E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 289 din 16 februarie 2004

privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 148 din 19 februarie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, in baza prevederilor art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Pentru aplicarea unitara a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adaugata, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, impozitul pe venit, inainte de intrarea in vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscala centrala la nivelul Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 2
    (1) Comisia fiscala centrala emite decizii fiscale, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea prin ordin al ministrului finantelor publice, pentru probleme de natura fiscala, prin coroborarea legislatiei fiscale cu legislatia conexa, dupa caz, pentru care se impune o solutionare unitara in vederea eliminarii confuziilor si interpretarilor diferite in aplicarea legislatiei fiscale.
    (2) Comisia fiscala centrala solutioneaza si cazurile in care aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile finantate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza conform art. 8 din Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare sau din imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale si de organizatii nonprofit si de caritate din strainatate si din tara, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice, prevazuta la art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 141/2004.
    (3) Comisia fiscala centrala este formata din 13 persoane cu drept de vot, din care un presedinte, un loctiitor al presedintelui si 11 membri, in componenta prevazuta in anexa.
    (4) Comisia fiscala centrala este coordonata de secretarul de stat care raspunde de politica si legislatia fiscala.
    Art. 3
    In cadrul Comisiei fiscale centrale functioneaza un secretariat format din 3 persoane, din care doua persoane din cadrul Directiei generale de politici si legislatie fiscala privind veniturile bugetului general consolidat si o persoana din cadrul Directiei generale juridice.
    Art. 4
    (1) Directorii generali si/sau adjuncti in ale caror atributii se regaseste coordonarea impozitelor prevazute la art. 1, denumiti in continuare directori coordonatori, selecteaza problematica rezultata din corespondenta primita, care este de competenta Comisiei fiscale centrale.
    (2) Ceilalti membri ai Comisiei fiscale centrale, altii decat directorii coordonatori, pot propune spre dezbatere, in vederea adoptarii unor solutii unitare, probleme din domeniul legislatiei fiscale prevazute la art. 1.
    (3) Directorii coordonatori, pentru problematica selectata, precum si ceilalti membri ai Comisiei fiscale centrale, pentru problemele pe care le supun spre dezbatere, asigura elaborarea notei de prezentare si a solutiei propuse. Inscrierea pe ordinea de zi a notelor de prezentare si a solutiilor propuse se supune aprobarii presedintelui Comisiei fiscale centrale.
    Art. 5
    (1) Comisia fiscala centrala se intruneste o data pe saptamana sau ori de cate ori este nevoie. Comisia fiscala centrala se poate intruni si poate lua decizii in prezenta a cel putin 9 membri, dintre care nu pot sa lipseasca presedintele comisiei sau loctiitorul acestuia, directorul general al Directiei generale juridice si directorul coordonator sau inlocuitorii de drept ai acestora pe problematica specifica fiecarui impozit care face obiectul analizei. Deciziile se iau cu votul a jumatate plus unu din membrii prezenti si sunt valabile indiferent de pozitia ulterioara a persoanelor absente de la lucrarile Comisiei fiscale centrale.
    (2) La lucrarile sedintei pot fi invitati sa participe fara drept de vot specialisti din cadrul directiilor de specialitate.
    (3) Comisia fiscala centrala analizeaza notele de prezentare si solutiile propuse, inscrise pe ordinea de zi, si aproba prin decizii solutii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, dupa caz, resping solutiile propuse daca acestea contravin prevederilor legale sau daca nu sunt de competenta Comisiei fiscale centrale in sensul art. 2 alin. (1).
    (4) Comisia fiscala centrala nu solutioneaza probleme punctuale care nu presupun adoptarea unor solutii unitare general aplicabile de catre toti agentii economici, acestea rezolvandu-se potrivit fisei posturilor din organigrama Ministerului Finantelor Publice si legislatiei specifice.
    Art. 6
    (1) Secretariatul va tine un registru in care se vor consemna:
    - data sedintei;
    - participantii (nominal);
    - ordinea de zi;
    - modul de votare a deciziilor;
    - numarul atribuit deciziei Comisiei fiscale centrale.
    (2) Cu cel putin 3 zile inaintea sedintei secretariatul distribuie membrilor Comisiei fiscale centrale si invitatilor: nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii si solutiile propuse, sub semnatura directorilor coordonatori sau, dupa caz, a celorlalti membri ai Comisiei fiscale centrale.
    (3) Procesul-verbal al sedintei Comisiei fiscale centrale se redacteaza de secretariat, va fi semnat de membrii prezenti ai Comisiei fiscale centrale si va fi pastrat de secretariatul acesteia.
    (4) In termen de 3 zile de la data sedintei secretariatul Comisiei fiscale centrale redacteaza decizia Comisiei fiscale centrale, care va contine numai solutiile aprobate de comisie, si proiectul de ordin pe care il va inainta spre aprobare ministrului finantelor publice.
    (5) Prin grija secretariatului si a directorilor coordonatori, decizia Comisiei fiscale centrale se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 7
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza valabilitatea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.581/2003 privind constituirea Comisiei centrale fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 859 din 3 decembrie 2003.
    Art. 8
    Solutiile unitare adoptate prin decizii ale Comisiei fiscale centrale si aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice sunt aplicabile de la data intrarii in vigoare a actului normativ in baza caruia au fost date.
    Art. 9
    Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 10
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       p. Ministrul finantelor publice,
                             Gheorghe Gherghina,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                      COMPONENTA COMISIEI FISCALE CENTRALE

________________________________________________________________________________
Nr.      Functia                        Domeniul                    Statutul
crt.
________________________________________________________________________________
  1. Secretar de stat       Cu atributii in domeniul politicii si  presedinte
                            legislatiei fiscale
  2. Secretar de stat       Presedintele Agentiei Nationale de     loctiitor al
                            Administrare Fiscala - ANAF            presedintelui
  3. Director general       Directia generala de politici si       membru
                            legislatie privind veniturile
                            bugetului general consolidat
  4. Director general       Directia generala juridica             membru
  5. Director general       Directia generala de gestiune a        membru
                            impozitelor si contributiilor - ANAF
  6. Director general       Directia generala de colectare a       membru
                            creantelor bugetare - ANAF
  7. Director general       Directia generala de inspectie         membru
                            fiscala - ANAF
  8. Director general       Directia generala de solutionare a     membru
                            contestatiilor - ANAF
  9. Director general       Directia generala de politici si       membru
     adjunct care           legislatie privind veniturile
     coordoneaza            bugetului general consolidat
     legislatia privind
     impunerea persoanelor
     juridice si a altor
     entitati similare
 10. Director general       Directia generala de politici si       membru
     adjunct care           legislatie privind veniturile
     coordoneaza            bugetului general consolidat
     legislatia privind
     taxa pe valoarea
     adaugata
 11. Director general       Directia generala de politici si       membru
     adjunct care           legislatie privind veniturile
     coordoneaza            bugetului general consolidat
     legislatia privind
     accizele
 12. Director               Directia de reglementari contabile     membru
 13. Sef serviciu           Serviciul legislatie si armonizare
                            T.V.A. in regim normal si
                            regimuri speciale
________________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 289/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 289 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu