LEGE
Nr. 672 din 19 decembrie 2002
privind auditul public intern
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 953 din 24 decembrie 2002
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezenta lege reglementeaza auditul public intern la entitatile publice, cu
privire la formarea si utilizarea fondurilor publice si administrarea
patrimoniului public.
Art. 2
In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos se definesc
dupa cum urmeaza:
a) audit public intern - activitatea functional independenta si obiectiva,
care da asigurari si consiliere conducerii pentru buna administrare a
veniturilor si cheltuielilor publice, perfectionand activitatile entitatii
publice; ajuta entitatea publica sa isi indeplineasca obiectivele printr-o
abordare sistematica si metodica, care evalueaza si imbunatateste eficienta si
eficacitatea sistemului de conducere bazat pe gestiunea riscului, a controlului
si a proceselor de administrare;
b) control intern - ansamblul formelor de control exercitate la nivelul
entitatii publice, inclusiv auditul intern, stabilite de conducere in
concordanta cu obiectivele acesteia si cu reglementarile legale, in vederea
asigurarii administrarii fondurilor in mod economic, eficient si eficace;
include, de asemenea, structurile organizatorice, metodele si procedurile;
c) control financiar public intern - intregul sistem de control intern din
sectorul public, format din sistemele de control ale entitatilor publice, ale
altor structuri abilitate de Guvern si dintr-o unitate centrala care este
responsabila de armonizarea si implementarea principiilor si standardelor de
control si audit;
d) economicitate - minimizarea costului resurselor alocate pentru atingerea
rezultatelor estimate ale unei activitati, cu mentinerea calitatii
corespunzatoare a acestor rezultate;
e) eficacitate - gradul de indeplinire a obiectivelor programate pentru
fiecare dintre activitati si raportul dintre efectul proiectat si rezultatul
efectiv al activitatii respective;
f) eficienta - maximizarea rezultatelor unei activitati in relatie cu
resursele utilizate;
g) entitate publica - autoritatea publica, institutia publica, compania/societatea
nationala, regia autonoma, societatea comerciala la care statul sau o unitate
administrativ-teritoriala este actionar majoritar, cu personalitate juridica,
care utilizeaza/administreaza fonduri publice si/sau patrimoniu public;
h) fonduri publice - sumele alocate din bugetul de stat, bugetele locale,
bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul
trezoreriei statului, bugetele institutiilor publice autonome, fondurile
provenite din credite externe contractate sau garantate de stat si a caror
rambursare, dobanzi si alte costuri se asigura din fonduri publice si din
fonduri externe nerambursabile;
i) institutie publica - include Parlamentul, Administratia Prezidentiala,
ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte
autoritati publice, institutii publice autonome, precum si institutiile din
subordinea acestora, indiferent de modul de finantare a acestora;
j) institutie publica mica - institutia care deruleaza un buget anual de
pana la nivelul echivalentului in lei a 100.000 euro pe o perioada de 3 ani
consecutiv;
k) patrimoniu public - totalitatea drepturilor si obligatiilor statului,
unitatilor administrativ-teritoriale sau ale entitatilor publice ale acestora,
dobandite sau asumate cu orice titlu; fac parte din patrimoniul public
drepturile si obligatiile referitoare atat la bunurile din domeniul public, cat
si din domeniul privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale;
l) circuitul auditului - stabilirea fluxurilor informatiilor, atributiile
si responsabilitatile referitoare la acestea, precum si arhivarea documentatiei
justificative complete, pentru toate stadiile desfasurarii unei actiuni, care
sa permita totodata reconstituirea operatiunilor de la suma totala pana la
detalii individuale si invers.
CAP. 2
Organizarea auditului public intern
Art. 3
(1) Obiectivele auditului public intern sunt:
a) asigurarea obiectiva si consilierea, destinate sa imbunatateasca
sistemele si activitatile entitatii publice;
b) sprijinirea indeplinirii obiectivelor entitatii publice printr-o
abordare sistematica si metodica, prin care se evalueaza si se imbunatateste
eficacitatea sistemului de conducere bazat pe gestiunea riscului, a controlului
si a proceselor administrarii.
(2) Sfera auditului public intern cuprinde:
a) activitatile financiare sau cu implicatii financiare desfasurate de
entitatea publica din momentul constituirii angajamentelor pana la utilizarea
fondurilor de catre beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din
asistenta externa;
b) constituirea veniturilor publice, respectiv autorizarea si stabilirea
titlurilor de creanta, precum si a facilitatilor acordate la incasarea
acestora;
c) administrarea patrimoniului public, precum si vanzarea, gajarea,
concesionarea sau inchirierea de bunuri din domeniul privat/public al statului
ori al unitatilor administrativ-teritoriale;
d) sistemele de management financiar si control, inclusiv contabilitatea si
sistemele informatice aferente.
Art. 4
Auditul public intern este organizat astfel:
a) Comitetul pentru Audit Public Intern (CAPI);
b) Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern (UCAAPI);
c) compartimentele de audit public intern din entitatile publice.
Art. 5
(1) Se infiinteaza Comitetul pentru Audit Public Intern (CAPI) pe langa
Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern (UCAAPI), organism
cu caracter consultativ, pentru a actiona in vederea definirii strategiei si a
imbunatatirii activitatii de audit public intern, in sectorul public.
(2) CAPI cuprinde 11 membri, astfel:
a) presedintele Camerei Auditorilor Financiari din Romania;
b) profesori universitari cu specialitate in domeniul auditului public
intern - 2 persoane;
c) specialisti cu inalta calificare in domeniul auditului public intern - 3
persoane;
d) directorul general al UCAAPI;
e) experti din alte domenii de activitate, respectiv contabilitate publica,
juridic, sisteme informatice - 4 persoane.
(3) Membrii CAPI, cu exceptia directorului general al UCAAPI, nu pot face
parte din structurile Ministerului Finantelor Publice, iar modul de
nominalizare a acestora se va stabili prin norme aprobate prin hotarare a
Guvernului.
(4) CAPI va fi condus de un presedinte ales cu majoritate simpla de voturi
dintre membrii comitetului, pentru o perioada de 3 ani; presedintele convoaca
intalnirile CAPI.
(5) Regulamentul de organizare si functionare a CAPI este aprobat de plenul
acestuia, cu o majoritate de jumatate plus unu din voturi.
(6) Secretariatul tehnic al CAPI este asigurat de UCAAPI.
(7) Membrii CAPI vor primi o indemnizatie de sedinta egala cu 20% din
nivelul echivalent salariului brut al secretarilor de stat; indemnizatia se
suporta din bugetul statului, prin bugetul Ministerului Finantelor Publice.
Art. 6
In realizarea obiectivelor sale CAPI are urmatoarele atributii principale:
a) dezbate planurile strategice de dezvoltare in domeniul auditului public
intern si emite o opinie asupra directiilor de dezvoltare a acestuia;
b) dezbate si emite o opinie asupra actului normativ elaborat de UCAAPI in
domeniul auditului public intern;
c) dezbate si avizeaza raportul anual privind activitatea de audit public
intern si il prezinta Guvernului;
d) avizeaza planul misiunilor de audit public intern de interes national cu
implicatii multisectoriale;
e) dezbate si emite o opinie asupra rapoartelor de audit public intern de
interes national cu implicatii multisectoriale;
f) analizeaza importanta recomandarilor formulate de auditorii interni in
cazul divergentelor de opinii dintre conducatorul entitatii publice si
auditorii interni, emitand o opinie asupra consecintelor neimplementarii
recomandarilor formulate de acestia;
g) analizeaza acordurile de cooperare intre auditul intern si cel extern
referitor la definirea conceptelor si la utilizarea standardelor in domeniu,
schimbul de rezultate din activitatea propriu-zisa de audit, precum si pregatirea
profesionala comuna a auditorilor;
h) avizeaza numirea si revocarea directorului general al UCAAPI.
Art. 7
(1) In cadrul Ministerului Finantelor Publice se constituie Uniunea
Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern (UCAAPI), structurata pe
compartimente de specialitate, in subordinea directa a ministrului finantelor
publice.
(2) UCAAPI este condusa de un director general, numit de ministrul
finantelor publice, cu avizul CAPI.
(3) Directorul general este functionar public si trebuie sa aiba o inalta
calificare profesionala in domeniul financiar-contabil si/sau al auditului, cu
o competenta profesionala corespunzatoare, si sa indeplineasca cerintele
Codului privind conduita etica a auditorului intern.
Art. 8
In realizarea obiectivelor sale UCAAPI are urmatoarele atributii
principale:
a) elaboreaza, conduce si aplica o strategie unitara in domeniul auditului
public intern si monitorizeaza la nivel national aceasta activitate;
b) dezvolta cadrul normativ in domeniul auditului public intern;
c) dezvolta si implementeaza proceduri si metodologii uniforme, bazate pe
standardele internationale, inclusiv manualele de audit intern;
d) dezvolta metodologiile in domeniul riscului managerial;
e) elaboreaza Codul privind conduita etica a auditorului intern;
f) avizeaza normele metodologice specifice diferitelor sectoare de
activitate in domeniul auditului public intern;
g) dezvolta sistemul de raportare a rezultatelor activitatii de audit
public intern si elaboreaza raportul anual, precum si sinteze, pe baza
rapoartelor primite;
h) efectueaza misiuni de audit public intern de interes national cu
implicatii multisectoriale;
i) verifica respectarea normelor, instructiunilor, precum si a Codului privind
conduita etica a auditorului intern de catre compartimentele de audit public
intern si poate initia masurile corective necesare, in cooperare cu
conducatorul entitatii publice in cauza;
j) coordoneaza sistemul de recrutare si de pregatire profesionala in
domeniul auditului public intern;
k) avizeaza numirea/destituirea sefilor compartimentelor de audit public
intern din entitatile publice;
l) coopereaza cu Curtea de Conturi si cu alte institutii si autoritati
publice din Romania;
m) coopereaza cu autoritatile si organizatiile de control financiar public
din alte state, inclusiv din Comisia Europeana.
Art. 9
Compartimentul de audit public intern se organizeaza astfel:
a) conducatorul institutiei publice sau, in cazul altor entitati publice,
organul de conducere colectiva are obligatia instituirii cadrului organizatoric
si functional necesar desfasurarii activitatii de audit public intern;
b) la institutiile publice mici, care nu sunt subordonate altor entitati
publice, auditul public intern se limiteaza la auditul de regularitate si se
efectueaza de catre compartimentele de audit public intern ale Ministerului
Finantelor Publice;
c) conducatorul entitatii publice subordonate poate stabili si mentine un
compartiment functional de audit public intern, cu acordul entitatii publice de
la nivelul ierarhic imediat superior, iar daca acest compartiment nu se
infiinteaza, auditul entitatii respective se efectueaza de catre compartimentul
de audit public intern al entitatii publice de la nivelul ierarhic imediat
superior.
Art. 10
(1) Compartimentul de audit public intern se constituie in subordinea
directa a conducerii entitatii publice si, prin atributiile sale, nu trebuie sa
fie implicat in elaborarea procedurilor de control intern si in desfasurarea
activitatilor supuse auditului public intern.
(2) Conducatorul compartimentului de audit public intern este
numit/destituit de catre conducatorul entitatii publice, cu avizul UCAAPI;
pentru entitatile publice subordonate numirea/destituirea se face cu avizul
organului ierarhic superior.
(3) Conducatorul compartimentului de audit public intern este responsabil
pentru organizarea si desfasurarea activitatilor de audit.
(4) Functia de auditor intern este incompatibila cu exercitarea acestei
functii ca activitate profesionala orientata spre profit sau recompensa.
Art. 11
Atributiile compartimentului de audit public intern sunt:
a) elaboreaza norme metodologice specifice entitatii publice in care isi
desfasoara activitatea, cu avizul UCAAPI sau al organului ierarhic superior, in
cazul entitatilor publice subordonate;
b) elaboreaza proiectul planului anual de audit public intern;
c) efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua daca sistemele
de management financiar si control ale entitatii publice sunt transparente si
sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta
si eficacitate;
d) informeaza UCAAPI despre recomandarile neinsusite de catre conducatorul
entitatii publice auditate, precum si despre consecintele acestora;
e) raporteaza periodic asupra constatarilor, concluziilor si recomandarilor
rezultate din activitatile sale de audit;
f) elaboreaza raportul anual al activitatii de audit public intern;
g) in cazul identificarii unor iregularitati sau posibile prejudicii,
raporteaza imediat conducatorului entitatii publice si structurii de control
intern abilitate.
CAP. 3
Desfasurarea auditului public intern
Art. 12
Tipurile de audit sunt urmatoarele:
a) auditul de sistem, care reprezinta o evaluare de profunzime a sistemelor
de conducere si control intern, cu scopul de a stabili daca acestea
functioneaza economic, eficace si eficient, pentru identificarea deficientelor
si formularea de recomandari pentru corectarea acestora;
b) auditul performantei, care examineaza daca criteriile stabilite pentru
implementarea obiectivelor si sarcinilor entitatii publice sunt corecte pentru
evaluarea rezultatelor si apreciaza daca rezultatele sunt conforme cu
obiectivele;
c) auditul de regularitate, care reprezinta examinarea actiunilor asupra
efectelor financiare pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public,
sub aspectul respectarii ansamblului principiilor, regulilor procedurale si
metodologice care le sunt aplicabile.
Art. 13
(1) Auditul public intern se exercita asupra tuturor activitatilor
desfasurate intr-o entitate publica, inclusiv asupra activitatilor entitatilor
subordonate, cu privire la formarea si utilizarea fondurilor publice, precum si
la administrarea patrimoniului public.
(2) Compartimentul de audit public intern auditeaza, cel putin o data la 3
ani, fara a se limita la acestea, urmatoarele:
a) angajamentele bugetare si legale din care deriva direct sau indirect
obligatii de plata, inclusiv din fondurile comunitare;
b) platile asumate prin angajamente bugetare si legale, inclusiv din
fondurile comunitare;
c) vanzarea, gajarea, concesionarea sau inchirierea de bunuri din domeniul
privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale;
d) concesionarea sau inchirierea de bunuri din domeniul public al statului
ori al unitatilor administrativ-teritoriale;
e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare si
stabilire a titlurilor de creanta, precum si a facilitatilor acordate la
incasarea acestora;
f) alocarea creditelor bugetare;
g) sistemul contabil si fiabilitatea acestuia;
h) sistemul de luare a deciziilor;
i) sistemele de conducere si control, precum si riscurile asociate unor
astfel de sisteme;
j) sistemele informatice.
Art. 14
(1) Proiectul planului de audit public intern se elaboreaza de catre
compartimentul de audit public intern, pe baza evaluarii riscului asociat
diferitelor structuri, activitati, programe/proiecte sau operatiuni, precum si
prin preluarea sugestiilor conducatorului entitatii publice, prin consultare cu
entitatile publice ierarhic superioare, tinand seama de recomandarile Curtii de
Conturi.
(2) Conducatorul entitatii publice aproba anual proiectul planului de audit
public intern.
(3) Auditorul intern desfasoara audituri ad-hoc, respectiv misiuni de audit
public intern cu caracter exceptional, necuprinse in planul anual de audit
public intern, in conditiile prevazute la art. 15.
Art. 15
In realizarea misiunilor de audit auditorii interni isi desfasoara
activitatea pe baza de ordin de serviciu, emis de seful compartimentului de
audit public intern, care prevede in mod explicit scopul, obiectivele, tipul si
durata auditului public intern, precum si nominalizarea echipei de auditare.
Art. 16
(1) Compartimentul de audit public intern notifica structura care va fi
auditata, cu 15 zile inainte de declansarea misiunii de audit; in notificare se
precizeaza scopul, principalele obiective si durata misiunii de audit.
(2) Compartimentul de audit public intern notifica, de asemenea, tematica
in detaliu, programul comun de cooperare, precum si perioadele in care se
realizeaza interventiile la fata locului, conform normelor metodologice.
(3) Auditorii interni au acces la toate datele si informatiile, inclusiv la
cele existente in format electronic, pe care le considera relevante pentru
scopul si obiectivele precizate in ordinul de serviciu.
(4) Personalul de conducere si de executie din structura auditata are
obligatia sa ofere documentele si informatiile solicitate, in termenele
stabilite, precum si tot sprijinul necesar desfasurarii in bune conditii a
auditului public intern.
(5) Auditorii interni pot solicita date, informatii, precum si copii ale
documentelor, certificate pentru conformitate, de la persoanele fizice si
juridice aflate in legatura cu structura auditata, iar acestea au obligatia de
a le pune la dispozitie la data solicitata. Totodata auditorii interni pot
efectua la aceste persoane fizice si juridice orice fel de reverificari
financiare si contabile legate de activitatile de control intern la care
acestea au fost supuse, care vor fi utilizate pentru constatarea legalitatii si
a regularitatii activitatii respective.
(6) Reprezentantilor autorizati ai Comisiei Europene si ai Curtii de
Conturi Europene li se asigura drepturi similare celor prevazute pentru
auditorii interni, cu scopul protejarii intereselor financiare ale Uniunii
Europene; acestia trebuie sa fie imputerniciti in acest sens printr-o
autorizatie scrisa, care sa le ateste identitatea si pozitia, precum si
printr-un document care sa indice obiectul si scopul controlului sau al
inspectiei la fata locului.
(7) Ori de cate ori in efectuarea auditului public intern sunt necesare
cunostinte de stricta specialitate, conducatorul compartimentului de audit
public intern poate decide asupra oportunitatii contractarii de servicii de
expertiza/consultanta din afara entitatii publice.
Art. 17
(1) Auditorii interni elaboreaza un proiect de raport de audit public
intern la sfarsitul fiecarei misiuni de audit public intern; proiectul de
raport de audit public intern reflecta cadrul general, obiectivele, constatarile,
concluziile si recomandarile. Raportul de audit public intern este insotit de
documente justificative.
(2) Proiectul de raport de audit public intern se transmite la structura
auditata; aceasta poate trimite, in maximum 15 zile de la primirea raportului,
punctele sale de vedere, care vor fi analizate de auditorii interni.
(3) In termen de 10 zile de la primirea punctelor de vedere compartimentul
de audit public intern organizeaza reuniunea de conciliere cu structura
auditata, in cadrul careia se analizeaza constatarile si concluziile, in
vederea acceptarii recomandarilor formulate.
(4) Seful compartimentului de audit public intern trimite raportul de audit
public intern finalizat, impreuna cu rezultatele concilierii, conducatorului
entitatii publice care a aprobat misiunea, pentru analiza si avizare; pentru
institutia publica mica, raportul de audit public intern este transmis spre
avizare conducatorului acesteia. Dupa avizare recomandarile cuprinse in
raportul de audit public intern vor fi comunicate structurii auditate.
(5) Structura auditata informeaza compartimentul de audit public intern
asupra modului de implementare a recomandarilor, incluzand un calendar al
acestora. Seful compartimentului de audit public intern informeaza UCAAPI sau
organul ierarhic superior, dupa caz, despre recomandarile care nu au fost
avizate; aceste recomandari vor fi insotite de documentatia de sustinere.
(6) Compartimentul de audit public intern verifica si raporteaza UCAAPI sau
organului ierarhic superior, dupa caz, asupra progreselor inregistrate in
implementarea recomandarilor.
CAP. 4
Auditorii interni
Art. 18
(1) Auditorii interni care sunt functionari publici sunt selectati si au
drepturile, obligatiile si incompatibilitatile prevazute de Statutul
functionarilor publici.
(2) Numirea sau revocarea auditorilor interni se face de catre conducatorul
entitatii publice, respectiv de catre organul colectiv de conducere, cu avizul
conducatorului compartimentului de audit public intern.
(3) Auditorii interni au un nivel de salarizare corespunzator ierarhiei
acestei functii in cadrul sistemului de salarizare a functionarilor publici;
totodata auditorii interni beneficiaza de un spor pentru complexitatea muncii
de 25%, aplicat la salariul de baza brut lunar.
(4) Pentru auditorii interni care nu sunt functionari publici selectarea,
stabilirea drepturilor si obligatiilor se fac in concordanta cu regulamentele
proprii de functionare a entitatii publice, precum si cu prevederile prezentei legi.
Art. 19
(1) Auditorii interni trebuie sa isi indeplineasca atributiile in mod
obiectiv si independent, cu profesionalism si integritate, conform prevederilor
prezentei legi si potrivit normelor si procedurilor specifice activitatii de
audit public intern.
(2) Pentru actiunile lor, intreprinse cu buna-credinta in exercitiul
atributiilor si in limita acestora, auditorii interni nu pot fi sanctionati sau
trecuti in alta functie.
(3) Auditorii interni nu vor divulga nici un fel de date, fapte sau
situatii pe care le-au constatat in cursul ori in legatura cu indeplinirea
misiunilor de audit public intern.
(4) Auditorii interni sunt responsabili de protectia documentelor
referitoare la auditul public intern desfasurat la o entitate publica.
(5) Raspunderea pentru masurile luate in urma analizarii recomandarilor
prezentate in rapoartele de audit apartine conducerii entitatii publice.
(6) Auditorii interni trebuie sa respecte prevederile Codului privind
conduita etica a auditorului intern.
(7) Auditorii interni au obligatia perfectionarii cunostintelor
profesionale; seful compartimentului de audit public intern, respectiv
conducerea entitatii publice, va asigura conditiile necesare pregatirii
profesionale, perioada destinata in acest scop fiind de minimum 15 zile pe an.
Art. 20
(1) Persoanele care sunt soti, rude sau afini pana la gradul al patrulea
inclusiv cu conducatorul entitatii publice nu pot fi auditori interni in cadrul
aceleiasi entitati publice.
(2) Auditorii interni nu pot fi desemnati sa efectueze misiuni de audit
public intern la o structura/entitate publica daca sunt soti, rude sau afini
pana la gradul al patrulea inclusiv cu conducatorul acesteia sau cu membrii
organului de conducere colectiva.
(3) Auditorii interni nu trebuie implicati in vreun fel in indeplinirea
activitatilor pe care in mod potential le pot audita si nici in elaborarea si
implementarea sistemelor de control intern al entitatilor publice.
(4) Auditorii interni care au responsabilitati in derularea programelor si
proiectelor finantate integral sau partial de Uniunea Europeana nu trebuie
implicati in auditarea acestor programe.
(5) Auditorilor interni nu trebuie sa li se incredinteze misiuni de audit
public intern in sectoarele de activitate in care acestia au detinut functii
sau au fost implicati in alt mod; aceasta interdictie se poate ridica dupa
trecerea unei perioade de 3 ani.
(6) Auditorii interni care se gasesc in una dintre situatiile prevazute la
alin. (1) - (5) au obligatia de a informa de indata, in scris, conducatorul
entitatii publice si seful structurii de audit public intern.
CAP. 5
Contraventii si sanctiuni
Art. 21
Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 30.000.000 lei
la 50.000.000 lei urmatoarele fapte:
a) incalcarea obligatiei de a institui la nivelul entitatii publice
structuri organizatorice functionale de audit public intern, conform
prevederilor art. 9;
b) incalcarea obligatiei de a elabora norme de audit public intern
specifice entitatii publice, precum si neprezentarea lor spre avizare, potrivit
prevederilor art. 11 lit. a);
c) incalcarea obligatiei de a elabora proiectul planului de audit public
intern, conform prevederilor art. 11 lit. b);
d) refuzul personalului de executie sau de conducere, implicat in
activitatea auditata, de a prezenta documentele solicitate cu ocazia efectuarii
misiunilor de audit public intern, in conformitate cu prevederile art. 16 alin.
(4);
e) nerespectarea prevederilor referitoare la numirea/destituirea
conducatorului compartimentului de audit public intern, respectiv la
numirea/revocarea auditorilor interni, in conformitate cu prevederile art. 10
alin. (2), respectiv ale art. 18 alin. (2).
Art. 22
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac astfel:
a) de catre reprezentantii imputerniciti din cadrul UCAAPI, in limitele
sale de competenta, pentru contraventiile prevazute la art. 21;
b) de catre reprezentantii imputerniciti ai organului ierarhic superior, la
nivelul entitatii publice subordonate, pentru contraventiile prevazute la art.
21 lit. a), c) si e);
c) de catre reprezentantii imputerniciti de conducatorul entitatii publice,
pentru contraventiile prevazute la art. 21 lit. d).
Art. 23
Contraventiilor prevazute la art. 21 le sunt aplicabile dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobata si modificata prin Legea nr. 180/2002.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 24
In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi
Ministerul Finantelor Publice va elabora norme metodologice generale
referitoare la exercitarea auditului public intern.
Art. 25
La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga art. 2 lit. c), i),
k) - n), p), u), art. 6 - 9, 28, art. 29 alin. (2), art. 32 lit. a) - e), art.
34 alin. (1) lit. a) si b), art. 37 alin. (3), precum si orice alte dispozitii
referitoare la auditul public intern din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999
privind auditul public intern si controlul financiar preventiv, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 430 din 31 august 1999, aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr. 301/2002.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 6
noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 5 decembrie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI,
DORU IOAN TARACILA