ORDIN
Nr. 105 din 26 noiembrie 2004
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului
sau examenului pentru ocuparea functiei de manager economic si a altor functii
vacante din Departamentul economico-financiar si administrativ al Parchetului
National Anticoruptie
ACT EMIS DE: MINISTERUL PUBLIC
PARCHETUL NATIONAL ANTICORUPTIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1170 din 10 decembrie 2004
In conformitate cu dispozitiile art. 114 alin. (5) din Legea nr. 304/2004
privind organizarea judiciara,
in temeiul art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
43/2002 privind Parchetul National Anticoruptie, aprobata si modificata prin
Legea nr. 503/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
procurorul general al Parchetului National Anticoruptie emite prezentul
ordin.
Art. 1
(1) Se aproba Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului
sau examenului pentru ocuparea functiei de manager economic si a altor functii
vacante din Departamentul economico-financiar si administrativ al Parchetului
National Anticoruptie, prevazut in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
(2) La data intrarii in vigoare a regulamentului prevazut la alin. (1)
orice alte dispozitii contrare isi inceteaza aplicabilitatea.
Art. 2
Prezentul ordin se trimite spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, prin grija Serviciului de studii, resurse umane si perfectionare profesionala.
Art. 3
Serviciul de studii, resurse umane si perfectionare profesionala va duce la
indeplinire dispozitiile prezentului ordin.
Procurorul general al
Parchetului National Anticoruptie,
Ioan Amarie
ANEXA 1
REGULAMENT
privind organizarea si desfasurarea concursului sau examenului pentru ocuparea
functiei de manager economic si a altor functii vacante din Departamentul economico-financiar
si administrativ al Parchetului National Anticoruptie
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Parchetul National Anticoruptie are in structura sa un departament
economico-financiar si administrativ, condus de un manager economic, subordonat
procurorului general al Parchetului National Anticoruptie.
Art. 2
Departamentul economico-financiar si administrativ asigura activitatea
economica, financiara si administrativa a Parchetului National Anticoruptie.
Art. 3
Personalul Departamentului economico-financiar si administrativ este
incadrat de catre procurorul general al Parchetului National Anticoruptie pe
baza de concurs sau examen.
CAP. 2
Organizarea si desfasurarea concursului sau examenului pentru ocuparea
functiei de manager economic si a celorlalte functii publice vacante din
Departamentul economico-financiar si administrativ
Art. 4
(1) Concursul pentru ocuparea functiei de manager economic si a celorlalte
functii publice vacante din Departamentul economico-financiar si administrativ
se organizeaza de Parchetul National Anticoruptie, cu avizul Agentiei Nationale
a Functionarilor Publici.
(2) Data si conditiile de desfasurare a concursului se publica, prin grija
Parchetului National Anticoruptie, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a
III-a, cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii concursului.
Conditiile de participare si desfasurare a concursului, bibliografia si alte
date necesare desfasurarii acestuia se afiseaza la sediul Parchetului National
Anticoruptie si se publica pe pagina sa de Internet.
Art. 5
La concursul pentru ocuparea functiei publice de manager economic si a
celorlalte functii publice vacante se pot inscrie persoanele care indeplinesc
urmatoarele conditii:
a) au cetatenia romana si domiciliul in Romania;
b) au capacitate deplina de exercitiu;
c) sunt apte, din punct de vedere medical, pentru exercitarea functiei;
d) indeplinesc conditiile de studii prevazute de lege pentru functia
publica vacanta (studii superioare economice, pentru functia de manager
economic, studii superioare, pentru functii publice cu studii superioare,
studii superioare de scurta durata, pentru anumite functii publice prevazute de
lege, si studii medii, pentru functii publice cu studii medii);
e) indeplinesc conditiile minime de vechime in specialitatea functiei
publice pentru care candideaza (minimum 5 ani pentru functia publica de
conducere de manager economic, minimum 2 ani pentru functia publica de
conducere de sef birou si sef serviciu, minimum 5 ani pentru functiile publice
de executie de grad profesional "superior", minimum 3 ani pentru
functiile publice de executie de grad profesional "principal" si
minimum 1 an, 8 luni, respectiv 6 luni, in functie de nivelul studiilor
absolvite, pentru functiile publice de executie de grad profesional
"asistent");
f) nu au fost condamnate pentru savarsirea unei infractiuni contra
umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, de serviciu sau in legatura
cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de
coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu intentie, care le-ar face
incompatibile cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei in care a
intervenit reabilitarea;
g) nu au fost destituite dintr-o functie publica in ultimii 7 ani;
h) nu au desfasurat activitate de politie politica, astfel cum este
definita aceasta prin lege.
Art. 6
(1) Prin ordin al procurorului general al Parchetului National Anticoruptie
se constituie comisia de concurs sau examen si comisia de solutionare a
contestatiilor.
(2) Comisia de concurs sau examen este formata din 5 membri, desemnati cu
respectarea urmatoarelor conditii:
a) cel putin 2 sunt functionari publici, dintre care unul detine o functie
publica echivalenta cu functiile publice pentru care se organizeaza concursul;
b) un membru este reprezentant al Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici, care detine o functie publica echivalenta cu cea pentru care se
organizeaza concursul;
c) un membru este cadru didactic din invatamantul superior economic,
acreditat.
(3) Comisia de solutionare a contestatiilor este formata din 5 membri,
desemnati cu respectarea dispozitiilor alin. (2).
(4) Secretariatul comisiei de concurs si secretariatul comisiei de
solutionare a contestatiilor se asigura de catre Serviciul de studii, resurse
umane si perfectionare profesionala.
Art. 7
Concursul sau examenul consta in 3 etape:
a) selectarea dosarelor de inscriere;
b) proba scrisa;
c) interviul.
Art. 8
(1) In vederea participarii la concurs, in termen de 20 de zile de la data
publicarii anuntului, candidatii depun la secretariatul comisiei de concurs
dosarul de concurs, care va contine in mod obligatoriu:
a) copia actului de identitate;
b) formularul de inscriere, prevazut la pct. 2 din anexa nr. 1 la Hotararea
Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea si dezvoltarea carierei
functionarilor publici;
c) copiile diplomelor de studii si ale altor acte care atesta efectuarea
unor specializari;
d) copia carnetului de munca sau, dupa caz, o adeverinta care sa ateste
vechimea in munca si, dupa caz, in specialitate;
e) cazierul judiciar;
f) adeverinta care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare;
g) copia fisei de evaluare a performantelor profesionale individuale si,
dupa caz, recomandarea de la ultimul loc de munca;
h) declaratia pe propria raspundere sau adeverinta care sa ateste ca nu au
desfasurat activitate de politie politica.
(2) Copiile de pe actele prevazute la alin. (1) se prezinta insotite de
documentele originale, care se certifica pentru conformitate cu originalul de
catre secretariatul comisiei de concurs, sau in copii legalizate.
(3) Formularul de inscriere se pune la dispozitie candidatilor prin
secretariatul comisiei de concurs din Parchetul National Anticoruptie.
Art. 9
(1) In termen de maximum 5 zile lucratoare de la data expirarii termenului
prevazut la art. 8 alin. (1), comisia de concurs are obligatia de a selecta
dosarele de concurs pe baza indeplinirii conditiilor de participare la concurs.
(2) Rezultatele selectarii dosarelor de inscriere se afiseaza, cu mentiunea
"admis" sau "respins", la sediul Parchetului National
Anticoruptie, in termenul prevazut la alin. (1).
(3) Pot sustine probele prevazute la art. 7 lit. b) si c) candidatii ale
caror dosare de inscriere au fost selectate de comisia de concurs.
Art. 10
(1) Proba scrisa consta in redactarea unor lucrari sau in rezolvarea unor
teste grila.
(2) Subiectele pentru proba scrisa se stabilesc pe baza bibliografiei de
concurs, astfel incat sa reflecte capacitatea de analiza si sinteza a
candidatilor, in concordanta cu nivelul si specificul functiei publice pentru
care se organizeaza concursul. Pentru ocuparea aceleiasi functii publice
subiectele vor fi identice in cadrul aceluiasi concurs.
(3) Comisia de concurs va stabili subiectele. Seturile de subiecte se
semneaza de toti membrii comisiei si se inchid in plicuri sigilate purtand
stampila Parchetului National Anticoruptie.
(4) Durata probei scrise se stabileste de comisia de concurs, in functie de
gradul de dificultate si de complexitate al subiectelor, dar nu poate depasi 3
ore.
Art. 11
(1) Intrarea candidatilor in sala de concurs se face in baza listei
intocmite si a actului de identitate.
(2) Candidatii care nu se vor afla in sala in momentul deschiderii plicului
cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa.
(3) Inainte de a se dicta subiectele, candidatii inscriu numele si
prenumele pe coltul foii ce urmeaza a fi lipit, dupa care se aplica stampila
Parchetului National Anticoruptie.
(4) Plicul cu subiectele de concurs va fi desfacut de un candidat, care va
semna si procesul-verbal incheiat in ziua sustinerii probei scrise.
(5) Pe toata durata desfasurarii probei scrise, in salile de concurs au
acces numai membrii comisiei de concurs si ai comisiei de supraveghere.
(6) In vederea elaborarii lucrarii scrise, candidatii vor primi coli de
hartie avand sigiliul Parchetului National Anticoruptie. Se va putea folosi
numai cerneala de culoare albastra sau pix cu pasta de culoare albastra. La
cerere, se pot pune la dispozitie, in mod suplimentar, coli de hartie, iar daca
este necesar, cerneala sau pixuri.
(7) La expirarea timpului prevazut pentru sustinerea probei scrise,
candidatii vor preda lucrarea, sub semnatura, comisiei de supraveghere.
(8) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este interzisa parasirea
salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, parasirea
temporara a salii de concurs se va putea face numai cu insotitor.
(9) Orice frauda sau incercare de frauda dovedita se sanctioneaza cu
eliminarea din concurs sau examen. In aceste cazuri, delegatii care
supravegheaza lucrarile sesizeaza de indata comisia de concurs, care intocmeste
un proces-verbal despre constatarile facute si masurile luate, iar lucrarea se
anuleaza, cu mentiunea "frauda".
Art. 12
(1) Proba scrisa se noteaza cu puncte de la 1 la 100.
(2) Comisia de concurs stabileste modul de acordare a punctajului pentru
proba scrisa, care se afiseaza la finalizarea acestei probe, la locul
desfasurarii concursului.
(3) Pentru a promova proba scrisa candidatii trebuie sa obtina un punctaj
minim de 50 de puncte.
(4) Promovarea probei scrise este obligatorie pentru sustinerea
interviului.
Art. 13
(1) Interviul se sustine, de regula, in cel mult 5 zile lucratoare de la
data sustinerii probei scrise.
(2) Fiecare membru al comisiei poate adresa intrebari candidatilor.
(3) Interviul se noteaza cu puncte de la 1 la 100. Pentru promovarea probei
interviului este necesar un punctaj minim de 50 de puncte.
Art. 14
(1) Acordarea punctajului pentru fiecare proba se face pe baza mediei
aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
(2) Pentru promovarea concursului, punctajul final necesar este de minimum
100 de puncte, care se obtine prin cumularea punctajului obtinut la fiecare
dintre cele doua probe.
Art. 15
(1) Este declarat admis candidatul care a obtinut cel mai mare punctaj
dintre candidatii care au concurat pentru aceeasi functie publica, cu conditia
ca acesta sa fi obtinut punctajul minim necesar promovarii.
(2) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obtinut punctajul
cel mai mare la proba scrisa, iar daca egalitatea se mentine, are prioritate
cel care are specializari in domeniul functiei publice pentru care a candidat.
Art. 16
(1) La finalizarea fiecarei probe a concursului se intocmeste cate un
proces-verbal.
(2) La finalizarea concursului se intocmeste un proces-verbal care sa
contina modul de desfasurare a concursului si rezultatele obtinute de
candidati.
(3) Procesele-verbale sunt semnate de membrii comisiei de concurs sau, dupa
caz, ai comisiei de solutionare a contestatiilor.
Art. 17
(1) Dupa afisarea rezultatelor obtinute la proba scrisa, candidatii
nemultumiti pot face contestatie, in termen de 24 de ore de la data afisarii
punctajelor pentru proba scrisa, la sediul Parchetului National Anticoruptie,
sub sanctiunea decaderii din acest drept.
(2) Nu se admit contestatii cu privire la notele obtinute la interviu.
Art. 18
Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse se face prin afisare la
sediul Parchetului National Anticoruptie, imediat dupa solutionarea
contestatiilor.
Art. 19
Comunicarea punctajelor si a rezultatelor finale ale concursului se face
prin afisare la sediul Parchetului National Anticoruptie, in termen de maximum
3 zile lucratoare de la data sustinerii ultimei probe.
Art. 20
Candidatii declarati admisi sunt numiti, in conditiile legii, pe baza
punctajului final obtinut, in functiile publice pentru care au candidat, prin
ordin al procurorului general al Parchetului National Anticoruptie.
CAP. 3
Organizarea si desfasurarea concursului sau examenului pentru ocuparea
posturilor vacante de personal contractual din cadrul Departamentului
economico-financiar si administrativ
Art. 21
(1) Concursul pentru ocuparea unor posturi vacante de personal contractual
din cadrul Departamentului economico-financiar si administrativ se organizeaza
de Parchetul National Anticoruptie.
(2) Data si locul sustinerii concursului, tematica, numarul posturilor
vacante si termenul pentru depunerea actelor de inscriere la concurs se aduc la
cunostinta celor interesati prin afisare la sediul Parchetului National
Anticoruptie si prin publicarea pe pagina de Internet a acestuia cu cel putin
20 de zile inainte de data fixata.
(3) Cererile de inscriere la concurs se adreseaza procurorului general al
Parchetului National Anticoruptie si se depun la sediul acestuia cu cel putin
10 zile inainte de data concursului.
Art. 22
La concurs se pot inscrie persoanele care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) au cetatenia romana, domiciliul in Romania si capacitate deplina de
exercitiu;
b) au studii in conformitate cu cerintele postului;
c) nu au antecedente penale si se bucura de o buna reputatie;
d) sunt apte din punct de vedere medical pentru exercitarea functiei;
e) au promovat concursul sau examenul, organizat potrivit prezentului
regulament.
Art. 23
(1) Candidatii vor prezenta pentru inscrierea la concurs urmatoarele acte:
a) copie de pe actul de identitate;
b) copie de pe actul doveditor al studiilor urmate;
c) certificat de cazier judiciar;
d) curriculum vitae;
e) copie de pe carnetul de munca, daca este cazul;
f) adeverinta care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare.
(2) Copiile de pe actele prevazute la alin. (1) se prezinta insotite de
documentele originale, care se certifica pentru conformitate cu originalul de
catre secretariatul comisiei de concurs, sau in copie legalizata.
(3) Candidatii vor depune si o recomandare privind profilul profesional si
moral de la ultimul loc de munca, daca este cazul.
Art. 24
Concursul sau examenul consta in 3 etape, dupa cum urmeaza:
a) selectarea dosarelor de inscriere;
b) proba scrisa sau, dupa caz, proba practica;
c) interviul.
Art. 25
In functie de specificul posturilor scoase la concurs si de numarul
candidatilor, procurorul general al Parchetului National Anticoruptie
stabileste comisia de concurs si comisia de solutionare a contestatiilor,
formate din cate 3 membri.
Art. 26
Timpul destinat pentru elaborarea lucrarii scrise este de doua ore din
momentul comunicarii subiectelor.
Art. 27
(1) Corectarea lucrarilor scrise se face pe baza unui barem stabilit de
membrii comisiei de concurs.
(2) Lucrarea scrisa va fi notata cu note de la 1 la 10 de catre fiecare
membru al comisiei de concurs.
(3) Nota finala a lucrarii scrise va fi media aritmetica a notelor acordate
de catre fiecare membru al comisiei de concurs.
Art. 28
Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa candidatii trebuie sa obtina
cel putin nota 7.
Art. 29
(1) Candidatii nemultumiti de notele acordate pot depune contestatie in
termen de 24 de ore de la data afisarii rezultatelor.
(2) Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse se face prin afisare
la sediul Parchetului National Anticoruptie, imediat dupa solutionarea
contestatiilor.
Art. 30
Candidatii pentru ocuparea posturilor vacante privind activitati administrative,
de gospodarire, de intretinere-reparatii, de deservire si de serviciu vor
sustine proba practica in locul probei scrise.
Art. 31
(1) Criteriile de evaluare a candidatilor la proba practica se stabilesc in
functie de natura posturilor vacante scoase la concurs.
(2) In urma sustinerii probei practice candidatul va fi declarat admis sau
respins.
(3) Nu se admit contestatii cu privire la rezultatele obtinute la proba
practica.
Art. 32
(1) Candidatii declarati admisi la proba scrisa sau, dupa caz, la proba
practica vor sustine un interviu.
(2) Interviul se noteaza cu note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al
comisiei de concurs, iar nota finala se stabileste pe baza mediei aritmetice a
notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs sau examen.
(3) Nu se admit contestatii cu privire la notele obtinute la interviu.
Art. 33
Media generala de promovare a concursului sau examenului este de cel putin
7.
Art. 34
(1) Repartizarea candidatilor admisi la concurs sau examen se face in
ordinea descrescatoare a mediilor generale obtinute, in functie de posturile
vacante existente.
(2) La medii egale, comisia de concurs va stabili candidatul declarat admis
in raport cu nivelul studiilor de baza sau suplimentare absolvite si, in
subsidiar, in raport cu vechimea in munca.
Art. 35
Dispozitiile cap. II se aplica in mod corespunzator, in masura in care in
prezentul capitol nu se dispune altfel.
CAP. 4
Dispozitii finale
Art. 36
Lucrarile scrise si procesele-verbale privind rezultatele concursului sau
examenului se anexeaza la dosarele personale ale candidatilor declarati admisi.
Art. 37
Dosarele, lucrarile scrise si procesele-verbale referitoare la ceilalti
candidati, precum si alte lucrari privind concursul sau examenul se arhiveaza
si se pastreaza potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
Art. 38
Dispozitiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici,
republicata, cu modificarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr.
1.209/2003, in ceea ce priveste categoria functionarilor publici din
departament, precum si dispozitiile legislatiei muncii referitoare la
personalul contractual sunt aplicabile in masura in care prezentul regulament
nu dispune altfel.