Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.157 din 31.10.2014

pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind procedurile de planificare a resursei de aviaţie, cooperarea şi accesul la bordul aeronavelor Ministerului Afacerilor Interne, aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 94/2010
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 803 din 04 noiembrie 2014



SmartCity1

În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin: Articolul INormele metodologice privind procedurile de planificare a resursei de aviaţie, cooperarea şi accesul la bordul aeronavelor Ministerului Afacerilor Interne, aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 94/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 255 din 20 aprilie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, literele g) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins: g)misiuni de cooperare - ansamblul de activităţi efectuate pentru organizarea, desfăşurarea şi evaluarea misiunilor ce presupun activităţi aeronautice, executate în baza planului-cadru, planurilor de cooperare sau dispoziţiei secretarului de stat pentru ordine publică şi/sau secretarului de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare D.S.U.; h)situaţii deosebite - stările determinate de evenimente care, prin efectele sau amploarea lor, impun intervenţia aeriană cu mijloacele şi aeronavele utilizate de Inspectoratul General de Aviaţie al MAI, pentru asigurarea cu operativitate a misiunilor în domeniul ordinii şi siguranţei publice, a misiunilor umanitare/SMURD, precum şi pentru protecţia mediului înconjurător. 2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 3 (1) Direcţia generală management operaţional, denumită în continuare D.G.M.O., prin structura de specialitate, asigură suportul decizional, necesar conducerii MAI, în acord cu legislaţia incidentă, în vederea dispunerii măsurilor optime pentru îndeplinirea activităţilor aeronautice din competenţă.(2) Inspectoratul General de Aviaţie al MAI, denumit în continuare IGAv, planifică, organizează şi execută, în condiţiile legii, activităţile aeronautice, la solicitarea conducerii ministerului, a structurilor operative sau a autorităţilor publice centrale sau locale, denumite în continuare beneficiarii resursei de aviaţie. 3. La articolul 4, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(2) În vederea elaborării planului-cadru, inspectoratele generale/similare din cadrul MAI înaintează IGAv solicitările privind necesarul resursei de aviaţie pentru anul următor, în scris, până la data de 10 noiembrie a anului curent. Solicitările trebuie să fie argumentate corespunzător şi să cuprindă necesarul de ore de zbor în vederea realizării activităţilor specifice, precum şi a celor de pregătire sau instruire.(3) Planul-cadru se întocmeşte până la data de 30 noiembrie a anului curent pentru anul următor, se semnează de beneficiarii resursei de aviaţie, se avizează de Direcţia generală monitorizare, control operaţional şi inspecţie a activităţii serviciilor de ambulanţă şi UPU/CPU, denumită în continuare D.G.M.C.I.A.U, precum şi de D.G.M.O., Direcţia generală logistică, denumită în continuare D.G.L., Direcţia generală financiară, denumită în continuare D.G.F., şi se aprobă de secretarul de stat pentru ordine publică şi secretarul de stat, şef al D.S.U. 4. La articolul 5, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(3) Solicitările prevăzute la alin. (1) şi (2) se analizează la nivelul conducerii IGAv, care transmite ordinele necesare structurilor subordonate, pentru executarea misiunilor de zbor.(4) În situaţii deosebite sau de urgenţă, astfel cum acestea sunt definite potrivit legii, când situaţia operativă o impune, solicitarea se adresează direct inspectorului general al IGAv sau, după caz, comandanţilor structurilor din subordinea acestuia care, potrivit reglementărilor şi procedurilor interne proprii, au competenţa de a ordona executarea misiunilor de zbor şi obligaţia de a raporta ierarhic decizia luată. 5. La articolul 5, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5) , cu următorul cuprins: „(5) Echipajele integrate de salvare şi intervenţie aeriană/SMURD execută misiunile de zbor, în baza alertării, prin Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă «112», potrivit legii.“ 6. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 6Structurile/Instituţiile operative ale MAI care nu sunt cuprinse în planul-cadru pot solicita, în scris, secretarului de stat pentru ordine publică resursă de aviaţie din rezerva la dispoziţia IGAv, pentru executarea unor misiuni specifice. Detaliile privind realizarea acestora şi modul de cooperare se stabilesc în acord cu prevederile prezentelor norme metodologice. 7. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 7 (1) Solicitările beneficiarilor resursei de aviaţie, alţii decât structurile/instituţiile operative ale MAI, se adresează, după caz, secretarului de stat pentru ordine publică şi/sau secretarului de stat, şef al D.S.U.(2) Solicitările primite direct de IGAv se transmit, în funcţie de natura lor, în termen de cel mult 24 de ore de la primire, la D.G.M.O. şi/sau, după caz, la D.G.M.C.I.A.U.(3) Solicitările transmise în condiţiile alin. (1) şi (2) se analizează de D.G.M.O. şi/sau D.G.M.C.I.A.U, care formulează propuneri şi, după caz, elaborează dispoziţia secretarului de stat pentru ordine publică şi/sau secretarului de stat, şef al D.S.U. Conţinutul şi structura dispoziţiei privind executarea misiunilor sunt prevăzute în anexa nr. 2.(4) În situaţii deosebite sau de urgenţă, când se impune utilizarea de aeronave de capacitate mare, D.S.U./D.G.M.C.I.A.U solicită intervenţia în aceste condiţii inspectorului general al IGAv sau, după caz, comandanţilor structurilor din subordine care, potrivit reglementărilor incidente în materie, dispun executarea misiunilor de zbor şi au obligaţia de a raporta ierarhic realizarea intervenţiei. 8. La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 8 (1) IGAv informează zilnic, în scris, structura de specialitate cu atribuţii în monitorizarea situaţiei operative din cadrul D.G.M.O., cu privire la resursa de aviaţie utilizată, misiunile executate, cele planificate pentru ziua următoare şi disponibilitatea tehnică, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3. Aceste date se comunică secretarului de stat pentru ordine publică şi secretarului de stat, şef al D.S.U. 9. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 9Raportările realizate potrivit art. 8 alin. (2), precum şi stadiul îndeplinirii misiunilor cuprinse în planul-cadru se analizează semestrial sau atunci când situaţia o impune de către D.G.M.O. şi IGAv care, în funcţie de misiunile executate, fondurile financiare aflate la dispoziţie, resursa existentă/utilizată, înaintează propuneri corespunzătoare secretarului de stat pentru ordine publică şi secretarului de stat, şef al D.S.U. 10. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 10Răspunderea pentru organizarea şi realizarea activităţilor aeronautice revine, în părţile ce-i privesc, inspectorului general al IGAv şi/sau comandanţilor structurilor din subordine, respectiv beneficiarilor resursei de aviaţie. 11. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 11Regulile şi detaliile privind cooperarea între IGAv şi beneficiarii resursei de aviaţie se stabilesc prin planuri de măsuri/acţiune, care respectă prevederile prezentelor norme metodologice. Planurile de măsuri/acţiune cuprind, în principal, următoarele: a)misiunile desfăşurate de personalul participant la activităţile specifice; b)detalii despre zonele/locurile de acţiune; c)forţele şi mijloacele la dispoziţie, precum şi de intervenţie în caz de urgenţă la faţa locului; d)mijloacele de comunicaţii necesare desfăşurării/îndeplinirii misiunii, precum şi frecvenţele repartizate; e)instructajul privind respectarea normelor de siguranţa zborului, precum şi a normelor de securitate şi sănătate în muncă cu personalul participant pe timpul misiunii; f)prevederi referitoare la dispozitivul de pază a aeronavelor la locul de aterizare şi staţionare; g)măsuri de asigurare a transportului, cazării şi hrănirii echipajelor aeronavelor participante la misiune; h)elemente de evaluare a misiunilor executate; i)alte precizări care se impun, în funcţie de activitatea aeronautică desfăşurată. 12. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 12 (1) Pentru misiunile sau activităţile temporare dispuse de conducerea MAI, în scopul asigurării ordinii şi siguranţei publice pentru care se alocă resursă de aviaţie, structurile implicate întocmesc planuri de măsuri/acţiune, conform competenţelor.(2) Pentru misiunile în afara teritoriului naţional care presupun activităţi aeronautice cu privire la gestionarea situaţiilor deosebite sau de urgenţă, IGAv elaborează o notă-raport, cu avizul D.G.M.C.I.A.U şi D.G.M.O., respectiv al Direcţiei afaceri europene şi relaţii internaţionale, denumită în continuare D.A.E.R.I., D.G.F., care se supune aprobării ierarhice secretarului de stat pentru ordine publică şi secretarului de stat, şef al D.S.U., şi ministrului afacerilor interne. 13. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 13 (1) Accesul persoanelor la bordul aeronavelor MAI utilizate de IGAv, cu excepţia personalului aeronautic, se realizează în conformitate cu planurile de măsuri/acţiune aprobate sau, în lipsa acestora, cu aprobarea inspectorului general al IGAv ori, după caz, a comandanţilor structurilor din subordine.(2) În cadrul unor activităţi aniversare sau demonstrative sau în alte situaţii justificate, inspectorul general al IGAv poate aproba accesul la bordul aeronavelor şi pentru persoanele care nu sunt prevăzute în planurile de măsuri/acţiune.(3) În situaţii deosebite sau de urgenţă, când nu mai există timpul necesar solicitării aprobărilor legale, comandantul echipajului poate permite accesul la bordul aeronavei şi altor persoane, având obligaţia de a raporta ierarhic, de îndată, despre decizia luată.(4) Inspectorul general al IGAv asigură accesul la bordul aeronavelor personalului aeronautic aparţinând Autorităţii Aeronautice Militare Naţionale şi Autorităţii Aeronautice Civile Române, precum şi al altor organizaţii din ţară şi străinătate, la activităţi aeronautice de cooperare, instruire, calificare şi autorizare a personalului navigant propriu.(5) Comandantul echipajului are autoritatea finală de a decide în legătură cu accesul persoanelor la bordul aeronavei MAI, în funcţie de numărul locurilor disponibile, capacitatea de transport, performanţele aeronavei şi condiţiile de zbor.(6) Intervenţia în deciziile şi acţiunile echipajului a oricărei persoane aflate la bordul aeronavei MAI, pe timpul executării misiunii de zbor, este interzisă. 14. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIÎn termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, IGAv şi structurile care au alocată resursă de aviaţie prin planul-cadru îşi actualizează procedurile interne specifice. Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Gabriel Oprea
ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 1 la normele metodologice) MINISTERUL AFACERILOR INTERNE Aprob. Secretar de stat, Şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, ........ ................ ................ Aprob. Secretar de stat pentru ordine publică, ........ ................ ................ De acord, rog aprobaţi. Director general al Direcţiei generale monitorizare, control operaţional şi inspecţie a activităţii serviciilor de ambulanţă şi UPU/CPU, ........ ................ ................ Director general al Direcţiei generale logistice, ........ ................ ................ Director general al Direcţiei generale management operaţional, ........ ................ ................ Director general al Direcţiei generale financiare, ........ ................ ................ PLAN-CADRU de alocare a resursei de aviaţie al Inspectoratului General de Aviaţie în anul .....

Nr. crt. Structura Tipul misiunii Ore de zbor Observaţii
Solicitate Alocate
I. Misiuni operative
Total ore zbor
II. Misiuni umanitare/SMURD
Total ore zbor
III. Instruire şi pregătire
Total ore zbor
IV. Rezervă la dispoziţie pentru alte misiuni
Total ore zbor
TOTAL GENERAL:

NOTE: Fiecare inspectorat general/similar va solicita resursă de aviaţie pe structuri subordonate şi tipuri de misiuni.

Planul va fi semnat de inspectorii generali/similari, care solicită resursă de aviaţie. ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 2 la normele metodologice) CONŢINUTUL ŞI STRUCTURA dispoziţiei pentru executarea misiunilor În conţinutul dispoziţiei se vor stabili principalele elemente necesare executării misiunii, care vor viza: 1. descrierea tipului, caracterului şi scopului misiunii; 2. data şi ora decolării; 3. autorizări/aprobări/limite speciale de zbor; 4. zonele/localităţile sau rutele autorizate pentru operare; 5. aeroporturile/terenurile de decolare-aterizare; 6. forţele şi mijloacele de intervenţie şi modul de realizare a cooperării, în situaţii de urgenţă la faţa locului; 7. personalul care are acces la bordul aeronavei; 8. precizări privind structura de la care se alocă orele de zbor; 9. alte date necesare desfăşurării în siguranţă a misiunii.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 157/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 157 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu