ORDIN
Nr. 320 din 16 februarie 1996
privind actualizarea modelelor si caracteristicilor formularelor tipizate
specifice, utilizate in activitatea de stabilire, evidenta, urmarire, incasare
si raportare a impozitelor si taxelor
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 50 din 12 martie 1996
In baza prevederilor art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 449/1994 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, republicata, si a
prevederilor art. 6 din Normele metodologice de tiparire, de stabilire a
preturilor si tarifelor, de adaptare si utilizare a formularelor specifice,
aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr.
1.801/1995,
avand in vedere necesitatea actualizarii modelelor si caracteristicilor
formularelor tipizate specifice, utilizate in activitatea de stabilire,
evidenta, urmarire, incasare si raportare a impozitelor si taxelor, potrivit
modificarilor intervenite in legislatia fiscala,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba modificarea modelelor urmatoarelor formulare tipizate, prevazute
in anexa nr. 1 a)*) la Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor,
1.801/1995:
1. Declaratia lunara pentru impozitul pe profit al contribuabililor mici,
cod 14.13.01.01;
2. Declaratie pentru impozitul pe profit pentru contribuabilii mari, cod
14.13.01.01/a;
3. T.V.A - Decont pe luna: ........ anul: .........., cod 14.13.01.02;
4. T.V.A - Cerere de rambursare, cod 14.13.03.02;
5. Adresa de confirmare debite, cod 14.13.17.99;
6. Cont de debite-incasari, cod 14.13.08.99.
Modelele formularelor mai sus mentionate sunt prezentate in anexa nr. 1 la
prezentul ordin.
------------------
*) Anexa nr. 1 a) este publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 268 din 20 noiembrie 1995.
Art. 2
Se aproba modificarea caracteristicilor, modul de tiparire, difuzare,
utilizare si pastrare, prevazute in anexa nr. 1 b)*) la Ordinul ministrului de
stat, ministrul finantelor, nr. 1.801/1995, pentru urmatoarele formulare:
1. Cerere de luare in evidenta ca platitor de T.V.A., cod 14.13.04.02;
2. Cerere de inregistrare ca platitor de T.V.A. prin optiune, cod
14.13.04.02/a;
3. Accize - Decont pe luna: ........ anul: ......., cod 14.13.01.03;
4. Accize - Cerere de restituire pe luna: ..... anul: ..., cod 14.13.03.03;
5. Declaratie pentru stabilirea impozitului pe cladiri, a impozitului pe
terenuri ocupate de cladiri si de alte constructii si a taxei pentru folosirea
terenului proprietate de stat, in cazul contribuabililor persoane juridice, cod
14.13.01.06;
6. Declaratie/situatie nominala privind stabilirea taxei asupra mijloacelor
de transport ale persoanelor juridice, cod 14.13.01.05;
7. Declaratie pentru stabilirea impozitului pe cladiri si a impozitului pe
terenuri ocupate de cladiri si alte constructii proprietatea contribuabililor
persoane fizice, cod 14.13.01.04/a;
8. Proces-verbal - instiintare de plata a impozitului pe cladiri si
terenuri ocupate de cladiri si alte constructii, conform Legii nr. 27/1994
privind impozitele si taxele locale, pentru persoane fizice si a primelor de
asigurare prin efectul legii, cod 14.13.02.04;
9. Declaratie/Proces-verbal pentru stabilirea taxei si a primei de
asigurare asupra mijloacelor de transport detinute de persoane fizice, cod
14.13.05.05/a;
10. Declaratie pentru scoaterea din evidenta a mijloacelor de transport,
cod 14.13.06.05;
11. Proces-verbal de impunere nr. .............. - instiintare de plata a
impozitului pe venitul agricol realizat pe anul ......., cod 14.13.02.09;
12. Declaratie pentru stabilirea impozitului pe veniturile realizate din
inchirieri sau subinchirieri de cladiri, camere sau terenuri apartinand persoanelor
fizice, cod 14.13.01.08;
13. Proces-verbal - instiintare de plata a sumelor datorate pentru
inchirieri (subinchirieri) camere, cladiri, terenuri, cod 14.13.02.08;
14. Chitanta fiscala, cod 14.13.11.02;
15. Adresa de confirmare debite, cod 14.13.17.99;
16. Proces-verbal de verificare gestionara, cod 14.13.19.99;
17. Certificat de inregistrare fiscala, cod 14.13.20.99;
18. Informare privind rezultatul stabilirii impozitelor si taxelor pe anul
......., cod 14.13.08.99/b;
19. Certificat de atestare fiscala, cod 14.13.21.99;
20. Proces-verbal de contraventie nr. ..............................., cod
14.13.22.99;
21. Registru rol, cod 14.13.23.99;
22. Matricola privind evidenta persoanelor fizice platitoare de impozit pe
venituri din inchirieri sau subinchirieri de cladiri, camere mobilate sau
nemobilate si inchirieri de terenuri situate in municipii, orase si alte
localitati, cod 14.13.26.08;
23. Registru de evidenta (Matricola) a contribuabililor supusi impozitului pe
veniturile populatiei, cod 14.13.26.07;
24. Matricola privind stabilirea impozitului pe venitul agricol si a
primelor de asigurare, cod 14.13.26.09;
25. Matricola pentru evidenta mijloacelor de transport (autovehicule,
remorci, rulote, mijloace de transport pe apa) in proprietatea contribuabililor
persoane juridice, cod 14.13.26.05;
26. Matricola pentru evidenta cladirilor, a terenurilor ocupate de cladiri
si alte constructii si a terenurilor proprietate de stat aflate in
administrarea sau folosinta persoanelor juridice, cod 14.13.26.04;
27. Matricola pentru evidenta cladirilor si terenurilor proprietatea
contribuabililor persoane fizice, cod 14.13.26.04/a;
28. Matricola pentru evidenta mijloacelor de transport (autovehicule,
remorci, rulote, mijloace de transport pe apa) in proprietatea contribuabililor
persoane fizice, cod 14.13.26.05/a;
29. Factura fiscala, cod 14.13.27.02.
Caracteristicile, modul de tiparire, difuzare, utilizare si pastrare pentru
formularele de mai sus sunt prevazute in anexa nr. 2 la prezentul ordin.
----------------
*) Anexa nr. 1 b) este publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 268 bis din 20 noiembrie 1995.
Art. 3
Directia de proceduri si metodologii fiscale, Directia presa, relatii cu
publicul, protocol si administrativ, Directia generala organizare, resurse
umane si servicii generale, directiile generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat, precum si, dupa caz, directiile interesate din
Ministerul Finantelor vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
ANEXA 1
LISTA
formularelor tipizate care se modifica
1. Declaratia lunara pentru impozitul pe profit al
contribuabililor mici cod 14.13.01.01;
2. Declaratie pentru impozitul pe profit pentru
contribuabilii mari cod 14.13.01.01/a;
3. T.V.A Decont pe luna: ..... anul: .... cod 14.13.01.02;
4. T.V.A Cerere de rambursare cod 14.13.03.02;
5. Adresa de confirmare debite cod 14.13.17.99;
6. Cont de debite-incasari cod 14.13.08.99.
ANEXA 1/1
DECLARATIA LUNARA PENTRU IMPOZITUL PE PROFIT AL CONTRIBUABILILOR MICI
Pe perioada de la inceputul anului pana la ...........................
Denumirea contribuabilului ................., codul fiscal ...........
str. .........., nr. ......., localitatea ............................
judetul (sectorul) ..................., codul postal .................
- lei -
Veniturile din exploatare 01 ---
Cheltuielile aferente veniturilor din exploatare
(inclusiv cheltuielile privind impozitul pe profit) 02 ---
Profitul (pierderi) din exploatare (rd. 01-rd. 02) 03 ---
Veniturile financiare 04 ---
Cheltuielile financiare 05 ---
Profitul (pierderi) financiar (rd. 04-rd. 05) 06 ---
Veniturile exceptionale 07 ---
Cheltuielile exceptionale 08 ---
Profitul (pierderi) exceptional (rd. 07-rd. 08) 09 ---
Profitul aferent facturilor neincasate, existent
la 31.12.1994, calculat prin inmultirea valorii
facturilor neincasate cu coeficientul mediu
de rentabilitate "K", inscrise in anexa nr. 2
la Precizarile Ministerului Finantelor
nr. 13.295/1994. Acest profit se distribuie
in proportie de 1/3 pe primele 3 luni ale
anului 1995 10 ---
Profitul (pierderi) total (rd. 03 + rd. 06 +
+ rd. 09 + rd. 10) 11 ---
Deduceri:
Dividendele primite de la o alta persoana
juridica romana 12 ---
Reportarea cheltuielilor cu dobanzile ramase
nedeductibile in anii anteriori 13 ---
Amortizarea sumelor care depasesc cota de
reparatii de 5%, care au fost adaugate la
valoarea mijloacelor fixe reparate 14 ---
Sumele utilizate pentru constituirea sau
majorarea fondului de rezerva in limita
a 5% din profitul contabil anual, pana cand
acesta va atinge 20% din capitalul social,
inclusiv veniturile din provizioanele pentru
care nu s-a admis deducerea 15 ---
Sumele utilizate pentru constituirea sau
majorarea rezervei create de societati
bancare in limita a 2% din soldul creditelor
acordate si a fondului de rezerva in
limitele prevazute de Legea nr. 33/1991
privind activitatea bancara 16 ---
Sumele utilizate pentru constituirea sau
majorarea rezervelor tehnice ale societatilor
de asigurare si reasigurare, conform
dispozitiilor legale in materie 17 ---
Total deduceri:
(rd. 12 + rd. 13 + rd. 14 + rd. 15 + rd. 16 +
+ rd. 17) 18 ---
Profitul (pierderi)
(rd. 11 - rd. 18) 19 ---
Cheltuieli nedeductibile:
Impozitul pe profitul din orice sursa, romana
si straina, din care: 20 ---
Impozitul pe venitul realizat in strainatate 21 ---
Amenzi si penalitati 22 ---
Cheltuielile ocazionate de mese, cadouri,
distractii si altele asemenea, pentru actiuni
de protocol, reclama si publicitate, care
depasesc limitele prevazute de lege 23 ---
Sumele utilizate pentru constituirea sau
majorarea provizioanelor, a rezervelor,
peste limitele prevazute de Ordonanta
Guvernului nr. 70/1994 24 ---
Cheltuielile de sponsorizare ce depasesc
limita stabilita de Legea nr. 32/1994 25 ---
Cheltuielile cu dobanzile care depasesc
suma veniturilor din dobanzi plus 20%
din celelalte venituri (nu se aplica
societatilor bancare si anumitor institutii
financiare) 26 ---
Cheltuielile cu reparatiile care depasesc 5%
din valoarea ramasa a mijloacelor fixe de la
inceputul anului 27 ---
Pierderile din surse externe, calculate pe
fiecare sursa de venit 28 ---
Alte cheltuieli nedeductibile din punct de vedere
fiscal 29 ---
Total cheltuieli nedeductibile
(rd. 20 + rd. 22 pana la rd. 29) 30 ---
Profitul impozabil (pierderi) inainte
de reportarea pierderii
(rd. 19 + rd. 30) 31 ---
Pierderile de recuperat din anii precedenti 32 ---
Profitul impozabil (pierderi)
(rd. 31 - rd. 32) 33 ---
Impozitul pe profit
* Contribuabilii ale caror venituri se impun
cu cota normala
(rd. 33 x 38%) 34 ---
* Contribuabilii care obtin venituri din jocuri
de noroc, baruri si cluburi de noapte
(rd. 33 x 38%) + (rd. 33 x k x 22%) 34 ---
k = ponderea veniturilor realizate din aceste
activitati in volumul total al veniturilor
* Contribuabilii ale caror venituri din activitatile
agricole sunt egale sau depasesc 80% din
veniturile totale (rd. 33 x 25%) 34 ---
Creditul fiscal, din care: 35 ---
Creditul fiscal extern 36 ---
Impozitul pe profit aferent perioadei de scutire,
conform art. 31 din Ordonanta Guvernului
nr. 70/1994 37 ---
Reducere pentru modernizarea tehnologiei
de fabricatie, extinderea activitatii in scopul
obtinerii de profituri suplimentare si protectia
mediului inconjurator 38 ---
Total credit fiscal
(rd. 35 + rd. 38) 39 ---
Impozitul pe profit datorat
(rd. 34 - rd. 39)
* Daca rezultatul este zero sau mai putin,
inscrieti 0 40 ---
Impozitul pe profit pe anul curent, platit
cumulat de la inceputul anului fiscal 41 ---
Impozitul pe profit de plata
(rd. 40 - rd. 41) 42 ---
Impozitul pe profit, platit in plus
(rd. 41 - rd. 40) 43 ---
DOCUMENT DE PLATA
|------------------------------------------------------------------------------|
| Felul | Numarul | Data | Suma
|
| documentului | | |
|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
Sub penalitatile aplicate pedepsei de fals in acte publice, declar ca am
examinat aceasta declaratie, inclusiv anexele insotitoare, si, in conformitate
cu informatiile furnizate, o declar corecta si completa.
Numele .............. Prenumele..................... Data .............
Functia ......................... Semnatura .........................
(director general sau si stampila
alta persoana autorizata)
Formular M.F. cod 14.13.01.01
ANEXA 1/2
ROMANIA
MINISTERUL FINANTELOR
DECLARATIE PENTRU IMPOZITUL
PE PROFIT PENTRU CONTRIBUABILII MARI
Pentru anul calendaristic ........... sau pentru un an fiscal mai mic, care
incepe la data de ............. si se sfarseste la data de ....................
Denumirea contribuabilului ................................................
Codul fiscal ..........................
Adresa ................................, localitatea ......................
(str., nr.)
judetul/sectorul ...................., codul postal .......................
--------------------------------------------------------------------------------
| Randul | Suma
| | - lei -
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Patrimoniul net - Soldul de la sfarsitul anului (din anexa | |
nr. 2, rd. 15, coloana 2) | 01 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Patrimoniul net - Soldul de la inceputul anului (din anexa | |
nr. 2, rd. 15, coloana 1) | 02 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Numai pentru anul 1995, inscrieti profitul impozabil | |
corespunzator facturilor neincasate la sfarsitul anului | |
1994 - Precizarile M.F. nr. 13.295/1994 (anexa nr. 2, | |
rd. 05 x rd. 03 / rd. 01) | 03 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Scadeti rd. 03 din rd. 02 | 04 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Indicele de inflatie pentru intregul an fiscal | 05 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Inmultiti rd. 05 cu rd. 04 | 06 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Scadeti rd. 06 din rd. 01 | 07 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Contributiile facute la capitalul social in timpul anului | 08 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Dividendele primite de o persoana juridica romana de la | |
alta persoana juridica romana | 09 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Reportarea cheltuielilor cu dobanzile ramase nedeductibile | |
in anul anterior | 10 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Sumele adaugate la fondul de rezerva, dar numai in limita | |
a 5% din profitul contabil anual, pana cand acesta va | |
atinge 20% din capitalul social | 11 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Actualizarea la inflatie pentru rd. 08 pana la rd. 11 | 12 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Sumele pentru completarea, in limitele dispozitiilor | |
legale in vigoare, a provizioanelor deductibile la | |
calculul impozitului pe profit | 13 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Adunati rd. 08 pana la rd. 13 | 14 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Scadeti rd. 14 din rd. 07 | 15 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
CHELTUIELI NEDEDUCTIBILE | |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Impozitul pe veniturile si profiturile din surse straine | 16 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Amenzi si penalitati | 17 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Cheltuielile ocazionate de mese, cadouri, distractii si | |
altele asemenea, pentru actiuni de protocol, reclama si | |
publicitate, care depasesc limita prevazuta de legea | |
bugetara anuala | 18 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Sumele declarate in evidenta contribuabilului, angajate in | |
constituirea sau majorarea rezervelor si provizioanelor | |
peste limita legala (cu exceptia celor create de societati | |
bancare in limita a 2% din soldul creditelor acordate si a | |
fondului de rezerva, potrivit Legii nr. 33/1991 privind | |
activitatea bancara, a rezervelor tehnice ale societatilor | |
de asigurare si a fondului de rezerva in limita a 5% din | |
profitul contabil anual, pana cand acesta atinge 20% din | |
capitalul social) | 19 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Cheltuielile de sponsorizare peste limita prevazuta in | |
Legea nr. 32/1994 | 20 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Cheltuielile cu dobanzile care depasesc suma veniturilor | |
din dobanzi plus 20% din alte venituri (nu se aplica | |
societatilor bancare si institutiilor financiare) | 21 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Pierderile din surse externe, calculate pe fiecare sursa | |
de venit | 22 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Alte cheltuieli nedeductibile din punct de vedere fiscal | 23 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Actualizarea la inflatie pentru rd. 16 pana la rd. 23 | 24 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Adunati rd. 16 pana la rd. 24 | 25 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
DISTRIBUTII PENTRU PROPRIETARI | |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Distributiile platite proprietarilor | 26 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Actualizarea la inflatie pentru rd. 26 | 27 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Adunati rd. 26 cu rd. 27 | 28 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Profitul impozabil (sau pierderile) inainte de reportarea | |
pierderilor (adunati rd. 15, 25 si 28) | 29 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Pierderea reportata din 5 ani fiscali precedenti | 30 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Actualizarea la inflatie pentru rd. 30 | 31 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Adunati rd. 30 si rd. 31 | 32 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Profitul impozabil (pierderi) (scadeti rd. 32 din rd. 29) | 33 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Impozitul pe profit intermediar. Inmultiti rd. 33 cu 38%, | |
cu exceptia urmatoarelor cazuri: | |
- contribuabilii avizati si atestati de Ministerul | |
Finantelor, in conditiile legii, care obtin venituri si | |
in domeniul jocurilor de noroc, precum si cei care | |
obtin venituri din activitatea barurilor de noapte si a | |
cluburilor de noapte (rd. 33 x 38%)+(rd. 33 x k x 22%), | |
unde: | |
k = ponderea veniturilor realizate din aceste activitati | |
in volumul total al veniturilor; | |
- persoanele juridice straine, al caror profit a fost | |
obtinut printr-un sediu permanent in Romania, | |
inmultesc rd. 33 cu 44,2%; | 34 |
- contribuabilii ale caror venituri din activitati | |
agricole sunt egale sau depasesc 80% din totalul | |
veniturilor inmultesc rd. 33 cu 25% | |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Creditul fiscal extern | 35 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Impozitul pe profit inainte de actualizarea la inflatie | |
(scadeti rd. 35 din rd. 34) | 36 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Reduceri sau scutiri de la plata impozitului pe profit, | |
conform dispozitiilor legale | 37 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Impozitul pe profit diminuat cu reducerile sau scutirile | |
(scadeti rd. 37 din rd. 36) | 38 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Actualizarea la inflatie pentru rd. 38 pentru perioada | |
1 ianuarie a anului urmator pana la 15 mai a aceluiasi an | 39 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Impozitul pe profit (adunati rd. 38 si rd. 39) | 40 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Plati anticipate ale impozitului pe profit pentru acest an | 41 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Actualizarea la inflatie pentru rd. 41 | 42 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Plati totale (adunati rd. 41 si rd. 42) | 43 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Impozitul datorat (daca suma de la rd. 43 este mai mica | |
decat cea de la rd. 40, scadeti rd. 43 din rd. 40) | 44 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Sume platite in plus (daca suma de la rd. 43 este mai | |
mare decat cea de la rd. 40 scadeti rd. 40 din rd. 43) | 45 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
Urmatoarele 12 plati lunare anticipate, calculate numai in | |
scop informativ (inmultiti rd. 38 cu 1/12; aceasta suma | |
se actualizeaza la inflatie, luna de luna) | 46 |
-----------------------------------------------------------|--------|-----------
DOCUMENT DE PLATA
|------------------------------------------------------------------------------|
| Felul | Numarul | Data | Suma
|
| documentului | | |
|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
|--------------------------|--------------|--------------|---------------------|
Sub penalitatile aplicate pedepsei de fals in acte publice, declar ca am
examinat aceasta declaratie, inclusiv anexele insotitoare, si, in conformitate
cu informatiile furnizate, o declar corecta si completa.
Numele .............. Prenumele..................... Data .............
Functia ......................... Semnatura .........................
(director general sau si stampila
alta persoana autorizata)
Formular M. F. cod 14.13.01.01 /a
ANEXA 1
la declaratie
AMORTIZAREA FISCALA
Atentie !
Pentru activele din grupele de la 1 la 5 de mai jos, aceasta anexa
reprezinta numai un sumar al amortizarii fiscale. Trebuie sa tineti o evidenta
separata a amortizarii fiscale pentru fiecare grupa a activelor incluse in
grupele de la 1 la 5. Amortizarea pe fiecare activ din grupa 6 se calculeaza
separat. Daca exista mai mult de un activ in grupa 6, contribuabilul va
inregistra suma totala.
--------------------------------------------------------------------------------
Grupa de mijloace fixe | Randul | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|-----|-----|-----|-----|-----|-----
| | 40% | 17% | 10% | 7% | 4,5%| 2%
-----------------------------------|--------|-----|-----|-----|-----|-----|-----
Sold la 01.01.199... | 01 | | | | | |
-----------------------------------|--------|-----|-----|-----|-----|-----|-----
Actualizare la inflatie pentru | | | | | | |
rd. 01 | 02 | | | | | |
-----------------------------------|--------|-----|-----|-----|-----|-----|-----
Amortizarea calculata la | | | | | | |
rd. 01 + rd. 02 | 03 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Intrari de mijloace fixe | 04 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Actualizare la inflatie | | | | | | |
pentru rd. 04 | 05 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Amortizarea pentru mijloacele fixe | | | | | | |
intrate, calculata la | | | | | | |
rd. 04 + rd. 05 | 06 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Iesiri de mijloace fixe | 07 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Actualizare la inflatie | | | | | | |
pentru rd. 07 | 08 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Amortizarea pentru mijloacele fixe | | | | | | |
iesite, calculata la | | | | | | |
rd. 07 + rd. 08 | 09 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Adunati randurile | | | | | | |
[(rd. 01 + rd. 02 + rd. 04 + rd. | | | | | | |
05)-(rd. 07 + rd. 08)] | 10 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Adunati rd. 03 + rd. 06 - rd. 09 | 11 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Diferente inregistrate din | | | | | | |
instrainarea mijloacelor fixe, | | | | | | |
care depasesc soldul grupei | 12 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Soldul grupelor mai mici de | | | | | | |
200.000 lei | 13 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Sold la 31.12.199... | | | | | | |
(rd. 10 - rd. 11 + rd. 12 - rd. 13)| 14 | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
la declaratie
BILANT FISCAL
Incheiat la .........
- lei -
--------------------------------------------------------------------------------
| | Soldul | Soldul
Explicatii | Nr. rand | la inceputul anului | la sfarsitul
anului
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
A | B | 1 | 2
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
| | |
ACTIV: | | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
Imobilizari necorporale | 01 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
Imobilizari corporale | 02 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
Imobilizari financiare | 03 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
Stocuri | 04 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
Alte active circulante - | | |
- TOTAL, din care: | 05 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
- Creante | 06 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
- Titluri de plasament | 07 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
- Disponibil | 08 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
Conturi de regularizare | | |
si asimilate, exclusiv | | |
diferente de conversie | 09 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
Prime privind rambursarea| | |
obligatiunilor | 10 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
TOTAL ACTIV | | |
(rd.01 + rd.02 + rd.03 + | | |
+ rd.04 + rd.05) | 11 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
OBLIGATII (rd.13 + rd.14)| 12 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
- Datorii | 13 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
- Conturi de regularizare| | |
si asimilate, exclusiv | | |
diferente de conversie | 14 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
PATRIMONIU NET | | |
(rd. 11 - rd. 12) | 15 | |
--------------------------|----------|---------------------|--------------------
ANEXA 1/3
-----------
/ ROMANIA \ TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
| ------- |
| | M.F.| | DECONT PE LUNA: |____________| ANUL: |________|
| ------- |
| MINISTERUL |
| FINANTELOR |
\___________/
--------------------------------------------------------------------------------
CODUL FISCAL AL PLATITORULUI DE T.V.A.: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
DENUMIREA AGENTULUI ECONOMIC
...................................................
LOCALITATEA ..........................., str. .................... nr.
.........
judetul (sectorul) ................., codul postal ....... tel./fax
............
--------------------------------------------------------------------------------
OPERATIUNI REALIZATE (IN LEI, FARA ZECIMALE)
--------------------------------------------------------------------------------
IESIRI
--------------------------------------------------------------------------------
Operatiuni impozabile | Valoarea | Cota | T.V.A.
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
1 Vanzari in tara | | 18% |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
2 Vanzari in tara | | 9% |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
3 Importuri cu certificat de amanare | | X |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
4 Regularizari | | X |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
5 TOTAL T.V.A. COLECTAT [(1)+(2)+(3)+(4)] |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
Alte operatiuni | |
--------------------------------------------------|----------|
6 Export | |
--------------------------------------------------|----------|
7 Scutite cu drept de deducere | |
--------------------------------------------------|----------|
8 Scutite fara drept de deducere | |
--------------------------------------------------|----------|
9 TOTAL IESIRI [(1)+(2)+(4)+(6)+(7)+(8)] | |
--------------------------------------------------|----------|
----------------------------------------------------|---|----|
10 PRO RATA | % | |
----------------------------------------------------|---|----|
--------------------------------------------------------------------------------
INTRARI
--------------------------------------------------------------------------------
Operatiuni impozabile | Valoarea | Cota | T.V.A.
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
11 Cumparari pentru nevoile agentului economic | | 18% |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
12 Cumparari pentru nevoile agentului economic | | 9% |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
13 Importuri cu certificat de amanare | | X |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
14 T.V.A. DEDUCTIBILA [(11)+(12)+(13)] |
---------------------------------------------------------------------|----------
15 T.V.A. DE DEDUS [(14)+(10)/100] |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
16 Cumparari de hartie de ziar | | X |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
17 Regularizari | | X |
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
18 Cumparari scutite de T.V.A. | | X | X
--------------------------------------------------|----------|-------|----------
19 T.V.A. DE INCASAT [sold din luna precedenta] |
---------------------------------------------------------------------|==========
20 TOTAL T.V.A DE DEDUS [(15)+(16)+(17)+(19)] |
--------------------------------------------------|------------------|==========
21 TOTAL INTRARI [(11)+(12)+(13)+(16)+(17)+(18)] | |
----------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
22 SUMA DE PLATA [(5)-(20)] |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
23 SUMA DE RAMBURSAT [(20)-(5)] |
--------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------
----------------------------------------
DOCUMENTE DE PLATA | | Organul fiscal .......... Codul
......
--------------------------------------- |
TIPUL *) | NUMAR | DATA | SUMA | | Numarul de inregistrare
..............
----------------|-------|------|------| |
[ ]1 [ ]2 [ ]3 | | | | | Data depunerii (ZZ/LL/AA) .../.../....
----------------|-------|------|------| |
[ ]1 [ ]2 [ ]3 | | | | | Primit
...............................
----------------|-------|------|------| |
[ ]1 [ ]2 [ ]3 | | | | | Amenda pentru nedepunere in termen ...
----------------|-------|------|------| |
[ ]1 [ ]2 [ ]3 | | | |
|---------------------------------------
----------------|-------|-------|-----|
DECLAR CA INFORMATIILE DIN ACEST DECONT SUNT CORECTE
Numele ...................... Functia ................................
Prenumele ................... Semnatura si stampila ..................
--------------
*) Tipul documentului de plata: 1 - chitanta C.E.C.;
2 - cec cu limita de suma;
3 - ordin de plata.
Decontul se va completa in 2 exemplare:
- originalul ramane la organul fiscal unde a fost luat in evidenta ca
platitor de T.V.A.;
- copia cu confirmarea de primire ramane la platitor.
Iesiri
Randurile 1 si 2 - Se vor prelua lunar totalul col. 10, 11, 12 si 13 din
Jurnalul pentru vanzari, precum si operatiunile asimilate livrarilor (conform
art. 2.2 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata), centralizate in
borderoul pentru operatiuni asimilate.
Randul 3 - Se va prelua totalul din rd. 13 din decont.
Randul 6 - Se vor inscrie operatiunile de export inregistrate in col. 9 din
Jurnalul pentru vanzari numai pe baza documentelor prevazute in normele
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 809/1995.
Randul 7 - Se vor evidentia operatiunile scutite cu drept de deducere,
inscrise in col. 7 din Jurnalul pentru vanzari.
Randul 8 - Se vor evidentia operatiunile scutite fara drept de deducere,
inscrise in col. 8 din Jurnalul pentru vanzari.
Randul 10 - Pro rata se va calcula potrivit prevederilor Deciziei nr.
6/1995 a Comisiei centrale pentru aplicarea unitara a prevederilor legale in
domeniul impozitelor indirecte.
Intrari
Randurile 11 si 12 - Se va prelua lunar totalul col. 7, 8, 9 si 10 din
Jurnalul pentru cumparari.
Randul 13 - Se va prelua lunar totalul col. 11 si 12 din Jurnalul pentru
cumparari.
Randul 16 - Se va inscrie contravaloarea hartiei de ziar, cumparata in
vederea editarii, tiparirii si vanzarii de ziare.
Randul 18 - Se va prelua totalul col. 6 din Jurnalul pentru cumparari,
reprezentand bunurile si serviciile achizitionate de la neplatitorii de T.V.A.,
precum si cele care nu au legatura directa cu activitatea agentului economic.
ANEXA 1/4
_________
/ ROMANIA \ TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
| ------- |
| | M.F.| | CERERE DE RAMBURSARE
| ------- |
| MINISTERUL | ( SE DEPUNE PENTRU SUME CE DEPASESC 1.000.000 LEI)
| FINANTELOR |
\___________/
--------------------------------------------------------------------------------
CODUL FISCAL AL PLATITORULUI DE T.V.A.: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
DENUMIREA AGENTULUI ECONOMIC
...................................................
LOCALITATEA ..........................., str. .................... nr.
.........
judetul (sectorul) ................., codul postal ....... tel./fax
............
--------------------------------------------------------------------------------
I. RAMBURSARE PENTRU EXPORT: SUME
Luna: |_|_|
1. Platitori care au realizat atat livrari la intern cat si la export:
1.1. Total operatiuni impozabile realizate [(9)-(8) din decont]
|_______________
1.2 T.V.A. de dedus [(15)+(16)+(17) din decont] |_______________
1.3. Ponderea T.V.A. de dedus [(1.2)/(1.1)x100] %
|____.___
1.4. Operatiuni de export [(6) din decont]
|_______________
1.5. T.V.A. aferenta exportului [(1.4)x(1.3)/100] |_______________
2. Platitori care au realizat exclusiv livrari la export:
2.1. Total intrari [(21) din decont]
|_______________ 2.2. T.V.A. de dedus [(15)+(16)+(17) din
decont] |_______________
2.3. Ponderea T.V.A. de dedus [(2.2)/(2.1)x100] %
|____.___
2.4. Operatiuni de export [(6) din decont]
|_______________
2.5. T.V.A. aferenta exportului [(2.4)x(2.3)/100]*)
|_______________
II. RAMBURSARE PENTRU ACTIVITATI SPECIFICE:
Luna: |_|_|
Se va depune de unitatile care au drept de rambursare lunara.
|_______________
Se va inscrie suma de rambursat din decont (23).
III. RAMBURSARE PENTRU INTREAGA ACTIVITATE:
Lunile: |_|_| |_|_| |_|_|
Se va depune de unitatile care pe o perioada de 3 luni
consecutiv au raportat sume de rambursat.
|_______________
Se va inscrie suma de rambursat din decontul lunii a 3-a (23).
IV. SOLICIT RAMBURSAREA:
In contul nr. ....................... deschis la ............................
Numele .............................. Functia ...............................
Prenumele ........................... Semnatura si stampila .................
--------------------------------------------------------------------------------
CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL
--------------------------------------------------------------------------------
Se aproba rambursarea pentru suma de |_______| | ORGANUL FISCAL ...... CODUL ..
Nu se aproba rambursarea sumei de |_______| | NUMARUL DE INREGISTRARE ......
Suma de reportat in decontul | DATA DEPUNERII
lunii urmatoare |_______| | (ZZ/LL/AA) ../../..
NUMELE PERSOANEI CARE APROBA RAMBURSAREA ..... | PRIMIT .......................
Functia .. Semnatura.. Data (ZZ/LL/AA) ../../..|
--------------------------------------------------------------------------------
*) Suma de rambursat se determina potrivit prevederilor Deciziei nr. 5/1995
a presedintelui Comisiei centrale pentru aplicarea unitara a prevederilor
legale in domeniul impozitelor indirecte, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 96 din 19 mai 1995.
ANEXA 1/5
MINISTERUL FINANTELOR
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR
PUBLICE SI CONTROLULUI FINANCIAR
DE STAT A JUDETULUI ............
UNITATEA FISCALA
Nr ..... / ......
Catre
..............................
ADRESA DE CONFIRMARE DEBITE ..............................
..............................
La adresa dvs. nr ..... din ......... 19...
va confirmam primirea debitului in suma de lei ............(.....
se va
.........................), reprezentand ........................
scrie si in litere
privind pe ......................................................
din ...................., str .................... nr. ..........
bloc ................., sc. ........., et. ........., ap. .......
facandu-va cunoscut ca debitul sus-mentionat a fost inregistrat
pe
borderoul de debit nr. ....... din ......... 19... si s-a
intocmit
instiintarea de plata nr. ....... din ......... 19...
Conducatorul unitatii, Contabil,
M.F. cod 14.13.17.99 Format A5/t1
Tiparit la R.A. "Imprimeria Nationala"
ANEXA 1/6
MINISTERUL FINANTELOR
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR
PUBLICE SI CONTROLULUI FINANCIAR
DE STAT A JUDETULUI ............
UNITATEA FISCALA
CONT DE DEBITE-INCASARI _____________________
- BUGETE LOCALE - | Catre ........... |
---------------------
in perioada ianuarie - ............. anul 199...
- mii lei -
--------------------------------------------------------------------------------
Din
Codul Denumirea TOTAL col. 6
venitului INCASARI
incasari
Cod in
rand
numerar
--------------------------------------------------------------------------------
A B C 1 2 3 4 5 6=3+4+5 7
--------------------------------------------------------------------------------
SEMNIFICATIA COLOANELOR 1, 2, 3, 4, 5 DIN ANEXA
Debitul
1 = Curent
2 = Ramasita
Incasari de la inceputul anului din:
3 = Curent
4 = Ramasita
5 = Fara debit (inclusiv majorari)
--------------------------------------------------------------------------------
A B C 1 2 3 4 5 6=3+4+5 7
------------------------------------------ ------------------------------------
01.02 Impozitul pe profit*) 01
03.02.01 Impozitul pe veniturile liber-
profesionistilor, meseriasilor
si ale altor persoane fizice
independente si asociatii
familiale 02
03.02.02 Impozitul pe cladiri si terenuri
de la persoane fizice 03
03.02.03 Taxe asupra mijloacelor de
transport detinute de persoane
fizice 04
03.02.04 Taxe de timbru asupra succesiunilor
si alte taxe de timbru de la
populatie 05
03.02.30 Alte impozite si taxe de la
populatie 06
04.02 Taxe pentru folosirea terenurilor
proprietate de stat 07
05.02 Impozitul pe cladiri si terenuri
de la persoane juridice 08
06.02 Taxa asupra mijloacelor de transport
detinute de persoane juridice 09
07.02 Impozitul pe venitul agricol 10
08.02.01 Impozitul pe veniturile realizate
de persoanele fizice si juridice
nerezidente 11
08.02.30 Alte incasari din impozite directe 12
17.02.30 Alte incasari din impozite
indirecte 13
21.02.30 Alte venituri de la institutii
publice 14
22.02.02 Venituri din recuperarea cheltuielilor
de judecata, imputatii si
despagubiri 15
22.02.03 Venituri din amenzile aplicate
potrivit dispozitiilor legale 16
22.02.07 Venituri din concesiuni*) 17
TOTAL DE CONTROL
(rd. 01 la rd. 17 inclusiv) 18
5011 Prime de asigurare agricola -
cetateni 19
5012 Prime de asigurare cladiri urbane 20
5013 Prime de asigurare de raspundere
civila pentru pagubele produse de
accidente auto 21
15.02 Impozitul pe spectacole 22
17.02.01 Taxe de timbru de la persoane
juridice 23
17.02.02 Majorari si penalitati de
intarziere pentru venituri
nevarsate la termen*) 24
20.02 Varsaminte din profitul net al
regiilor autonome*) 25
21.02.06 Taxe pentru examinarea
conducatorilor de autovehicule,
eliberarea permiselor de conducere
si alte venituri privind
circulatia pe drumurile publice 26
21.02.11 Varsamintele din disponibilitatile
institutiilor publice si
activitatilor autofinantate 27
22.02.05 Restituiri de fonduri din
finantarea bugetara a anilor
precedenti 28
22.02.30 Incasari din alte surse 29
30.02.01 Venituri din valorificarea unor
bunuri ale institutiilor publice*) 30
30.02.03 Venituri din vanzarea locuintelor
construite din fondurile statului 31
--------------------------------------------------------------------------------
*) De la regiile autonome de subordonare locala.
*) Administrate de organele locale si de institutiile publice subordonate
acestora.
*) Se refera la majorarile de intarziere care, potrivit reglementarilor
legale, nu se inregistreaza in acelasi cont in care se evidentiaza venitul care
le-a generat.
Conducatorul unitatii financiare,
M.F. cod 14.13.08.99 Format A4/t2
Tiparit la R.A. "Imprimeria Nationala"
ANEXA 2
1. Cerere de luare in evidenta ca platitor de T.V.A.
1. Denumire: Cerere de luare in evidenta ca platitor de T.V.A.
2. Cod: 14.13.04.02
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tiparire: blocuri a 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: inregistrarea in evidenta organului fiscal, ca
platitor de T.V.A.
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: contribuabil
8. Circula: - 1 exemplar - la organul fiscal
- 1 exemplar - la platitor
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al platitorului.
2. Cerere de inregistrare ca platitor de taxa pe valoarea adaugata prin
optiune
1. Denumire: Cerere de inregistrare ca platitor de taxa pe valoarea
adaugata prin optiune
2. Cod: 14.13.04.02/a
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tiparire: blocuri a 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: inregistrarea in evidenta organului fiscal, ca
platitor de T.V.A., prin optiune
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: contribuabil
8. Circula: - 1 exemplar - la organul fiscal
- 1 exemplar - la platitor
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al platitorului.
3. Accize-Decont pe luna: ....... anul: .......
1. Denumire: Accize-Decont pe luna: ........ anul: .........
2. Cod: 14.13.01.03
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tiparire: pe ambele fete, in blocuri a 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: cuantificarea veniturilor incasate din accize
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: agentul economic
8. Circula: - 1 exemplar - de la agentul economic la unitatea fiscala
teritoriala
- 1 exemplar - la agentul economic
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala teritoriala.
4. Accize-Cerere de restituire pe luna: .......... anul: ..........
1. Denumire: Accize-Cerere de restituire pe luna: ...... anul: .......
2. Cod: 14.13.03.03
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tiparire: pe ambele fete, in blocuri a 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: cuantificarea accizelor platite, care, potrivit legii,
se cuvin a fi restituite agentului economic
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: agentul economic
8. Circula: - 1 exemplar - de la agentul economic la unitatea fiscala
teritoriala
- 1 exemplar - la agentul economic
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala teritoriala.
5. Declaratie pentru stabilirea impozitului pe cladiri, a impozitului pe
terenuri ocupate de cladiri si de alte constructii si a taxei pentru folosirea
terenului proprietate de stat, in cazul contribuabililor persoane juridice
1. Denumire: Declaratie pentru stabilirea impozitului pe cladiri, a
impozitului pe terenuri ocupate de cladiri si de alte constructii si a taxei
pentru folosirea terenului proprietate de stat, in cazul contribuabililor
persoane juridice
2. Cod: 14.13.01.06
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tiparire: pe ambele fete, in blocuri a 100 file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: declararea si stabilirea impozitului pe cladiri si pe
terenuri, precum si a taxei pentru folosirea terenului proprietate de stat de
catre persoanele juridice
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: contribuabilii - persoane juridice
8. Circula: - 1 exemplar - la unitatea fiscala
- 1 exemplar - la contribuabil
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
6. Declaratie/situatia nominala privind stabilirea taxei asupra
mijloacelor de transport ale persoanelor juridice
1. Denumire: Declaratie/situatia nominala privind stabilirea taxei asupra
mijloacelor de transport ale persoanelor juridice
2. Cod: 14.13.01.05
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tiparire: pe ambele fete, in blocuri a 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: declararea mijloacelor de transport, precum si
stabilirea taxei datorate pentru acestea de catre contribuabili, persoane
juridice
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: contribuabilul, persoana juridica
8. Circula: la unitatea fiscala
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
7. Declaratie pentru stabilirea impozitului pe cladiri si a impozitului
pe terenuri ocupate de cladiri si alte constructii proprietatea
contribuabililor, persoane fizice
1. Denumire: Declaratie pentru stabilirea impozitului cladiri pe si a
impozitului pe terenuri ocupate de cladiri si alte constructii proprietatea
contribuabililor, persoane fizice
2. Cod: 14.13.01.04/a
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tiparire: pe ambele fete, in blocuri a 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: declararea de catre contribuabil persoane fizice, a
datelor necesare pentru stabilirea impozitului pe cladiri si pe terenuri
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: contribuabil
8. Circula: - 1 exemplar - la unitatea fiscala
- 1 exemplar - la contribuabil
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
8. Proces-verbal - Instiintare de plata a impozitului pe cladiri si
terenuri ocupate de cladiri si alte constructii conform Legii nr. 27/1994
privind impozitele si taxele locale, pentru persoane fizice, si a primelor de
asigurare prin efectul legii
1. Denumire: Proces-verbal - Instiintare de plata a impozitului pe cladiri
si terenuri ocupate de cladiri si alte constructii conform Legii nr. 27/1994
privind impozitele taxele locale, pentru persoane fizice, si a primelor de
asigurare prin efectul legii
2. Cod: 14.13.02.04
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tiparire: pe ambele fete, in blocuri de 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: stabilirea impozitului pe cladirile si terenurile
apartinand persoanelor fizice, a primelor de asigurare prin efectul legii,
precum si la instiintarea acestora privind sumele de plata
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: organul fiscal
8. Circula: - 1 exemplar - la contribuabil
- 1 exemplar - la unitatea fiscala
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
9. Declaratie/Proces-verbal pentru stabilirea taxei si a primei de
asigurare asupra mijloacelor de transport detinute de persoane fizice
1. Denumire: Declaratie/Proces-verbal pentru stabilirea taxei si a primei
de asigurare asupra mijloacelor de transport detinute de persoane fizice
2. Cod: 14.13.05.05/a
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tiparire: pe ambele fete, in blocuri de 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: declararea mijloacelor de transport
7. Se intocmeste in: declaratia - 1 exemplar
procesul-verbal - 2 exemplare
de: declaratia - contribuabilul, persoana fizica
procesul-verbal - organul fiscal
8. Circula: - declaratia: la unitatea fiscala
- procesul-verbal - exemplarul 1 - la contribuabil
- exemplarul 2 - la dosarul fiscal al
contribuabilului
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
10. Declaratie pentru scoaterea din evidenta a mijloacelor de transport
1. Denumire: Declaratie pentru scoaterea din evidenta a mijloacelor de
transport
2. Cod: 14.13.06.05
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tiparire: pe ambele fete, in blocuri a 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: scoaterea din evidentele fiscale a mijlocului de
transport si comunicare catre unitatile fiscale si contribuabili
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: contribuabil
8. Circula: la unitatea fiscala
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului
Atentie la tiparire:
- se va respecta exact forma prezentata fata-verso
- cele doua comunicari catre organul fiscal si contribuabil se
intocmesc in copie de catre organul fiscal.
11. Proces-verbal de impunere nr. ..... - Instiintare de plata a
impozitului pe venitul agricol realizat pe anul ....
1. Denumire: Proces-verbal de impunere nr. ..... - Instiintare de plata a
impozitului pe venitul agricol realizat pe anul ....
2. Cod: 14.13.02.09
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tiparire: blocuri a 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: calculul impozitului pe venitul agricol datorat, pe
baza datelor din declaratie
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: organul fiscal
8. Circula: la unitatea fiscala
9. Se arhiveaza: originalul - la contribuabil.
copia - la dosarul fiscal al contribuabilului.
12. Declaratie pentru stabilirea impozitului pe veniturile realizate din
inchirieri sau subinchirieri de cladiri, camere sau terenuri apartinand
persoanelor fizice
1. Denumire: Declaratie pentru stabilirea impozitului pe veniturile
realizate din inchirieri sau subinchirieri de cladiri, camere sau terenuri
apartinand persoanelor fizice
2. Cod: 14.13.01.08
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tiparire: in blocuri a 50 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: stabilirea impozitului pe veniturile realizate din
inchirieri sau subinchirieri
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: contribuabil
8. Circula: la unitatea fiscala
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala.
13. Proces-verbal - Instiintare de plata a sumelor datorate pentru
inchirieri (subinchirieri) de camere, cladiri, terenuri
1. Denumire: Proces-verbal - Instiintare de plata a sumelor datorate pentru
inchirieri (subinchirieri) de camere cladiri, terenuri
2. Cod: 14.13.02.08
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tiparire: blocuri a 50 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: stabilirea impozitului pe veniturile realizate din
inchirieri sau subinchirieri, potrivit Decretului nr. 394/1973
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: inspector
8. Circula: - 1 exemplar de la unitatea fiscala la contribuabil
9. Se arhiveaza: 1 exemplar la unitatea fiscala.
14. Chitanta fiscala
1. Denumire: Chitanta fiscala
2. Cod: 14.13.11.02
3. Format: A6/t1
4. Caracteristici de tiparire: formular cu regim special, tiparit pe o
singura fata, in carnete a cate 100 de file, formate din 50 de seturi a cate 2
file, original si copie, de culori diferite, inseriate, pe hartie autocopiativa
sau hartie ofset
5. Se difuzeaza: contra cost, numai platitorilor de T.V.A., de catre
unitatea fiscala teritoriala
6. Se utilizeaza la:
- ca document de deducere a T.V.A., in cazul cumpararilor de bunuri si
prestarilor de servicii pentru nevoile unitatii, cand plata acestora se face in
numerar;
- ca document, in cazul in care unii agenti economici sunt scutiti de
obligatia emiterii unei facturi potrivit legii (ex.: transportul cu taximetre);
- ca document justificativ de inregistrare in contabilitate
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: vanzator sau prestatorul de servicii
Eliberarea chitantei se face dupa ce bunurile si serviciile au fost
achitate, in care sens s-a eliberat bonul la casa de marcat.
Mentionam ca chitanta fiscala nu inlocuieste "Chitanta (cod
14.13.11.99), care se intocmeste pentru incasarile in numerar la casieria
unitatii.
8. Circula: - la cumparator, pentru inregistrare in Jurnalul pentru
cumparari (exemplarul 1);
- la furnizor, in cazul in care nu se emite factura, pentru inregistrarea
in Jurnalul pentru vanzari sau la vanzator pentru verificarea operatiunilor
efectuate (exemplarul 2)
9. Se arhiveaza: - la cumparator, compartimentul financiar-contabil
(exemplarul 1)
- la furnizor sau vanzator, dupa utilizarea completa a carnetului
(exemplarul 2).
15. Adresa de confirmare debite
1. Denumire: Adresa de confirmare debite
2. Cod: 14.13.17.99
3. Format: A5/t1
4. Caracteristici de tiparire: tiparit pe o singura fata, in carnete a 100
de file, inseriate, copie si original, numerotate cu acelasi numar
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: confirmarea primirii de catre unitatile fiscale a
debitelor transmise de alte unitati in vederea urmaririi si incasarii
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: contabil sau operatorul de rol, dupa caz
8. Circula: la unitatea care a transmis debitul
9. Se arhiveaza: la unitatea care a transmis debitul (exemplarul 1) si la
unitatea fiscala care a confirmat preluarea debitului (exemplarul 2).
16. Proces-verbal de verificare gestionara
1. Denumire: Proces-verbal de verificare gestionara
2. Cod: 14.13.19.99
3. Format: A4/t2 x 2
4. Caracteristici de tiparire: pe ambele fete, in set de 2 file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: consemnarea constatarilor facute cu ocazia
verificarilor gestionare a organelor care fac incasari (agent fiscal, remizier,
inspector sau alte persoane delegate sa faca incasari)
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: organul verificator (seful circumscriptiei fiscale - orase, directorul
adjunct la "impozite si taxe" - municipii, inspectorul fiscal
teritorial - comune sau alte persoane delegate sa faca incasari)
8. Circula: la circumscriptia fiscala, serviciile de impozite si taxe din
cadrul administratiei financiare sau directiile de impozite si taxe din
D.G.F.P.C.F.S., dupa caz, in functie de localitate, ca anexa la dosarul de
verificare gestionara
9. Se arhiveaza: exemplarul 1 la unitatea de care apartine organul
verificator
17. Certificat de inregistrare fiscala
1. Denumire: Certificat de inregistrare fiscala
2. Cod: 14.13.20.99
3. Format:
4. Caracteristici de tiparire: file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: atestarea inscrierii ca platitor de impozite si taxe
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: Centrul de Tehnologia Informatiei Financiare (M.F.) si
se semneaza de catre directorul general a D.G.F.P.C.F.S.
8. Circula: - 1 exemplar - la contribuabil
- 1 exemplar - la unitatea fiscala
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
18. Informare privind rezultatul stabilirii impozitelor si taxelor pe
anul ........
1. Denumire: Informare privind rezultatul stabilirii impozitelor si taxelor
pe anul ........
2. Cod: 14.13.08.99/b
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tiparire: set alcatuit din 3 file duble tiparite pe
ambele fete
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: raportarea anuala a datelor referitoare la stabilirea
materiei impozabile la activitatile prestate de asociatiile familiale, cat si
de persoane fizice in mod independent
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: unitatile financiare
8. Circula: la serviciul de impozite si taxe din cadrul administratiei
financiare, iar administratia financiara centralizeaza datele pe judet,
respectiv pe municipiul Bucuresti, le comunica Ministerului Finantelor
9. Se arhiveaza: la administratia financiara si la M.F.
19. Certificat de atestare fiscala
1. Denumire: Certificat de atestare fiscala
2. Cod: 14.13.21.99
3. Format: A6/t1
4. Caracteristici de tiparire: blocuri a 100 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: atestarea bunurilor si veniturilor impozabile ale
contribuabilului, pe baza evidentelor fiscale
7. Se intocmeste in: 2 exemplare
de: organul fiscal
8. Circula: - 1 exemplar - la contribuabil
- 1 exemplar - la organul fiscal
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala.
20. Proces-verbal de contraventie nr.........
1. Denumire: Proces-verbal de contraventie nr.......
2. Cod: 14.13.22.99
3. Format: A5/t2
4. Caracteristici de tiparire: - set: original (culoare neagra) + 2 copii
(culoare rosie si verde)
- carnete a 150 de file, tiparite pe ambele
fete
- file inseriate si numerotate 3 file cu
acelasi numar
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: constatarea si sanctionarea contraventiilor
7. Se intocmeste in: 3 exemplare
de: organul fiscal constatator
8. Circula: originalul la contravenient
9. Se arhiveaza: la organul fiscal (1 copie)
in carnet la emitent (1 copie).
21. Registru rol
1. Denumire: Registru rol
2. Cod: 14.13.23.99
3. Format: X4/t2
4. Caracteristici de tiparire: registre de 50 si de 300 de
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: evidenta nominala a contribuabililor
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: organul fiscal
8. Nu circula: fiind document de evidenta operativa
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala.
22. Matricola privind evidenta persoanelor fizice platitoare de impozit
pe venituri din inchirieri sau subinchirieri de cladiri, camere mobilate sau
nemobilate si inchirieri de terenuri situate in municipii, orase si alte
localitati
1. Denumire: Matricola privind evidenta persoanelor fizice platitoare de
impozit pe venituri din inchirieri sau subinchirieri de cladiri, camere
mobilate sau nemobilate si inchirieri de terenuri situate in municipii, orase
si alte localitati
2. Cod: 14.13.26.08
3. Format: A3/t2
4. Caracteristici de tiparire: pe ambele fete, in carnete a 50 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: evidenta persoanelor fizice, care realizeaza venituri
din inchirierea cladirilor si terenurilor
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: organul fiscal
8. Nu circula: fiind document de evidenta operativa
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala.
23. Registru de evidenta (Matricola) a contribuabililor supusi impozitelor
pe veniturile populatiei
1. Denumire: Registru de evidenta (Matricola) a contribuabililor supusi
impozitelor pe veniturile populatiei
2. Cod: 14.13.26.07
3. Format: A3/t2
4. Caracteristici de tiparire: carnete a 50 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: evidenta contribuabililor supusi impozitului pe
veniturile neagricole
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: organul fiscal
8. Nu circula: fiind document de evidenta operativa
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala.
24. Matricola privind stabilirea impozitului pe venitul agricol si a
primelor de asigurare
1. Denumire: Matricola privind stabilirea impozitului pe venitul agricol si
a primelor de asigurare
2. Cod: 14.13.26.09
3. Format: X3/t2
4. Caracteristici de tiparire: carnete a 50 de file
5 Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: inscrierea terenurilor agricole, pentru stabilirea
impozitului pe venitul agricol si a primelor de asigurare, datorate de contribuabili
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: organul fiscal
8. Nu circula: fiind document de evidenta operativa
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala.
25. Matricola pentru evidenta mijloacelor de transport (autovehicule,
remorci, rulote, mijloace de transport pe apa), in proprietatea
contribuabililor persoane juridice
1. Denumire: Matricola pentru evidenta mijloacelor de transport
(autovehicule, remorci, rulote, mijloace de transport pe apa), in proprietatea contribuabililor
persoane juridice
2. Cod: 14.13.26.05
3. Format: A3/t2
4. Caracteristici de tiparire: carnete a 50 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: evidenta mijloacelor de transport detinute de persoane
juridice, a taxei datorate si a primelor de asigurare prin efectul legii
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: organul fiscal
8. Nu circula: fiind document de evidenta operativa
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala.
26. Matricola pentru evidenta cladirilor, a terenurilor ocupate de
cladiri si alte constructii si a terenurilor proprietate de stat aflate in
administrarea sau folosinta persoanelor juridice
1. Denumire: Matricola pentru evidenta cladirilor, a terenurilor ocupate de
cladiri si alte constructii si a terenurilor proprietate de stat aflate in
administrarea sau folosinta persoanelor juridice
2. Cod: 14.13.26.04
3. Format: X3/t2
4. Caracteristici de tiparire: carnete a 50 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: evidenta cladirilor, a terenurilor ocupate de cladiri
si alte constructii si a terenurilor proprietate de stat aflate in
administrarea sau in folosinta persoanelor juridice
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: organul fiscal
8. Nu circula: fiind document de evidenta operativa
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala.
27. Matricola pentru evidenta cladirilor si a terenurilor proprietate a
contribuabililor persoane fizice
1. Denumire: Matricola pentru evidenta cladirilor si a terenurilor
proprietate a contribuabililor persoane fizice
2. Cod: 14.13.26.04/a
3. Format: A3/t2
4. Caracteristici de tiparire: carnete a 50 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: evidenta cladirilor, a terenurilor supuse impozitarii,
proprietate a contribuabililor persoane fizice, precum si a primelor de
asigurare prin efectul legii
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: organul fiscal
8. Nu circula: fiind document de evidenta operativa
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala.
28. Matricola pentru evidenta mijloacelor de transport (autovehicule,
remorci, rulote, mijloace de transport pe apa) in proprietatea contribuabililor
persoane fizice
1. Denumire: Matricola pentru evidenta mijloacelor de transport
(autovehicule, remorci, rulote, mijloace de transport pe apa) in proprietatea
contribuabililor persoane fizice
2. Cod: 14.13.26.05/a
3. Format: A3/t2
4. Caracteristici de tiparire: carnete a 50 de file
5. Se difuzeaza: gratuit
6. Se utilizeaza la: evidenta mijloacelor de transport detinute de
persoanele fizice, a taxei datorate si a primelor de asigurare prin efectul
legii
7. Se intocmeste in: 1 exemplar
de: organul fiscal
8. Nu circula: fiind document de evidenta operativa
9. Se arhiveaza: la unitatea fiscala.
29. Factura fiscala
1. Denumire: Factura fiscala
2. Cod: 14.13.27.02
3. Format: A4/tl
4. Caracteristici de tiparire: formular cu regim special, tiparit pe o
singura fata, in blocuri a cate 150 de file, formate din 50 de seturi a cate 3
file, original si doua copii, de culori diferite, inseriate, pe hartie
autocopiativa sau hartie ofset
5. Se difuzeaza: contra cost
6. Se utilizeaza ca:
- document pe baza caruia se intocmeste instrument de decontare a
produselor si marfurilor livrate, a lucrarilor executate sau a serviciilor
prestate;
- document de insotire pe timpul transportului;
- document de incarcare in gestiunea primitorului;
- document justificativ de inregistrare in contabilitatea furnizorului si
cumparatorului
7. Se intocmeste in: 3 exemplare, distinct pe cote T.V.A.
de: furnizor (compartimentul desfacere sau alt compartiment
desemnat pe baza dispozitiei de livrare, a avizului de insotire a marfii sau a
altor documente tipizate care atesta executarea lucrarilor si prestarea
serviciilor) si se semneaza de catre compartimentul emitent
8. Circula: - la furnizor:
- la compartimentul in care se efectueaza operatiunea de control financiar
preventiv pentru acordarea vizei (toate exemplarele); viza de control financiar
preventiv se acorda numai pe exemplarul 3;
- la persoanele autorizate sa dispuna incasari in contul de la banca al
unitatii (toate exemplarele);
- la compartimentul desfacere in vederea inregistrarii in evidentele
operative si pentru eventualele reclamatii ale clientilor (exemplarul 2 al
facturii la care se anexeaza dispozitia de livrare);
- la compartimentul financiar pentru intocmirea borderoului si in vederea
depunerii acestora la banca si inregistrarii in contabilitate (exemplarul 3).
- la cumparator:
- la compartimentul aprovizionare pentru confirmarea operatiunii, avand
atasat exemplarul din avizul de insotire a marfii care a insotit produsul sau
marfa, inclusiv nota de receptie si de constatare de diferente, in cazul in
care marfa nu a fost insotita de factura pe timpul transportului (exemplarul
1);
- la compartimentul care efectueaza operatiunea de control financiar
preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul 1, impreuna cu avizul de insotire
a marfii, inclusiv nota de receptie si de constatare de diferente, dupa caz);
- la compartimentul financiar-contabil pentru acceptarea platii, precum si
pentru inregistrarea in contabilitate (exemplarul 1, impreuna cu avizul de
insotire a marfii, inclusiv nota de receptie si de constatare de diferente,
dupa caz)
9. Se arhiveaza:
- la furnizor:
- la compartimentul de desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 3);
- la cumparator:
la compartimentul financiar contabil (exemplarul 1).