Art. 24
Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile de
executie ale personalului civil din cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor
si unitatile subordonate acesteia se stabilesc potrivit anexei nr. III/1 si,
respectiv, anexei nr. III/2 la Ordonanta Guvernului nr. 39/1994, aprobata prin
Legea nr. 134/1994 si republicata.
Art. 25
Personalul din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare si control
al activitatii penitenciarelor, precum si personalul din cadrul Directiei
Generale a Penitenciarelor si unitatile subordonate acesteia beneficiaza de
sporuri si de alte drepturi salariale pentru activitati ce solicita o incordare
psihica foarte ridicata sau se desfasoara in conditii deosebite de munca.
Categoriile de personal, locurile de munca, marimea concreta a sporurilor si
conditiile de acordare a acestora sunt prevazute in anexele nr. 6 si 7.
CAP. 5
Dispozitii comune
Art. 26
(1) Salariile de baza pentru functiile de executie se stabilesc in raport
cu pregatirea, competenta profesionala si vechimea in specialitate, pe grade
sau trepte profesionale si gradatii, precum si cu nivelul unitatii.
(2) Avansarea personalului auxiliar de specialitate in grade sau trepte
profesionale se face prin examen, in raport cu vechimea minima in specialitate,
competenta profesionala si rezultatele obtinute in activitate.
(3) Pentru celelalte categorii de personal, avansarea in post se face prin
concurs, in conditiile legii.
(4) Vechimea minima in grad sau treapta profesionala pentru avansarea in
gradul sau treapta imediat superioara este, pentru magistrati, de cel putin 4
ani, iar pentru celelalte categorii de personal, de cel putin 3 ani. Fac
exceptie de la aceste prevederi magistratii stagiari si persoanele incadrate ca
debutant.
(5) In mod exceptional, pentru persoanele cu o competenta profesionala
deosebita si care au primit numai calificativul de "foarte bun",
vechimea minima prevazuta la alin. (4) poate fi redusa pana la jumatate.
(6) Modul de organizare a concursului si a examenului, prevazut la alin.
(2) si (3), se stabileste prin regulament, aprobat de ministrul justitiei sau
de procurorul general, dupa caz.
Art. 27
Salariile de baza pentru personalul de conducere sunt cele corespunzatoare
functiei de executie, gradului sau treptei profesionale si gradatiei in care
cei in cauza sunt incadrati, la care se adauga indemnizatia de conducere, care
face parte din salariul de baza.
Art. 28
(1) Trecerea in gradatia imediat superioara, precum si stabilirea
indemnizatiei de conducere se fac o data pe an, de regula dupa adoptarea
bugetului de stat.
(2) La trecerea in gradatia imediat superioara se tine seama de calitatile
personale, concretizate in rezultatele obtinute in activitatea profesionala,
notate cu calificativul de "foarte bun" sau "bun" in anul
precedent.
(3) Vechimea minima necesara pentru trecerea in gradatia imediat superioara
este de 2 ani. In mod exceptional, vechimea minima poate fi redusa la un an.
(4) Incadrarea personalului, la avansare, in gradul sau treapta imediat
superioara, se face la gradatia 1.
(5) Prevederile alin. (4) se aplica si in cazul personalului care isi schimba
functia.
Art. 29
(1) Pentru rezultate deosebite in activitatea desfasurata, personalul poate
primi salariu de merit, care face parte din salariul de baza brut. Salariul de
merit poate fi de pana la 15%, aplicat la salariul de baza brut, si se acorda
anual.
(2) Salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25% din numarul total
de posturi de magistrati prevazute in statele de functii ale instantelor
judecatoresti si ale Ministerului Public.
(3) Pentru celelalte categorii de personal al instantelor judecatoresti si
al Ministerului Public, salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 15%
din numarul de posturi prevazute in statul de functii pentru aceste categorii.
(4) La laboratoarele de expertiza criminalistica, Institutul National
pentru Pregatirea si Perfectionarea Magistratilor, precum si pentru personalul
civil din cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor si unitatile acesteia,
salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 15% din numarul total de
posturi din statele de functii ale unitatilor.
(5) Salariile de merit stabilite potrivit alin. (2) - (4) vor fi acordate
cel mult 1/3 pentru functiile de conducere.
(6) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupa o
perioada de cel putin un an de la angajare.
Art. 30
Activitatea profesionala se apreciaza anual cu calificativele: "foarte
bun", "bun", "satisfacator" si
"nesatisfacator".
Art. 31
(1) Pentru vechimea in munca, personalul beneficiaza de un spor de vechime
de pana la 25%, calculat la salariul de baza brut corespunzator timpului
efectiv lucrat in program normal de lucru, astfel:
--------------------------------------------------------
Transa de vechime in munca Cota din salariul de baza
--------------------------------------------------------
- intre 3 si 5 ani 5%
- de la 5 la 10 ani 10%
- de la 10 la 15 ani 15%
- de la 15 la 20 de ani 20%
- peste 20 de ani 25%
--------------------------------------------------------
(2) Sporul de vechime se plateste cu incepere de la data de intai a lunii
urmatoare aceleia in care s-a implinit vechimea in munca.
Art. 32
(1) Pentru activitatea desfasurata, personalul salarizat potrivit prezentei
legi beneficiaza, la sfarsitul anului calendaristic, de un premiu anual egal cu
salariul de baza brut din ultima luna a anului pentru care se face premierea.
(2) Pentru cei care nu au lucrat tot timpul anului, premiul se acorda
proportional cu perioada in care au lucrat, luandu-se in calcul salariul de
baza brut din ultima luna de activitate.
Art. 33
In cazul in care ordonatorul principal de credite bugetare realizeaza
economii la cheltuielile de personal, se pot acorda premii, in cursul anului,
in limita a 5% din fondul de salarii prevazut in bugetul de venituri si
cheltuieli, personalului care asigura realizarea activitatii ce revenea
posturilor din care au provenit economiile.
Art. 34
Ministerul Justitiei si Parchetul General pot constitui un fond de premiere
lunar prin aplicarea unei cote de pana la 2% asupra fondului de salarii
prevazut in bugetele de venituri si cheltuieli ale fiecarei unitati. Din acest
fond pot fi acordate premii in cursul anului personalului care a realizat sau a
participat direct la obtinerea unor rezultate in activitate, apreciate ca
valoroase.
Art. 35
Premiile anuale pot fi reduse sau nu vor fi acordate in cazul persoanelor
care, in cursul anului, au desfasurat activitati profesionale nesatisfacatoare
ori au savarsit abateri pentru care au fost sanctionate disciplinar. Aceste
drepturi se anuleaza in cazul persoanelor care au fost inlaturate din functie
pentru fapte imputabile lor.
Art. 36
Persoanele numite temporar intr-o functie de conducere, in cazul in care
titularul acesteia lipseste din institutie o perioada mai mare de 30 de zile
calendaristice si nu beneficiaza de salariu pe perioada respectiva, primesc, pe
langa salariul de baza al functiei, gradului sau treptei in care sunt
incadrate, indemnizatia corespunzatoare functiei de conducere pe care o preiau.
Art. 37
(1) Magistratii, precum si personalul de specialitate mutat in interesul
serviciului in alta localitate, in cadrul instantelor judecatoresti, parchetelor
si unitatilor din subordinea Ministerului Justitiei, au dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei sale,
precum si pentru gospodaria sa;
b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza brut la data mutarii
efective in alta localitate;
c) plata unei indemnizatii egale cu 1/4 din salariul sau de baza brut,
pentru fiecare membru de familie mutat efectiv impreuna cu titularul dreptului;
d) un concediu platit de 5 zile lucratoare, in vederea mutarii efective,
acordat la cererea celui in cauza.
(2) Mutarea in alta localitate se va putea face, in toate cazurile, cu
asigurarea unei locuinte de serviciu.
(3) In cazul in care nu se poate asigura locuinta de serviciu, mutarea in
alta localitate a magistratilor se face cu compensarea cheltuielilor de cazare
in limita a 50% din valoarea acestora pana la asigurarea unei locuinte, fara a
depasi tariful pentru hotel de trei stele.
(4) Magistratii care nu beneficiaza de locuinta in localitatea in care isi
desfasoara permanent activitatea si carora nu li se acorda compensarea
cheltuielilor de cazare in conditiile alin. (3) au dreptul la plata
cheltuielilor de deplasare pentru transportul interurban, intre localitatea in
care isi au resedinta si localitatea unde isi are sediul instanta sau
parchetul.
Art. 38
Absolventii in primul an de activitate, incadrati ca personal de
specialitate la unitati din sistemul justitiei, situate in alta localitate
decat cea de domiciliu, beneficiaza de o indemnizatie de instalare echivalenta
cu salariul de baza brut corespunzator functiei, gradului sau treptei si
gradatiei in care urmeaza sa fie incadrat.
(2) In cazul in care absolventul este incadrat intr-o unitate din mediul
rural, indemnizatia va fi echivalenta cu doua salarii de baza brute.
(3) Prin ordin al ministrului justitiei sau al procurorului general, dupa
caz, se poate aproba ca pentru absolventii facultatilor de drept sa se acorde
indemnizatia prevazuta la alin. (2) si in cazul angajarii lor in localitati in
care atragerea juristilor se face cu mare greutate.
(4) Drepturile prevazute la alin. (1) si (2) se inscriu in carnetul de
munca si se acorda o singura data in timpul activitatii.
(5) Drepturile acordate conform alin. (1) - (4) se anuleaza daca cel in
cauza paraseste unitatea sau localitatea din motive ce-i sunt imputabile in
perioada de 2 ani de la numirea in functie.
Art. 39
(1) Pe durata delegarii, detasarii sau trecerii temporare intr-o alta munca
in interes de serviciu, persoana in cauza isi pastreaza functia, gradul sau
treapta profesionala si salariul avute anterior.
(2) Cand detasarea sau trecerea temporara intr-o alta munca se face intr-o
functie la care este stabilit un salariu de baza mai mare, persoana respectiva
are dreptul la acest salariu, precum si la celelalte drepturi cuvenite potrivit
acestei functii.
(3) Drepturile ce se acorda pe timpul detasarii sau trecerii temporare
intr-o alta munca se suporta de institutia unde persoana in cauza isi
desfasoara activitatea.
Art. 40
(1) Magistratii care sunt detasati sau delegati beneficiaza de diurna de 1%
din salariul de baza brut, de decontarea cheltuielilor de cazare la structuri
de primire turistice de categorie pana la trei stele inclusiv, precum si a
transportului cu tren clasa I, vagon de dormit clasa I, avion ori alte mijloace
de transport, dupa caz.
(2) In situatia in care magistratii nu beneficiaza de cazare in conditiile
prevazute la alin. (1), acestia au dreptul la o suma egala cu 0,5% din salariul
de baza brut pentru fiecare noapte de cazare.
(3) In cazul in care deplasarea se face cu autoturismul propriu,
magistratii beneficiaza de decontarea valorii a 7,5 litri carburant la suta de
kilometri.
(4) Prevederile alin. (1) - (3) se completeaza, dupa caz, cu reglementarile
aplicabile personalului din institutiile publice, care se aplica si celorlalte
categorii de personal din organele autoritatii judecatoresti.
Art. 41
(1) Orele prestate peste durata normala a timpului de munca de catre
personalul incadrat in functii de executie se compenseaza cu timp liber
corespunzator in urmatoarele 30 de zile sau, la cererea salariatului, prin
plata unui spor calculat la salariul de baza, astfel:
a) 50% din salariul de baza brut pentru primele doua ore de depasire a
duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza brut pentru orele urmatoare. Cu un spor de
100% se platesc si orele lucrate in zilele de repaus saptamanal sau in
celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, nu
se lucreaza.
(2) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata si
poate fi platita potrivit alin. (1) numai daca efectuarea orelor suplimentare a
fost dispusa de seful ierarhic superior, fara a se depasi 120 de ore anual. In
cazuri deosebite, ministrul justitiei sau procurorul general, dupa caz, poate
aproba efectuarea orelor suplimentare si peste acest plafon, fara a se depasi
360 de ore anual.
(3) Salariatii care, prin natura atributiilor de serviciu, presteaza, in
mod sistematic, activitati peste durata normala a timpului de lucru sau
desfasoara sistematic activitati in zilele nelucratoare si carora nu li se
poate acorda timp liber corespunzator primesc, in raport cu depasirea
programului normal de lucru, in locul drepturilor prevazute la alin. (1) si
(2), un spor de 10 - 25% calculat la salariul de baza brut si care face parte
din acesta. Categoriile de salariati si conditiile de acordare a sporului
pentru munca sistematica peste programul normal de lucru se stabilesc de
ministrul justitiei sau de procurorul general, dupa caz.
Art. 42
Personalul care, potrivit programului de lucru, isi desfasoara activitatea
in timpul noptii, intre orele 22,00 - 6,00, poate beneficia, pentru orele
lucrate in acest interval, de un spor de 25% din salariul de baza, daca timpul
astfel lucrat reprezinta cel putin jumatate din programul normal de lucru.
Art. 43
(1) Pentru conditii deosebite de munca, grele, vatamatoare sau periculoase,
in laboratoarele de criminalistica, tipografii, in compartimentele de
multiplicare sau in alte locuri de munca se poate acorda un spor de 15% din
salariul de baza brut, proportional cu timpul efectiv lucrat in aceste
conditii.
(2) Locurile de munca si categoriile de personal in unitatile tipografice
si de multiplicare se aproba de ministrul justitiei sau de procurorul general,
dupa caz.
(3) Pentru celelalte locuri de munca, categoriile de persoane si conditiile
de acordare se aproba de ministrul justitiei sau de procurorul general, dupa
caz, in functie de conditiile deosebite, grele, vatamatoare sau periculoase
stabilite in conditiile legii.
Art. 44
(1) Personalul de specialitate trimis in strainatate, invitat pe contul
organizatiilor sau al altor parteneri straini, pentru actiuni in interesul
serviciului, beneficiaza in tara de drepturile stabilite prin regulament
aprobat prin ordin al ministrului justitiei sau al procurorului general, dupa
caz, cu respectarea limitelor maxime aplicabile in institutiile publice.
(2) Pentru deplasarile in strainatate dispuse de ministrul justitiei sau de
procurorul general, cheltuielile necesare, inclusiv indemnizatia de cazare si
diurna in valuta, se aproba de cel care a dispus deplasarea, in limitele
reglementarilor aplicabile personalului institutiilor publice.
Art. 45
(1) Membrii comisiilor de examinare a magistratilor stagiari, pentru
examenele de definitivare in functie a asistentilor criminalisti, pentru
examenele de notar public, precum si pentru numirea si promovarea in grade si
trepte profesionale ale personalului de specialitate juridica si
criminalistilor, sunt remunerati prin plata cu ora, pentru timpul efectiv
lucrat in cadrul acestor comisii.
(2) Calculul tarifului orar pentru plata membrilor comisiilor de examinare
prevazuti la alin. (1) se face luand in considerare salariul de baza brut al
functiei de magistrat in care este incadrat cel in cauza, dar nu mai putin
decat cel al functiei de judecator gradul I gradatia 1.
(3) Membrii comisiilor de examinare pentru examenul de primire in
magistratura si pentru examenul de capacitate al magistratilor sunt remunerati
prin plata cu ora, luand in calcul salariul de baza brut al functiei de
judecator la Curtea Suprema de Justitie.
(4) Membrii comisiilor de examinare prevazuti la alineatele precedente,
care se deplaseaza in alta localitate decat cea in care isi au locul de munca,
beneficiaza de diurna, cheltuieli de transport si cazare, potrivit legii.
Art. 46
(1) La Institutul National pentru Pregatirea si Perfectionarea
Magistratilor, pentru indeplinirea unor activitati pentru care volumul de munca
este sub jumatate din cel al unui post cu norma intreaga, se face plata cu ora.
Aceste fractiuni de norma vor fi prevazute in statul de functii. Activitatile
pentru care se poate aplica plata cu ora se stabilesc anual de ministrul
justitiei.
(2) Calculul tarifului orar se face luand in considerare salariul de baza
brut al celui in cauza, stabilit in conditiile art. 22.
(3) Pentru personalul care presteaza activitati didactice cu ora, calculul
tarifului orar se face in raport cu norma didactica de predare saptamanala si
cu functia didactica indeplinita.
Art. 47
Parcul auto, consumul de carburanti si modul de utilizare a parcului auto
din dotarea instantelor judecatoresti si a parchetelor, precum si a unitatilor
subordonate Ministerului Justitiei si Parchetului General se stabilesc prin
ordin al ministrului justitiei sau, dupa caz, al procurorului general, in
functie de specificul activitatii fiecarei unitati.
Art. 48
Pe langa drepturile prevazute de prezenta lege, personalul de la instantele
judecatoresti si parchete, Institutul National pentru Pregatirea si
Perfectionarea Magistratilor, laboratoarele de criminalistica, personalul civil
din Directia Generala a Penitenciarelor si unitatile subordonate acesteia
beneficiaza si de drepturile stabilite prin alte acte normative speciale.
CAP. 6
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 49
(1) Magistratii gradul V, in functie la data intrarii in vigoare a
prezentei legi, se reincadreaza in gradul profesional III gradatia 1, cei
incadrati in gradul IV se reincadreaza in gradul profesional III gradatia 3,
cei incadrati in gradul III se reincadreaza in gradul profesional II gradatia
1, cei incadrati in gradul II se reincadreaza in gradul profesional I gradatia
1, iar cei incadrati in gradul I se reincadreaza in gradul profesional I
gradatia 3 sau 4, dupa caz.
(2) Executorii judecatoresti si grefierii treapta IV si grefierii-dactilografi
treapta III gradatia 4, in functie la data intrarii in vigoare a prezentei
legi, se reincadreaza la treapta imediat superioara, gradatia 1.
(3) Prevederile alin. (2) se aplica in mod corespunzator si in cazul altor
categorii de personal incadrate pe grade sau trepte profesionale desfiintate in
conditiile prezentei legi.
Art. 50
Magistratii in functie la data intrarii in vigoare a prezentei legi se
considera ca indeplinesc conditiile legale si isi pastreaza gradul profesional
dobandit.
Art. 51
Magistratii militari si personalul auxiliar militar si civil de la
instantele si parchetele militare beneficiaza de drepturile prevazute de
prezenta lege, precum si de drepturile reglementate in legislatia aplicabila
personalului militar si civil din Ministerul Apararii Nationale.
Art. 52
Judecatorii financiari, procurorii financiari, judecatorii si procurorii
financiari inspectori, magistratii-asistenti, precum si personalul auxiliar
aferent activitatii jurisdictionale din cadrul Curtii de Conturi, salarizat
potrivit anexei nr. 3 din Legea nr. 52/1991, republicata, beneficiaza de
drepturile salariale prevazute pentru magistrati si personalul auxiliar din
prezenta lege, fara a mai beneficia de adaosurile de la art. 17 si 19 din Legea
nr. 50/1995.
Art. 53
(1) Statele de personal si statele de functii se intocmesc in limita
numarului de posturi legal aprobate.
(2) Statele de personal si statele de functii pentru curtile de apel,
tribunale si judecatorii, pentru parchetele care functioneaza pe langa aceste
instante, pentru Parchetul General, precum si pentru functiile de specialitate
juridica, asimilate magistratilor conform Legii nr. 92/1992, din aparatul
propriu al Ministerului Justitiei, se aproba de catre ministrul justitiei, cu
avizul Consiliului Superior al Magistraturii. Pentru parchete, statele de
functii se aproba la propunerea procurorului general, cu avizul Consiliului
Superior al Magistraturii.
(3) Statele de personal si statele de functii ale unitatilor subordonate
Ministerului Justitiei se aproba de catre ministrul justitiei.
Art. 54
Drepturile prevazute in prezenta lege pentru magistrati se acorda si
personalului de specialitate juridica asimilat magistratilor, potrivit
prevederilor Legii pentru organizarea judecatoreasca nr. 92/1992.
Art. 55
La instantele judecatoresti si parchete, precum si in celelalte unitati din
sistemul justitiei, pot fi utilizate, in raport cu specificul unor activitati,
functiile si salariile prevazute de legislatia aplicabila personalului din
sectorul bugetar, majorate potrivit art. 19.
Art. 56
Drepturile de salarizare prevazute de prezenta lege sunt brute si
impozabile. Acestea vor fi actualizate tinand seama de indexarile acordate in
conformitate cu prevederile hotararilor Guvernului adoptate dupa data de 1
ianuarie 1996.
Art. 57
Salariile de baza pentru functiile prevazute de prezenta lege se calculeaza
de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale pe baza coeficientilor de
ierarhizare cuprinsi in anexe, in raport cu valoarea coeficientului de
ierarhizare 1,00.
Art. 58
Anexele nr. 1 - 7 fac parte din prezenta lege.
Art. 59
Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi, Legea nr. 52/1991,
republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 215 din 1
septembrie 1993, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga numai cu
privire la salarizarea personalului din organele puterii judecatoresti.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 10 iunie 1996, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI
VALER SUIAN
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 13 iunie
1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
IOAN GAVRA
ANEXA 1
SALARIZAREA
personalului de la instantele judecatoresti si parchete
CAP. 1
Coeficientii de ierarhizare pentru personalul de specialitate de la
judecatorii si parchetele de pe langa aceste instante
-------------------------------------------------------------------------------
Coeficientul de Vechimea in
ierarhizare a magistratura
Nr. Nivelul salariilor de baza - ani -
crt. Functia studiilor Gradatia
--------------------------
1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------
1. Judecator gradul I
Procuror gradul I S 5,00 5,10 5,20 5,30 10
2. Judecator gradul II
Procuror gradul II S 4,50 4,60 4,70 4,80 6
3. Judecator gradul III
Procuror gradul III S 4,00 4,10 4,20 4,30 2 ani cu examen
de capacitate
sau, dupa caz,
5 ani in alte
functii de
specialitate,
conform legii
4. Judecator stagiar
Procuror stagiar S 2,80 3,00 - - -
-------------------------------------------------------------------------------
CAP. 2
Indemnizatiile de conducere la curtile de apel, tribunale, judecatorii si
parchetele de pe langa aceste instante
Indemnizatia de conducere (lei)
-------------------------------
Minima Maxima
---------- ---------
1. Presedintele curtii de Salariul de baza
apel si prim-procurorul corespunzator
parchetului de pe langa functiei de
curtea de apel executie 57.000 108.000
2. Vicepresedinte al curtii
de apel si prim-procuror
adjunct al parchetului de
pe langa curtea de apel 52.000 97.000
3. Presedinte de sectie la
curtea de apel si procuror
sef sectie la parchetul de
pe langa curtea de apel 45.000 85.000
4. Judecator inspector la
curtea de apel si procuror
inspector la parchetul de
pe langa curtea de apel 52.000 97.000
5. Presedintele tribunalului,
prim-procurorul parchetului
de pe langa tribunal 48.000 95.000
6. Vicepresedinte al
tribunalului, prim-procuror
adjunct al parchetului de
pe langa tribunal 43.000 85.000
7. Presedinte de sectie la
tribunal si procuror sef de
sectie la parchetul de pe
langa tribunal 37.000 77.000
8. Presedintele judecatoriei,
prim-procurorul parchetului
de pe langa judecatorie 37.000 77.000
9. Vicepresedinte al judecatoriei,
prim-procurorul adjunct al
parchetului de pe langa
judecatorie 28.000 57.000
10. Prim-grefier la curtea de apel
si parchetul de pe langa
curtea de apel 13.000 24.000
11. Grefier sef de sectie la curtea
de apel si la parchetul de pe
langa curtea de apel 9.000 15.000
12. Prim-grefier la tribunal si la
parchetul de pe langa tribunal 11.000 22.000
13. Grefier sef de sectie la
tribunal si la parchetul de pe
langa tribunal 8.000 14.000
14. Grefier sef la judecatorie si
la parchetul de pe langa
judecatorie 9.000 15.000
CAP. 3
Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza ale personalului auxiliar
de specialitate de la judecatorii si de la parchetele de pe langa aceste
instante
-------------------------------------------------------------------------------
Coeficientul de
Nr. Functia Nivelul ierarhizare a
crt. studiilor salariilor de Vechimea in
baza specialitate
Gradatia
---------------------
1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------
1. Executor judecatoresc S 2,50 2,60 2,70 2,80 7 ani in functii
gradul I juridice,
economice si
administrative
2. Executor judecatoresc S 2,30 2,35 2,40 2,45 4 ani in functii
gradul II juridice,
economice si
administrative
3. Executor judecatoresc S 2,10 2,15 2,20 2,25 1 an in functii
gradul III juridice,
economice si
administrative
4. Executor judecatoresc S 1,90 - - - -
debutant
5. Grefier, S 2,45 2,55 2,65 2,75 7 ani in functii
grefier-statistician, juridice
grefier-documentarist,
gradul I
6. Grefier, S 2,25 2,30 2,35 2,40 4 ani in functii
grefier-statistician, juridice
grefier-documentarist,
gradul II
7. Grefier, S 2,05 2,10 2,15 2,20 1 an in functii
grefier-statistician, juridice
grefier-documentarist,
gradul III
8. Grefier, S 1,85 - - - -
grefier-statistician,
grefier-documentarist,
debutant
9. Executor judecatoresc M 2,10 2,15 2,20 2,25 7 ani in functii
treapta I auxiliare
juridice,
economice sau
administrative
10. Executor judecatoresc M 1,90 1,95 2,00 2,05 4 ani in functii
treapta II auxiliare
juridice,
economice sau
administrative
11. Executor judecatoresc M 1,70 1,75 1,80 1,85 1 an in functii
treapta III auxiliare
juridice,
economice sau
administrative
12. Executor judecatoresc M 1,60 - - - -
debutant
13. Grefier, M 2,05 2,10 2,15 2,20 7 ani in functii
grefier-statistician, auxiliare
grefier-documentarist; juridice
conducator de carte
funciara, treapta I
14. Grefier, M 1,85 1,90 1,95 2,00 4 ani in functii
grefier-statistician, auxiliare
grefier-documentarist; juridice
conducator de carte
funciara, treapta II,
grefier-dactilograf
treapta I
15. Grefier, M 1,65 1,70 1,75 1,80 1 an in functii
grefier-statistician, auxiliare
grefier-documentarist; juridice
conducator de carte
funciara, treapta III,
grefier-dactilograf
treapta II
16. Grefier-dactilograf M 1,550 1,575 1,600 - 1 an in functii
treapta III auxiliare
juridice
17. Grefier, M 1,50 - - - -
grefier-statistician,
grefier-documentarist;
conducator de carte
funciara;
grefier-dactilograf,
debutant
18. Arhivar-registrator M 1,400 1,425 1,450 1,500 -
treapta I
19. Arhivar-registrator M 1,300 1,325 1,350 1,375 -
treapta II
20. Arhivar-registrator M 1,150 1,200 1,250 1,275 -
treapta III
21. Arhivar-registrator M 1,100 - - - -
debutant
22. Agent procedural, G 1,00 1,025 1,050 1,075 -
aprod
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
1. Pentru ocuparea functiei de executor judecatoresc prevazuta la capitolul
III nr. crt. 1 - 4 sunt necesare studii superioare juridice sau economice.
2. Pentru ocuparea functiei de grefier prevazuta la capitolul III nr. crt.
5 - 8 sunt necesare studii superioare juridice.
3. La numirea in functie si la stabilirea gradului sau treptei profesionale
pentru grefier pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in functii
economice si administrative cu studii superioare sau medii, dupa caz; in
aceasta situatie, vechimea minima in specialitate prevazuta in anexa se
majoreaza cu 3 ani.
Aceste prevederi se aplica si in cazul celor care au ocupat functii tehnice
medii sau alte functii de acelasi nivel.
4. Pentru personalul care, inainte de absolvirea invatamantului superior,
prevazut la pct. 1 si 2, a ocupat functii medii de specialitate, se poate lua
in calcul si cel mult jumatate din timpul cat a lucrat in functiile respective.
5. Grefierii cu studii superioare pot fi incadrati numai la Parchetul
General de pe langa Curtea Suprema de Justitie, curtile de apel si parchetele
corespunzatoare. La aceste instante si parchete pot fi incadrati si grefieri cu
studii medii treptele I si II.
6. In functiile de prim-grefier si grefier sef la tribunale si judecatorii
si la parchetele corespunzatoare pot fi numiti numai grefieri, treptele
profesionale I si II.
La curtile de apel si parchetele de pe langa aceste instante, precum si la
Parchetul General pot fi numiti prim-grefieri si grefieri sefi, grefieri
gradele I - II si treptele I si II.
7. Pentru functiile de grefier-dactilograf de la toate instantele judecatoresti
si parchete pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in functii
economice si administrative.
8. Salariile functiilor de grefier si grefier-dactilograf sunt mai mari cu
15% pentru persoanele care utilizeaza, in interesul serviciului, cel putin o
limba straina in medie 50% din timpul de lucru si pentru care poseda atestat.
9. Grefierii si grefierii-dactilografi care au atestat de stenodactilografi
si stenodactilografiaza in medie cel putin 30% din timpul de lucru beneficiaza
de un salariu de baza mai mare cu 10% .
10. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile ce
formeaza obiectul prezentei legi sunt stabiliti in functie de coeficientul
1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.
ANEXA 2
COEFICIENTII DE IERARHIZARE
a salariilor de baza si indemnizatiile pentru personalul de conducere din
Parchetul General de pe langa Curtea Suprema de Justitie si din Ministerul
Justitiei
A. Coeficientii de ierarhizare
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nivelul Coeficientul de Vechimea
crt. Functia studiilor ierarhizare in magistratura
-------------------------------------------------------------------------------
1. Procuror general S 6 18 ani
2. Prim-adjunct al
procurorului general S 5,60 18 ani
3. Adjunct al procurorului
general S 5,50 18 ani
-------------------------------------------------------------------------------
B. Indemnizatii de conducere
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Indemnizatia de conducere (lei)
crt. Functia -------------------------------
Minima Maxima
-------------------------------------------------------------------------------
4. Director general Salariul de baza
corespunzator
functiei de executie 80.000 137.000
5. Director, procuror
sef sectie la
Parchetul General de
pe langa Curtea
Suprema de Justitie 74.000 130.000
6. Consilierul ministrului
justitiei, procuror
consilier al
procurorului general 74.000 130.000
7. Director adjunct, procuror
sef sectie adjunct la
Parchetul General de pe
langa Curtea Suprema de
Justitie 69.000 119.000
8. Inspector general
judecatoresc, inspector
general notarial, inspector
general de penitenciare,
procuror inspector 62.000 113.000
9. Sef serviciu, procuror
sef serviciu 40.000 85.000
10. Sef birou, procuror sef birou 34.000 74.000
11. Grefier sef sectie din
Parchetul General de pe langa
Curtea Suprema de Justitie 14.000 26.000
12. Grefier sef serviciu din
Parchetul General de pe langa
Curtea Suprema de Justitie 11.000 17.000
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
1. Salarizarea functiilor prevazute la lit. A nr. crt. 1 - 3 se face prin
corelare cu cea stabilita de lege pentru ministru, secretar de stat si,
respectiv, subsecretar de stat.
2. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile ce
formeaza obiectul prezentei legi sunt stabiliti in functie de coeficientul
1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.
ANEXA 3
INDEMNIZATIILE
membrilor Consiliului Superior al Magistraturii
-------------------------------------------------------------------------------
Functia Indemnizatia
- lei -
-------------------------------------------------------------------------------
Membrii Consiliului Superior al Magistraturii si presedintii
de sedinta (ministrul justitiei si presedintele Curtii
Supreme de Justitie) 200.000
-------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 4
COEFICIENTII DE IERARHIZARE
a salariilor de baza si indemnizatiile de conducere pentru personalul
laboratoarelor de expertiza criminalistica
-------------------------------------------------------------------------------
Coeficientul de Vechimea minima
ierarhizare a in specialitate
Nr. Nivelul salariilor de baza
crt. Functia studiilor Gradatia
---------------------
1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------
A. Functii de executie de specialitate
1. Expert criminalist
gradul I S 4,50 4,60 4,70 4,80 10 ani
2. Expert criminalist
gradul II S 4,00 4,10 4,20 4,30 7 ani
3. Expert criminalist
gradul III S 3,40 3,50 3,60 3,70 4 ani
4. Asistent criminalist S 2,80 2,90 3,00 - 1 an
5. Asistent criminalist
debutant S 2,50 - - - -
B. Functii auxiliare de specialitate
6. Tehnician criminalist M 1,85 1,90 1,95 2,00 7 ani in
treapta I functii
tehnice
criminalistice
7. Tehnician criminalist M 1,60 1,65 1,70 1,75 4 ani in
treapta II functii
tehnice
criminalistice
8. Tehnician criminalist M 1,35 1,40 1,45 1,50 1 an in
treapta III functii
tehnice
criminalistice
9. Tehnician criminalist M 1,00 - - - -
debutant
10. Secretar-dactilograf M 1,45 1,50 1,55 1,60 7 ani in
laborator expertiza functii
criminalistica auxiliare
treapta I juridice,
economice sau
administrative
11. Secretar-dactilograf M 1,20 1,25 1,30 1,35 4 ani in
laborator expertiza functii
criminalistica auxiliare
treapta II juridice,
economice sau
administrative
12. Secretar-dactilograf M 1,00 1,05 1,10 - 1 an in
laborator expertiza functii
criminalistica auxiliare
treapta III juridice,
economice sau
administrative
13. Secretar-dactilograf
laborator expertiza
criminalistica
debutant M 0,900 - - - -
-------------------------------------------------------------------------------
C. Indemnizatii de conducere
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Indemnizatia de conducere (lei)
crt. Functia -------------------------------
Minima Maxima
-------------------------------------------------------------------------------
1. Sef laborator central Salariul de baza
expertiza criminalistica corespunzator
functii de executie 43.000 85.000
2. Sef adjunct laborator
central expertiza
criminalistica 37.000 77.000
3. Sef laborator
interjudetean expertiza
criminalistica 37.000 77.000
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
1. La numirea in functie si la stabilirea treptei profesionale pentru
tehnician criminalist pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in
functii de tehnician in alte sectoare de activitate si, in acest caz, vechimea
minima in specialitate, prevazuta in anexa, se majoreaza cu 3 ani.
2. Personalul prevazut in prezenta anexa poate fi utilizat si la parchete.
3. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile ce
formeaza obiectul prezentei legi sunt stabiliti in functie de coeficientul
1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.
ANEXA 5
COEFICIENTII DE IERARHIZARE
a salariilor de baza si indemnizatiile de conducere pentru personalul didactic,
profesori si experti care nu au pregatire juridica, si personalul auxiliar din
Institutul National pentru Pregatirea si Perfectionarea Magistratilor
I. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza
Functii de executie pe grade profesionale
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nivelul Gradatia
crt. Functia studiilor -------------------------------------
1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------
1. Profesor gradul I S 4,10 4,20 4,30 4,40
2. Profesor gradul II S 3,70 3,80 3,90 4,00
3. Expert gradul I S 2,60 2,65 2,75 2,80
4. Secretar gradul I S 1,80 1,85 1,90 2,00
-------------------------------------------------------------------------------
II. Indemnizatii de conducere
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Indemnizatia de conducere (lei)
crt. Functia -------------------------------
Minima Maxima
-------------------------------------------------------------------------------
1. Decan 57.000 108.000
2. Prodecan 52.000 97.000
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
1. In functiile de profesor gradul I si gradul II pot fi incadrate numai
cadre didactice care au titlul de profesor universitar si, respectiv, de
conferentiar.
2. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile ce
formeaza obiectul prezentei legi sunt stabiliti in functie de coeficientul
1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.
ANEXA 6
SPORURI
specifice personalului militar din Directia Generala a Penitenciarelor si din
unitatile subordonate acesteia
1. Personajul militar care, pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin,
presteaza cel putin jumatate din timpul normal de lucru in timpul noptii, are
dreptul la un spor pentru munca de noapte de 25%, care se calculeaza la solda
de baza.
2. Subofiterii care asigura paza si supravegherea detinutilor, retinutilor,
arestatilor preventiv si sanctionatilor cu inchisoare contraventionala, precum
si a minorilor condamnati in penitenciare sau internati in centre de reeducare
minori, spitale-penitenciare, in sectii (ateliere) de productie, puncte de
lucru sau in perioada in care se afla in mijloace de transport, au dreptul, pe
timpul efectiv prestat in astfel de conditii, la o indemnizatie pentru paza si
supraveghere de 5% din solda de baza. Indemnizatia de paza si supraveghere se
ia in calcul la stabilirea pensiei militare de stat si a pensiei suplimentare.
3. Subofiterii de penitenciare care asigura, minimum 10 ore pe zi, paza
detinutilor care muncesc si carora nu li se poate compensa timpul prestat
suplimentar cu timp liber corespunzator, au dreptul la o indemnizatie de 5 -
15% din solda de baza, care se stabileste prin ordin al ministrului justitiei.
Pe timpul cat beneficiaza de aceasta indemnizatie, subofiterii nu vor primi
indemnizatia prevazuta la pct. 2 pentru paza si supraveghere.
4. Subofiterii care au in primire cai sau caini de serviciu au dreptul, pe
perioada respectiva, la o indemnizatie de 5% din solda de baza.
ANEXA 7
SPORURI
specifice personalului civil din Ministerul Justitiei, cu atributii de
coordonare si control al activitatii penitenciarelor, precum si personalului
civil din Directia Generala a Penitenciarelor si din unitatile subordonate
acesteia
1. Personalul civil din Ministerul Justitiei, cu atributii de coordonare si
control al activitatii penitenciarelor, precum si personalul civil din Directia
Generala a Penitenciarelor si din unitatile subordonate acesteia beneficiaza de
o majorare a salariului de baza cu pana la 30% .
Aceasta majorare face parte din salariul de baza.
2. Personalul didactic si auxiliar didactic, personalul medico-sanitar,
precum si preotii din unitatile subordonate Directiei Generale a
Penitenciarelor beneficiaza de o majorare a salariului de baza cu pana la 30% .
Aceasta majorare nu face parte din salariul de baza.
3. Personalul civil din Penitenciarul Poarta Alba si din Sectia Chilia
Veche a Penitenciarului Tulcea beneficiaza de un spor de izolare de pana la 20%
din salariul de baza. Acest spor nu face parte din salariul de baza.
4. Drepturile prevazute la pct. 2 si 3 se cumuleaza cu drepturile de la
pct. 1.
5. Personalul civil din Directie Generala a Penitenciarelor si din
unitatile subordonate acesteia beneficiaza de o indemnizatie lunara de pana la
25%, care se calculeaza asupra salariului de baza brut pentru prestarea
serviciului permanent in dispozitivul de lupta in situatii operative sau
speciale.
6. Drepturile prevazute la pct. 1, 2, 3 si 5 se stabilesc prin ordin al
ministrului justitiei.