ORDIN
Nr. 1959 din 5 decembrie 2002
pentru modificarea limitelor maselor si dimensiunilor maxime admise, prevazute
de Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 923 din 17 decembrie 2002
In temeiul prevederilor art. 40 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr.
43/1997 privind regimul drumurilor, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si ale art. 4 alin. (3) din Hotararea
Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei emite urmatorul
ordin:
Art. 1
Limitele prevazute in anexa nr. 2 "Mase si dimensiuni maxime
admise" la Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor,
republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 237 din 29 iunie
1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Subpunctul 1.1 "Lungime" de la punctul 1 "Dimensiuni
maxime admise (in metri)" va avea urmatorul cuprins:
________________________________________________________________________________
"E.R E M
P
________________________________________________________________________________
1.1. Lungime
________________________________________________________________________________
Autovehicul 12,00 m 12,00 m 12,00 m 12,00 m
Remorca 12,00 m 12,00 m 12,00 m 12,00 m
Vehicul articulat 16,50 m 16,50 m 16,50 m 16,50 m
Tren rutier 18,75 m 18,75 m 18,75 m 18,75 m
Autobuz articulat 18,75 m 18,75 m 18,75 m 18,75
m"
________________________________________________________________________________
2. Subpunctele 2.3.1 "Autovehicule cu doua osii" si 2.3.2
"Autovehicule cu trei osii" de la punctul 2 "Masa totala maxima
admisa a vehiculului (in tone)" vor avea urmatorul cuprins:
________________________________________________________________________________
"E.R E M
P
________________________________________________________________________________
2.3.1. Autovehicule cu doua osii 18 t 17 t 16 t 16 t
2.3.2. Autovehicule cu trei osii 25 t sau 22 t sau 22 t 22
t"
26 t*) 24 t*)
________________________________________________________________________________
3. Subpunctul 3.2 "Osia dubla (tandem) a remorcilor si
semiremorcilor" de la punctul 3 "Masa maxima admisa pe osii (in
tone)" va avea urmatorul cuprins:
________________________________________________________________________________
"E.R E M
P
________________________________________________________________________________
3.2. Osia dubla (tandem) a remorcilor
si semiremorcilor
Suma maselor pe osiile componente,
daca distanta (d) dintre ele este
de:
3.2.1. Sub 1 m (d < 1,0) 11 t 11 t 11 t 11 t
3.2.2. Intre 1 m si cel mult 1,3 m
(1,0 </= d < 1,3) 16 t 16 t 15 t
14 t
3.2.3. Peste 1,3 m si cel mult 1,8 m
(1,3 </= d < 1,8) 18 t 17 t 16 t
15 t
3.2.4. 1,8 m sau mai mare (1,8 </= d) 20 t 20 t 16 t 15
t"
________________________________________________________________________________
4. Subpunctul 3.3 "Osia tripla (tridem) a remorcilor si
semiremorcilor" de la punctul 3 "Masa maxima admisa pe osii (in
tone)" va avea urmatorul cuprins:
________________________________________________________________________________
"E.R E M
P
________________________________________________________________________________
3.3. Osia tripla (tridem) a remorcilor
si semiremorcilor
Suma maselor pe osiile componente,
daca distanta (d) dintre ele este
de:
3.3.1. 1,3 m sau mai mica (d </= 1,3) 21 t 21 t 19 t 16,5
t
3.3.2. Intre 1,3 m si 1,4 m
(1,3 < d </= 1,4) 24 t 22 t 20 t
18 t"
________________________________________________________________________________
5. Subpunctul 3.4 "Osia simpla motoare a autovehiculelor de la punctul
3 "Masa maxima admisa pe osii (in tone)" va avea urmatorul cuprins:
________________________________________________________________________________
"E.R E M
P
________________________________________________________________________________
3.4. Osia simpla motoare a
autovehiculelor
3.4.1. Osia motoare a vehiculelor la care
se face referire la pct. 2.2.1 si
2.2.2 11,5 t 10 t 9 t 8 t
3.4.2. Osia motoare a vehiculelor la care
se face referire la pct. 2.2.3,
2.2.4, 2.2.5, 2.2.6, 2.2.7, 2.3 si
2.4 11,5 t 10 t 9 t 8
t"
________________________________________________________________________________
6. Subpunctul 3.5 "Osiile tandem ale autovehiculelor" de la
punctul 3 "Masa maxima admisa pe osii (in tone)" va avea urmatorul
cuprins:
________________________________________________________________________________
"E.R E M
P
________________________________________________________________________________
3.5. Osiile tandem ale autovehiculelor
Suma maselor pe osiile componente,
daca distanta (d) dintre ele este
de:
3.5.1. Sub 1 m (d < 1,0) 11,5 t 10 t 10 t 10 t
3.5.2. Peste 1 m sau cel mult
1,3 m (1,0 </= d < 1,3) 16 t 15 t 14 t sau
13 t
3.5.3. Peste 1,3 m sau cel mult 15 t*)
1,8 m (1,3 </= d < 1,8) 18 t sau 17 t sau
19 t*) 18 t*) 16 t 15 t"
________________________________________________________________________________
Art. 2
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat