ORDIN
Nr. 1033 din 6 iulie 2004
privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 677 din 28 iulie 2004
In temeiul art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, in baza
prevederilor art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, si ale
art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura
fiscala, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 560 din 24
iunie 2004,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
Pentru aplicarea unitara a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, ale Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura
fiscala, republicata, si a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea
adaugata, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din
Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, impozitul pe venit, inainte
de intrarea in vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscala centrala
la nivelul Ministerului Finantelor Publice, denumita in continuare Comisia.
Art. 2
(1) Comisia emite decizii pentru:
a) problemele de natura fiscala si cele de procedura fiscala, prin coroborarea
legislatiei din domeniu cu legislatia conexa, dupa caz, pentru care se impune o
solutionare unitara in vederea eliminarii confuziilor si interpretarilor
diferite in aplicarea legislatiei;
b) problemele ce privesc conflictele de competenta ivite intre organele
fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun;
c) cazurile in care aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru
bunurile si serviciile finantate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza
conform art. 8 din anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr.
141/2004.
(2) Deciziile Comisiei se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, dupa aprobarea prin ordin al ministrului finantelor publice.
(3) Comisia este formata din 15 persoane cu drept de vot, din care: un
presedinte, un loctiitor al presedintelui si 13 membri, in componenta prevazuta
in anexa.
(4) In cazul in care Comisia este sesizata in legatura cu solutionarea unor
conflicte de competenta ce privesc bugetele locale, secretariatul va solicita
Asociatiei Comunelor din Romania, Asociatiei Oraselor din Romania, Asociatiei
Municipiilor din Romania, Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania,
precum si Ministerului Administratiei si Internelor desemnarea cate unui
reprezentant in vederea completarii Comisiei.
(5) Comisia este coordonata de secretarul de stat care raspunde de politica
si legislatie fiscala.
Art. 3
In cadrul Comisiei functioneaza un secretariat format din 4 persoane,
dintre care doua persoane din cadrul Directiei de politici si legislatie
privind veniturile bugetului general consolidat, o persoana din cadrul
Directiei generale juridice si o persoana din cadrul proiectului "Codul de
procedura fiscala".
Art. 4
(1) Directorii generali si/sau adjuncti in ale caror atributii se regaseste
coordonarea impozitelor prevazute la art. 1, denumiti in continuare directori
coordonatori, respectiv seful proiectului "Codul de procedura
fiscala", selecteaza problematica rezultata din corespondenta primita care
este de competenta Comisiei.
(2) Ceilalti membri ai Comisiei, altii decat cei prevazuti la alin. (1),
pot propune spre dezbatere, in vederea adoptarii unor solutii unitare, probleme
din domeniul legislatiei fiscale si procedurilor fiscale prevazute la art. 1.
(3) Directorii coordonatori, pentru problematica selectata, precum si
ceilalti membri ai Comisiei, pentru problemele pe care le supun spre dezbatere,
asigura elaborarea notei de prezentare si solutia propusa. Inscrierea pe
ordinea de zi a notelor de prezentare si a solutiilor propuse se supune
aprobarii presedintelui Comisiei.
Art. 5
(1) Comisia se intruneste o data pe saptamana sau ori de cate ori este
nevoie, dupa cum urmeaza:
a) Comisia se poate intruni si poate lua decizii in prezenta a cel putin 9
membri, dintre care nu pot sa lipseasca presedintele Comisiei sau loctiitorul
acestuia, directorul general al Directiei generale juridice si directorul
coordonator sau inlocuitorii de drept ai acestora pe problematica specifica
fiecarui impozit care face obiectul analizei. In situatia in care se dezbat
probleme din domeniul Codului de procedura fiscala sau care privesc conflictele
de competenta, nu pot sa lipseasca de la lucrarile Comisiei seful proiectului
"Codul de procedura fiscala" si directorul Directiei juridice din
cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau inlocuitorii de drept ai
acestora;
b) in cazul solutionarii unor conflicte de competenta ce privesc bugetele
locale, Comisia se poate intruni si poate lua decizii in prezenta a cel putin
11 membri, dintre care nu pot sa lipseasca presedintele Comisiei sau
loctiitorul acestuia, seful proiectului "Codul de procedura fiscala",
directorul Directiei juridice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala sau inlocuitorii de drept ai acestora si cel putin unul dintre
reprezentantii desemnati potrivit art. 2 alin. (4).
(3) Deciziile se iau cu votul a jumatate plus unu din numarul membrilor
prezenti si sunt valabile indiferent de pozitia ulterioara a persoanelor absente
de la lucrarile Comisiei.
(4) La lucrarile sedintei pot fi invitati sa participe fara drept de vot
specialisti din cadrul directiilor de specialitate.
(5) Comisia analizeaza notele de prezentare si solutiile propuse, inscrise
pe ordinea de zi, si aproba prin decizii solutii unitare de aplicare a
prevederilor legale sau, dupa caz, respinge solutiile propuse daca acestea
contravin prevederilor legale sau daca nu sunt de competenta Comisiei, in
sensul art. 2 alin. (1).
(6) Comisia nu solutioneaza probleme punctuale care nu presupun adoptarea
unor solutii unitare general aplicabile de catre toti agentii economici,
acestea rezolvandu-se potrivit atributiilor directiilor, prevazute in
Regulamentul de organizare si functionare a Ministerului Finantelor Publice, si
potrivit legislatiei specifice.
Art. 6
(1) Secretariatul va tine un registru in care se vor consemna:
- data sedintei;
- participantii (nominal);
- ordinea de zi;
- modul de votare a deciziilor;
- numarul atribuit deciziei Comisiei.
(2) Cu cel putin 3 zile inaintea sedintei, secretariatul distribuie
membrilor Comisiei si invitatilor: nota de prezentare a problemelor supuse
dezbaterii si solutiile propuse, sub semnatura directorilor coordonatori, sau,
dupa caz, a celorlalti membri ai Comisiei.
(3) Procesul-verbal al sedintei Comisiei se redacteaza de secretariat, va
fi semnat de membrii prezenti ai Comisiei si va fi pastrat la secretariatul
acesteia.
(4) In termen de 3 zile de la data sedintei, secretariatul Comisiei
redacteaza decizia, care va contine numai solutiile aprobate de Comisie si
proiectul de ordin pe care il va inainta spre aprobare ministrului finantelor
publice.
(5) Prin grija secretariatului si a directorilor coordonatori decizia Comisiei
se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 7
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza valabilitatea
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 289/2004, publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 148 din 19 februarie 2004.
Art. 8
Solutiile unitare adoptate prin decizii ale Comisiei si aprobate prin ordin
al ministrului finantelor publice sunt aplicabile de la data intrarii in
vigoare a actului normativ in baza caruia au fost date.
Art. 9
Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 10
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1 *1)
*1) Anexa este reprodusa in facsimil.
COMPONENTA COMISIEI FISCALE CENTRALE
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia | Domeniul | Statutul
|
|crt.| | |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 1 |Secretar de stat |Cu atributii in domeniul politicii |presedinte |
| | |si legislatiei fiscale |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 2 |Secretar de stat |Presedintele Agentiei Nationale de |loctiitor al
|
| | |Administrare Fiscala
|presedintelui|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 3 |Director general |Directia generala de politici si |membru
|
| | |legislatie privind veniturile |
|
| | |bugetului general consolidat |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 4 |Director general |Directia generala juridica |membru
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 5 |Director general |Directia generala de gestiune a |membru
|
| | |impozitelor si contributiilor - ANAF |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 6 |Director general |Directia generala de colectare a |membru
|
| | |creantelor bugetare - ANAF |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 7 |Director general |Directia generala de inspectie |membru
|
| | |fiscala - ANAF | |
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 8 |Director general |Directia generala de solutionare a |membru
|
| | |contestatiilor - ANAF |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 9 |Director general |Directia generala de politici si |membru
|
| |adjunct, care |legislatie privind veniturile |
|
| |coordoneaza |bugetului general consolidat |
|
| |legislatia privind | |
|
| |impunerea persoanelor| |
|
| |juridice si a altor | |
|
| |entitati similare | |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 10 |Director general |Directia generala de politici si |membru
|
| |adjunct, care |legislatie privind veniturile |
|
| |coordoneaza |bugetului general consolidat |
|
| |legislatia privind | |
|
| |taxa pe valoarea | |
|
| |adaugata | |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 11 |Director general |Directia generala de politici si |membru
|
| |adjunct, care |legislatie privind veniturile |
|
| |coordoneaza |bugetului general consolidat |
|
| |legislatia privind | |
|
| |accizele | |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 12 |Director |Directia de reglementari contabile |membru
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 13 |Director |Directia juridica - ANAF |membru
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 14 |Sef serviciu |Serviciul legislatie si armonizare |membru
|
| | |TVA in regim normal si regimuri |
|
| | |speciale |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
| 15 |Sef proiect |Proiectul "Codul de procedura
|membru |
| | |fiscala" - ANAF |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
|*16 |Reprezentant |Asociatia Comunelor din Romania |membru
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
|*17 |Reprezentant |Asociatia Oraselor din Romania |membru
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
|*18 |Reprezentant |Asociatia Municipiilor din Romania |membru
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
|*19 |Reprezentant |Uniunea Nationala a Consiliilor |membru
|
| | |Judetene din Romania |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
|*20 |Reprezentant |Ministerul Administratiei si |membru
|
| | |Internelor |
|
|____|_____________________|_____________________________________|_____________|
*) Numai in cazul in care se dezbat problemele prevazute la art. 2 alin.
(4) din ordin.