ORDIN Nr. 1221
din 11 august 2010
pentru aprobarea
Regulamentului privind atribuirea dreptului de gestionare a faunei cinegetice
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 608 din 27 august 2010
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 185.073 din 1
iunie 2010 al Direcţiei generale de regim silvic şi cinegetic şi dezvoltare
forestieră,
ţinând cont de prevederile art. 6 alin. (1) lit. b) şi
alin. (4), art. 8 şi ale art. 12 alin. (1)şi (8) din Legea vânătorii şi a
protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi de Avizul Consiliului Naţional de Vânătoare nr. 2 din 27
iulie 2010,
în temeiul prevederilor art. 56 alin. (1) din Legea nr.
407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 15
alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul mediului şi pădurilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind atribuirea
dreptului de gestionare a faunei cinegetice, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin, Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 218/2008
pentru aprobarea Regulamentului privind atribuirea dreptului de
gestionare a faunei cinegetice, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 285 din 11 aprilie 2008, cu modificările şi completările
ulterioare, se abrogă.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi pădurilor,
Laszlo Borbely
ANEXĂ
REGULAMENT
privind atribuirea dreptului de gestionare a faunei
cinegetice
CAPITOLUL I
Modalităţi de atribuire. Atribuirea directă
Art. 1. - (1) Atribuirea dreptului de gestionare a
faunei cinegetice din cuprinsul fondurilor cinegetice se realizează de către
autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, denumită în
continuare administrator, prin atribuire directă pentru:
a) gestionarul propus de proprietarii de terenuri, în
condiţiile prevăzute la art. 8 alin. (1) pct. A lit. a) din Legea vânătorii şi
a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi completările
ulterioare;
b) administratorul pădurilor proprietate publică a
statului, instituţiile publice care au ca obiect de activitate cercetarea
ştiinţifică în domeniul cinegetic şi instituţiile de învăţământ de stat care au
ca disciplină de studiu vânatul şi vânătoarea, în condiţiile prevăzute la art.
8 alin. (1) pct. A lit. b) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi
completările ulterioare;
c) gestionarul consacrat, astfel cum este definit de
Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, la cererea
acestuia, în condiţiile prevăzute la art. 8 alin. (1) pct. A lit. c) din
aceeaşi lege.
(2) Atribuirea dreptului de gestionare a faunei
cinegetice din cuprinsul fondurilor cinegetice se realizează de
către administrator prin licitaţie publică pentru fondurile cinegetice
neatribuite în condiţiile prevăzute la alin. (1).
Art. 2. -Atribuirea directă prevăzută la art. 1 alin.
(1) nu se realizează în următoarele cazuri:
a) categoriile de gestionari care au dreptul la acest
tip de atribuire, potrivit legii, nu solicită acest drept;
b) contractul de gestionare încheiat pentru fondul
cinegetic respectiv a fost reziliat la iniţiativa administratorului, din motive
imputabile gestionarului care solicită atribuirea;
c) raporturile contractuale dintre administrator şi
gestionarul care solicită atribuirea faunei cinegetice din cuprinsul aceluiaşi
fond cinegetic au încetat ca urmare a solicitării acestuia din urmă.
Art. 3. - (1) Atribuirea directă a dreptului de
gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul fondurilor cinegetice se
realizează numai dacă solicitantul dovedeşte îndeplinirea uneia dintre
următoarele condiţii:
a) este propus, prin înscrisuri originale, pentru
atribuirea directă de către persoana fizică sau juridică ce dovedeşte
proprietatea asupra a minimum 51% din suprafaţa fondului cinegetic în cauză,
pentru situaţia prevăzută la art. 1 alin. (1) lit. a);
b) deţine calitatea de gestionar prevăzută la art. 7
lit. d), e) şi f) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, şi face dovada prin înscrisuri, în copie, a deţinerii în
proprietatea statului a fondului forestier pe minimum 51% din suprafaţa
fondului cinegetic, pentru atribuirea prevăzută la art. 1 alin. (1) lit. b).
Copiile documentelor de proprietate sunt însoţite de declaraţia pe propria
răspundere, în original, a conducerii gestionarului, întocmită conform
modelului prevăzut în anexa nr. 1;
c) deţine calitatea de gestionar consacrat, potrivit
legii, dovedită prin înscrisuri în copie, pentru situaţia prevăzută la art. 1
alin. (1) lit. c).
(2) In situaţia în care două sau mai multe asociaţii de
proprietari fac dovada că deţin minimum 51% din suprafaţa fondului cinegetic,
atribuirea se realizează în favoarea gestionarului propus de cea care deţine
suprafaţa cea mai mare.
Art. 4. - (1) Pentru recunoaşterea deţinerii în
proprietate a minimum 51% din suprafaţa fiecărui fond cinegetic, pentru
situaţia prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. a), în cazul asociaţiilor de
proprietari, acestea trebuie să facă dovada îndeplinirii cumulative a
următoarelor condiţii:
a) sunt constituite conform legii;
b) au ca scop alegerea şi propunerea gestionarului
fondului cinegetic în cuprinsul căruia persoanele asociate deţin în proprietate
mai mult de 51% din suprafaţa acestuia, cu care administratorul fondului
cinegetic poate încheia contract de gestionare;
c) fac dovada proprietăţii suprafeţelor de teren
incluse în asociaţiile de proprietari cu copii de pe documente de proprietate
sau înscrisuri eliberate de unitatea administrativ-teritorială pe a cărei rază
se află suprafeţele de teren respective. Copiile documentelor de proprietate
sunt însoţite de declaraţia pe propria răspundere, în original, a conducerii
asociaţiei de proprietari, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;
d) fac dovada includerii proprietăţii prevăzute la lit.
c) şi art. 3 alin. (1) lit. a) şi b) în fondul cinegetic pentru care solicită
atribuirea printr-un document original eliberat de către inspectoratul
teritorial de regim silvic şi cinegetic în a cărui rază de competenţă se află
fondul cinegetic în cauză.
(2) Dovedirea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la
alin. (1) lit. a) şi b) se face prin depunerea următoarelor documente, în copie
legalizată:
a) act constitutiv şi statut, care trebuie să cuprindă
suprafaţa deţinută prin asocierea proprietarilor şi scopul prevăzut la alin.
(1) lit. b);
b) act judecătoresc de înfiinţare;
c) certificat de înscriere în Registrul asociaţiilor şi
fundaţiilor.
Art. 5. - Fondurile cinegetice destinate instituţiilor
de învăţământ de stat şi celor de cercetare ştiinţifică cu profil cinegetic din
România se atribuie în gestiune prin ordin al conducătorului administratorului,
potrivit legislaţiei în vigoare.
Art. 6. - (1) Pentru a beneficia de atribuirea directă
în condiţiile art. 3, solicitanţii sau împuterniciţii acestora trebuie să
depună o cerere, întocmită în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 2,
şi să facă dovada îndeplinirii cumulative a următoarelor condiţii:
a) deţin licenţă, conform prevederilor legale în
vigoare;
b) consimt ca, la data stabilită de administrator
pentru încheierea contractelor de gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul
fondurilor cinegetice pentru care au obţinut dreptul de gestionare, să aibă
angajată cu contract individual de muncă cel puţin o persoană pentru
exercitarea în principal a atribuţiilor de pază şi de ocrotire a vânatului
pentru fiecare fond cinegetic atribuit;
c) nu înregistrează datorii privind plata tarifelor de
gestionare exprimate prin solicitări în condiţiile legii, pentru fondurile
cinegetice pe care le-au avut sau le au în gestiune, după caz;
d) consimt că, la data stabilită de administrator
pentru încheierea contractelor de gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul
fondurilor cinegetice pentru care au obţinut dreptul de gestionare, să depună o
scrisoare de garanţie bancară de bună execuţie cu o valoare egală cu cea a
tarifului de atribuire, la dispoziţia administratorului, pe toată perioada de
derulare a contractului de gestionare a fondului cinegetic în cauză;
e) nu au membri fondatori care au fost ori sunt, după
caz, membri fondatori ai altor organizaţii vânătoreşti care înregistrează
datorii privind plata tarifelor de gestionare, în condiţiile legii, pentru
fondurile cinegetice pe care le-au avut sau le au în gestiune, după caz.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. d),
în situaţia în care valoarea de atribuire a faunei cinegetice din cuprinsul
unuia sau a mai multor fonduri cinegetice atribuite aceluiaşi gestionar este
mai mică de 10.000 de euro, gestionarul respectiv consimte să depună o
scrisoare de garanţie bancară de bună execuţie a cărei valoare este de 10.000
de euro.
Art. 7. - (1) Dovedirea îndeplinirii condiţiilor
prevăzute la art. 6 se face prin depunerea următoarelor documente:
a) copie de pe licenţa emisă în condiţiile legii;
b) consimţământul prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. b),
întocmit în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 3;
c) avizul inspectoratului teritorial de regim silvic
şi de vânătoare pe a cărui rază de activitate se află fondul cinegetic în
cauză, pentru dovedirea condiţiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. c),
întocmit în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 4;
d) consimţământul prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. d)
sau alin. (2), după caz, întocmit în conformitate cu modelul prevăzut în anexa
nr. 5.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1), precum şi cele
prevăzute la art. 3 şi art. 4 alin. (2) se depun odată cu solicitarea de
atribuire a dreptului de gestionare şi constituie dosarul de atribuire directă.
(3) Intocmirea necorespunzătoare a documentelor care
constituie dosarul de atribuire directă, precum şi nedepunerea în termenul
stabilit de către administrator a documentelor prevăzute la alin. (2) atrag
respingerea solicitării de atribuire directă.
Art. 8. - (1) Demararea procedurilor de atribuire se
face de către administrator cu minimum 20 de zile calendaristice anterior
termenului-limită de depunere a dosarelor de atribuire directă, prin afişarea
anunţului pe site-ul propriu, prin publicarea acestuia în două cotidiene de
circulaţie naţională şi prin afişarea la sediul inspectoratelor teritoriale de
regim silvic şi de vânătoare pe raza cărora se află fondul cinegetic.
(2) Anunţul prevăzut la alin. (1) cuprinde:
a) fondurile cinegetice care fac obiectul atribuirii;
b) valoarea tarifelor de atribuire, calculate în
conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2) din Legea nr. 407/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, de către inspectoratele teritoriale de
regim silvic şi de vânătoare în a căror rază de activitate se află fondurile cinegetice
în cauză;
c) locul de depunere a solicitărilor şi eventuale alte
informaţii necesare pentru desfăşurarea în bune condiţii a acţiunii de
atribuire.
(3) Analiza dosarelor de atribuire se face în termen
de maximum 20 de zile calendaristice de la expirarea termenului-limită
prevăzut la alin. (1) de către o comisie de atribuire alcătuită din 7 membri, a
cărei componenţă nominală este prevăzută în anexa nr. 6.
(4) Secretariatul tehnic al comisiei de atribuire este
asigurat de 2 reprezentanţi ai direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură.
(5) Hotărârile comisiei de atribuire se pot lua de
către minimum 5 membri ai acesteia, dar este obligatorie prezenţa
preşedintelui.
(6) In termenul prevăzut la alin. (3), comisia de
atribuire afişează la sediul administratorului o listă care cuprinde fondurile
cinegetice a căror atribuire urmează a se face în mod direct şi gestionarii
admişi.
Art. 9. - (1) Hotărârile comisiei de atribuire pot fi
contestate în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea listei prevăzute la
art. 8 alin. (6).
(2) Contestaţiile se soluţionează de o comisie de
analiză a contestaţiilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la data
înregistrării acestora.
(3) Componenţa nominală a comisiei de analiză a
contestaţiilor este prevăzută în anexa nr. 7.
Art. 10. - Rezultatele atribuirii directe realizate
conform art. 8 şi 9 se afişează pe site-ul administratorului şi la sediul
inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare pe raza cărora se
află fondul cinegetic.
CAPITOLUL II
Atribuirea prin licitaţie
Art. 11. - (1) Demararea acţiunii de atribuire în
gestiune prin licitaţie publică se anunţă de către administrator în termen de 5
zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor atribuirii directe prevăzute
la art. 10, prin afişarea anunţului pe site-ul propriu, prin publicarea
acestuia în două cotidiene de circulaţie naţională şi prin afişarea la sediul
inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare pe raza cărora se
află fondul cinegetic.
(2) Anunţul prevăzut la alin. (1) cuprinde:
a) fondurile cinegetice care fac obiectul atribuirii
prin licitaţie publică;
b) valoarea tarifelor de pornire la licitaţie a
acestora, calculate în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2) din Legea
nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, de către
inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare în a căror rază de
activitate se află fondurile cinegetice în cauză;
c) termenul şi locul de depunere a solicitărilor şi
eventuale alte informaţii necesare pentru desfăşurarea în bune condiţii a
licitaţiei.
(3) Atribuirea prevăzută la alin. (1) se realizează de
către comisia de atribuire prevăzută în anexa nr. 6.
(4) Solicitările de participare la licitaţie se depun
în termen de 10 zile lucrătoare începând cu data afişării anunţului privind
organizarea licitaţiei, la sediul administratorului, conform modelului prevăzut
în anexa nr. 8.
(5) Pentru participarea la licitaţie, solicitanţii
trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 6.
(6) Dosarul de licitaţie va cuprinde solicitarea de
participare la licitaţie, precum şi documentele prevăzute la art. 7 alin. (1)
şi o scrisoare de garanţie de participare la licitaţie al cărei cuantum
reprezintă de 5 ori valoarea tarifelor de pornire la licitaţie, întocmită în
conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 9.
(7) Intocmirea necorespunzătoare a documentelor care
constituie dosarul de licitaţie, precum şi nedepunerea în termenul stabilit
de către administrator a documentelor prevăzute la alin. (6) atrag respingerea
solicitării de participare la licitaţie.
Art. 12. - (1) In termen de 5 zile lucrătoare de la
expirarea termenului prevăzut la art. 11 alin. (4), comisia de atribuire va
afişa la sediul şi pe site-ul administratorului un anunţ privind data
licitaţiei, precum şi rezultatele verificării dosarelor de licitaţie, respectiv
solicitanţii admişi să participe la licitaţie.
(2) Rezultatele prevăzute la alin. (1) pot fi
contestate în termen de 3 zile lucrătoare de la afişare.
(3) Licitaţia publică se organizează numai dacă sunt
admişi să participe minimum 2 ofertanţi, iar atribuirea prin licitaţie publică
se realizează numai dacă există cel puţin o ofertă peste valoarea de pornire la
licitaţie.
(4) In caz contrar prevederilor alin. (3), fondul
cinegetic în discuţie se va scoate la o nouă licitaţie, conform legilor în
vigoare.
(5) In cazul în care un fond cinegetic nu a putut fi
atribuit conform prevederilor alin. (3) şi (4), fauna cinegetică de pe acesta
se încredinţează pentru gestionare administratorului pădurilor proprietate
publică a statului, în condiţiile legii, continuându-se procedura de scoatere
la licitaţie până se asigură atribuirea conform prezentului regulament.
Art. 13. - (1) Procedura de desfăşurare a licitaţiilor
începe prin anunţarea de către preşedintele comisiei de atribuire a fondului
cinegetic scos la licitaţie a tarifului de pornire la licitaţie, a pasului de
licitaţie, a timpului maxim de exprimare a fiecărei oferte, a solicitanţilor
admişi la licitaţie, precum şi a ordinii de strigare a ofertelor.
(2) Pasul de licitaţie se stabileşte prin aplicarea
cotei de 10% din tariful de pornire la licitaţie, iar exprimarea în continuare
a ofertelor se va face prin paşi întregi sau multipli întregi ai acestuia.
(3) Participanţii la licitaţie vor putea face oferta
prin strigare, care nu poate fi mai mică decât un pas de licitaţie peste
tariful de pornire la licitaţie, respectiv un pas peste oferta anterioară.
(4) Procedura stabilită la alin. (3) se repetă până în
momentul în care nu se mai fac oferte într-un interval de timp egal cu cel
prestabilit, ultimul ofertant fiind declarat câştigător al licitaţiei.
(5) Tariful de atribuire în gestiune prin licitaţie
publică a unui fond cinegetic este constituit din tariful de pornire la
licitaţie a fondului cinegetic respectiv, la care se adaugă valoarea cumulată a
paşilor oferiţi de licitatori, rotunjindu-se în plus la nivelul unităţilor.
(6) Procesul-verbal de desfăşurare a licitaţiilor se
întocmeşte de către secretariatul tehnic al comisiei de atribuire şi se
însuşeşte de către membrii comisiei de atribuire, secretariat şi ofertanţi.
Hotărârile comisiei de atribuire se afişează pe site-ul administratorului.
(7) Tariful de atribuire prevăzut la alin. (5) este
exprimat în euro şi se consemnează în procesul-verbal de desfăşurare a
licitaţiei.
(8) Hotărârile de adjudecare ale comisiei de atribuire
pot fi contestate în termen de 3 zile lucrătoare de la data desfăşurării
licitaţiei.
(9) Analiza contestaţiilor prevăzute la art. 12 alin.
(2) şi la alin. (8) din prezentul articol se realizează de către comisia
prevăzută în anexa nr. 7, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea
acestora, comunicându-se contestatarilor rezultatele.
Art. 14. - (1) Rezultatele atribuirii se comunică, după
soluţionarea contestaţiilor, inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de
vânătoare, în vederea încheierii contractelor de gestionare.
(2) In termen de maximum 30 de zile calendaristice de
la comunicarea prevăzută la alin. (1), inspectoratele teritoriale de regim
silvic şi de vânătoare încheie contractele de gestionare conform
modelului-cadru aprobat de administrator.
(3) Neprezentarea la data stabilită de administrator
pentru încheierea contractelor de gestionare a contractelor individuale de
muncă încheiate cu persoanele cu atribuţii de pază şi ocrotire a vânatului
pentru fondurile cinegetice pentru care a fost obţinut dreptul de gestionare
atrage revocarea actului de atribuire şi, implicit, a dreptului de a încheia
contracte de gestionare.
(4) Neprezentarea scrisorii de garanţie bancară de
bună execuţie, în original, la data stabilită de administrator pentru
încheierea contractului de gestionare, întocmită în conformitate cu condiţiile
prevăzute în anexa nr. 10, atrage revocarea actului de atribuire şi, implicit,
a dreptului de a încheia contractul de gestionare în cauză.
Art. 15. - (1) In cazul revocării solicitării iniţiale
de atribuire a dreptului de gestionare, al neprezentării la licitaţia publică
pentru fondul cinegetic în cauză, al refuzului încheierii contractului de
gestionare, al neprezentării scrisorii de garanţie bancară de bună execuţie,
întocmită în conformitate cu condiţiile prevăzute în anexa nr. 10, în original,
precum şi al nerespectării prevederilor art. 6 alin. (1) lit. b) de către cel
căruia i-a fost atribuit dreptul de gestionare, sumele prevăzute în scrisoarea
de garanţie bancară de participare se fac venit la bugetul de stat.
(2) In situaţia în care gestionarul căruia i-a fost
atribuit dreptul de gestionare a unuia sau mai multor fonduri cinegetice refuză
încheierea contractelor de gestionare, acesta este decăzut din dreptul de a mai
participa la vreuna dintre acţiunile de atribuire pentru fondul
cinegetic/fondurile cinegetice în cauză.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 16. - Gestionarii ale căror contracte de
gestionare a faunei cinegetice încetează ca urmare a solicitării acestora sau
ca urmare a rezilierii de către administrator nu mai au dreptul la atribuirea
în gestiune a faunei cinegetice din acelaşi fond cinegetic pentru care
contractele au încetat în astfel de condiţii.
Art. 17. - (1) Predarea-primirea gestiunii faunei
cinegetice din fondurile cinegetice care au făcut obiectul atribuirii se face
în termen de maximum 30 de zile după încheierea contractului de gestionare,
prin proces-verbal de predare-primire, încheiat între delegatul inspectoratului
teritorial de regim silvic şi de vânătoare în a cărui rază de activitate se
află fondul cinegetic în cauză, în calitate de reprezentant al
administratorului, şi noul gestionar, în prezenţa vechiului gestionar.
(2) In situaţia în care gestionarul care predă
gestiunea faunei cinegetice nu se prezintă la data şi locul stabilite de către
inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânătoare în a cărui rază de
activitate se află fondul cinegetic în cauză, predarea-primirea gestiunii în
cauză se realizează de către delegatul administratorului şi delegatul noului
gestionar în prezenţa a 2 martori din cadrul unei autorităţi publice locale de
pe raza fondului cinegetic în cauză.
Art. 18. - (1) Persoana care are calitatea de membru al
comisiei de atribuire ori al comisiei de contestaţii se află în
incompatibilitate dacă se găseşte în una dintre următoarele situaţii:
a) este membru în organul de conducere al
gestionarului care solicită atribuirea gestiunii faunei cinegetice;
b) este soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al
IV-lea cu persoane care fac parte din organul de conducere al gestionarului
care solicită atribuirea gestiunii faunei cinegetice.
(2) In situaţia în care un membru al comisiei de
atribuire ori al comisiei de contestaţii se află în unul dintre cazurile de
incompatibilitate prevăzute la alin. (1), acesta are obligaţia să nu participe
la atribuirea faunei cinegetice solicitate.
Art. 19. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
DECLARAŢIE
Subsemnatul(a),.....................................,
domiciliat(ă) în................................., posesor/posesoare al/a
B.I./C.I. seria.......... nr..........,
CNP....................................., deţinând funcţia
de..................................................în cadrul asociaţiei de
proprietari/unităţii ce deţine calitatea de gestionar prevăzută la art. 7 lit.
d), e) şi f) din Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr.
407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, declar pe propria
răspundere, cunoscând sancţiunile prevăzute de art. 292 din Codul penal privind
falsul în declaraţii, că înscrisurile prezentate în copie, ce fac dovada
proprietăţii suprafeţelor de teren incluse în asociaţia de proprietari/unitatea
ce deţine calitatea de gestionar prevăzută la art. 7 lit. d), e) şi f) din
Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, (denumirea şi
adresa)..................................................................................................................,
sunt conforme cu originalul.
In situaţia în care se dovedeşte ulterior că
înscrisurile prezentate ce fac obiectul prezentei declaraţii nu sunt conforme
cu originalul, sunt de acord cu pierderea tuturor drepturilor câştigate prin
prezentarea acestor înscrisuri şi să răspund penal pentru declaraţii
neadevărate în cazul în care declaraţia expusă mai sus nu corespunde adevărului.
Data
..............................................................
Semnătura
..............................................................
ANEXA Nr. 2 la regulament
...................................................
(gestionar)
Nr..................din...................
Către autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură
Comisia de atribuire directă
Subsemnatul, .........................................,
având, în conformitate cu împuternicirea/delegaţia anexată, calitatea de
reprezentant legal al.........................................., cu sediul
în............................................, înfiinţată
prin......................................., în temeiul prevederilor Legii
vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Regulamentului privind atribuirea dreptului de
gestionare a faunei cinegetice, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi
pădurilor nr. 1.221/2010, solicit atribuirea directă a dreptului de gestionare
pentru următoarele fonduri cinegetice:
Nr. crt.
|
Fondul cinegetic
|
Tariful de atribuire
(euro)
|
Nr.
|
Denumirea
|
Judeţul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
…
|
…
|
…
|
…
|
Total:
|
|
|
|
|
Depun anexat următoarele documente:
a) copie de pe licenţa de gestionare;
b) consimţământul de angajare a minimum unei persoane
pentru exercitarea atribuţiilor de pază şi de ocrotire a vânatului pentru
fiecare fond/fonduri cinegetice pentru care se obţine dreptul de gestionare;
c) consimţământul ca, la data stabilită de
administrator pentru încheierea contractului de gestionare a faunei cinegetice
din cuprinsul fondului cinegetic pentru care am obţinut dreptul de gestionare,
să prezentăm o scrisoare de garanţie bancară de bună execuţie;
d) avizul inspectoratului de regim silvic şi de
vânătoare pentru dovedirea îndeplinirii condiţiei prevăzute la art. 6 alin. (1)
lit. c) din regulament, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 din
regulament;
e) documentul eliberat de către inspectoratul teritorial
de regim silvic şi de vânătoare pentru dovedirea îndeplinirii condiţiei
prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. d) din regulament.
Reprezentant legal,
..............................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 3 la regulament
..............................................................
(gestionar)
Nr..................din...................
Către autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură
Subsemnatul, .........................................,
având, în conformitate cu împuternicirea/delegaţia anexată, calitatea de
reprezentant legal al.........................................., cu sediul
în............................................, înfiinţată
prin......................................., în temeiul prevederilor Legii
vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Regulamentului privind atribuirea dreptului de
gestionare a faunei cinegetice, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi
pădurilor nr. 1.221/2010, consimţea, la data încheierii
contractului/contractelor de gestionare a fondului/fondurilor cinegetice pentru
care se obţine dreptul de gestionare, (denumirea gestionarului)
..................................................................................să
avem angajată minimum o persoană pentru exercitarea în principal a atribuţiilor
de pază şi de ocrotire a vânatului pentru fiecare dintre aceste fonduri
cinegetice.
In cazul nerespectării acestui angajament, accept
necondiţionat revocarea acţiunii de atribuire şi implicit anularea contractului
de gestionare.
Reprezentant legal,
..............................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 4 la regulament
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare...............
Nr..................din.........................
Către autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură
Subsemnatul,................................................,
în calitate de reprezentant legal al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic
şi de Vânătoare..........................., certific prin prezenta că, la
această dată (denumirea gestionarului)
,......................................................................................,
cu sediul în (adresa completă)
.............................................................................................................................,
nu înregistrează datorii privind plata tarifelor de gestionare, exprimate prin
solicitări în condiţiile legii, pentru fondurile cinegetice pe care le-a avut
sau le are în gestiune, după caz.
Reprezentant legal,
..............................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 5 la regulament
..............................................................
(gestionar)
Nr..................din...................
Către autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură
Subsemnatul, .........................................,
având, în conformitate cu împuternicirea/delegaţia anexată, calitatea de
reprezentant legal al.........................................., cu sediul
în............................................, înfiinţată
prin......................................., în temeiul prevederilor Legii
vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Regulamentului privind atribuirea dreptului de
gestionare a faunei cinegetice, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi
pădurilor nr. 1.221/2010, consimt ca, la data stabilită de administrator pentru
încheierea contractului de gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul
fondului cinegetic pentru care am obţinut dreptul de gestionare, să depunem o
scrisoare de garanţie bancară de bună execuţie întocmită în conformitate cu
prevederile art. 6 alin (1) lit. d) sau, după caz, art. 6 alin. (2) din
regulament. In cazul nerespectării acestui angajament, accept necondiţionat
revocarea actului de atribuire şi, implicit, a dreptului de a încheia
contractul de gestionare.
Reprezentant legal,
..............................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 6 la regulament
Componenţa nominală a comisiei de atribuire
1. Daniel Dicu - preşedinte
2. Marton Kelemen - membru
3. Constantin Badea - membru
4. Sorin Decă - membru
5. Cristina Mihăescu - membru
6. Cosmin Vîlnoiu - membru
7. Violeta Muşat - membru
ANEXA Nr. 7 la regulament
Componenţa comisiei de analiză a contestaţiilor
1. Dan Achim - preşedinte
2. Virgil Piţu - membru
3. Costin Oprescu - membru
ANEXA Nr. 8 la regulament
..............................................................
(gestionar)
Nr..................din...................
Către autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură Comisia de licitaţie
Subsemnatul,
..............................................., având, în conformitate cu
împuternicirea/delegaţia anexată, calitatea de reprezentant legal
al......................................, cu sediul
în...........................................înfiinţată
prin.............................................., în temeiul prevederilor
Legii vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului privind
atribuirea dreptului de gestionare a faunei cinegetice, aprobat prin Ordinul
ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.221/2010, solicit participarea la
licitaţia publică pentru atribuirea dreptului de gestionare a următoarelor
fonduri cinegetice:
Nr. crt.
|
Fondul cinegetic
|
Tariful de pornire la licitaţie
(euro)
|
Nr.
|
Denumirea
|
Judeţul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
...
|
...
|
...
|
...
|
Total:
|
|
|
|
|
Depun anexat următoarele documente:
a) copie de pe licenţă;
b) scrisoare de garanţie bancară de participare la
licitaţie, în original;
c) consimţământul de angajare a minimum unei persoane
pentru exercitarea atribuţiilor de pază şi de ocrotire a vânatului pentru
fiecare fond/fonduri de vânătoare pentru care se obţine dreptul de gestionare;
d) avizul inspectoratului de regim silvic şi de
vânătoare pentru dovedirea îndeplinirii condiţiei prevăzute la art. 6 alin. (1)
lit. c) din regulament, conform modelului prezentat în anexa nr. 4;
e) consimţământul de depunere a unei scrisori de
garanţie bancară de bună execuţie în conformitate cu prevederile art. 6 alin.
(1) lit. d) sau alin. (2) din regulament, după caz.
Reprezentant legal,
..............................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 9 la regulament
SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂ DE PARTICIPARE LA
LICITAŢIE
Nr............../................
pentru atribuirea dreptului de gestionare a faunei
cinegetice
Banca ....................................................
Filiala/Sucursala....................................
Adresa
.................................................
Termen de valabilitate*)
..............................................................
(ziua, luna, anul)
La cererea clientului nostru, denumit......................................................,
care a înaintat la autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură
solicitarea sa pentru atribuirea dreptului de gestionare a fondului
cinegetic**)...................................., confirmăm prin prezenta că
garantăm în favoarea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură
pentru suma de.................................lei la cursul euro/leu stabilit
de Banca Naţională a României din ziua constituirii garanţiei, reprezentând de
5 ori valoarea tarifului de pornire la licitaţie, a fondului cinegetic
..................., sumă pe care ne angajăm să o achităm corespunzător, la
cererea scrisă a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, în
cazul în care clientul nostru se află în una dintre următoarele situaţii:
a) revocă solicitarea iniţială de atribuire a dreptului
de gestionare pentru fondul cinegetic solicitat;
b) refuză încheierea contractului de gestionare a
fondului cinegetic pentru care i-a fost atribuit dreptul de gestionare;
*) Valabilitatea scrisorii de garanţie bancară trebuie
să fie de minimum 120 de zile calendaristice de la data depunerii dosarului de
atribuire directă, respectiv a dosarului de atribuire prin licitaţie publică.
**) Scrisoarea de garanţie bancară de participare la
licitaţie se întocmeşte pentru fiecare fond cinegetic solicitat.
c) la data încheierii contractului de gestionare a
fondului cinegetic pentru care a obţinut dreptul de gestionare nu are angajată
minimum o persoană pentru exercitarea atribuţiilor de pază şi de ocrotire a
vânatului pentru fondul cinegetic atribuit;
d) la data încheierii contractului de gestionare a
fondului cinegetic pentru care a obţinut dreptul de gestionare nu prezintă
scrisoarea de garanţie bancară de bună execuţie;
e) nu se prezintă la licitaţia organizată pentru
atribuirea dreptului de gestionare a fondului cinegetic solicitat. Scrisoarea
de garanţie bancară devine nulă în cazul în care solicitarea de atribuire în
gestiune a fondului cinegetic nu a fost admisă de către autoritatea publică
centrală care răspunde de silvicultură sau la expirarea termenului de
valabilitate a acesteia. Valabilitatea prezentei scrisori de garanţie bancară
se poate prelungi în situaţii de excepţie, la solicitarea autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură şi cu acordul clientului.
Director,
..............................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Contabil-şef,
..............................................................
ANEXA Nr. 10 la regulament
CONDIŢII MINIME
pentru acceptarea scrisorii de garanţie bancară de
bună execuţie*)
1. Banca emitentă
2. Denumirea fondului cinegetic atribuit
3. Denumirea clientului pentru care se acordă
scrisoarea de garanţie bancară
4. Beneficiarul (Ministerul Mediului şi Pădurilor)
5. Valoarea stabilită conform prevederilor art. 6 alin.
(1) lit. d) sau, după caz, art. 6 alin. (2) din regulament
6. Termenul de valabilitate (minimum 10 ani de la data
încheierii contractului de gestionare)
7. Condiţiile de plată a garanţiei bancare către
beneficiar, în termenul de valabilitate a scrisorii de garanţie bancară de bună
execuţie, când clientul se găseşte în una dintre următoarele situaţii:
- refuză să facă plata integrală a tarifului de
gestionare exprimat prin solicitare scrisă, în condiţiile legii;
- contractul se reziliază din vina acestuia;
- contractul de gestionare a încetat înainte de termen
la solicitarea acestuia.
8. Termenul de plată - la prima cerere a
beneficiarului, fără nicio altă formalitate suplimentară din partea clientului
sau a beneficiarului
*) Se întocmeşte pentru fiecare fond cinegetic
atribuit.