ORDIN Nr. 702
din 14 mai 2007
privind declararea livrarilor/prestarilor
si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in
scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei
informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul
national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 376 din 4 iunie 2007
In temeiul prevederilor art. 33
alin. (3) din Hotărarea
Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Economiei şi Finanţelor şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
modificările şi completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 521 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Persoanele impozabile înregistrate în scopuri
de TVA în Romania sunt obligate să declare toate
livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile de bunuri şi
servicii realizate, pe teritoriul Romaniei, către/de la alte persoane impozabile înregistrate în scopuri
de TVA în Romania, începand cu data de 1 ianuarie 2007.
Art. 2. - în vederea îndeplinirii obligaţiei prevăzute la art. 1, se aprobă modelul şi conţinutul
formularului (394) „Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi
achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional", cod MEF 14.13.01.02/f,
prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 3. - Formularul prevăzut
la art. 2 se completează şi se depune conform instrucţiunilor prevăzute în
anexa nr. 2.
Art. 4. - Formularul prevăzut la art. 2 se gestionează
conform procedurii prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 5. - Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, de utilizare şi păstrare ale formularului prevăzut la art. 2 sunt
stabilite în anexa nr. 4.
Art. 6. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 7. - Declaraţia menţionată la art. 2 se depune
semestrial la organul fiscal competent pană în data de 25 inclusiv a lunii următoare încheierii semestrului
de raportare.
Art. 8. - Direcţia generală de gestiune a impozitelor
şi contribuţiilor, Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală,
Direcţia generală a tehnologiei informaţiei, Direcţia generală de administrare
a marilor contribuabili şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene
şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Art. 9. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Daniel Chitoiu
ANEXA Nr. 1*)
394
|
DECLARAŢIE INFORMATIVA
PRIVIND LIVRĂRILE/PRESTĂRILE ŞI
ACHIZIŢIILE EFECTUATE PE TERITORIUL NAŢIONAL
|
Ministerul Economiei
şi Finanţelor
Agentia Nationala de Administrare Fistală
|
PERIOADA DE RAPORTARE
|
ANUL |__|__|__|__| PERIOADA |__|__|
Perioada semestrială: S1 sau S2
|
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE PERSOANEI ÎNREGISTRATE ÎN
SCOPURI DE TVA
DENUMIRE/NUME ŞI PRENUME
|
|
COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA
|
RO |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
DOMICILIUL FISCAL
|
JUDEŢ
|
|
SECTOR
|
|
LOCALITATE
|
|
STRADA
|
|
NR.
|
|
BLOC
|
|
SC.
|
|
ET.
|
|
APT.
|
|
COD POŞTAL
|
|
TELEFON
|
|
FAX
|
|
E-MAIL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL
DENUMIRE/NUME ŞI PRENUME
|
|
COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
DOMICILIUL FISCAL
|
JUDEŢ
|
|
SECTOR
|
|
LOCALITATE
|
|
STRADA
|
|
NR.
|
|
BLOC
|
|
SC.
|
|
ET.
|
|
APT.
|
|
COD POŞTAL
|
|
TELEFON
|
|
FAX
|
|
E-MAIL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. REZUMAT DECLARATIE
NUMAR TOTAL AL PERSOANELOR INREGISTRATE IN SCOPURI DE TVA ÎNCLUSE ÎN DECLARAŢIE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VALOAREA TOTALA A BAZEI IMPOZABILE AFERENTA LIVRARILOR DE
BUNURI/PRESTARILOR DE SERVICII EFECTUATE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VALOAREA TOTALA A TVA AFERENTA LIVRARILOR DE BUNURI/PRESTARILOR DE
SERVICII EFECTUATE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VALOAREA TOTALA A BAZEI IMPOZABILE AFERENTA ACHIZITIILOR
DE BUNURI SI SERVICII EFECTUATE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VALOAREA TOTALA A TVA AFERENTA ACHIZIŢIILOR DE BUNURI ŞI SERVICII
EFECTUATE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sub
sancţiunile
aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele înscrise în acest
formular sunt corecte şi complete
|
Numele persoanei care face declaraţia
|
|
Funcţia
|
|
Ştampila
|
Semnatura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Se completeaza de personalul organului fiscal
|
Organ fiscal
|
|
Număr înregistrare
|
|
Data înregistrării (zz/ll/aaaa)
|
|
Numele persoanei care a verificat
|
|
Cod MEF 14.13.01.02/f
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
LISTA LIVRĂRILOR DE BUNURI/PRESTĂRILOR DE SERVICII EFECTUATE PE
TERITORIUL NAŢIONAL
|
Nr crt.
|
Denumire/Nume şi prenume beneficiar
|
Codul de înregistrare în scopuri de
TVA al beneficiarului
|
Baza impozabîlă totală
(lei)
|
Taxa pe valoarea adăugală totală (lei)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cod MEF 14.13.01.02/f
LISTA ACHIZIŢIILOR DE BUNURI ŞI SERVICII EFECTUATE PE TERITORIUL
NAŢIONAL
|
Nr crt.
|
Denumire/Nume si prenume furnizor/
prestator
|
Codul de înregistrare în scopuri de
TVA al furnizorului/prestatorului
|
Baza impozabilă tolală
(lei)
|
Taxa pe
valoarea adăugată totală (lei)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cod MEF 14.13.01.02/f
ANEXA Nr. 2
INSTRUCŢIUNI
de completare a formularului (394) „Declaraţie
informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul
naţional"
cod MEF 14.13.01.02/f
Declaraţia se completează şi se depune semestrial de
către:
- persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA
în Romania conform art. 153 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în
continuare Codul fiscal, şi care sunt obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1)
lit. a) şi alin. (2) din Codul fiscal, pentru operaţiuni impozabile în Romania conform art. 126 alin. (1) şi taxabile
cu cota de 19% sau 9%. Declaraţia se depune pentru orice operaţiune taxabilă
pentru care, conform titlului VI al Codului fiscal, este emisă o factură, inclusiv pentru avansuri.
Declaraţia trebuie să conţină toate facturile care au fost emise în semestrul
de raportare;
- persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA
în Romania conform art. 153 din Codul fiscal, care
realizează în Romania, de la persoanele impozabile
înregistrate în scopuri de TVA în Romania, achiziţii
de bunuri sau servicii taxabile cu cota de 19% sau 9%. Declaraţia trebuie să
conţină toate facturile care au fost primite în semestrul de raportare.
Declaraţia nu se depune pentru facturile emise prin autofacturare sau în cazul
operaţiunilor pentru care se aplică taxarea inversă.
Declaraţia se depune la organul
fiscal competent pană în data de 25 inclusiv a lunii
următoare încheierii semestrului de raportare şi numai dacă în semestrul de
raportare au fost realizate operaţiuni de natura celor care fac obiectul
obligaţiei de declarare.
In cazul în care, după
depunerea declaraţiei, persoana impozabilă constată existenţa unor omisiuni în
datele declarate sau în cazul în care una sau mai multe facturi sunt emise în
cursul unui semestru, dar sunt primite de beneficiarul tranzacţiei după data
depunerii declaraţiei, persoana impozabilă trebuie să depună o nouă declaraţie
corect completată, care înlocuieşte declaraţia informativă depusă iniţial.
Declaraţia se depune în format electronic, pe suport
electronic, însoţită de formatul hartie, semnat şi ştampilat conform legii. In
formatul hartie se depune doar prima pagină a
declaraţiei. Formatul hartie
se editează în două exemplare:
- un exemplar se depune la organul fiscal competent
împreună cu suportul electronic;
- un exemplar se păstrează de către contribuabil.
Formatul electronic al declaraţiei se obţine prin folosirea
programului de asistenţă elaborat de Ministerul
Economiei şi Finanţelor şi este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de
unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului
Economiei şi Finanţelor, portalul ANAF la adresa http://anaf.mfinante.ro.
Completarea declaraţiei se face astfel:
SECŢIUNEA 1
Cartuşul „Perioada de raportare" se completează
cu: Anul la care se referă declaraţia; se înscrie anul calendaristic cu 4
caractere (exemplu: 2007).
Perioada de raportare aferentă operaţiunilor realizate;
formată din două caractere, primul fiind litera „S" şi al doilea fiind
cifra aferentă semestrului calendaristic respectiv.
A. Date de identificare ale persoanei înregistrate
în scopuri de TVA
Denumire/nume şi prenume - se înscriu, după caz,
denumirea sau numele şi prenumele persoanei înregistrate în scopuri de TVA.
Cod de înregistrare în scopuri de TVA - se înscrie codul
de înregistrare în scopuri de TVA (codul de
identificare fiscală precedat de prefixul RO).
Domiciliul fiscal - se înscrie adresa domiciliului
fiscal al persoanei înregistrate în scopuri de TVA.
B. Date de identificare ale reprezentantului fiscal
Denumire/nume, prenume - se
înscriu, după caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile care
a fost desemnată ca reprezentant fiscal de către persoana impozabilă străină.
Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de
identificare fiscală al reprezentantului fiscal.
Domiciliul fiscal - se înscrie adresa domiciliului
fiscal al reprezentantului fiscal.
C. Rezumat declaraţie
Acest cartuş conţine:
- Numărul total al persoanelor înregistrate în
scopuri de TVA incluse în declaraţie, indiferent de numărul operaţiunilor;
- Valoarea totală a bazei impozabile aferentă
livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii efectuate;
- Valoarea totală a TVA aferentă livrărilor de
bunuri/prestărilor de servicii efectuate;
- Valoarea totală a bazei impozabile aferentă
achiziţiilor de bunuri şi servicii efectuate;
- Valoarea totală a TVA aferentă achiziţiilor de
bunuri si servicii efectuate.
SECŢIUNEA a 2-a
Se completează cu facturile emise/primite, cumulate pe
codurile de înregistrare în scopuri de TVA ale partenerilor de tranzacţii.
Lista livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii
efectuate pe teritoriul naţional
Coloana „Denumire/Nume şi prenume beneficiar" - se
înscriu denumirea/numele şi prenumele persoanei înregistrate în scopuri de TVA
către care a fost emisă factura sau denumirea/numele şi prenumele
reprezentantului fiscal, în cazul în care beneficiarul livrării de
bunuri/prestării de servicii nu este stabilit în Romania şi şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este
persoana obligată la plata taxei.
Coloana „Codul de înregistrare în scopuri de TVA al
beneficiarului" - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA al
beneficiarului livrării de bunuri/prestării de servicii sau al reprezentantului
fiscal, în cazul în care beneficiarul livrării de bunuri/prestării de servicii
nu este stabilit în Romania şi
şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este persoana
obligată la plata taxei.
Coloana „Baza impozabilă totală" - se înscrie baza
de impozitare, exclusiv taxa, aferentă tuturor livrărilor de bunuri/prestărilor
de servicii, inclusiv baza de impozitare aferentă facturilor de stornare, în
lei. In cazul în care baza de impozitare este negativă, valoarea totală a
acesteia se înscrie cu semnul (-).
Coloana „Taxa pe valoarea
adăugată totală" - se înscrie suma totală a taxei colectate, inclusiv taxa
aferentă facturilor de stornare, în lei. In cazul în care baza de impozitare
este negativă, suma totală a taxei se înscrie cu semnul (-).
Lista achiziţiilor de bunuri şi servicii efectuate
pe teritoriul naţional
Coloana „Denumire/Nume şi prenume
furnizor/prestator" - se înscriu denumirea/numele şi prenumele persoanei
înregistrate în scopuri de TVA care a emis factura sau denumirea/numele şi
prenumele reprezentantului fiscal, în cazul în care
furnizorul/prestatorul nu este stabilit în Romania şi
şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este persoana
obligată la plata taxei.
Coloana „Codul de înregistrare în scopuri de TVA al
furnizorului/prestatorului" - se înscrie codul de înregistrare în scopuri
de TVA al furnizorului/prestatorului sau al reprezentantului fiscal, în cazul
în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în Romania şi şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este
persoana obligată la plata taxei.
Coloana „Baza impozabilă totală" - se înscrie baza
de impozitare, exclusiv taxa, aferentă tuturor achiziţiilor de bunuri şi
servicii, inclusiv baza de impozitare aferentă facturilor de stornare, în lei.
In cazul în care baza de impozitare este negativă, valoarea totală a acesteia
se înscrie cu semnul (-).
Coloana „Taxa pe valoarea adăugată totală" - se
înscrie suma totală a taxei, inclusiv taxa aferentă facturilor de stornare, în
lei. In cazul în care baza de impozitare este negativă, suma totală a taxei se
înscrie cu semnul (-).
INSTRUCŢIUNI
pentru transmiterea în format electronic a
formularului (394) „Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul
naţional"
Formatul electronic al declaraţiei se transmite organului (caractere romaneşti)
şi caractere de control, cu excepţia fiscal competent pe dischetă 3 1/2 inch, 1.440 MB
compatibilă MS-DOS sau pe alt suport magnetic.
Informaţiile din declaraţia informativă 394 vor fi
transmise într-un fişier format text ASCII, în care fiecare înregistrare
(linie) se termină cu carriage return şi linefeed. Nu se admit în cadrul înregistrărilor (liniilor) diacritice celor menţionate anterior. Separatorul
dintre campuri va fi virgula, iar delimitatorul
campurilor de tip caracter (alfanumeric) va fi #.
Ordinea campurilor din
structura fişierului este obligatorie, indiferent dacă acestea se
completează sau nu.
Fisierul txt va avea obligatoriu denumirea:
394_SSAA_JCCCCCCCCCC.TXT, unde:
SS = semestrul S1 sau S2
AA = ultimele două caractere din anul fiscal
CCCCCCCCC = cod de înregistrare în scopuri de TVA
Fişierul text conţine două tipuri de înregistrări:
Prima înregistrare va cuprinde informaţiile referitoare
la datele de identificare ale contribuabilului şi ale reprezentantului fiscal,
perioada de raportare şi informaţiile de rezumat ale declaratiei:
Nr. crt.
|
Denumire camp
|
Tip, lungime maximă
|
Observaţii
|
1.
|
Cod declaraţie
|
N(3)
|
Se completează cu 394
|
2.
|
Cod de înregistrare în scopuri de TVA
|
N(10)
|
|
3.
|
Semestru
|
C(2)
|
Se completează cu S1 sau S2
|
4.
|
An
|
N(4)
|
|
5.
|
Denumire contribuabil
|
C(100)
|
|
6.
|
Domiciliu fiscal contribuabil
|
C(160)
|
|
7.
|
Telefon
|
C(30)
|
|
8.
|
Fax
|
C(30)
|
|
9.
|
E-mail
|
C(80)
|
|
10.
|
Cod de identificare fiscală reprezentant fiscal
|
N(10)
|
|
11.
|
Denumire reprezentant fiscal
|
C(100)
|
|
12.
|
Domiciliu fiscal reprezentant fiscal
|
C(160)
|
|
13.
|
Telefon reprezentant fiscal
|
C(30)
|
|
14.
|
Fax reprezentant fiscal
|
C(30)
|
|
15.
|
E-mail reprezentant fiscal
|
C(80)
|
|
16.
|
Număr total furnizori/beneficiari
|
N(15)
|
Se completează numărul total al
persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, incluse în anexele la declaraţie.
|
17.
|
Baza livrări
|
N(15)
|
Se completează valoarea totală a bazei impozabile aferentă livrărilor
de bunuri/prestărilor de servicii efectuate.
|
18.
|
TVA livrări
|
N(15)
|
Se completează valoarea totală a TVA aferentă livrărilor de
bunuri/prestărilor de servicii efectuate.
|
19.
|
Baza achiziţii
|
N(15)
|
Se completează valoarea totală a bazei impozabile aferentă
achiziţiilor de bunuri/prestărilor de servicii efectuate.
|
20.
|
TVA achiziţii
|
N(15)
|
Se completează valoarea totală a TVA aferentă achiziţiilor de
bunuri/prestărilor de servicii efectuate.
|
Următoarele înregistrări vor conţine informaţiile din
anexele privind livrările de bunuri/prestările de servicii, achiziţiile de
bunuri si servicii efectuate pe teritoriul naţional:
Nr. crt.
|
Denumire camp
|
Tip, lungime maximă
|
Observaţii
|
1.
|
Tip operaţiune
|
C(1)
|
Se completează cu A pentru achiziţii sau L pentru livrări.
|
2.
|
Cod de înregistrare în scopuri de TVA
beneficiar/furnizor/prestator
|
N(10)
|
|
3.
|
Denumire beneficiar/furnizor/ prestator
|
C(100)
|
|
4.
|
Baza impozabilă
|
N(15)
|
|
5.
|
TVA
|
N(15)
|
|
ANEXA Nr. 3
PROCEDURA
de gestiune a formularului (394) „Declaraţie
informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul
naţional"
cod MEF 14.13.01.02/f
1. Depunerea declaraţiei
informative
Declaraţia se depune semestrial, pană în data de 25 inclusiv a lunii
următoare încheierii semestrului de raportare, la organul fiscal competent.
2. Prelucrarea declaraţiei
informative
2.1. Prelucrarea declaraţiilor informative depuse de
persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA se realizează de către
organul fiscal competent, prin folosirea programului informatic de prelucrare
pus la dispoziţie de Direcţia generală a tehnologiei informaţiei, pană la data de 15 a lunii următoare
termenului de depunere a declaraţiei.
2.2. După prelucrare, declaraţia informativă se
arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de
TVA.
2.3. In cazul în care, după
depunerea declaraţiei, persoana impozabilă constată existenţa unor omisiuni în
datele declarate sau în cazul în care una sau mai multe facturi sunt emise în
cursul unui semestru, dar sunt primite de beneficiarul tranzacţiei după data
depunerii declaraţiei, persoana impozabilă trebuie să depună o nouă declaraţie
corect completată, care înlocuieşte declaraţia informativă depusă iniţial.
2.4. Declaraţia prevăzută la pct. 2.3 se prelucrează
la momentul primirii de la persoana impozabilă.
3. Verificarea
formală a declaraţiei
3.1. După primirea declaraţiei, organul fiscal
competent va verifica:
a) corectitudinea codului de înregistrare în scopuri
de TVA al persoanei impozabile, precum şi corectitudinea codurilor de
înregistrare în scopuri de TVA ale persoanelor impozabile menţionate în „Lista
livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii efectuate pe teritoriul
naţional" şi în „Lista achiziţiilor de bunuri şi servicii efectuate pe
teritoriul naţional", din punctul de vedere al structurii acestora;
b) îndeplinirea obligaţiei de
depunere a declaraţiei, prin încrucişarea informaţiilor referitoare la
persoanele impozabile care au declarat livrări/prestări/achiziţii pe teritoriul
naţional în deconturile de TVA, cu informaţiile referitoare la persoanele
impozabile care au depus declaraţii informative.
3.2. După prelucrarea declaraţiilor informative vor
fi identificate:
- persoanele impozabile care nu au depus declaraţiile
informative, deşi în decontul de TVA au declarat livrări/prestări/achizitii pe
teritoriul national, potrivit pct. 3.1 lit. b);
- persoanele impozabile care au depus declaraţii
informative care prezintă erori, potrivit pct. 3.1 lit. a).
3.3. Pentru persoanele impozabile prevăzute la pct.
3.2 se emit:
a) notificări pentru nedepunerea declaraţiei;
b) notificări pentru corectarea declaraţiei.
3.4. Notificările prevăzute la pct. 3.3 se emit pană cel tarziu la data de 15 a lunii următoare termenului legal de depunere a
declaraţiei informative.
3.5. Declaraţiile informative depuse sau corectate ca
urmare a notificărilor transmise se prelucrează în momentul primirii lor de la
persoanele impozabile.
3.6. Declaraţiile informative care prezintă erori,
potrivit pct. 3.1 lit. a), pentru care organul fiscal competent a transmis
notificarea prevăzută la pct. 3.3 lit. b), se corectează prin depunerea unei
noi declaraţii corect completate, pană cel tarziu la
data de 25 a celei de-a doua luni după termenul legal de depunere a declaraţiei
informative pe care o corectează.
3.7. Declaraţia informativă prevăzută la pct. 3.6
înlocuieşte declaraţia informativă depusă iniţial şi, după prelucrare, se
arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de
TVA.
4. Gestionarea declaraţiei
informative
4.1. Informaţiile din declaraţiile informative depuse
la termenele legale de depunere, precum şi cele depuse conform pct. 2.3 şi ca
urmare a notificărilor transmise de organele fiscale competente se introduc
într-o bază de date.
4.2. Organele fiscale competente transmit
declaraţiile informative direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţiei generale de administrare a
marilor contribuabili. In termen de maximum 5 zile, direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia
generală de administrare a marilor contribuabili transmit informaţiile din
declaraţiile informative Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei şi sunt
responsabile pentru completitudinea informaţiilor transmise.
4.3. La primirea bazelor de
date, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei va încrucişa informaţiile
declarate în „Lista livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii efectuate pe
teritoriul naţional" cu cele declarate în „Lista achiziţiilor de bunuri şi
servicii efectuate pe teritoriul naţional" de către toate persoanele
înregistrate în scopuri de TVA, în vederea împerecherii informaţiilor declarate
pe codurile de înregistrare în scopuri de TVA ale furnizorului (emitent al
facturii) şi beneficiarului (cel către care a fost emisă factura). Această încrucişare a informaţiilor se va
efectua:
- iniţial, la primirea informaţiilor din declaraţiile
informative depuse la termenele legale de depunere;
- lunar, în vederea includerii informaţiilor din
declaraţiile depuse conform pct. 2.3 şi ca urmare a notificărilor transmise de
organele fiscale competente.
4.4. In cazul identificării de neconcordanţe, acestea
pot fi de 3 tipuri:
- baza impozabilă şi TVA aferentă, declarate de un
contribuabil în lista livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii efectuate,
diferă de baza impozabilă şi TVA aferentă, declarate de contribuabilul beneficiar al livrărilor de
bunuri/prestărilor de servicii şi invers;
- un contribuabil declarat în una dintre cele două
liste ca fiind furnizor/beneficiar al livrării de bunuri/prestării de servicii
nu declară nicio livrare/prestare/achiziţie de bunuri/servicii de la primul
contribuabil;
- un cod de înregistrare în scopuri de TVA înscris în
una dintre cele două liste ca aparţinand furnizorului/beneficiarului livrării de bunuri/prestării de servicii
este invalid sau nealocat.
4.5. Neconcordanţele identificate vor fi evidenţiate
într-un raport care va cuprinde:
- codurile de înregistrare în scopuri de TVA şi
datele de identificare ale persoanelor impozabile în cazul cărora s-au
constatat neconcordanţe;
- neconcordanţele identificate, pe fiecare cod de
înregistrare în scopuri de TVA separat sau pe grupuri de coduri de înregistrare
în scopuri de TVA (furnizor/prestator - beneficiar).
4.6. Informaţiile din baza de
date vor fi puse la dispoziţia Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru
inspecţia fiscală.
4.7. Informaţiile din declaraţiile informative vor fi
păstrate în baza de date pe o perioadă de 5 ani fiscali din anul depunerii
declaraţiei (de exemplu: o declaraţie depusă la 25 iulie 2007 va fi păstrată pană la încheierea anului 2012). După
trecerea perioadei de 5 ani, informaţiile vor fi arhivate şi, la cerere, vor fi
puse la dispoziţia Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia
fiscală.
ANEXA Nr. 4
CARACTERISTICI
de tipărire, modul de difuzare, utilizare si
păstrare ale formularului
Denumirea formularului: Declaraţie informativă privind
livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional
Cod: 14.13.01.02/f
Format: A4/t1.
Caracteristici de tipărire:
- pe o singură faţă;
- se utilizează echipament informatic pentru
completare şi editare cu ajutorul programului de asistenţă asigurat, gratuit,
de către unităţile fiscale teritoriale sau descărcat de pe serverul de web al
Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa www.mfinante.ro.
Se difuzează: gratuit.
Se utilizează la: declararea livrărilor de
bunuri/prestărilor de servicii şi a achiziţiilor de bunuri şi servicii pentru
care este obligatorie emiterea unei facturi, realizate pe teritoriul naţional
de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în Romania.
Se întocmeşte de: persoana înregistrată în scopuri de
TVA sau de către reprezentantul său fiscal în două exemplare.
Circulă:
- originalul la organul fiscal competent;
- copia la contribuabil.
Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.