ORDIN Nr. 2465
din 20 octombrie 2010
pentru aprobarea Procedurii
de restituire a sumelor aferente veniturilor încasate din activitatea
desfasurata de autoritatile si institutiile publice reorganizate ca institutii
publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 si 2
la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice,
rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si
respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar
International
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 716 din 27 octombrie 2010
In temeiul prevederilor art. 117 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale
art. 7 alin. (3) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi
şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea
mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi
Fondul Monetar Internaţional, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă Procedura de restituire a
sumelor aferente veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de
autorităţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice
finanţate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 şi 2 la Legea
nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice,
raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi
respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar
Internaţional, prevăzută în anexa nr. 1.
(2) Pentru aplicarea procedurii de restituire prevăzute la alin. (1) urmează a fi utilizate formularele:
a) „Cerere de certificare/restituire a sumelor plătite
în plus faţă de obligaţia legală ori a sumelor plătite în vederea realizării
unei prestaţii care nu a mai fost efectuată", al cărei model este prevăzut
în anexa nr. 2;
b) „Dispoziţie de restituire a unor sume aferente
veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de autorităţile şi
instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de
la bugetul de stat", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3;
c) „Inştiinţare de restituire a unor sume aferente
veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de autorităţile şi
instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de
la bugetul de stat", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4;
d) „Cerere de restituire a unor sume virate eronat la
bugetul de stat", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5.
(3) Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Structurile competente din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, precum şi organele fiscale subordonate acesteia vor duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
ANEXA Nr. 1
PROCEDURĂ DE
RESTITUIRE
a sumelor aferente veniturilor încasate din
activitatea desfăşurată de autorităţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate
integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 şi 2 la Legea nr.
329/2009 privind
reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de
afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană si Fondul Monetar International
1. Prezenta procedură reglementează modalitatea de
restituire a sumelor încasate de autorităţile şi instituţiile publice
reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat,
potrivit anexelor nr. 1 şi 2 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor
autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificările şi completările
ulterioare, reprezentând sume plătite în plus faţă de obligaţia legală ori sume
plătite în vederea realizării unei prestaţii care nu a mai fost efectuată.
2. Sumele prevăzute la pct. 1
se restituie la cerere, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, persoanelor care au drept de restituire, potrivit legii,
denumite în continuare solicitanţi.
3. Pentru certificarea dreptului
de restituire, solicitanţii vor depune o cerere de certificare/restituire a
sumelor plătite în plus faţă de obligaţia legală ori a sumelor plătite în
vederea realizării unei prestaţii care nu a mai fost efectuată, la autoritatea
sau instituţia publică ce a încasat suma solicitată la restituire, după caz. In
situaţia în care, ca urmare a aplicării dispoziţiilor Legii nr. 329/2009, cu modificările şi
completările ulterioare, autoritatea sau instituţia publică a fost desfiinţată
sau comasată, cererea de certificare a dreptului la restituire se adresează
autorităţii sau instituţiei publice care a preluat activitatea acesteia.
4. Cererile de
certificare/restituire reprezintă şi cereri de restituire a sumelor plătite în
plus faţă de obligaţia legală ori a sumelor plătite în vederea realizării unei
prestaţii care nu a fost efectuată, după caz. In cererea de
certificare/restituire solicitantul va preciza următoarele:
a) suma de restituit şi natura acesteia;
b) codul IBAN aferent contului în care se solicită
restituirea, în cazul în care nu se optează pentru restituirea sumei în
numerar;
c) banca la care este deschis
contul în care se solicită restituirea sumei;
d) datele de identificare ale
organului fiscal în a cărui administrare se află acesta.
5. Cererile de
certificare/restituire depuse la autorităţile ori instituţiile publice vor fi
verificate de către acestea sub aspectul realităţii şi exactităţii celor
solicitate, precum şi al încadrării în termenul legal de prescripţie a
dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor în cauză.
6. In conformitate cu rezultatele verificărilor,
autoritatea sau instituţia publică va emite, în termen de 15 zile, o dispoziţie
de restituire a unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea
desfăşurată de autorităţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii
publice finanţate integral de la bugetul de stat, denumită în continuare dispoziţie
de restituire.
7. Modelul cererii de
certificare/restituire şi modelul dispoziţiei de restituire sunt prevăzute în
anexele nr. 2 şi 3 la ordin.
8. Prin dispoziţia de
restituire, aprobată de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, se
confirmă sumele plătite în plus faţă de obligaţia legală sau, după caz, faptul
că prestaţia pentru care s-a făcut plata nu a mai fost realizată. După
aprobare, originalul formularelor prevăzute la pct. 4 şi 6 se transmite, în
termen de 3 zile, unităţii Trezoreriei Statului la care este arondată
autoritatea sau instituţia publică în cauză.
9. (1) Unitatea Trezoreriei Statului la care este arondată autoritatea sau instituţia publică verifică
datele înscrise în dispoziţia de restituire şi în cererea de
certificare/restituire în ceea ce priveşte existenţa următoarelor elemente:
numărul şi data documentului prin care s-a plătit suma la bugetul de stat, suma
plătită, organul fiscal competent în administrarea solicitantului.
(2) In cazul în care suma plătită de solicitant a fost
virată la bugetul de stat centralizat cu alte sume încasate de autoritatea sau
instituţia publică, în dispoziţia de restituire se va preciza documentul prin
care a fost plătită suma care include şi suma primită de la solicitant.
(3) In cazul în care suma pentru care se dispune
restituirea a fost virată de solicitant anterior intrării în vigoare a Legii
nr. 329/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi aceasta nu a fost
virată la bugetul de stat, fiind utilizată de autoritatea sau instituţia
publică potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli, se va face această
menţiune în dispoziţia de restituire.
10. (1) Unitatea Trezoreriei
Statului la care este arondată autoritatea sau instituţia publică în cauză
întocmeşte, în termen de 3 zile de la primirea documentelor, ordinul de plată
prin care dispune transferul în format electronic al sumelor din contul de
venituri ale bugetului de stat la care autoritatea sau instituţia publică a
virat iniţial sumele respective în contul de venituri ale bugetului de stat
20.36.01.21 „Venituri ale bugetului de stat - Sume restituite aferente
veniturilor încasate din activităţi desfăşurate de autorităţile şi instituţiile
publice reorganizate", codificat
cu codul de identificare fiscală al solicitantului, deschis la unitatea
Trezoreriei Statului la care acesta este arondat.
(2) In cazul în care dispoziţia de restituire nu
cuprinde toate informaţiile solicitate, aceasta se restituie autorităţii sau
instituţiei publice, împreună cu documentaţia anexată, pentru corectare.
11. Odată cu întocmirea
ordinului de plată pentru transferul sumelor în cauză, unitatea Trezoreriei
Statului prevăzută la pct. 10 va transmite în sistem electronic unităţii
Trezoreriei Statului la care este arondat solicitantul formularele prevăzute la
pct. 4 şi 6, scanate.
12. Unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat
solicitantul va transmite organului fiscal competent,
în termen de două zile de la primire, formularul prevăzut la pct. 6, însoţit de
o copie a celui prevăzut la pct. 4, şi va solicita acestuia informaţii cu
privire la existenţa unor eventuale obligaţii fiscale neachitate stabilite în
sarcina solicitantului.
13. Organul fiscal competent va
efectua verificarea documentaţiei depuse şi a datelor din evidenţa analitică pe
plătitori, sub aspectul identificării eventualelor obligaţii fiscale înregistrate
de către solicitanţi.
14. In cazul în care se constată
că solicitantul nu înregistrează obligaţii fiscale restante, cererea de
certificare/restituire însoţită de dispoziţia de restituire se transmit
unităţii Trezoreriei Statului la care este arondat solicitantul, care va
efectua restituirea sumelor certificate.
15. In cazul în care se constată existenţa unor
obligaţii fiscale restante ale solicitantului, cererea de
certificare/restituire, însoţită de dispoziţia de restituire, se înregistrează
la organul fiscal competent, iar sumele solicitate se restituie numai după
efectuarea compensării cu obligaţiile bugetare existente în evidenţa analitică
pe plătitori, întocmindu-se în acest sens Nota privind compensarea obligaţiilor
fiscale - M.F.P. -A.N.A.F. cod 14.13.41.99.
16. Cererea de certificare/restituire va fi soluţionată în termenul prevăzut la art. 70 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, calculat de la data înregistrării acesteia de către serviciul/compartimentul
cu atribuţii în evidenţa analitică pe plătitori sau de către unitatea
Trezoreriei Statului care va efectua restituirea sumei certificate, după caz.
17. In cazul în care suma de restituit este mai mare
decât suma reprezentând obligaţiile fiscale restante ale solicitantului,
organul fiscal competent efectuează compensarea până la concurenţa acestor
obligaţii fiscale, iar diferenţa rezultată o restituie acestuia.
18. Restituirea de sume se face
cu întocmirea deciziei de restituire prevăzute de Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire şi
rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobânzilor cuvenite
contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depăşirea termenului
legal, în 3 exemplare. In baza deciziei de restituire
aprobate, organul fiscal competent va întocmi, în 3 exemplare, Nota privind
restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. -A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.
19. Nota privind compensarea
obligaţiilor fiscale împreună cu nota privind restituirea/rambursarea unor
sume, după caz, se transmit la unitatea Trezoreriei Statului la care este
arondat organul fiscal competent, în scopul efectuării operaţiunilor de
compensare şi de restituire.
20. Unitatea Trezoreriei Statului va efectua
restituirea sumei rămase după efectuarea operaţiunii de compensare, din contul
de venituri ale bugetului de stat prevăzut la pct. 10.
21. In cazul solicitanţilor
persoane juridice, restituirea sumelor cuvenite se va efectua numai prin
decontare bancară, în contul indicat prin cererea de certificare/restituire, iar în cazul solicitanţilor
persoane fizice, restituirea se va efectua fie în contul bancar indicat prin
aceeaşi modalitate de aceştia, fie în numerar, pentru sume mai mici de 500 lei,
la ghişeul unităţii Trezoreriei Statului, în baza notei
privind restituirea/rambursarea unor sume.
22. In vederea efectuării restituirii în numerar,
organul fiscal va transmite unităţii Trezoreriei Statului, cu cel puţin 7 zile
lucrătoare înaintea împlinirii termenului legal de soluţionare a cererii de
restituire, nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau nota privind
restituirea/rambursarea unor sume, împreună cu „Inştiinţarea de restituire a
unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de
autorităţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice
finanţate integral de la bugetul de stat", al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 4 la ordin.
23. Programarea pe zile a solicitanţilor pentru care
restituirea se face în numerar se va efectua de către unitatea Trezoreriei
Statului, cu încadrarea în termenul legal de soluţionare. Data la care a fost
programat solicitantul în vederea ridicării în numerar a sumei va fi înscrisă
de către unitatea Trezoreriei Statului în înştiinţarea de restituire.
24. Unitatea Trezoreriei
Statului va transmite organului fiscal competent, în ziua imediat următoare
avizării acestora, două exemplare ale înştiinţării de restituire şi ale notei
de compensare, după caz.
25. Organul fiscal competent, prin compartimentul cu
atribuţii de compensare/restituire, va transmite solicitantului un exemplar al
înştiinţării de restituire şi al notei privind compensarea obligaţiilor
fiscale, după caz, cel târziu în ziua imediat următoare primirii acestor
documente de la unitatea Trezoreriei Statului.
26. In situaţia în care
solicitantul nu se prezintă la ghişeul unităţii Trezoreriei Statului la data
stabilită, unitatea Trezoreriei Statului va efectua reprogramarea acestuia la o
dată ulterioară, la solicitarea sa.
27. După efectuarea compensării
şi a restituirii, după caz, unitatea Trezoreriei Statului păstrează un exemplar
al notei de compensare şi al notei de restituire şi le transmite pe celelalte
două organului fiscal competent, în termen de două zile.
28. După primirea documentelor,
organul fiscal competent va păstra un exemplar al notei privind compensarea
obligaţiilor fiscale şi al notei privind restituirea/rambursarea unor sume,
pentru înregistrarea operaţiunilor în evidenţa analitică pe plătitori, şi îl va
transmite pe celălalt solicitantului, în termen de 7
zile.
29. Concomitent, printr-o
adresă, organul fiscal competent va informa autoritatea sau instituţia publică
emitentă a dispoziţiei de restituire cu privire la efectuarea operaţiunilor de
compensare/restituire.
30. Dosarele întocmite în vederea soluţionării solicitărilor de restituire a sumelor aferente
veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de autorităţile şi
instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de
la bugetul de stat se arhivează la dosarul fiscal al solicitantului.
31. Cererile de restituire a
sumelor plătite în plus faţă de obligaţia legală ori a sumelor plătite în vederea
realizării unei prestaţii care nu a mai fost efectuată, înregistrate de
autorităţile sau instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice
finanţate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 şi 2 la Legea
nr. 329/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi nesoluţionate până
la data intrării în vigoare a Legii nr. 329/2009, cu modificările şi
completările ulterioare, se soluţionează potrivit procedurii prevăzute la pct.
1-30.
32. (1) Sumele prevăzute la
art. 7 alin. (1) din Normele metodologice privind virarea la bugetul de stat a
veniturilor obţinute de autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care
s-au reorganizat ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat
potrivit Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii
publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri
şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar
Internaţional, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
3.156/2009, sume virate eronat la bugetul de stat de către
instituţiile/autorităţile publice în contul de venituri ale bugetului de stat
20.36.01.05 „Vărsăminte din veniturile şi/sau disponibilităţile instituţiilor
publice", se restituie la cererea instituţiilor/autorităţilor publice
adresată unităţilor Trezoreriei Statului la care s-a efectuat plata eronată,
întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin. Restituirea
sumelor se efectuează de către unităţile Trezoreriei Statului, din contul de
venituri ale bugetului de stat în care sumele respective au fost virate în
conturile autorităţilor sau instituţiilor publice care solicită restituirea,
prevăzute la art. 7 alin. (2) şi (3) din normele metodologice aprobate prin
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009, indicate în cererea de
certificare/restituire.
(2) Eventualele sume încasate
după intrarea în vigoare a prevederilor Legii nr. 329/2009, cu modificările şi
completările ulterioare, care rămân în continuare la dispoziţia autorităţilor
sau instituţiilor publice potrivit hotărârilor Guvernului privind reorganizarea
acestora şi care au fost virate la bugetul de stat de către unităţile
Trezoreriei Statului conform prevederilor art. 8 alin. (3) din normele
metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
3.156/2009, se restituie la cererea autorităţilor sau instituţiilor publice
adresată unităţilor Trezoreriei Statului la care s-a efectuat plata eronată,
întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin. Restituirea
sumelor se efectuează de către unităţile Trezoreriei Statului, din contul de
venituri ale bugetului de stat în care acestea au fost virate în contul de
disponibilităţi prin care se gestionează sumele care pot fi reţinute ca
venituri proprii de autorităţile sau instituţiile publice reorganizate, indicat
în cererea de certificare/restituire.
(3) In situaţia în care, ca urmare a aplicării
dispoziţiilor Legii nr. 329/2009, cu modificările şi completările ulterioare,
autorităţile sau instituţiile publice au fost desfiinţate ori comasate, cererea
de certificare/restituire care se depune la unitatea Trezoreriei Statului se
întocmeşte de autoritatea sau instituţia publică care a preluat activitatea acestora.
33. Sumele aferente
prefinanţării fondurilor externe nerambursabile postaderare care nu au fost
deduse de autorităţile de management din cererile de rambursare transmise de
către autorităţile sau instituţiile publice beneficiare, virate de către acestea
în contul de venituri ale bugetului de stat prevăzut la art. 5 alin. (1) din
normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
3.156/2009, se restituie la cererea acestora adresată unităţilor Trezoreriei
Statului în contul prevăzut la art. 7 alin. (3) din aceleaşi norme
metodologice. Autorităţile sau instituţiile publice beneficiare se vor adresa
în prealabil autorităţii de management pentru avizarea cererilor respective şi
au obligaţia de a returna sumele încasate, în termen de 5 zile de la primirea
acestora, din contul prevăzut la art. 7 alin. (3) din normele metodologice
aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009, în care
sumele respective au fost restituite, în contul autorităţii de management/autorităţii
de certificare şi plată, după caz, de la care au fost primite sumele iniţial.
34. Răspunderea privind
legalitatea restituirii sumelor prevăzute la pct. 32 şi 33 revine instituţiilor
publice/autorităţilor care solicită restituirea.
ANEXA Nr. 2
CERERE DE CERTIFICARE/RESTITUIRE
a sumelor plătite în plus faţă de obligaţia legală
ori a sumelor plătite în vederea realizării unei prestaţii care nu a mai fost efectuată
Nr............din data de.......................
Către...............................1)/...............................2)
Prin prezenta,.........................................3),
cu sediul/domiciliul în localitatea............................,
str......................................... nr........, bl........sc.......,
ap........, judeţul/sectorul
............................................, având
C.U.I./C.N.P......................................,
administrat de...................................................4) şi arondat unităţii Trezoreriei Statului.............................................................5), rog a mi
se certifica/restitui suma de............................6),
reprezentând..................................7), achitată în data de...................
Restituirea va fi efectuată în numerar/în contul..................................8), deschis
la......................................9).
Semnătura
.......................
L.S. (dacă este cazul)
NOTĂ:
Restituirea sumelor cuvenite persoanelor fizice mai mici
de 500 lei se va efectua fie în numerar, fie în contul bancar înscris de
solicitant în cererea de certificare/restituire.
Exercitarea opţiunii solicitatului se va face prin
bararea, cu o linie orizontală, a denumirii necorespunzătoare. In situaţia în
care solicitantul nu îşi exercită opţiunea, restituirea se va efectua în
numerar, la ghişeul unităţii Trezoreriei Statului la care este arondat
solicitantul.
Restituirea sumelor cuvenite persoanelor juridice se va
efectua numai prin decontare bancară, în contul bancar înscris de solicitant în
cererea de certificare/restituire.
1) Denumirea autorităţii/instituţiei publice care a încasat suma.
2) Denumirea
organului fiscal competent în administrarea solicitantului.
3) Numele sau
denumirea solicitantului.
4) Denumirea
organului fiscal competent în administrarea solicitantului:
administraţia finanţelor publice a sectorului/municipiului/
oraşului/comunei/administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii
mijlocii judeţeană sau a municipiului Bucureşti/Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili, după caz.
5) Denumirea unităţii Trezoreriei Statului la care este arondat
solicitantul sau organul fiscal competent în administrarea acestuia.
6) Cuantumul sumei pentru care se solicită certificarea şi, respectiv,
restituirea, în cifre şi în litere.
7) Denumirea taxei/tarifului/comisionului/contribuţiei/etc. plătit(e)
în plus faţă de obligaţia legală ori plătit(e) în vederea realizării unei
prestaţii care nu a mai fost efectuată, după caz.
8) Simbolul contului
bancar în care se doreşte restituirea sumei.
9) Denumirea
băncii/trezoreriei/instituţiei autorizate să desfăşoare operaţiuni de plată,
după caz, la care solicitantul are deschis contul.
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de
utilizare şi păstrare a formularului „Cerere de
certificare/restituire a sumelor plătite în
plus faţă de obligaţia legală ori a sumelor plătite în vederea realizării unei
prestaţii care nu a mai fost efectuată"
1. Denumirea: „Cerere de
certificare/restituire a sumelor plătite în plus faţă de obligaţia legală ori a
sumelor plătite în vederea realizării unei prestaţii care nu a mai fost
efectuată"
2. Formatul: A4/t1
3. Difuzare: se difuzează
gratuit de către organele fiscale.
4. Caracteristicile de tipărire:
- pe o singură faţă;
- se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare.
5. Se utilizează:
- pentru certificarea dreptului
de restituire şi individualizarea unor sume aferente veniturilor încasate din
activitatea desfăşurată de autorităţile şi instituţiile publice reorganizate ca
instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, în relaţie cu
aceste instituţii;
- pentru restituirea sumelor certificate, în relaţie cu
organele fiscale.
6. Se întocmeşte un exemplar unic de către solicitant.
7. Circulă:
- se depune la autoritatea sau instituţia publică către
care a fost efectuată plata;
- se transmite, în original, alături de decizia de
restituire, la unitatea Trezoreriei Statului care deserveşte autoritatea sau
instituţia publică;
- în forma scanată, între unitatea Trezoreriei Statului
şi organul fiscal.
8. Se arhivează: la nivelul fiecărei instituţii, în
original, copie sau forma scanată, după caz.
ANEXA Nr. 3
Denumirea autorităţii/instituţiei
publice............................
Sediul: Localitatea.........................,
str........................nr.......,
judeţul/sectorul......................
DISPOZIŢIE DE
RESTITUIRE
a unor sume aferente veniturilor încasate din
activitatea desfăşurată de autorităţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice
finanţate integral de la bugetul de stat
Nr...............din data de.......................
In baza cererii nr...............din data
de....................a solicitantului......................................,
cu sediul/domiciliul în localitatea.........................., str...............................nr......., bl......., sc......., ap......,
judeţul/sectorul............................, având C.U.I./C.N.P.....................................înregistrată
la autoritatea/instituţia publică cu nr..................din data de..................., au fost efectuate verificări
cu privire la situaţia sumelor plătite în plus faţă de obligaţia de plată,
încasate cu documentul de
plată.....................................nr..........din data de.............,
în sumă de..................lei.
In urma verificărilor se certifică dreptul de creanţă
al solicitantului pentru suma totală de ............ lei şi se dispune restituirea acesteia de la bugetul de stat, din contul
................*) în contul 20.36.01.21 „Venituri ale bugetului de stat - Sume
restituite aferente veniturilor încasate din
activităţi desfăşurate de autorităţile şi instituţiile publice
reorganizate".
Restituirea efectivă a sumei va fi efectuată de la
bugetul de stat conform art. 7 alin. (3) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea
unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificările şi completările
ulterioare, de către organul fiscal competent, în temeiul prevederilor
Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Suma care face obiectul restituirii a fost/nu a fost
virată la bugetul de stat în contul...................,
cu OPT nr................... din data
de..................., în sumă totală de......................**).
Conducătorul autorităţii/instituţiei publice
Numele şi prenumele........................
Semnătura
L.S.
Verificat
Funcţia...............................
Numele şi prenumele.................
Data..........................
Semnătura............................
Intocmit
Funcţia.....................
Numele şi prenumele.................
Data .................
Semnătura...............
*) Se înscrie contul de venituri ale bugetului de stat
în care a fost virată suma care se restituie. In cazul sumelor care nu au fost
virate la bugetul de stat se înscrie contul de venituri ale bugetului de stat
corespunzător naturii sumei care face obiectul acestei restituiri, potrivit
anexei la Normele metodologice privind virarea la bugetul de stat a veniturilor
obţinute de autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial
din venituri proprii, care s-au reorganizat ca instituţii publice finanţate
integral de la bugetul de stat potrivit Legii nr. 329/2009 privind
reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,
aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009.
**) In cazul sumelor care nu au fost virate la bugetul
de stat, se completează „nu" în câmpurile aferente contului, OPT
nr......................., data şi în sumă totală de.....................
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de
utilizare şi păstrare a formularului „Dispoziţie de restituire a unor sume aferente veniturilor încasate
din activitatea desfăşurată de autorităţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice
finanţate integral de la bugetul de stat"
1. Denumirea: „Dispoziţie de restituire a unor sume
aferente veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de autorităţile si
instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de
la bugetul de stat"
2. Formatul: A4/t1
3. Caracteristicile de tipărire:
- pe o singură faţă;
- se poate utiliza şi echipament informatic pentru
editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.
4. Se utilizează: pentru
certificarea dreptului de restituire şi individualizarea unor sume aferente
veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de autorităţile şi
instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat.
5. Se întocmeşte în două
exemplare de către autoritatea sau instituţia publică reorganizată ca
instituţie publică finanţată integral de la bugetul de stat, către care a fost
efectuată plata şi căreia i-a fost adresată cererea de certificare/restituire.
6. Circulă:
- un exemplar la autoritatea sau instituţia publică
emitentă;
- un exemplar la unitatea Trezoreriei Statului;
- în formă scanată, la organul fiscal competent.
7. Se arhivează: la nivelul fiecărei instituţii, în original
sau în forma scanată, după caz.
ANEXA Nr. 4
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
D.G.F.P.............../A.F.P................/D.G.A.M.C.
Str....................nr.......,
localitatea..............
ÎNŞTIINŢARE DE
RESTITUIRE
a unor sume aferente veniturilor încasate din
activitatea desfăşurată de autorităţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice
finanţate integral de la bugetul de stat
Nr................din data de................
Către
Solicitant..........................................................,
cu sediul/domiciliul în
localitatea..................................,
str............................................nr........,
bl. ...,
sc......., ap.......Judeţul/sectorul...............................,
având CU.I./C.N.P.............................
In urma cererii dumneavoastră de restituire a unei sume
de.......................lei, aferentă veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de autorităţile şi
instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de
la bugetul de stat, şi a compensării
sumei de.....................lei cu obligaţiile fiscale neachitate înregistrate
de dumneavoastră, a rezultat de restituit suma
de.......................lei.
In vederea restituirii în
numerar a acestei sume este necesar să vă prezentaţi la
Trezoreria.........................., cu sediul în str......................................., nr.......,
judeţ/sector................................, pentru ridicarea sumei cuvenite,
prezentând la ghişeu această
înştiinţare şi buletinul/cartea dumneavoastră de identitate.
Conducătorul unităţii fiscale,
...........................................
Unitatea Trezoreriei Statului
...........................................
Aprobat programare pentru ridicarea numerarului în data
de..................
Conducătorul unităţii Trezoreriei Statului,
...........................................
Data.............
Şef compartiment,
...........................................
Caracteristicile de tipărire,
modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului „Inştiinţare de restituire a unor
sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de autorităţile şi instituţiile publice
reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat"
1. Denumirea: „Inştiinţare de restituire a unor sume
aferente veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de autorităţile şi
instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de
la bugetul de stat"
2. Formatul: A4/t1
3. Caracteristicile de tipărire:
- pe o singură faţă;
- se poate utiliza şi echipament informatic pentru
editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.
4. Se utilizează: pentru
înştiinţarea contribuabilului persoană fizică, în situaţia în care s-a
solicitat restituirea în numerar şi suma de restituit nu depăşeşte plafonul de
500 lei.
5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul
fiscal competent.
6. Circulă:
- un exemplar la organul fiscal competent;
- un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la unitatea Trezoreriei Statului.
7. Se arhivează: de compartimentul cu atribuţii de
organizare a evidenţei analitice pe plătitori, persoane fizice.
ANEXA Nr. 5
Denumirea autorităţii/instituţiei publice............................,
Sediul:
localitatea......................................,
str...........................nr..........,
judeţul/sectorul.............................
CERERE DE RESTITUIRE
a unor sume virate eronat la bugetul de stat
Nr.............din data de...............
Către........................1)
Prin prezenta,
.........................................................2), având C.U.I............................., vă rugăm să efectuaţi
restituirea sumei de........................lei,
reprezentând...........................................................................................................................
...............................................................................................................................................,
..............................................................................................virată eronat la bugetul de stat.
Suma pentru care se solicită restituirea a fost:
a) achitată de instituţia noastră în data
de......................, cu OPHT/chitanţa nr..................., din
contul................................... în contul de
venituri ale bugetului de stat.....................................;
b) achitată de instituţia noastră, centralizat cu alte
încasări, în data de..................., cu OPHT/chitanţa
nr....................., din
contul...............................în contul de venituri al bugetului de
stat............................................;
c) virată de unitatea Trezoreriei
Statului................................la data de..................în contul
prevăzut la art. 8 alin. (3) din
Normele metodologice privind virarea la bugetul de stat a veniturilor obţinute
de autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din
venituri proprii, care s-au reorganizat ca instituţii publice finanţate
integral de la bugetul de stat potrivit Legii nr. 329/2009 privind
reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,
aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009.
Restituirea sumei se efectuează în contul instituţiei
noastre nr......................, deschis la Trezoreria......................
Ordonator de credite,
...........................................
Director economic,
...........................................
Avizat
Control preventiv
1) Denumirea
unităţii Trezoreriei Statului la care s-a efectuat plata.
2) Denumirea autorităţii/instituţiei publice care solicită
restituirea.
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de
utilizare şi păstrare a formularului „Cerere de restituire a unor sume virate
eronat la bugetul de stat"
1. Denumirea: „Cerere de restituire a unor sume virate
eronat la bugetul de stat"
2. Formatul: A4/t1
3. Caracteristicile de tipărire:
- pe o singură faţă;
- se poate utiliza şi echipament informatic pentru
editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei autorităţii sau
instituţiei publice.
4. Se utilizează: la
restituirea de către unităţile Trezoreriei Statului a unor sume virate eronat
la bugetul de stat de către autorităţile şi instituţiile publice reorganizate
ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat.
5. Se întocmeşte în două exemplare de către autoritatea
sau instituţia publică reorganizată ca instituţie publică finanţată integral de
la bugetul de stat.
6. Circulă:
- un exemplar la autoritatea sau instituţia publică emitentă;
- un exemplar la unitatea Trezoreriei Statului la care a
fost efectuată plata eronată.
7. Se arhivează: la nivelul fiecărei instituţii.