Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 273 din 28 mai 2007

pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) „Decont de taxa pe valoarea adaugata"

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 392 din 11 iunie 2007



In temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor,

în temeiul art. 1562 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei si finanţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată", cod MEF: 14.13.01.02, prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 2. - Formularul prevăzut la art. 1 se completează şi se depune conform instrucţiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2.

Art. 3. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare ale formularului prevăzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.

Art. 4. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5. - Decontul de taxă pe valoarea adăugată prevăzut la art. 1 se utilizează începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii mai 2007.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 7. - Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor şi Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia de legislaţie în domeniul T.V.A. şi Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,

secretar de stat

ANEXA Nr. 1*)

300

Număr de  operator de date cu caracter personal

-1067

DECONT

DE TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ

Perioada de raportare (luna/trimestru/semestru/an).........................

Anul.............................................................................................

DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE

Cod de identificare fiscala RO|__________________________________________________________________________|

Denumire __________________________________________________________________________________________|

Domiciliu fiscal

Judeţ|___________________________________________________| Localitate |_____________________| Sector|______|  

Strada|____________________________________| Cod poştal|__________________| Număr |______________________|

Bloc|__________|  Scara|_________________| Etaj |______________|  Ap  |_____________________________________|

Telefon  |______________________| Fax  |_________________________| Email|__________________________________|

Cont bancar |_________________________________________________________________________________________|

Banca |_________________________________________| Cont |_______________________________________________|

PRO RATA DE DEDUCERE %|__|__|__|__|__|

TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ COLECTATĂ

- lei -

Denumire indicatori

Valoare

TVA

COMERŢ INTRACOMUNITAR ŞI ÎN AFARA UE

1

Livrări intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin.(2) lit.a) şi d) din Codul fiscal

2

Regularizări livrări intracomunitare scutite conform art.143 alm.(2) lit.a) şi d) din Codul fiscal

3

Livrări de bunuri sau prestări de servicii pentru care locul livrării/locul prestării este în afara României (în UE sau în afara UE), precum şi livrări intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin.(2) lit.b) şi c) din Codul fiscal

4

Achiziţii intracomunitare de bunuri pentru care cumpărătorul este obligat ta plata TVA (taxare inversă), din care:

4.1

Achiziţii intracomunitare pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă), iar furnizorul este înregistrat în scopuri de TVA în statul membru din care a avut loc livrarea intracomunitată

5

Regularizări privind achiziţiile intracomunitare

6

Bunuri şi servicii achiziţionate pentru care beneficiarul din România este obligat la plata TVA (taxare inversă), cu excepţia celor de la rd.4 si 5

LIVRĂRI DE BUNURI/PRESTĂRI DE SERVICII ÎN INTERIORUL ŢĂRII ŞI EXPORTURI

7

Livrări de bunuri şi prestări de servicii, taxabile cu cota 19%

8

Livrări de bunuri şi prestări de servicii, taxabile cu cota 9%

9

Bunuri şi servicii achiziţionate supuse măsurilor de simplificare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversă)

10

Livrări de bunuri şi prestări de servicii scutite cu drept de deducere, cu excepţia  celor  de  la rd.   1-3,  şi  operaţiuni  supuse  maşinilor  de simplificare

11

Livrări de bunuri şi prestări de servicii scutite fără drept de deducere

12

Regularizări taxă colectată

13

TOTAL TAXA COLECTATA (sumă de la rd.1 până la rd.12, cu excepţia celor de la rd.4.1)

TAXA PE VALOAREA ADĂUGATA DEDUCTIBILA                                               -lei-

Denumire indicatori

Valoare

TVA

ACHIZIŢII INTRACOMUMTARE DE BUNURI ŞI ALTE ACHIZIŢII DE BUNURI ŞI SERVICII IMPOZABILE ÎN ROMÂNIA

14

Achiziţii intracomunitare  de bunuri pentru care cumpărătorul este obligat ia plata TVA (taxare inversă), din care:

14.1

Achiziţii intracomunitare pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă), iar furnizorul este înregistrat în scopuri de TVA în statul membru din care a avut loc livrarea

15

Regularizări privind achiziţiile intracomunitare

16

Bunuri şi servicii achiziţionate pentru care beneficiarul din România este obligat la plata TVA (taxare inversă), cu excepţia celor de la rd. 14 şi 15

ACHIZIŢII DE BUNURI/SERVICII ÎN INTERIORUL ŢĂRII ŞI IMPORTURI, ACHIZIŢII INTRACOMUNITARE SCUTITE SAU NEIMPOZABILE

17

Achiziţii de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 19%

18

Achiziţii de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 9%

19

Achiziţii de bunuri şi servicii scutite de taxă sau neimpozabile

20

TOTAL TAXĂ DEDUCTIBILĂ ( sumă de la rd.14 pană la rd.18, cu excepţia celor de la rd. 14,1)

21

SUB-TOTAL TAXĂ DEDUSĂ CONFORM ART. 145 SAU 147

22

TVA efectiv restituită cumpărătorilor străini, inclusiv comisionul unităţilor autorizate

23

Regularizări taxă dedusă

24

Ajustări la finele anului conform pro-rata / ajustări pentru bunurile de capital

25

TOTAL TAXĂ DEDUSĂ (rd.21+rd.22+rd.23+rd.24)

REGULARIZĂRI CONFORM ART. 1473 DIN CODUL FISCAL

- tei -

Denumire indicatori

TVA

26

Suma negativă a TVA în perioada de raportare (rd.25-rd. 13)

27

Taxa de plată în perioada de raportare (rd.13-rd.25)

28

Soldul TVA de plată din decontul perioadei fiscale precedente (rd,32 din decontul perioadei fiscale precedente) neachitată până la data depunerii decontului de TVA

29

TVA de plată cumulat (rd.27+rd.28)

30

Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adăugată reportată din perioada fiscală precedentă pentru care nu s-a solicitat rambursare (rd.33 din decontul perioadei fiscale precedente)

31

Suma negativă a TVA cumulată (rd.26+rd.30)

32

Sold TVA de plată la sfârşitul perioadei de raportare (rd.29-rd.31)

33

Soldul sumei negative de TVA la sfârşitul perioadei de raportare (rd.31-rd.29)

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil

Cod CAEN al activităţii preponderente efectiv desfăşurate în perioada de raportare : |________________________________|

Solicitaţi rambursarea soldului sumei negative de TVA ?     Da |__| Nu |__|

Nr. de evidenţă a plăţii: |______________________________|

Prezenta declaraţie constituie titlu de creanţă şi produce efectele juridice ale înştiinţării de plată de la data depunerii acesteia, în condiţiile legii.

Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declaraţie sunt corecte şi complete.

Nume. prenume

Semnătura şi ştampila

Funcţie

Loc rezervat organului fiscal

Număr de înregistrare

Data inregistrării

cod MEF:14.13.01.02

ANEXA Nr. 2

INSTRUCŢIUNI

pentru completarea formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată"

Formularul (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se completează de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal.

Persoanele impozabile care conduc evidenţa contabilă, potrivit legii, pentru operaţiunile realizate pe bază de contract de asociere în participaţiune declară inclusiv datele şi informaţiile privind taxa pe valoarea adăugată rezultate din astfel de operaţiuni.

Formularul (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se depune la organul fiscal competent, la următoarele termene:

a) lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscală este luna calendaristică, potrivit prevederilor art. 1561 din Codul fiscal;

b) trimestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscală este trimestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 1561 din Codul fiscal;

c) semestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din semestrul următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadă fiscală semestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 1561 alin. (7) din Codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice;

d) anual, până la data de 25 ianuarie inclusiv a anului următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadă fiscală anul calendaristic, potrivit prevederilor art. 1561 alin. (7) din Codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice.

Formularul (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se depune în format electronic, astfel:

-  la registratura organului fiscal competent;

-  la poştă, prin scrisoare recomandată;

-   prin completare pe pagina de internet a Ministerului Economiei şi Finanţelor de către contribuabilii eligibili, conform reglementărilor de utilizare a serviciului;

-   prin Sistemul electronic naţional (SEN), de către marii contribuabili.

Formatul depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat conform legii.

Formatul se editează în două exemplare:

-  un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;

-   un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.

Formatul electronic al formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi se transmite organului competent pe suport electronic.

Programul de asistenţă este pus la dispoziţie gratuit persoanelor impozabile de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa www.mfinante.ro.

Direct pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor depun contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Ministerul Economiei şi Finanţelor.

ATENŢIE! Nu se înscriu în decont:

-  taxa pe valoarea adăugată din facturile de executare silită, de către persoanele abilitate prin lege să efectueze vânzarea bunurilor supuse executării silite;

-   diferenţele de taxă pe valoarea adăugată de plată constatate de organele de control, pentru care nu este reglementată includerea în decont;

-   documentele neevidenţiate în jurnalele pentru cumpărări sau vânzări, constatate de organele de control fiscal;

-   taxa pe valoarea adăugată pentru care a fost aprobată înlesnire la plată.

Completarea formularului se face astfel:

Perioada de raportare

„Perioada de raportare" poate fi luna calendaristică, trimestrul calendaristic, semestrul calendaristic sau anul calendaristic, în condiţiile art. 1561 din Codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice.

Se înscrie cu cifre arabe numărul perioadei de raportare (de exemplu: 01 pentru ianuarie, 03 pentru trimestrul I, 06 pentru semestrul I, 12 pentru an).

Anul pentru care se completează declaraţia se înscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere (de exemplu, 2007).

Secţiunea „Date de identificare a persoanei impozabile"

Caseta „Cod de identificare fiscală" se completează astfel:

-    contribuabilii persoane juridice, cu excepţia comercianţilor, asociaţiile sau alte entităţi fără personalitate juridică înscriu codul de înregistrare fiscală;

-  comercianţii, inclusiv sucursalele comercianţilor care au sediul principal al comerţului în străinătate, înscriu codul unic de înregistrare;

-  contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere înscriu codul de înregistrare fiscală;

-  contribuabilii persoane fizice, cu excepţia persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau care exercită profesii libere, înscriu codul de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal;

-   contribuabilii persoane impozabile care nu sunt stabilite în România, conform art. 1251 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, şi sunt înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată în România, potrivit art. 153 din acelaşi act normativ, înscriu codul de înregistrare fiscală.

Reprezentantul fiscal desemnat de o persoană impozabilă stabilită în străinătate înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit reprezentantului fiscal ca mandatar al persoanei impozabile, care este diferit de codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit pentru activitatea proprie a acestuia.

Inscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.

Caseta „Denumire" se completează cu denumirea persoanei juridice, a asociaţiei sau a entităţii fără personalitate juridică ori cu numele şi prenumele persoanei fizice, după caz.

In cazul persoanelor impozabile stabilite în străinătate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta „Denumire" se înscriu informaţiile de identificare înscrise pe certificatul de înregistrare fiscală a reprezentării (denumirea persoanei impozabile stabilite în străinătate, reprezentată fiscal prin reprezentantul fiscal desemnat în condiţiile legii).

Caseta „Domiciliu fiscal" se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al contribuabilului.

In cazul persoanelor impozabile stabilite în străinătate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta „Domiciliu fiscal" se înscrie domiciliul fiscal al reprezentantului.

In rubrica „Pro rata de deducere" se înscrie pro rata determinată potrivit art. 147 din Codul fiscal.

Secţiunea „Taxa pe valoarea adăugată colectată"

Rândul 1 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări*), privind baza de impozitare pentru livrările intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Codul fiscal, şi pentru livrările intracomunitare de bunuri cu cod T efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare de cumpărătorul revânzător, prevăzute la art. 1321 alin. (5) lit. b) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate în cadrul aceluiaşi trimestru calendaristic. Nu se înscriu sumele din facturile pentru încasări de avansuri parţiale pentru livrări intracomunitare de bunuri, scutite.

Rândul 2 - se înscriu regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate la rd. 1 din decont în alt trimestru, precum: acordarea de reduceri de preţ, modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a livrării intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea etc.

Rândul 3 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări*), privind baza de impozitare pentru livrările de bunuri/prestările de servicii care nu sunt impozabile în România pentru că nu au locul livrării/prestării stabilit, conform art. 132 şi 133 din Codul fiscal, în România, precum şi pentru livrările intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) şi c) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate iniţial, precum: acordarea de reduceri de preţ, modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a livrării/prestării sau a livrării intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea taxei, orice alte evenimente menite să conducă la modificarea datelor declarate iniţial. Nu se înscriu sumele din facturile pentru încasări de avansuri parţiale pentru livrări intracomunitare de bunuri, scutite.

Rândul 4 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare pentru achiziţiile intracomunitare de bunuri taxabile în România, precum şi baza de impozitare pentru achiziţiile de bunuri efectuate de către beneficiarul unei livrări ulterioare efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, şi taxa pe valoarea adăugată aferentă, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizările ulterioare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate în cadrul aceluiaşi trimestru calendaristic. Nu se înscriu sumele din facturile primite pentru plăţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri.

Rândul 5 - se înscriu regularizările privind achiziţiile intracomunitare declarate în trimestre anterioare şi datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate iniţial, precum:

-  acordarea de reduceri de preţ ulterior livrării;

modificarea preţului bunurilor care au fost declarate ca achiziţie intracomunitară pe bază de autofactură, în condiţiile legii, ulterior factura primită de la furnizor având un preţ mai mare sau mai mic;

-  anularea totală sau parţială a unei operaţiuni după emiterea facturii, fără ca bunurile să fie livrate;

-  declararea achiziţiei intracomunitare pe bază de autofactură, în condiţiile legii, într-un trimestru calendaristic, ulterior, la primirea facturii de la furnizor, constatându-se că exigibilitatea achiziţiei intracomunitare intervenea într-un trimestru anterior;

-  modificarea bazei impozabile a achiziţiei intracomunitare şi a taxei aferente ca urmare a modificării cursului valutar de referinţă aplicabil, datorată unor neconcordanţe între data primirii facturii de la furnizor şi data declarării achiziţiei intracomunitare;

-   orice alte evenimente de natură să modifice datele declarate iniţial.

Rândul 6 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care beneficiarul din România este persoana obligată la plata TVA conform art. 150 alin. (1) lit. b)-d), f) şi g) şi pentru importurile de bunuri cărora le sunt aplicabile prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal.

Rândul 7 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări*), pentru operaţiuni a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind:

-   baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată colectată pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile cu cota de 19%, inclusiv pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii asimilate;

-   baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată colectată pentru operaţiunile supuse regimurilor speciale de taxă pe valoarea adăugată determinate pe baza situaţiilor de calcul întocmite în acest scop.

Rândul 8 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări*), pentru operaţiuni a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată colectată pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile cu cota de 9%, inclusiv pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii asimilate.

Rândul 9 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare şi taxa colectată pentru achiziţiile de bunuri şi de servicii, a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare, de către beneficiarii care aplică măsurile de simplificare prevăzute la art. 160 din Codul fiscal.

Rândul 10 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări*), pentru operaţiuni a căror exigibilitate intervine în perioada de raportare sau în perioade fiscale anterioare, privind:

baza de impozitare pentru livrările de bunuri/prestările de servicii scutite cu drept de deducere, prevăzute la art. 143 alin. (1), art. 144 şi 1441 din Codul fiscal;

-  baza de impozitare pentru operaţiuni scutite de taxă, conform art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 1-5 şi lit. b), în cazul în care cumpărătorul sau clientul este stabilit în afara Uniunii Europene sau în cazul în care aceste operaţiuni sunt în legătură directă cu bunuri care vor fi exportate, precum şi în cazul operaţiunilor efectuate de intermediari care acţionează în numele şi în contul altei persoane, atunci când aceştia intervin în derularea unor astfel de operaţiuni;

-    baza de impozitare pentru livrările/prestările efectuate, pentru care furnizorii/prestatorii aplică măsurile de simplificare prevăzute la art. 160 din Codul fiscal.

Rândul 11 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări*), privind baza de impozitare pentru livrările de bunuri scutite fără drept de deducere, prevăzute la art. 141 din Codul fiscal.

Rândul 12 - se evidenţiază sumele rezultate din corectarea informaţiilor de la rd. 6, 7, 8 şi 9 din deconturile anterioare, precum şi orice alte sume rezultate din regularizările prevăzute de legislaţia în vigoare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate iniţial, precum: acordarea de reduceri de preţ, modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a operaţiunii în perioada în care intervine exigibilitatea etc.

*) Prin jurnale de vânzări şi jurnale de cumpărări se înţelege orice jurnale, registre, evidenţe sau alte documente similare pe care persoanele impozabile au obligaţia să le întocmească în conformitate cu prevederile art. 156 din Codul fiscal şi ale normelor metodologice de aplicare a acestui articol. Prin ordin al ministrului finanţelor publice se propun modele de jurnale de vânzări şi cumpărări, utilizarea acestor modele de către persoanele impozabile fiind opţională.

**) Există o relaţie clară între faptul generator în cazul unei livrări intracomunitare de bunuri şi faptul generator în cazul unei achiziţii intracomunitare de bunuri, care intervine în acelaşi moment, respectiv în momentul livrării de bunuri.

Secţiunea „Taxa pe valoarea adăugată deductibilă"

Rândul 14 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 4.

Rândul 15 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 5.

Rândul 16 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 6.

Rândul 17 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor din ţară de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 19%, precum şi baza de impozitare şi taxa aferentă importurilor care nu se încadrează în prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.

Rândul 18 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor din ţară de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 9%, precum şi taxa aferentă importurilor care nu se încadrează în prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.

Rândul 19 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări*), privind:

-  contravaloarea achiziţiilor de bunuri şi servicii a căror livrare/prestare a fost scutită de taxă, neimpozabilă sau supusă unui regim special de taxă;

-   contravaloarea achiziţiilor intracomunitare scutite de taxă sau neimpozitabile în România;

-   contravaloarea importurilor scutite de taxa pe valoarea adăugată.

Rândul 21 - se înscrie taxa pe valoarea adăugată efectiv dedusă pentru achiziţile prevăzute la rd. 14-18:

-    conform art. 145 din Codul fiscal, în cazul persoanelor care au drept de deducere integral;

-    conform art. 147 din Codul fiscal, în cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluată din coloanele Jurnalului pentru cumpărări*), în funcţie de destinaţia achiziţiilor: taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării de operaţiuni pentru care taxa se deduce integral, taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării de operaţiuni pentru care taxa se deduce pe bază de pro rata, iar taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării operaţiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia în acest rând.

Rândul 22 - se înscriu sumele reprezentând taxa pe valoarea adăugată efectiv restituită, în baza art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, cumpărătorilor - persoane fizice care nu sunt stabilite în Comunitatea Europeană, de către persoanele impozabile autorizate să desfăşoare activitatea de restituire, inclusiv comisionul perceput pentru activitatea de restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor srăini.

Rândul 23 - se evidenţiază sumele rezultate din corectarea informaţiilor, precum şi orice alte sume rezultate din regularizări prevăzute de legislaţia în vigoare datorate unor evenimente care determină modificarea datelor declarate iniţial, precum: reducerile de preţ acordate de furnizori/prestatori, modificarea preţului, nedeclararea operaţiunii în perioada în care intervine exigibilitatea, pentru informaţiile de la rd. 16, 17, 18 din deconturile anterioare de taxă depuse la organele fiscale.

Rândul 24 - se înscriu diferenţele de taxă pe valoarea adăugată rezultate ca urmare a ajustării anuale pe bază de pro rata definitivă, prevăzute la art. 147 din Codul fiscal, precum şi diferenţele de taxă pe valoarea adăugată rezultate ca urmare a ajustării taxei deductibile pentru bunurile de capital prevăzute la art. 149 şi la art. 161 din Codul fiscal, cu semnul plus sau minus, după caz.

Secţiunea „Regularizări conform art. 1473 din Codul fiscal"

Rândul 28 - se preia suma prevăzută la rd. 32 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate până la data depunerii decontului. Pentru primul decont de taxă pe valoarea adăugată, depus după publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor instrucţiuni, se preia suma prevăzută la rd. 36 din decontul perioadei precedente, din care se scad sumele achitate.

Rândul 30. - se preia suma prevăzută la rd. 33 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzătoare din decontul anterior. Pentru primul decont de taxă pe valoarea adăugată, depus după publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor instrucţiuni, se preia suma prevăzută la rd. 37 din decontul perioadei precedente, pentru care nu s-a solicitat rambursarea.

*) Prin jurnale de vânzări şi jurnale de cumpărări se înţelege orice jurnale, registre, evidenţe sau alte documente similare pe care persoanele impozabile au obligaţia să le întocmească în conformitate cu prevederile art. 156 din Codul fiscal şi ale normelor metodologice de aplicare a acestui articol. Prin ordin al ministrului finanţelor publice se propun modele de jurnale de vânzări şi cumpărări, utilizarea acestor modele de către persoanele impozabile fiind opţională.

Câmpul „Nr. de evidenţă a plăţii" nu se completează, în condiţiile prevăzute de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.235/2006 privind suspendarea şi modificarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul administrării fiscale.

Pentru a evita orice neconcordanţă între livrările intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativă pentru astfel de livrări în statul membru de origine, şi achiziţiile intracomunitare evidenţiate în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativă pentru achiziţii intracomunitare, în statul membru de destinaţie, momentul exigibilităţii taxei pentru achiziţiile intracomunitare intervine:

-   la data emiterii facturii pentru livrarea respectivă către persoana care cumpără bunurile, cu excepţia facturilor pentru încasarea de avansuri parţiale, dacă factura este emisă înainte de data de 15 a lunii următoare lunii în care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea; sau

-  în a cincisprezecea zi a lunii următoare celei în care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea. Prin următoarele două exemple se face un rezumat al acestor reguli.

a) Factura este emisă ulterior datei de 15 a lunii următoare celei în care se efectuează livrarea.

Alt stat membru

România

Livrare intracomunitară, scutită de TVA

Achiziţie intracomunitară, supusă TVA

Data livrării: 25/06/2007

Data achiziţiei intracomunitare: 25/06/2007

Data facturii: 20/07/2007

Faptul generator: 25/06/2007

Faptul generator: 25/06/2007

Exigibilitatea: 15/07/2007

Exigibilitatea: 15/07/2007

Livrarea este inclusă în decontul de TVA pentru perioada fiscală respectivă şi, după caz, în declaraţia recapitulativă aferentă trimestrului III al anului 2007.

Achiziţia intracomunitară se evidenţiază în decontul de TVA pentru luna iulie a anului 2007 sau pentru trimestrul III al anului 2007, precum şi în declaraţia recapitulativă aferentă trimestrului III al anului 2007.

Se poate face astfel o corelare între livrările intracomunitare efectuate în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România, pentru trimestrul III al anului 2007.

b) Factura este emisă anterior datei de 15 a lunii următoare celei în care se efectuează livrarea.

Alt stat membru

România

Livrare intracomunitară, scutită de TVA

Achiziţie intracomunitară, supusă TVA

Data livrării: 25/06/2007

Data achiziţiei intracomunitare: 25/06/2007

Data facturii: 29/06/2007

Faptul generator: 25/06/2007

Faptul generator: 25/06/2007

Exigibilitatea: 29/06/2007

Exigibilitatea: 29/06/2007

Livrarea este inclusă în decontul de TVA pentru perioada fiscală respectivă şi, după caz, în declaraţia recapitulativă aferentă trimestrului II al anului 2007.

Achiziţia intracomunitară se evidenţiază în decontul de TVA pentru luna iunie a anului 2007 sau pentru trimestrul II al anului 2007, precum şi în declaraţia recapitulativă aferentă trimestrului II al anului 2007.

Se poate face astfel o corelare între livrările intracomunitare efectuate în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România, pentru trimestrul II al anului 2007.

Nu se admit întocmirea şi depunerea de deconturi rectificative pentru corectarea datelor din deconturile anterioare.

ANEXA Nr. 3

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE,

modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului (300) „Decont de taxă  pe valoarea adăugată"

Denumirea formularului: Decont de taxă pe valoarea adăugată

Cod MEF: 14.13.01.02

Format: A4/t1

Caracteristicile de tipărire:

-   se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de unităţile fiscale teritoriale.

Se difuzează: gratuit.

Se utilizează la: declararea operaţiunilor din sfera TVA.

Se întocmeşte de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

Circulă:

-   în format electronic, la organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana impozabilă înregistrată în scopuri de taxă pe valoarea adăugată îşi are domiciliul fiscal;

-  în format hârtie, în două exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:

-   un exemplar la contribuabil;

-   un exemplar la organul fiscal.

Se păstrează:

-  formatul electronic în arhiva de documente electronice;

-  formatul hârtie la dosarul fiscal al contribuabilului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 273/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 273 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 273/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu