ORDIN
Nr. 115 din 28 iunie 2005
privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a oficiilor
teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie
ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI
MIJLOCII SI COOPERATIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 579 din 5 iulie 2005
Avand in vedere prevederile art. 31 alin. (2) din Legea nr. 346/2004
privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii,
in temeiul art. 4^1 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 753/2003 privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a oficiilor teritoriale
pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, prevazut in anexa care face
parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare de la data publicarii.
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
Eugen Ovidiu Chirovici
ANEXA 1
REGULAMENT
de organizare si functionare a oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici
si mijlocii si cooperatie
Art. 1
(1) Oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si
cooperatie, denumite in continuare OTIMMC, se organizeaza si functioneaza ca
organ de specialitate al administratiei publice, cu personalitate juridica, in
subordinea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie, denumita in continuare Agentia.
(2) OTIMMC au sediul in orasele Constanta, Craiova, Iasi si Timisoara si
isi desfasoara activitatea pentru regiunile prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2
OTIMMC indeplinesc urmatoarele atributii:
a) alcatuiesc si gestioneaza baza de date cu intreprinderile mici si
mijlocii din regiunea in care isi desfasoara activitatea, care cuprinde si
prezentarea detaliata a obiectului de activitate al fiecarei intreprinderi;
b) initiaza, promoveaza si colaboreaza cu centrele de dezvoltare a
intreprinderilor mici si mijlocii din regiunea aflata in coordonare;
c) colaboreaza cu reprezentantii prefecturilor, administratiei publice
locale, ai agentiilor de dezvoltare regionala si ai organizatiilor
reprezentative ale mediului regional de afaceri pentru implementarea Strategiei
guvernamentale pentru sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii,
respectiv a masurilor si actiunilor nationale, precum si la componenta de
eliminare a disparitatilor regionale pentru asigurarea complementaritatii
dintre Programul operational sectorial de crestere a competitivitatii economice
a intreprinderilor si Programul operational regional "Sprijinirea
participarii echilibrate a tuturor regiunilor Romaniei la procesul de
dezvoltare socioeconomica";
d) colaboreaza cu sucursalele/filialele Fondului National de Garantare a
Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii in scopul imbunatatirii
accesului intreprinderilor mici si mijlocii la finantare;
e) implementeaza si monitorizeaza prin delegare de atributii programele
Agentiei cu aplicabilitate regionala;
f) urmaresc modul de implementare a programelor gestionate de Agentie si
formuleaza propuneri de imbunatatire a procedurilor de implementare, in vederea
respectarii indicatorilor de performanta ai programelor;
g) reprezinta Agentia in raporturile cu autoritatile publice locale si
regionale in baza protocoalelor incheiate pentru implementarea programelor de
dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii si a organizatiilor cooperatiste
derulate la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale locale;
h) acorda consultanta pentru accesarea programelor derulate de Agentie,
prin intermediul centrelor de informare, consultanta si instruire create la
nivelul OTIMMC in acest scop;
i) participa in procesul de constituire a bazelor de date privind
transferul intreprinderilor mici si mijlocii, in sensul transmiterii
intreprinderii si/sau a fondului de comert catre terte persoane, si identifica
potentialii ofertanti din regiunea lor de activitate;
j) faciliteaza accesul intreprinderilor mici si mijlocii la serviciile
electronice de tip e-guvernare si e-business deservite de portalul Agentiei;
k) participa la stimularea mediului de afaceri local prin actiuni de
constientizare a factorilor locali si a asociatiilor de reprezentare a
intreprinderilor mici si mijlocii implicate direct in crearea conditiilor
necesare sustinerii incubatoarelor de afaceri, parcurilor stiintifice si
tehnologice si a altor infrastructuri;
l) participa la procesul de eficientizare si simplificare a relatiilor
intreprinzatorilor cu administratia locala si centrala, prin:
- asigurarea accesului la informatiile de e-guvernare si e-comert
disponibile prin centrele de informare, consultanta si instruire;
- realizarea, in parteneriat cu agentiile de dezvoltare regionala, centrele
EURO INFO, camerele de comert si industrie teritoriale si organizatiile
reprezentative ale intreprinderilor mici si mijlocii, de campanii de informare
a intreprinzatorilor asupra masurilor si actiunilor de dezvoltare a mediului de
afaceri;
m) faciliteaza accesul intreprinderilor mici si mijlocii la serviciile si
achizitiile publice, precum si la activele apartinand regiilor autonome,
societatilor/companiilor nationale si societatilor comerciale cu capital
majoritar de stat, prin:
- identificarea barierelor la nivel regional;
- formularea unor solutii de simplificare prin diseminarea informatiilor
referitoare la acest domeniu;
- organizarea de seminarii de instruire si promovarea procedurilor de
achizitie publica impreuna cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice;
n) participa la schimbul de date si informatii de piata in cadrul sistemului
informational creat pentru conectarea la reteaua internationala de servicii
informationale despre piata agricola AgriMISS;
o) pregatesc intreprinderile mici si mijlocii pentru integrarea in Uniunea
Europeana, prin:
- diseminarea de informatii generale si specializate cu privire la Uniunea
Europeana;
- organizarea de seminarii si cursuri de pregatire cu tematica europeana,
cu privire la noul acquis din domeniile de specialitate ale Agentiei;
- realizarea unor studii tematice necesare implementarii politicilor si
programelor in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii, cooperatiei si
comertului interior;
- organizarea la nivel regional a Targului Intreprinderilor Mici si
Mijlocii;
p) constata contraventiile si aplica sanctiunile prevazute de art. 33 din
Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii
intreprinderilor mici si mijlocii;
q) participa la implementarea prevederilor Legii nr. 1/2005 privind
organizarea si functionarea cooperatiei si asigura monitorizarea impreuna cu
consiliul consultativ constituit in baza Legii nr. 1/2005.
Art. 3
(1) OTIMMC sunt conduse fiecare de catre un director executiv, numit prin
ordin al presedintelui Agentiei.
(2) Directorul executiv reprezinta Agentia in raporturile cu autoritatile
administratiei publice locale, cu organizatiile, precum si in raporturile cu
persoanele fizice si juridice.
Art. 4
Directorul executiv este ordonator tertiar de credite si are urmatoarele
atributii principale:
a) organizeaza si conduce activitatea OTIMMC;
b) indeplineste toate atributiile ce ii revin conform dispozitiilor legale
in vigoare si raspunde, potrivit legii, de:
- angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor - numai in
limita prevederilor si potrivit destinatiilor aprobate, pentru cheltuieli
strict legate de activitatea OTIMMC si cu respectarea dispozitiilor legale;
- realizarea veniturilor;
- folosirea eficienta a sumelor primite de la bugetul de stat;
- organizarea si tinerea la zi a contabilitatii si prezentarea la termen a
situatiilor financiare asupra patrimoniului aflat in administrare si a
executiei bugetare;
- organizarea sistemului de monitorizare a programului de achizitii
publice;
- organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale;
- integritatea bunurilor OTIMMC;
- organizarea activitatii de control financiar preventiv;
- organizarea inventarierii patrimoniului;
- angajarea unui auditor extern pentru evaluarea activitatii;
c) aproba regulamentul intern si asigura respectarea acestuia de catre
personalul OTIMMC.
Art. 5
(1) Structura organizatorica a fiecarui OTIMMC este prevazuta in anexa nr.
2.
(2) In cazul fiecarui OTIMMC va functiona in mod obligatoriu un compartiment
economic care va avea principalele atributii:
a) organizeaza si tine evidenta financiar-contabila a OTIMMC;
b) intocmeste si prezinta spre aprobare directorului executiv proiectul
anual al bugetului de venituri si cheltuieli;
c) inregistreaza in evidenta financiar-contabila toate operatiunile pe baza
documentelor legal intocmite si aprobate;
d) tine evidenta sintetica si analitica a cheltuielilor dupa natura lor;
e) tine evidenta contabila a mijloacelor fixe, obiectelor de inventar,
materialelor si a mijloacelor banesti;
f) organizeaza sistemul de circulatie interna a documentelor de evidenta
primara;
g) asigura derularea procedurilor de achizitii publice conform prevederilor
legale in vigoare, potrivit planului anual de achizitii, precum si intocmirea,
evidenta, urmarirea si raportarea contractelor;
h) organizeaza inventarierea patrimoniului;
i) intocmeste statele de plata ale salariatilor, urmarind efectuarea
retinerilor legale si virarea acestora la buget;
j) prezinta lunar Agentiei solicitarile privind necesarul de credite
bugetare;
k) organizeaza arhiva financiar-contabila.
Art. 6
(1) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente se aproba
prin ordin al presedintelui Agentiei.
(2) Incadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea
raporturilor de munca se fac prin ordin al presedintelui Agentiei, la
propunerea directorului executiv al OTIMMC.
(3) Salarizarea personalului OTIMMC se realizeaza in conformitate cu prevederile
legale aplicabile personalului din serviciile deconcentrate ale administratiei
publice centrale.
(4) Numarul maxim de posturi pentru fiecare OTIMMC este de 15.
(5) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului incadrat in OTIMMC
se stabilesc prin fisa postului.
Art. 7
(1) OTIMMC se finanteaza din subventii acordate de la bugetul de stat si
din venituri proprii.
(2) Bugetul OTIMMC se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.
Art. 8
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul regulament.
ANEXA 1
la regulament
REGIUNILE
de activitate a oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si
cooperatie
__________________________________________________
Nr. Oficiul teritorial Regiunea de activitate
crt. pe judete
__________________________________________________
1. Constanta Braila
Buzau
Calarasi
Constanta
Galati
Ialomita
Ilfov
Prahova
Tulcea
Giurgiu
2. Craiova Arges
Caras-Severin
Dambovita
Dolj
Gorj
Hunedoara
Mehedinti
Olt
Teleorman
Valcea
3. Iasi Bacau
Brasov
Botosani
Covasna
Harghita
Iasi
Neamt
Suceava
Vaslui
Vrancea
4. Timisoara Alba
Arad
Bistrita-Nasaud
Bihor
Cluj
Satu Mare
Salaj
Sibiu
Timis
Maramures
Mures
__________________________________________________
ANEXA 2
la regulament
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie
Numarul maxim de posturi este de 15 pentru fiecare OTIMMC.
________________________________
| PRESEDINTELE |
| Agentiei Nationale pentru |
| Intreprinderi Mici si Mijlocii |
| si Cooperatie |
|________________________________|
|
_______________|________________
|Directia elaborare, implementare|
|si monitorizare programe pentru |
|intreprinderi mici si mijlocii |
|si cooperare internationala |
|________________________________|
|
____|____
| Director|
| executiv|
|_________|
_______________________|______________________
| | |
________|_________ __________|_______ ___________|____________
|Biroul economic, | |Biroul politici | |Centre de informare, |
|juridic si resurse| |si programe pentru| |consultanta si instruire|
|umane | |intreprinderi | | |
| | |mici si mijlocii | | |
|__________________| |__________________| |________________________|