Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1711 din 16 noiembrie 2004

pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea actiunilor de pregatire a economiei nationale si a teritoriului pentru aparare si intocmirea bugetului de stat pentru razboi

ACT EMIS DE:                MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 86 din 26 ianuarie 2005


SmartCity3


    In baza prevederilor art. 39 din Legea nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, ale art. 3 alin. (2) si ale art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind finantarea actiunilor de pregatire a economiei nationale si a teritoriului pentru aparare si intocmirea bugetului de stat pentru razboi, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Precizarile metodologice privind elaborarea bugetului de stat pentru primul an de razboi nr. 60.365/1996, Normele metodologice privind finantarea actiunilor de pregatire a economiei nationale si a teritoriului pentru aparare nr. 50.248/1997, emise de Ministerul Finantelor, precum si orice alte prevederi contrare.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       p. Ministrul finantelor publice,
                              Gheorghe Gherghina,
                               secretar de stat

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
privind finantarea actiunilor de pregatire a economiei nationale si a teritoriului pentru aparare si intocmirea bugetului de stat pentru razboi

    CAP. 1
    Sistemul de finantare a actiunilor de pregatire a economiei nationale si a teritoriului pentru aparare

    1. Pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare cuprinde ansamblul de masuri si actiuni care se stabilesc si se realizeaza din timp de pace pentru satisfacerea nevoilor de aparare si asigurarea continuitatii activitatilor economico-sociale in caz de mobilizare sau de razboi.
    Masurile de pregatire a economiei nationale pentru aparare se refera la identificarea capacitatilor pentru aparare, stabilirea, crearea si pastrarea rezervelor de mobilizare, precum si la alte actiuni care vor fi apreciate ca necesare, in conditiile legii.
    Potrivit art. 38 din Legea nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, finantarea pregatirii economiei nationale si a teritoriului pentru aparare se asigura de la bugetul de stat.
    In acest scop, agentii economici si institutiile publice, carora le revin sarcini prin planul de mobilizare a economiei nationale pentru aparare, au obligatia ca pana la data de 1 mai a fiecarui an sa transmita Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale propuneri fundamentate privind fondurile necesare realizarii acestor sarcini pentru anul urmator, in vederea finantarii lor de la bugetul de stat.
    Pe baza masurilor si actiunilor prevazute in planul de mobilizare a economiei nationale pentru aparare si a propunerilor ministerelor, ale celorlalte autoritati ale administratiei publice centrale si locale, ale altor institutii si ale agentilor economici cu atributii in domeniu, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale elaboreaza proiectul planului de pregatire a economiei nationale pentru aparare si propune, la termenele stabilite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cuprinderea in bugetul propriu a fondurilor necesare in vederea finantarii masurilor si actiunilor pentru anul pentru care se elaboreaza proiectul de buget.
    Dupa aprobarea legii bugetare anuale, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale definitiveaza proiectul planului de pregatire a economiei nationale pentru aparare, corelat cu fondurile alocate de la bugetul de stat, si il supune aprobarii prin hotarare a Guvernului, potrivit art. 18 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 370/2004.
    Pe baza planului de pregatire a economiei nationale pentru aparare, aprobat de catre Guvern, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale incheie, in limita fondurilor alocate de la bugetul de stat, contracte cu agentii economici si institutiile publice cu atributii in realizarea masurilor aprobate privind pregatirea economiei nationale pentru aparare.
    In vederea asigurarii finantarii programului de pregatire a teritoriului pentru aparare, autoritatile administratiei publice centrale si locale, precum si institutiile cu atributii in domeniul apararii, sigurantei nationale si ordinii publice au obligatia ca, anual, la termenele stabilite prin Legea nr. 500/2002, sa propuna includerea in programele de investitii proprii, cu prioritate, a fondurilor aferente realizarii obiectivelor aprobate de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii si comunicate acestora de catre Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.
    Propunerile mentionate, precum si modificarile care intervin in procesul de elaborare a legii bugetare anuale, comparativ cu solicitarile initiale privind fondurile necesare pregatirii teritoriului pentru aparare, vor fi avizate in prealabil de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.
    2. Fundamentarea fondurilor ce se aloca anual de la bugetul de stat pentru finantarea pregatirii economiei nationale si a teritoriului pentru aparare se face pe baza datelor si elementelor justificative prezentate de ordonatorii principali de credite, potrivit responsabilitatilor si sarcinilor rezultate din planurile de pregatire a economiei nationale pentru aparare si programele de pregatire a teritoriului pentru aparare, aprobate in conditiile legii.
    In bugetele ordonatorilor principali de credite cu atributii in domeniu sunt inscrise in acest scop urmatoarele naturi de cheltuieli:
    a) La cheltuielile curente vor fi inscrise fondurile care se refera la:
    - cheltuieli materiale si servicii, legate de:
        - asigurarea transportului, manipularii, depozitarii, conservarii, improspatarii, efectuarii probelor de calitate, valorificarii, casarii, inventarierii si evidentei contabile a materialelor si produselor din rezerva de mobilizare;
        - contravaloarea prestatiilor legate de administrarea si paza depozitelor ce sunt evidentiate separat de cele destinate productiei curente a agentilor economici (personal de deservire si intretinere depozite, reparatii, incalzire, iluminat, chirii etc.);
        - trecerea in conservare a utilajelor, instalatiilor, liniilor tehnologice si statiilor pirotehnice din componenta capacitatilor pentru aparare, potrivit art. 25 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 370/2004;
        - elaborarea, pastrarea si actualizarea documentatiilor tehnice, tehnologice si a S.D.V.-urilor, conform prevederilor cap. VI "Documentatia tehnica, tehnologica si S.D.V." din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 370/2004;
        - alte cheltuieli materiale prevazute de lege.
    b) La cheltuielile de capital vor fi inscrise fondurile care se refera la:
    - finantarea acumularii, reintregirii si improspatarii produselor din rezerva de mobilizare, potrivit dispozitiilor art. 27 din Legea nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare;
    - finantarea obiectivelor cuprinse in planul de pregatire a teritoriului pentru aparare, in conditiile art. 53 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 370/2004;
    - finantarea altor actiuni de pregatire a economiei si a teritoriului pentru aparare prevazute de lege, de natura cheltuielilor de capital.
    Propunerile de credite bugetare se vor fundamenta, avandu-se in vedere realizarile exercitiului bugetar anterior, sarcinile nou-intervenite, precum si propunerile de reducere a cheltuielilor neeconomicoase din domeniul pregatirii economiei nationale si a teritoriului pentru aparare.
    3. Fondurile necesare finantarii actiunilor de pregatire a economiei nationale si a teritoriului pentru aparare se aproba si se utilizeaza in conditiile Legii nr. 500/2002.
    4. Cheltuielile se efectueaza in limita creditelor bugetare aprobate, deschise si repartizate cu aceasta destinatie, de la capitolul 69.01 "Alte actiuni economice", titlul 20 "Cheltuieli materiale si servicii" sau titlul 70 "Cheltuieli de capital", dupa caz, potrivit clasificatiei indicatorilor privind finantele publice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor nr. 1.394/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
    5. Pentru prestarea unor servicii in domeniul pregatirii economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, ordonatorii principali de credite incheie contracte ferme, in conditiile legii, cu institutiile publice sau cu agentii economici prestatori, care includ atat cheltuielile cu munca vie stabilite potrivit dispozitiilor legale pentru angajatii proprii, cat si cheltuielile materiale aferente activitatilor privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, dimensionate la strictul necesar.
    Materialele, produsele si serviciile prevazute in planul de pregatire a economiei nationale pentru aparare sau in programul cu obiectivele de pregatire operativa a teritoriului pentru aparare si contractate in exercitiul bugetar curent se platesc din creditele bugetare aprobate numai pe baza de documente justificative intocmite in conformitate cu dispozitiile legale.

    CAP. 2
    Finantarea si decontarea produselor ce se scot din rezerva de mobilizare pentru improspatare, preschimbare sau scoatere definitiva

    1. Agentii economici la care se constituie rezerve de mobilizare sunt obligati sa preintampine deteriorarea acestora din punct de vedere calitativ, pe calea improspatarilor ce trebuie efectuate conform Hotararii Guvernului nr. 370/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare.
    Improspatarea produselor din rezervele de mobilizare se realizeaza prin vanzarea acestora si reintregirea corespunzatoare a stocurilor cu produse similare noi.
    In situatia in care scoaterea la improspatare a unor produse nu se poate realiza datorita conjuncturii de piata, vanzarea produselor din rezerva de mobilizare se poate face la preturi reduse fata de valoarea de inventar, aprobate in conditiile legii.
    Sumele incasate se fac venit la bugetul de stat.
    2. Scoaterea produselor din rezerva de mobilizare sub forma de imprumut se efectueaza, in mod exceptional, la solicitarea agentilor economici interesati, prin hotarari ale Guvernului, initiate de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, in care sunt stipulate conditiile de restituire a produselor respective, dupa depunerea unei garantii in contul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, al carei cuantum sa asigure reintregirea stocurilor.
    Garantia depusa de catre agentii economici pentru care se scot sub forma de imprumut materiale si produse din rezerva de mobilizare se vireaza in contul "Disponibil din sume de mandat si in depozit", deschis la unitatile Trezoreriei Statului pe seama Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale care administreaza rezerva de mobilizare.
    3. Utilizarea aparaturii, autospecialelor, utilajelor sau altor echipamente pastrate in exploatare la agentii economici se efectueaza in conditiile tehnice si financiare cuprinse in contractele incheiate intre Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale si utilizatori.
    4. Scoaterea cu caracter definitiv si valorificarea unor produse din rezerva de mobilizare se efectueaza ca urmare a modificarii nomenclatorului, a nivelului de constituire, a atingerii limitei de valabilitate a termenului de serviciu sau a duratei normale de functionare.
    Sumele incasate din garantii retinute definitiv, penalitati, cote de adaos sau din valorificarea produselor scoase din rezerva de mobilizare se constituie ca venituri ale bugetului de stat.

    CAP. 3
    Contabilitatea, gestionarea si inventarierea rezervelor de mobilizare

    1. Potrivit alin. (1) al art. 30 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 370/2004, rezervele de mobilizare se constituie si se pastreaza la agentii economici si la institutiile publice care au sarcini pentru mobilizare, precum si in spatiile de depozitare a rezervelor de stat, pe baza contractelor incheiate cu Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.
    Agentii economici care gestioneaza rezerve de mobilizare, organizeaza si conduc contabilitatea in conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, si cu Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 324/1984, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Evidenta contabila a rezervelor de mobilizare se tine separat de evidenta contabila a agentilor economici respectivi.
    Evidenta contabila a incasarii veniturilor si efectuarii cheltuielilor bugetare pentru rezerva de mobilizare se organizeaza potrivit Planului de conturi pentru institutiile publice si instructiunilor de aplicare a acestuia, aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 324/1984, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru evidenta rezervelor de mobilizare se utilizeaza conturile specifice cu aplicare la institutiile publice si agentii economici cu sarcini in domeniu, prezentate in anexa nr. 1.
    Completarea sau dezvoltarea in continuare a acestui plan de conturi, precum si a monografiei contabile a principalelor operatiuni privind constituirea si utilizarea rezervelor de mobilizare, prezentata in anexa nr. 2, se face cu aprobarea Ministerului Finantelor Publice, la propunerea institutiilor in cauza.
    2. Referitor la regulile generale privind inventarierea rezervelor de mobilizare, se vor aplica Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.753/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.174 din 13 decembrie 2004. Rezultatele inventarierii se transmit Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, care asigura masurile corespunzatoare pentru valorificarea acestora.
    Potrivit pct. 50 din normele mentionate mai sus, unitatile apartinand Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si altor institutii cu caracter special prevazute prin lege efectueaza inventarierea patrimoniului pe baza de norme proprii avizate de Ministerul Finantelor Publice.
    Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale intocmeste si inainteaza la Ministerul Finantelor Publice, la termenele stabilite, situatii financiare trimestriale si anuale centralizate privind activitatea financiar-contabila a sectorului privind rezerva de mobilizare, potrivit normelor metodologice privind inchiderea conturilor contabile, intocmirea si depunerea situatiilor financiare privind executia bugetara, elaborate pentru institutiile publice.
    Situatiile financiare trimestriale si anuale pentru rezerva de mobilizare vor fi cuprinse in cele ale ordonatorului principal de credite.

    CAP. 4
    Elaborarea bugetului de stat pentru razboi

    In conformitate cu prevederile art. 10 alin. (5) din Legea nr. 477/2003, Ministerul Finantelor Publice, pe baza planului de mobilizare a economiei nationale pentru aparare transmis de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale si a propunerilor ministerelor si ale celorlalte institutii cu atributii in caz de mobilizare sau de razboi, avizate de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, elaboreaza proiectul bugetului de stat pentru razboi.
    In scopul asigurarii echilibrului dintre cerintele cuprinse in planul de mobilizare a economiei nationale si resursele financiare ce urmeaza a fi prevazute in bugetul de stat pentru razboi, ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale vor avea in vedere urmatoarele:
    1. Luandu-se in considerare noul statut al Romaniei de membru NATO, la elaborarea propunerilor pentru bugetul de stat pentru razboi se va avea in vedere asigurarea fondurilor care sa permita participarea la apararea colectiva, bazata pe o reevaluare radicala a cerintelor operationale in functie de capabilitati si resurse, in concordanta cu regulile ce guverneaza aceasta organizatie, obligatiile Romaniei fata de Alianta Nord-Atlantica si responsabilitatile nationale ale Armatei.
    2. La stabilirea fondurilor ce urmeaza a fi cuprinse in bugetul de stat pentru razboi, baza de calcul o constituie bugetul de stat pe anul pentru care se elaboreaza, detaliat pe ordonatorii principali de credite si in cadrul acestora pe capitole de cheltuieli bugetare.
    In baza acestor date si a sarcinilor ce le revin din planul de mobilizare, ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale si locale vor proceda la cuantificarea influentelor si a modificarilor care se produc in volumul si structura activitatilor ce se desfasoara in economie pentru starea de mobilizare, conform anexei nr. 3, cu sumele rezultate urmand a fi ajustate fondurile prevazute in bugetul de stat pe anul in curs aprobat de catre Parlamentul Romaniei.
    Pentru punerea de acord a sarcinilor cuprinse in planul de mobilizare cu posibilitatile de asigurare a resurselor legate de conditiile specifice si prioritatile economiei la razboi, propunerile transmise de ministere si celelalte organe ale administratiei publice centrale si locale vor fi analizate in prealabil si avizate de catre Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale - organism guvernamental cu atributii in domeniul pregatirii economiei nationale si a teritoriului pentru aparare.
    3. In ceea ce priveste dimensionarea propunerilor de cheltuieli ce urmeaza a fi inscrise in bugetul de stat pentru razboi, tinandu-se seama de volumul restrans al resurselor financiare pe care statul le poate mobiliza in asemenea situatii pe seama veniturilor ce pot fi atrase la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, ministerele si celelalte institutii publice cu sarcini la mobilizare, precum si agentii economici care asigura in mod direct cerintele economiei de razboi vor definitiva aceste propuneri pe baza unor masuri si programe specifice unui buget de austeritate, intre care se pot mentiona:
    - utilizarea integrala a capacitatilor de productie specializate in fabricatia de tehnica si materiale militare, asigurandu-se prioritate in alocarea si dirijarea resurselor bugetare catre sectoarele si ramurile producatoare de armament, munitii si tehnica de lupta;
    - fondurile destinate investitiilor publice vor fi dirijate cu preponderenta pentru investitiile legate de extinderea capacitatilor de productie in domeniul fabricatiei de tehnica si materiale militare, admitandu-se continuarea lucrarilor numai la obiectivele care contribuie nemijlocit la sustinerea efortului de aparare, precum si lucrari pentru prevenirea si inlaturarea efectelor produse de un eventual conflict militar, actiuni accidentale si calamitati naturale;
    - asigurarea si completarea nivelului stocurilor intangibile de materii prime, materiale si produse strategice existente in rezervele de stat si de mobilizare pentru interventii operative determinate de trecerea la realizarea productiei de tehnica militara si armament;
    - masuri de rationalizare si limitare a numarului de personal din sectorul administratiei publice, reconversia si dirijarea fortei de munca disponibile catre sectorul productiei de aparare;
    - eliminarea cheltuielilor in scopuri administrative si gospodaresti si rationalizarea in acest sens a cheltuielilor de intretinere si functionare a sectorului public;
    - alte masuri impuse de restrangerea unor activitati si sectoare in concordanta cu nevoile sistemului national de aparare.
    4. Propunerile de cheltuieli ce urmeaza a fi inscrise in proiectul bugetului de stat pentru razboi se vor stabili in conditiile preturilor avute in vedere la elaborarea proiectului bugetului de stat pe anul respectiv.
    La definitivarea influentelor rezultate ca urmare a actualizarii unor indicatori valorici prevazuti in planul de mobilizare ce a fost elaborat in preturile anilor anteriori, este necesar ca acestea sa se bazeze pe date certe consemnate in situatiile financiare ale agentilor economici (de exemplu: cifra de afaceri, valoarea productiei industriale si agricole pe ramuri si sectoare, valoarea investitiilor, volumul desfacerilor de marfuri etc.).
    In baza datelor actualizate prezentate de catre ministere si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale va proceda la modificarea si actualizarea tuturor indicatorilor valorici prevazuti in planul de mobilizare aprobat de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii.
    5. La fundamentarea propunerilor de modificare a cheltuielilor prevazute in bugetul de stat pe anul in curs in vederea determinarii cheltuielilor bugetare pentru razboi, se vor avea in vedere toate modificarile intervenite in nivelul si structura indicatorilor specifici fiecarei categorii de cheltuieli, astfel:
    - in cadrul cheltuielilor de personal, definitivarea fondurilor bugetare se va efectua pornindu-se de la numarul de salariati propus a se finanta de la bugetul de stat in anul curent, corectat cu reducerile corespunzatoare impuse de cerintele redistribuirii si asigurarii cu personal a ramurilor si sectoarelor implicate direct in productia de armament si tehnica militara;
    - la dimensionarea cheltuielilor materiale si servicii se va tine seama de reducerea substantiala a volumului de activitate al institutiilor publice si de prioritatile legate de asigurarea fondurilor pentru cheltuielile specifice privind hrana, medicamentele si materialele sanitare, echipament si cazarmament si a altor cheltuieli de razboi;
    - la definitivarea cheltuielilor de capital se vor avea in vedere prioritatile stabilite prin planul de mobilizare, fondurile alocate pentru investitii urmand a fi dirijate cu preponderenta in industria de aparare, precum si pentru lucrarile de pregatire operativa a teritoriului pentru aparare.
    Pentru asigurarea unor prioritati specifice economiei de razboi, listele sinteza a obiectivelor de investitii stabilite pentru fiecare minister sau organ al administratiei centrale ori locale, dupa caz, vor fi analizate si avizate si de catre Ministerul Apararii Nationale, potrivit modelului din anexa nr. 4.
    6. In baza art. 41 din Legea nr. 477/2003, prin care se stabilesc atributii in domeniul pregatirii economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, inclusiv pentru autoritatile administratiei publice locale, acestea vor elabora propuneri corespunzatoare privind proiectul bugetului de stat pentru razboi.
    In ceea ce priveste propunerile de cheltuieli din bugetele locale, la stabilirea necesarului de fonduri se impune asigurarea cu prioritate a cheltuielilor legate de pregatirea teritoriului pentru aparare, a celor privind acordarea asistentei medicale, precum si a masurilor de protectie a populatiei civile in conditii de razboi.
    Proiectele bugetelor locale pe ansamblul judetului si al municipiului Bucuresti vor fi analizate si avizate in prealabil de catre serviciile descentralizate ale Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, dupa care vor fi transmise Ministerului Finantelor Publice, prin directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.

    ANEXA 1*)

    *) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

                              CONTURI SPECIFICE
              utilizate in evidenta rezervelor de mobilizare

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
           SIMBOL                       DENUMIREA CLASEI SI A CONTURILOR
______________________________
CLASA           CONT
      ________________________
         SINTETIC     ANALITIC
      _______________
      GRAD I  GRAD II
________________________________________________________________________________
  1      2       3        4                              5
________________________________________________________________________________
  1                                         Mijloace banesti
        11                     Disponibil din mijloace cu destinatie speciala
                119            Disponibil cu destinatie speciala
                       119.05  Disponibil privind rezervele speciale
  2                                            Decontari
        21                     Decontari interne
                213            Alte decontari
                       213.02  Comision pentru materiale rezerva de stat si de
                               mobilizare
        22                     Decontari cu tertii - debitori
                220            Debitori
                       220.09  Debitori din cheltuieli pentru materiale si
                               produse rezerva de stat si de mobilizare
                       220.10  Avansuri acordate furnizorilor potrivit
                               hotararilor de Guvern aprobate anual privind
                               realizarea unor actiuni si categorii de
                               cheltuieli finantate din fondurile publice
                       220.11  Debitori din pagube privind materiale si produse
                               rezerva de stat si de mobilizare
                       220.21  Debitori din credite bugetare acordate agentilor
                               economici pentru operatiuni cu materiale si
                               produse rezerve de mobilizare
                225            Clienti
                       225.02  Clienti din operatiuni privind activitatea
                               rezervelor de stat si de mobilizare
                231            Creditori
                       231.11  Creditori pentru garantii depuse de clienti
                               pentru produse si materiale rezerva de stat si de
                               mobilizare
                234            Furnizori
                       234.03  Furnizori pentru materiale rezerva de stat si de
                               mobilizare
  6                            Materiale
        60                     Materiale si obiecte de inventar
                600            Materiale
                       600.10  Materiale rezerva de stat si de mobilizare
                       600.11  Ambalaje pentru rezerva de stat si de mobilizare
                       600.12  Documentatii tehnice si tehnologice constituite
                               in rezerva de stat si de mobilizare
  9                            Conturi in afara bilantului
                900            Active fixe si obiecte de inventar primite in
                               folosinta
                901            Active fixe luate cu chirie
                902            Valori materiale primite spre prelucrare sau
                               reparare
                905            Ambalaje de restituit
                910            Debitori scosi din activ urmariti in continuare
                912            Documente respinse la viza de control financiar
                               preventiv
                980            Debitori din amenzi si penalitati pretinse
                981            Documentatii tehnice si tehnologice constituite
                               in rezerva de stat si de mobilizare
                982            Materiale scoase de la rezerva de stat si de
                               mobilizare sub forma de imprumut
                983            Materiale scoase de la rezerva de stat si de
                               mobilizare pentru improspatare
                984            Produse impure rezultate din manipularea
                               stocurilor rezerva de stat si de mobilizare
                985            Diferente provenite din erori admisibile la
                               determinarile tehnice si pierderi normale la
                               materiale rezerva de stat si de mobilizare
                986            Materiale scoase de la rezerva de mobilizare
                               pentru revigorare
                987            Materiale aprobate pentru scoaterea definitiva de
                               la rezerva de mobilizare in scopul valorificarii
                970            Abonamente la publicatii care se urmaresc pana la
                               primire
                972            Alte operatiuni in afara bilantului
                988            Taxe de timbru
                989            Scrisori de garantie bancara in lei
________________________________________________________________________________

    ANEXA 2*)

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

                            MONOGRAFIA CONTABILA
a principalelor operatiuni privind constituirea si utilizarea rezervelor de mobilizare

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |     CONTINUTUL OPERATIUNII     |       SIMBOL        |  VALOAREA DE     |
|crt.|                                |_____________________|  INREGISTRARE    |
|    |                                |     D    |     C    |                  |
|____|________________________________|__________|__________|__________________|
| A. |Constituirea stocurilor         |          |          |                  |
| 1. |Constituirea stocurilor rezerva |     %    |234.03    |valoarea facturata|
|    |de mobilizare cu materiale si   |600.10    |          |cost de achiz.    |
|    |ambalaje achizitionate de la    |          |          |materiale         |
|    |furnizori interni               |600.11    |          |cost achiz.       |
|    |                                |          |          |ambalaje          |
| 2. |Constituirea stocurilor rezerva |     %    |234.03    |valoarea facturata|
|    |de mobilizare cu materiale si   |600.10    |          |cost achiz.       |
|    |ambalaje din import             |          |          |materiale         |
|    |                                |600.11    |          |cost achiz.       |
|    |                                |          |          |ambalaje          |
|    |                                |213.03    |          |comision de import|
|    |Plata furnizorilor              |234.03    |700.01.1  |valoarea facturata|
| 3. |Completarea stocului rezerva de |     %    |234.03    |valoarea facturata|
|    |mobilizare din disponibilitatile|600.10    |          |cost achiz.       |
|    |create in contul 119.05 ca      |          |          |materiale         |
|    |urmare a valorificarii unor     |600.11    |          |cost achiz.       |
|    |materiale                       |          |          |ambalaje          |
|    |Plata furnizorilor              |213.03    |119.05    |valoarea facturata|
| B. |Scoaterea din stocul de rezerva |          |          |                  |
|    |de mobilizare                   |          |          |                  |
| 1. |Improspatarea fara decalare de  |          |          |                  |
|    |termen (concomitent)            |          |          |                  |
| 1.a|Cand operatiunea are loc la     |600.10    |600.10    |cost achiz.       |
|    |acelasi pret                    |mat. nou  |mat. vechi|materiale         |
|    |Reglare rulaj cont 600.10       |600.10    |600.10    |ROSU - cost de    |
|    |                                |mat. vechi|mat. vechi|achizitie         |
| 1.b|Cand operatiunea are loc la un  |600.10    |     %    |cost de achiz.    |
|    |pret mai mare si se desfasoara  |          |          |mat. nou          |
|    |la cererea sectorului r.m.      |          |600.10    |cost de achiz.    |
|    |                                |          |          |mat. vechi        |
|    |                                |          |234.03    |diferenta de pret |
|    |Reglare rulaj cont 600.10       |600.10    |600.10    |ROSU - cost de    |
|    |                                |mat. vechi|mat. vechi|achizitie         |
|    |Plata diferentei de pret        |234.03    |700.01    |valoare facturata |
|    |furnizorului                    |          |          |                  |
| 2. |Improspatare cu decalare de     |          |          |                  |
|    |termen (3 luni)                 |          |          |                  |
|    |Operatiunea poate avea loc la un|          |          |                  |
|    |pret egal sau la un pret mai    |          |          |                  |
|    |mare. Inregistrarile sunt       |          |          |                  |
|    |aceleasi ca la improspatarea    |          |          |                  |
|    |concomitenta                    |          |          |                  |
| 3. |Scoateri din stocul de rezerva  |          |          |                  |
|    |de mobilizare sub forma de      |          |          |                  |
|    |imprumut la cererea agentului   |          |          |                  |
|    |economic                        |          |          |                  |
| 3.a|Cand operatiunea are loc la     |          |          |                  |
|    |acelasi pret                    |          |          |                  |
|    |- acordare imprumut             |220.06    |600.10    |cost de achizitie |
|    |- restituire imprumut           |600.10    |220.06    |cost de achizitie |
|    |- reglare rulaj cont 600.10     |600.10    |600.10    |ROSU - cost de    |
|    |                                |          |          |achizitie         |
| 3.b|Cand operatiunea are loc la un  |          |          |                  |
|    |pret mai mare                   |          |          |                  |
|    |- acordare imprumut             |220.06    |600.10    |cost achizitie    |
|    |                                |          |          |mat. vechi        |
|    |- inregistrarea diferentei de   |220.06    |600.10    |diferenta de pret |
|    |pret                            |          |          |                  |
|    |- restituire imprumut           |600.10    |220.06    |cost achizitie    |
|    |                                |          |          |mat. noi          |
| 3.c|Inregistrarea garantiei depusa  |119.05    |231.11    |valoarea garantiei|
|    |de agentii economici            |          |          |                  |
| 4. |Darea in folosinta a unor       |*         |          |                  |
|    |mijloace fixe pentru prevenirea |          |          |                  |
|    |uzurii morale                   |          |          |                  |
|    |- inregistrarea darii in        |600.10    |600.10    |cost de achizitie |
|    |folosinta a unor utilaje,       |analitic  |          |                  |
|    |instalatii, aparatura etc.      |distinct  |          |                  |
|    |- inregistrarea obligatiei      |220.09    |531       |valoarea facturii |
|    |agentilor economici care        |          |          |cuprinzand        |
|    |utilizeaza produse rezerva de   |          |          |chiria lunara     |
|    |mobilizare potrivit legii       |          |          |                  |
|    |- incasarea contravalorii       |119.05    |220.09    |valoarea facturii |
|    |prestatiei                      |          |          |cuprinzand        |
|    |                                |          |          |chiria lunara     |
|    |- inregistrarea obligatiei de   |531       |232       |valoarea facturii |
|    |plata fata de bugetul statului  |          |          |cuprinzand        |
|    |                                |          |          |chiria lunara     |
|    |- achitarea obligatiei fata de  |232       |119.05    |valoarea facturii |
|    |bugetul statului                |          |          |cuprinzand        |
|    |                                |          |          |chiria lunara     |
|    |- restituirea materialelor date |600.10    |600.10    |valoarea facturii |
|    |in folosinta                    |          |analitic  |cuprinzand        |
|    |                                |          |distinct  |chiria lunara     |
| 5.a|Scoaterea definitiva din stocul |702       |600.10    |                  |
|    |rezervei de mobilizare prin     |          |          |                  |
|    |casare                          |          |          |                  |
|    |- materiale obtinute din casare |600.09    |531       |                  |
|    |- valorificarea materialelor    |225.02    |600.09    |                  |
|    |- incasarea facturii            |119.05    |225.02    |                  |
|    |- inregistrarea obligatiei fata |531       |232       |                  |
|    |de bugetul statului             |          |          |                  |
|    |- virarea sumei la bugetul      |232       |119.05    |                  |
|    |statului                        |          |          |                  |
| 5.b|Scoaterea definitiva prin       |          |          |                  |
|    |vanzare (pentru nivelarea       |          |          |                  |
|    |stocului rezerva de mobilizare) |          |          |                  |
|    |- vanzare materiale si ambalaje |225.02    |     %    |valoare facturata |
|    |si scaderea din gestiune        |          |600.10    |cost achiz.       |
|    |                                |          |          |materiale         |
|    |                                |          |600.11    |cost achiz.       |
|    |                                |          |          |ambalaje          |
|    |                                |          |213.02    |comision de import|
|    |- incasarea contravalorii       |119.05    |225.02    |valoare facturata |
|    |materialelor                    |          |          |                  |
|    |- inregistrarea obligatiei fata |702       |232       |valoare facturata |
|    |de bugetul statului             |          |          |- T.V.A.          |
|    |- virarea sumei la bugetul      |232       |119.05    |valoare facturata |
|    |statului                        |          |          |si incasata       |
|    |- inregistrarea T.V.A. facturat |225.02    |232       |valoarea T.V.A.   |
|    |agentilor economici la          |          |          |                  |
|    |valorificarea stocului r.m. si  |          |          |                  |
|    |care se varsa la buget          |          |          |                  |
|    |- incasare T.V.A. (concomitent  |119.05    |225.02    |valoarea T.V.A.   |
|    |cu incasarea valorii            |          |          |                  |
|    |materialelor, ambalajelor si a  |          |          |                  |
|    |comisionului)                   |          |          |                  |
|    |- virarea la bugetul statului   |232       |119.05    |valoarea T.V.A.   |
|____|________________________________|__________|__________|__________________|
    *) In evidenta sintetica nu se inregistreaza iesirea din gestiune a stocului respectiv. Pentru evidentierea acestuia se deschide un cont analitic distinct.

    ANEXA 3 *1)

    *1) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.

    ORDONATORUL PRINCIPAL DE CREDITE ________________           AVIZAT,
                                                        OFICIUL CENTRAL DE STAT
                                                        PENTRU PROBLEME SPECIALE

                                   PROPUNERI
                    pentru bugetul de stat pentru razboi

                                                                   - mii lei -
________________________________________________________________________________
 DENUMIREA INDICATORILOR     COD PROGRAM INFLUENTE PLAN  PROPUNERI BUGET    %
                                 BUGET   DE MOBILIZARE*) DE STAT PENTRU
                                 DE STAT                 RAZBOI
                                                         (col. 1 +       col. 3/
                                             (+, -)      col. 2)         col. 1
________________________________________________________________________________
         A                    B     1           2            3              4
________________________________________________________________________________
CAPITOLUL __________________
1. CHELTUIELI CURENTE
   - cheltuieli de personal
   - cheltuieli materiale
     si servicii
   - subventii
   - transferuri
2. CHELTUIELI DE CAPITAL
3. IMPRUMUTURI ACORDATE
4. RAMBURSARI DE CREDITE
   EXTERNE

CAPITOLUL __________________
1. CHELTUIELI CURENTE
   - cheltuieli de personal
   - cheltuieli materiale
     si servicii
   - subventii
   - transferuri
2. CHELTUIELI DE CAPITAL
3. IMPRUMUTURI ACORDATE
4. RAMBURSARI DE CREDITE
   EXTERNE
________________________________________________________________________________
    *) Proiectia datelor se va efectua potrivit estimarilor din planul de mobilizare, actualizate la nivelul anului in curs.

    ANEXA 4*)

    *) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.

    ORDONATORUL PRINCIPAL DE CREDITE __________               AVIZAT,
                                                 OFICIUL CENTRAL     MINISTERUL
                                                 DE STAT PENTRU      APARARII
                                                 PROBLEME SPECIALE   NATIONALE

                                    LISTA
obiectivelor de investitii cuprinse in bugetul de stat pentru razboi

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Valoarea totala actualizata

                                                         INV
                                                        -----
                                                        C + M       - mii lei -
________________________________________________________________________________
   Denumirea obiectivelor   A  Propuneri buget de stat pentru razboi  Observatii
       de investitii           _____________________________________
                               Total      din care finantat din:
                                     _______________________________
                                     Buget    Surse   Credite  Alte
                                     de stat  proprii          surse
________________________________________________________________________________
TOTAL
           din care:
1. Lucrari noi
           din care:
   a. obiective din
      industria de aparare
   b. obiective pentru
      pregatirea
      teritoriului pentru
      aparare
2. Lucrari in continuare
3. Alte cheltuieli de
   investitii
________________________________________________________________________________

    NOTA:
      Fundamentarea fondurilor necesare pentru investitii se va efectua numai pentru obiectivele importante ale industriei de aparare si de pregatire a teritoriului pentru aparare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1711/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1711 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu