ORDIN
Nr. 58/N-19a/7910-229 din 19 august 1999
pentru aprobarea Metodologiei privind actualizarea trimestriala a bancii de
date cuprinzand lucrarile publice si constructiile
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII
TERITORIULUI
Nr. 58/N din 19 august 1999
DEPARTAMENTUL PENTRU ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA
Nr. 19a/7.910 din 19 august 1999
COMISIA NATIONALA PENTRU STATISTICA
Nr. 229 din 19 august 1999
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 469 din 28 septembrie 1999
Ministrul lucrarilor publice si amenajarii teritoriului, seful
Departamentului pentru Administratie Publica Locala, secretar de stat, si
presedintele Comisiei Nationale pentru Statistica,
in aplicarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 853/1998 privind
autorizarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului de a
constitui si gestiona banca de date cuprinzand lucrarile publice si
constructiile si a Ordonantei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea
statisticii publice, republicata,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 106/1998 privind organizarea si
functionarea Departamentului pentru Administratie Publica Locala, al Hotararii
Guvernului nr. 677/1998 privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale
pentru Statistica si al Hotararii Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea
si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului,
republicata,
emit urmatorul ordin:
1. Se aproba Metodologia privind actualizarea trimestriala a bancii de date
cuprinzand lucrarile publice si constructiile, prevazuta in anexa care face
parte integranta din prezentul ordin.
2. In termen de 30 de zile de la incheierea trimestrului care face obiectul
comunicarii consiliile locale si ceilalti ordonatori de credite definiti in
conformitate cu prevederile Legii nr. 72/1996 privind finantele publice, cu
modificarile ulterioare, precum si ceilalti investitori vor transmite
consiliilor judetene si Consiliului General al Municipiului Bucuresti stadiul
realizarilor trimestriale pentru toate lucrarile publice si constructiile de pe
teritoriul acestora.
3. In termen de 45 de zile de la incheierea trimestrului care face obiectul
comunicarii consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti
vor verifica si vor centraliza datele primite de la consiliile locale, de la
ceilalti ordonatori de credite, precum si de la ceilalti investitori, pe care
le vor transmite Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului
prin Societatea Comerciala "Consultanta, Organizare si Cibernetica in
Constructii" - S.A. Bucuresti, denumita in continuare C.O.C.C. - S.A.
4. Banca de date centrala se realizeaza de catre Ministerul Lucrarilor
Publice si Amenajarii Teritoriului, iar datele devin disponibile la 60 de zile
de la incheierea trimestrului care face obiectul comunicarii.
5. Comisia Nationala pentru Statistica acorda asistenta metodologica, iar
impreuna cu Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, pe baza
de reciprocitate, isi pun la dispozitie informatiile din banca de date la nivel
judetean si central, ca surse de verificare a indicatorilor privind statistica
constructiilor.
6. Reproducerea, difuzarea si comunicarea publica a informatiilor din banca
de date se pot realiza cu titlu gratuit, iar extragerea si reutilizarea
informatiilor pe diverse tematici, la cererea motivata a utilizatorilor, se fac
pe cheltuiala acestora, cu respectarea principiilor privind confidentialitatea
datelor, prevazute la cap. IV din Ordonanta Guvernului nr. 9/1992, republicata.
7. Prezentul ordin intra in vigoare la data publicarii lui in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, urmand ca datele pentru trimestrele I si II ale
anului 1999 sa fie comunicate impreuna, pe formulare distincte.
Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Nicolae Noica
Secretar de stat,
seful Departamentului pentru
Administratie Publica Locala,
Vlad Rosca
Presedintele
Comisiei Nationale pentru Statistica,
Victor Dinculescu
ANEXA
METODOLOGIE
privind actualizarea trimestriala a bancii de date cuprinzand lucrarile publice
si constructiile
CAP. 1
Prevederi generale
1.1. Prezenta metodologie este elaborata in conformitate cu prevederile
art. 4 din Hotararea Guvernului nr. 853/1998 privind autorizarea Ministerului
Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului de a constitui si gestiona banca
de date cuprinzand lucrarile publice si constructiile.
Prin aceasta metodologie se asigura in mod unitar, in toate localitatile, o
procedura generala pentru culegerea, validarea, prelucrarea, stocarea,
transmiterea si folosirea datelor, precum si actiunile, in succesiunea
desfasurarii lor, pentru operatiunile de actualizare trimestriala a acestei
banci de date.
1.2. Metodologia se adreseaza:
a) investitorilor - in calitate de furnizori de informatii primare pentru
alimentarea si actualizarea bancii de date;
b) autoritatilor administratiei publice locale care emit autorizatia de
construire - in calitate de colectori ai informatiilor primare;
c) consiliilor judetene si Consiliului General al Municipiului Bucuresti -
in calitate de administratori ai bancilor de date teritoriale;
d) Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului - in calitate
de administrator al bancii de date nationale cuprinzand lucrarile publice si
constructiile autorizate.
1.3. Prin investitor se intelege persoana juridica de drept public sau
privat ori persoana fizica angajatoare a unei lucrari publice sau constructii
autorizate.
1.4. Ordonatorii de credite sunt definiti prin Legea contabilitatii nr.
82/1991, cu modificarile ulterioare, prin Legea nr. 72/1996 privind finantele
publice, cu modificarile ulterioare, si prin Legea nr. 189/1998 privind
finantele publice locale, cu modificarile ulterioare.
1.5. Coordonarea, declansarea si controlul actiunilor pentru actualizarea
trimestriala a bancilor de date, precum si administrarea acestora la nivel
local si judetean se asigura de catre detinatorii registrelor care emit
autorizatiile de construire: consiliile locale, Consiliul General al
Municipiului Bucuresti sau consiliile judetene, dupa caz.
1.6. Folosirea registrului autorizatiilor de construire permite
detinatorilor acestuia:
- comunicarea cu toti investitorii care au obligatia sa transmita
informatiile de actualizare a bancilor de date;
- controlul comunicarii datelor pentru toate lucrarile autorizate;
- evaluarea corecta a valorii care se impoziteaza.
1.7. Comunicarea dintre autoritatea locala si investitori se realizeaza
prin formulare preimprimate si/sau pe suport magnetic, potrivit dotarii cu
tehnica de calcul.
Vor fi comunicate date pentru investitii noi, extinderi, reparatii
capitale, consolidari, reparatii curente si intretinere.
1.8. Bancile de date judetene si banca de date a municipiului Bucuresti se
intregesc cu informatiile referitoare la totalitatea lucrarilor construite pe
raza fiecarui judet sau a municipiului Bucuresti, prin comunicarea datelor de
catre toate consiliile locale ale municipiilor, oraselor si comunelor aferente,
respectiv de catre consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
1.9. La nivel national banca de date cuprinzand lucrarile publice si
constructiile autorizate este administrata de Ministerul Lucrarilor Publice si
Amenajarii Teritoriului, prin C.O.C.C. - S.A., ca societate comerciala
specializata care primeste date de la consiliile judetene si de la Consiliul
General al Municipiului Bucuresti.
CAP. 2
Actiunile procedurii de actualizare in succesiunea desfasurarii acestora
2.1. Organizarea culegerii informatiilor
In formularul pentru autorizatia de construire va fi inscrisa
obligativitatea investitorului de a transmite trimestrial stadiul executarii
lucrarilor autorizate. Investitorilor li se preda formularul "Situatia
privind realizarea lucrarilor publice si a constructiilor la sfarsitul
trimestrului ... din anul ...", al carui model este prezentat in anexa nr.
1, sau, conform optiunii, suportul magnetic pe care acesta este inscris,
impreuna cu instructiunile de completare si raportare trimestriala, o data cu
emiterea autorizatiei de construire.
Pentru raportarile urmatoare formularele sau suportul magnetic pe care
acestea sunt inscrise vor fi procurate de investitori de la consiliul local
care a emis autorizatia de construire.
Detinatorii registrelor autorizatiilor de construire intocmesc liste
cuprinzand lucrari pe investitori si le distribuie acestora in perioada 1 - 5 a
lunii urmatoare trimestrului expirat. Acestea se trimit pe suport magnetic sau
pe formulare preimprimate.
Listele se intocmesc pe doua categorii de lucrari:
- lucrari autorizate anterior trimestrului expirat, pentru care se comunica
numai informatiile privind stadiul la zi al lucrarilor executate (anexa nr. 1),
conform pct. 2.5 lit. b);
- lucrari autorizate in trimestrul expirat, la care, pe langa informatiile
privind realizarile din perioada raportata, in cazul in care au fost incepute,
este obligatorie completarea tuturor campurilor din formular (anexa nr. 1),
conform pct. 2.5 lit. a).
Investitorii transmit formularele completate consiliilor locale sau, dupa
caz, consiliilor judetene ori Consiliului General al Municipiului Bucuresti,
care au emis autorizatiile de construire.
2.2. Completarea formularelor cu datele despre stadiul din trimestrul de
raportare se realizeaza de catre toti investitorii din sectorul public sau
privat pentru toate investitiile pentru care au fost emise autorizatii de
construire, la care au inceput lucrarile, au fost terminate in cursul
trimestrului sau se afla in curs de executie. Acestea se inainteaza consiliului
judetean, Consiliului General al Municipiul Bucuresti ori, dupa caz,
consiliului local care a autorizat lucrarile, in cel mult 20 de zile
calendaristice de la expirarea trimestrului de raportare, astfel incat
detinatorul Registrului autorizatiilor de construire sa le poata prelucra si
transmite consiliilor judetene si, respectiv, Consiliului General al
Municipiului Bucuresti, pana la sfarsitul primei luni dupa trimestrul expirat.
2.3. Validarea si centralizarea datelor in bancile de date ale
autoritatilor locale detinatoare ale registrului autorizatiilor de construire
se asigura in cel mult 30 de zile calendaristice de la incheierea trimestrului
de raportare. Autoritatea locala verifica datele prin confruntarea lor cu cele
din registrul autorizatiilor de construire, valideaza si centralizeaza datele
comunicate pentru toate investitiile autorizate, pana la terminarea acestora,
la care au inceput sau nu lucrarile, au fost terminate in cursul trimestrului
sau se afla in curs de executie.
2.4. Centralizarea datelor pentru raportul trimestrial
Datele validate in conformitate cu prevederile pct. 2.3 se transmit pe suport
magnetic, prin posta electronica sau prin formulare preimprimate
compartimentelor de specialitate ale consiliilor judetene sau al Consiliului
General al Municipiului Bucuresti care coordoneaza intocmirea bancilor de date,
unde, in termen de 15 zile calendaristice (45 de zile calendaristice de la
expirarea trimestrului de raportare), se va controla cantitativ si calitativ
continutul acestora.
Consiliul judetean sau, dupa caz, Consiliul General al Municipiului
Bucuresti, prin compartimentul de specialitate, transmite in termen de 45 de
zile calendaristice de la incheierea trimestrului de raportare, Ministerului
Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, pe discheta sau prin Internet,
baza de date actualizata. Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului actualizeaza, in termen de 15 zile calendaristice, banca de date
la nivel national, iar dupa validare datele se pun la dispozitie
beneficiarilor, la cererea acestora.
2.5. Comunicarea actualizarii datelor
a) Pentru comunicarea initiala a datelor aferente lucrarilor publice si
constructiilor este obligatorie completarea tuturor campurilor din formularul
prezentat in anexa nr. 1, dupa cum urmeaza:
- Judetul: denumirea judetului;
- Investitorul: denumirea investitorului se culege din registrul
autorizatiilor de construire;
- Tipul lucrarii: denumirea tipului de lucrare se incadreaza in tipul
corespunzator de lucrari descris in Nomenclatorul tipurilor de lucrari si
caracteristicile definitorii;
- Denumirea investitiei: denumirea lucrarii publice sau a constructiei se
culege din registrul autorizatiilor de construire;
- Categoria investitiei: denumirea categoriei investitiei se incadreaza in
categoria corespunzatoare descrisa in Nomenclatorul categoriilor de investitii.
In cazul sistarii unei investitii, dupa denumirea categoriei de investitie se
adauga cuvantul "Sistat";
- Caracteristici: se completeaza cu valorile privind: regimul de inaltime,
suprafata construita, suprafata desfasurata, numarul de locuri, numarul de
apartamente, debite etc., urmate de unitatile de masura aferente, potrivit
caracteristicilor definitorii ale acestora;
- Localitatea, adresa lucrarii: se completeaza cu denumirea localitatii
unde este plasata investitia, in conformitate cu Nomenclatorul de localitati -
SIRUTA, denumirea strazii si numarul casei;
- Ordonatorul principal de credite: se completeaza cu denumirea
ordonatorului principal de credite, in conformitate cu Nomenclatorul
ordonatorilor principali de credite;
- Tipul sursei de finantare: se completeaza cu denumirea sursei de
finantare, se aleg una sau mai multe surse de finantare, dupa caz, in
conformitate cu Nomenclatorul surselor de finantare;
- Autorizatie de construire (numarul si data): din registrul autorizatiilor
de construire se culeg numarul si data de autorizare a constructiei;
- Valoarea din registrul autorizatiilor de construire: se completeaza cu
valoarea (in milioane lei) din registrul autorizatiilor de construire,
comunicata la autorizare;
- Data adjudecarii: se completeaza cu data (ZZ.LL.AA) la care a avut loc
adjudecarea lucrarii (pentru lucrarile licitate);
- Valoarea la adjudecare: se completeaza cu valoarea (in milioane lei) la
care a fost adjudecata lucrarea (pentru lucrarile licitate);
- Societatea executanta: se completeaza cu denumirea societatii comerciale
care executa lucrarea, in conformitate cu denumirea inregistrata la registrul
comertului. Daca investitia se executa in regie proprie, atunci campul se
completeaza cu denumirea persoanei juridice, respectiv cu numele persoanei
fizice trecute in autorizatia de construire;
- Regia proprie: se completeaza numai in cazul in care investitia se
executa in regie proprie, astfel: "J" pentru persoane juridice si
"F" pentru persoane fizice;
- Data contractarii: se completeaza cu data (ZZ.LL.AA) la care a avut loc
contractarea lucrarii (pentru lucrarile contractate);
- Durata: se completeaza cu durata (in luni, exprimata printr-un numar cu
zecimale) in care societatea executanta s-a angajat sa execute lucrarea; cele
doua zecimale reprezinta ziua din luna la care se face raportarea. Pentru regie
proprie se trece durata pentru care a fost emisa autorizatia de construire;
- Valoarea contractata: se completeaza cu valoarea (in milioane lei) pentru
care s-a contractat lucrarea (pentru lucrarile contractate);
- Data inceperii: se completeaza cu data (ZZ.LL.AA) la care a inceput
executia lucrarii;
- Data terminarii: se completeaza cu data (ZZ.LL.AA) la care s-a terminat
lucrarea;
- Stadiul fizic la data raportarii: se completeaza cu stadiul fizic (in %)
privind realizarea lucrarii la data raportarii;
- Valoarea executata - total trimestru: se completeaza cu valoarea
confirmata in trimestrul de raportare (milioane lei), detaliindu-se, dupa caz,
pe luni, potrivit situatiilor de lucrari acceptate.
Aceasta valoare trebuie sa coincida cu suma valorilor pe cele trei luni ale
trimestrului;
- Valoarea executata in luna I: se completeaza cu valoarea realizata
(decontata) in prima luna din trimestrul de raportare, in preturi curente
(milioane lei);
- Valoarea executata in luna a II-a: se completeaza cu valoarea realizata
(decontata) in a doua luna din trimestrul de raportare, in preturi curente
(milioane lei);
- Valoarea executata in luna a III-a: se completeaza cu valoarea realizata
(decontata) in a treia luna din trimestrul de raportare, in preturi curente
(milioane lei). Daca valorile decontate nu sunt urmarite lunar de catre
investitor, campul se completeaza cu valoarea trimestriala (campurile
"Luna I" si "Luna a II-a" ramanand necompletate);
- Restul de executat la data raportarii: se completeaza cu valoarea
restului de executat (in milioane lei), in preturi la data raportarii. Daca
stadiul fizic este 100% realizat, restul de executat este 0 (zero).
b) Pentru comunicarea curenta a datelor aferente lucrarilor publice si
constructiilor in derulare este obligatorie completarea urmatoarelor campuri
din formular:
- Judetul;
- Investitorul;
- Tipul lucrarii;
- Localitatea;
- Numarul autorizatiei de construire;
- Data autorizatiei de construire;
- Data terminarii (daca investitia a fost terminata);
- Stadiul fizic;
- Valorile executate si decontate;
- Restul de executat (daca investitia nu a fost terminata).
Campurile au aceeasi semnificatie ca la lit. a).
Orice alta data aferenta investitiei si prezenta in baza de date poate fi
modificata, caz in care aceasta va fi comunicata.
Comunicarea se va face de catre compartimentele de specialitate ale
consiliilor judetene, respectiv al Consiliului General al Municipiului
Bucuresti, care detin bancile de date, la Ministerul Lucrarilor Publice si
Amenajarii Teritoriului, in termen de 45 de zile calendaristice de la incheierea
trimestrului de raportare, conform machetelor.
Transmiterea se va face pe discheta sau prin Internet la adresa e-mail:
cocc-sa@bx.logicnet.ro si se va referi numai la investitiile pentru care sunt
comunicate date in continuare si la lucrarile publice si constructiile
(inclusiv locuinte) autorizate in trimestrul de raportare. Eventualele lucrari
omise se vor raporta cu mentiunea "omis", conform anexei la Hotararea
Guvernului nr. 853/1998 privind autorizarea Ministerului Lucrarilor Publice si
Amenajarii Teritoriului de a constitui si gestiona banca de date cuprinzand
lucrarile publice si constructiile.
Informatiile din baza de date actualizata, ce se realizeaza de catre
Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, vor putea fi puse la
dispozitie utilizatorilor (consiliilor judetene, Consiliului General al
Municipiului Bucuresti si consiliilor locale), in termen de 60 de zile de la
data incheierii trimestrului de raportare. Reutilizarea informatiilor
(rapoarte) pe diverse tematici, la motivarea utilizatorilor, se poate face pe
cheltuiala acestora, cu respectarea principiilor privind confidentialitatea
datelor, prevazute la cap. IV din Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 privind
organizarea statisticii publice, republicata.
CAP. 3
Structura bazei de date "Lucrari publice si constructii"
3.1. Structura bazei de date este prezentata in anexa nr. 2 si cuprinde
toate datele prevazute in Hotararea Guvernului nr. 853/1998.
3.2. Campurile prin care a fost definita baza de date se incadreaza in
urmatoarele categorii:
- campuri pentru identificarea lucrarii:
- coduri + denumiri pentru investitie (lucrare), judetul, localitatea,
- categoria investitiei, tipul lucrarii, ordonatorul principal de credite,
investitorul, sursa de finantare, executantul (castigator);
- campuri pentru definirea caracteristicilor lucrarii:
- regim de inaltime, suprafata construita, suprafata desfasurata,
capacitate;
- campuri pentru definirea momentelor importante din derularea lucrarii
[date calendaristice (ZZ.LL.AA.)]:
- autorizare;
- adjudecare;
- contractare;
- inceperea executiei;
- terminarea executiei;
- campuri pentru definirea valorilor:
- la autorizare;
- la adjudecare;
- la contractare;
- de executie (pe perioade).
3.3. Baza de date a fost realizata in limbajul de programare FOXPRO.
CAP. 4
Proceduri automate
4.1. Preluarea datelor in baza de date
Introducerea pozitiilor noi in baza de date, precum si actualizarea lor
trimestriala se fac prin intermediul unei proceduri automate, a carei aplicare
este descrisa in instructiunile de utilizare.
Aceasta actiune se executa de catre consiliul judetean, Primaria
Municipiului Bucuresti si de catre primariile care au in dotare tehnica de
calcul.
Procedura de introducere a pozitiilor noi in baza de date asigura corelarea
datelor descriptoare ale investitiei cu nomenclatoarele aplicatiei si asigura
verificarile convenite, semnaland erorile prin mesaje.
Operatorul poate interveni pe loc asupra campurilor eronate, pana la
eliminarea erorilor semnalate.
4.2. Constituirea listelor cuprinzand lucrari pentru actualizare
Din lucrarile introduse anterior se extrag din baza de date, prin
intermediul unei proceduri automate, listele cuprinzand lucrarile in curs de
executare, care sunt trimise investitorilor pentru comunicarea datelor privind
executia investitiei (lucrarii).
Pentru lucrarile noi se initiaza listele cuprinzand datele din registrul
autorizatiilor de construire, dupa care sunt trimise investitorului pentru a fi
completate cu restul datelor. In cazul acesta, daca autoritatea locala dispune
de tehnica de calcul, elaborarea listelor poate fi facuta automat, dupa ce, in
prealabil, a introdus in baza de date lucrarile cu datele aferente din
registrul autorizatiilor de construire.
Daca autoritatea locala nu dispune de tehnica de calcul, listele vor fi
elaborate pe hartie.
4.3. Actualizarea bazei de date la nivel local
Dupa strangerea informatiilor de la investitori autoritatea locala creeaza
baza de date la nivel local, pe suport magnetic, daca este dotata cu tehnica de
calcul, sau pe hartie si trimite baza de date astfel creata consiliului
judetean sau, dupa caz, Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
4.4. Actualizarea bazei de date la nivel judetean sau, dupa caz, la nivelul
municipiului Bucuresti
Consiliul judetean sau, dupa caz, Consiliul General al Municipiului
Bucuresti actualizeaza baza de date creata la nivelul judetului, respectiv al
municipiului Bucuresti, cu informatiile stranse pentru investitiile la care a
emis autorizatii de construire, pe de o parte, si cu informatiile primite de la
consiliile locale, pe de alta parte.
Informatiile primite de la consiliile locale pe suport magnetic in baza de
date vor fi preluate printr-o procedura automata in baza de date a judetului,
respectiv a municipiului Bucuresti.
Daca informatiile primite de la consiliile locale sunt pe suport de hartie,
vor fi introduse de catre consiliul judetean, respectiv de Consiliul General al
Municipiului Bucuresti, in baza de date a judetului, respectiv a municipiului
Bucuresti.
4.5. Actualizarea bazei de date la nivel central
Bazele de date actualizate, primite de la consiliile judetene ori de la
Consiliul General al Municipiului Bucuresti prin Internet la adresa e-mail:
cocc-sa@bx.logicnet.ro sau pe suport magnetic, vor fi preluate in baza centrala
la Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului printr-o procedura
automata.
4.6. Rapoarte la nivel central
La nivel central, din baza de date actualizata se vor extrage rapoarte
analitice si de sinteza pentru urmarirea raportarii.
Baza de date astfel constituita va fi pusa la dispozitie beneficiarilor
interesati.
CAP. 5
Conventii
5.1. Codificari
Pentru usurinta in comunicarea datelor si a prelucrarilor in baza de date
s-a recurs la codificarea urmatoarelor informatii, dupa cum urmeaza:
- Judetul: cod judet - 2 caractere numerice, in conformitate cu
Nomenclatorul national SIRUTA;
- Localitatea: cod localitate - 6 caractere numerice, in conformitate cu
Nomenclatorul national SIRUTA;
- Tipul lucrarii: cod tipul lucrarii - 3 caractere alfanumerice, in
conformitate cu anexa la Hotararea Guvernului nr. 853/1998;
- Ordonatorul principal de credite: cod ordonator - 6 caractere
alfanumerice, in conformitate cu Nomenclatorul ordonatorilor principali de
credite;
- Investitorul: cod investitor - 10 caractere alfanumerice, in conformitate
cu Nomenclatorul national SIRUES;
- Investitia: cod investitie - 4 caractere alfanumerice reprezentand
numarul curent al investitiei in registrul autorizatiilor de construire;
- Categoria investitiei: cod categoria investitiei - 2 caractere
alfanumerice, in conformitate cu Nomenclatorul categoriilor de investitii;
- Dosarul de licitatie: cod dosar de licitatie - 11 caractere alfanumerice
reprezentand codul dosarului constituit cu ocazia organizarii licitatiei
investitiei;
- Sursa de finantare: cod sursa de finantare - 3 caractere alfanumerice, in
conformitate cu anexa la Hotararea Guvernului nr. 853/1998;
- Executantul: cod executant - 10 caractere alfanumerice, in conformitate
cu Nomenclatorul national SIRUES.
5.2. Nomenclatoare
Baza de date cuprinzand lucrarile publice si constructiile face referiri la
urmatoarele nomenclatoare:
- SIRUTA - Nomenclatorul unitatilor administrativ-teritoriale (national)
pentru judete si localitati;
- SIRUES - Nomenclatorul unitatilor economice (national) pentru
investitori, executanti;
- NOPC - Nomenclatorul ordonatorilor principali de credite;
- Tipul lucrarii - Nomenclatorul tipurilor de lucrari si caracteristicile
lor definitorii (local);
- Categoria investitiei - Nomenclatorul categoriilor de investitii (local);
- Sursa de finantare - Nomenclatorul surselor de finantare (local);
- Moneda - Nomenclatorul monedelor (local) pentru principalele monede prin
care se poate desfasura o lucrare de constructii.
5.3. Conventii
a) Daca o lucrare se desfasoara pe raza mai multor localitati (de exemplu:
drum, linie electrica, aductiune etc.), in campul de localitate se trece prima
localitate din care s-a pornit lucrarea, iar in campul de denumire a investitiei
(lucrarii) se enumera toate localitatile prin care trece.
b) Pentru datele calendaristice ce fac obiectul bazei de date se presupune
ca normala urmatoarea succesiune: - data de autorizare < data de adjudecare
< data de contractare < data de incepere < data de terminare.
c) Moneda implicita pentru declararea valorii este milioane lei si nu este
necesar sa fie inscrisa in campul respectiv. Daca moneda este diferita de
milioane lei, atunci trebuie inscrisa.
d) Corelarea stadiului fizic cu restul de executat presupune urmatoarele
posibilitati:
- stadiul fizic = 100% cu rest de executat = 0;
- stadiul fizic < 100% cu rest de executat diferit de 0.
e) Valoarea trimestriala trebuie sa fie egala cu suma valorilor lunare.
f) Data raportarii gestioneaza stadiul fizic, valoarea executata in anul
curent, precum si restul de executat.
CAP. 6
Dispozitii finale
6.1. Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta metodologie.
ANEXA 1
la metodologie
Judetul ...........................
Investitorul ......................
(denumirea)
Tipul lucrarii*1) .................
SITUATIA
privind realizarea lucrarilor publice si a constructiilor la sfarsitul trimestrului
................, din anul .......
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Nr. crt.
B - Denumirea investitiei
B1 - Categoria investitiei*2)
C - Caracteristici
D - Localitatea, adresa investitiei (legatura intre localitati)
E - Ordonatorul principal de credite
F - Tipul sursei de finantare:
1. buget
2. alte fonduri publice
3. privat
4. credite rambursabile
5. alte credite
6. alte surse
G - Autorizatia de construire nr./data
H - Valoarea din registrul autorizatiilor de construire
(milioane lei)
I - Total trimestru, din care:
(milioane lei)
J - Luna I
(milioane lei)
K - Luna a II-a
(milioane lei)
L - Luna a III-a
(milioane lei)*3)
_____________________________________________________________________________
| | | | | | | | | Adjudecare, Contractare |
| | | | | | | | |_______________________________________________|
| | | | | | | | | Data |Societatea| Data | Valoarea |
| A| B | C | D | E | F | G | H|adjudecarii|executanta|contractarii|contractata|
| |---| | | | | | |___________|__________|____________|(milioane |
| | B1| | | | | | |Valoarea | Regie | Durata |lei) |
| | | | | | | | |adjudecata | proprie | (luni) | |
| | | | | | | | |(milioane | | | |
| | | | | | | | |lei) | | | |
|__|___|___|___|___|___|___|__|___________|__________|____________|___________|
| 0| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7| 8 | 9 | 10 | 11 |
|__|___|___|___|___|___|___|__|___________|__________|____________|___________|
EXECUTIE
_____________________________________________________________________________
| | |Valorile executate (decontate)|Restul de |
| Data |Stadiul |in preturi curente ale |executat la |
|____________________|fizic la |perioadei de raportare |sfarsitul |
| | |sfarsitul |______________________________|trimestrului|
| | |trimestrului| | | | |in preturi |
|inceperii|terminarii| % | I | J | K | L |curente |
| | | | | | | |(milioane |
| | | | | | | |lei) |
|_________|__________|____________|_______|_______|_______|______|____________|
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
|_________|__________|____________|_______|_______|_______|______|____________|
*1) Tipurile lucrarilor si caracteristicile definitorii [pentru fiecare
caracteristica - C - se inscrie unitatea de masura, urmata de valoarea
caracteristicii de exemplu: la retele, drumuri, cai ferate etc. (km - 25), la
restaurante, nivel de inaltime (NI - P + 1), suprafata construita (SC - 350),
suprafata desfasurata (SD - 700), numar de locuri (NL - 150) etc.] - sus.
*2) Categoria investitiei: 1 - investitii noi; 2 - extinderi; 3 - reparatii
capitale; 4 - consolidari; 5 - reparatii curente si lucrari de intretinere.
*3) Daca valorile decontate nu sunt urmarite lunar de catre investitor, in
campul de valoare pentru luna a III-a se va completa valoarea trimestriala,
campurile pentru luna I si luna a II-a ramanand necompletate.
TIPURI DE LUCRARI SI CARACTERISTICI DEFINITORII
CLADIRI
C01. Cladiri rezidentiale individuale - Nivel de inaltime (P + n)/
(locuinte individuale) Suprafata construita/Suprafata
desfasurata
C02. Cladiri rezidentiale colective - Nivel de inaltime (P + n)/
(blocuri de locuit) Suprafata construita/Suprafata
desfasurata
C03. Hoteluri, restaurante - Nivel de inaltime/Suprafata
construita/Suprafata desfasurata/
Numar de locuri
C04. Cladiri administrative - Nivel de inaltime/Suprafata
construita/Suprafata desfasurata
C05. Cladiri comerciale - Nivel de inaltime/Suprafata
(inclusiv buticuri) construita/Suprafata desfasurata
C06. Statii si aerogari - Nivel de inaltime/Suprafata
construita/Suprafata desfasurata
C07. Cladiri industriale - Nivel de inaltime/Suprafata
construita/Suprafata desfasurata
C08. Depozite, silozuri - Nivel de inaltime/Suprafata
construita/Suprafata desfasurata/
Capacitate
C09. Cladiri pentru cultura - Nivel de inaltime/Suprafata
construita/Suprafata desfasurata
C10. Cladiri pentru invatamant - Nivel de inaltime/Suprafata
construita/Suprafata desfasurata/
Numar de locuri
C11. Cladiri pentru sanatate - Nivel de inaltime/Suprafata
construita/Suprafata desfasurata/
Numar de paturi
C12. Cladiri pentru culte - Nivel de inaltime/Suprafata
construita/Suprafata desfasurata
C13. Alte cladiri nerezidentiale - Nivel de inaltime/Suprafata
(garaje etc.) desfasurata
CONSTRUCTII INGINERESTI
I01. Autostrazi si drumuri nationale - km
I02. Drumuri judetene - km
I03. Drumuri comunale - km
I04. Cai ferate - km
I05. Aeroporturi - mp
I06. Poduri - km
I07. Tuneluri - km
I08. Cai subterane - km
I09. Constructii portuare - din avizul Ministerului Finantelor
I10. Canale navigabile - km
I11. Alte constructii hidrotehnice - din avizul Ministerului Finantelor
I12. Constructii pentru sport si - din avizul Ministerului Finantelor
recreere
I13. Constructii si retele pentru - din avizul Ministerului Finantelor
energia electrica
I14. Constructii si retele pentru - din avizul Ministerului Finantelor
energia termica
I15. Constructii pentru alimentare - din avizul Ministerului Finantelor
cu apa si epurare a apelor uzate
I16. Constructii si retele de - din avizul Ministerului Finantelor
alimentare cu gaze
I17. Constructii si retele de - din avizul Ministerului Finantelor
telecomunicatii
I18. Alte constructii ingineresti - din avizul Ministerului Finantelor
I19. Foraje - din avizul Ministerului Finantelor
ANEXA 2
la metodologie
STRUCTURA
bazei de date "Lucrari publice si constructii"
_______________________________________________________________________________
Pozitia Numele Tipul Lungimea Din care, Semnificatia
campului campului campului campului zecimale
_______________________________________________________________________________
1. COD. JUD Character 2 Codul judetului
2. JUDET Character 20 Denumirea judetului
3. COD. LOC Numeric 6 Codul localitatii
4. LOCALITATE Character 40 Denumirea
localitatii
5. DEN. STR. Character 40 Denumirea strazii
6. NR. STR Character 5 Numarul strazii
7. COD. TP. LUC. Character 3 Codul tipului de
lucrare
8. TIP. LUC Character 70 Denumirea tipului
de lucrare
9. COD. OCR Character 6 Codul ordonatorului
de credit
10. DEN. OCR Character 128 Denumirea
ordonatorului de
credit
11. COD. INS Character 10 Codul investitorului
12. DEN. INS Character 128 Denumirea
investitorului
13. COD. INV Character 4 Codul investitiei
14. DEN. INV Character 248 Denumirea
investitiei
15. COD. CTI Character 2 Codul categoriei de
investitie
16. DEN. CTI Character 40 Denumirea categoriei
de investitie
17. COD. LIC Character 11 Codul dosarului de
licitatie
18. AN. LIC Numeric 4 Anul dosarului de
licitatie
19. NIV. H Character 10 Regimul de inaltime
(P + n)
20. SUP. CST Numeric 10 3 Suprafata construita
21. SUP. DSF Numeric 10 3 Suprafata
desfasurata
22. VAL. CAP Numeric 10 3 Valoarea
caracteristicii
(capacitate)
23. UM. CAP Character 8 Unitatea de masura a
caracteristicii
(capacitate)
24. COD. SURSA Character 3 Codul sursei de
finantare
25. SURSA FIN. Character 50 Denumirea sursei de
finantare
26. NR. AC Character 10 Numarul autorizatiei
de construire
27. DATA AC Date 8 Data autorizatiei de
construire
28. VAL. AC Numeric 14 3 Valoarea declarata
la autorizatia de
construire
29. MONEDA AC. Character 7 Moneda privind
valoarea
autorizatiei de
construire
30. DATA ADJ. Date 8 Data adjudecarii
31. VAL. ADJ Numeric 14 3 Valoarea la
adjudecare
32. MONEDA ADJ. Character 7 Moneda privind
valoarea la
adjudecare
33. COD. EXEC Character 10 Codul societatii
executante
34. EXECUTANT Character 128 Denumirea societatii
executante
35. REGIE Character 1 Regie proprie
("F" -
persoana
fizica;
"J" -
persoana juridica)
36. DATA CONTR. Date 8 Data contractarii
37. DUR. CONTR Numeric 6 2 Durata de executie,
prevazuta la
contractare
38. VAL. CONTR Numeric 14 3 Valoarea la
contractare
39. MONEDA CTR. Character 7 Moneda privind
valoarea la
contractare
40. DATA INC. Date 8 Data inceperii
executiei
41. DATA TERM. Date 8 Data terminarii
executiei
42. ST. FIZIC Numeric 3 Stadiul fizic
privind realizarea
lucrarii (in %), la
data raportarii
43. VAL. TOT Numeric 14 3 Valoarea totala a
lucrarii executate
in preturile
valorilor decontate
44. MONEDA TOT. Character 7 Moneda privind
valoarea totala
45. VAL. I92 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate inainte de
anul 1992
46. VAL. 92 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in anul
1992
47. VAL. 93 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in anul
1993
48. VAL. 94 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in anul
1994
49. VAL. 95 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in anul
1995
50. VAL. 96 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in anul
1996
51. VAL. 97 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in anul
1997
52. VAL. 98 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in anul
1998
53. VAL. ANC Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in anul
curent, in preturi
curente la data
raportarii
54. VAL. L01 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
ianuarie
55. VAL. L02 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
februarie
56. VAL. L03 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
martie
57. VAL. L04 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
aprilie
58. VAL. L05 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
mai
59. VAL. L06 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
iunie
60. VAL. L07 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
iulie
61. VAL. L08 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
august
62. VAL. L09 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
septembrie
63. VAL. L10 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
octombrie
64. VAL. L11 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
noiembrie
65. VAL. L12 Numeric 14 3 Valoarea lucrarii
executate in luna
decembrie
66. VAL. REST Numeric 14 3 Valoarea restului de
executat la data
raportarii, in
preturi curente
67. DATA RAP. Date 8 Data raportarii
(sfarsit de
trimestru)
_______________________________________________________________________________
TOTAL: 1.466
_______________________________________________________________________________