ORDIN
Nr. 2361 din 20 noiembrie 1996
pentru aprobarea Instructiunilor privind administrarea si utilizarea fondului
de risc pentru creditele externe contractate in conditiile legii cu garantia
statului
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 323 din 4 decembrie 1996
Ministru de stat, ministrul finantelor,
in temeiul prevederilor art. 21 din Legea nr. 91/1993 privind datoria
publica si in baza dispozitiilor art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 78 din 4
martie 1994 privind contributia bugetului de stat la constituirea fondului de
risc pentru creditele externe garantate de stat, in conditiile legii,
contractate de societatile comerciale si regiile autonome,
emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba Instructiunile privind administrarea si utilizarea fondului de
risc pentru creditele externe contractate in conditiile legii cu garantia
statului, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directia generala creante si angajamente interne si externe ale statului,
directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
ANEXA 1
INSTRUCTIUNI
privind administrarea si utilizarea fondului de risc pentru creditele externe
contractate in conditiile legii cu garantia statului
Avand in vedere:
- prevederile din Legea nr. 91/1993 privind datoria publica, pentru
riscurile financiare care decurg din garantarea in numele si in contul
statului, de catre Ministerul Finantelor, denumit in continuare garant, a
imprumuturilor externe contractate direct de catre stat sau de societatile
comerciale, regiile autonome si autoritatile publice locale, denumite in
continuare garantati, Ministerul Finantelor constituie fondul de risc, care
este administrat in regim extrabugetar;
- prevederile art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 78/1994 privind
contributia bugetului de stat la constituirea fondului de risc pentru creditele
externe garantate de stat, in conditiile legii, contractate de societatile
comerciale si regiile autonome,
se emit prezentele instructiuni.
CAP. 1
Veniturile fondului de risc
1. Veniturile fondului de risc se constituie din sumele incasate sub forma
de comisioane de la beneficiarii imprumuturilor externe garantate de catre
stat, din sumele prevazute in bugetul de stat cu aceasta destinatie conform
art. 1 din Hotararea Guvernului nr. 78/1994, din dobanzile bonificate la sumele
temporar disponibile din fondul de risc, precum si din sumele incasate din
penalitatile pentru neplata in termen a comisioanelor.
Sumele datorate drept comisioane pentru fondul de risc se determina prin
aplicarea cotelor procentuale, negociate, asupra valorii totale a imprumutului
extern garantat de stat, potrivit prevederilor art. 21 alin. 2 din Legea nr.
91/1993 privind datoria publica.
2. Garantatii, beneficiari de imprumuturi externe, au obligatia de a varsa
sumele datorate la fondul de risc in cuantumul si la termenele stabilite prin
conventiile incheiate cu garantul.
Virarea sumelor datorate la fondul de risc de catre garantati se efectueaza
in contul nr. 64.37 8 01 60 "Disponibil pentru fondul de risc pentru
garantii la credite externe", deschis pe seama Ministerului Finantelor la
Banca Nationala a Romaniei.
3. In cazul in care sumele datorate drept comisioane la fondul de risc nu
se varsa la termenele stabilite, se vor aplica si se vor incasa penalitatile
prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru neplata in termen a
impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat.
CAP. 2
Alocarea sumelor din fondul de risc in cazul in care se trece la executia
scrisorii de garantie emise
1. Ministrul finantelor sau persoana delegata de acesta, in conditiile
legii, indeplineste atributiile si raspunderile ordonatorului principal de
credite prevazute in Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, pentru
administrarea si gestionarea fondului de risc.
Alocarea sumelor din fondul de risc pentru plata ratelor, dobanzilor,
comisioanelor, precum si a altor costuri aferente acestora se face de catre
garant pe baza analizei documentelor din care rezulta imposibilitatea achitarii
la extern de catre garantati a obligatiilor lor.
Pentru efectuarea platii in contul garantatului se are in vedere, pentru
justificarea sumelor ce urmeaza a fi platite, situatia economico-financiara a
acestuia, urmand a se intocmi o nota cu propuneri pentru eliberarea sumelor
necesare achitarii obligatiilor la extern in contul garantului, precum si
ordinul de plata ce se va inainta Bancii Nationale a Romaniei.
2. Pe baza notei de propuneri privind aprobarea efectuarii platii de catre
Ministerul Finantelor in contul garantatilor se va proceda astfel:
- se va transmite catre Banca Nationala a Romaniei, de catre Ministerul
Finantelor, formularul "Cerere de valuta" (anexa nr. 5), precum si o
copie de pe conventia incheiata intre Ministerul Finantelor si beneficiarul
imprumutului extern si de pe scrisoarea de garantie emisa;
- scrisoarea de garantie va cuprinde urmatoarele elemente:
- obiectul platii;
- data valutei (data platii la extern);
- valuta;
- sume in valuta;
- beneficiarul;
- banca beneficiarului;
- corespondentul extern al bancii beneficiarului;
- orice alte particularitati considerate necesare;
- concomitent cu elaborarea cererii de valuta de catre Ministerul
Finantelor - Directia generala creante si angajamente interne si externe ale
statului - catre Banca Nationala a Romaniei, directia mai sus mentionata va
inainta o copie de pe aceasta catre Directia generala a contabilitatii publice
si trezorerie a statului, in vederea intocmirii documentelor de plata in lei
catre Banca Nationala a Romaniei. Cererea de valuta va purta viza
reprezentantului Curtii de Conturi.
Contravaloarea in lei a valutei aferente ratelor, dobanzilor, comisioanelor
si altor costuri aferente se acopera din fondul de risc, contul nr. 64 37 8
01.60 "Disponibil pentru fondul de risc pentru garantii la credite
externe", deschis la centrala Bancii Nationale a Romaniei. Alocarea
sumelor de catre garant se efectueaza in limita disponibilitatilor din contul
fondului de risc;
- dupa executia ordinului de plata intocmit de Ministerul Finantelor si
inaintat Bancii Nationale a Romaniei, aceasta este obligata sa comunice, in
scris, Ministerului Finantelor efectuarea transferului in valuta la data
scadenta catre beneficiarul extern;
- decontarea echivalentului in lei se va face la aceeasi data de valuta cu
care se face plata la extern si la cursul de referinta valabil pentru data
respectiva.
Totodata, Directia generala a contabilitatii publice si trezorerie a
statului va urmari documentele de plata atat la transmiterea lor, cat si la
returnarea lor, cu specificatia ca plata a fost efectuata.
3. Cheltuielile pentru functionarea si administrarea fondului de risc
(speze si comisioane bancare) se efectueaza de catre Ministerul Finantelor pe
baza de documente justificative, vizate si aprobate de organele de drept, ce
urmeaza a fi recuperate, conform conventiei, de la garantati.
4. Disponibilitatile de la finele anului din executia fondului de risc se
reporteaza in anul urmator, urmand a fi folosite cu aceeasi destinatie.
CAP. 3
Evidenta si raportarea modului de constituire, administrare si utilizare a
fondului de risc
1. Directia generala creante si angajamente interne si externe ale
statului, pe baza informarilor lunare de la Directia generala a contabilitatii
publice si trezorerie a statului, precum si a documentelor proprii, intocmeste
situatia privind veniturile si cheltuielile fondului de risc.
Garantatii au obligatia de a raporta, lunar, catre garant situatia in
raport cu relatiile cu fondul de risc, la care se anexeaza copii de pe
documentele corespunzatoare.
Evidenta analitica a fondului de risc, pe fiecare garantat, se conduce de
catre Directia generala creante si angajamente interne si externe ale statului.
Trimestrial, pe baza datelor din evidenta, se intocmeste un raport privind
modul de constituire si de utilizare a fondului de risc.
2. Disponibilitatile din cont se pastreaza in cadrul contului general al
trezoreriei statului.
Disponibilitatile din fondul de risc sunt purtatoare de dobanzi la nivelul
dobanzii medii lunare efectuate de trezoreria statului si transmise de Banca
Nationala a Romaniei Ministerului Finantelor.
3. Sumele platite din fondul de risc vor fi evidentiate la "Debitori
din acordarea de garantii" pana la recuperarea acestora pe plan intern,
urmand ca Directia generala creante si angajamente interne si externe ale
statului sa intreprinda masuri de recuperare.
4. Pentru urmarirea sumelor utilizate din fondul de risc, lunar sau ori de
cate ori este cazul, se va intocmi situatia care va cuprinde platile efectuate
pe debitori si modul de recuperare de la acestia.
CAP. 4
Contabilitatea si executia fondului de risc
1. Ministerul Finantelor prin Directia generala a contabilitatii publice si
trezorerie a statului asigura contabilitatea operatiunilor privind incasarea
veniturilor si efectuarea cheltuielilor din fondul de risc cu ajutorul
urmatoarelor conturi:
11.20.01 - Disponibil din fondul de risc pentru garantii la creditele
externe;
36.20.01 - Fondul de risc pentru garantii la creditele externe;
41.20.01 - Cheltuieli din fondul de risc pentru garantii la creditele
externe.
Operatiunile privind virarea si utilizarea sumelor solicitate se reflecta
in contabilitatea ordonatorului principal de credite, Ministerul Finantelor,
respectiv Directia generala a contabilitatii publice si trezorerie a statului.
Ordonatorul de credite vireaza sumele in lei, necesare pentru acoperirea
platilor neefectuate de garantati, Bancii Nationale a Romaniei - Directia
generala operatiuni monetare, valutare si de credit pentru efectuarea platii la
extern.
2. Garantatii evidentiaza sumele utilizate din fondul de risc pentru
rambursarea creditelor externe in creditul contului 4483 "Datorii fata de
stat", analitic distinct, prin debitul contului 162 "Credite bancare
pe termen lung si mijlociu", respectiv 519 "Credite bancare pe termen
scurt", dupa caz.
Raportarile privind evidenta sumelor primite se fac trimestrial si anual.
3. Garantatii au obligatia ca, la finele anului, sa prezinte garantului,
pana la data de 15 februarie a anului urmator, soldul contului 162
"Credite bancare pe termen lung si mijlociu" sau 519 "Credite
bancare pe termen scurt" privind sumele primite.
ANEXELE LA INSTRUCTIUNI:
ANEXA 1 - Situatia incasarilor la fondul de risc
- intocmita trimestrial de Directia generala creante si angajamente interne
si externe ale statului, in baza informatiilor transmise de Directia generala a
contabilitatii publice si trezorerie a statului, in scopul cunoasterii
nivelului acestora.
ANEXA 2 - Situatia privind justificarea sumelor ce urmeaza a fi platite din
fondul de risc
- intocmita de garantat, in baza solicitarii Bancii ..........., pentru a
fi transmisa Ministerului Finantelor, in calitate de garant, ca document in
vederea eliberarii sumelor aferente platilor la extern.
ANEXA 3 - Conventia privind constituirea fondului de risc (model)
- intocmita de garant si semnata de acesta si de garantat;
- prevede o serie de atributii si obligatii ale ambelor parti.
ANEXA 4 - Situatia platilor din fondul de risc si modul de recuperare a
acestora
- intocmita de Directia generala creante si angajamente interne si externe
ale statului, pentru a avea o evidenta clara a recuperarii sumelor platite de
Ministerul Finantelor in calitate de garant.
ANEXA 5 - Cerere de valuta
- intocmita de Directia generala creante si angajamente interne si externe
ale statului in trei exemplare, cuprinzand suma solicitata in valuta,
beneficiarul acesteia, contul si banca beneficiarului.
ANEXA 1
SITUATIA
incasarilor la fondul de risc la data de ...............
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - IMPRUMUTATUL
B - VALOAREA GARANTATA (moneda de contract)
______________________________________________________________________________
| | | COMISIONUL | SUMELE DATORATE LA FONDUL | PENALITATI |TOTAL
|
| | | | DE RISC | pentru zilele |INCASAT
|
| A| B| | | de intarziere | - lei
-|
| |
|_____________|______________________________|__________________|________|
| | |(%)| ABSOLUT | LA |OBLIGATII | EFECTIV |CALCULATE|INCASATE|
|
| | | |(moneda |SCADENTA|DE PLATA | VIRAT | - lei - | - lei -|
|
| | | | de | - lei- | | | | |
|
| | | |contract)| | | | | |
|
| | | | | |(in termen|(in termen| | |
|
| | | | | |de 30 de |de 30 de | | |
|
| | | | | |zile de la|zile de la| | |
|
| | | | | |scadenta, |scadenta, | | |
|
| | | | | |potrivit |potrivit | | |
|
| | | | | |Ordonantei|Ordonantei| | |
|
| | | | | |Guvernului|Guvernului| | |
|
| | | | | |nr. |nr. | | |
|
| | | | | |18/1994, |18/1994, | | |
|
| | | | | |la cursul |la cursul | | |
|
| | | | | |zilei cand|zilei cand| | |
|
| | | | | |s-a |s-a | | |
|
| | | | | |efectuat |efectuat | | |
|
| | | | | |virarea |virarea | | |
|
| | | | | |sumei) |sumei) | | |
|
| | | | | | - lei - | - lei - | | |
|
|__|__|___|_________|________|__________|__________|_________|________|________|
|__|__|___|_________|________|__________|__________|_________|________|________|
|__|__|___|_________|________|__________|__________|_________|________|________|
|__|__|___|_________|________|__________|__________|_________|________|________|
ANEXA 2
UNITATEA BENEFICIARA ..............
SITUATIA
privind justificarea sumelor ce urmeaza a fi platite din fondul de risc
- moneda de contract -
_______________________________________________________________
| Denumirea platii | | | Dobanzi si |
| pentru care se | Total | Rate | comisioane |
| foloseste fondul | | | |
|___________________|_____________|_____________|_______________|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|___________________|_____________|_____________|_______________|
|___________________|_____________|_____________|_______________|
|___________________|_____________|_____________|_______________|
|___________________|_____________|_____________|_______________|
|___________________|_____________|_____________|_______________|
|___________________|_____________|_____________|_______________|
|___________________|_____________|_____________|_______________|
|___________________|_____________|_____________|_______________|
- Datele se confirma pe raspunderea noastra.
- Anexam solicitarea Bancii ................
pentru suma de (valuta) ................ .
Director general, Director economic,
ANEXA 3
ROMANIA
MINISTERUL FINANTELOR
Nr. ......./..... 1996
CONVENTIE
Societatea Comerciala/Regia Autonoma ........................ a primit de
la Ministerul Finantelor garantia pentru creditul extern in valoare de ...........,
contractat de la ........................
Avand in vedere aceasta solicitare, intre:
- Ministerul Finantelor, denumit in continuare garant, si Societatea
Comerciala/Regia Autonoma .............................., denumita in
continuare garantat, a intervenit urmatoarea conventie:
1. Valoarea si obiectul garantiei
1.1. Garantul garanteaza rambursarea imprumutului in valoare de
..........., acordat de ............, inclusiv dobanzile, spezele si
comisioanele aferente, conform prevederilor contractului de credit.
1.2. Garantul se obliga sa blocheze si sa incaseze din contul curent al
garantatului, fara acceptul acestuia, in momentul executiei garantiei, si sa
incaseze cu prioritate sumele necesare ratelor de rambursat, dobanzilor si
comisioanelor aferente creditului extern garantat, penalitatilor, precum si
tuturor obligatiilor ce ii revin din prezenta conventie.
Actul prin care se dispune blocarea contului curent constituie titlu
executoriu, fara indeplinirea altor formalitati.
1.3. Garantul va avea drept de prioritate in crearea oricarui drept de
retentie asupra oricarui activ al garantatului, asupra oricarei alte datorii
interne sau externe si asupra oricarui alt angajament. Dreptul de retentie va
asigura garantului capitalul, dobanzile si celelalte costuri ale imprumutului.
Garantatul, in crearea sau incuviintarea unui astfel de drept de retentie, va
prevedea, in mod expres, acest efect.
2. Garantii
2.1. Garantatul se angajeaza irevocabil si neconditionat fata de garant sa
indeplineasca urmatoarele:
2.1.1. sa utilizeze acest credit numai pentru scopurile prevazute in
contractul comercial;
2.1.2. sa achite la scadenta ratele de capital, dobanda, spezele si
comisioanele aferente, precum si alte cheltuieli conform prevederilor
contractului de credit.
In cazul in care garantatul nu isi va achita la scadenta ratele de capital,
dobanda, spezele si comisioanele aferente si se va executa garantia, acesta va
plati garantului, pe langa sumele datorate, majorari de intarziere la nivelul
celor prevazute de dispozitiile legale pentru neplata impozitelor si taxelor la
bugetul de stat;
2.1.3. sa constituie un gaj general fara deposedare asupra dotarilor sau
utilajelor achizitionate din prezentul credit, ce va fi prezentat Ministerului
Finantelor in cel mult 30 de zile de la vamuirea utilajelor;
2.1.4. sa cesioneze efectele de comert si mijloacele banesti ce urmeaza a
fi incasate, cu confirmarea bancilor al caror client este ca au luat nota de
cesiune si, ori de cate ori Ministerul Finantelor va solicita debitarea
conturilor societatii comerciale/regiei autonome, vor permite accesul la sumele
existente;
2.1.5. sa nu permita ca o alta datorie interna sau externa sa aiba
prioritate fata de imprumut in alocarea, rezilierea sau distribuirea valutei
detinute sub controlul sau in beneficiul sau;
2.1.6. sa suporte toate cheltuielile pe care garantul le va face, in cazul
in care garantatul nu isi va onora la timp obligatiile decurgand din prezenta
conventie, precum si din contractul de credit, pentru care garantul a emis
scrisoarea de garantie in favoarea garantatului;
2.1.7. pe intreaga valabilitate a conventiei nu se vor schimba sau modifica
contul curent si banca la care acesta a fost deschis, in conformitate cu lista
anexata si cu Acordul incheiat cu Banca Comerciala Romana - S.A., iar in cazul
in care va fi schimbat, aceasta se va face cu informarea prealabila a
garantului;
2.1.8. sa transmita cu promptitudine garantului, la termenele stabilite,
toate datele si informatiile solicitate de acesta, din care sa rezulte:
- confirmarea ca sunt asigurate toate conditiile interne financiare si
materiale, necesare desfasurarii lucrarilor de investitii pentru care s-a
angajat imprumutul extern;
- furnizarea datelor ce atesta bonitatea si capacitatea garantatului de a
rambursa imprumutul si de a achita dobanzile, comisioanele si orice alte
cheltuieli ce decurg din utilizarea imprumutului extern;
- situatia patrimoniala pe baza de bilant aprobat, situatia indicatorilor
economico-financiari si a contului de profit si pierderi;
- alte obligatii de plata decurgand din imprumuturi interne sau externe,
actuale si viitoare, esalonate conform scadentelor de rambursare (daca este
cazul);
- situatia incasarilor ce constituie surse de rambursare a imprumuturilor
interne si externe, in general, si a imprumutului garantat, in special;
2.1.9. informarea lunara, pana la data de 5 a lunii urmatoare celei de
raportare, a garantului asupra stadiului realizarii proiectului si platilor
efectuate la imprumut;
2.1.10. informarea garantului si solicitarea amendarii prezentei conventii,
in cazul intentiei de divizare a patrimoniului garantatului, ca urmare a
actiunii de privatizare sau a oricarei modificari in statutul juridic al
acestuia;
2.1.11. informarea garantului asupra oricarei intentii de modificare a
acordului de imprumut si solicitarea acordului scris al acestuia in cazul unor
astfel de masuri, prin modificarea corespunzatoare a prezentei conventii
printr-un act aditional.
2.2. Informarea garantului asupra indeplinirii obligatiilor ce decurg din
Conventia pentru evitarea dublei impuneri, incheiata intre Romania si Spania.
3. Comision
3.1. Garantatul va plati garantului un comision la fondul de risc de
........ din valoarea totala a creditului garantat de Ministerul Finantelor in
contul nr. 64.37 8 01.60 "Disponibil pentru constituirea fondului de risc
din garantii acordate agentilor economici", deschis la centrala Bancii
Nationale a Romaniei.
3.2. Garantatul va plati in .......... zile de la intrarea in vigoare a
acordului de imprumut .............. din valoarea totala a sumelor ce
constituie comision la fondul de risc, calculat ca o cota procentuala de 2% din
valoarea totala a creditului garantat.
Diferenta de ........ aferenta constituirii fondului de risc pentru
garantiile emise de Ministerul Finantelor in favoarea garantatului se va plati
de catre garantat in .............. rate semestriale egale si consecutive,
prima rata achitandu-se la .................. luni de la semnarea prezentei
conventii.
3.3. Comisionul se va plati in lei, prin utilizarea cursului de schimb la
data zilei in care se efectueaza plata.
3.4. In cazul in care garantatul nu achita comisionul la fondul de risc la
termenele angajate, fara a avea acceptul garantului de amanare la plata,
garantul este indreptatit sa pretinda garantatului majorari de intarziere la
nivelul celor prevazute de dispozitiile legale pentru neplata impozitelor si
taxelor la bugetul de stat.
4. Cazuri de culpa
4.1. Culpa se constata si se apreciaza in conformitate cu legislatia in
vigoare din Romania la data savarsirii faptei, prezumandu-se pana la proba
contrara. Se considera in culpa garantatul care:
a) nu achita la scadenta datoriile sale fata de Ministerul Finantelor, asa
cum au fost ele stipulate in prezenta conventie si in alte documente ce au
legatura directa cu aceasta;
b) intrerupe, fara o prealabila notificare catre Ministerul Finantelor,
operatiunile pentru care a contractat creditul extern;
c) efectueaza, fara avizul Ministerului Finantelor, alte operatiuni decat
cele care au stat la baza contractarii creditului extern, modificand unilateral
destinatia acestuia;
d) furnizeaza Ministerului Finantelor date incomplete sau false cu privire
la situatia economico-financiara, prezentand documente, acte informative
contrafacute sau declaratii semnate de persoane neabilitate in acest sens de
societatea comerciala/regia autonoma;
e) impiedica prin orice act decizia cu caracter specific sau general sau
orice alt document al organelor de conducere proprii, precum si executarea in
totalitate sau in parte a prezentei conventii;
f) instraineaza, fara acordul prealabil al Ministerului Finantelor,
bunurile mobile si imobile ce constituie obiectul contractului de gaj fara
deposedare, precum si instrainarea lor in conditii pagubitoare, in cazul
obtinerii acordului prealabil al Ministerului Finantelor;
i) incearca prin orice mijloace (conturi bancare la alte banci decat cele
declarate Ministerului Finantelor) sa se sustraga achitarii datoriilor scadente
si celorlalte obligatii fata de Ministerul Finantelor;
j) nu deruleaza in exclusivitate prin banca desemnata toate operatiunile
sale de export sau in legatura directa cu exportul pe care il efectueaza pentru
terti beneficiari;
k) nerespectarea prevederilor cap. 2 "Garantii".
La aparitia oricaruia dintre cazurile de culpa sus-mentionate, Ministerul
Finantelor este in drept sa rezilieze prezenta conventie, precum si orice alte
conventii pe care le-a incheiat cu garantatul respectiv, chiar daca nu au
legatura directa cu cazul de culpa constatat, declarand toate angajamentele
garantatului, scadente si platibile, cu toate costurile aferente si cu toate
celelalte sume datorate. In aceasta situatie, Ministerul Finantelor este
abilitat sa preia toate disponibilitatile existente in conturile acestuia,
toate incasarile imediate ale garantatului (lei si valuta), sa sconteze
efectele de comert si sa execute garantiile reale si personale prezentate de
garantat.
In cazurile sus-mentionate, Ministerul Finantelor nu raspunde fata de terti
pentru culpa garantatului sau pentru orice alte situatii care se datoreaza
culpei acestuia.
4.2. Intr-un asemenea caz, garantatul ramane direct raspunzator pentru
toate daunele si pentru alte consecinte financiare, directe sau indirecte,
antrenate de exigibilitatea anticipata a angajamentelor si a creditelor,
datorand Ministerului Finantelor toate costurile si cheltuielile antrenate de executarea
rambursarii imediate.
4.3. Neexecutarea acestui drept sau a oricarui alt drept, prevazut in
prezenta conventie sau de lege, de catre Ministerul Finantelor sau executarea
lui cu intarziere nu poate fi considerata ca o renuntare din partea Ministerului
Finantelor la acest drept, daca este indeplinita in conditiile si in termenele
prevazute de lege.
5. Litigii
5.1. Orice neintelegeri decurgand din interpretarea si din aplicarea
prevederilor prezentei conventii vor fi solutionate de catre parti pe cale
amiabila, dar nu mai tarziu de 60 de zile de la aparitia lor.
5.2. In cazul in care nu se va putea ajunge la un acord pe aceasta cale,
partile convin ca neintelegerile sa fie solutionate de catre instantele
judecatoresti competente.
6. Amendamente
6.1. Orice notificare sau revizuire a acestei conventii se va face in
scris, cu acordul partilor si cu respectarea legislatiei in vigoare.
7. Valabilitate si reziliere
7.1. Prezenta conventie devine valabila la data intrarii in vigoare a
acordului de imprumut sau la data semnarii acestuia, daca semnarea are loc
ulterior intrarii in vigoare a acordului.
7.2. Conventia ramane in vigoare pe toata perioada de valabilitate a
contractului de credit si isi inceteaza valabilitatea o data cu plata ultimei
rate de credit.
7.3. Prezenta conventie este redactata in trei exemplare, fiecare avand
valoare de original si constituind impreuna un singur act juridic. Ca urmare,
partile de fata, actionand prin reprezentantii lor autorizati, au intocmit
prezenta conventie, pentru a fi semnata in numele lor, la Bucuresti, la data de
.............................. .
MINISTERUL FINANTELOR
Secretar de stat,
.....................
SOCIETATEA COMERCIALA/REGIA AUTONOMA
Director general,
..............................
ANEXA 4
SITUATIA
platilor din fondul de risc si modul de recuperare a acestora
______________________________________________________________________________
| | INCASARI LA FONDUL | PLATI LA EXTERN| SUME |
|
| | DE RISC | EFECTUATE DE | RECUPERATE | |
| |_______________________| GARANT IN | POTRIVIT |
|
|SOCIETATEA | SOLD |INCASARI IN | CONTUL | P.V.C. | DEBIT DE
|
|COMERCIALA/|31.12.1995|SEM. I/1996 | SOCIETATILOR | INCHEIATE | RECUPERAT
|
|REGIA |(mil. lei)|(mil. lei) | COMERCIALE/ | (mil. lei) | (mil.
lei)|
|AUTONOMA | | | REGIILOR |_____________|
|
| | | | AUTONOME | 1995| SEM.I/|
|
| | | | (mil. lei) | | 1996 |
|
| | | |________________| | |
|
| | | | 1995 | 1996 | | |
|
|___________|__________|____________|_______|________|_____|_______|___________|
| | | | | | |
|
|___________|__________|____________|_______|________|_____________|___________|
ANEXA 5
MINISTERUL FINANTELOR
Nr. ......../........ 1996 VIZA
CURTEA DE CONTURI
Semnatura autorizata
CERERE DE VALUTA
Catre: Banca Nationala a Romaniei
str. Lipscani nr. 25,
sectorul 3, Bucuresti
_________________________________________________________________________
| Suma solicitata in valuta | Data | Beneficiarul | Contul si banca |
| (codul valutei, suma in | valutei | sumei (numele | beneficiarului*) |
| cifre si in litere) | ZZ/LL/AA | si sediul | |
|___________________________|__________|_______________|__________________|
| | | | |
|___________________________|__________|_______________|__________________|
*) Contul si banca beneficiarului sunt prezentate mai jos:
Explicatii asupra sumei solicitate: plata de dobanda si rata de capital,
scadente la data de .........................
Instructiuni privind decontarea: Echivalentul in lei il veti recupera prin
debitarea contului nostru nr. 64.37 8 01.60, deschis la centrala Bancii
Nationale a Romaniei.
Persoane de contactat (numele, functia, telefonul, faxul, telexul): Mihai
Tanasescu - director general, tel: 410.77.69, Elena Matei - sef serviciu, tel:
410.34.00/2150, fax 312.42.84
Secretar de stat,
...................