NORME
METODOLOGICE Nr. 23685 din 25 august 1997
privind acordarea, utilizarea si controlul cheltuielilor rezultate din
aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 27 din 5 august 1996,
republicata
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR Nr. 23.685/25.08.1997
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI
Nr. 4626/15.07.97
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE Nr. 6.291/18.08.1997
MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
Nr. 1.840/25.08.1997
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 346 din 8 decembrie 1997
In baza prevederilor art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 27/1996 privind
acordarea de facilitati persoanelor care domiciliaza sau lucreaza in unele
localitati din Muntii Apuseni si in Rezervatia Biosferei "Delta
Dunarii", aprobata si modificata prin Legea nr. 96/1997 si republicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 194 din 13 august 1997,
se emit urmatoarele norme metodologice:
CAP. 1
Cu privire la publicitate si la evidenta persoanelor si a familiilor care
au dreptul de a beneficia de facilitatile prevazute de Ordonanta Guvernului nr.
27/1996, republicata
1. Ordonanta Guvernului nr. 27/1996, republicata, denumita in continuare
ordonanta, si Legea nr. 96/1997 de aprobare a ordonantei, denumita in
continuare lege, precum si prezentele norme metodologice vor fi aduse la
cunostinta cetatenilor din localitatile cuprinse in anexele la hotararile
Guvernului nr. 323/1996 si nr. 395/1996, prin grija consiliilor locale, prin
afisaj la primarie si, dupa posibilitati, si prin alte forme de informare.
2. Cetatenii care beneficiaza de facilitatile prevazute la art. 1 si 5-9
din ordonanta, in nume propriu sau, dupa caz, al familiei pe care o reprezinta,
vor depune o cerere la primarie, prin care solicita acordarea facilitatilor ce
li se cuvin. Cererea va fi insotita de actele doveditoare necesare, prevazute
in anexa nr. 1A la prezentele norme metodologice, precum si de o declaratie pe
propria raspundere, sanctionabila potrivit legii (pentru declaratii false), ca
nu a incalcat reglementarile stipulate la art. 11 din ordonanta. Cererile se
depun in termen de 20 de zile de la afisarea ordonantei si a normelor
metodologice de aplicare a acesteia sau dupa dobandirea dreptului de a
beneficia de facilitatile respective si se aproba de catre fiecare consiliu
local.
3. Pe baza cererilor aprobate, consiliile locale vor definitiva listele
cuprinzand persoanele care urmeaza sa beneficieze de facilitatile prevazute de
ordonanta, cu precizarea categoriilor de facilitati. Listele astfel intocmite
vor fi afisate la sediul primariei. Cetatenii care au fost omisi sau ale caror
cereri nu au fost aprobate pot depune contestatii, la sediul primariei, in
termen de 10 zile de la afisare. Primarul are obligatia sa le solutioneze in
termen de 10 zile si sa comunice petitionarilor modul de rezolvare.
Cetatenii nemultumiti de hotararea primarului se pot adresa, in termen de 5
zile de la instiintare, prefectului judetului, care are obligatia sa le
examineze si sa formuleze un raspuns in termen de 10 zile.
4. Dupa parcurgerea acestor etape, listele devin definitive si, prin grija
primarilor, vor fi transmise institutiilor abilitate prin ordonanta sa asigure
respectivele facilitati.
Listele se actualizeaza trimestrial, luandu-se in considerare schimbarile
survenite in evidenta populatiei, angajarile noi, desfacerile de contracte
individuale de munca, precum si sanctiunile pentru incalcarea prevederilor
legale cuprinse in art. 11 din ordonanta.
5. Serviciile descentralizate ale statului (pentru institutiile publice),
precum si unitatile de cult vor colabora cu consiliile locale pentru
organizarea evidentei personalului incadrat pe functii, care beneficiaza de
facilitatile prevazute de ordonanta.
Autoritatile din teritoriu, abilitate cu constatarea si sanctionarea
persoanelor fizice si juridice vinovate de incalcarea prevederilor legale
mentionate la art. 11 din ordonanta, au obligatia de a instiinta operativ
consiliile locale pe raza carora locuiesc persoanele sanctionate.
Primarii vor lua cunostinta de sanctiunile si de durata acestora, vor face
corectiile necesare in evidenta si le vor aduce la cunostinta institutiilor
care acorda facilitatile respective, in vederea luarii masurilor prevazute de
ordonanta.
CAP. 2
Cu privire la articolele din ordonanta
1. Beneficiaza de prevederile art. 1 din ordonanta personalul institutiilor
publice si al unitatilor de cult, incadrat pe functii care necesita studii
superioare si medii de specialitate, cu locul de munca in localitatile rurale
din Muntii Apuseni, prevazute in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr.
323/1996, care isi stabileste domiciliul in aceste localitati si care nu are in
proprietate paduri din care se poate recolta material lemnos pentru
constructii.
2. Acordarea materialului lemnos pe picior, prevazut la art. 1 din
ordonanta, se face pe baza de cerere, cu precizarea cantitatilor efectiv necesare,
depusa la primarul localitatii in care domiciliaza solicitantul.
Cererea va fi insotita de urmatoarele acte:
- actele doveditoare cuprinse in anexa nr. 1A la prezentele norme
metodologice;
- autorizatia de construire, eliberata potrivit legii;
- fundamentarea necesarului de material lemnos, conform prevederilor
proiectului de construire sau unui memoriu de necesitate, intocmit pe propria
raspundere de catre solicitant, in cazul lucrarilor de reparatii.
Primarul verifica indeplinirea conditiilor prevazute de ordonanta, dupa
care aproba sau respinge cererea.
Persoanele nemultumite de rezolvarea cererii se pot adresa prefectului
judetului, in scris, in termen de 30 de zile de la comunicare, care o va
solutiona in termen de 15 zile de la inregistrare.
Cererile aprobate se inainteaza, de catre primarii localitatilor,
directiilor silvice ale Regiei Nationale a Padurilor, care, prin ocoalele
silvice din zona, au obligatia sa le onoreze.
Volumul de material lemnos, care se acorda in conditiile art. 1 si 2 din
ordonanta, se stabileste in cadrul volumului anual de masa lemnoasa aprobat,
potrivit reglementarilor legale, pentru taieri anuale din padurile Romaniei.
3. Regia Nationala a Padurilor va centraliza, in cadrul fiecarei directii
silvice, cantitatile de material lemnos programate a se acorda potrivit art. 1
din ordonanta si va inainta Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei
Mediului, in termenul legal prevazut, propuneri de includere in bugetul de stat
a fondurilor necesare acoperirii diferentei de pret de 50% fata de costul
integral al materialului lemnos.
Justificarea folosirii fondurilor bugetare aflate la dispozitia Regiei
Nationale a Padurilor, cu destinatia de acoperire a diferentelor de pret fata
de costul integral al materialului lemnos, se face de catre ocoalele silvice
prin situatii lunare de acordare a materialului lemnos.
Situatiile lunare se verifica si se centralizeaza de catre directiile
silvice, conform modelului prezentat in anexa nr. 3 la prezentele norme
metodologice, si se avizeaza de catre directia generala a finantelor publice si
controlului financiar de stat judeteana. Centralizatoarele situatiilor de plata
se vor prezenta, de catre Regia Nationala a Padurilor, Ministerului Apelor,
Padurilor si Protectiei Mediului, pana la data de 5 a lunii curente pentru luna
expirata.
4. Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului va prezenta
Ministerului Finantelor centralizatorul situatiilor de plata, insotit de
memoriul justificativ, inaintate de Regia Nationala a Padurilor pana la data de
10 a lunii curente pentru luna expirata, impreuna cu borderoul acestora si cu
cererea de deschidere de credite bugetare.
5. Primarii vor urmari ca materialul lemnos astfel obtinut sa fie folosit
exclusiv pentru destinatia acordata si numai pentru localitatile rurale in care
persoanele beneficiare isi stabilesc domiciliul.
6. Primirea de sume necuvenite de la bugetul de stat, prin inscrierea de
date sau de situatii nereale pe cererile inaintate spre aprobare, atrage
obligatia beneficiarului de restituire a sumelor primite de la bugetul de stat
si aplicarea sanctiunilor prevazute de lege.
7. Beneficiaza de prevederile art. 5 din ordonanta personalul institutiilor
publice si al unitatilor de cult, incadrat pe functii care necesita studii
superioare si medii de specialitate, cu locul de munca in localitatile din
Rezervatia Biosferei "Delta Dunarii", prevazute in anexa la Hotararea
Guvernului nr. 395/1996, precum si persoanele care ocupa functii eligibile.
8. Diferentierea sporului de izolare, prevazut de ordonanta pe localitati,
se va face prin hotarare a Consiliului Judetean Tulcea, cu avizul prefecturii,
in functie de distantele si de posibilitatile de acces la si dintre
localitatile prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr. 395/1996, tinand
seama si de nivelul sporului de izolare acordat in baza altor acte normative in
vigoare la data aplicarii ordonantei.
9. Pentru personalul incadrat in unitatile de cult, sporul de izolare se
calculeaza la nivelul salariului minim brut pe tara si se suporta din bugetul
Secretariatului de Stat pentru Culte.
10. La data acordarii sporului de izolare, potrivit prezentelor norme
metodologice, personalului prevazut la pct. 7 nu ii mai sunt aplicabile prevederile
altor acte normative privind sporul de izolare.
11. Beneficiaza de prevederile art. 7 din ordonanta persoanele fizice care
au domiciliul stabil si locuiesc efectiv in localitatile prevazute in anexa la
Hotararea Guvernului nr. 395/1996 si in localitatile din Muntii Apuseni
prevazute in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 323/1996.
Impozitele si taxele locale supuse reducerii cu 50%, in conditiile
prevederilor ordonantei, sunt cele stabilite prin Legea nr. 27/1994, modificata
si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 24/1995, si anume:
- impozitele pe cladiri;
- impozitele pe terenurile ocupate de cladiri si de alte constructii;
- taxa asupra mijloacelor de transport;
- taxele pentru folosirea locurilor publice;
- taxele pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor in
domeniul constructiilor;
- taxele pentru folosirea mijloacelor de publicitate, afisaj si reclama;
- taxele pentru sederea in statiunile balneoclimaterice;
- taxele pentru vizitarea muzeelor, caselor memoriale, monumentelor
istorice de arhitectura si arheologie;
- alte taxe locale (taxe pentru cazanul de fabricat rachiu, taxe pentru
fabrica de ulei, mori de cereale, ferastraie mecanice, taxe pentru caini etc.).
Aplicarea reducerilor se face de catre organele fiscale locale. Consiliile
locale vor prezenta acestor organe un tabel cu persoanele fizice care au
domiciliul stabil si care locuiesc efectiv in localitatile cuprinse in anexa la
Hotararea Guvernului nr. 395/1996 si in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr.
323/1996.
12. Impozitele si taxele locale, platite pentru anul 1996, se vor
regulariza in conditiile prevederilor ordonantei, conform anexei nr. 4 la
prezentele norme metodologice, sumele calculate in plus urmand sa fie
considerate in contul obligatiilor fiscale restante ori urmatoare sau sa fie
restituite celor indreptatiti, conform reglementarilor legale in vigoare.
13. Alte facilitati prevazute de dispozitiile legale, in legatura cu
impozitele si taxele locale, se aplica dupa operarea reducerilor prevazute de
ordonanta.
14. Majorarile de intarziere pentru neplata la termen a impozitelor si a
taxelor locale se calculeaza si se incaseaza la debitele reduse cu 50% .
Consiliile locale pot acorda scutiri sau reduceri de majorari de intarziere,
amanari sau esalonari de plata, conform prevederilor art. 65 din Legea nr.
27/1994, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 24/1995,
aferente acestor debite.
De prevederile art. 7 din ordonanta nu beneficiaza persoanele fizice
vinovate de incalcarea dispozitiilor legale mentionate la art. 11 din aceasta.
15. Acordarea subventiilor pentru acoperirea tarifelor reduse cu 50% la
energie electrica, gaze naturale, energie termica si apa potabila, furnizata de
reteaua publica, se face numai pentru consumurile casnice menajere, in limita
unor consumuri normate pe familie. Consumurile normate pe familii se vor
stabili de catre consiliile locale, cu sprijinul unitatilor teritoriale din
regiile autonome de profil, vor avea un caracter unitar si nediscriminatoriu si
vor fi avizate de catre organele de specialitate judetene.
16. Acordarea subventiei prevazute de ordonanta este conditionata de plata
la termen a facturilor scadente.
17. Diferentele de tarif pentru serviciile privind livrarea energiei
electrice si a gazelor naturale se suporta de la bugetul de stat.
Ministerul Industriei si Comertului va prevedea anual in bugetul sau
fondurile necesare pentru acoperirea diferentelor respective, sumele urmand a
fi achitate, lunar, agentilor economici prestatori, pe baza deconturilor
justificative prezentate de acestia, verificate si avizate de organele de
specialitate ale consiliului judetean.
Agentii economici prestatori vor incasa de la abonati sumele reprezentand
contravaloarea energiei electrice si a gazelor naturale, aplicand tarife reduse
cu 50% pentru consumuri menajere normate.
Nu beneficiaza de reducerea cu 50% acei consumatori casnici care nu achita
valoarea facturilor in intervalul de timp legal stabilit de furnizor.
Acordarea subventiilor de la bugetul de stat se va face lunar, in functie
de diferentele de pret aferente consumurilor normate achitate efectiv in luna
respectiva, pe baza deconturilor elaborate centralizat pe primarii, de catre
Prefectura Judetului Tulcea, si prezentate Ministerului Industriei si
Comertului, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 5 la prezentele norme
metodologice.
18. Diferentele de tarif pentru energia termica si apa potabila se vor
suporta de la bugetul propriu al Consiliului Judetean Tulcea.
Agentul economic prestator va incasa de la abonati sumele reprezentand
plata energiei termice, aplicand tarifele reduse cu 50% pentru consumurile
menajere normate. Diferenta de tarif se va deconta din fondurile special
constituite din bugetul Consiliului Judetean Tulcea si evidentiate intr-un cont
special constituit.
19. Calcularea de catre prestatori a subventiilor pentru acoperirea
tarifelor reduse cu 50% pentru energia termica se va face utilizand
formularul-tip prevazut in anexa nr. 1B la prezentele norme metodologice.
Pentru apa potabila furnizata de la reteaua publica se va utiliza
formularul-tip prevazut in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
20. Se stabileste drept consum mediu zilnic de peste pentru o familie
cantitatea de 3 kg.
21. Persoanele juridice care investesc pentru obiectivele cuprinse in
programele speciale si in localitatile prevazute in anexele la hotararile
Guvernului nr. 323/1996 si nr. 395/1996 vor inregistra distinct cheltuielile
efectuate pentru obiectivele de investitii realizate in aceste localitati,
astfel incat sa se asigure cunoasterea costurilor de productie sau de
achizitie, dupa caz.
In contabilitatea financiara, imobilizarile corporale, precum si imobilizarile
corporale in curs, realizate in zonele respective, se vor evidentia cu ajutorul
unor conturi analitice distincte, deschise in contabilitatea unitatilor
investitoare in cauza.
22. Nu beneficiaza de facilitatile prevazute la alin. (1) al art. 10 din
ordonanta persoanele juridice autorizate sa functioneze in baza Hotararii
Guvernului nr. 486/1992 sau persoanele juridice care au ca profil de
activitate: baruri, restaurante si cluburi cu program de noapte, organizarea de
spectacole sau alte activitati similare. Profilul de activitate este dat de
veniturile realizate care au ponderea cea mai mare in volumul total al
veniturilor unitatii respective.
23. Competenta de confirmare a realizarii obiectivelor, precum si a altor
investitii destinate dezvoltarii economice si crearii de noi locuri de munca
revine consiliilor locale sau consiliului judetean, dupa caz, din zonele
respective.
24. Suma utilizata pentru investitiile realizate in zonele respective,
confirmata de consiliul local sau de consiliul judetean, dupa caz, se inscrie
in declaratia de impunere a profitului si se scade din profitul impozabil
inainte de impunere. In cazul in care investitia este in curs de executie pe
termen lung, suma utilizata este deductibila, cu conditia confirmarii de catre
consiliul local sau de catre consiliul judetean, dupa caz, pe baza
procesului-verbal de receptie partiala, insotit de situatia lucrarilor.
25. Institutiile si persoanele abilitate cu controlul respectarii
prevederilor legale referitoare la pescuitul, vanatul, gospodarirea si
exploatarea fondului forestier, a vegetatiei forestiere din afara acestuia si
la desfasurarea activitatilor economice au obligatia de a transmite lunar
consiliilor locale (pana la data de 5 a fiecarei luni) listele cu persoanele
fizice si juridice sanctionate.
Aceeasi obligatie revine si conducatorilor institutiilor publice, referitor
la prevederile art. 11 lit. c) din ordonanta.
Primarii localitatilor respective au obligatia de a confrunta declaratiile
persoanelor fizice cu listele persoanelor sanctionate si de a proceda in
consecinta.
Prezentele norme metodologice, ce cuprind modificarile prevazute in Legea
nr. 96/1997, inlocuiesc Normele metodologice nr. 8.069/6.396/22.779/1996,
publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 347 din 19 decembrie
1996.
Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Nicolae Noica
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul apelor,
padurilor si
protectiei mediului,
Ion Oltean
ANEXA 1A
ACTELE
care dovedesc dreptul de a beneficia de facilitatile prevazute de Ordonanta
Guvernului nr. 27/1996, republicata
------------------------------------------------------------------
Denumirea Tipul de
actului facilitate
------------------------------------------------------------------
- Adeverinta de incadrare definitiva in
institutiile publice sau in unitatile
de cult art. 1 si 5
- Documentul de atestare a studiilor
(medii, superioare) art. 1 si 5
- Documentul de atestare a domiciliului
stabil (buletinul/cartea de identitate) art. 1, 6, 7, 8 si 9
- Declaratie pe propria raspundere,
sanctionabila conform legii,
pentru declaratii false cu privire la
respectarea prevederilor legale
referitoare la pescuitul, vanatul si
exploatarea fondului forestier, a
vegetatiei forestiere din afara
acesteia, desfasurarea activitatilor
economice. art. 1, 7, 8, 9 si 10
-------------------------------------------------------------------
ANEXA 1B
CONSILIUL JUDETEAN ..............
AGENTUL ECONOMIC ................
CALCULUL
subventiilor pentru acoperirea tarifelor reduse cu 50% la energia termica
livrata populatiei din localitatile situate pe teritoriul Rezervatiei Biosferei
"Delta Dunarii", prevazute in Hotararea Guvernului nr. 395/1996
------------------------------------------------------------
0 1 2 4 5 6 7 8 A
-------------
9 10
-----------------------------------------------------------
___________________________________________________________
SEMNIFICATIA CIFRELOR:
0 = Sursa de energie termica
1 = Numarul si data facturii
2 = Cantitatea livrata populatiei (Gcal)
3 = Consumul normat de familie (Gcal)
4 = Tariful actual pentru populatie, conform actului normativ in vigoare
(lei/Gcal)
5 = Tariful actual, redus cu 50% (col. 4 x 50%) (lei/Gcal)
6 = Tariful stabilit pentru negocieri (lei/Gcal)
7 = Tariful pentru distributie (lei/Gcal)
8 = Tariful total (col. 6 + col. 7) (lei/Gcal)
A = Subventii:
9 = din transfer de la bugetul de stat (col. 8 - col. 4) x col. 2)(lei)
10 = de la bugetul propriu al consiliului judetean*)
(col. 5 x col. 3) (lei)
ANEXA 2
CONSILIUL JUDETEAN ...................
AGENTUL ECONOMIC .....................
CALCULUL
subventiilor pentru acoperirea tarifelor reduse cu 50% la apa potabila,
furnizata din reteaua publica pentru consumurile casnice menajere si livrata
populatiei din localitatile situate in Rezervatia Biosferei "Delta
Dunarii",
prevazute in Hotararea Guvernului nr. 395/1996
---------------------------------------------------------------
0 1 2 4 5 6
---------------------------------------------------------------
_______________________________________________________________
SEMNIFICATIA CIFRELOR:
0 = Sursa de apa potabila
1 = Numarul si data facturii
2 = Cantitatea livrata populatiei (rezultata din cifre) (mc)
3 = Consumul normat pe familie (mc)
4 = Tariful legal (lei/mc)
5 = Tariful redus cu 50% (lei/mc)
6 = Subventii*) de la bugetul propriu al consiliului judetean
(col. 5 x col. 3) (lei)
--------------
*) In cazul in care cantitatea de apa consumata, rezultata din citire, este
mai mica decat cantitatea normata de apa consumata, calculul subventiilor se
face dupa formula: col. 5 x col. 2.
CONSILIUL JUDETEAN,
Intocmit, Verificat si avizat,
Managerul general al Presedinte,
agentului economic, directorul Directiei buget-finante,
ANEXA 3
DIRECTIA SILVICA ...........................
SITUATIA
privind acordarea materialului lemnos, potrivit art. 1 din Ordonanta Guvernului
nr. 27/1996, republicata, pentru care se suporta din bugetul de stat 50% din
contravaloare
--------------------------------------------------------------
| | | A | | B | C |
| 1 | 2 |---------------| 5 |--------------|-----------|
| | | 3 | 4 | | 6 | 7 | 8 | 9 |
|___|_______|_______|_______|______|______|_______|_____|_____|
| | | | | | | | | |
|___|_______|_______|_______|______|______|_______|_____|_____|
Director, Director economic,
Avizat D.G.F.P.C.F.S.
SEMNIFICATIA COLOANELOR:
1 = Nr. crt.
2 = Ocolul silvic
A = Cantitatea de material lemnos, acordata potrivit art. 1 din ordonanta
3 = in luna ........
4 = cumulat de la inceputul anului
5 = Pretul unitar pe metru cub (lei)
B = Valoarea
6 = in luna ........ (col. 3 x col. 5)
7 = cumulat de la inceputul anului (col. 4 x col. 5)
C = Sume de decontat de la bugetul de stat
8 = in luna ....... (col. 6/2)
9 = cumulat de la inceputul anului (col. 7/2)
ANEXA 4
EXEMPLU DE CALCUL
pentru reducerea cu 50%, in cazul impozitului pe cladiri, conform prevederilor
ordonantei Guvernului nr. 27/1996, republicata*)
------------------
*) Aceeasi metodologie se va utiliza si in cazul impozitului pe teren si al
taxei asupra mijloacelor de transport.
Pentru anul 1996, daca un contribuabil, persoana fizica, detine o cladire
in valoare de 500.000 lei, impozitul anual datorat de acesta se stabileste
astfel:
(1) Impozit pe cladiri datorat conform Legii nr. 27/1994:
a) Impozit anual datorat
500.000 lei x 1% = 5.000 lei
b) Impozit de plata - se plateste trimestrial, in rate egale, pana la data
de 15 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru
5.000 lei : 4 = 1.250 lei
- termene de plata: 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie, 15 decembrie.
(2) Contribuabilul a achitat in intregime impozitul pe cladiri datorat
pentru anul 1996, in suma de 5.000 lei, la data de 15 martie 1996.
La data de 15 decembrie 1996, impozitul pe cladiri se va recalcula in
conditiile prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 27/1996, astfel:
a) Impozit pe cladiri datorat de la data de 1 ianuarie pana la data de 7
august 1996 inclusiv, conform Legii nr. 27/1994:
5.000 lei: 366 de zile x 220 de zile = 3.005 lei
b) Impozit pe cladiri datorat potrivit Ordonantei Guvernului nr. 27/1996 -
impozit anual datorat:
500.000 lei x 1% = 5.000 lei
5.000 lei x 50% = 2.500 lei
- pentru perioada 8 august - 31 decembrie 1996, conform Ordonantei
Guvernului nr. 27/1996:
2.500 lei: 366 de zile x 146 de zile = 997 lei
c) Impozit pe cladiri datorat pentru anul 1996, conform prevederilor legale
in vigoare:
3.005 lei + 997 lei = 4.002 lei
d) Suma calculata in plus:
5.000 lei - 4.002 lei = 998 lei
se va considera in contul obligatiilor fiscale restante sau se va restitui
celor indreptatiti.
(3) Contribuabilul a achitat trimestrial impozitul pe cladiri pana la data
de 15 septembrie 1996:
a) Achitat 1.250 lei x 3 (trimestre) = 3.750 lei
b) Datorat pe anul 1996 = 4.002 lei
c) La data de 15 decembrie 1996, contribuabilul va achita suma de 252 lei.
ANEXA 5
PREFECTURA JUDETULUI TULCEA
DECONT
privind diferentele de tarif la energia electrica (gaze naturale)
pe luna ......... anul ...........
-----------------------------------------------------------------
Cantitati Valoarea
Nr. Comuna (kWh) (mc) facturilor
crt. acordate (lei)
------------------- --------------------
Total din care, Total din care,
in cadrul aferent
consumului col. 2
normat
-----------------------------------------------------------------
0 A 1 2 3 4
-----------------------------------------------------------------
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
.
.
-----------------------------------------------------------------
TOTAL:
-----------------------------------------------------------------
Prefect,