Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 137/3455/225758 din 29 martie 2004

pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2003

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI


SmartCity3

              Nr. 137 din 29 martie 2004
              MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
              Nr. 3.455 din 30 martie 2004
              MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
              Nr. 225.758 din 8 aprilie 2004
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 366 din 27 aprilie 2004

    Avand in vedere:
    - Hotararea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe;
    - Hotararea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului, cu modificarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 13/2004 privind aprobarea Statutului Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2003,

    ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei, ministrul afacerilor externe si ministrul delegat pentru comert emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2003, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin se aplica de catre Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Economiei si Comertului, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, casele teritoriale si locale de pensii, precum si de catre persoanele juridice si fizice carora le revin drepturi si obligatii care decurg din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003, aprobata si modificata prin Legea nr. 595/2003.
    Art. 3
    Prezentul ordin abroga Ordinul ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, al ministrului afacerilor externe si al ministrului delegat pentru comert nr. 344/B/4.620/1.448/2003 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 30 iulie 2003.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    Ministrul muncii,
                    solidaritatii sociale si familiei,
                    Elena Dumitru

                    Ministrul afacerilor externe,
                    Mircea Geoana

                    Ministrul delegat pentru comert,
                    Eugen Dijmarescu

    ANEXA 1

                                NORME
de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2003

    Conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobata si modificata prin Legea nr. 595/2003, pensia de serviciu se acorda cu respectarea prevederilor din aceasta ordonanta de urgenta, la cerere, in situatia in care sunt indeplinite conditiile de pensie pentru limita de varsta in sistemul public.
    1. In sensul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2003, denumita in continuare ordonanta de urgenta, au calitatea de membru al personalului diplomatic si consular actualii si fostii angajati ai Ministerului Afacerilor Externe, inclusiv personalul diplomatic incadrat la cabinetele demnitarilor din centrala acestui minister, ai directiilor generale cu atributii de comert exterior si cooperare economica internationala si ai cabinetului demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comert din Ministerul Economiei si Comertului, care au dobandit grade diplomatice si consulare, precum si persoanele trimise in misiuni permanente, cu grade diplomatice de ministru consilier, consilier economic, secretar economic I, secretar economic II, secretar economic III, la ambasadele, consulatele si alte reprezentante ale Romaniei in strainatate de catre Ministerul Economiei si Comertului si fostele ministere si departamente de comert exterior, atat pentru angajatii proprii, cat si cei din unitatile cu specific de comert exterior si cooperare economica internationala. Aceste persoane trimise in misiuni permanente au calitatea de membru al personalului diplomatic si consular numai pe durata misiunilor respective.
    Directiile generale din cadrul Ministerului Economiei si Comertului mentionate mai sus sunt: Directia generala Europa, Directia generala relatii bilaterale, Directia generala politici comerciale si Directia generala promovare export, aflate in coordonarea ministrului delegat pentru comert.
    2. Membrii personalului diplomatic si consular din Ministerul Afacerilor Externe, care beneficiaza de prevederile ordonantei de urgenta, au urmatoarele grade diplomatice si consulare:
    - ambasador;
    - ministru plenipotentiar;
    - ministru consilier;
    - consilier diplomatic, consul general;
    - secretar I, consul;
    - secretar II, viceconsul;
    - secretar III;
    - atasat, agent consular.
    Membrii personalului diplomatic si consular ocupa in administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe, la ambasadele, consulatele si alte reprezentante ale Romaniei in strainatate, functii diplomatice si consulare echivalente gradelor diplomatice sau consulare pe care le detin.
    3. Categoriile de personal din directiile generale cu atributii de comert exterior si cooperare economica internationala si cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comert din Ministerul Economiei si Comertului, din fostele ministere si departamente de comert exterior si cooperare economica internationala, precum si din unitati cu specific de comert exterior si cooperare economica internationala, care beneficiaza de prevederile ordonantei de urgenta, sunt:
    a) din directiile generale cu atributii de comert exterior si cooperare economica internationala din Ministerul Economiei si Comertului, personalul incadrat pe grade, respectiv functii diplomatice, precum si personalul incadrat pe functii publice de executie, care desfasoara activitate de comert exterior si cooperare economica internationala:
    - grade si functii diplomatice:
        - ministru consilier;
        - consilier diplomatic;
        - secretar I;
        - secretar II;
        - secretar III;
        - atasat;
    - functii publice de executie:
        - consilier A/I/1;
        - consilier A/I/2;
        - consilier A/I/3;
        - expert A/II/1;
        - expert A/II/2;
    b) din fostele ministere si departamente de comert exterior si cooperare economica internationala, personalul incadrat la data pensionarii pe urmatoarele functii:
    - ministru consilier;
    - consilier economic;
    - secretar economic;
    - economist principal;
    - inginer principal;
    - economist;
    - inginer;
    - consilier juridic;
    - inspector general;
    - consilier IA;
    - consilier I;
    - consilier II;
    - consilier A/I/1;
    - consilier A/I/2;
    - consilier A/I/3;
    c) pentru persoanele incadrate la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comert se vor lua in considerare aceleasi functii diplomatice sau publice de executie existente in prezent in directiile generale cu activitate de comert exterior si cooperare economica internationala din Ministerul Economiei si Comertului, detinute de aceste persoane inaintea incadrarii lor la cabinet.
    4. Constituie vechime in diplomatie activitatea desfasurata de angajatii Ministerului Afacerilor Externe incepand cu data dobandirii calitatii de membru al personalului diplomatic si consular pana la data pensionarii sau transferarii din administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe, la care se adauga perioadele prevazute la art. 1 alin. (3) lit. a) - d), f) si h) din ordonanta de urgenta, precum si:
    a) cursurile postuniversitare de relatii internationale sau altele similare, efectuate in tara sau in strainatate inainte sau dupa angajarea in Ministerul Afacerilor Externe;
    b) stagiile de specializare efectuate in tara sau in strainatate de membri ai personalului diplomatic si consular;
    c) perioadele lucrate de membri ai personalului diplomatic si consular ca angajati pe baza de contracte individuale de munca in Institutul Roman de Studii Internationale "Nicolae Titulescu", Asociatia de Drept International si Relatii Internationale, Academia Diplomatica, Agentia Nationala de Control al Exporturilor - ANCEX, Comisia Fulbright si Asociatia Internationala de Studii Sud-Est Europene, care se afla in subordinea sau coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, conform Hotararii Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe, precum si Clubul Diplomatic, care functioneaza sub patronajul Ministerului Afacerilor Externe.
    5. In situatia intreruperii activitatii diplomatice din diverse motive, perioadele lucrate in diplomatie se insumeaza.
    6. Se considera vechime in activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala perioadele lucrate in directii si compartimente cu specific de comert exterior si cooperare economica internationala din Ministerul Economiei si Comertului, din administratiile centrale ale fostelor ministere si departamente de comert exterior si cooperare economica internationala, precum si in unitati cu specific de comert exterior si cooperare economica internationala, pana la data pensionarii sau transferarii, la care se adauga perioadele prevazute la art. 1 alin. (3) lit. a) - e) si g) din ordonanta de urgenta, precum si cursurile postuniversitare de relatii internationale si comert exterior sau altele similare, efectuate in tara sau in strainatate inainte sau dupa angajarea in institutiile prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta sau in unitati cu specific de comert exterior si cooperare economica internationala.
    7. Prin unitati cu specific de comert exterior si cooperare economica internationala se intelege Centrul Roman de Comert Exterior, fostul Institut de Economie Mondiala, care a functionat pana la data de 31 decembrie 1989, fostele intreprinderi de comert exterior si fostele intreprinderi de stat de comert exterior, aflate in subordinea fostelor ministere si departamente de comert exterior si fostelor ministere de resort pana la data de 31 decembrie 1989, precum si fosta Comisie Guvernamentala de Colaborare Economica si Tehnico-Stiintifica Internationala.
    Perioadele lucrate in aceste unitati constituie vechime in activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala numai pentru fostii sau actualii angajati cu studii superioare, incadrati in directii si compartimente cu specific de comert exterior si cooperare economica internationala.
    8. In situatia intreruperii activitatii de comert exterior si cooperare economica internationala din diverse motive, perioadele lucrate in acest domeniu se insumeaza.
    9. In vederea stabilirii pensiei de serviciu, in conformitate cu prevederile art. 2 si ale art. 4 alin. (2) din ordonanta de urgenta, a membrilor personalului diplomatic si consular din Ministerul Afacerilor Externe, a diplomatilor si functionarilor publici din directiile generale cu atributii de comert exterior si cooperare economica internationala si a personalului de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comert din Ministerul Economiei si Comertului, dosarul de pensie trebuie sa cuprinda:
    a) actele necesare stabilirii pensiei conform prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) adeverinta-tip necesara stabilirii pensiei de serviciu, prevazuta in anexa nr. 1 sau 3 la prezentele norme, intocmita de Ministerul Afacerilor Externe, respectiv de Ministerul Economiei si Comertului, care va cuprinde vechimea in diplomatie sau, dupa caz, vechimea in activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, precum si venitul salarial lunar net la data acordarii dreptului de pensie.
    10. Venitul salarial lunar net, pe baza caruia se stabileste pensia de serviciu, se determina prin scaderea impozitului aferent din venitul salarial lunar brut realizat. Venitul salarial lunar brut se compune din salariul de baza si suma aferenta procentului de spor de vechime avut la data pensionarii.
    11. Pensia de serviciu sau pensia de urmas stabilita in baza ordonantei de urgenta se acorda de catre casele teritoriale de pensii la cererea persoanei indreptatite. Cererea va fi insotita de adeverinta-tip, conform anexelor nr. 1 - 4 si 7 - 10 la prezentele norme, eliberata, dupa caz, de Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul Economiei si Comertului persoanelor care indeplinesc conditiile prevazute de lege.
    12. Ministerul Afacerilor Externe elibereaza adeverinte-tip pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din administratia centrala a acestui minister si pentru persoanele care s-au transferat sau se vor transfera din aceasta institutie si s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul altor institutii decat Ministerul Economiei si Comertului, fostele ministere si departamente de comert exterior si fostele unitati cu specific de comert exterior si cooperare economica internationala.
    13. Ministerul Afacerilor Externe elibereaza adeverinte-tip si pentru:
    a) persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta si care au indeplinit functia de ambasador in strainatate;
    b) persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 10^1 din ordonanta de urgenta; adeverinta-tip pentru aceste persoane se intocmeste conform anexei nr. 7 la prezentele norme.
    14. Ministerul Economiei si Comertului elibereaza adeverinte-tip pentru:
    a) persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din directiile generale cu atributii de comert exterior si cooperare economica internationala si de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comert din cadrul Ministerului Economiei si Comertului, precum si de la Centrul Roman de Comert Exterior;
    b) persoanele care s-au pensionat din fostele ministere si departamente de comert exterior, fostele intreprinderi de comert exterior, fostele intreprinderi de stat de comert exterior, fostul Institut de Economie Mondiala si fosta Comisie Guvernamentala de Colaborare Economica si Tehnico-Stiintifica;
    c) persoanele care s-au transferat de la institutiile si intreprinderile mentionate la lit. a) si b) la institutii si intreprinderi care nu au specific de comert exterior si s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul acestora;
    d) persoanele care s-au pensionat din Departamentul de Comert Exterior si Promovare Economica, in perioada in care acest departament facea parte din structurile Ministerului Afacerilor Externe.
    In acest scop persoanele indreptatite la pensia de serviciu vor prezenta la Ministerul Economiei si Comertului carnetul de munca (copie si original), copie de pe decizia de pensionare (dupa caz) si adeverinta eliberata de unitatile cu specific de comert exterior si cooperare economica internationala, din care sa rezulte vechimea in activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, calculata pana la data de 31 decembrie 1989, si vechimea de cel putin 4 ani realizata in misiune permanenta in strainatate, cu grade diplomatice si consulare de ministru consilier, consilier economic sau secretar economic.
    15. Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Economiei si Comertului vor clarifica situatiile in care din evidentele unitatilor cu specific de comert exterior nu rezulta gradul diplomatic sau consular avut de unele persoane in timpul misiunilor permanente in strainatate.
    16. Pentru persoanele care au lucrat alternativ in diplomatie, respectiv in activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Economiei si Comertului elibereaza, dupa caz, adeverinte in care se vor consemna perioadele lucrate si specificul activitatii desfasurate de aceste persoane.
    17. Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Economiei si Comertului elibereaza adeverintele-tip pe baza inscrisurilor din carnetele de munca, a documentelor din arhiva acestor ministere si a adeverintelor eliberate de urmatoarele institutii:
    a) Administratia Prezidentiala, Parlamentul si Guvernul Romaniei, pentru persoanele care au lucrat in aceste institutii ca angajati de specialitate cu studii superioare pe probleme de politica externa, relatii internationale politice, economice, juridice, tehnico-stiintifice, precum si de protocol, care vor mentiona in adeverinte perioadele lucrate, functiile avute si specificul activitatii desfasurate;
    b) Administratia Prezidentiala, Parlamentul si Guvernul Romaniei, ministere si alte institutii de stat, pentru persoanele care au indeplinit functii de demnitate publica, care vor mentiona in adeverinte durata mandatelor, functiile avute, precum si numarul decretului sau deciziei de numire.
    Prin Administratia Prezidentiala, Parlamentul si Guvernul Romaniei se intelege si denumirile anterioare ale acestor institutii.
    Prin Guvernul Romaniei, in sensul ordonantei de urgenta, se intelege administratia centrala a acestuia, care formeaza aparatul de lucru al Guvernului.
    Vechimea din aceste institutii in functii de demnitate publica sau in functii publice se insumeaza cu vechimea din celelalte institutii prevazute in ordonanta de urgenta, indiferent de ordinea cronologica in care s-au realizat;
    c) institutiile prevazute de Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru persoanele care au lucrat in magistratura, care vor mentiona in adeverinte perioadele lucrate si functiile indeplinite;
    d) Centrul Roman de Comert Exterior, fostul Institut de Economie Mondiala, fostele intreprinderi de comert exterior si fostele intreprinderi de stat de comert exterior, pentru persoanele care au lucrat in aceste unitati, care vor mentiona in adeverinte perioadele lucrate, gradele diplomatice sau consulare avute in misiunile permanente in strainatate si specificul activitatii desfasurate.
    18. Raspunderea asupra corectitudinii si legalitatii stabilirii venitului salarial lunar net si a vechimii in diplomatie, respectiv a vechimii in activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, precum si asupra indeplinirii conditiilor prevazute de ordonanta de urgenta revine in exclusivitate institutiei care elibereaza adeverinta-tip.
    Raspunderea pentru legalitatea si corectitudinea datelor din adeverintele care stau la baza intocmirii adeverintelor-tip conform anexelor nr. 1 - 4 si 7 - 10 la prezentele norme revine in exclusivitate institutiilor emitente.
    Perioada de contributie la pensia suplimentara achitata in valuta, mentionata in aceste anexe, se va completa numai dupa aprobarea hotararii Guvernului prevazute la art. 11^1 din ordonanta de urgenta.
    19. Pensiile de limita de varsta din sistemul public aflate in plata pana la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta, pentru persoanele pensionate din administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe si a fostelor ministere si departamente de comert exterior si cooperare economica internationala, se actualizeaza in sensul stabilirii pensiei de serviciu in conformitate cu prevederile art. 3 si art. 4 alin. (3) din aceeasi ordonanta. Drepturile de pensie astfel stabilite se cuvin si se platesc, la cerere, incepand cu data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, respectiv de la data de 2 iunie 2003, cu respectarea termenului general de prescriptie.
    20. Pensiile de limita de varsta din sistemul public aflate in plata pana la aparitia Legii nr. 595/2003 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din alte institutii decat din administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe, se actualizeaza in sensul stabilirii pensiei de serviciu, conform prevederilor art. 3 din ordonanta de urgenta, in functie de veniturile salariale lunare nete, stabilite conform art. 2 alin. (3) si (4) din aceeasi ordonanta, corespunzatoare limitei maxime de incadrare a membrilor personalului diplomatic si consular cu aceleasi grade sau functii diplomatice, aflati in activitate in Ministerul Afacerilor Externe si avute de acestia la data intrarii in vigoare a Legii nr. 595/2003.
    Drepturile de pensie de serviciu pentru aceste persoane se cuvin de la data de 8 ianuarie 2004, data intrarii in vigoare a Legii nr. 595/2003, cu respectarea termenului general de prescriptie.
    21. La stabilirea venitului net utilizat la calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din unitatile cu specific de comert exterior sau din unitati care nu au specific de comert exterior se vor avea in vedere, dupa caz, salariile corespunzatoare functiei de consilier superior, respectiv consilier A/I/gradul 3, prevazute in anexa nr. I la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de natura salariala ale functionarilor publici, aprobata cu modificari prin Legea nr. 228/2003, cu modificarile ulterioare.
    Pentru persoanele care s-au pensionat din fostele ministere si departamente de comert exterior se aplica prevederile Ordinului ministrului economiei si comertului nr. 102/2003 pentru echivalarea functiilor avute la data pensionarii cu functiile actuale ale persoanelor aflate in activitate in directiile generale cu atributii de comert exterior si cooperare economica internationala aflate in coordonarea ministrului delegat pentru comert din Ministerul Economiei si Comertului.
    Drepturile de pensie de serviciu pentru persoanele pensionate pana la aparitia Legii nr. 595/2003 din alte institutii decat din administratia centrala a Ministerului Economiei si Comertului, a fostelor ministere si departamente de comert exterior si cooperare economica internationala se cuvin de la data de 8 ianuarie 2004, cu respectarea termenului general de prescriptie.
    22. In cazul in care se va introduce o limita minima, respectiv maxima, si la salarizarea membrului personalului diplomatic si consular cu gradul si functia de ambasador, aflat in activitate in administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe, actualizarea pensiei de serviciu pentru membrii personalului diplomatic si consular, prevazuti la art. 3 alin. (2) din ordonanta de urgenta, se efectueaza, conform alin. (1) al aceluiasi articol, in functie de limita maxima de salarizare a ambasadorului.
    23. Actualizarea pensiilor persoanelor prevazute la art. 4 alin. (3) din ordonanta de urgenta se face prin echivalarea functiilor avute la data pensionarii din fostele ministere si departamente de comert exterior si cooperare economica internationala cu functiile persoanelor aflate in activitate in directiile generale cu atributii de comert exterior si cooperare economica internationala din Ministerul Economiei si Comertului, luandu-se in considerare salariile de baza ale acestora la limita maxima de incadrare, la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, stabilite conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 192/2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 228/2003, cu modificarile ulterioare, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 207/2002 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2003 personalului diplomatic salarizat potrivit Ordonantei Guvernului nr. 65/1998 privind salarizarea unor categorii de diplomati, aprobata prin Legea nr. 166/2003, cu modificarile ulterioare. Responsabilitatea privind legalitatea si corectitudinea pentru aceasta echivalare revine in exclusivitate Ministerului Economiei si Comertului.
    24. La calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta si care s-au pensionat inainte sau care se vor pensiona dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 595/2003 din alte institutii decat din administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe se iau in considerare pentru stabilirea venitului net gradele si functiile diplomatice avute la data transferarii din Ministerul Afacerilor Externe sau, dupa caz, gradul diplomatic de ambasador pentru persoanele care au indeplinit functia de ambasador in strainatate.
    25. La deschiderea dreptului de pensie de serviciu se cumuleaza vechimea in diplomatie cu vechimea in activitatea de comert exterior si vechimea in magistratura, cu exceptia persoanelor prevazute la art. 10^1 din ordonanta de urgenta, iar intregirea prevazuta la art. 4^1 din aceeasi ordonanta se face o singura data dupa insumarea acestor vechimi.
    Majorarea prevazuta la art. 5 din ordonanta de urgenta nu se aplica pentru vechimea realizata in magistratura.
    26. Pentru inscrierile noi la pensie de serviciu sau pensie de urmas stabilita din pensia de serviciu, drepturile se cuvin si se platesc in conformitate cu prevederile Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, dar nu inainte de stabilirea pensiei din sistemul public.
    27. Recalcularea pensiei de serviciu prin adaugarea unor perioade nevalorificate la calculul initial sau realizate dupa pensionare, care conform Legii nr. 595/2003 pot fi avute in vedere la calculul pensiei, se face in conditiile Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
    28. Pensia de urmas se calculeaza potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, din pensia de serviciu aflata in plata sau la care ar fi avut dreptul in conditiile Legii nr. 595/2003 sustinatorul decedat, daca aceasta este mai avantajoasa decat pensia pentru limita de varsta.
    Adeverintele-tip necesare stabilirii pensiei de urmas din pensia de serviciu se intocmesc, dupa caz, de Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul Economiei si Comertului, conform anexelor nr. 8, 9 si 10 la prezentele norme.
    29. Pensia de urmas calculata din pensia de serviciu nu se actualizeaza. Pensia de urmas calculata din pensia pentru limita de varsta din sistemul public este supusa masurilor de protectie sociala acordate acestei categorii de pensie, iar diferenta initiala dintre pensia de urmas stabilita din pensia de serviciu si pensia de urmas stabilita din pensia pentru limita de varsta ramane constanta.
    30. Cuantumul pensiei de urmas din pensia de serviciu se stabileste prin aplicarea procentelor prevazute la art. 71 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, in functie de numarul urmasilor indreptatiti, asupra cuantumului pensiei de serviciu.
    Partea din pensia de urmas calculata din pensia de serviciu, care depaseste nivelul pensiei de urmas calculate din pensia pentru limita de varsta cuvenita titularului din sistemul public, se suporta din bugetul de stat.
    Masurile de protectie sociala adoptate prin hotarari de Guvern se aplica doar pensiei de urmas calculate din pensia pentru limita de varsta cuvenita titularului din sistemul public de pensii.
    Cuantumul pensiei de urmas calculate din pensia de serviciu creste doar ca urmare a aplicarii masurilor de protectie sociala asupra pensiei de urmas calculate din pensia pentru limita de varsta cuvenita titularului din sistemul public.
    31. Drepturile de pensie ca urmare a optiunii de la pensia proprie din sistemul public la pensia de urmas stabilita din pensia de serviciu se cuvin si se acorda incepand cu luna urmatoare depunerii cererii.
    32. Din adeverintele-tip prevazute in anexele nr. 1 - 4 la prezentele norme se inlocuieste, dupa caz, sintagma "locul de munca la data pensionarii" cu una dintre expresiile: "gradul si functia diplomatica sau consulara la data transferarii din Ministerul Afacerilor Externe", "numit ambasador, cu decret prezidential nr. ......", respectiv "functia publica la data transferarii din fostele ministere si departamente de comert exterior si unitati cu specific de comert exterior".
    33. Stabilirea, actualizarea si plata pensiilor de serviciu se efectueaza de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale prin casele teritoriale de pensii.
    34. Cererea de inscriere la pensia de serviciu sau de actualizare a pensiilor din sistemul public, insotita de adeverinta-tip, va fi depusa de solicitant la casa teritoriala de pensii in raza careia isi are domiciliul persoana indreptatita, care va calcula atat pensia din sistemul public stabilita conform Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si pensia de serviciu stabilita potrivit prevederilor ordonantei de urgenta.
    Pensia care se achita titularului este pensia cea mai avantajoasa.
    35. Casa teritoriala de pensii va emite o singura decizie de pensie in care vor fi inscrise distinct cuantumurile celor doua categorii de pensii, pensia din sistemul public, respectiv pensia de serviciu, precum si diferenta dintre cele doua pensii, care urmeaza a fi suportata de la bugetul de stat conform art. 9 din ordonanta de urgenta.
    Aceasta diferenta urmeaza a fi evidentiata distinct si in fisa pentru evidenta drepturilor banesti ale pensionarului.
    36. Pensiile personalului diplomatic si consular din Ministerul Afacerilor Externe, aflate in plata la data de 2 iunie 2003, data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, se actualizeaza in conformitate cu prevederile art. 3 din aceeasi ordonanta.
    Pentru personalul diplomatic si consular din Ministerul Afacerilor Externe, cu decizie emisa si nepusa in plata, pensia de serviciu se va stabili ca o inscriere noua, avandu-se in vedere si perioada lucrata in diplomatie dupa stabilirea dreptului de pensie.
    37. Pensiile persoanelor pensionate din administratia centrala a Departamentului de Comert Exterior si a celorlalte ministere si departamente de comert exterior mentionate la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta, indiferent daca acestea sunt sau nu in plata la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, se actualizeaza in conformitate cu prevederile alin. (3) al aceluiasi articol.
    38. Actualizarea pensiilor de serviciu conform prevederilor art. 7 din ordonanta de urgenta se face dupa cum urmeaza:
    a) pentru cazurile noi de inscriere la pensie pentru limita de varsta, in functie de evolutia salariilor de baza avute de persoanele respective la data pensionarii;
    b) pentru persoanele prevazute la art. 3 si art. 4 alin. (3) din ordonanta de urgenta, precum si pentru cele pensionate dupa intrarea in vigoare a aceleiasi ordonante din alte institutii decat din Ministerul Afacerilor Externe sau din directiile generale de comert exterior din cadrul Ministerului Economiei si Comertului, in functie de evolutia salariilor de baza corespunzatoare limitei maxime de incadrare a membrilor personalului diplomatic si consular cu aceleasi grade diplomatice sau consulare din administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a persoanelor cu aceleasi functii din directiile generale cu atributii de comert exterior si cooperare economica internationala din Ministerul Economiei si Comertului.
    39. In aplicarea prevederilor art. 7 din ordonanta de urgenta, referitoare la actualizarea pensiei de serviciu, se stabileste urmatoarea procedura:
    a) Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Economiei si Comertului vor informa in scris Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale ori de cate ori va avea loc o majorare a salariilor lunare de baza ale personalului aflat in activitate;
    b) Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale va transmite celor doua institutii listele cu titularii pensiilor de serviciu, aflati in plata, conform anexelor nr. 5 si 6 la prezentele norme;
    c) Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Economiei si Comertului vor completa aceste liste cu datele necesare actualizarii pensiilor de serviciu si le vor transmite caselor teritoriale de pensii in vederea punerii in aplicare.
    40. Actualizarea pensiilor de serviciu se va face o data cu majorarea salariilor de baza ale personalului in activitate in administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a Ministerului Economiei si Comertului. La fiecare actualizare casele teritoriale de pensii vor emite o noua decizie pe baza datelor transmise de aceste institutii.
    41. Perioada in care persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) si art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta au beneficiat de pensie de invaliditate nu constituie vechime in diplomatie sau in activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala.
    42. Recalcularea pensiilor de serviciu in baza art. II din Legea nr. 595/2003 se face la cerere, insotita de adeverinta-tip.
    Recalcularea in baza art. 5 din ordonanta de urgenta se face la cererea beneficiarilor de pensii de serviciu.
    Drepturile rezultate din recalcularea pensiei de serviciu in baza art. II din Legea nr. 595/2003 si cele rezultate din recalcularea pensiei de serviciu in baza art. 5 din ordonanta de urgenta se cuvin de la data intrarii in vigoare a acestei legi, respectiv de la data de 8 ianuarie 2004, cu respectarea termenului general de prescriptie.
    43. Perioadele lucrate in diplomatie sau in activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala pe baza de conventii civile de colaborare si contracte de prestari de servicii nu se valorifica la calcularea pensiei de serviciu.
    44. Adaosul la vechimea in munca acordat in baza Decretului nr. 112/1965 privind acordarea unor drepturi angajatilor trimisi sa lucreze in tari cu clima greu de suportat constituie stagiu de cotizare in sistemul public, dar nu se valorifica la stabilirea pensiei de serviciu.
    45. Intregirea vechimii prevazuta de art. 4^1 din ordonanta de urgenta se aplica la limitele de vechime prevazute la art. 1 alin. (1) lit. b) si art. 4 alin. (1) lit. b), precum si la art. 5 si 10^1 din ordonanta de urgenta.
    Prevederile art. 4 1 din ordonanta de urgenta nu se aplica la limita de vechime de 4 ani in misiune permanenta efectuata in strainatate cu grad diplomatic sau consular, prevazuta la art. 4 alin. (1) din aceeasi ordonanta.
    46. De prevederile art. 10^1 alin. (2) din ordonanta de urgenta beneficiaza si persoanele care au realizat vechimea minima de 8 ani in cadrul unui singur mandat de ambasador al Romaniei in strainatate.
    47. Daca o persoana din categoria celor prevazute la pct. 19 din prezentele norme, careia dreptul de pensie i se cuvine incepand cu data de 2 iunie 2003, depune cerere dupa data de 8 ianuarie 2004, calculul pensiei de serviciu se face astfel:
    a) se emite decizie pentru intervalul 2 iunie 2003 - 8 ianuarie 2004, pensia stabilindu-i-se in baza datelor din adeverinta eliberata conform anexei nr. 2 sau 4 la Normele de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, al ministrului afacerilor externe si al ministrului delegat pentru comert nr. 344/B/4.620/1.448/2003;
    b) se emite o noua decizie dupa data de 8 ianuarie 2004, pensia stabilindu-i-se in baza datelor din adeverinta eliberata conform anexei nr. 2 sau 4 la prezentele norme.

    ANEXA 1*)
    la norme

    *) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
    Localitatea .........................
    Judet/Sector ........................
    Telefon .............................
    Directia Organizare Resurse Umane nr. ..../...........
    Directia Finante, Salarizare si Contabilitate nr. ..../.........

    Adeverinta pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului diplomatic si consular, conform art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 aprobata prin Legea nr. 595/2003

    Adeverim prin prezenta ca domnul(a) ........................................ domiciliat(a) in ......................... str. ....................... nr. ..., bloc ..., sc. ..., ap ..., sector ....., judet ................., act identitate ..............., seria ...., nr. ............., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| indeplineste conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 pentru acordarea pensiei de serviciu.
    Locul de munca la data pensionarii ________________________________________
    Gradul si functia diplomatica sau consulara, la data pensionarii
    ___________________________________________________________________________
    Numit ambasador prin Decretul prezidential nr. ____________________________

 ______________________________________________________________________________
| Vechimea totala utilizata la deschiderea    |                                |
| dreptului de pensie (ani):                  |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Vechimea utilizata pentru majorarea de 1%   |                                |
| prevazuta de art. 5 (ani):                  |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Perioada de contributie la pensia           |                                |
| suplimentara achitata in valuta (ani, luni) |                                |
|_____________________________________________|________________________________|

 ______________________________________________________________________________
| Venitul salarial lunar net pe baza caruia   |                                |
| Se stabileste pensia de serviciu (lei)      |                                |
|_____________________________________________|________________________________|

    Certificam corectitudinea si legalitatea datelor inscrise in prezenta adeverinta.

        Directia Organizare          Directia Finante, Salarizare
           Resurse Umane,                   si Contabilitate,
            Director,                          Director,

    Subsemnatul ______________________________________________ sunt de acord cu inregistrarile din prezenta adeverinta, care corespund realitatii.
    Optez pentru pensia cea mai avantajoasa.

    Semnatura,                           Data ______________________________
                                         B.I./C.I seria ___ nr. ____________
                                         Eliberat la data de _______________
                                         De ________________________________

    ANEXA 2*)
    la norme

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
    Localitatea .........................
    Judet/Sector ........................
    Telefon .............................
    Directia Organizare Resurse Umane nr. ..../...........
    Directia Finante, Salarizare si Contabilitate nr. ..../.........

    Adeverinta pentru actualizarea pensiei personalului diplomatic si consular conform art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 aprobata prin Legea nr. 595/2003

    Adeverim prin prezenta ca domnul(a) ....................................... domiciliat(a) in ......................... str. .................... nr. ....., bloc ..., sc. ..., ap ..., sector ..., judet .................... act identitate .............., Seria ..., nr. ..............., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| numar decizie de pensie ______________________ din ______________ indeplineste conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 pentru actualizarea pensiei aflate in plata conform art. 3.
    Locul de munca la data pensionarii ________________________________________
    Gradul si functia diplomatica sau consulara, la data pensionarii
    ___________________________________________________________________________
    Numit ambasador prin Decretul prezidential nr. ____________________________

 ______________________________________________________________________________
| Vechimea totala utilizata la deschiderea    |                                |
| dreptului de pensie (ani):                  |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Vechimea utilizata pentru majorarea de 1%   |                                |
| prevazuta de art. 5 (ani):                  |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Perioada de contributie la pensia           |                                |
| suplimentara achitata in valuta (ani, luni) |                                |
|_____________________________________________|________________________________|

 ______________________________________________________________________________
| Venitul salarial lunar net pe baza caruia   |                                |
| se stabileste pensia de serviciu (lei)      |                                |
|_____________________________________________|________________________________|

    Certificam corectitudinea si legalitatea datelor inscrise in prezenta adeverinta.

        Directia Organizare            Directia Finante, Salarizare
           Resurse Umane,                    si Contabilitate,
            Director,                             Director,

    Subsemnatul ______________________________________________ sunt de acord cu inregistrarile din prezenta adeverinta, care corespund realitatii.
    Optez pentru pensia cea mai avantajoasa.

    Semnatura,                           Data ______________________________
                                         B.I./C.I seria ___ nr. ____________
                                         Eliberat la data de _______________
                                         De ________________________________

    ANEXA 3*)
    la norme

    *) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
    Localitatea .........................
    Judet/Sector ........................
    Telefon .............................
    Directia Generala Buget, Economico-Financiara si Administrativ nr. .../.....
    Directia Resurse Umane nr. ..../......................

    Adeverinta pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului diplomatic si a celorlalte persoane, conform art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 aprobata prin Legea nr. 595/2003

    Adeverim prin prezenta ca domnul(a) ....................................... domiciliat(a) in ........................... str. ................... nr. ....., bloc ..., sc. ..., ap ..., sector ..., judet ..................., act identitate ............. seria ...., nr. ................, CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| indeplineste conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 pentru acordarea pensiei de serviciu.
    Locul de munca la data pensionarii ________________________________________
    Functia la data pensionarii _______________________________________________

 ______________________________________________________________________________
| Vechimea totala utilizata la deschiderea    |                                |
| dreptului de pensie (ani):                  |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Vechimea in strainatate cu grade            |                                |
| diplomatice sau consulare:                  |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Vechimea utilizata pentru majorarea de 1%   |                                |
| prevazuta de art. 5 (ani):                  |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Perioada de contributie la pensia           |                                |
| suplimentara achitata in valuta (ani, luni) |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Venitul salarial lunar net pe baza caruia   |                                |
| se stabileste pensia de serviciu (lei)      |                                |
|_____________________________________________|________________________________|

    Certificam corectitudinea si legalitatea datelor inscrise in prezenta adeverinta.

             Directia Generala Buget,                Directia Resurse Umane,
      Economico-Financiara si Administrativ
                Director general,                          Director,

    Subsemnatul ______________________________________________ sunt de acord cu inregistrarile din prezenta adeverinta, care corespund realitatii.
    Optez pentru pensia cea mai avantajoasa.

    Semnatura,                           Data ______________________________
                                         B.I./C.I seria ___ nr. ____________
                                         Eliberat la data de _______________
                                         De ________________________________

    ANEXA 4*)
    la norme

    *) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
    Localitatea .........................
    Judet/Sector ........................
    Telefon .............................
    Directia Generala Buget, Economico-Financiara si Administrativ nr. .../.....
    Directia Resurse Umane nr. ..../......................

    Adeverinta pentru actualizarea pensiei, conform art. 4 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 aprobata prin Legea nr. 595/2003

    Adeverim prin prezenta ca domnul(a) ....................................... domiciliat(a) in .......................... str. ...................... nr. ..., bloc ..., sc. ..., ap ..., sector ...., judet .................., act identitate ..............., seria ..., nr. .............., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| numar decizie de pensie ______________________ din ______________, indeplineste conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 pentru actualizarea pensiei aflate in plata conform art. 4 alin. (3).
    Locul de munca la data pensionarii ________________________________________
    Functia la data pensionarii _______________________________________________

 ______________________________________________________________________________
| Vechimea totala utilizata la deschiderea    |                                |
| dreptului de pensie (ani):                  |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Vechimea in strainatate cu grade            |                                |
| diplomatice sau consulare:                  |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Vechimea utilizata pentru majorarea de 1%   |                                |
| prevazuta de art. 5 (ani):                  |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Perioada de contributie la pensia           |                                |
| suplimentara achitata in valuta (ani, luni) |                                |
|_____________________________________________|________________________________|
| Venitul salarial lunar net pe baza caruia   |                                |
| se stabileste pensia de serviciu (lei)      |                                |
|_____________________________________________|________________________________|

    Certificam corectitudinea si legalitatea datelor inscrise in prezenta adeverinta.

             Directia Generala Buget,                Directia Resurse Umane,
      Economico-Financiara si Administrativ
                Director general,                          Director,

    Subsemnatul ______________________________________________ sunt de acord cu inregistrarile din prezenta adeverinta, care corespund realitatii.
    Optez pentru pensia cea mai avantajoasa.

    Semnatura,                           Data ______________________________
                                         B.I./C.I seria ___ nr. ____________
                                         Eliberat la data de _______________
                                         De ________________________________

    ANEXA 5*)
    la norme

    *) Anexa nr. 5 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
    Localitatea ..........................
    Judet/Sector .........................
    Telefon ..............................
    Directia Organizare Resurse Umane nr. ...................
    Directia Finante, Salarizare si Contabilitate nr. ....................

                                 LISTA
    pensionarilor care beneficiaza de actualizarea pensiei de serviciu

    JUDET (SECTOR)
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Nume/  |Nr.     |Cod     |Vechimea  |Perioada de  |Venitul  |Data cu     |
|crt.|prenume|decizie |numeric |utilizata |contributie  |salarial |care se     |
|    |       |        |personal|pentru    |la pensia    |lunar    |actualizeaza|
|    |       |        |        |majorarea |suplimentara |net      |dreptul de  |
|    |       |        |        |de 1%     |achitata in  |  (lei)  |pensie      |
|    |       |        |        |prevazuta |valuta (ani, |         |            |
|    |       |        |        |de art. 5 |luni)        |         |            |
|    |       |        |        |(ani):    |             |         |            |
|____|_______|________|________|__________|_____________|_________|____________|
|  0 |   1   |    2   |    3   |    4     |      5      |    6    |     7      |
|____|_______|________|________|__________|_____________|_________|____________|
|____|_______|________|________|__________|_____________|_________|____________|
|____|_______|________|________|__________|_____________|_________|____________|

        Directia Organizare          Directia Finante, Salarizare
           Resurse Umane,                   si Contabilitate,
            Director,                          Director,

    ANEXA 6*)
    la norme

    *) Anexa nr. 6 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
    Localitatea .........................
    Judet/Sector ........................
    Telefon .............................
    Directia Generala Buget, Economico-Financiara si Administrativ nr. .../.....
    Directia Resurse Umane nr. ..../......................

                               LISTA
    pensionarilor care beneficiaza de actualizarea pensiei de serviciu

    JUDET (SECTOR)
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Nume/  |Nr.     |Cod     |Vechimea  |Perioada de  |Venitul  |Data cu     |
|crt.|prenume|decizie |numeric |utilizata |contributie  |salarial |care se     |
|    |       |        |personal|pentru    |la pensia    |lunar    |actualizeaza|
|    |       |        |        |majorarea |suplimentara |net      |dreptul de  |
|    |       |        |        |de 1%     |achitata in  |         |pensie      |
|    |       |        |        |prevazuta |valuta (ani, |         |            |
|    |       |        |        |de art. 5 |luni)        |         |            |
|    |       |        |        |(ani):    |             |         |            |
|____|_______|________|________|__________|_____________|_________|____________|
|____|_______|________|________|__________|_____________|_________|____________|
|____|_______|________|________|__________|_____________|_________|____________|
|____|_______|________|________|__________|_____________|_________|____________|

             Directia Generala Buget,                Directia Resurse Umane,
      Economico-Financiara si Administrativ
                Director general,                          Director,

    ANEXA 7*)
    la norme

    *) Anexa nr. 7 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

    DIRECTIA ORGANIZARE                 DIRECTIA FINANTE, SALARIZARE SI
    RESURSE UMANE                       CONTABILITATE
    Nr. DX-1                            Nr. DXI-1

                                ADEVERINTA
pentru stabilirea pensiei de serviciu (actualizarea pensiei) pentru persoanele care indeplinesc conditiile art. 10^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 aprobata de Legea nr. 595/2003

    Adeverim prin prezenta ca domnul(a) ....................................... domiciliat(a) in.................. str. ............................. nr. ....., bl. ....., sc. ...., ap. ....., sector ....., judet ..........................., act de identitate ..............., seria ................, nr. ................,
      _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Decizie pensie nr. ..../........, indeplineste conditiile prevazute de art. 10^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 pentru acordarea pensiei de serviciu, respectiv pentru actualizarea pensiei la nivelul pensiei de serviciu.
    Functii de demnitate publica indeplinite si nr. decretelor sau deciziilor de numire:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
 ______________________________________________________________________________
| Vechimea totala utilizata la deschiderea dreptului de pensie (ani): |        |
|_____________________________________________________________________|________|
| Perioada de contributie la pensia suplimentara achitata in valuta   |        |
| (ani, luni)                                                         |        |
|_____________________________________________________________________|________|
| Venitul salarial lunar net al ambasadorului, la data de ........ pe |        |
| baza caruia se stabileste/actualizeaza pensia de serviciu (in lei)  |        |
|_____________________________________________________________________|________|

    Certificam corectitudinea si legalitatea datelor inscrise in prezenta adeverinta.

    DIRECTIA ORGANIZARE                 DIRECTIA FINANTE, SALARIZARE
    RESURSE UMANE                       SI CONTABILITATE

    Director                            Director

    Subsemnatul ................................................. sunt de acord cu inregistrarile din prezenta adeverinta, care corespund realitatii.
    Optez pentru pensia cea mai avantajoasa.

    Semnatura,                    Data ..................................
                                  B.I./C.I. seria .......... nr. ........
                                  Eliberat la data de ...................
                                  De ....................................

    ANEXA 8*)

    *) Anexa nr. 8 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

    Directia Organizare Resurse Umane   Directia Finante, Salarizare si
                                        Contabilitate
    Nr. DX-1/________/_______________   Nr. DXI-1/________/____________

                                ADEVERINTA
pentru stabilirea pensiei de urmas din pensia de serviciu conform art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 aprobata prin Legea nr. 595/2003

    Adeverim prin prezenta ca ................................................, decedat(a) la data de ..............., conform certificatului de deces anexat (in copie legalizata), indeplinea la data decesului, conditiile prevazute la art. 1, pct. 2 din Legea nr. 595/2003, cu referire la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 pentru inscrierea la pensia de serviciu.
    Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) .............................. din ...................................
    Gradul diplomatic la data pensionarii, transferarii sau a decesului .........................................
    Vechimea totala utilizata la deschiderea dreptului de pensie (ani): .......
    Vechimea utilizata pentru majorarea de 1% prevazuta de art. 5 (ani) .......
    Perioada de contributie la pensia suplimentara achitata in valuta ......... (ani, luni)
    Venitul salarial lunar net, la ........., pe baza caruia se stabileste pensia de serviciu (lei): .................................
    Certificam corectitudinea si legalitatea datelor inscrise in prezenta adeverinta.

    Directia Organizare Resurse Umane       Directia Finante, Salarizare si
                                                     Contabilitate
                Director,                               Director,

    Subsemnatul (subsemnata) ................................................ in calitate de ................................., sunt de acord cu inregistrarile din prezenta adeverinta, care corespund realitatii.
    Optez pentru pensia de urmas din pensia de serviciu a sotului/sotiei daca este mai avantajoasa decat pensia proprie din sistemul public.

        Semnatura,                Data ..................................
    ...................           B.I./C.I. seria .......... nr. ........
                                  Eliberat la data de ...................
                                  De ....................................
                                  C.N.P. ................................

    ANEXA 9*)
    la norme

    *) Anexa nr. 9 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI

    Localitatea ......................
    Sector .............
    Directia Generala Buget,
    Economico-Financiara si Administrativ      Directia Resurse Umane
    Nr. ...........                            Nr. ..........

                                 ADEVERINTA
pentru stabilirea pensiei de urmas din pensia de serviciu conform art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 aprobata prin Legea nr. 595/2003

    Adeverim prin prezenta ca ................................................. decedat(a) la data de .............., conform certificatului de deces anexat (in copie legalizata), indeplinea la data decesului, conditiile prevazute de Legea nr. 595/2003 de aprobare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 pentru inscrierea la pensia de serviciu.
    Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) ............. din .............
    Functia la data pensionarii, transferarii sau a decesului ..................
    Vechimea totala utilizata la deschiderea dreptului de pensie (ani): ........
    Vechimea in strainatate cu grade diplomatice sau consulare (ani): ..........
    Vechimea utilizata pentru majorarea de 1% prevazuta de art. 5 (ani) ........
    Perioada de contributie la pensia suplimentara achitata in valuta .......... (ani, luni)
    Venitul salarial lunar net, la ........., pe baza caruia se stabileste pensia de serviciu (lei) ....................
    Certificam corectitudinea si legalitatea datelor inscrise in prezenta adeverinta.

    DIRECTIA GENERALA BUGET,                         DIRECTIA
    ECONOMICO-FINANCIARA SI ADMINISTRATIV            RESURSE UMANE
    Director general,                                Director,

    Subsemnatul (subsemnata) ............................................... in calitate de .................................., sunt de acord cu inregistrarile din prezenta adeverinta, care corespund realitatii.
    Optez pentru pensia de urmas din pensia de serviciu a sotului/sotiei daca este mai avantajoasa decat pensia proprie din sistemul public.

         Semnatura,               Data ..................................
    ...................           B.I./C.I. seria .......... nr. ........
                                  Eliberat la data de ...................
                                  De ....................................
                                  C.N.P. ................................

    ANEXA 10*)
    la norme

    *) Anexa nr. 10 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
    Directia Organizare Resurse Umane     Directia Finante, Salarizare si
                                          Contabilitate
    Nr. DX-1/________/_______________     Nr. DXI-1/________/____________

                                  ADEVERINTA
pentru stabilirea pensiilor de urmas din pensiile de serviciu cuvenite in baza art. 10^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003, aprobata si modificata prin Legea nr. 595/2003, persoanelor decedate

    Adeverim prin prezenta ca ................................................, decedat(a) la data de ..............., conform certificatului de deces anexat (in copie legalizata), indeplinea la data decesului, conditiile prevazute de Legea nr. 595/2003 de aprobare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 pentru inscriere la pensia de serviciu.
    Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) ................. din .........
    B.I./C.I. serie ....... nr. ............ C.N.P. ...........................
    Functii de demnitate publica sau de ambasador indeplinite:
    ...........................................................................
    Vechimea totala utilizata la deschiderea dreptului de pensie (ani): .......
    Perioada de contributie la pensia suplimentara achitata in valuta ......... (ani, luni)
    Venitul salariat lunar net, la ............., pe baza caruia se stabileste pensia de serviciu (lei) .....................
    Certificam corectitudinea si legalitatea datelor inscrise in prezenta adeverinta.

    Directia Organizare Resurse Umane       Directia Finante, Salarizare si
                                            Contabilitate
    Director,                               Director,

    Subsemnatul (subsemnata) ................................................... in calitate de ..............................., sunt de acord cu inregistrarile din prezenta adeverinta, care corespund realitatii.
    Optez pentru pensia de urmas din pensia de serviciu a sotului/sotiei daca este mai avantajoasa decat pensia proprie din sistemul public.

        Semnatura,                Data ..................................
    ...................           B.I./C.I. seria .......... nr. ........
                                  Eliberat la data de ...................
                                  De ....................................



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 137/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 137 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu