ORDIN Nr. 20
din 1 iunie 2007
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a oficiilor teritoriale pentru
intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie
ACT EMIS DE:
MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII
LIBERALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 393 din 11 iunie 2007
Având în vedere prevederile art. 31 alin. (2) din Legea
nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor
mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (8) din Hotărârea Guvernului
nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale,
ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
comerţ, turism şi profesii liberale emite prezentul
ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul
de organizare şi funcţionare a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici
şi mijlocii şi cooperaţie, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin, Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi
Mijlocii şi Cooperaţie nr. 115/2005, privind aprobarea Regulamentului de
organizare şi funcţionare a oficiilor
teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
579 din 5 iulie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
Art. 3. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare
de la data publicării.
Ministrul pentru mtreprinderi
mici şi mijlocii, comerţ,
turism şi profesii liberale,
Ioan Ovidiu Silaghi
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare si funcţionare a oficiilor teritoriale
pentru întreprinderi mici si mijlocii si cooperaţie
Art. 1. - (1) Oficiile teritoriale
pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, denumite în continuare OTIMMC, se organizează şi funcţionează
ca organ de specialitate al administraţiei publice, cu personalitate juridică,
în subordinea Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comert,
Turism si Profesii Liberale, denumit în continuare MIMMCTPL
(2) OTIMMC au sediile în oraşele Braşov, Constanţa,
Craiova, Cluj-Napoca, Galaţi, Iaşi, Târgu Mureş, Timişoara şi Târgovişte şi îşi
desfăşoară activitatea pe raza teritorială a judeţelor prevăzute în anexa nr.
1.
Art. 2. - OTIMMC îndeplinesc următoarele atribuţii:
a) alcătuiesc şi gestionează baza de date cu
întreprinderile mici şi mijlocii din regiunea în care îşi desfăşoară
activitatea, care cuprinde şi prezentarea detaliată a obiectului de activitate
al fiecărei întreprinderi;
b) colaborează cu reprezentanţii prefecturilor,
administraţiei publice locale, ai agenţiilor de dezvoltare regională şi ai
organizaţiilor reprezentative ale mediului local de afaceri pentru implementarea
Strategiei guvernamentale pentru susţinerea dezvoltării întreprinderilor mici
şi mijlocii, respectiv a măsurilor şi acţiunilor naţionale, precum şi la
componenta de eliminare a disparităţilor regionale pentru asigurarea
complementarităţii dintre Programul operaţional sectorial de creştere a
competitivităţii economice şi Programul operaţional regional „Sprijinirea participării echilibrate a tuturor
regiunilor României la procesul de dezvoltare socioeconomică";
c) colaborează cu sucursalele/filialele Fondului
Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii în
scopul îmbunătăţirii accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la finanţare;
d) implementează şi monitorizează prin delegare de
atribuţii programele de finanţare implementate de MIMMCTPL atât din fonduri de
la bugetul de stat, cât şi din fonduri comunitare;
e) urmăresc modul de implementare la nivel local a
programelor gestionate de MIMMCTPL şi formulează propuneri de îmbunătăţire a
procedurilor de implementare, în vederea respectării indicatorilor de
performanţă ai programelor de finanţare;
f) asigură, prin intermediul centrelor de informare,
consultanţă şi instruire create la nivelul OTIMMC în acest scop, acordarea de
consultanţă pentru accesarea programelor derulate de
MIMMCTPL;
g) participă, alături de MIMMCTPL, în procesul de
constituire a bazelor de date privind transferul întreprinderilor mici şi
mijlocii;
h) participă la stimularea mediului de afaceri local
prin acţiuni de conştientizare a factorilor locali şi a asociaţiilor de
reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii implicate direct în
crearea condiţiilor necesare susţinerii incubatoarelor de afaceri, parcurilor ştiinţifice şi tehnologice şi
a infrastructurilor de turism;
i) facilitează accesul
întreprinderilor mici şi mijlocii la serviciile şi achiziţiile publice, precum
şi la activele aparţinând regiilor autonome, societăţilor/companiilor naţionale
şi societăţilor comerciale cu capital majoritar de stat, prin:
- identificarea şi realizarea
măsurilor corespunzătoare în vederea înlăturării barierelor la nivel local;
- formularea unor soluţii de simplificare prin
diseminarea informaţiilor referitoare la acest domeniu;
- organizarea de seminarii de instruire şi promovarea
procedurilor de achiziţie publică, în contextul aplicabilităţii acestora în
cadrul programelor de finantare implementate de MIMMCTPL;
j) participă la schimbul de date şi informaţii de piaţă
în cadrul sistemului informaţional creat pentru conectarea la reţeaua internaţională
de servicii informaţionale despre piaţa agricolă AgriMISS;
k) constată contravenţiile şi aplică sancţiunile
prevăzute de Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării
întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
l) asigură implementarea şi
monitorizarea prevederilor Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea
cooperaţiei, la nivel local;
m) participă la organizarea activităţii de promovare
turistică a României pe piaţa internă în colaborare cu reprezentanţele de
promovare turistică ale MIMMCTPL;
n) asigură implementarea politicilor privind
dezvoltarea distribuţiei produselor şi serviciilor de piaţă;
o) realizează împreună cu organele administraţiei
publice locale baza de date la nivel local privind structurile de distribuţie
existente;
p) implementează strategia şi programele referitoare la
dezvoltarea pieţei de desfacere la nivel local;
q) asigură elaborarea şi
implementarea programelor şi proiectelor de promovare a sistemelor moderne de
distribuţie şi a calităţii bunurilor de consum.
Art. 3. - (1) OTIMMC sunt conduse fiecare de către un
director executiv, numit prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi
mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.
(2) Directorul executiv este numit conform alin. (1)
şi cu îndeplinirea condiţiilor specifice prevăzute în fişa postului, aprobată
prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism
şi profesii liberale, pe baza rezultatului obţinut la concursul organizat în
condiţiile legii.
(3) Directorul executiv reprezintă MIMMCTPL în
raporturile cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte organizaţii
publice sau private, precum şi raporturile cu persoane fizice şi juridice.
Art. 4. - Directorul executiv este ordonator secundar
de credite şi are următoarele atribuţii principale:
a) organizează şi conduce activitatea OTIMMC;
b) îndeplineşte toate atribuţiile ce îi revin conform
dispoziţiilor legale în vigoare şi răspunde, potrivit legii, de:
- angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata
cheltuielilor - numai în limita prevederilor şi potrivit destinaţiilor
aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea OTIMMC şi cu
respectarea dispoziţiilor legale;
- realizarea veniturilor;
- folosirea eficientă a sumelor primite de la bugetul
de stat;
- organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi
prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra patrimoniului aflat în
administrare şi a execuţiei bugetare;
- organizarea sistemului de monitorizare a programului
de achiziţii publice;
- organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor
bugetare şi legale;
- integritatea bunurilor OTIMMC;
- organizarea activităţii de
control financiar preventiv;
- organizarea inventarierii patrimoniului;
- angajarea unui auditor extern pentru evaluarea
activităţii;
c) aprobă regulamentul intern şi asigură respectarea
acestuia de către personalul OTIMMC.
Art. 5. - (1) Structura
organizatorică a fiecărui OTIMMC este prevăzută în anexa nr. 2.
(2) In cadrul fiecărui OTIMMC va funcţiona în mod
obligatoriu un compartiment economic care are ca principale atribuţii:
a) organizarea si tinerea evidentei
financiar-contabile a OTIMMC;
b) întocmirea şi prezentarea spre aprobare
directorului executiv a proiectului anual al bugetului de venituri şi
cheltuieli;
c) înregistrarea în evidenţa financiar-contabilă a
tuturor operaţiunilor pe baza documentelor legal întocmite şi aprobate;
d) ţinerea evidenţei sintetice şi analitice a
cheltuielilor, după natura lor;
e) ţinerea evidenţei contabile a mijloacelor fixe,
obiectelor de inventar, materialelor şi a mijloacelor băneşti;
f) organizarea sistemului de circulaţie internă a
documentelor de evidenţă primară;
g) asigurarea derulării procedurilor de achiziţii publice
conform prevederilor legale în vigoare, potrivit planului anual de achiziţii,
precum şi întocmirea, evidenţa, urmărirea şi raportarea contractelor;
h) organizarea inventarierii patrimoniului;
i) întocmirea statelor de plată ale salariaţilor,
urmărind efectuarea reţinerilor legale şi virarea acestora la buget;
j) prezentarea lunară către MIMMCTPL a solicitărilor
privind necesarul de credite bugetare;
k) organizarea arhivei financiar-contabile.
Art. 6. - (1) Statul de funcţii şi structura posturilor
pe compartimente se aprobă prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici
şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.
(2) Incadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de muncă se fac prin
decizie a directorului executiv al OTIMMC.
(3) Salarizarea personalului OTIMMC se realizează în
conformitate cu prevederile legale aplicabile personalului din serviciile
deconcentrate ale administraţiei publice centrale.
(4) Numărul maxim de posturi pentru fiecare OTIMMC
este de 15, inclusiv directorul executiv.
(5) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile
personalului încadrat în OTIMMC se stabilesc prin fişa postului.
Art. 7. - (1) OTIMMC se
finanţează din subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri
proprii.
(2) Bugetul OTIMMC se aprobă prin ordin al ministrului
pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.
Art. 8. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
JUDEŢELE
din raza teritorială a oficiilor teritoriale pentru
întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie
Nr. crt.
|
Oficiul teritorial
|
Judeţele
|
1.
|
BRAŞOV
|
Argeş
Brasov
Ilfov
Prahova
|
2.
|
CLUJ
|
Alba
Cluj
Maramureş
Satu Mare
Sălaj
|
3.
|
CONSTANŢA
|
Călăraşi
Constanţa
Ialomiţa
Tulcea
|
4.
|
CRAIOVA
|
Dolj
Gorj
Mehedinti
Olt
Vâlcea
|
5.
|
GALAŢI
|
Galaţi
Vrancea
Buzău
Brăila
|
6.
|
IAŞI
|
Bacău
Botoşani
Iaşi
Neamţ
Suceava
Vaslui
|
7.
|
TÂRGU MUREŞ
|
Bistriţa-Năsăud
Covasna
Harghita
Mures
Sibiu
|
8.
|
TÂRGOVIŞTE
|
Dâmboviţa
Giurgiu
Teleorman
|
9.
|
TIMIŞOARA
|
Arad
Bihor
Caraş-Severin
Hunedoara
Timis
|
ANEXA Nr. 2 la regulament
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a oficiilor teritoriale
pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie (OTIMMC)
Numărul maxim de posturi este de 15 pentru fiecare
OTIMMC.