ORDIN
Nr. 1658 din 15 decembrie 2000
pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar
al anului 2000
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 684 din 20 decembrie 2000
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Ministrul finantelor,
in baza prevederilor art. 75 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind
finantele publice si ale art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 447/1997 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si
completarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al
anului 2000, prezentate in anexa care face parte integranta din prezentul
ordin.
Art. 2
Directia generala trezorerie si contabilitate publica, celelalte directii
din cadrul Ministerului Finantelor, directiile generale ale finantelor publice
si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, precum
si unitatile lor subordonate vor lua masuri pentru indeplinirea dispozitiilor
prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2000
Operatiunile de incasari si plati aferente exercitiului bugetar al anului
2000 se efectueaza prin contul curent general al trezoreriei statului pana in
ziua de 29 decembrie 2000 inclusiv.
Ordonatorii de credite si agentii economici, indiferent de forma de
proprietate, precum si organele financiar contabile ale acestora, au obligatia
sa efectueze operatiunile care privesc veniturile si cheltuielile bugetului de
stat, ale bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor
fondurilor speciale si ale mijloacelor extrabugetare pe anul 2000, in
conformitate cu prezentele norme metodologice si cu programul prevazut in anexa
nr. 1 la acestea.
I. Incasarea veniturilor bugetare
1.1. Impozitele, taxele si celelalte venituri datorate bugetului de stat,
bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor
speciale, cu termene scadente pana la data de 31 decembrie 2000, se achita prin
depunerea ordinelor de plata de catre agentii economici potrivit programului
stabilit de bancile la care au conturile deschise, astfel incat documentele de
plata sa fie incasate in contul curent general al trezoreriei statului pana cel
mai tarziu la data de 29 decembrie 2000 inclusiv.
Bancile au obligatia sa deconteze pana in ziua de 29 decembrie 2000, in
contul curent general al trezoreriei statului, deschis la Banca Nationala a
Romaniei, ordinele de plata prezentate de agentii economici cu conturile
deschise la acestea, reprezentand impozite si taxe scadente pana la data de 31
decembrie 2000 inclusiv.
1.2. Institutiile publice care incaseaza venituri pentru bugetul de stat
sau bugetele locale, dupa caz, prin conturi colectoare, au obligatia sa vireze
la capitolele si subcapitolele de venituri ale bugetelor respective soldurile
aflate in conturile colectoare aferente, pana la data de 27 decembrie 2000.
Aceste conturi nu pot prezenta sold in bilantul incheiat la data de 31
decembrie 2000.
Sumele incasate in numerar de institutiile publice, reprezentand venituri
bugetare si mijloace extrabugetare, vor fi depuse cu foaie de varsamant direct
in conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetelor locale sau in conturile
fondurilor speciale si mijloacelor extrabugetare, pana la data de 29 decembrie
2000 inclusiv, dupa caz.
Impozitele si taxele incasate de agentii fiscali in perioada 27 - 29
decembrie 2000 vor fi depuse la casieria trezoreriei statului, pana cel tarziu
pe data de 29 decembrie 2000.
Eventualele sume in numerar ramase la trezoreriile statului, la care nu
functioneaza casierii-tezaur, se depun la sfarsitul zilei de 29 decembrie 2000
la unitatea bancara la care acestea au contul de disponibil, in genti de
numerar, operatiune care se inregistreaza in debitul contului 13 "Casa
tranzitorie".
1.3. Casa de Economii si Consemnatiuni care incaseaza veniturile pentru
bugetul statului sau pentru bugetele locale va stabili in cursul lunii
decembrie 2000 programul unitatilor din subordine, astfel incat persoanele
fizice sa aiba posibilitatea sa isi achite obligatiile catre bugetele
respective, potrivit conventiei incheiate cu Ministerul Finantelor sau cu
autoritatile administratiei publice locale, dupa caz.
Conducerea Casei de Economii si Consemnatiuni va dispune masuri la
unitatile din subordine ca veniturile bugetare incasate de catre acestea, care
privesc anul 2000, sa fie virate in contul curent general al trezoreriei
statului pana la data de 28 decembrie 2000 inclusiv.
II. Incheierea executiei bugetare la institutiile publice
2.1. Ordonatorii de credite raspund pentru asigurarea incheierii tuturor
operatiunilor financiare de incasari si plati aferente anului 2000, la
termenele prevazute in reglementarile in vigoare si in prezentele norme.
2.2. Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat vor
deschide, vor repartiza si, in cazuri justificate, vor retrage credite bugetare
institutiilor din subordine, pana cel tarziu la data de 20 decembrie 2000
inclusiv, asigurandu-se astfel timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la
finele anului.
Exceptie fac creditele bugetare suplimentate ordonatorilor de credite de la
Fondul de rezerva bugetara, Fondul de interventie la dispozitia Guvernului si
cele privind serviciul datoriei publice, care vor fi deschise si repartizate pe
masura aprobarii actelor normative respective.
2.3. Creditele bugetare deschise si repartizate, precum si cele care nu au
fost deschise, ramase neutilizate la data de 31 decembrie 2000 in conturile
ordonatorilor de credite, se anuleaza de drept conform prevederilor art. 76
alin. (2) din Legea privind finantele publice nr. 72/1996, acestea nemaiputand
fi angajate si utilizate prin plati dupa incheierea exercitiului bugetar anual.
2.4. Ordonatorii de credite vor dispune masuri severe privind angajarea
fondurilor pana la finele anului 2000, in limita creditelor bugetare aprobate
si deschise si a prevederilor de cheltuieli din fondurile speciale si din
mijloacele extrabugetare, numai pentru cheltuieli strict necesare functionarii
institutiilor publice, prevenindu-se risipa, formarea de stocuri de materiale
si marfuri peste necesar, efectuarea de cheltuieli neeconomicoase si altele. In
acest scop se va actiona pentru:
a) repartizarea creditelor bugetare in cadrul limitelor de cheltuieli
pentru luna decembrie 2000, aprobarea virarilor de credite in cazuri strict
justificate inainte de efectuarea cheltuielilor si cu respectarea dispozitiilor
legale in vigoare;
b) achitarea contravalorii bunurilor achizitionate, a lucrarilor efectuate
si receptionate, precum si a serviciilor prestate, din creditele bugetare
aprobate cu aceasta destinatie;
c) acordarea de avansuri in numerar spre decontare pentru actiuni care se
incheie si se deconteaza pana la finele anului.
Avansurile spre decontare, acordate pentru actiuni interne sau externe care
se finalizeaza in anul 2001, se deconteaza la data incheierii actiunii
respective, sumele neutilizate urmand sa fie virate in contul bugetului de stat
20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor
precedenti";
d) cheltuielile pentru deplasari, detasari, transferari vor fi efectuate in
limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul pe anul 2000, fiind interzisa
majorarea acestora prin virari de credite bugetare;
e) verificarea zilnica a operatiunilor privind deschiderea si repartizarea
de credite bugetare, precum si a platilor inregistrate in extrasele de cont
emise de unitatile trezoreriei statului, iar in cazul in care unele dintre
acestea nu apartin institutiei, se vor lua masuri pentru corectarea erorilor in
mod operativ;
f) in vederea indeplinirii conditiilor din acordurile de imprumuturi
externe pentru achizitionarea de bunuri din import, precum si pentru realizarea
angajamentelor care decurg din contractele externe incheiate in baza
acordurilor si conventiilor interguvernamentale, ordonatorii de credite pot
acorda avansurile prevazute in contracte, cu conditia justificarii acestora in
conformitate cu clauzele prevazute in contractele comerciale.
2.5. Avansurile acordate de catre institutiile publice in anul 2000 pentru
realizarea unor actiuni si categorii de cheltuieli finantate din fondurile
publice, conform Hotararii Guvernului nr. 85/1997, completata prin Hotararile
Guvernului nr. 587/1999, nr. 660/1999 si nr. 952/1999 precum si cele aferente
imprumuturilor externe la care statul are cota de participare, pe baza
contractelor incheiate cu furnizorii, vor fi decontate definitiv, in cursul
lunii decembrie, astfel incat la data de 29 decembrie 2000 sa se reflecte in
bunuri achizitionate, lucrari executate si servicii prestate, iar sumele ramase
neutilizate sa fie restituite ordonatorilor de credite si inregistrate in
conturile acestora pana la data de 29 decembrie 2000, reconstituindu-se platile
de casa.
Fac exceptie de la aceasta regula sumele acordate anticipat unitatilor
furnizoare care, potrivit dispozitiilor legale, presteaza servicii pe baza de
garantii (posta, telefon, furnizarea energiei electrice si a gazului metan si
servicii comunale), precum si avansurile acordate din imprumuturi externe
contractate potrivit legii, care se deconteaza conform conditiilor stabilite in
acordurile de imprumut convenite cu partile contractante.
In cazul obiectivelor de dezvoltare a utilitatilor municipale cu finantare
partiala din imprumuturi externe, in baza acordurilor incheiate de Romania cu
organismele financiare internationale, pentru contractele incheiate cu
finantare mixta din imprumuturi externe si din fonduri locale, alocatii din
bugetele locale si transferuri de la bugetul de stat, acordarea avansurilor se
va putea realiza in conditiile prevazute in contractele respective, potrivit
acordurilor incheiate.
Potrivit art. 40 alin. (3) din Legea nr. 72/1996 sumele reprezentand plati
in avans, efectuate in conditiile contractuale, pentru actiunile si categoriile
de cheltuieli prevazute in Hotararea Guvernului nr. 85/1997 cu completarile
ulterioare si nejustificate prin prestatiile realizate pana la finele anului
2000, vor fi recuperate in conditiile legii, in anul urmator, de catre
institutia care a acordat avansurile, si se vor restitui bugetului din care au
fost avansate, la subcapitolul "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara
a anilor precedenti" (contul 20.22.01.05, pentru bugetul de stat si,
respectiv, contul 21.22.02.05, pentru bugetele locale).
2.6. Institutiile publice vor efectua pana la data de 22 decembrie 2000
plata drepturilor de personal, a indemnizatiilor de asigurari sociale de stat
si a altor drepturi banesti aferente lunii decembrie 2000, in limita creditelor
bugetare deschise cu aceasta destinatie, precum si din disponibilul de mijloace
extrabugetare si din fonduri speciale, conform bugetelor aprobate.
Trezoreriile statului si unitatile bancare, dupa caz, vor esalona
institutiile publice pentru ridicarea numerarului necesar achitarii drepturilor
salariale, corespunzator datei de efectuare a platii drepturilor de personal,
si vor asigura, impreuna cu oficiile teritoriale de plati si decontari bancare
ale Bancii Nationale a Romaniei, sumele in numerar.
O data cu ridicarea numerarului pentru plata salariilor institutiile
publice vor prezenta si ordinele de plata pentru virarea contributiei de asigurari
sociale de stat, a contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate, a
impozitului pe salarii, a contributiei la Fondul pentru plata ajutorului de
somaj, a contributiei pentru pensia suplimentara, a sumelor retinute in contul
unor persoane juridice si fizice etc.
In cazul in care au ramas drepturi de personal aferente anului 2000
neplatite, acestea se achita in anul urmator din fondurile prevazute cu aceasta
destinatie in bugetul pe anul 2001.
2.7. Pentru actiunile care au fost finantate prin conturile 50.14.
"Disponibil pentru finantarea unitatilor Ministerului Apararii
Nationale" si 50.15 "Disponibil al institutiilor care nu au calitatea
de ordonatori de credite", deschise la trezoreriile statului, institutiile
publice au obligatia ca dupa plata salariilor sa vireze soldul conturilor
mentionate mai sus in conturile ordonatorilor de credite de la care au fost
primite fondurile respective, pana la data de 27 decembrie 2000.
Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat, care au
conturile deschise la trezoreria municipiului Bucuresti, vor asigura
reintregirea contului de cheltuieli pe anul 2000, deschis pe capitole si
titluri, cu sumele restituite din conturile 50.14 si 50.15, deschise pe seama
unitatilor din subordine.
2.8. Institutiile publice, inclusiv cele care au primit subventii de la
buget, au obligatia ca pana la data de 29 decembrie 2000 sa depuna in conturile
deschise la trezoreriile statului sumele aflate in casieria proprie.
2.9. Institutiile publice au obligatia ca pana cel tarziu la data de 27
decembrie 2000 sa lichideze operatiunile de mandat primite de la alte
institutii sau agenti economici si sa restituie sumele ramase neutilizate. In
contul "Sume de mandat si sume in depozit" nu pot fi mentinute sume
la finele anului 2000, cu exceptia cazurilor prevazute in anexa nr. 2 la
prezentele norme metodologice.
2.10. Institutiile publice vor lua masurile necesare ca eventualele
acreditive in lei, deschise pentru procurari de bunuri, ramase neutilizate pana
la finele anului 2000, sa fie restituite pana la data de 27 decembrie 2000 in
conturile din care au fost acordate, in vederea reconstituirii platilor de
casa.
Acreditivele in valuta, deschise de catre institutiile publice finantate
din bugetul de stat pentru importurile care sunt in curs de derulare, precum si
comisioanele in valuta aferente acestora, se mentin pana la lichidarea
contractului respectiv. Sumele in valuta ramase nefolosite dupa terminarea
contractelor se vireaza la rezerva internationala valutara a statului, iar
contravaloarea in lei se varsa la bugetul de stat pe anul 2001, in contul
bugetului de stat 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea
bugetara a anilor precedenti", in termen de 5 zile de la incheierea
importurilor.
2.11. Institutiile publice care au rezervat in cursul anului la banci, in
conturi distincte, sume de la buget, din mijloace extrabugetare si din fonduri
speciale, pentru procurarea de valuta, potrivit normelor in vigoare, vor
dispune restituirea disponibilitatilor neutilizate aflate in conturile deschise
la banci, pentru reintregirea platilor de casa in conturile din care au fost
alocate, pana la data de 27 decembrie 2000. Ordonatorii de credite raspund de
efectuarea acestei operatiuni in timp util.
2.12. Valuta procurata din credite bugetare sau din fonduri speciale si
ramasa neutilizata la finele anului se depune in contul rezervei internationale
valutare a statului, iar cu contravaloarea in lei a valutei se reconstituie
platile de casa la subdiviziunea respectiva. Face exceptie valuta procurata
pana la finele anului, in scopul rambursarii la extern a ratelor la
imprumuturile guvernamentale si plata de dobanzi si comisioane, la termenele
scadente pana la data de 15 ianuarie 2001.
Valuta procurata din mijloace extrabugetare (pentru care legea prevede
reportarea soldului la finele anului) sau din alte fonduri cu destinatie
speciala, precum si garantiile in valuta depuse la unitatile vamale, aflate in
conturile institutiilor publice deschise la banci, se reporteaza in anul
urmator pentru a fi utilizate in scopul pentru care au fost procurate.
Institutiile publice care au incasat in conturi distincte valuta pentru
serviciile prestate sau pentru lucrarile executate si care, potrivit legii,
reprezinta venituri bugetare au obligatia sa vireze valuta respectiva la
rezerva internationala valutara a statului, iar contravaloarea in lei se va
vira la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si la bugetele
locale, dupa caz, pana la data de 28 decembrie 2000, la subdiviziunea la care
se incaseaza venitul respectiv. Ordonatorii de credite si conducatorii
compartimentelor financiar-contabile raspund de eventualele sume ramase
neregularizate la finele anului.
2.13. Reprezentantele Romaniei din strainatate aplica prevederile
prezentelor norme metodologice cu privire la plata salariilor, incasarea
sumelor de la debitori, plata obligatiilor pentru procurari de bunuri si
servicii si efectuarea inventarierii patrimoniului.
Disponibilitatile in valuta procurate din credite bugetare, ramase la
finele anului 2000 in conturile reprezentantelor diplomatice si comerciale ale
Romaniei din strainatate, se reporteaza in anul urmator si se regularizeaza cu
bugetul de stat, de catre Ministerul Afacerilor Externe si de catre celelalte
ministere care finanteaza cheltuieli de aceasta natura, astfel:
- in termen de 45 de zile pentru reprezentantele din Europa si in termen de
60 de zile pentru reprezentantele din celelalte continente. Contravaloarea in
lei a valutelor existente la data de 31 decembrie 2000, stabilite la cursul de
schimb valutar de la data la care are loc operatiunea de regularizare, se
vireaza de Ministerul Afacerilor Externe si de celelalte ministere, din
creditele bugetare aprobate pentru anul 2001, la bugetul de stat pe anul 2001,
in contul bugetar 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea
bugetara a anilor precedenti", deschis la Directia de trezorerie a
municipiului Bucuresti.
Taxele consulare incasate si lasate la dispozitia reprezentantilor Romaniei
in strainatate, ramase in sold la finele anului 2000, se reporteaza in anul
urmator, in conditiile art. II alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 33/1996,
aprobata si modificata prin Legea nr. 33/1997.
2.14. Disponibilitatile institutiilor publice finantate integral din
venituri extrabugetare, ramase la finele anului 2000 in contul 50.03
"Disponibil din venituri extrabugetare", se reporteaza in anul
urmator cu aceeasi destinatie, in situatia in care in actele normative de constituire
si utilizare a acestor venituri este prevazut astfel.
In situatia in care in actele normative de constituire si utilizare a
veniturilor extrabugetare mentionate mai sus nu s-a prevazut reportarea
acestora la finele anului, disponibilitatile ramase dupa rezervarea anuala a
sumelor corespunzatoare amortizarii mijloacelor fixe, prevazute de art. 2 din
Ordonanta Guvernului nr. 14/1998, aprobata si modificata prin Legea 27/1999,
si, respectiv, a sumelor aferente obligatiilor financiare scadente si neachitate
la data de 31 decembrie 2000, se vireaza in conturile bugetului de stat sau ale
bugetelor locale, mentionate la pct. 2.15, dupa caz, pana la data de 31
ianuarie 2001.
2.15. Institutiile publice finantate integral din bugetul de stat sau din
bugetele locale, dupa caz, care gestioneaza mijloace extrabugetare pentru care
in actele normative de constituire nu a fost prevazuta reportarea in anul
urmator a soldului ramas la finele anului, au obligatia de a vira integral
disponibilitatile respective in contul bugetului de stat 20.21.01.12
"Varsaminte din disponibilitatile institutiilor publice si activitatilor
autofinantate" sau in contul bugetelor locale 21.21.02.12 "Varsaminte
din disponibilitatile institutiilor publice si activitatilor autofinantate",
in functie de subordonarea acestora, in conditiile art. 8 din Legea bugetului
de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, la termenele prevazute de dispozitiile legale
in vigoare.
In situatia in care prin actele normative de constituire si utilizare a
mijloacelor extrabugetare gestionate de institutiile publice prevazute la
alineatul precedent se prevede reportarea acestora in anul urmator,
institutiile publice respective vor aplica prevederile acestor acte normative.
2.16. Excedentele rezultate din executia bugetelor institutiilor publice
finantate din venituri extrabugetare si, in completare, din alocatii acordate
de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, sub forma de
transferuri sau subventii, se regularizeaza la sfarsitul anului 2000, in limita
sumelor primite de la aceste bugete.
In acest scop fiecare institutie publica va vira cu ordin de plata sumele
stabilite potrivit alineatului de mai sus, in contul institutiei ierarhic
superioare de la care s-au primit subventiile sau transferurile, dupa caz,
astfel:
- daca transferurile si subventiile au fost acordate direct de catre
ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, sumele se restituie in
conturile acestora deschise la trezoreria municipiului Bucuresti. Operatiunea
de virare se efectueaza pana la data de 27 decembrie 2000;
- daca sumele respective se cuvin ordonatorilor secundari de credite de la
care s-au primit transferurile sau subventiile respective, virarea se
efectueaza in contul acestora, deschis la trezoreria statului pana la data de
28 decembrie 2000.
In acelasi termen se vireaza si sumele catre bugetele locale, in cazul in
care transferurile si subventiile au fost alocate de consiliile judetene sau de
consiliile locale, dupa caz.
Disponibilitatile ramase in cont dupa regularizare se reporteaza in anul
urmator cu aceeasi destinatie numai daca in actele normative de constituire si
utilizare a veniturilor extrabugetare respective se prevede astfel.
In situatia in care in actele normative de constituire si utilizare a
veniturilor extrabugetare mentionate mai sus nu s-a prevazut reportarea
acestora, disponibilitatile ramase dupa regularizare se vireaza in conturile
bugetului de stat sau ale bugetelor locale, dupa caz, mentionate la pct. 2.15.
2.17. Unitatile sanitare au obligatia sa restituie sumele ramase
neutilizate din transferuri primite de la bugetul de stat, care se stabilesc ca
diferente intre transferurile primite si totalul platilor de casa efectuate
pentru finantarea programelor nationale de sanatate si pentru actiuni de
sanatate si dotarea cu aparatura de mare performanta, potrivit bugetelor de
venituri si cheltuieli aprobate pe anul 2000.
Operatiunea de regularizare se efectueaza astfel:
- unitatile sanitare direct subordonate Ministerului Sanatatii vireaza
sumele respective in contul acestuia, deschis la trezoreria municipiului
Bucuresti, pana la data de 27 decembrie 2000;
- unitatile sanitare care au primit transferuri prin directiile de sanatate
publica judetene si, respectiv, a municipiului Bucuresti vireaza sumele
respective in contul acestora, deschis la trezoreriile statului pana la data de
28 decembrie 2000.
Dupa efectuarea operatiunilor de virare contul 50.47 "Disponibil din
alocatii bugetare cu destinatie speciala", deschis pe seama unitatilor
sanitare, nu va putea prezenta sold.
Soldul contului 50.41 "Disponibil din activitatea sanitara conform
Legii nr. 145/1997" se reporteaza in anul urmator.
2.18. Institutiile de invatamant superior de stat aflate in coordonarea
Ministerului Educatiei Nationale, finantate in conditiile Legii nr. 84/1995
republicata, reporteaza in anul urmator disponibilitatile ramase in conturile
50.46 "Disponibil pentru finantarea activitatii de baza a institutiilor de
invatamant superior" si 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu
destinatie speciala", reprezentand sume alocate de la bugetul de stat
pentru burse, alte forme de protectie sociala si pentru realizarea unor
obiective de investitii.
Celelalte alocatii de la bugetul de stat ramase neutilizate la finele
anului 2000 in contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu
destinatie speciala" se restituie de fiecare institutie de invatamant
superior, pana la data de 15 ianuarie 2001 la bugetul de stat pe anul 2001 la
subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a
anilor precedenti".
Institutiile de invatamant superior publica indicatorii sintetici ai
executiei bugetare anuale potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4 la
prezentele norme metodologice.
2.19. Potrivit Hotararii Guvernului nr. 86/1999 sumele constituite pentru
organizarea taberelor, excursiilor, expeditiilor scolare si a altor forme de
petrecere a timpului liber pentru prescolari si elevi, ramase necheltuite la
finele anului 2000, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
2.20. Institutiile publice de cultura regularizeaza soldul contului de
disponibil de la finele anului 2000 potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) si
(3) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996, aprobata si modificata prin Legea nr.
86/1996.
Cu sumele regularizate ordonatorii de credite principali si secundari vor
reconstitui platile de casa pe anul 2000 in conturile din care au fost acordate
transferurile si subventiile.
2.21. In cazul unitatilor sportive finantate din venituri extrabugetare si
din alocatii de la bugetul de stat soldul contului de disponibil la finele
anului 2000 se reporteaza in anul urmator, cu exceptia alocatiilor de la
bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, aferente obligatiilor,
activitatilor ori programelor minimale stabilite prin contracte si nerealizate,
care se vireaza la bugetele din care au fost finantate.
2.22. Sumele ramase neutilizate la finele anului 2000 in contul de
disponibil pentru mijloace extrabugetare din cota de 70% din contravaloarea
serviciilor prestate, conform Legii nr. 75/1995, de catre inspectoratele pentru
calitatea semintelor si materialului saditor, Laboratorul Central pentru
Controlul Calitatii Semintelor si Institutul pentru Testarea si Inregistrarea
Soiurilor, se varsa la bugetul de stat pana la data de 28 decembrie 2000 la
subcapitolul 21.01.05 "Taxe pentru analize efectuate de laboratoare,
altele decat cele sanitare de pe langa institutii". In cazul in care la
finele anului 2000 se afla sume de natura celor de mai sus in contul
Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, acestea vor fi virate la bugetul de
stat, in acelasi termen, si la subcapitolul mentionat mai sus.
2.23. Veniturile incasate de ministerele de resort si de Fondul Proprietatii
de Stat din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale si din
dividende, precum si cele incasate de Agentia de Valorificare a Activelor
Bancare din valorificarea activelor bancare neperformante, ramase dupa
deducerea cheltuielilor prevazute in bugetele acestor institutii, se vireaza in
conturile speciale in lei si valuta, dupa caz, deschise pe seama Ministerului
Finantelor, la termenele stabilite prin actele normative in vigoare.
Fondul Proprietatii de Stat intocmeste si anexeaza la bilantul contabil pe
anul 2000 contul de executie a veniturilor si cheltuielilor, potrivit anexei
nr. 3 la prezentele norme metodologice.
2.24. In cazul in care prin acte normative si norme metodologice sunt
prevazute operatiuni financiare care privesc bugetul de stat, bugetele locale
si bugetele fondurilor speciale, dupa caz, si in care este prevazuta destinatia
disponibilitatilor la finele anului, operatiunile de incheiere si regularizare
se vor efectua potrivit acestor reglementari.
2.25. Institutiile publice au obligatia de a lua masurile necesare pentru
lichidarea, pana la finele anului, a imobilizarilor de fonduri in debitori,
clienti si alte creante, iar cu sumele incasate vor fi reconstituite platile de
casa sau vor fi virate la bugetul de stat in contul 20.22.01.05
"Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti"
(in cazul in care acestea provin din finantarea bugetara a anilor precedenti).
In raportul la darea de seama contabila pe anul 2000 se va analiza in mod
deosebit situatia creantelor pe categorii de operatiuni si surse de finantare
si cauzele care le-au determinat, precum si masurile stabilite pentru
lichidarea acestora.
2.26. Excedentul bugetului propriu de venituri si cheltuieli al Agentiei
Nationale pentru Locuinte inregistrat la finele anului 2000 se raporteaza in
anul urmator potrivit art. 22 alin. (2) din Legea nr. 152/1998.
2.27. Disponibilitatile din fondurile publice destinate cofinantarii in
bani a contributiei financiare a Comunitatii Europene, ramase la finele anului
bugetar 2000 in conturile structurilor de implementare, raman la dispozitia
acestora reportandu-se in anul urmator pentru a fi folosite cu aceeasi
destinatie.
2.28. Institutiile publice au obligatia, in conformitate cu dispozitiile legale
in vigoare, sa efectueze inventarierea patrimoniului potrivit Legii
contabilitatii nr. 82/1991, republicata, si Normelor privind organizarea si
efectuarea inventarierii patrimoniului, aprobate prin Ordinul ministrului
finantelor nr. 2.388/1995, sa intocmeasca registrul-inventar conform normelor
in vigoare si sa reflecte rezultatele inventarierii in bilantul contabil de la
finele anului 2000.
Ordonatorii de credite au obligatia sa analizeze structura stocurilor
inventariate si sa stabileasca materialele aflate in stoc, fara utilizare,
cauzele mentinerii acestora, precum si raspunderea persoanelor vinovate de
imobilizarea fondurilor in astfel de bunuri.
2.29. Institutiile publice au obligatia ca in primele 7 zile lucratoare ale
lunii ianuarie a anului 2001 sa confirme trezoreriei statului la care au
conturile deschise soldurile conturilor de credite repartizate, cheltuieli
bugetare si de disponibilitati.
Eventualele diferente fata de soldurile respective, aflate in
contabilitatea trezoreriei statului, vor fi clarificate operativ, fiind
interzisa incheierea executiei bugetare la finele anului 2000 cu diferente.
Institutiile publice au obligatia de a prezenta trezoreriilor statului la
care au conturile deschise darile de seama contabile asupra executiei bugetare
pe anul 2000, pentru obtinerea vizei privind exactitatea platilor de casa si a
soldurilor conturilor de disponibilitati cu cele din conturile corespunzatoare,
deschise la trezoreria statului.
2.30. Ordonatorii de credite principali si secundari vor centraliza datele
din darile de seama contabile primite de la institutiile publice din subordine,
numai daca acestea sunt vizate de trezoreriile statului.
III. Regularizari financiare cu bugetul de stat de catre regii autonome si
societati sau companii nationale
3.1. Companiile si societatile comerciale din sectorul minier vor proceda
la recalcularea si regularizarea cu bugetul de stat a subventiilor, conform
prevederilor din Normele metodologice privind acordarea, utilizarea si
controlul subventiilor pentru produsele din industria carbunelui, minereurilor
feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere, precum si ale
transferurilor destinate actiunilor de protectie sociala a personalului din
acest domeniu, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 311/1999.
De asemenea, se va tine seama si de prevederile pct. 4 din Normele comune
ale Ministerului Finantelor si Ministerului Transporturilor nr.
90.957/DTR/1903/1999 si 869/TB/1003/1999 privind fundamentarea, acordarea si
justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activitati
desfasurate de agentii economici de sub autoritatea Ministerului
Transporturilor, precum si alte reglementari in domeniu. Sumele primite in plus
se vireaza la bugetul de stat la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de
fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 3 zile
de la stabilirea acestora.
Agentii economici care au beneficiat in anul 2000 de subventii pentru
acoperirea diferentelor de pret si de tarif, subventii pe produse si
activitati, transferuri sau prime de la bugetul de stat sau de la bugetele
locale, dupa caz, au obligatia sa verifice exactitatea acestora pe baza datelor
definitive, iar in cazul in care se constata ca s-au primit sume in plus,
acestea vor fi restituite bugetului de stat sau bugetelor locale, dupa caz, pe
anul 2001, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea
bugetara a anilor precedenti", respectiv 22.02.05, pana la data de 31
ianuarie 2001.
Ordonatorii principali de credite, prin bugetele carora s-au acordat in
anul 2000 fonduri de la bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, pentru
subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif, subventii pe produse
si activitati, transferuri si prime, au obligatia, potrivit dispozitiilor
legale, sa verifice justificarea acordarii sumelor respective regiilor
autonome, societatilor comerciale sau companiilor nationale si oricaror
beneficiari de asemenea sume, pana la data de 12 februarie 2001, pe baza
deconturilor definitive pe anul 2000.
In cazul in care din verificare rezulta ca s-au acordat sume necuvenite,
acestea vor fi virate de catre beneficiarii respectivi pana la data de 26
februarie 2001, in contul bugetului de stat 20.22.01.05 "Restituiri de
fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" sau in contul
bugetelor locale 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea
bugetara a anilor precedenti", dupa caz.
3.2. Ministerul Industriei si Comertului va regulariza subventiile acordate
in baza Hotararii Guvernului nr. 717/2000.
3.3. Creditele bugetare repartizate regiilor autonome, societatilor sau
companiilor nationale pentru finantarea investitiilor si ramase neutilizate la
data de 31 decembrie 2000 se anuleaza de drept potrivit reglementarilor in
vigoare.
3.4. Regiile autonome si societatile sau companiile nationale carora li
s-au preluat credite neperformante pentru investitii in baza Legii nr. 7/1992,
au obligatia sa ramburseze, in limita acestor credite, sume din resursele
financiare destinate finantarii investitiilor si ramase disponibile, la finele
anului 2000.
Rambursarea se efectueaza in contul 50.18 "Disponibil din sumele
incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor rezultate din aplicarea
Legii nr. 7/1992", deschis la trezoreriile municipiilor resedinta de judet
pe seama Ministerului Finantelor.
Bancile in a caror evidenta sunt inregistrate credite neperformante, precum
si organele de control financiar de stat ale Ministerului Finantelor vor
verifica la fiecare agent economic, in termen de 20 de zile de la data
incheierii si depunerii bilantului contabil pe anul 2000, posibilitatile de
reactivare a debitelor prin identificarea si preluarea unor noi surse
disponibile in contul creditelor neperformante.
3.5. Agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de
taxa pe valoarea adaugata, care au primit in anul 2000 alocatii de la bugetul
de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, pentru finantarea investitiilor,
isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta
bunurilor si serviciilor destinate realizarii obiectivelor de investitii cu
finantare bugetara in conditiile art. 18 - 21 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000.
Sumele deduse in anul 2000, inclusiv cele restituite de organele fiscale in
cursul anului 2000, pe caile prevazute la art. 21 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000, se inregistreaza ca reconstituiri de plati in contul de
cheltuieli bugetare deschis la trezoreriile statului si se folosesc pentru
finantarea aceluiasi obiectiv de investitii, pana la data de 31 decembrie 2000.
Sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor
aprovizionate si serviciilor prestate in luna decembrie 2000, pentru investitii
finantate din alocatii bugetare, si care se ramburseaza de catre organele
fiscale in anul 2001 se vireaza de catre agentii economici respectivi la
bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, in anul 2001 la subcapitolul
22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor
precedenti", respectiv la subcapitolul 22.02.05, in termen de 5 zile de la
data incasarii in cont a sumelor respective, de la organele financiare.
IV. Incheierea executiei bugetelor locale
4.1. Primariile sectoarelor din municipiul Bucuresti vor lua masuri ca pana
la data de 28 decembrie 2000 sa vireze soldul contului 27 "Venituri
incasate pentru bugetul Capitalei", in contul de venituri al bugetului
Consiliului General al Municipiului Bucuresti, deschis la trezoreria municipiului
Bucuresti. Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata in care pe verso
se inscriu sursele de venituri.
NOTA:
Sumele incasate in contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul
Capitalei" in datele de 28 si 29 decembrie 2000 vor fi preluate in executia
bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti la data de 31 decembrie
2000, scop in care trezoreriile statului din municipiul Bucuresti vor efectua
urmatoarele operatiuni:
1. Trezoreriile statului din municipiul Bucuresti vor inchide la data de 29
decembrie 2000 contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei"
prin creditul contului 63 "Decontari privind executia bugetului
Capitalei". Pentru aceasta operatiune se transmite in aceeasi zi Directiei
de trezorerie a municipiului Bucuresti un exemplar din nota contabila impreuna
cu situatia sintetica a contului 27 cu desfasurarea pe capitole si subcapitole
de venituri, situatie care va fi confirmata prin semnatura persoanelor
autorizate ale primariilor respective.
2. Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti, pe baza notelor
contabile transmise de trezoreriile de sector a municipiului Bucuresti si a
documentelor anexate, inregistreaza cu data de 29 decembrie 2000 in executia
bugetului Capitalei veniturile respective, creditand contul 21 "Veniturile
bugetului local analitice" sau 28 "Venituri cu destinatie speciala
ale bugetului local", dupa caz (conform clasificatiei bugetare) prin
debitul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei".
3. La data de 4 ianuarie 2001 trezoreriile statului de sector vireaza cu
ordin de plata soldul contului 63 "Decontari privind executia bugetului
Capitalei" in contul deschis la Banca Nationala a Romaniei - oficiul
teritorial de plati si decontari bancare SMB, pe seama Directiei de trezorerie
a municipiului Bucuresti. La primirea sumelor Directia de trezorerie a
municipiului Bucuresti crediteaza contul 63 "Decontari privind executia
bugetului Capitalei" prin debitul contului 60 "Cont curent al
trezoreriei la Banca Nationala a Romaniei".
4.2. Institutiile publice din municipiul Bucuresti, care au fost finantate
in anul 2000 prin sume alocate din bugetul Consiliului General al Municipiului
Bucuresti in contul 50.26 "Disponibil din bugetul local al Capitalei
pentru efectuarea cheltuielilor", deschis la trezoreria statului, vor vira
soldul acestui cont in contul ordonatorului de la care au primit sumele
respective, deschis la trezoreria municipiului Bucuresti pentru reconstituirea
platilor de casa pe anul 2000.
Soldul contului 50.26 "Disponibil din finantarea din alte bugete
locale" va fi virat pana la data de 28 decembrie 2000 de catre centrele de
plasament si centrele de primire a copilului in contul ordonatorului de credite
al bugetului local de la care s-a primit finantarea in cursul anului 2000, la
care se reconstituie platile de casa pe anul 2000.
4.3. Bugetele locale care au primit in cursul anului transferuri de la
bugetul de stat pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe,
restituie pe baza de ordin de plata tip trezorerie (OPHT) sumele ramase
nefolosite la finele anului 2000, determinate ca diferenta intre veniturile
incasate (subcapitolul 37.02.03) si cheltuielile efectuate din acestea, in
contul bugetului de stat 23.85.01.03 "Transferuri din bugetul de stat
catre bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi
externe".
De asemenea, autoritatile locale care au primit in cursul anului 2000 alte
subventii sau transferuri de la bugetul de stat sau de la bugetele fondurilor
speciale, dupa caz, restituie pana la data de 27 decembrie 2000 sumele ramase
neutilizate la finele anului, in contul ordonatorului principal de credite al
bugetului de stat sau al fondului special de la care au fost incasate. Sumele
care se restituie se determina ca diferenta intre subventiile sau transferurile
primite (inregistrate la subcapitole de venituri: 37.02.09 "Subventii
primite de bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a
copilului", 37.02.11 "Subventii primite de bugetele locale pentru
finantarea elaborarii si/sau actualizarii planurilor urbanistice generale si a
regulamentelor locale de urbanism", 39.02.02 "Subventii din bugetul
Fondului special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap catre
bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a drepturilor
copilului", 39.02.03 "Subventii din bugetul Fondului special de
solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap catre bugetele locale pentru
sustinerea sistemului de protectie a persoanelor cu handicap", 39.02.05
"Subventii primite de la bugetul fondului special pentru dezvoltarea
sistemului energetic") si platile de casa efectuate din aceste
transferuri.
In acest scop consiliile locale care administreaza bugetele respective
prezinta trezoreriei la care au conturile deschise ordine de plata intocmite
distinct pentru restituirea catre bugetul de stat sau catre bugetele fondurilor
speciale, dupa caz, a fiecarui tip de subventie primita, la care se anexeaza in
copie contul de executie a cheltuielilor suportate din subventiile primite, pe
baza caruia are loc operatiunea de regularizare cu bugetele respective.
4.4. In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale care au
beneficiat de sume defalcate din impozitul pe venit pentru finantarea
cheltuielilor din bugetele locale peste nivelul celor repartizate potrivit
prevederilor art. 31 alin. (1) si (2) din Legea nr. 76/2000, cu rectificarile
ulterioare, nu au restituit din proprie initiativa la bugetul de stat sumele
incasate in plus, unitatile trezoreriei statului vor restitui sumele respective
pe baza de nota contabila, in limita disponibilitatilor bugetului local si a
fondului de rulment, astfel:
21.34.02.02 "Sume defalcate din = 20.07.01.02 "Sume defalcate
din
impozitul pe venit impozitul pe venit
pentru echilibrarea pentru echilibrarea
bugetelor locale" bugetelor
locale"
si/sau, dupa caz,
21.34.02.03 "Sume defalcate din = 20.07.01.03 "Sume defalcate
din
impozitul pe venit impozitul pe venit
pentru pentru
subventionarea subventionarea
energiei termice energiei termice
livrate populatiei" livrate
populatiei"
In cazul in care efectuarea operatiunilor de mai sus determina gol de casa
al bugetului local unitatile trezoreriei statului, pe baza de nota contabila,
vor rezerva suma corespunzatoare golului de casa astfel creat, in creditul
contului 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii
golului temporar de casa", debitand corespunzator contul 84.98.02.04
"Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatilor
administrativ-teritoriale".
Operatiunile de mai sus se efectueaza la data de 29 decembrie 2000.
4.5. Consiliile judetene vor analiza disponibilitatile existente in soldul
contului 30.24 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit
pentru echilibrarea bugetelor locale", avand obligatia ca pana la data de
22 decembrie 2000 sa defalcheze sumele cuvenite bugetelor locale sau bugetului
propriu, pe baza criteriilor aprobate prin lege.
La finele anului 2000 contul 30.24 "Disponibil din cote defalcate din
impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" nu poate prezenta
sold.
4.6. Dupa efectuarea operatiunilor de regularizare cu bugetul de stat sau
cu bugetele fondurilor speciale, dupa caz, de catre autoritatile administratiei
publice locale, acestea impreuna cu unitatile trezoreriei statului vor stabili
rezultatul executiei curente a bugetelor locale in data de 29 decembrie 2000,
potrivit urmatorului mecanism:
4.6.1. Stabilirea rezultatului executiei curente a bugetului local (pe baza
veniturilor si cheltuielilor curente):
4.6.1.1. In situatia in care veniturile curente sunt mai mari decat
cheltuielile curente ale bugetului local:
a) Reintregirea fondului de rulment propriu al unitatilor
administrativ-teritoriale cu sumele repartizate din acesta in cursul anului
2000 pentru finantarea unor investitii din competenta autoritatilor
administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale
in interesul colectivitatii sau pentru acoperirea golurilor de casa ale
bugetului local. Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata, intocmit
de ordonatorii principali de credite si se inregistreaza in contabilitatea
unitatilor trezoreriei statului astfel:
84.98.02.19 "Disponibil din = 84.98.02.04 "Disponibil din
fondul
fondul de rulment de rulment propriu
destinat finantarii al unitatii
unor investitii sau administrativ-teritoriale"
pentru dezvoltarea
serviciilor publice
locale"
84.98.02.17 "Disponibil din = 84.98.02.04 "Disponibil din
fondul
fondul de rulment de rulment propriu
destinat acoperirii al unitatii
golului temporar
administrativ-teritoriale"
de casa"
b) Inchiderea conturilor de venituri curente si cheltuieli curente ale
bugetului local prin contul de excedent:
21 "Venituri curente ale = 82.98.02.01 "Excedent"
bugetului local"
(analitice pe
subdiviziunile
clasificatiei bugetare)
82.98.02.01 "Excedent" = 24 "Cheltuieli curente
ale
bugetului local"
(analitice pe subdiviziunile
clasificatiei bugetare)
c) Utilizarea cu prioritate a excedentului din exercitiul curent al
bugetului local pentru rambursarea imprumuturilor restante, a dobanzilor si
comisioanelor aferente acestora.
Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata prezentat de autoritatile
locale pana la data de 29 decembrie 2000, in limita soldului creditor al
contului 82.98.02.01, si se evidentiaza de catre unitatile trezoreriei statului
astfel:
82.98.02.01 "Excedent" = 61 "Cont corespondent al
trezoreriei"
d) Excedentul din exercitiul curent al bugetului local ramas dupa
efectuarea operatiunii mentionate la lit. c) se utilizeaza pentru constituirea
fondului de rulment propriu, scop in care unitatile trezoreriei statului
efectueaza urmatoarea operatiune (pe baza de nota contabila):
82.98.02.01 "Excedent" = 84.98.02.04 "Disponibil
din fondul
de rulment propriu
al unitatii
administrativ-teritoriale"
4.6.1.2. In situatia in care veniturile curente sunt mai mici decat
cheltuielile curente ale bugetului local:
a) Inchiderea conturilor de venituri curente si cheltuieli curente ale
bugetului local, prin contul de deficit:
21 "Venituri curente ale = 82.99.02.02 "Deficit acoperit
din
bugetului local" fondul de rulment
(analitice pe propriu al unitatilor
subdiviziunile
administrativ-teritoriale"
clasificatiei bugetare)
82.99.02.02 "Deficit acoperit = 24 "Cheltuieli curente ale
bugetului
din fondul de local" (analitice pe subdiviziunile
rulment propriu clasificatiei bugetare)
al unitatilor
administrativ-
teritoriale"
Operatiunea se efectueaza la data de 29 decembrie 2000 pe baza de nota contabila
intocmita de unitatile trezoreriei statului.
b) Diminuarea deficitului curent al bugetului local cu sumele repartizate
din fondul de rulment pe baza de hotarari ale consiliilor locale, pentru
finantarea unor investitii din competenta autoritatilor administratiei publice
locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul
colectivitatii.
Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata intocmit de ordonatorii
principali de credite, la nivelul sumelor efectiv utilizate, in limita soldului
creditor al contului 84.98.02.19 "Disponibil din fondul de rulment
destinat finantarii unor investitii sau pentru dezvoltarea serviciilor publice
locale", astfel:
84.98.02.19 "Disponibil din = 82.99.02.02 "Deficit acoperit
din
fondul de rulment fondul de rulment propriu
destinat finantarii al unitatilor
unor investitii sau
administrativ-teritoriale"
pentru dezvoltarea
serviciilor publice
locale"
NOTA:
In cazul in care prin hotarari ale consiliilor locale au fost repartizate
sume din fondul de rulment pentru finantarea unor investitii care nu s-au
utilizat, ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligatia ca
pana la data de 28 decembrie 2000 sa restituie sumele neutilizate la fondul de
rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale.
La finele anului 2000 contul 84.98.02.19 nu poate prezenta sold.
c) Deficitul rezultat din executia curenta a bugetului local, la nivelul
stabilit dupa efectuarea operatiunilor mentionate la lit. a) si b), se acopera
definitiv din fondul de rulment propriu al unitatilor
administrativ-teritoriale, scop in care se procedeaza astfel:
c.1) Pana la data de 5 ianuarie 2001 consiliile locale, judetene si
Consiliul General al Municipiului Bucuresti au obligatia sa aprobe acoperirea
definitiva din fondul de rulment a deficitului bugetului propriu pe anul 2000.
c.2) Pe baza hotararii consiliilor locale, judetene si a Consiliului
General al Municipiului Bucuresti ordonatorii principali de credite ai
bugetelor locale respective intocmesc ordine de plata pentru acoperirea
definitiva a deficitului bugetului local din fondul de rulment, astfel:
- suma utilizata temporar din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor
de casa inregistrate in cursul anului 2000, reflectata la finele anului in
soldul creditor al contului 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment
destinat acoperirii golului temporar de casa" se vireaza in contul
82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor
administrativ-teritoriale" diminuandu-se astfel deficitul;
- diferenta dintre deficitul curent total inregistrat de bugetul local
[determinat la lit. a) si b)], si suma acoperita din contul 84.98.02.17 se
vireaza din contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu
al unitatii administrativ-teritoriale" in contul 82.99.02.02 "Deficit
acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor
administrativ-teritoriale".
Dupa efectuarea operatiunilor mentionate la lit. c.2) contul 84.98.02.17
"Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de
casa" si contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment
propriu al unitatilor administrativ-teritoriale" nu mai prezinta sold.
Operatiunile mentionate la lit. c.2) se efectueaza in primele 5 zile
lucratoare ale anului 2001 si se inregistreaza in contabilitatea trezoreriei
statului si a autoritatilor administrativ-teritoriale ca operatiuni ale anului
2000.
4.6.2. Stabilirea rezultatului executiei veniturilor si cheltuielilor cu
destinatie speciala:
Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala se efectueaza
de unitatile trezoreriei statului distinct, pe fiecare subcapitol de venit si
cheltuiala cu destinatie speciala aferenta acestuia, prin debitul/creditul
contului "Excedent" sau "Deficit", dupa caz.
4.6.2.1. In situatia in care veniturile cu destinatie speciala sunt mai
mari decat cheltuielile cu destinatie speciala aferenta:
a) Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala:
28 "Venituri cu destinatie = 82.98.02.01 "Excedent"
speciala ale bugetului
local" (analitice pe fiecare
subcapitol de venit)
82.98.02.01 "Excedent" = 26 "Cheltuieli cu
destinatie speciala
ale bugetului local"
(analitice pe
fiecare subcapitol de cheltuiala)
b) Preluarea excedentelor inregistrate in exercitiul curent, determinate ca
diferenta intre veniturile si cheltuielile cu destinatie speciala aferente, in
conturile de disponibilitati cu destinatie speciala ale bugetului local:
82.98.02.01 "Excedent" = 83.98.02 "Disponibil din
venituri cu
destinatie speciala"
(analitice conform
clasificatiei bugetare)
4.6.2.2. In situatia in care veniturile cu destinatie speciala sunt mai
mici decat cheltuielile cu destinatie speciala aferente acestora:
a) Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala:
28 "Venituri cu destinatie = 82.99.02.03 "Deficit acoperit
din
speciala ale bugetului venituri cu destinatie
local" (analitice pe fiecare speciala ramase
disponibile
subcapitol de venit) din anii precedenti"
82.99.02.03 "Deficit acoperit = 26 "Cheltuieli cu destinatie
speciala
din venituri cu ale bugetului local"
(analitice pe
destinatie speciala fiecare subcapitol de cheltuiala)
ramase disponibile
din anii precedenti"
b) Acoperirea deficitelor inregistrate in exercitiul curent, determinate ca
diferenta intre veniturile si cheltuielile cu destinatie speciala aferente, din
disponibilitatile cu destinatie speciala ale bugetului local:
83.98.02 "Disponibil din = 82.99.02.03 "Deficit acoperit
din
venituri cu destinatie venituri cu destinatie
speciala" (analitice speciala ramase
disponibile
conform clasificatiei din anii precedenti"
bugetare)
4.7. Operatiunile de incheiere a executiei bugetelor locale se efectueaza
in trezoreria statului in primele 5 zile lucratoare din luna ianuarie 2001, cu
data de 29 decembrie 2000.
V. Incheierea executiei bugetului asigurarilor sociale de stat
5.1. Operatiunile de incheiere a executiei bugetului asigurarilor sociale
de stat se efectueaza astfel:
5.1.1. Trezoreriile statului orasenesti si municipale vireaza la data de 28
decembrie 2000 soldul contului 22 "Veniturile bugetului asigurarilor
sociale de stat" in acelasi cont deschis la trezoreria municipiului
resedinta de judet pe seama directiilor generale de munca si protectie sociala
(se transmite extrasul de cont impreuna cu documentele justificative).
In cazul in care contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor
sociale de stat" a fost deschis si la nivelul trezoreriilor municipale (cu
exceptia municipiului resedinta de judet) si orasenesti, unitatile de munca si
protectie sociala, pe seama carora este deschis contul, vor transfera platile
de casa inregistrate in acest cont in contul 25 "Cheltuielile bugetului
asigurarilor sociale de stat", deschis pe seama directiei generale de
munca si protectie sociala la trezoreria municipiului resedinta de judet.
Operatiunea se efectueaza cu ordin de plata in care contul 25
"Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" se crediteaza
in contabilitatea trezoreriei de la care se transfera platile respective, prin
debitul contului 61 "Contul corespondent al trezoreriei". La
trezoreria municipiului resedinta de judet preluarea platilor de casa se
evidentiaza prin debitarea contului 25 "Cheltuielile bugetului
asigurarilor sociale de stat" prin creditul contului 61 "Contul
corespondent al trezoreriei".
Totodata unitatea respectiva transmite directiei generale de munca si
protectie sociala contul de executie pe subdiviziunile clasificatiei bugetului
de asigurari sociale de stat pe baza caruia se vor inregistra platile de casa.
5.1.2. Trezoreriile statului din municipiile resedinta de judet si
sectoarele municipiului Bucuresti, precum si Directia de trezorerie a
municipiului Bucuresti incheie in contabilitatea proprie, la data de 29
decembrie 2000, executia bugetului asigurarilor sociale de stat reflectate in
conturile 22 si 25, astfel:
a) Contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de
stat" deschis pe seama Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, a
directiilor generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, si a Oficiului de Munca Bucuresti se crediteaza prin
debitul contului 22 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de
stat".
b) Contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de
stat" deschis pe seama Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si a
directiilor generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, se debiteaza prin creditul contului 25
"Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat".
Soldul contului 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale
de stat" ramane la data de 31 decembrie 2000 in contabilitatea trezoreriei
statului.
Pentru operatiunile inregistrate in contul 81 "Excedent/deficit al
bugetului asigurarilor sociale de stat" unitatile trezoreriei statului
elibereaza Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, directiilor generale de
munca si protectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si
Oficiului de Munca Bucuresti extrase de cont impreuna cu documentele
justificative.
c) Trezoreria statului resedinta de judet, trezoreriile de sector si
Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti vor urmari ca directiile
generale de munca si protectie sociala sa regularizeze pana la data de 15
ianuarie 2001, cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, rezultatul executiei
bugetului asigurarilor sociale de stat inregistrat la 31 decembrie 2000,
astfel:
- soldul creditor al contului 81 "Excedent/deficit al bugetului
asigurarilor sociale de stat" se vireaza cu ordin de plata in contul 81
"Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis
pe seama Ministerului Muncii si Protectiei Sociale la Directia de trezorerie a
municipiului Bucuresti;
- soldul debitor al contului 81 "Excedent/deficit al bugetului
asigurarilor sociale de stat" aflat in contabilitatea unitatilor
trezoreriei statului se preia de catre directiile generale de munca si protectie
sociala cu dispozitie de incasare din contul Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale, deschis la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti.
In contabilitatea trezoreriei statului, contul 81 "Excedent/deficit al
bugetului asigurarilor sociale de stat" se codifica astfel: cod cont
sintetic 81, cod capitol 98.04 pentru excedent si 99.04 pentru deficit.
d) In municipiul Bucuresti regularizarea rezultatului executiei bugetului
asigurarilor sociale de stat cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale se va
efectua astfel:
- Directia generala de munca si protectie sociala a municipiului Bucuresti
vireaza sau incaseaza, dupa caz, soldul contului 81 "Excedent/deficit al
bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis la trezoreriile
sectoarelor municipiului Bucuresti in/din contul propriu 81
"Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis
la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti, pana la data de 12 ianuarie
2001.
- La data de 15 ianuarie 2001 Directia generala de munca si protectie
sociala a municipiului Bucuresti vireaza/incaseaza, dupa caz, soldul contului
81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat"
in/din contul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale 81
"Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis
la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti.
- Pana la data de 15 ianuarie 2001 Oficiul de Munca Bucuresti vireaza cu
ordin de plata tip trezorerie soldul creditor al contului 81
"Excedent/deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis
la Trezoreria sectorului 1 in contul 81 "Excedent/deficit al bugetului
asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama Ministerului Muncii si
Protectiei Sociale la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti.
Pana la aceeasi data Oficiul de Munca Bucuresti are obligatia sa vireze in
contul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale 81 "Excedent/deficit al
bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis la Directia de trezorerie
a municipiului Bucuresti eventualele sume in valuta cuvenite bugetului
asigurarilor sociale de stat existente in sold la data de 31 decembrie 2000.
5.2. Ministerul Muncii si Protectiei Sociale centralizeaza in datele de 4
si 5 ianuarie 2000 soldul executiei de casa a bugetului asigurarilor sociale de
stat, inregistrat la trezoreriile statului, dupa care procedeaza astfel:
- in cazul in care executia bugetului asigurarilor sociale de stat
inregistreaza excedent, acesta se regularizeaza cu bugetul de stat in limita
transferurilor primite in anul 2000 de la bugetul de stat. Operatiunea se
dispune de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale cu ordin de plata, prin care
se vireaza din contul 81 "Excedent/deficit al bugetului asigurarilor
sociale de stat" in contul 23.85.01.04 "Transferuri din bugetul de
stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat" care functioneaza la
Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti.
VI. Incheierea executiei fondurilor speciale
6.1. Soldurile conturilor fondurilor speciale, ramase la finele anului 2000
se reporteaza in anul urmator de catre ordonatorii principali de credite,
potrivit dispozitiilor legale prin care s-a reglementat constituirea si
utilizarea fondurilor speciale respective.
In cazul in care anumite fonduri speciale au primit in anul 2000
transferuri sau subventii de la bugetul de stat, ordonatorii principali de
credite au obligatia sa regularizeze cu bugetul de stat, in baza art. 76 alin.
(3) din Legea nr. 72/1996, soldul disponibil ramas la finele anului 2000, in
limita transferurilor si subventiilor primite de la buget.
In aceasta regularizare se cuprind si transferurile alocate de la bugetul
de stat Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala in vederea sustinerii
programelor de dezvoltare regionala.
Operatiunea se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale anului 2001 ca
operatiune a anului 2000.
6.2. Institutiile publice vor lua masuri pentru virarea, pana la data de 27
decembrie 2000, in contul ordonatorilor principali de credite care
administreaza fondurile speciale, a disponibilitatilor aflate in conturile
fondurilor speciale la trezoreriile statului, si anume:
- "Disponibil din Fondul pentru plata ajutorului de somaj" (cont
30.04);
- "Disponibil din Fondul special de solidaritate sociala pentru persoanele
cu handicap" (cont 30.05);
- "Disponibil din Fondul special pentru sanatate publica" (cont
30.06);
- "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea si modernizarea
punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum si a celorlalte unitati
vamale" (cont 30.14);
- "Disponibil din Fondul national de solidaritate" (cont 30.21);
- "Disponibil din Fondul special de sustinere a invatamantului de
stat" (cont 30.22).
Eventualele sume incasate dupa aceasta data, pana la finele anului, raman
in conturile respective si se inregistreaza de catre institutiile publice in
contabilitatea proprie. Aceste sume vor fi incluse in contul de executie care
se prezinta ordonatorului principal de credite pentru a fi cuprinse in contul
anual de executie a fondului respectiv.
6.3. Institutiile publice au obligatia sa restituie pana la data de 27
decembrie 2000, in conturile din care au fost primite, disponibilitatile ramase
neutilizate in conturile: "Disponibil din cota repartizata din Fondul
special al drumurilor publice" (cont 50.25); "Disponibil din Fondul
pentru plata ajutorului de somaj, pentru efectuarea de cheltuieli" (cont
50.27); "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului
energetic, pentru efectuarea cheltuielilor de investitii" (cont 50.28);
"Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea si modernizarea
punctelor de control pentru trecerea frontierei, pentru efectuarea
cheltuielilor de investitii" (cont 50.29); "Disponibil pentru
efectuarea de cheltuieli din Fondul special de solidaritate sociala pentru
persoanele cu handicap" (cont 50.31); "Disponibil pentru efectuarea
de cheltuieli din Fondul national de solidaritate" (cont 50.67);
"Disponibil din Fondul special de sustinere a invatamantului de stat
pentru efectuarea de cheltuieli" (cont 50.71).
6.4. Ministerele si alte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale, care administreaza, potrivit legii, fonduri speciale, au obligatia ca
pe baza datelor contabile sa incheie executia bugetului fondului special in
contabilitatea proprie dupa principiul executiei de casa, si anume:
- cheltuielile fondului se inchid prin debitul contului "Fonduri
speciale" in care s-au inregistrat veniturile incasate de la 1 ianuarie la
31 decembrie 2000;
- contul de executie a fiecarui fond pe anul 2000 cuprinde veniturile
incasate si platile de casa efectuate pe subdiviziunile clasificatiei bugetare;
diferenta dintre venituri si cheltuieli reprezinta rezultatul executiei de casa
la finele anului 2000. Excedentul raportat in contul de executie trebuie sa
corespunda cu disponibilul aflat in contul de disponibil al fondului respectiv,
deschis la trezoreriile statului.
6.5. Ministerele si alte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale si locale, precum si institutiile subordonate acestora au obligatia sa
verifice sumele aflate in conturile 50.01 "Disponibil din fonduri cu
destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate", 50.02
"Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice
de subordonare locala" deschise la trezoreriile statului, avandu-se in
vedere ca in aceste conturi pot ramane la finele anului numai mijloace cu
destinatie speciala pentru care este prevazut expres in dispozitiile legale in
vigoare ca se reporteaza in anul urmator.
In acest scop, pana la data de 29 decembrie 2000 institutiile publice
respective vor prezenta trezoreriilor statului la care au deschise conturile
respective situatia sumelor privind fondurile speciale si temeiul legal in baza
carora se pot reporta in anul urmator (se reporteaza din oficiu sumele alocate
in anul 2000 din contributia in lei a ajutoarelor externe pentru finantarea
unor obiective si donatiile de la persoane fizice sau juridice, daca este
cazul). Sumele care nu se incadreaza in aceasta categorie vor fi virate la
bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, la cap. 22.01.30
"Incasari din alte surse", respectiv cap. 22.02.30 (la bugetele
locale), pana la data de 29 decembrie 2000, de catre institutiile publice
respective.
In cazul in care institutiile publice nu prezinta situatia mentionata mai
sus, pana la clarificarea situatiei trezoreriile statului nu vor aviza plati
din contul respectiv.
6.6. Disponibilitatile aflate la finele anului 2000 in contul de disponibil
al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala se reporteaza in anul urmator cu
aceeasi destinatie.
6.7. Soldul contului 50.73 "Disponibil din fondul pentru dezvoltare
regionala" ramas la finele anului 2000 se reporteaza in anul urmator.
VII. Alte precizari privind incheierea exercitiului bugetar pe anul 2000
7.1. Banca Nationala a Romaniei si centralele bancilor vor stabili
programul de lucru pentru luna decembrie 2000, astfel incat unitatile din
subordine sa efectueze operatiunile de incasari si plati in si din contul
general al trezoreriei statului la termenele si in conditiile stabilite de
prezentele norme metodologice.
7.2. Documentele de plati primite de la agentii economici, reprezentand
virari de impozite, taxe si alte venituri bugetare vor fi procesate in cadrul
programului de lucru stabilit pentru anul 2000.
7.3. Unitatile trezoreriilor statului, la care institutiile publice au
deschise conturile, vor elibera institutiilor respective extrase de cont cu
operatiunile efectuate pana la finele anului 2000 si vor solicita acestora
confirmarea scrisa a concordantei soldurilor conturilor cu cele din evidenta
proprie, pana la data de 8 ianuarie 2001. In cazul in care nu se respecta acest
termen, trezoreriile statului nu vor efectua plati din conturile institutiilor
respective.
7.4. Unitatile trezoreriei statului vor vira la data de 28 decembrie 2000
soldul contului 12 "Disponibil al trezoreriei la banca pentru efectuarea
de plati in numerar", deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane -
S.A., Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A., Bancii Agricole - S.A. etc., in
contul curent general al trezoreriei statului, deschis la oficiile teritoriale
de plati si decontari bancare judetene ale Bancii Nationale a Romaniei.
7.5. Trezoreriile statului la care institutiile publice au deschise
conturile vor verifica si vor viza, pentru exactitate, soldurile conturilor de
disponibilitati, precum si cele privind platile de casa ale bugetului de stat,
raportate in bilantul contabil incheiat pe anul 2000 (viza se acorda de catre
seful serviciului contabilitate-decontari sau de catre contabilul-sef al
trezoreriei statului in spatiul rezervat in acest scop pe ultima fila a
formularului de bilant, precum si in contul de executie).
7.6. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei
publice centrale si locale vor lua masurile necesare, fiecare in domeniul sau
de activitate, pentru asigurarea efectuarii inventarierii intregului patrimoniu
aflat in administrare, potrivit normelor legale, si valorificarii rezultatului
acesteia, efectuarii tuturor operatiunilor financiare legate de incheierea
exercitiului bugetar pe anul 2000, precum si pentru intocmirea si prezentarea
darilor de seama contabile pe anul 2000 asupra executiei bugetare la Ministerul
Finantelor (Directia generala trezorerie si contabilitate publica), pana la
data de 15 februarie 2001.
7.7. Organele abilitate prin dispozitii legale vor verifica la institutiile
publice modul in care ordonatorii de credite si conducatorii compartimentului
financiar-contabil actioneaza pentru asigurarea inventarierii patrimoniului, a
incheierii exercitiului bugetar pe anul 2000, intocmirii si depunerii
bilantului contabil (dare de seama contabila) si vor lua masurile necesare in
cazul constatarii de abateri de la dispozitiile legale in vigoare.
7.8. Nerespectarea prevederilor prezentelor norme metodologice, in cazul in
care nu are caracter de infractiune, se sanctioneaza cu amenda
contraventionala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare si se aplica de
organele abilitate in acest scop.
7.9. Darile de seama contabile asupra executiei bugetare pe anul 2000 se
intocmesc pe baza precizarilor Ministerului Finantelor.
ANEXA 1
la normele metodologice
PROGRAM CALENDARISTIC
pentru derularea principalelor operatiuni de incheiere a exercitiului bugetar
pe anul 2000
_____________________________________________________________________________
Nr. Denumirea operatiunilor Data limita pentru
crt. efectuarea operatiunilor
_____________________________________________________________________________
I. Operatiuni in numerar
1. Ridicarea sumelor in numerar din conturile esalonat pana la
deschise la trezoreria statului pentru plata 22 decembrie 2000
salariilor si a altor drepturi de personal
aferente lunii decembrie 2000
2. Ridicarea de sume in numerar din conturi 27 - 28 decembrie 2000
pentru plati de volum redus, urgente si
necesare pentru functionarea activitatii
institutiilor publice
3. Depunerea in conturile deschise la 29 decembrie 2000
trezoreriile statului a soldurilor aflate in
casieriile institutiilor publice respective
4. Depunerea incasarilor din impozite si taxe 28 - 29 decembrie 2000
din ultima saptamana a lunii decembrie de
catre agentii fiscali la casieria trezoreriei
statului
II. Operatiuni de incasari si plati prin
virament
1. Prezentarea la trezoreria statului a 27 decembrie 2000
documentelor de plata pentru unitatile ora 10,00
beneficiare care au conturile deschise la
banci sau la trezorerii ale statului din
alte judete
2. Idem pentru unitatile beneficiare care au 28 decembrie 2000
conturile la banci si la trezoreriile
statului din acelasi judet
3. Prezentarea de catre agentii economici a 27 - 28 decembrie 2000
documentelor de virare a veniturilor ora 10,00
bugetare reprezentand impozite, taxe,
contributii si alte venituri la unitatea
bancara la care au contul deschis
III. Deschiderea, repartizarea si retragerea
creditelor bugetare
1. - ordonatorii principali 20 decembrie 2000
2. - ordonatorii secundari 22 decembrie 2000
3. - retragerile de credite bugetare 22 decembrie 2000
4. Virarea disponibilitatilor ramase in 27 decembrie 2000
conturile 50.14 si 50.15
5. Lichidarea si decontarea operatiunilor de 28 decembrie 2000
mandat ora 10,00
6. Recuperarea sumelor virate pentru procurarea 27 decembrie 2000
valutei ramase disponibile
7. Cedarea la fondul de rezerva valutara a 28 decembrie 2000
statului a valutei incasate reprezentand ora 10,00
venituri bugetare si virarea contravalorii
acesteia la bugetul de stat
8. Restituirea subventiilor si transferurilor 27 - 28 decembrie 2000
primite de la bugetul de stat, ramase
nefolosite
IV. Incheierea executiei bugetelor locale
1. Regularizarea subventiilor si transferurilor 27 decembrie 2000
primite de bugetele locale de la bugetul de
stat si de la bugetele fondurilor speciale
2. Stabilirea si repartizarea excedentelor in primele 5 zile
bugetelor locale si acoperirea eventualelor lucratoare din
deficite ale acestora anul 2001
3. Defalcarea sumelor existente in contul 22 decembrie 2000
30.24 "Disponibil din cote defalcate din
impozitul pe venit pentru echilibrarea
bugetelor locale" la bugetele locale sau la
bugetul propriu, dupa caz
V. Incheierea executiei bugetului
asigurarilor sociale de stat
1. Stabilirea de catre trezoreriile statului a 29 decembrie 2000
rezultatului executiei bugetului asigurarilor
sociale de stat
2. Regularizarea de catre Ministerul Muncii si 5 ianuarie 2001
Protectiei Sociale a transferurilor primite
de la bugetul de stat
VI. Incheierea executiei fondurilor speciale
1. Virarea disponibilitatilor aflate in 27 decembrie 2000
conturile fondurilor speciale ale ora 10,00
institutiilor publice in contul corespunzator
al fondului special deschis pe seama
ordonatorului principal de credite
2. Restituirea sumelor primite din fondurile 27 decembrie 2000
speciale pentru efectuarea de cheltuieli ora 10,00
_____________________________________________________________________________
ANEXA 2
la normele metodologice
LISTA
cuprinzand operatiunile pentru care unele institutii publice pot pastra sume la
finele anului 2000 in contul "Sume de mandat si sume in depozit"
deschis la banci si la trezoreria statului
_____________________________________________________________________________
Nr. Denumirea operatiunilor Institutiile care
crt. efectueaza operatiunile
_____________________________________________________________________________
1. Garantiile vamale, inclusiv ale drepturilor - unitatile vamale
vamale achitate in avans, precum si sumele
consemnate de persoanele fizice la unitatile
vamale
2. Cotizatii pentru sport retinute de la - unitatile militare
personalul militar si civil, contributii ale din cadrul Ministerului
cadrelor pentru hrana si actiuni Apararii Nationale si
social-culturale, sponsorizari si donatii in Ministerului de Interne
lei
3. Drepturi banesti ale persoanelor lipsite de - penitenciare
libertate, pastrate de penitenciare
4. Drepturi de personal, burse si pensii - institutii publice
militari, ordonantate, dar neridicate in
cursul anului de catre persoanele beneficiare
(evidentiate in contul 231 "Creditori")
5. Sume depuse in numerar de angajati, - ordonatori principali
reprezentand contributia pentru pensia de credite
suplimentara (3%) si Fondul pentru plata
ajutorului de somaj (1%) pentru personalul
aflat in misiune permanenta in strainatate
6. Garantii depuse de agentii economici la - institutiile publice
institutiile publice pentru participarea la
licitatii, inclusiv taxa de participare si
contravaloarea caietelor de sarcini
7. Operatiuni de mandat efectuate din sumele - institutiile publice
puse la dispozitie de catre agentii
economici, care nu pot fi restituite pana
la finele anului
_____________________________________________________________________________
ANEXA 3
la normele metodologice
CONT DE EXECUTIE
a bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului Proprietatii de Stat la data
de 31 decembrie 2000
- mii lei -
_____________________________________________________________________________
Indicatori Cod indicator Prevederi Realizari
_____________________________________________________________________________
I. Venituri
- se desfasoara pe surse de venituri
-
-
-
II. Cheltuieli (plati de casa)
- se desfasoara pe naturi de
cheltuieli
-
-
-
III. Surse virate in contul Ministerului
Finantelor in anul 2000
-
-
-
IV. Sold la 31 decembrie 2000
_____________________________________________________________________________
Presedinte, Director,
.................. .................
ANEXA 4
la normele metodologice
INSTITUTIA DE INVATAMANT SUPERIOR ..................
INDICATORI SINTETICI
ai executiei bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2000
______________________________________________________________________________
1. Venituri totale,
din care: milioane lei
- venituri incasate pe baza de contract institutional milioane lei
si contract complementar, incheiate cu Ministerul
Educatiei Nationale
2. Cheltuieli totale, milioane lei
din care:
a) cheltuieli curente, milioane lei
din care:
- cheltuieli de personal milioane lei
b) cheltuieli de capital milioane lei
3. Ponderea sumelor incasate din contractele incheiate %
cu Ministerul Educatiei Nationale in venituri totale
4. Gradul de acoperire a cheltuielilor din alte surse %
decat cele provenite pe baza de contract incheiat
cu Ministerul Educatiei Nationale
5. Cost mediu pe student echivalent = cheltuieli pentru mii lei/student
activitatea de baza/numar de studenti echivalenti echivalent
______________________________________________________________________________