ORDIN Nr. 107
din 29 martie 2010
pentru aprobarea
Regulamentului privind autorizarea sau recunoasterea autorizarii persoanelor
fizice si juridice romane, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale
unui stat care apartine Spatiului Economic European în vederea realizarii si
verificarii lucrarilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei si
al cartografiei pe teritoriul Romaniei
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 231 din 13 aprilie 2010
Având în vedere prevederile art. 6 din Ordonanţa
Guvernului nr. 10/2000 privind desfăşurarea activităţii de
realizare şi de verificare a lucrărilor de specialitate din domeniile
cadastrului, geodeziei şi cartografiei de către persoanele fizice
şi juridice autorizate pe teritoriul României, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 795/2001,
în temeiul art. 9 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea
Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
republicată, cu modificările ulterioare
directorul general al Agenţiei Naţionale
de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind
autorizarea sau recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi
juridice române, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat
care aparţine Spaţiului Economic European în vederea realizării
şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul
cadastrului, al geodeziei şi al cartografiei pe teritoriul României,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Agenţiei Naţionale de
Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
Mihai Busuioc
ANEXĂ
REGULAMENT
privind autorizarea sau recunoaşterea
autorizării persoanelor fizice şi juridice române, ale unui alt stat
membru al Uniunii Europene sau ale unui stat care aparţine Spaţiului
Economic European în vederea realizării şi verificării
lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei şi
al cartografiei pe teritoriul României
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentul regulament stabileşte
cadrul legal pentru autorizarea sau recunoaşterea autorizării
persoanelor fizice şi juridice care pot să realizeze şi să
verifice lucrări de specialitate.
(2) In sensul prezentului regulament, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) persoană fizică -
cetăţean al unui stat membru al Uniunii Europene sau al unui stat
care aparţine Spaţiului Economic European, luat individual, în
calitate de subiect de drept civil, fiind titularul unor drepturi şi
obligaţii ce alcătuiesc conţinutul raportului juridic civil;
b) persoană juridică - entitate care
are sediul social în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale
Spaţiului Economic European, reprezentată de una sau mai multe
persoane fizice, constituită cu respectarea cerinţelor legale de fond
şi de formă, de sine stătătoare, ce are un patrimoniu
distinct, în scopul desfăşurării unei activităţi
specifice, cu toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceasta;
c) lucrări de specialitate - lucrări
în domeniul cadastrului, al geodeziei şi al cartografiei.
(3) Calitatea de persoană autorizată se
obţine prin emiterea de către Agenţia Naţională de
Cadastru şi Publicitate Imobiliară, identificată în continuare
prin abrevierea ANCPI, sau de către oficiile de cadastru şi
publicitate imobiliară, identificate în continuare prin abrevierea OCPI,
a certificatului de autorizare, act ce dovedeşte competenţa
tehnică şi însuşirea reglementărilor legale în vigoare a
persoanelor fizice şi juridice care pot să realizeze şi să
verifice lucrări de specialitate.
(4) Lucrările de specialitate realizate de
către persoanele autorizate potrivit prevederilor prezentului regulament,
ştampilate de executant, nu pot fi utilizate decât dacă sunt
recepţionate de ANCPI sau OCPI, după caz, potrivit
reglementărilor în vigoare.
Art. 2. - (1) Realizarea lucrărilor de
specialitate cuprinde executarea operaţiunilor de teren si de birou,
întocmirea documentelor tehnice care compun lucrarea, asumarea
responsabilităţii corectitudinii datelor şi a documentelor
grafice şi textuale prin semnătură şi ştampilă,
precum şi prezentarea acestora la ANCPI sau OCPI, după caz, pentru
recepţie.
(2) Verificarea lucrărilor constă în
executarea operaţiunilor de verificare la teren şi la birou, conform
Regulamentului de avizare, verificare şi recepţie a lucrărilor
de specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al
fotogrammetriei şi al cartografiei şi asumarea răspunderii cu
privire la corectitudinea lucrării verificate.
Art. 3. - (1) Autorizarea are ca scop asigurarea
premiselor pentru desfăşurarea activităţilor de
specialitate în condiţiile îndeplinirii cerinţelor tehnice şi
calitative prevăzute în regulamentele, instrucţiunile si normele
tehnice elaborate de ANCPI.
(2) Prin autorizare se atestă capacitatea
tehnico-profesională a persoanelor fizice sau juridice să execute
lucrări de specialitate recunoscute oficial şi destinate a fi
preluate în baza de date cadastrale şi în fondul naţional de geodezie
şi cartografie.
(3) Atestarea capacităţii
tehnico-profesionale se realizează prin verificarea nivelului de
pregătire profesională şi a posibilităţilor tehnice de
executare a lucrărilor de specialitate ale persoanelor fizice şi
juridice care solicită autorizarea.
(4) Ori de câte ori se înscrie identitatea unei
persoane fizice în lucrările de specialitate, numele se înscrie cu toate
literele mari, iar prenumele numai cu prima literă mare, precum şi
iniţiala tatălui cu literă mare.
CAPITOLUL II
Autorizarea şi recunoaşterea
autorizării persoanelor fizice
Art. 4. - (1) Autorizarea persoanelor fizice se
solicită şi se acordă pentru una dintre categoriile A, B, C, D
sau E.
(2) Persoanele fizice autorizate în categoria A pot
executa următoarele tipuri de lucrări de specialitate:
a) cele prevăzute la alin. (3) şi (4);
b) proiectarea şi realizarea reţelelor de
sprijin pentru lucrările de specialitate;
c) proiectarea şi realizarea lucrărilor de
cadastru general;
d) realizarea şi actualizarea hărţilor.
(3) Persoanele fizice autorizate în categoria B pot
executa următoarele tipuri de lucrări de specialitate:
a) cele prevăzute la alin. (4);
b) întocmirea planurilor de situaţie necesare
studiilor şi proiectelor din domeniul construcţiilor, al
urbanismului, al amenajării teritoriului, delimitarea
unitătilor-administrativ teritoriale;
c) executarea măsurătorilor necesare
realizării sau actualizării sistemelor informaţionale specifice
domeniului de activitate;
d) întocmirea documentaţiilor topografice privind
stabilirea şi evaluarea terenurilor aflate în patrimoniul
societăţilor comerciale cu capital de stat, potrivit legii;
e) executarea măsurătorilor şi a
lucrărilor tehnice necesare întocmirii documentaţiilor privind
exproprierea pentru utilitate publică;
f) proiectarea şi realizarea reţelelor de
îndesire pentru lucrări de specialitate;
g) trasarea şi materializarea pe teren a limitelor
imobilelor şi a construcţiilor.
(4) Persoanele fizice autorizate în categoria C pot
executa următoarele tipuri de lucrări de specialitate:
a) întocmirea planurilor de amplasament şi
delimitare;
b) întocmirea planurilor de situaţie necesare studiilor
de prefezabilitate sau fezabilitate de interes local;
c) întocmirea planurilor parcelare;
d) întocmirea documentaţiilor de scoatere sau
reintroducere din circuitul agricol a terenurilor;
e) executarea lucrărilor topografice necesare
punerii în posesie a titularilor prevăzuţi de legile fondului
funciar.
(5) Persoanele fizice autorizate în categoria D pot
executa următoarele tipuri de lucrări de specialitate:
a) executarea şi verificarea, în cadrul procesului
de control intern al calităţii, a lucrărilor din categoria A;
b) proiectarea, executarea şi completarea
reţelelor geodezice de referinţă;
c) proiectarea şi realizarea lucrărilor de
fotogrammetrie.
(6) Persoanele fizice autorizate în categoria E pot
executa lucrări de specialitate numai la nivelul unităţilor
administrativ-teritoriale la care sunt angajate. Lucrările pe care le pot
executa sunt: planuri parcelare, planuri de situaţie pentru studii de
prefezabilitate şi/sau fezabilitate şi pentru reţele edilitare
locale.
(7) ANCPI/OCPI, după caz, organizează
gratuit, la cerere, programe de pregătire profesională cu
angajaţii unităţilor administrativ-teritoriale, în vederea
autorizării în categoria E.
(8) Oricare dintre persoanele autorizate în categoriile
A-D poate fi angajată în structura funcţională a serviciilor
comunitare pentru cadastru şi agricultură al unităţii
administrativ-teritoriale pentru executarea lucrărilor prevăzute la
alin. (6), precum şi pentru cele necesare procedurii succesorale.
Lucrările de specialitate executate de către aceste persoane se fac
numai în numele şi pe seama autorităţii executive.
(9) Niciuna dintre persoanele prevăzute la alin.
(6) şi (8) nu poate executa nicio lucrare de specialitate în nume propriu.
Art. 5. - Pot solicita autorizarea persoanele fizice
care îndeplinesc condiţiile de studii şi de vechime stabilite pentru
una dintre categoriile A, B, C, D sau E, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 6. - In vederea obţinerii autorizării,
persoana fizică, cetăţean român, prezintă un dosar de
autorizare la ANCPI sau OCPI, după caz, care cuprinde următoarele
documente:
a) cerere-tip pentru autorizare, conform anexei nr. 2;
b) curriculum vitae, conform anexei nr. 3;
c) listă a lucrărilor de specialitate
realizate şi a celor la care a participat, specificând: denumirea
lucrării, zona în care aceasta este amplasată, perioada de
execuţie, suprafaţa aproximativă a lucrării, tipul
lucrării;
d) diplome de studii, titluri ştiinţifice,
cursuri de pregătire şi perfecţionare;
e) documente de atestare a experienţei
profesionale, cum ar fi: carnet de muncă actualizat, vizat pentru
conformitate, adeverinţe, astfel încât să poată fi
făcută echivalarea cu categoriile de autorizare prevăzute la
art. 4;
f) certificat de cazier judiciar, în copie;
g) certificat de cazier fiscal, în copie;
h) chitanţă pentru plata taxei de autorizare,
în copie;
i) copie de pe buletinul de identitate sau de pe cartea
de identitate, după caz.
Art. 7. - (1) In vederea recunoaşterii
autorizării, cetăţenii unui stat membru al Uniunii Europene sau
ai unui stat care aparţine Spaţiului Economic European depun la ANCPI
un dosar cu următoarele documente:
a) cerere pentru recunoaşterea autorizării;
b) copie de pe cartea de identitate sau de pe
paşaport, valabile;
c) curriculum vitae, conform anexei nr. 3;
d) copii ale diplomelor, ale certificatelor sau ale
titlurilor care atestă pregătirea profesională în domeniul de
specialitate, recunoscute în condiţiile Legii nr. 200/2004 privind
recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile
reglementate din România, cu modificările şi completările
ulterioare, însoţite de documentul privind curicula şcolară
şi stagiile efectuate în timpul formării profesionale;
e) documente de atestare a experienţei
profesionale, astfel încât să poată fi făcută echivalarea
cu categoriile de autorizare prevăzute la art. 5;
f) certificat de cazier judiciar sau alt document
echivalent, în copie, emis conform prevederilor legale ale statului membru ale
Uniunii Europene sau al unui stat care aparţine Spaţiului Economic
European;
g) chitanţă pentru plata taxei de autorizare,
în copie;
h) certificat de cazier fiscal, în copie;
i) listă cu lucrările de specialitate
realizate şi a celor la care a participat, cuprinzând: denumirea
lucrării, zona în care aceasta este amplasată, perioada de
execuţie, suprafaţa aproximativă a lucrării, tipul
lucrării.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) trebuie
să fie însoţite de o traducere în limba română, efectuată
de un traducător autorizat de Ministerul Justiţiei, sau de o
traducere oficială echivalentă.
(3) Cetăţenii unui stat membru al Uniunii
Europene ori ai unui stat care aparţine Spaţiului Economic European
trebuie să îndeplinească aceleaşi condiţii solicitate
cetăţenilor români în vederea autorizării.
Art. 8. - (1) Persoanele fizice care aparţin unui
stat membru al Uniunii Europene sau unui stat component al Spaţiului
Economic European pot solicita recunoaşterea documentului prin care se
autorizează executarea de lucrări de specialitate, sub rezerva
efectuării unui stagiu de pregătire cu durata între o lună
şi 6 luni; în perioada stagiului persoana fizică are obligaţia
să realizeze, în colaborare cu persoane fizice sau juridice autorizate
să desfăşoare lucrări de specialitate pe teritoriul
României, cel puţin o lucrare de tipul şi complexitatea celor pentru
care solicită recunoaşterea autorizării.
(2) La sfârşitul perioadei de stagiu solicitantul
depune lucrarea de specialitate executată pe teritoriul României la ANCPI,
recepţionată, în prealabil, de către OCPI sau ANCPI, după
caz.
(3) Se exceptează de la prevederile alin. (1)
solicitanţii care demonstrează prin documente că au realizat pe
teritoriul României, direct sau în colaborare cu persoane fizice ori juridice
autorizate, cel puţin o lucrare din categoria de lucrări de specialitate
pentru care solicită autorizarea.
(4) Comisia de autorizare din cadrul ANCPI
analizează dosarul depus şi lucrarea de specialitate întocmită
în perioada stagiului şi dispune echivalarea documentului de autorizare.
(5) In cazul în care solicitantul nu îndeplineşte
condiţiile minime pentru încadrarea într-o categorie de autorizare,
conform prevederilor prezentului regulament, comisia de autorizare dispune,
motivat, respingerea echivalării autorizării. Solicitantul este
informat în scris asupra motivului respingerii.
Art. 9. - (1) Sunt autorizate la cerere, fără
examinare, cu plata taxei legale pentru categoria D, persoanele fizice române
care au studii universitare de licenţă în specialităţile
geodezie, topografie sau cadastru şi care îndeplinesc cel puţin una
dintre următoarele condiţii:
a) au titlul de doctor în domeniul ştiinţelor
inginereşti în oricare dintre specialităţile: geodezie,
cartografie, cadastru, topografie, fotogrammetrie sau teledetecţie;
b) au atestat de cercetător ştiinţific
principal, gradul 1, consilier categoria A, clasa I, gradul 1, expert categoria
A, clasa 1, gradul 1, inginer gradul 1, inginer proiectant gradul IA, cartograf
gradul 1, cu o vechime în domeniile de specialitate de minimum 10 ani.
(2) Pentru autorizare, persoanele prevăzute la
alin. (1) trebuie să depună un dosar conform prevederilor art. 6.
Art. 10. - (1) Dosarele de autorizare pentru
categoriile Aşi D se depun la sediul ANCPI, iar pentru categoriile B, C
şi E, la sediul OCPI.
(2) Evidenţa dosarelor de autorizare se ţine
într-un registru special destinat acestui scop.
(3) Dosarele de autorizare, indiferent de decizia
comisiei de autorizare, de admitere sau de respingere a solicitării,
rămân în arhiva ANCPI, respectiva OCPI.
(4) Secretarul comisiei de autorizare răspunde de
registrul de evidenţă a dosarelor de autorizare, precum şi de
integralitatea şi arhivarea acestora.
Art. 11. - (1) Activitatea de autorizare a persoanelor
fizice este organizată şi coordonată de ANCPI pentru toate
categoriile de lucrări de specialitate.
(2) Autorizarea persoanelor fizice care solicită
categoria B, C şi E este organizată numai de OCPI din judeţul în
care solicitantul îşi are domiciliul fiscal.
Art. 12. - (1) Autorizarea persoanelor fizice pentru
categoriile de lucrări Aşi D se face de către ANCPI prin comisia
de autorizare.
(2) Prin ordin al directorului general al ANCPI se
numesc comisia de autorizare şi comisia de soluţionare a
contestaţiilor cu privire la rezultatele examenului de autorizare.
(3) Comisia de autorizare este constituită la
nivelul ANCPI din specialişti în domeniul cadastrului, al geodeziei sau al
cartografiei şi este formată din preşedinte, 6 membri, dintre
care unul va fi desemnat supleantul preşedintelui, şi 3 membri
supleanţi.
(4) In cazul imposibilităţii
participării la şedinţele comisiei de autorizare a unui membru
titular, preşedintele comisiei convoacă unul dintre membrii
supleanţi.
(5) Membrul supleant participă cu drepturi depline
la lucrările comisiei de autorizare, în absenţa membrului titular pe
care îl înlocuieşte.
(6) Comisia de autorizare se întruneşte legal în
prezenţa a 5 membri.
(7) Secretariatul comisiei de autorizare este asigurat
de o persoană din structura funcţională a ANCPI, numită de
directorul general al ANCPI.
(8) In vederea constituirii comisiei de autorizare,
Direcţia de cadastru stabileşte o listă cu cel puţin 9
specialişti în domeniile de specialitate, care se bucură de prestigiu
profesional şi de autoritate morală.
(9) Comisia de soluţionare a contestaţiilor
se constituie, când este cazul, în urma susţinerii examenului de
autorizare, din 3 specialişti în domeniul cadastrului, al geodeziei, al
topografiei şi al cartografiei, alţii decât cei din comisia de
autorizare.
Art. 13. - (1) Autorizarea în categoriile de
lucrări B, C şi E se face de către comisia de autorizare,
organizată la nivelul OCPI. Componenţa comisiei este stabilită
prin ordin al directorului general al ANCPI, la propunerea directorului OCPI,
cu avizul consultativ al Direcţiei de cadastru.
(2) Comisia de autorizare a OCPI este compusă din
preşedinte, 4 membri, dintre care unul va fi desemnat supleantul
preşedintelui şi 2 membri supleanţi.
(3) Prevederile art. 12 alin. (4) şi (5) se
aplică în mod corespunzător.
(4) Comisia de autorizare se întruneşte legal în
prezenţa a cel puţin 3 membri.
(5) In vederea constituirii comisiei de autorizare la
nivelul OCPI, Serviciul de cadastru stabileşte o listă cu cel
puţin 4 specialişti în domeniul cadastrului, al geodeziei, al
topografiei şi al cartografiei care se bucură de prestigiu
profesional şi de autoritate morală. Din comisia de autorizare fac
parte, obligatoriu, inginerul-şef, registratorul-şef şi o
persoană fizică autorizată, care se bucură de prestigiu
moral şi profesional, cu domiciliul fiscal în judeţul respectiv.
(6) Secretariatul comisiei de autorizare este asigurat
de o persoană din structura funcţională a OCPI, numită de
directorul OCPI.
(7) Comisia de soluţionare a contestaţiilor
se constituie prin decizie a directorului OCPI, când este cazul, în urma
susţinerii examenului de autorizare; comisia de soluţionare a
contestaţiilor este constituită din 3 specialişti în domeniul
cadastrului, al geodeziei, al topografiei şi al cartografiei, alţii
decât cei din comisia de autorizare.
Art. 14. - (1) Mandatul fiecărei comisii de
autorizare este de 2 ani.
(2) O persoană nu poate fi membră în
acelaşi mandat în mai mult de două comisii de autorizare.
(3) Componenţa comisiei de autorizare se poate
modifica, prin ordin al directorului general al ANCPI, cu respectarea
prevederilor art. 12 şi 13, în cazuri bine justificate.
(4) In exercitarea atribuţiilor sale comisia de
autorizare adoptă decizii cu votul majorităţii membrilor
prezenţi; în caz de paritate de voturi, votul preşedintelui este
decisiv.
Art. 15. - (1) Componenţa dosarelor de autorizare
este verificată de secretarul comisiei de autorizare, care întocmeşte
listele cu solicitările primite, comunică solicitanţilor data de
examinare stabilită de preşedinte şi convoacă membrii
comisiei, prin dispoziţie a preşedintelui comisiei de autorizare.
(2) Secretarul prezintă comisiei de autorizare
dosarele persoanelor fizice sau juridice solicitante.
(3) Membrii comisiei de autorizare sunt convocaţi
prin dispoziţie a preşedintelui ori de câte ori este nevoie, astfel
încât dosarele de autorizare să fie soluţionate în mod operativ.
Art. 16. - (1) Inainte de programarea candidaţilor
la proba practică/scrisă, comisia de autorizare analizează
dosarele prezentate şi decide:
a) admiterea dosarului;
b) solicitarea depunerii şi a altor documente;
c) respingerea dosarului.
(2) Şedinţele comisiei de autorizare se
consemnează în procese-verbale ale şedinţelor.
(3) In situaţia prevăzută la alin. (1)
lit. b), dosarul poate fi completat o singură dată, în termen de 30
de zile de la primirea adresei prin care se solicită completarea.
(4) In cazul necompletării la termen sau al
completării necorespunzătoare, dosarul se respinge.
(5) In cazul respingerii dosarului de autorizare sau al
nepromovării examenului de autorizare, taxa nu se restituie.
Art. 17. - (1) Examenul de autorizare constă în
două probe: o probă scrisă şi o probă
practică/interviu, în funcţie de categoria de autorizare
solicitată.
(2) Promovarea examenului se va face cu nota
minimă 7, rezultată din media aritmetică a notelor obţinute
la cele două probe, nota minimă de promovare a fiecărei probe
fiind 5.
(3) Examinarea candidaţilor care solicită
autorizarea pentru categoriile de lucrări Aşi D constă în
susţinerea de către aceştia a unei probe scrise şi a unui
interviu.
(4) Tematica pentru proba scrisă şi pentru
interviu se elaborează de Direcţia de cadastru şi este
afişată pe pagina de internet a ANCPI ori poate fi pusă la
dispoziţia solicitanţilor la depunerea dosarului sau la cerere.
(5) In cadrul interviului candidatul
pregăteşte, la alegere, în vederea prezentării, pe lângă
tematica precizată la alin. (4), o lucrare de specialitate la care a
participat personal, astfel încât să cuprindă aspecte din categoriile
de autorizare solicitate.
(6) Interviul se susţine după promovarea
probei scrise.
Art. 18. - (1) Examinarea candidaţilor care
solicită autorizarea pentru categoriile de lucrări B, C sau E
constă în:
a) probă practică: măsurători la
teren şi prelucrarea datelor;
b) probă scrisă, conform tematicii stabilite
de ANCPI.
(2) Tematica se elaborează de ANCPI şi este
adusă la cunoştinţa candidaţilor prin afişarea pe
pagina de internet şi la sediul oficiului teritorial cu cel puţin 10
zile înainte de data examinării. Durata probei practice este de maximum
două ore, pe parcursul unei singure zile.
Art. 19. - (1) Deciziile comisiei de autorizare se
întocmesc conform anexei nr. 4.
(2) Deciziile luate în urma examinării se
afişează pe pagina de internet a ANCPI sau a OCPI şi la sediul
acestora, după caz, în maximum 3 zile lucrătoare de la data celei
de-a doua probe a examenului.
Art. 20. - Deciziile comisiei de autorizare pot fi
contestate în scris, în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor.
Art. 21. - (1) Contestaţiile se analizează în
termen de 10 zile calendaristice de la înregistrarea lor de către comisia
de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Decizia comisiei de soluţionare a
contestaţiilor se comunică în scris contestatarului.
Art. 22. - (1) In urma promovării examenului de
autorizare, persoana fizică primeşte de la ANCPI sau, după caz,
de la OCPI un certificat de autorizare, conform anexei nr. 5.
(2) In termen de 30 de zile de la emiterea
certificatului de autorizare, persoanele fizice îşi procură
ştampilă de autorizare, conform anexei nr. 6, pentru categoria de
lucrări de specialitate pentru care a obţinut autorizarea şi
înaintează la ANCPI, respectiv la OCPI, formatul acesteia împreună cu
specimenul de semnătură.
(3) Orice persoană fizică autorizată
poate solicita examinarea pentru o altă categorie, dacă
îndeplineşte condiţiile prevăzute de regulament.
(4) Certificatul de autorizare se emite într-un
exemplar, iar înainte de detaşarea cotorului se scanează şi se
arhivează în format electronic la OCPI/ANCPI, după caz.
Art. 23. - (1) Persoanele fizice autorizate au
următoarele drepturi:
a) să desfăşoare activităţi în
domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei şi al cartografiei;
b) să acorde asistenţă tehnică în
cadrul categoriilor de lucrări în care au primit autorizarea;
c) să perceapă onorarii pentru
activităţile de specialitate desfăşurate;
d) să îşi susţină la recepţie
lucrările de specialitate executate;
e) să depună şi să ridice în numele
beneficiarului lucrării de specialitate documentaţiile înregistrate
la OCPI/ANCPI, în vederea avizării/recepţiei;
f) să participe la licitaţii;
g) să deţină şi să
folosească ştampila;
h) să se constituie în asociaţii
profesionale, potrivit reglementărilor legale în vigoare;
i) să solicite şi să primească date
şi informaţii din arhiva OCPI/ANCPI, necesare executării
lucrărilor de specialitate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
j) să acorde asistenţă tehnică,
consultanţă şi să verifice lucrările realizate de
persoane autorizate pentru categoriile A, B sau C, în cazul persoanelor fizice
autorizate în categoria D;
k) să ceară în numele beneficiarului
lucrării de specialitate efectuarea oricărui serviciu de către
ANCPI/OCPI, dacă este împuternicit de acesta;
l) să refuze motivat realizarea unor lucrări
de specialitate, ca urmare a solicitării în scris a beneficiarului.
Refuzul se formulează în scris, se înregistrează în registrul de
evidenţă a lucrărilor realizate/refuzate şi se transmite
solicitantului.
(2) Persoanele fizice autorizate în categoria E nu
beneficiază de drepturile prevăzute la alin. (1) lit. c), f), k)
şi I).
Art. 24. - (1) Persoanele fizice autorizate au
următoarele obligaţii:
a) să respecte standardele, metodologiile,
normele, regulamentele şi instrucţiunile elaborate de ANCPI, precum
şi celelalte dispoziţii legale în vigoare;
b) să încheie convenţie cu beneficiarul
pentru executarea lucrărilor de specialitate, conform prevederilor legale
în vigoare;
c) să întocmească şi să
ţină la zi un registru de evidenţă a lucrărilor de
specialitate realizate/refuzate şi un registru de evidenţă a
lucrărilor verificate, după caz, conform anexei nr. 7;
d) să anunţe în scris, în termen de 15 zile,
ANCPI/OCPI despre orice modificare a domiciliului fiscal şi a datelor de
contact înscrise în evidenţele acestora;
e) să pună la dispoziţia persoanelor
împuternicite de ANCPI sau OCPI datele necesare pentru verificarea
activităţii la categoriile de lucrări în care au fost
autorizate, precum şi registrele de evidenţă a lucrărilor
realizate/verificate;
f) să realizeze numai lucrări de specialitate
din domeniile în care sunt autorizate;
g) să nu pretindă sau să nu încaseze
alte onorarii decât cele stabilite potrivit legii şi regulamentelor ANCPI;
h) să păstreze minimum 3 ani lucrările
de specialitate avizate/recepţionate de către OCPI/ANCPI, pe care
să fie menţionate numărul de înregistrare la OCPI/ANCPI şi numărul
de ordine din registrul propriu de evidenţă a lucrărilor şi
adresele de motivare pentru lucrările refuzate;
i) să se prezinte, în urma convocării, la
sediul ANCPI/OCPI, la data şi ora stabilite. Persoana convocată,
aflată în imposibilitate de a se prezenta, comunică OCPI în scris, în
timp util, motivul neprezentării, astfel ca întâlnirea să poată
fi re programată;
j) să refacă lucrările de specialitate
executate, la solicitarea ANCPI/OCPI, în termenul stabilit;
k) să execute lucrări de specialitate cu aviz
de execuţie şi pe bază de documente şi date provenite din
surse autorizate;
l) să nu aducă atingere probităţii
şi prestigiului profesional;
m) să nu refuze repetat şi nejustificat
executarea de lucrări de specialitate şi să nu condiţioneze
încheierea convenţiilor pentru executarea lucrărilor de specialitate
de stipularea unor clauze inechitabile;
n) să deţină certificat metrologic
valabil pentru aparatura de măsurat utilizată, licenţe pentru
sistemul de programe pentru computere şi procedurile de aplicare a lor
furnizate odată cu computerul sau separat;
o) să folosească ştampila numai pentru
lucrările de specialitate executate în nume propriu.
(2) Persoanele fizice autorizate în categoria E nu au
obligaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c), g), m) şi o).
(3) Persoanele fizice autorizate nu pot executa
lucrări de specialitate pe seama şi în numele persoanei juridice
neautorizate, cu excepţia persoanelor fizice autorizate în categoria E,
care pot executa lucrări de specialitate pentru unitatea
administrativ-teritorială angajatoare - primăria/consiliul local -,
unde sunt angajate.
(4) Persoanele fizice autorizate angajate în cadrul
persoanelor juridice autorizate completează în registrul de
evidenţă a lucrărilor realizate/refuzate şi în registrul de
evidenţă a lucrărilor verificate atât lucrările de
specialitate executate în nume propriu, cât şi lucrările executate în
numele persoanei juridice.
(5) Persoanele fizice autorizate sunt supuse
controlului de către ANCPI/OCPI o dată la 3 ani sau ori de câte ori
este nevoie.
CAPITOLUL III
Autorizarea şi recunoaşterea
autorizării persoanelor juridice
Art. 25. -Activitatea de realizare şi de
verificare a lucrărilor din domeniul cadastrului, al geodeziei şi al
cartografiei poate fi realizată de persoane juridice care au în statutul
şi în contractul de societate ca obiect de activitate principal
„Activităţi de inginerie şi consultanţă
tehnică" legate de aceste domenii, conform Clasificării
activităţilor din economia naţională.
Art. 26. - (1) Autorizarea persoanelor juridice se
solicită şi se acordă în conformitate cu prevederile anexei nr.
8, astfel:
a) clasa a III-a - pentru categoriile de lucrări
B, C;
b) clasa a II-a - pentru categoria de lucrări A;
c) clasa I - pentru categoria de lucrări D;
d) clasa S, clasă specială.
(2) Se pot autoriza în clasă specială şi
persoane juridice care nu îndeplinesc condiţiile art. 27, pentru a executa
lucrări de cadastru, de geodezie şi de cartografie în interesul
propriu al instituţiei publice/persoanei juridice cu capital majoritar sau
parţial de stat şi cu angajaţi proprii. Prin interes propriu se
înţelege realizarea lucrărilor de cadastru, de geodezie, de
cartografie în folosul angajatorului.
(3) Lucrările executate de persoanele juridice autorizate
în clasa S sunt ştampilate numai de către acestea, cu
menţionarea persoanei fizice autorizate care a executat lucrarea de
specialitate.
Art. 27. - (1) Persoanele juridice care solicită
ANCPI autorizarea au obligaţia să dovedească prin documente justificative:
a) numărul persoanelor fizice autorizate în
calitate de asociat, administrator sau angajat pe o perioadă
nedeterminată, cu normă întreagă, în funcţie de clasa
solicitată;
b) deţinerea mijloacelor necesare realizării
şi verificării lucrărilor de specialitate: dotarea tehnică
adecvată, logistica corespunzătoare, asigurarea condiţiilor
optime de desfăşurare a lucrărilor de teren şi de birou;
c) deţinerea unui sediu social sau a unui loc unde
se exercită gestiunea administrativă şi conducerea efectivă
a afacerilor, în cazul în care acestea nu se realizează la sediul social
declarat.
(2) Documentele sunt însoţite de un raport de
verificare, întocmit şi semnat de inginerul-şef al OCPI din
judeţul în care persoana juridică îşi are sediul social.
Art. 28. - (1) In vederea obţinerii
autorizării, persoana juridică înfiinţată în România depune
la ANCPI un dosar de autorizare, care conţine:
a) cererea-tip prin care solicită autorizarea,
conform anexei nr. 2;
b) raportul de verificare, prevăzut la art. 27 alin.
(2);
c) documentele prevăzute în anexa nr. 9;
d) chestionarul de evaluare, conform anexei nr. 10;
e) chitanţa pentru plata taxei de autorizare;
f) lista persoanelor fizice autorizate, angajate, pe
baza cărora se autorizează firma;
g) certificat de cazier fiscal.
(2) Dosarul are paginile numerotate, iar documentele se
prezintă în ordinea menţionată la alin. (1).
Art. 29. - (1)în vederea recunoaşterii
autorizării, persoanele juridice înfiinţate într-un stat membru al
Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European depun la ANCPI un
dosar de autorizare cu următoarele documente:
a) cererea prin care solicită recunoaşterea
autorizării;
b) declaraţia privind sediul social şi sediul
secundar;
c) certificatul sau orice document justificativ, în
copie, care să probeze că persoana juridică este
înregistrată în statul care aparţine Uniunii Europene sau într-un
stat care aparţine Spaţiului Economic European, emis de autoritatea
competentă a statului de origine;
d) portofoliul cu lucrări de specialitate
executate;
e) cazierul fiscal sau alt document echivalent, emis
conform prevederilor legale ale statului membru al Uniunii Europene sau ale
unui stat care aparţine Spaţiului Economic European;
f) chitanţa pentru plata taxei de autorizare.
(2) Documentele solicitate la alin. (1) trebuie să
fie însoţite de o traducere efectuată de un traducător autorizat
de Ministerul Justiţiei sau de o traducere oficială echivalentă.
Art. 30. - (1) Persoanele juridice înfiinţate
într-un stat membru al Uniunii Europene sau într-un stat care aparţine
Spaţiului Economic European pot solicita recunoaşterea documentului
prin care se autorizează realizarea lucrărilor de specialitate.
(2) Persoanele juridice precizate la alin. (1) au
obligaţia să dovedească prin documente justificative:
a) numărul persoanelor fizice autorizate să
execute lucrări de specialitate în România, în calitate de asociat,
administrator sau angajat pe o perioadă nedeterminată, cu normă
întreagă;
b) deţinerea mijloacelor necesare realizării
şi verificării lucrărilor: dotarea tehnică adecvată,
logistica corespunzătoare, asigurarea condiţiilor optime de
desfăşurare a lucrărilor de teren şi de birou;
c) deţinerea unui sediu secundar de
desfăşurare a activităţii în România.
(3) In vederea recunoaşterii autorizării,
persoanele juridice înfiinţate într-un stat membru al Uniunii Europene sau
într-un stat care aparţine Spaţiului Economic European trebuie
să îndeplinească aceleaşi condiţii solicitate persoanelor
juridice române în vederea autorizării.
Art. 31. - (1) Autorizarea se realizează, la
solicitarea persoanelor juridice, de către comisia de autorizare
constituită la nivelul ANCPI.
(2) Dosarele de autorizare pentru persoane juridice se
înregistrează la ANCPI într-un registru special destinat acestui scop şi
se arhivează prin grija secretarului comisiei de autorizare.
Art. 32. - (1) Comisia de autorizare analizează
dosarul, evaluează condiţiile tehnice, de personal şi financiare
îndeplinite de persoana juridică respectivă şi decide
admiterea/respingerea autorizării într-o clasă corespunzătoare.
(2) Prevederile art. 12 alin. (3)-(8) şi ale art.
14 alin. (4) se aplică în mod corespunzător.
Art. 33. - (1) Certificatul de autorizare a persoanelor
juridice este semnat de preşedintele comisiei de autorizare şi de directorul
general al ANCPI.
(2) Modelul certificatului de autorizare este prezentat
în anexa nr. 11.
Art. 34. - (1) Certificatul de autorizare a persoanelor
juridice este valabil pe o perioadă de 5 ani, urmând a fi reînnoit în
aceleaşi condiţii ca la autorizare.
(2) Orice persoană juridică autorizată
poate solicita oricând examinarea pentru o altă clasă.
Art. 35. -ANCPI controlează activitatea
persoanelor juridice autorizate în ceea ce priveşte calitatea
lucrărilor de specialitate executate, aparatură, sistemul de programe
pentru computere şi procedurile de aplicare a lor furnizate odată cu
computerul sau ulterior, personalul angajat autorizat.
Art. 36. - Persoanele juridice sunt supuse controlului
de către persoanele împuternicite de ANCPI la un interval de 2 ani sau ori
de câte ori este nevoie, conform programului de control propus de directorul
Direcţiei de cadastru şi aprobat de directorul general al ANCPI.
Programul de control se aduce la cunoştinţa persoanelor juridice
autorizate în termen de 7 zile de la aprobare.
Art. 37. - (1) Persoanele juridice autorizate au
următoarele drepturi:
a) să participe la licitaţii conform
prevederilor legale;
b) să încheie convenţii de colaborare;
c) să acorde consultanţă tehnică de
specialitate pentru clasa de lucrări în care sunt autorizate;
d) să execute lucrări de specialitate şi
măsurători pentru clasa de lucrări în care sunt autorizate;
e) să deţină şi să
folosească ştampila.
(2) Persoanele juridice autorizate în clasa S nu au dreptul
să participe la licitaţii în nume propriu, având ca obiect realizarea
lucrărilor de specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei şi
al cartografiei.
Art. 38. - Persoanele juridice autorizate au
următoarele obligaţii:
a) să respecte toate actele şi
dispoziţiile legale, regulamentele, metodologiile, normele şi
instrucţiunile tehnice, elaborate de ANCPI;
b) să asigure perfecţionarea
profesională a personalului de specialitate;
c) să prezinte la ANCPI, respectiv la OCPI,
specimenul de ştampilă, conform anexei nr. 6, în termen de 30 de zile
de la primirea certificatului de autorizare;
d) să notifice în scris la ANCPI, în termen de 15
zile de la apariţie, modificarea condiţiilor care au determinat
autorizarea: modificarea statutului de funcţionare, modificarea sediului
social/secundar, modificarea structurii asociaţilor, a administratorilor
sau a persoanelor fizice autorizate, a angajaţilor permanenţi în baza
cărora a fost autorizată persoana juridică, sancţiunile comerciale
primite, starea de faliment;
e) să înştiinţeze ANCPI despre
înfiinţarea sediilor secundare;
f) să refacă lucrările de specialitate
executate, la solicitarea OCPI, în termenul stabilit;
g) să execute lucrări de specialitate cu aviz
de execuţie şi pe bază de documente şi date provenite din
surse autorizate;
h) să nu aducă atingere probităţii
şi prestigiului profesional;
i) să nu refuze repetat şi nejustificat
executarea lucrărilor de specialitate şi să nu condiţioneze
încheierea convenţiilor pentru executarea lucrărilor de specialitate
prin stipularea unor clauze inechitabile;
j) să asigure prezenţa persoanei fizice
autorizate angajate la convocarea OCPI sau a unui reprezentant al firmei, în
cazul în care cel care a executat lucrarea de specialitate nu se poate
prezenta;
k) să deţină certificat metrologic
valabil pentru aparatura de măsurat utilizată, indiferent dacă
este în proprietate sau închiriată, şi licenţă pentru
sistemul de programe pentru computere şi procedurile de aplicare a lor
furnizate odată cu computerul sau ulterior;
l) să întocmească şi să
ţină la zi un registru de evidenţă a lucrărilor de
specialitate realizate/refuzate şi un registru de evidenţă a
lucrărilor verificate, după caz, conform anexei nr. 7.
CAPITOLUL IV
Răspunderea juridică şi
sancţionarea persoanelor fizice şi juridice autorizate
Art. 39. - (1) Persoanele fizice şi juridice
autorizate răspund civil, disciplinar, penal, după caz, pentru
neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor ce le
revin, conform prezentului regulament şi legilor în vigoare.
(2) Răspunderea disciplinară a persoanei
fizice sau juridice autorizate nu exclude celelalte forme de răspundere
juridică.
(3) Răspunderea disciplinară a persoanelor
fizice sau juridice autorizate poate fi angajată în următoarele
cazuri:
a) nerespectarea dispoziţiilor legale, a
metodologiilor, a normelor tehnice, a regulamentelor şi a
instrucţiunilor elaborate sau avizate de ANCPI;
b) executarea lucrărilor de specialitate
fără aviz de execuţie sau pe bază de documente şi date
provenite din surse neautorizate;
c) refuzul nejustificat de a executa lucrări de
specialitate şi/sau condiţionarea încheierii convenţiilor de
stipularea unor clauze inechitabile;
d) condiţionarea încheierii convenţiilor cu
beneficiarii lucrărilor de specialitate prin clauze care stipulează
prestaţii suplimentare, care nu au legătură cu obiectul acestora
sau care, deşi au legătură, în alte condiţii, nu ar fi
solicitate de beneficiar;
e) perceperea unor onorarii care depăşesc
onorariile stabilite în condiţiile Legii nr. 217/2007 pentru stabilirea
criteriilor de bază a taxelor şi tarifelor aferente elaborării,
analizei şi verificării documentaţiilor cadastrale pentru
înscrierea în cartea funciară a terenurilor agricole;
f) săvârşirea oricăror fapte de
natură să aducă atingere onoarei, probităţii şi
prestigiului profesional;
g) neînregistrarea lucrărilor de specialitate/a
solicitărilor în registrul de evidenţă a lucrărilor
realizate/refuzate.
Art. 40. - (1) Sancţiunile disciplinare care pot
fi aplicate persoanele fizice şi juridice sunt:
a) avertisment;
b) amendă de la 50 lei la 1.000 lei inclusiv;
c) suspendarea certificatului de autorizare pe o
perioadă de la o lună la 3 luni;
d) retragerea certificatului de autorizare.
(2) Punerea în aplicare a sancţiunilor
prevăzute la alin. (1) se face conform prevederilor prezentului
regulament, precum şi altor prevederi legale în materie.
(3) Suma provenită din amenzile prevăzute la
alin. (1) lit. b) se face venit la bugetul de stat/bugetul local, potrivit
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 41. - Persoanele fizice şi juridice
autorizate sunt sancţionate cu avertisment în cazul primei abateri, în
situaţia în care nu se aplică sancţiunea suspendării sau a
retragerii certificatului de autorizare.
Art. 42. - (1) Persoana fizică autorizată
este sancţionată cu amendă de la 50 lei la 500 lei inclusiv, în
următoarele cazuri:
a) după primul avertisment;
b) pentru neîndeplinirea oricărei obligaţii
prevăzute la art. 24 alin. (1)lit. a), d), g),j), I), m) şi n).
(2) Persoana fizică autorizată este
sancţionată cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei inclusiv,
după aplicarea amenzii prevăzute la alin. (1) sau pentru
încălcări ale oricăror obligaţii prevăzute la art. 24
alin. (1) lit. c), e), h), k) şi o).
Art. 43. - Persoana juridică autorizată este
sancţionată cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei inclusiv, în
funcţie de gravitatea faptei, pentru:
a) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la
art. 39;
b) încălcarea continuă a prevederilor
prezentului regulament şi ale legilor în vigoare, ulterior aplicării
sancţiunii cu avertisment.
Art. 44. - Plata amenzilor care se cuvin bugetului de
stat se face la CEC BANK - S.A. ori la unităţile Trezoreriei
Statului, iar amenzile cuvenite bugetelor locale se achită la CEC BANK -
S.A. sau la casieriile autorităţilor administraţiei publice
locale ori ale altor instituţii publice abilitate să administreze
veniturile bugetelor locale.
Art. 45. - (1) Dreptul persoanelor fizice sau juridice
de a realiza lucrări de specialitate se suspendă în următoarele
cazuri:
a) când împotriva persoanei fizice sau juridice
autorizate s-a dispus sancţiunea disciplinară de suspendare a
dreptului de a realiza lucrări de specialitate, pe o perioadă de la o
lună la 3 luni;
b) în caz de pierdere sau distrugere a certificatului
de autorizare şi/sau a ştampilei, până la refacerea acestora;
c) în caz de incapacitate temporară de muncă,
constatată în condiţiile legii, pe durata existenţei acesteia;
d) pe o perioadă de o lună, în caz de
neplată a amenzii, după 30 de zile de la data comunicării
procesului-verbal de constatare;
e) pe o perioadă de la o lună la 3 luni, în
cazul neprezentării nemotivate la convocarea OCPI;
f) pe o perioadă de o lună de la data
constatării, în cazul nerespectării prevederilor art. 39 alin. (3)
lit. d);
g) pe o perioadă de 3 luni de la data
constatării, pentru nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. o).
(2) Suspendarea durează până la încetarea
cauzei care a determinat-o.
(3) Prevederile alin. (1) lit. e)se aplicaşi
persoanelor juridice autorizate, care au angajate persoane fizice
sancţionate pentru lucrările de specialitate executate în numele
persoanei juridice autorizate.
(4) La identificarea unor modificări efectuate de
persoana fizică sau juridică autorizată în documentele
recepţionate de OCPI/ANCPI, ulterior recepţiei, se aplică
sancţiunea suspendării certificatului pe o perioadă de 3 luni,
indiferent de data constatării faptei.
(5) Intocmirea documentaţiilor fără
executarea măsurătorilor la teren se sancţionează cu
suspendarea certificatului de autorizare pe o perioadă de 3 luni,
indiferent de data constatării faptei.
(6) In cazul executării lucrărilor de
specialitate fără încheierea convenţiei de prestări de
servicii se aplică sancţiunea suspendării certificatului de
autorizare pe o perioadă de o lună, indiferent de data
constatării faptei.
(7) In cazul neprezentării, fără motiv,
la convocarea OCPI în legătură cu lucrările executate, OCPI
aplică sancţiunea suspendării certificatului pe o perioadă
de la o lună la 3 luni.
Art. 46. - (1) Răspunderea disciplinară a
persoanelor juridice autorizate este angajată pentru faptele proprii,
precum şi pentru actele săvârşite de persoanele fizice
autorizate angajate.
(2) Pentru faptele proprii persoana juridică
autorizată răspunde prin reprezentanţii săi legali.
(3) La constatarea condiţiilor de suspendare,
ANCPI anunţă în scris persoana juridică autorizată despre
suspendarea certificatului de autorizare.
Art. 47. - (1) Dreptul de a realiza lucrări de
specialitate se retrage în următoarele cazuri:
a) când împotriva persoanei autorizate se dispune
sancţiunea disciplinară de retragere a certificatului de autorizare;
b) când se constată că sunt îndeplinite
condiţiile pentru a treia suspendare a dreptului de a realiza lucrări
de specialitate în ultimii 3 ani;
c) când persoana autorizată execută
lucrări de specialitate pentru categoriile de lucrări pentru care nu
este autorizată sau în perioada în care autorizarea este suspendată.
(2) Persoanele ale căror certificate de autorizare
sunt retrase pot solicita o nouă autorizare după 3 ani de la data
retragerii acestora.
Art. 48. - (1) Certificatul de autorizare îşi
încetează valabilitatea în următoarele cazuri:
a) la cererea persoanei autorizate;
b) în cazul depăşirii nejustificate a
termenului de ridicare a certificatului de autorizare sau a termenului de
înaintare a specimenului de ştampilă, prevăzute în prezentul
regulament;
c) la decesul sau la declararea
judecătorească a morţii;
d) când persoana autorizată este condamnată
printr-o hotărâre judecătorească rămasă
definitivă şi irevocabilă în legătură cu activitatea
sa;
e) în cazul punerii sub interdicţie a persoanei
autorizate prin hotărâre judecătorească definitivă şi
irevocabilă;
f) în cazul încetării calităţii de
persoană juridică.
(2) Certificatul de autorizare în categoria E este
valabil pe perioada în care persoana fizică este angajată, în baza
unui contract de muncă/raport de serviciu, de către unitatea
administrativ-teritorială.
Art. 49. - Abaterile disciplinare săvârşite
de persoanele fizice şi juridice autorizate se constată de către
persoanele împuternicite prin ordin al directorului general al ANCPI sau al
directorului OCPI, după caz, care întocmesc un proces-verbal de
constatare, conform anexei nr. 12.
Art. 50. - (1) Aplicarea sancţiunilor disciplinare
se face astfel:
a) amenda şi avertismentul se aplică prin
procesul-verbal de constatare a abaterii disciplinare încheiat de către
persoanele împuternicite;
b) suspendarea dreptului de realizare a lucrărilor
de specialitate se aplică la propunerea persoanelor împuternicite care au
constatat abaterea, avizată de inginerul-şef al OCPI/directorul
Direcţiei de cadastru, prin decizie a directorului OCPI sau prin ordin al
directorului general al ANCPI, după caz.
(2) Sancţiunea se aplică de OCPI în cazul în
care abaterea disciplinară se realizează pe raza teritorială de
competenţă a acestuia, indiferent de emitentul certificatului de
autorizare.
(3) Retragerea certificatului de autorizare se face la
propunerea directorului OCPI prin ordin al directorului general al ANCPI.
Art. 51. -Impotriva ordinului sau a deciziei de
sancţionare partea nemulţumită poate face contestaţie în
termen de 30 de zile de la comunicare, la instanţa de contencios
administrativ competentă, potrivit legii.
Art. 52. - Pe durata suspendării dreptului de
executare a lucrărilor de specialitate sau a retragerii certificatului de
autorizare persoanele fizice şi juridice autorizate nu au dreptul să
facă uz de certificatul de autorizare şi de ştampilă,
acordate de ANCPI, respectiv de OCPI. Incălcarea prevederilor acestui
articol constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legilor
în vigoare.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 53. - Remunerarea membrilor comisiei de autorizare
se va face potrivit legii.
Art. 54. - (1) Persoanele fizice şi juridice
autorizate sunt obligate să anunţe ANCPI/OCPI degradarea, distrugerea
sau pierderea certificatului de autorizare ori a ştampilei în termen de 7
zile de la constatare.
(2) ANCPI/OCPI eliberează un duplicat al
certificatului de autorizare respectiv, cu un număr nou de serie, la
solicitarea scrisă, prezentată de persoana în cauză. Solicitarea
este însoţită de un exemplar al ziarului în care s-a publicat
declaraţia de nulitate şi de chitanţa pentru plata tarifului. In
cazul confecţionării unei noi ştampile se înregistrează
specimenul respectiv.
(3) Geodezii cu drept de semnătură,
autorizaţi prin Ordinul Geodezilor din România, sunt autorizaţi de
drept şi sunt obligaţi ca în termen de 8 luni de la intrarea în
vigoare a prezentului regulament să obţină certificatul de
autorizare şi ştampila, în categoriile prevăzute de prezentul
regulament, cu plata tarifelor legale.
(4) Persoanele fizice autorizate de ANCPI/OCPI anterior
anului 2007, în temeiul Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice
şi juridice care pot să realizeze şi să verifice
lucrări de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi
cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul ministrului
administraţiei publice nr. 538/2001*), cu modificările şi
completările ulterioare, sunt obligate ca în termen de 8 luni de la intrarea
în vigoare a prezentului regulament să îşi reînnoiască
certificatul de autorizare şi ştampila, prin depunerea unui nou dosar
de autorizare care să conţină certificatul vechi şi
ştampila, cu plata tarifelor legale, fără reexaminare.
(5) Geodezii cu drept de semnătură şi
persoanele fizice autorizate care nu se conformează prevederilor alin. (3)
şi (4) nu pot depune lucrări spre avizare la ANCPI/OCPI după
expirarea termenului.
Art. 55. - Răspunderea pentru aplicarea
sancţiunilor prevăzute de prezentul regulament revine ANCPI/OCPI.
Art. 56. -In cazul în care persoana fizică sau
juridică solicită reexaminarea în vederea autorizării se
achită o nouă taxă de autorizare.
Art. 57. - Modelele de ştampilă pentru
persoanele fizice şi juridice autorizate sunt prezentate în anexa nr. 6.
Art. 58. - (1) Documentaţiile întocmite de
persoanele juridice autorizate sunt ştampilate de către persoana
fizică autorizată care execută/verifică lucrarea şi de
către persoana juridică autorizată.
(2) Documentaţiile întocmite de persoanele fizice
având categoria E sunt ştampilate de acestea şi de instituţia la
care sunt angajate şi în numele căreia execută lucrarea.
Art. 59. - Tabelul persoanelor fizice şi juridice
autorizate se afişează pe pagina de internet a ANCPI şi se
actualizează permanent.
Art. 60. - OCPI ţin evidenţa persoanelor
fizice autorizate din categoriile B, C, E şi o comunică ANCPI.
Art. 61. - (1) ANCPI construieşte o platformă
electronică prin intermediul căreia se face schimbul de
informaţii privind lista persoanelor fizice şi juridice autorizate
pentru executarea lucrărilor de specialitate de pe teritoriul României
şi cea a celor stabiliţi pe teritoriul altor state membre ale Uniunii
Europene care prestează servicii pe teritoriul României, procedurile de
autorizare şi măsurile disciplinare definitive dispuse.
(2) ANCPI cooperează, prin intermediul Sistemului
de informare în cadrul pieţei interne, SIPI, cu autorităţile
competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene, în vederea
asigurării controlului prestatorilor de servicii şi al serviciilor pe
care aceştia le prestează.
Art. 62. - Taxa de autorizare se stabileşte prin
ordin al ministrului administraţiei şi internelor. Taxa de autorizare
se achită de solicitant odată cu depunerea dosarului de autorizare
sau reautorizare.
Art. 63. - Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă
din prezentul regulament.
*) Abrogat prin Ordinul ministrului administraţiei
şi internelor nr. 81/2010 privind abrogarea unor acte normative.
ANEXA Nr. 1 la regulament
Conditii minime de autorizare pentru persoane fizice
Categoria de autorizare
|
Studii
|
Domeniul
|
Vechimea minimă în
specialitate
(ani)
|
D
|
Studii universitare de
licenţă
|
SUL
|
Geodezie, cadastru, topografie, cartografie, topografie
minieră
|
7
|
A
|
Studii universitare de
licenţă/Studii
superioare de scurtă durată
|
SUL
|
Geodezie, cadastru, topografie, cartografie, topografie
minieră
|
3
|
SSSD
|
Geodezie, cadastru, topografie, cartografie, topografie
minieră sau studii echivalente
|
5
|
B
|
Studii universitare de
licenţă/Studii
superioare de scurtă durată
|
SUL
|
Geodezie, cadastru, topografie, cartografie, topografie
minieră
|
2
|
SSSD
|
Geodezie, cadastru, topografie, cartografie, topografie
minieră sau studii echivalente
|
3
|
Studii postliceale
|
-
|
Cadastru, topografie, cartografie, topografie minieră
|
4
|
Studii medii de specialitate
|
-
|
Cadastru, topografie, cartografie, topografie minieră
|
4
|
Studii de reconversie
profesională
|
SUL, SSSD
|
Cadastru, topografie, cartografie, topografie minieră
|
3
|
C
|
Studii universitare de
licenţă/Studii
superioare de scurtă durată
|
SUL
|
Cadastru, topografie, cartografie, topografie minieră
|
1
|
Alte specialităţi + 3 semestre în
specialităţile cadastru, topografie, cartografie
|
2
|
SSSD
|
Cadastru, topografie, cartografie, topografie minieră sau
studii echivalente
|
1
|
Studii postliceale
|
-
|
Cadastru, topografie, cartografie, topografie minieră
|
2
|
Alte specialităţi + cursuri de reconversie
profesională
|
3
|
Studii medii de specialitate
|
-
|
Cadastru, topografie, cartografie, topografie minieră
|
3
|
Studii de reconversie
profesională
|
SUL, SSSD
|
Cadastru, topografie, cartografie, topografie minieră
|
2
|
E
|
Minimum studii medii
|
-
|
Cursuri de pregătire profesională
organizate/recunoscute de ANCPI/OCPI
|
|
SUL - studii universitare de licenţă
SSSD - studii superioare de scurtă durată
ANEXA Nr. 2 la regulament
Model de cerere pentru autorizarea persoanelor
fizice
Către ANCPI/OCPI..............
Domnule/Doamnă preşedinte al/a comisiei de
autorizare,
Subsemnatul/Subsemnata,....................................................,
născut/născută în
localitatea..............................................., judeţul
..................................., având cetăţenia.............................,
domiciliat/domiciliată în localitatea
.......................................,
str...............................nr....., bl. ..., sc. ..., et....., ap......,
sectorul/judeţul................................,
telefon......................................, e-mail .........................................,
cod numeric personal*) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, posesor/ posesoare al/a
diplomei de inginer/subinginer/tehnician,
seria/nr................................, promoţia......................,
eliberată de...........................din........................,
solicit autorizarea în categoria de lucrări A/B/C/D.
In susţinerea cererii anexez următoarele:
1. curriculum vitae;
2. lista de lucrări de specialitate realizate
şi a celor la care am participat (denumirea lucrării, amplasament,
tipuri de lucrări de specialitate realizate etc);
3. copii ale actelor de studii/specializări;
4. copia carnetului de muncă, vizat;
5. certificat de cazier judiciar, original;
6. certificat de cazier fiscal, original;
7. chitanţă taxă autorizare, copie.
Semnătura..................................
Data............................................
*) Sau echivalent.
Model de Cerere-tip pentru solicitarea
autorizării persoanelor juridice
Către ANCPI
Domnule/Doamnă preşedinte al/a comisiei de
autorizare,
(denumirea persoanei juridice)
.......................................................................,
societate comercială înmatriculată în
*)........................................, CUI**)
........................................., cu sediul în
localitatea......................................................,
str..............nr........, bl........, sc......., et........, ap......,
sectorul/judeţul.........................,
telefon............................., fax.......................,
reprezentată prin........................ în calitate
de..................................., solicit autorizarea ca persoană
juridică pentru a realiza şi verifica lucrări de specialitate
din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei în clasa:
I |__| /II |__| /III |__| , conform prevederilor
Regulamentului privind autorizarea sau recunoaşterea autorizării
persoanelor fizice şi juridice române, ale unui stat membru al Uniunii
Europene sau ale unui stat care aparţine Spaţiului Economic European
în vederea realizării şi verificării lucrărilor de
specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei şi al cartografiei pe
teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei
Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010.
In susţinerea cererii anexez următoarele:
..........................................................................................................................
Semnătura..................................
Data............................................
*) Se menţionează statul în care a fost
înfiinţată societatea.
**) Sau echivalent.
ANEXA Nr. 31) la regulament
Curriculum vitae Informaţii
personale
Nume / Prenume
Adresă(e)
Telefon(oane)
Fax(uri)
E-mail(uri)
Naţionalitate(-tăţi)
Data naşterii
Sex
Locul de muncă vizat /
Domeniul ocupaţional
Experienţa profesională
Perioada
Funcţia sau postul ocupat
Activităţi şi
responsabilităţi principale
Numele şi adresa angajatorului
Tipul activităţii sau
sectorul de activitate
Educaţie si formare
Perioada
Calificarea / diploma
obţinută
Disciplinele principale studiate /
competenţe profesionale dobândite
Numele şi tipul instituţiei
de învăţământ / furnizorului de formare
Nivelul în clasificarea naţională
sau internaţională
Aptitudini şi competenţe
personale
Limba(i) maternă(e)
Limba(i) străină(e)
cunoscută(e)
Autoevaluare
Nivel european (')
Limba
Limba
Competenţe şi
abilităţi sociale
Competenţe şi aptitudini
organizatorice
Competenţe şi aptitudini tehnice
Competenţe şi aptitudini de
utilizare a calculatorului
Competenţe şi aptitudini
artistice
Alte competenţe şi
aptitudini
Permis(e) de conducere
Informaţii suplimentare
Anexe
|
(model european)
Mobil:
|
Inţelegere
|
Vorbire
|
Scriere
|
Ascultare
|
Citire
|
Participare la conversaţie
|
Discurs oral
|
Exprimare scrisă
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Anexa nr. 3 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 4 la regulament
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE CADASTRU ŞI
PUBLICITATE IMOBILIARĂ
OFICIUL DE CADASTRU Şl PUBLICITATE IMOBILIARA
Data..............................
Rezultatele examenului de autorizare pentru persoane
fizice
In conformitate cu prevederile Regulamentului privind
autorizarea sau recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi
juridice române, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat
care aparţine Spaţiului Economic European în vederea realizării
şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul
cadastrului, al geodeziei şi al cartografiei pe teritoriul României,
aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de
Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, membrii comisiei de
autorizare procedând la examinarea candidaţilor/analiza dosarelor, decide:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
candidatului
|
Categoria solicitată
|
Nota la proba scrisă
|
Nota la interviu/ Nota la proba
practică
|
Nota finală
|
Admis/Respins
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prenumele şi numele preşedintelui comisiei de
autorizare
Semnătura..............................
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE CADASTRU ŞI
PUBLICITATE IMOBILIARĂ
OFICIUL DE CADASTRU Şl PUBLICITATE IMOBILIARA
Data ....
Rezultatele examenului de autorizare pentru persoane
juridice
In conformitate cu prevederile Regulamentului privind
autorizarea sau recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi
juridice române, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat
care aparţine Spaţiului Economic European în vederea realizării
şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul
cadastrului, al geodeziei şi al cartografiei pe teritoriul României, aprobat
prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru
şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, membrii comisiei de
autorizare procedând la analiza dosarelor, decide:
Nr. crt.
|
Denumirea persoanei juridice
|
Clasa solicitată
|
Clasa acordată
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prenumele şi numele preşedintelui comisiei de
autorizare
Semnătura..............................
ANEXA Nr. 51) la regulament
Ministerul Administraţiei şi
Internelor
Agenţia Naţională de
Cadastru şi
Publicitate Imobiliară
Certificat de autorizare
seria........nr..
Domnul/Doamna...............................................
Sediul:
localitatea..........................................................
judeţul...............................................................
str......................................................................
nr.............bl...........sc...........etj..........ap............
telefon...............................................................
CNP*...............................................................
este autorizat(ă) să realizeze şi să verifice
lucrări de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi
cartografiei din categoria.................................
Primit de............................................................
Data..................................................................
Act de
identitate.................................................
Seria............Nr.................................................
Eliberat..................../data..................................
*sau echivalent
Secretarul Comisiei de autorizare
|
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI
INTERNELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE
CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ
Certificat de autorizare
Seria.....Nr......./data..............
CNP*.......................................,cu
sediul/biroul în.........................
este autorizat(ă) să
realizeze şi să verifice lucrări de specialitate în domeniile
cadastrului, geodeziei şi cartografiei
în categoria.......
Director Generat ANCPI / Preşedinte
Director
OCPI
judeţul Comisie de A utorizare
|
1) Anexa nr. 5 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 6*) la
regulament

*) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 7 la regulament
Prenumele şi numele/denumirea persoanei
fizice/juridice autorizate...............
Certificat de autorizare nr......din.....pentru
categoria de lucrări......
Registru de evidenţă a lucrărilor
realizate/refuzate
Nr. crt.
|
Lucrare acceptată/respinsă*)
|
Nr. de înregistrare la OCPI/ANCPI
|
Tipul lucrării
|
Contract de servicii (nr. şi
dată)
|
Recepţionate/
Respinse de OCPI/ANCPI
|
Observaţii**)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prenumele şi numele/denumirea persoanei
fizice/juridice autorizate...............
Certificat de autorizare nr......din.....pentru
categoria de lucrări........
Registru de evidenţă a lucrărilor
verificate***)
Nr. crt.
|
Numele/Denumirea executantului
|
Nr. de înregistrare în registrul
executantului
|
Tipul lucrării
|
Contract de servicii (nr. şi
dată)
|
Data verificării
|
Calificativ acordat (Admis/Respins)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Nr. crt. al lucrării respinse se va trece
şi pe adresa de motivare a refuzului.
**) Persoanele juridice vor trece prenumele şi
numele persoanei fizice care a răspuns de lucrare, prin aplicarea
ştampilei.
***) Se va completa numai de persoanele autorizate care
au dreptul să execute verificarea lucrărilor.
ANEXA Nr. 8 la regulament
Conditii minime de autorizare pentru persoane
juridice
Clasa de autorizare
|
Număr de persoane fizice
autorizate (PFA) angajate cu normă întreagă
|
Dotare
|
I
|
5 PFA, din care minimum 1 PFA categoria D
|
2 staţii totale*)
1 receptorGPS(L1,L2)*)
3 calculatoare PC 3 imprimante
1 plotterAO
2 scanere
licenţă soft de prelucrare măsurători
2 autoturisme
sediu
|
II
|
3 PFA, din care minimum 1 PFA categoria A
|
2 staţii totale
1 receptor GPS
2 calculatoare PC 2 imprimante
1 plotter
1 scanner
licenţă soft de prelucrare măsurători
1 autoturism
sediu
|
III
|
1 PFA de categoria A, B sau D
|
1 staţie totală
1 calculator PC
1 imprimantă
1 scanner
1 licenţă soft de prelucrare măsurători
1 autoturism
sediu-punct de lucru
|
IV
|
Minimum o persoană autorizată în categoria de
lucrări pe care le execută
|
Să aibă un compartiment funcţional de cadastru
2 staţii totale
2 receptoare GPS
4 calculatoare PC
2 imprimante
1 plotter
2 scanere
2 licenţe soft de prelucrare măsurători
1 autoturism
sediu
|
*) Persoanele juridice care desfăşoară
activităţi de fotogrammetrie pot să deţină în locul
staţiilor totale sau al receptoarelor GPS aparatură de prelucrare
fotogrammetrică.
ANEXA Nr. 9 la regulament
LISTA
documentelor depuse la ANCPI în vederea autorizării
persoanelor juridice
1. Copii de pe documentele privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea persoanei juridice:
1.1. certificatul de înregistrare la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului;
1.2. actul constitutiv al persoanei juridice;
1.3. statutul societăţii comerciale;
1.4. codul fiscal;
1.5. certificat de cazier fiscal.
2. Copii ale documentelor reprezentantului legal,
administratorului sau asociatului autorizat şi ale angajaţilor
permanenţi autorizaţi ca persoane fizice pentru domeniul în care
solicită autorizarea (carte de muncă, contract individual de
muncă pe perioadă nedeterminată, autorizaţia persoanei
fizice angajate la firmă).
3. Chestionarul de evaluare.
Operator economic,
....................................................................
(semnătura autorizată)
ANEXA Nr. 10
la regulament
Candidatul..................................................
(denumirea persoanei juridice)
Chestionar de evaluare
I. Informaţii generale
1. Denumirea..................................................................
2. Codul
fiscal..................................................................
3. Codul unic de înregistrare
................................... Data.........................
4. Adresa sediului central ..........................................................................................................................................
5.
Telefon............................Fax...................................................................................E-mail
...................................
6. Certificatul de înmatriculare/înregistrare
...................................................................................................................
(numărul, data şi locul de
înmatriculare/înregistrare)
7. Obiectul principal de activitate
................................................................................................................................
(în conformitate cu prevederile din statutul propriu)
8. Birourile filialelor/sucursalelor locale, dacă
este cazul
...............................................................................................
(adrese complete, telefon/telex/fax, certificate de
înmatriculare/înregistrare)
9. Capitalul social........................
10. Contracte derulate (lucrări de specialitate
din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei) - dacă este
cazul
Nr. crt.
|
Obiectul contractului
|
Denumirea/
Numele beneficiarului/
clientului
Adresa
|
Calitatea prestatorului
|
Preţul total al contractului
|
Procent îndeplinit
de prestator
(%)
|
Perioada de derulare a contractului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Listă cu echipamentul/softul/mijloacele de
transport
(deţinute în vederea desfăşurării
activităţii de specialitate)
Tipul de echipament
|
Descriere, producător, vechime
(în ani)
|
Starea echipamentului
(nou, în stare bună,
necesită reparaţii minore) şi numărul disponibil
|
Proprietate/Închiriere
(de la cine şi se
ataşează copie a actului de închiriere)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. Listă cu personalul de specialitate
angajat permanent
Numele şi prenumele
|
Categoria autorizării
|
Funcţia
(în cadrul firmei)
|
Vechime
(se ataşează copii de pe
carnetele de muncă certificate)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Operator economic,
...............................................
(semnătura autorizată)
ANEXA Nr. 11*) la regulament
Ministerul Administraţiei şi
Internelor
Agenţia Naţională de
Cadastru şi
Publicitate Imobiliară
Certificat de autorizare
seria..........nr.........
(Denumirea persoanei juridice) societate comercială
înregistrata
în........................................................................
CUI*..................................................................
Sediul:
localitatea...........................................................
judeţul.................................................................
str.......................................................................
nr.............bl...........sc...........eţj..........ap.............
este autorizată să realizeze şi să verifice
lucrări de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi
cartografiei din clasa............................................
Primită
de...........................................................
în calitate de........................................................
Data...................................................................
Act de
identitate..................................................
Data...................................................................
Seria............Nr...................................................
Eliberat..................../data...................................
*sau echivalent
Secretarul
Comisiei de autorizare
|
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI Şl
INTERNELOR
AGENJIA NAŢIONALĂ DE
CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARA
Certificat de autorizare
Seria...Nr..../data.......
....................................................................................
societate comerciala inregistrata
in.................................
CUI*............................cu
sediul în localitatea.......................
Str................................nr...,bl....,sc....,et....,ap....,judeţul.........
este autorizată să
execute lucrări de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei
şi cartografiei
în clasa.........
Director General
Preşedinte
ANCPI Comisie de Autorizare
|
*) Anexa nr. 11 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 12 la regulament
PROCES-VERBAL
Nr............... data.....................
Subsemnatul, .......................................,
în calitate de reprezentant al ANCPI/OCPI, salariat
la......................................, pentru constatarea abaterilor
disciplinare şi aplicarea sancţiunilor în conformitate cu
Ordonanţa Guvernului nr. 10/2000 privind desfăşurarea
activităţii de realizare şi de verificare a lucrărilor de
specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei de
către persoanele fizice şi juridice autorizate pe teritoriul
României, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 795/2001, am constatat următoarele:
1. Locul constatării
UAT..................................................,
localitatea .................................................
judeţul...........................................
2. Identitatea persoanei autorizate
Prenumele şi numele
(denumirea)...................................................,
Autorizaţia cu seria...........nr................., domiciliat (cu sediul)
în judeţul (sectorul)..............................,
localitatea......................................,
str...............................................nr..........., bl..........,
sc.........., et......., ap. ..., CI/BI .....seria......nr................, emisă/emis
de...............................la data...................., având
ocupaţia......................................, salariat
al................................., cu sediul în
judeţul/(sectorul)............................................., localitatea........................................,
str.......................nr........, sc......, et......, ap......
3. Descrierea abaterii
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Fapta constatată constituie abatere
disciplinară şi se sancţionează cu
avertisment/amendă/suspendare.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Contravenientul a luat cunoştinţă de
conţinutul procesului-verbal.
Semnătura persoanei autorizate şi
ştampila
.....................................................................