Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 21 din  9 august 2002

privind aprobarea Regulamentului de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul energiei electrice si termice

ACT EMIS DE: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR


SmartCity3

              AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 743 din 11 octombrie 2002

    In temeiul art. 5 pct. 12 si 15 si al art. 9 alin. (4) si (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2000, cu modificarile ulterioare, precum si al art. 69 alin. (2) lit. g) si al art. 70 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica,
    avand in vedere referatul de aprobare redactat de Directia protectia consumatorilor, relatii publice si control din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei,
    in conformitate cu prevederile procesului-verbal al Comitetului de reglementare al Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei din data de 24 iulie 2002,

    presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul energiei electrice si termice, cuprins in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Decizia presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 33/1999 pentru aprobarea Regulamentului de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul energiei electrice si termice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 19 octombrie 1999, si Decizia presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 37/2000 pentru aprobarea Normelor procedurale privind indrumarea si controlul respectarii reglementarilor emise in domeniul energiei electrice si termice.
    Art. 4
    Personalul cu atributii de control imputernicit de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, agentii economici din sectorul energiei electrice si termice, precum si consumatorii de energie electrica si termica vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                      Presedintele Autoritatii Nationale
                     de Reglementare in Domeniul Energiei,
                                   Ion Lungu

    ANEXA 1

                                  REGULAMENT
de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul energiei electrice si termice

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    SECTIUNEA 1
    Temei legal

    Art. 1
    Prezentul regulament de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul energiei electrice si termice, denumit in continuare regulament, este emis in conformitate cu prevederile art. 5 pct. 15 si ale art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, denumita in continuare ANRE, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2000, cu modificarile ulterioare, precum si ale art. 69 alin. (2) lit. g), art. 70 lit. f) si ale art. 77 - 81 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica.

    SECTIUNEA a 2-a
    Scop

    Art. 2
    Regulamentul stabileste procedurile privind controlul ANRE in vederea verificarii respectarii reglementarilor emise in domeniul energiei electrice si termice, precum si modul de constatare, de notificare si de sanctionare a abaterilor la persoane juridice/fizice.

    CAP. 2
    Domeniu de aplicare

    Art. 3
    Prevederile regulamentului se aplica:
    a) persoanelor juridice, inclusiv angajatilor acestora, si persoanelor fizice care savarsesc abateri de la reglementari legale aplicabile sectorului energiei electrice si termice, inclusiv consumatorilor de energie electrica si/sau termica;
    b) agentilor economici din sectorul energiei electrice si termice.
    Art. 4
    Punerea in aplicare a prevederilor regulamentului va fi asigurata de personalul imputernicit de ANRE in conformitate cu prevederile art. 79 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998.

    CAP. 3
    Definitii si abrevieri

    Art. 5
    In intelesul prezentului regulament urmatorii termeni si prescurtari se definesc astfel:
 ______________________________________________________________________________
| - actiuni corective     - masuri obligatorii dispuse de ANRE in urma unui    |
|                           control, pentru restabilirea legalitatii si/sau    |
|                           aplicarea corecta a reglementarilor emise in       |
|                           domeniul energiei electrice si termice             |
|______________________________________________________________________________|
| - agent constatator     - persoana imputernicita de ANRE, in conformitate cu |
|                           prevederile                                        |
|                           Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/1998, cu |
|                           efectuarea controlului la persoane juridice/fizice |
|                           pentru constatarea contraventiilor si aplicarea    |
|                           sanctiunilor prevazute de lege si, dupa caz,       |
|                           sesizarea organelor de urmarire penala la          |
|                           constatarea faptelor sau a imprejurarilor care prin|
|                           lege sunt considerate infractiuni                  |
|______________________________________________________________________________|
| - agent economic        - persoana juridica care isi desfasoara activitatea  |
|   din sectorul energiei   in sectorul energiei electrice si termice,         |
|   electrice si termice    asigurand activitatile de producere, transport,    |
|                           distributie si/sau de furnizare a energiei         |
|                           electrice si termice                               |
|______________________________________________________________________________|
| - control               - verificare programata sau inopinata efectuata      |
|                           pentru a se determina daca activitatile agentilor  |
|                           economici din sectorul energiei electrice si       |
|                           termice (inclusiv angajatii acestora) si ale altor |
|                           persoane juridice sau fizice se desfasoara conform |
|                           masurilor stabilite si cerintelor reglementarilor  |
|                           din domeniul energiei electrice si termice         |
|______________________________________________________________________________|
| - consumator de energie - persoana fizica sau juridica, romana ori straina,  |
|   electrica si/sau        care cumpara sau consuma energie electrica si/sau  |
|   termica                 termica pe baza de contract pentru uzul propriu si,|
|                           eventual, pentru un subconsumator                  |
|______________________________________________________________________________|
| - pozitie dominanta     - posibilitatea unui agent economic de a influenta in|
|                           favoarea sa si pentru perioade de timp             |
|                           semnificative pretul pietei                        |
|______________________________________________________________________________|
| - retele de transport   - retele electrice (linii, statii si posturi de      |
|   si/sau distributie      transformare) si retele termice (conducte si puncte|
|                           termice)                                           |
|______________________________________________________________________________|
| - sector (domeniu) al   - ansamblul activitatilor de planificare, dezvoltare,|
|   energiei electrice si   construire, exploatare si intretinere a            |
|   termice                 instalatiilor de producere, transport, distributie |
|                           si furnizare a energiei electrice si termice,      |
|                           inclusiv importul si exportul energiei electrice,  |
|                           precum si schimburile de energie electrica cu      |
|                           sistemele electroenergetice ale tarilor vecine     |
|______________________________________________________________________________|
| - standarde de          - norme tehnice, economice si de exploatare cu       |
|   performanta             caracter obligatoriu referitoare la parametrii de  |
|                           calitate ai serviciului contractat (niveluri de    |
|                           tensiune, frecventa, temperatura, durate de        |
|                           interventii etc.)                                  |
|______________________________________________________________________________|
| - ANPC                  - Autoritatea Nationala pentru Protectia             |
|                           Consumatorilor                                     |
|______________________________________________________________________________|
| - ANRE                  - Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul  |
|                           Energiei                                           |
|______________________________________________________________________________|
| - ANRSC                 - Autoritatea Nationala de Reglementare pentru       |
|                           Serviciile Publice de Gospodarie Comunala          |
|______________________________________________________________________________|
| - ARCE                  - Agentia Romana pentru Conservarea Energiei         |
|______________________________________________________________________________|
| - CNCAN                 - Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor   |
|                           Nucleare                                           |
|______________________________________________________________________________|
| - MAPM                  - Ministerul Apelor si Protectiei Mediului           |
|______________________________________________________________________________|
| - MIR                   - Ministerul Industriei si Resurselor                |
|______________________________________________________________________________|
| - MLPTL                 - Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si  |
|                           Locuintei                                          |
|______________________________________________________________________________|
| - MMSS                  - Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale         |
|______________________________________________________________________________|

    CAP. 4
    Documente de referinta

    Art. 6
    Aplicarea dispozitiilor prezentului regulament se face in concordanta cu dispozitiile urmatoarelor acte normative:
    a) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica;
    b) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2000, cu modificarile ulterioare;
    c) Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002.

    CAP. 5
    Scopul si obiectivele controlului

    SECTIUNEA 1
    Scopul controlului

    Art. 7
    Controlul ANRE se efectueaza pentru verificarea respectarii reglementarilor emise in domeniul energiei electrice si termice si pentru constatarea contraventiilor si a infractiunilor. In urma controlului se formuleaza indrumari privind aplicarea reglementarilor si/sau se aplica sanctiuni, dupa caz.

    SECTIUNEA a 2-a
    Obiectivele controlului

    Art. 8
    Principalele obiective ale controlului ANRE sunt:
    a) verificarea respectarii prevederilor din conditiile asociate licentelor, autorizatiilor si permiselor de punere in functiune;
    b) verificarea respectarii standardelor de performanta stabilite prin reglementarile in vigoare, in domeniile specifice sectorului;
    c) verificarea respectarii prevederilor codurilor tehnice ale retelelor de transport si/sau distributie;
    d) verificarea respectarii reglementarilor cu privire la zonele de protectie si de siguranta ale instalatiilor si capacitatilor energetice;
    e) verificarea respectarii preturilor si tarifelor stabilite de ANRE;
    f) verificarea datelor de fundamentare a tarifelor si preturilor;
    g) verificarea respectarii regimurilor de functionare a instalatiilor energetice, avute in vedere la stabilirea tarifelor si preturilor;
    h) verificarea incheierii contractelor de furnizare, precum si a respectarii contractelor-cadru emise de ANRE in relatiile dintre agentii economici din sector;
    i) verificarea functionarii mecanismelor pietei, inclusiv formarea libera, neinfluentata a preturilor pe piata si nealterarea echilibrului cerere-oferta prin determinarea ordinii de merit;
    j) verificarea respectarii reglementarilor privind prevenirea si eliminarea abuzului de pozitie dominanta pe piata in sectorul energiei electrice si termice, in special in domeniile productiei, furnizarii si al eventualelor asocieri cu scopul crearii unor monopoluri zonale;
    k) verificarea respectarii prevederilor legale cu privire la situatiile si cauzele care pot conduce la suspendarea sau retragerea autorizatiilor ori a licentelor;
    l) verificarea documentelor privind activitatile de comert exterior cu energie electrica ale agentilor economici reglementati si a modului de respectare a reglementarilor aplicabile domeniului;
    m) verificarea respectarii reglementarilor tehnice, pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica si termica in conditii de maxima siguranta si calitate;
    n) verificarea respectarii conditiilor tehnice de securitate la exploatarea instalatiilor care pot dauna persoanelor fizice, proprietatii si/sau mediului;
    o) verificarea respectarii prevederilor reglementarilor din domeniul surselor regenerabile si neconventionale de energie;
    p) depistarea agentilor economici din sectorul energiei electrice si termice si a consumatorilor de energie electrica si/sau termica care desfasoara activitati in domeniu fara autorizatii, permise si/sau licente ori care refuza nejustificat alimentarea/racordarea consumatorilor de energie electrica si/sau termica;
    q) verificarea respectarii masurilor stabilite de ANRE in domeniul protectiei consumatorilor de energie electrica si/sau termica;
    r) urmarirea altor obiective stabilite prin reglementari legale.
    Art. 9
    Pe langa obiectivele enumerate la art. 8, controlul ANRE mai poate urmari, in conditiile art. 13, si alte obiective, si anume:
    a) verificarea respectarii masurilor stabilite privind protectia mediului, pentru sectorul energiei electrice si termice;
    b) verificarea respectarii normelor specifice de protectie a muncii;
    c) verificarea respectarii reglementarilor si a masurilor stabilite cu privire la siguranta in exploatare a instalatiilor si constructiilor energetice.

    CAP. 6
    Echipa de control

    Art. 10
    Controlul ANRE se efectueaza de catre echipe de control, conform programului anual de control aprobat prin decizie de presedintele ANRE, pe baza de mandat de control si indrumare aprobat de vicepresedintele ANRE.
    Art. 11
    (1) Echipa de control este compusa din cel putin doua persoane, una dintre ele avand in mod obligatoriu calitatea de agent constatator.
    (2) Unul dintre membrii echipei de control, care are calitatea de agent constatator, va avea responsabilitatea generala a controlului si va fi sef al echipei de control.
    (3) Calitatea de agent constatator este dovedita cu autorizatia de agent constatator emisa de vicepresedintele ANRE (anexa nr. 1).
    Art. 12
    (1) Atunci cand complexitatea problemelor o impune, in cadrul echipelor de control pot fi cooptati specialisti in diverse domenii din afara ANRE, denumiti in continuare experti.
    (2) Expertii sunt acele persoane cu pregatire tehnica, economica sau juridica superioara si experienta relevanta in domeniul energiei electrice si termice, selectate de ANRE in scopul efectuarii de controale la persoanele prevazute la art. 3 si constatarii faptelor si imprejurarilor ce pot constitui, potrivit legii, contraventii sau infractiuni.
    (3) Plata expertilor se va face conform legii.
    Art. 13
    (1) La solicitarea altor autoritati publice (MIR, MLPTL, MAPM, ANPC, ANRSC, ARCE, CNCAN etc.) ANRE va desemna agenti constatatori sau alte categorii de specialisti care sa participe la controalele organizate de acestea.
    (2) Modul de colaborare si procedurile de control se vor stabili, dupa caz, prin protocoale incheiate intre respectivele autoritati si ANRE.

    CAP. 7
    Obligatii

    SECTIUNEA 1
    Membrii echipelor de control

    Art. 14
    Membrii echipelor de control au urmatoarele obligatii:
    a) sa isi decline calitatea, legitimandu-se in fata persoanei juridice/fizice care urmeaza sa fie controlata;
    b) sa efectueze controalele in conformitate cu mandatele de control si indrumare primite, cu procedurile de control specifice si cu prevederile legale in vigoare;
    c) sa solicite datele si informatiile necesare in legatura cu problemele care fac obiectul controlului;
    d) sa participe la intocmirea rapoartelor de control si indrumare si/sau a proceselor-verbale de constatare si de sanctionare a contraventiilor;
    e) sa intocmeasca rapoarte partiale de control si indrumare in conformitate cu atributiile primite in cadrul echipei de control, pe care sa le inainteze sefului echipei de control in termen de doua zile de la terminarea etapei de control corespunzatoare acestor atributii;
    f) sa participe la verificarea eficientei actiunilor corective stabilite in urma controalelor;
    g) sa incheie procesele-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor cu obiectivitate, conform art. 23;
    h) sa pastreze secretul informatiilor cu caracter confidential obtinute ca urmare a exercitarii atributiilor de serviciu si sa nu le faca publice decat in cazurile expres prevazute de reglementarile legale in vigoare;
    i) sa nu pretinda si sa nu primeasca bunuri sau bani si sa nu isi creeze avantaje in legatura cu serviciul sau prin exercitarea functiei.
    Art. 15
    Seful echipei de control are urmatoarele obligatii suplimentare:
    a) intocmeste si inainteaza spre aprobare vicepresedintelui ANRE mandatul de control si indrumare;
    b) propune spre aprobare vicepresedintelui ANRE componenta echipei de control;
    c) coordoneaza activitatea echipei de control;
    d) intocmeste raportul de control si indrumare in termen de 5 zile de la incheierea actiunii de control, pe baza rapoartelor partiale intocmite de membrii echipei de control;
    e) informeaza conducerea ANRE atunci cand, cu ocazia controlului, se constata savarsirea unei infractiuni in domeniul energiei electrice si termice;
    f) reprezinta echipa de control in fata persoanei juridice/fizice controlate;
    g) urmareste ducerea la indeplinire a masurilor si a actiunilor corective stabilite in raportul de control si indrumare.

    SECTIUNEA a 2-a
    Agentii economici din sectorul energiei electrice si termice si consumatorii de energie electrica si/sau termica - persoane juridice

    Art. 16
    Agentii economici din sectorul energiei electrice si termice si consumatorii de energie electrica si/sau termica - persoane juridice - au urmatoarele obligatii:
    a) sa permita echipei de control, in conditiile legii, accesul in cladiri, incaperi, la instalatii, constructii si in orice alta zona, pana la receptoarele de energie inclusiv, pentru efectuarea de masuratori, determinari si recoltari de probe pentru analize. In cazul obiectivelor nucleare accesul echipei de control se va face si cu respectarea procedurilor si instructiunilor de acces specifice;
    b) sa puna la dispozitia echipei de control, la solicitarea acesteia, documentele si actele specifice activitatilor lor;
    c) sa numeasca, printr-o decizie, un imputernicit competent din cadrul personalului, care sa asiste echipa de control si sa asigure punerea la dispozitia acesteia a documentelor si actelor solicitate de aceasta;
    d) sa informeze imediat ANRE cu privire la situatiile in care exploatarea instalatiilor sau constructiilor energetice poate dauna persoanelor fizice, proprietatii si/sau mediului.
    Art. 17
    Conducerile agentilor economici din sectorul energiei electrice si termice sau ale consumatorilor de energie electrica si/sau termica - persoane juridice -, care, in exercitarea atributiilor de serviciu, iau cunostinta de savarsirea de catre o terta persoana juridica sau persoana fizica a unei fapte ce poate constitui conform legii contraventie sau infractiune in domeniul energiei electrice si termice, vor notifica la ANRE faptele si imprejurarile constatate.

    CAP. 8
    Documente de control si indrumare

    Art. 18
    Documentele de control si indrumare sunt:
    a) mandatul de control si indrumare (anexa nr. 2);
    b) raportul de control si indrumare (anexa nr. 3);
    c) procesul-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiilor (anexa nr. 4).
    Art. 19
    Mandatul de control si indrumare este documentul prin care se autorizeaza efectuarea unei actiuni de control si indrumare la o persoana juridica/fizica.
    Art. 20
    Raportul de control si indrumare este documentul care se intocmeste in urma efectuarii unei actiuni de control si indrumare la o persoana juridica/fizica si in care se consemneaza, dupa caz, domeniile controlate, verificarile, constatarile, sanctiunile aplicate, masurile si actiunile corective stabilite, precum si recomandarile necesare desfasurarii corespunzatoare a activitatii.
    Art. 21
    (1) In cazul unui control la o persoana juridica raportul de control si indrumare, aprobat de vicepresedintele ANRE, se transmite in copie persoanei juridice controlate, care va proceda la punerea in aplicare a actiunilor corective stabilite.
    (2) Persoana juridica controlata poate transmite la ANRE o contestatie cu privire la continutul raportului de control si indrumare, in termen de 15 zile de la comunicarea acestuia. Contestatia se analizeaza de presedintele ANRE, iar raspunsul se comunica in termenul legal.
    (3) In cazul unui control la o persoana juridica/fizica, efectuat in urma unei sesizari primite la ANRE, pentru constatarea si sanctionarea contraventiilor si/sau infractiunilor, raportul de control si indrumare nu se transmite persoanei juridice/fizice controlate.

    CAP. 9
    Constatarea si sanctionarea abaterilor

    SECTIUNEA 1
    Contraventii

    Art. 22
    (1) Contraventiile sunt cele prevazute la art. 79 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2000, cu modificarile ulterioare.
    (2) Contraventiile pot fi mentionate si in alte legi speciale.
    Art. 23
    Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor se fac prin proces-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiilor, intocmit, conform modelului prezentat in anexa nr. 4, de catre agentii constatatori ai ANRE.
    Art. 24
    (1) Procesele-verbale de constatare si de sanctionare a contraventiilor vor fi numerotate si vor purta stampila ANRE.
    (2) Evidenta proceselor-verbale de constatare si de sanctionare a contraventiilor se face, la nivelul ANRE, de catre compartimentul de specialitate, intr-un registru de evidenta a proceselor-verbale de constatare si de sanctionare a contraventiilor (anexa nr. 6).
    Art. 25
    (1) In cazul constatarii savarsirii de catre aceeasi persoana juridica/fizica a doua sau mai multe contraventii se incheie un singur proces-verbal, iar sanctiunea amenzii se aplica pentru fiecare contraventie.
    (2) Cand contraventiile au fost constatate prin acelasi proces-verbal, amenzile cumulate nu pot depasi dublul maximului amenzii prevazute de lege pentru contraventia cea mai grava.
    Art. 26
    (1) O data cu aplicarea amenzii contraventionale agentul constatator stabileste, daca este cazul, un termen de conformare de pana la o luna, care poate fi prelungit de conducerea ANRE in cazurile in care se apreciaza ca acest lucru se impune.
    (2) In cadrul termenului stabilit contravenientul are obligatia sa intre in legalitate sau, dupa caz, sa restabileasca legalitatea.
    Art. 27
    Neconformarea cu masura dispusa de agentul constatator al ANRE sau de conducerea ANRE constituie contraventie si se sanctioneaza potrivit dispozitiilor prezentului regulament.
    Art. 28
    Procesul-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiilor se semneaza pe fiecare pagina de catre agentul constatator si de catre contravenient caruia i se inmaneaza o copie.
    Art. 29
    (1) Procesul-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiilor se va incheia si in situatia in care contravenientul nu este prezent, refuza sau nu poate sa semneze procesul-verbal, agentul constatator mentionand aceasta in prezenta cel putin a unui martor.
    (2) In cazul mentionat la alin. (1) procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.
    (3) In lipsa unui martor agentul constatator va preciza motivele care au dus la incheierea procesului-verbal in aceste conditii.
    (4) Agentul constatator va preda o copie a procesului-verbal sefului compartimentului de specialitate din cadrul ANRE pentru a fi comunicata prin posta, cu aviz de primire, sau afisata la domiciliul/sediul contravenientului in termen de cel mult o luna de la data aplicarii acestuia.
    Art. 30
    (1) Prin procesul-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiilor agentul constatator aplica amenda contraventionala si dispune, dupa caz, confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din savarsirea respectivei contraventii.
    (2) Agentul constatator are obligatia sa stabileasca cine este proprietarul bunurilor confiscate si, daca acestea apartin altei persoane decat contravenientului, in procesul-verbal se vor mentiona, daca este posibil, datele de identificare a proprietarului sau se vor preciza motivele pentru care identificarea acestuia nu a fost posibila.
    (3) In caz de anulare sau de constatare a nulitatii procesului-verbal bunurile confiscate, cu exceptia celor a caror detinere sau circulatie este interzisa de lege, se restituie de indata celui in drept.
    Art. 31
    Daca prin savarsirea contraventiei s-a pricinuit o paguba, persoana vatamata isi va putea valorifica pretentiile potrivit dreptului comun.
    Art. 32
    (1) Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei se poate face plangere in termen de 15 zile de la data inmanarii/comunicarii acestuia. Plangerea se solutioneaza de judecatoria in a carei raza teritoriala s-a savarsit contraventia.
    (2) Pana la solutionarea plangerii executarea sanctiunii contraventionale se suspenda.
    Art. 33
    (1) Daca contravenientul nu foloseste calea de atac impotriva procesului-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiei in termen de 15 zile, in vederea platii amenzii ANRE va comunica din oficiu organelor de specialitate ale directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si unitatilor subordonate acestora, in a caror raza teritoriala domiciliaza sau isi are sediul contravenientul, procesul-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiei.
    (2) Comunicarea procesului-verbal catre administratia financiara se face conform anexei nr. 5.

    SECTIUNEA a 2-a
    Infractiuni

    Art. 34
    (1) Infractiunile sunt cele prevazute la art. 78 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998, cu modificarile ulterioare.
    (2) Infractiunile pot fi mentionate si in alte legi speciale.
    Art. 35
    Savarsirea infractiunilor prevazute de lege atrage raspunderea penala in conditiile prevazute de Codul penal si de Codul de procedura penala.
    Art. 36
    (1) Atunci cand se constata savarsirea unei infractiuni din domeniul energiei electrice si termice, agentul constatator intocmeste o nota de constatare pe care o aduce la cunostinta conducerii ANRE.
    (2) Pe baza notei de constatare ANRE, prin compartimentul de specialitate, sesizeaza de indata organul de cercetare penala competent din punct de vedere teritorial.
    (3) Sesizarea va cuprinde urmatoarele: numele, prenumele si calitatea agentului constatator; denumirea, sediul si adresa ANRE; descrierea faptei care formeaza obiectul sesizarii, indicarea faptuitorului (daca acesta este cunoscut) si a mijloacelor de proba.
    Art. 37
    (1) In vederea constatarii contraventiilor si infractiunilor agentii constatatori au acces, in conditiile legii, in cladiri, incaperi, la instalatii si in orice alt loc, pana la receptoarele de energie inclusiv, si au dreptul sa verifice instalatia, precum si sa efectueze masuratori, determinari si recoltari de probe pentru analize. Proprietarii si agentii economici care exploateaza aceste cladiri, locuri sau instalatii sunt obligati sa puna la dispozitie agentilor constatatori documentele si actele specifice activitatilor lor.
    (2) In conformitate cu prevederile art. 81 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998, agentii constatatori pot cere sprijinul organelor de politie si ale Ministerului Public.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 38
    Dispozitiile prezentului regulament se completeaza cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, ale Codului civil, Codului de procedura civila, Codului penal si ale Codului de procedura penala.
    Art. 39
    Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentul regulament.

    ANEXA 1
    la regulament

    Autorizatie de agent constatator
    AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

                              AUTORIZATIE

    Domnul/Doamna ..........................................., avand functia de ..............................., in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica, cu modificarile ulterioare, si ale Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 21/2002 privind aprobarea Regulamentului de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul energiei electrice si termice, are calitatea de agent constatator si se imputerniceste:
    a) sa efectueze controale la persoane juridice/fizice, in vederea verificarii respectarii reglementarilor emise in domeniul energiei electrice si termice;
    b) sa constate contraventiile si sa aplice sanctiunile prevazute de lege;
    c) sa ia masura confiscarii lucrarilor destinate, folosite sau rezultate din savarsirea contraventiilor din domeniul energiei electrice si termice, in conformitate cu dispozitiile legale.
    Autorizatia este valabila pentru o perioada de .......................... de la data eliberarii.

          Data eliberarii                       Vicepresedinte,
        ...................                  ....................

    ANEXA 2
    la regulament

    Mandat de control si indrumare
    - model si continut-cadru -
    AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

                                                     Aprobat
                                               Vicepresedintele ANRE,
                                                ....................

                      MANDAT DE CONTROL SI INDRUMARE

    In conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, aprobata si modificata prin Legea nr. 99/2000, cu modificarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica, urmatoarea echipa de control compusa din:
    1. sef echipa de control ....................................
    2. membru ...................................................
    3. membru ...................................................
este imputernicita sa efectueze control pentru verificarea respectarii reglementarilor emise in domeniul energiei electrice si termice si sa aplice sanctiunile prevazute de lege, in conformitate cu Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul energiei electrice si termice, la .............................................
..............................................................................,
..............................................................................,
incepand cu data de ............................................. .
    Domeniile ce urmeaza sa fie controlate sunt: ..............................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
    Locul de desfasurare a controlului ........................................

             Data emiterii                         Intocmit
           .................                     .............

    ANEXA 3
    la regulament

    Raport de control si indrumare
    - model si continut-cadru -
    AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

                                                   Aprobat
                                             Vicepresedintele ANRE,
                                              ....................

                         RAPORT DE CONTROL SI INDRUMARE

    A. Persoana juridica/fizica controlata ....................................
...............................................................................
    B. Membrii echipei de control:
    1. sef echipa de control ...............................
    2. membru ..............................................
    3. membru ..............................................
    C. Domeniile controlate ...................................................
...............................................................................
    D. Verificari si constatari ...............................................
...............................................................................
    E. Abateri de la reglementarile emise in domeniul energiei electrice si termice si sanctiuni aplicate .................................................
..............................................................................
    F. Masuri si actiuni corective ............................................
...............................................................................
    G. Recomandari ............................................................
...............................................................................
    H. Lista persoanelor care au participat la control din partea persoanei juridice controlate.

    I. Anexe

            Semnaturi
    Membrii echipei de control
       Data ................

    NOTA:
    Eventualele contestatii cu privire la raportul de control si indrumare se transmit la Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei in termen de 15 zile de la data comunicarii acestuia.

    ANEXA 4
    la regulament

    Proces-verbal de constatare si de sanctionare
      a contraventiilor si instiintare de plata
             - model si continut-cadru -
    AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

                                 PROCES-VERBAL
                de constatare si de sanctionare a contraventiilor
                            Nr. ......................

    incheiat in ziua de ................ luna ............... anul ..........
           in localitatea ...................., judetul .................

    Subsemnatul ................................................., agent constatator autorizat de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE), cu sediul in ......................................, avand legitimatia nr. ................., eliberata de ANRE, cu ocazia controlului efectuat la .........................................., localitatea ................................., str. ................................... nr. .........., judetul/sectorul ................................, am constatat urmatoarele: ..................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
    Faptele de mai sus constituie contraventie/contraventii, comisa/comise la data de ........................., prevazuta/prevazute la:
    1. art. .......... alin. .......... lit. .......... din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998/Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998;
    2. art. .......... alin. .......... lit. .......... din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998/Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998;
    3. art. ....... alin. ............. lit. .......... din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998/Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998,
de care se face vinovata persoana fizica/juridica .........................., cu domiciliul/sediul in localitatea ...................., str. .................... nr. ........., bl. .........., sc. .........., ap. .........., judetul/sectorul ...................., identificata cu buletinul/cartea de identitate seria .......... nr. ....................., eliberat/eliberata de .................... la data de .........................., CNP ........................., inregistrata la registrul comertului cu nr. .................., codul fiscal .................., reprezentata prin director/manager ....................... .
    Pentru contravenientul cetatean strain sau cetatean roman cu domiciliul in strainatate se completeaza:
    - pasaport seria ................. nr. .................................., statul emitent ....................., data eliberarii ...................;
    - tichet de inscriere a contraventiilor seria ............, nr. .......... .

                                 Semnaturi:

       Agent constatator,         (Martor)              Contravenient,
     ......................     ...........           ..................

    Fata de cele constatate contravenientul este amendat cu:
    1. .......... lei, conform art. .......... alin. .......... lit. .......... din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998/Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998;
    2. .......... lei, conform art. .......... alin. .......... lit. .......... din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998/Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998;
    3. .......... lei, conform art. .......... alin. .......... lit. .......... din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998/Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998.
    Amenda totala este in suma de .......................... lei.
    De asemenea, se dispune confiscarea urmatoarelor: .........................
..............................................................................,
al caror proprietar este ....................................................., cu luarea masurilor de conservare sau de valorificare prevazute de lege.
    Alte masuri ...............................................................
...............................................................................
    Alte mentiuni .............................................................
...............................................................................
    Contravenientul nu este de fata/refuza/nu poate sa semneze procesul-verbal.
    Martor: ..............................  ..................................,
                      (nume)                               (prenume)
nascut/nascuta la data de domiciliat/domiciliata in .........................., str. .......... nr. .........., bl. .........., sc. .........., ap. .........., judetul/sectorul ......................., posesor/posesoare al/a cartii/buletinului de identitate seria .................... nr. ...............
    Impotriva procesului-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiilor se poate face plangere in termen de 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii acestuia. Plangerea insotita de o copie dupa procesul-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiilor se va depune la ANRE.

                          INSTIINTARE DE PLATA

    Amenda se achita in termen de cel mult 15 zile de la data comunicarii, in contul nr. ............................................, deschis la ......................................., urmand ca in acelasi termen sa fie transmisa o copie de pe chitanta la ANRE.
    In caz de neachitare a amenzii in termenul precizat se va proceda la executarea silita.
    Procesul-verbal cuprinzand si instiintarea de plata a fost incheiat in .......... exemplare, un exemplar fiindu-i inmanat/comunicat contravenientului.

         Agent constatator                       Contravenient
      Semnatura ...............               Semnatura ..............
              (L.S.)                            Functia ............
                                                      (L.S.)
                Martor
      Semnatura ....................

    ANEXA 5
    la regulament

       Adresa de notificare
    - model si continut-cadru -
    AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

                                    Catre
                     Administratia financiara a ...................
                             Adresa .....................

    Va transmitem alaturat procesul-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiilor nr. ....................... din data de .................., prin care .........................................................................,
                (numele si prenumele/denumirea persoanei fizice/juridice)
domiciliata/cu sediul in ........................................, str. ......................... nr. ............, bl. ............, sc. ............, ap. ............, judetul/sectorul ..................................., a fost amendata cu .......................... lei.
    Procesul-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiilor a ramas definitiv la data de .............................., prin expirarea termenului de plata a amenzii prevazut de Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002.
    Conform prevederilor art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, procesul-verbal ramas definitiv constituie titlu executoriu. Ca urmare, va solicitam sa procedati la punerea sa in executare, potrivit prevederilor legale.

                              Vicepresedinte,
                           ......................

    ANEXA 6
    la regulament

                                  REGISTRUL
de evidenta a proceselor-verbale de constatare si de sanctionare a contraventiilor
____________________________________________________________________________
Nr.   Data           Data/locul         Agent        Situatie  Incadrarea
crt.  inregistrarii  incheierii         constatator  de fapt   contraventiei
                     procesului-verbal
____________________________________________________________________________
  0        1              2                  3          4          5
____________________________________________________________________________



____________________________________________________________________________
Numele/Denumirea    Domiciliul/Sediul   Obiectiuni   Angajament      Amenda
contravenientului   contravenientului                de plata        (lei)
____________________________________________________________________________
        6                    7              8            9             10
____________________________________________________________________________



____________________________________________________________________________
Alte     Modul de    Date de       Plangere                Finalizarea
masuri   comunicare  identificare  depunere/solutionare    procesului-verbal
                     a martorului
____________________________________________________________________________
  11        12          13                 14                    15
____________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 21/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 21 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu