ORDIN
Nr. 140 din 12 noiembrie 1999
privind modificarea si completarea Metodologiei de atestare a persoanelor
juridice care au capacitatea de a desfasura activitati de imbunatatiri
funciare, in scopul participarii acestora la licitatiile pentru adjudecarea
studiilor de teren, a proiectarii si a executarii lucrarilor de imbunatatiri
funciare de utilitate publica din domeniul agricol, organizate potrivit legii,
aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii si alimentatiei nr. 30/1998
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 648 din 30 decembrie 1999
Ministrul agriculturii si alimentatiei,
avand in vedere prevederile art. 13 alin. (1) si ale art. 14 alin. (1) din
Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 84/1996, aprobat
prin Hotararea Guvernului nr. 611/1997,
vazand nota Directiei imbunatatiri funciare si protectia mediului privind
necesitatea actualizarii Metodologiei de atestare a persoanelor juridice care
au capacitatea de a desfasura activitati de imbunatatiri funciare, ca urmare a
desfiintarii Centrului de Perfectionare a Personalului din Agricultura Privata
Baneasa - Bucuresti potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 676/1999,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 6/1999 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei,
emite urmatorul ordin:
1. Se aproba modificarile si completarile la Metodologia de atestare a
persoanelor juridice care au capacitatea de a desfasura activitati de
imbunatatiri funciare, in scopul participarii acestora la licitatiile pentru
adjudecarea studiilor de teren, a proiectarii si a executarii lucrarilor de
imbunatatiri funciare de utilitate publica din domeniul agricol, organizate
potrivit legii, aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii si alimentatiei
nr. 30 din 6 mai 1998, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
220 din 16 iunie 1998, conform anexei care face parte integranta din prezentul
ordin.
2. Directia generala patrimoniu, fond funciar, cadastru si imbunatatiri
funciare, prin Directia imbunatatiri funciare si protectia mediului, va difuza
prezentul ordin tuturor celor interesati si va urmari modul de aplicare a
prevederilor acestuia.
3. Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I.
Ministrul agriculturii si alimentatiei,
Ioan Avram Muresan
ANEXA 1
METODOLOGIA
de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfasura
activitati de imbunatatiri funciare, in scopul participarii acestora la
licitatiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectarii si executarii
lucrarilor de imbunatatiri funciare de utilitate publica din domeniul agricol,
organizate potrivit legii
ARTICOL UNIC
Metodologia de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a
desfasura activitati de imbunatatiri funciare, in scopul participarii acestora
la licitatiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectarii si
executarii lucrarilor de imbunatatiri funciare de utilitate publica din
domeniul agricol, organizate potrivit legii, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La capitolul III, punctul 7 va avea urmatorul cuprins:
"7. Comisia de atestare a persoanelor juridice prevazute la pct. 4
este numita prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei pentru o
perioada de 2 ani. Comisia este formata din minimum 9 specialisti din cadrul
Ministerului Agriculturii si Alimentatiei si al Ministerului Lucrarilor Publice
si Amenajarii Teritoriului si din unele unitati de invatamant superior de
specialitate, de cercetare si de proiectare, de executie si exploatare de
profil. Comisia de atestare poate fi ajutata in cadrul lucrarilor sale, dupa
caz, de consultanti tehnici pe probleme specifice, convocati la solicitarea
presedintelui acesteia."
2. La capitolul III, punctul 7 alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
"(4) Lucrarile comisiei de atestare se desfasoara la sediul Regiei
Autonome a Imbunatatirilor Funciare."
3. La capitolul III, punctul 7 alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:
"(5) Secretariatul comisiei de atestare se asigura de specialisti din
cadrul directiei de specialitate din Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si
al Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare."
4. La capitolul V, punctul 14 alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
"14. Persoana juridica care doreste sa obtina atestarea pentru a
participa la licitatii in domeniul imbunatatirilor funciare va inainta
secretariatului comisiei de atestare cererea-tip de atestare, insotita de
documentele prin care sa demonstreze ca indeplineste conditiile obligatorii
prevazute la pct. 13."
5. La capitolul V, punctul 20 alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"(1) Procesele-verbale se scriu intr-un registru special, care se va
pastra in conditii de siguranta la secretariatul comisiei de atestare si se va
arhiva la sediul Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare."
6. La capitolul V, punctul 22 alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"(1) Certificatele vor fi numerotate, se vor consemna intr-un registru
special de evidenta, care se va pastra, in conditii de siguranta, la
secretariatul comisiei de atestare si se va arhiva la sediul Regiei Autonome a
Imbunatatirilor Funciare."
7. La capitolul V, punctul 22 alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
"(4) Editarea certificatelor de atestare se face prin grija Regiei
Autonome a Imbunatatirilor Funciare."
8. La capitolul V, punctul 23 va avea urmatorul cuprins:
"23. Tariful pentru obtinerea atestarii se stabileste diferentiat, pe
activitatile prevazute la pct. 5, de catre Regia Autonoma a Imbunatatirilor
Funciare si se aproba de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei. Persoana
juridica care solicita atestarea depune valoarea tarifului, in numerar, la
casieria Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare sau prin ordin de plata, la
prezentare, in contul deschis separat pentru aceasta activitate.
Regia Autonoma a Imbunatatirilor Funciare va suporta, din tarifele
incasate, cheltuielile cu functionarea comisiei de atestare."
9. In anexa nr. 1, punctul 6 va avea urmatorul cuprins:
"6. Lucrarile si masurile agropedoameliorative cuprind, dupa caz:
lucrari de nivelare-modelare a terenului, scarificari, afanari adanci, rigole
si santuri de scurgere a apei, araturi in benzi cu coame, drenuri cartita,
udari de spalare a saraturilor, aplicarea de amenajamente, defrisari, scoateri
de cioturi, lucrari de amenajare si nivelare a terenurilor, afectate de
excavari de materii prime, pentru darea in folosinta agricola a acestora."
10. In anexa nr. 2, la titlul "Membri:", prima liniuta va avea
urmatorul cuprins:
"- 2 reprezentanti ai Ministerului Agriculturii si Alimentatiei."
11. In anexa nr. 2, la titlul "Membri:", dupa prima liniuta se
introduce o liniuta cu urmatorul cuprins:
"- un reprezentant al Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului"
12. In anexa nr. 2, titlul "Consultanti pe probleme specifice:"
va avea urmatorul cuprins:
"La solicitarea comisiei de atestare, in functie de necesitati se pot
invita specialisti in calitate de consultanti."
13. In anexa nr. 2, titlul "Secretariat:" va avea urmatorul
cuprins:
Secretariat:
"- un reprezentant al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei
- un reprezentant al Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare."
14. In anexa nr. 7 certificatul de atestare va fi semnat astfel:
"Presedinte,
....................................
(numele, prenumele, semnatura si stampila)"