ORDIN
Nr. 1801 din 2 octombrie 1995
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 268 din 20 noiembrie 1995
Ministru de stat, ministrul finantelor,
in baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 7/1995 privind stabilirea
regimului unor formulare tipizate din domeniul financiar, aprobata prin Legea
nr. 52/1995,
avand in vedere atributiile prevazute in Hotararea Guvernului nr. 449/1994
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, republicata,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Nomenclatorul formularelor tipizate pentru stabilirea, evidenta,
urmarirea, incasarea si raportarea impozitelor, taxelor si a altor obligatii,
precum si al celor care privesc activitatile de trezorerie, bugetara, de
control si de sanctionare a contraventiilor la normele legale privind
disciplina financiara, care se tiparesc prin Regia Autonoma "Imprimeria
Nationala", varianta 1995A, potrivit anexei nr. 1 a), care face parte
integranta din prezentul ordin.
Modelul, caracteristicile, modul de tiparire, de difuzare, de utilizare si
de pastrare a formularelor cuprinse in nomenclatorul mentionat la alineatul
precedent sunt prezentate in anexa nr. 1 b)*), care face parte integranta din
prezentul ordin.
Normele metodologice de tiparire, de stabilire a preturilor si a tarifelor,
de adaptare si de utilizare a formularelor specifice sunt prezentate in anexa
nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza
aplicabilitatea Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 612 din
30 martie 1995 privind aprobarea modelelor formularelor tipizate, a
caracteristicilor, precum si a modului de tiparire, difuzare, utilizare si
pastrare a acestora.
Pentru tiparirea formularelor "Factura fiscala" si "Chitanta
fiscala" se vor aplica, pana la data de 30 iunie 1996, prevederile
Circularei Ministerului Finantelor nr. 12.127/1995.
Art. 3
Directia de proceduri si metodologii fiscale, Directia generala de
contabilitate publica si trezorerie a statului, Directia generala a
contabilitatii, Directia presa, relatii cu publicul, protocol si administrativ,
Directia generala de reglementare si administrare a monopolurilor, Directia
generala organizare, resurse umane si servicii generale, directiile generale
ale finantelor publice si controlului financiar de stat, precum si, dupa caz,
directiile interesate din minister vor aduce la indeplinire prevederile
prezentului ordin.
p. Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Nicolae Constantinescu,
secretar de stat
--------------------------
*) Anexa nr. 1 b) se publica ulterior.
ANEXA 1a
NOMENCLATORUL
formularelor tipizate pentru stabilirea, evidenta, urmarirea, incasarea si
raportarea impozitelor, taxelor si a altor obligatii, precum si al celor care
privesc activitatile de trezorerie, bugetare, de control si sanctionare a
contraventiilor la normele legale privind disciplina financiara
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea formularului Cod
crt.
--------------------------------------------------------------------------------
1. Declaratia lunara pentru impozitul pe profit al
contribuabililor mici
14.13.01.01
2. Declaratie de impunere a profitului impozabil
pentru contribuabili mari
14.13.01.01/a
3. T.V.A. - Decont pe luna ......... an ......
14.13.01.02
4. T.V.A. - Cerere de rambursare
14.13.03.02
5. Cerere de luare in evidenta ca platitor de T.V.A.
14.13.04.02
6. Cerere de inregistrare ca platitor de T.V.A. prin optiune
14.13.04.02/a
7. Accize - Decont pe luna .... an ....
14.13.01.03
8. Accize - Cerere de restituire pe luna .... an ....
14.13.03.03
9. Declaratie pentru stabilirea impozitului pe cladiri,
a impozitului pe terenuri ocupate de cladiri si de alte
constructii si a taxei pentru folosirea terenului
proprietate de stat, in cazul contribuabililor
persoane juridice
14.13.01.06
10. Declaratie/situatie nominala privind stabilirea taxei asupra
mijloacelor de transport ale persoanelor juridice 14.13.01.05
11. Declaratie pentru stabilirea impozitului pe cladiri si a
impozitului pe terenuri ocupate de cladiri si alte
constructii proprietatea contribuabililor persoane fizice
14.13.01.04/a
12. Proces-verbal - instiintare de plata a impozitului pe
cladiri si terenuri ocupate de cladiri si alte constructii,
conform Legii nr. 27/1994 privind impozitele si taxele
locale, pentru persoane fizice si a primelor de asigurare
prin efectul legii 14.13.02.04
13. Declaratie/Proces-verbal pentru stabilirea taxei si a
primei de asigurare asupra mijloacelor de transport
detinute de persoane fizice
14.13.05.05/a
14. Declaratie pentru scoaterea din evidenta a
mijloacelor de transport
14.13.06.05
15. Declaratie de impunere privind veniturile realizate
conform art. 5 din Legea nr. 34/1994 privind impozitul
pe venitul agricol, pe anul .... 14.13.01.09
16. Proces-verbal de impunere nr. ...... - instiintare de plata
a impozitului pe venitul agricol realizat pe anul ....
14.13.02.09
17. Instiintare de plata privind impozitul
pe venitul agricol nr. ..... din ......
14.13.07.09
18. Situatie centralizatoare privind stabilirea impozitului
pe venitul agricol conform Legii nr. 34/1994, pe anul .......
14.13.08.09
19. Declaratie de impunere a veniturilor realizate din
exercitarea unei activitati economice in mod independent,
pe anul .......
14.13.01.07
20. Dispozitie de impunere - instiintare de plata privind
venitul din activitati independente pe ...... 14.13.02.07
21. Declaratie pentru stabilirea impozitului pe veniturile
realizate din inchirieri sau subinchirieri de cladiri,
camere sau terenuri apartinand persoanelor fizice 14.13.01.08
22. Proces-verbal - instiintare de plata a sumelor datorate
pentru inchirieri (subinchirieri) camere, cladiri,
terenuri
14.13.02.08
23. Instiintare (somatie) de plata rol nr. .......
14.13.09.99
24. Nota de plata 14.13.10.99
25. Chitanta nr. ........
14.13.11.99
26. Chitanta fiscala
14.13.11.02
27. Adresa proprie 14.13.12.99
28. Proces-verbal de sechestru
14.13.13.99
29. Proces-verbal de instituire a administratorului de sechestru
14.13.14.99
30. Publicatie de vanzare 14.13.15.99
31. Proces-verbal de constatare a insolvabilitatii rol nr. ....
14.13.16.99
32. Adresa de confirmare debite
14.13.17.99
33. Cont de debite-incasari 14.13.08.99
34. Borderou desfasurator al incasarilor din ......
14.13.08.99/a
35. Extras de rol
14.13.18.99
36. Proces-verbal de verificare gestionare
14.13.19.99
37. Certificat de inregistrare fiscala
14.13.20.99
38. Declaratie de inregistrare pentru institutiile publice
14.13.01.99/a
39. Declaratie de inregistrare pentru platitori de impozite
14.13.01.99
40. Declaratie privind sediile subunitatilor, conform
art. 3 din Legea nr. 87/1994
14.13.01.99/b
41. Situatia impozitului pe venit pe anul ...... la
asociatii familiale si persoane fizice independente
14.13.08.99/b
42. Certificat de atestare fiscala
14.13.21.99
43. Proces-verbal de contraventie nr. .....
14.13.22.99
44. Registru rol
14.13.23.99
45. Registru rol alte venituri
14.13.23.99/a
46. Borderou de debite-scaderi nr. .......
14.13.24.99
47. Cerere de eliberare a unui certificat fiscal
14.13.25.99
48. Matricola privind evidenta persoanelor fizice platitoare
de impozit pe venituri din inchirieri sau subinchirieri
de cladiri, camere mobilate sau nemobilate si inchirieri
terenuri situate in municipii, orase si alte localitati
14.13.26.08
49. Registru de evidenta (Matricola) a contribuabililor
supusi impozitului pe veniturile populatiei
14.13.26.07
50. Matricola privind stabilirea impozitului pe venitul
agricol si a primelor de asigurare 14.13.26.09
51. Matricola pentru evidenta mijloacelor de transport
(autovehicule, remorci, rulote, mijloace de transport
pe apa) in proprietatea contribuabililor persoane juridice
14.13.26.05
52. Matricola pentru evidenta cladirilor, a terenurilor
ocupate de cladiri si alte constructii si a terenurilor
proprietate de stat aflate in administrarea sau
folosinta persoanelor juridice
14.13.26.04
53. Matricola pentru evidenta cladirilor si terenurilor
proprietatea contribuabililor persoane fizice
14.13.26.04/a
54. Matricola pentru evidenta mijloacelor de transport
(autovehicule, remorci, rulote, mijloace de transport
pe apa) in proprietatea contribuabililor persoane fizice 14.13.26.05/a
55. Factura fiscala
14.13.27.02
56. Registru pentru evidenta mijloacelor fixe
14.2.1/a
57. Registru pentru evidenta valorilor materiale 14.3.10
58. Registru pentru evidenta veniturilor
14.6.19
59. Registru pentru evidenta cheltuielilor si altor operatii
14.6.20
60. Dare de seama contabila "Institutii
publice" 14.7.2
61. Dare de seama contabila "Consilii locale, orasenesti
si municipale, consilii judetene, D.G.F.P.C.F.S."
14.7.3
62. Dare de seama contabila "Consilii locale
comunale" 14.7.4
63. Dare de seama contabila "Organizatii obstesti"
14.7.7
64. Fisa pentru operatiuni bugetare
14.6.23
65. Registrul privind evidenta numerarului din caseria-tezaur
din ziua de ...... 14.20.01./T.S.
66. Chitanta
14.20.02/T.S.
67. Registru pentru evidenta numerarului manipulat
de personalul casieriei
14.20.03/T.S.
68. Jurnal de casa 14.20.04/T.S.
69. Foaie de varsamant-chitanta
14.20.05/T.S.
70. Carnet de cecuri pentru ridicare de numerar
14.20.06/T.S.
71. Cerere pentru deschidere de credite 14.20.07/T.S.
--------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
NORME METODOLOGICE
de tiparire, de stabilire a preturilor si tarifelor, de adaptare si utilizare a
formularelor specifice
1. Tiparirea formularelor tipizate pentru stabilirea, evidenta, urmarirea,
incasarea si raportarea impozitelor, taxelor si a altor obligatii, precum si a
celor care privesc activitatea de trezorerie si alte activitati din minister,
aprobate prin prezentul ordin, se executa respectand urmatorul circuit al
documentelor:
Directiile de specialitate din Ministerul Finantelor, pe baza analizei
comenzilor primite de la utilizatori, transmite necesarul de imprimate, cu
toate caracteristicile tehnice si termenele de executie, Directiei presa,
relatii cu publicul, protocol si administrativ.
Pe baza necesarului si a termenelor de executie, Directia presa, relatii cu
publicul, protocol si administrativ emite comenzi si incheie, in conditiile legii,
contractul cu Regia Autonoma "Imprimeria Nationala".
2. Receptia formularelor tiparite se efectueaza, din punct de vedere
calitativ, de catre un reprezentant al directiilor de specialitate din minister
si, din punct de vedere cantitativ, de catre reprezentantul Directiei presa,
relatii cu publicul, protocol si administrativ. Receptia se face in prezenta
reprezentantului Regiei Autonome "Imprimeria Nationala",
incheindu-se, potrivit legii, proces-verbal de receptie.
In cazul in care, la cererea Ministerului Finantelor, transportul
formularelor tiparite se efectueaza de catre Regia Autonoma "Imprimeria
Nationala", receptia cantitativa se va face la sediul directiilor generale
ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului
Bucuresti, de catre un reprezentant al acestora, incheindu-se, potrivit legii,
proces-verbal de receptie.
In situatii speciale, stabilite de catre directiile de specialitate de
comun acord cu Directia generala organizare, resurse umane si servicii generale
si Directia presa, relatii cu publicul, protocol si administrativ, receptia
cantitativa se poate face la sediul Regiei Autonome "Imprimeria
Nationala", de catre un delegat al directiilor generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti,
incheindu-se, potrivit legii, proces-verbal de receptie.
3. Directia presa, relatii cu publicul, protocol si administrativ va
urmari, totodata, modul de derulare a contractului, propunand masurile ce se
impun in cazul aparitiei unor situatii deosebite.
4. Pentru formularele tipizate, comandate de catre utilizatorii din afara
sistemului Ministerului Finantelor, directiile de specialitate din minister
impreuna cu Directia generala organizare, resurse umane si servicii generale
vor stabili, pe baza de protocol incheiat cu Regia Autonoma "Imprimeria
Nationala", procedura de tiparire, difuzare si decontare, precum si modul
de evidenta a seriilor si numerelor atribuite formularelor tiparite.
5. Preturile formularelor tipizate si tarifele serviciilor aferente
acestora se negociaza intre Regia Autonoma "Imprimeria Nationala" si
Directia generala de reglementare si administrare a monopolurilor, sub
supravegherea secretarului de stat care coordoneaza activitatea de preturi.
6. Modificarea formularelor existente si introducerea in nomenclator a unor
noi formulare sau variante ale acestora se fac prin ordin al ministrului de
stat, ministrul finantelor. Atunci cand complexitatea unor formulare o impune,
directiile de specialitate care au stabilit modelul formularelor pot elabora si
instructiuni de completare si de utilizare, care urmeaza acelasi regim de
tiparire si de difuzare cu cel al formularelor la care se refera.
7. In cazul utilizarii echipamentelor informatice pentru editarea si
completarea unor formulare, modelele formularelor respective pot fi adaptate in
functie de necesitatile proprii de utilizare, in conditiile respectarii cel
putin a elementelor din modelul existent in nomenclator si cu aprobarea
directiilor de specialitate care elaboreaza formularul al carui model urmeaza a
fi modificat.
8. Se mentin aprobarile de modele de facturi acordate pe baza de ordin al
ministrului de stat, ministrul finantelor, cu conditia respectarii prevederilor
Ordonantei Guvernului nr 7/1995 si ale prezentului ordin in ce priveste
tiparirea.