ORDIN
Nr. 726 din 7 iunie 2002
pentru aprobarea Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea
adaugata pentru livrarile de utilaje, echipamente si prestarile de servicii
legate nemijlocit de operatiunile petroliere realizate de titularii acordurilor
petroliere, persoane juridice straine, cele aferente obiectivului de investitii
"Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International
Bucuresti-Otopeni", precum si pentru livrarile de bunuri si prestarile de
servicii finantate din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile, inclusiv din
donatii ale persoanelor fizice
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 417 din 14 iunie 2002
Ministrul finantelor publice,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile ulterioare, in
baza prevederilor art. 11 alin. (1) lit. m), o) si p) din Legea nr. 345/2002
privind taxa pe valoarea adaugata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 371 din 1 iunie 2002,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata
pentru livrarile de utilaje, echipamente si prestarile de servicii legate
nemijlocit de operatiunile petroliere realizate de titularii acordurilor
petroliere, persoane juridice straine, cele aferente obiectivului de investitii
"Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International Bucuresti-Otopeni",
precum si pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din
ajutoare sau imprumuturi nerambursabile, inclusiv din donatii ale persoanelor
fizice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Certificatele eliberate conform Ordinului ministrului finantelor nr.
725/2000 raman valabile pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii
efectuate, pe toata durata de realizare a obiectivului sau, dupa caz, a
proiectului pentru care au fost eliberate.
Art. 3
Directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti, precum si organele fiscale teritoriale subordonate acestora vor lua
masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME
privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de
utilaje, echipamente si prestarile de servicii legate nemijlocit de
operatiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane
juridice straine, cele aferente obiectivului de investitii "Dezvoltarea si
modernizarea Aeroportului International Bucuresti-Otopeni", precum si
pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare sau
imprumuturi nerambursabile, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice
CAP. 1
Aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de
utilaje, echipamente si prestarile de servicii legate nemijlocit de
operatiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane
juridice straine
Art. 1
Potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) lit. o) si ale art. 22 alin. (4)
lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, sunt scutite
de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere livrarile de utilaje,
echipamente si prestarile de servicii legate nemijlocit de operatiunile
petroliere, realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice
straine, in baza Legii petrolului nr. 134/1995.
Art. 2
Scutirea de taxa pe valoarea adaugata prevazuta la art. 1 se realizeaza
prin restituirea taxei pe valoarea adaugata titularilor acordurilor petroliere,
persoane juridice straine, de catre directiile generale ale finantelor publice
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz. In acest scop titularii
acordurilor petroliere, persoane juridice straine, vor prezenta directiei
generale a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa caz, cererea de restituire a taxei pe valoarea adaugata, prezentata in
anexa nr. 1, si documentatia necesara restituirii, care va cuprinde:
a) copii de pe contractele privind realizarea obiectivelor de catre
investitorii straini pe teritoriul Romaniei, aprobate de Guvern;
b) copii de pe contractele incheiate cu furnizorii de bunuri sau
prestatorii de servicii;
c) copii de pe documentele care atesta calitatea de platitor de taxa pe
valoarea adaugata a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii;
d) facturi fiscale sau alte documente specifice aprobate prin Hotararea
Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind
activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind
intocmirea si utilizarea acestora sau prin ordine ale ministrului finantelor
publice, emise in baza Hotararii Guvernului nr. 831/1997, din care sa rezulte
cuantumul taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor de bunuri si/sau
servicii pentru care se solicita restituirea;
e) dovada platii bunurilor sau serviciilor achizitionate pentru care se
solicita restituirea taxei pe valoarea adaugata (ordine de plata, cecuri,
extrase de cont, chitante, bonuri fiscale emise de aparatele de marcat
electronice fiscale).
Art. 3
(1) Solutionarea cererilor de restituire se efectueaza pe baza
documentatiei prevazute la art. 2 si a verificarilor efectuate de organele de
control fiscal. Dupa verificare se va intocmi un act de control din care sa
rezulte suma de restituit si suma neaprobata, cu mentionarea detaliata a
motivelor ce au condus la aceasta decizie. Sumele de restituit se comunica
directiei trezorerie din cadrul directiei generale a finantelor publice
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz.
(2) Masurile dispuse prin actul de control pot fi contestate de titularul
cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata, conform prevederilor
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea
contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de
impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile
ulterioare.
CAP. 2
Aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de
utilaje, echipamente si prestarile de servicii aferente obiectivului de
investitii "Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International
Bucuresti-Otopeni"
Art. 4
Potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) lit. p) si ale art. 22 alin. (4)
lit. b) din Legea nr. 345/2002, sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata, cu
drept de deducere, livrarile de utilaje si echipamente, precum si prestarile de
servicii aferente obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea
Aeroportului International Bucuresti-Otopeni".
Art. 5
(1) Furnizorii de bunuri si prestatorii de servicii care participa la
realizarea obiectivului de investitii mentionat la art. 4 pot factura bunurile
livrate si serviciile prestate fara taxa pe valoarea adaugata, cu exercitarea
dreptului de deducere a taxei aferente intrarilor destinate realizarii acestor
operatiuni, pe baza unui certificat, potrivit modelului prezentat in anexa nr.
2, eliberat de Directia generala a finantelor publice a judetului Ilfov, la
care este inregistrat beneficiarul investitiei ca platitor de impozite si taxe.
(2) Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, pe baza
documentatiei care trebuie sa cuprinda:
a) cererea intocmita potrivit modelului prezentat in anexa nr. 3;
b) copie de pe actele de infiintare a beneficiarului investitiei;
c) copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a beneficiarului
investitiei;
d) copie de pe documentul prin care se aproba realizarea investitiei;
e) copie de pe contractele incheiate cu furnizorii de bunuri si/sau cu
prestatorii de servicii;
f) copii de pe documentele care atesta calitatea de platitor de taxa pe
valoarea adaugata a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii.
CAP. 3
Aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata, prevazuta la art. 11 alin.
(1) lit. m) din Legea nr. 345/2002, pentru livrarile de bunuri si prestarile de
servicii finantate din ajutoare sau din imprumuturi nerambursabile acordate de
guverne straine, de organisme internationale si de organizatii nonprofit si de
caritate din strainatate si din tara, inclusiv din donatii ale persoanelor
fizice
Art. 6
Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare
banesti sau din imprumuturi nerambursabile, acordate de guverne straine sau de
organisme internationale, scutirea de taxa pe valoarea adaugata se aplica daca
sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa se realizeze obiectivele sau proiectele nominalizate in hotarari ale
Guvernului ori prevazute in acorduri, protocoale si intelegeri incheiate cu
guverne straine sau cu organisme internationale;
b) finantarea sa fie asigurata din ajutoare banesti ori imprumuturi
nerambursabile acordate de guverne straine sau de organisme internationale, din
fondul de contrapartida constituit din contravaloarea in lei a ajutoarelor
primite de Romania sub forma de bunuri si de servicii si/sau din contributia
publica nationala prevazuta la art. 1 lit. c) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile
alocate Romaniei de catre Comunitatea Europeana, precum si a fondurilor de
cofinantare aferente acestora, cu modificarile ulterioare.
Art. 7
Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare
banesti sau din imprumuturi nerambursabile acordate de organizatii nonprofit si
de caritate din strainatate si din tara, precum si din donatii ale persoanelor
fizice, scutirea de taxa pe valoarea adaugata se aplica daca sunt indeplinite
cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa se realizeze obiectivele sau proiectele nominalizate in hotarari ale
Guvernului sau prevazute in acorduri, protocoale si intelegeri incheiate cu
organizatii nonprofit si de caritate, cu exceptia obiectivelor realizate din
donatii ale persoanelor fizice;
b) obiectivele sau proiectele sa fie destinate unor scopuri cu caracter
umanitar, social, filantropic, religios, de aparare a sanatatii, cultural,
artistic, educativ, stiintific, sportiv, de protectie si ameliorare a mediului,
de protectie si conservare a monumentelor istorice si de arhitectura;
c) finantarea sa fie asigurata din ajutoare banesti sau din imprumuturi
nerambursabile ale organizatiilor nonprofit si de caritate din strainatate si
din tara si/sau din donatii ale persoanelor fizice.
Art. 8
(1) Scutirea de taxa pe valoarea adaugata se realizeaza prin una dintre
urmatoarele modalitati:
a) prin restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente aprovizionarilor
destinate realizarii obiectivelor sau proiectelor ai caror beneficiari nu sunt
platitori de taxa pe valoarea adaugata, de catre organul fiscal teritorial la
care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe;
b) prin facturarea fara taxa pe valoarea adaugata de catre furnizorii de
bunuri si/sau prestatorii de servicii, care participa la realizarea
obiectivelor sau proiectelor finantate din fondurile prevazute la art. 6 si 7,
denumiti in continuare contractori, si de catre furnizorii sau prestatorii
acestora din Romania, denumiti subcontractori, a bunurilor livrate si a
serviciilor prestate, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente
intrarilor destinate realizarii obiectivului sau a proiectului, dupa caz, pe
baza de certificat de scutire eliberat de directiile generale ale finantelor
publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, la solicitarea
beneficiarilor.
(2) Nu este obligatoriu ca notiunile de contractor si subcontractor sa se
regaseasca ca atare in contractele incheiate pentru realizarea obiectivelor sau
proiectelor finantate din fondurile prevazute la art. 6 si 7. Institutiile care
gestioneaza aceste fonduri definesc partile semnatare ale contractelor,
respectiv beneficiari, contractori si subcontractori, in intelesul prezentelor
norme, in functie de cerintele fiecarei institutii finantatoare, in
documentatia ce insoteste cererea de eliberare a certificatului de scutire de
taxa pe valoarea adaugata.
(3) In cazul in care beneficiarul final al fondurilor prevazute la art. 6
nu gestioneaza direct aceste fonduri si nu este parte semnatara a contractului
incheiat cu furnizorii de bunuri si prestatorii de servicii, acesta are
obligatia sa solicite eliberarea certificatului de scutire de taxa pe valoarea
adaugata.
(4) Pentru operatiunile prevazute la art. 7 se considera beneficiar al
fondurilor unitatea care gestioneaza fondurile respective.
Art. 9
(1) Restituirea taxei pe valoarea adaugata prevazuta la art. 8 alin. (1)
lit. a) se efectueaza de organele fiscale teritoriale, la cererea
beneficiarilor.
(2) Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata se vor depune la
organul fiscal teritorial la care sunt inregistrati titularii cererii,
trimestrial, cel mai tarziu pana la finele lunii urmatoare incheierii unui
trimestru, si vor fi justificate numai cu documente aferente cumpararilor
efectuate in trimestrul pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea
adaugata. Nedepunerea in termen si necuprinderea tuturor documentelor
justificative atrag pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea
adaugata.
(3) Documentatia necesara pentru restituirea taxei pe valoarea adaugata va
cuprinde:
a) cererea de restituire a taxei pe valoarea adaugata, potrivit modelului
prezentat in anexa nr. 4;
b) copia de pe certificatul de inregistrare fiscala;
c) facturi fiscale sau alte documente specifice, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr. 831/1997 sau prin ordine ale ministrului finantelor publice, emise
in baza Hotararii Guvernului nr. 831/1997, din care sa rezulte cuantumul taxei
pe valoarea adaugata aferente achizitiilor de bunuri si/sau servicii pentru
care se solicita restituirea taxei pe valoarea adaugata;
d) dovada platii pana la data solutionarii cererii pentru bunurile sau
serviciile achizitionate pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea
adaugata (dispozitii de plata, dispozitii de incasare, ordine de plata, cecuri,
extrase de cont, chitante, bonuri fiscale emise de aparate de marcat
electronice fiscale);
e) documentele din care sa rezulte modalitatea de finantare, insotite de
traducerea autorizata a acestora, dupa caz;
f) adresa din partea institutiei care gestioneaza aceste fonduri, prin care
sunt definite partile semnatare ale contractelor, respectiv beneficiari,
contractori si subcontractori, in intelesul prezentelor norme, dupa caz;
g) copii de pe documentele care atesta calitatea de platitor de taxa pe
valoarea adaugata a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii.
(4) Solutionarea cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata se
efectueaza pe baza documentatiei prevazute la alin. (3) si a verificarilor
efectuate de organele de control fiscal. Dupa verificare se va intocmi un
proces-verbal de control din care sa rezulte suma de restituit si suma
neaprobata, cu mentionarea detaliata a motivelor ce au condus la aceasta
decizie.
(5) Masurile dispuse prin actul de control pot fi contestate de titularul
cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata, conform prevederilor
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2001.
(6) Restituirea taxei pe valoarea adaugata se aproba de conducatorul
unitatii fiscale si se efectueaza catre beneficiarul cererii prin trezoreria
statului.
Art. 10
(1) Potrivit prevederilor art. 8 alin. (1) lit. b), scutirea de taxa pe
valoarea adaugata se realizeaza prin facturarea fara taxa pe valoarea adaugata
de catre contractori si subcontractori a bunurilor livrate si serviciilor
prestate, pe baza certificatului eliberat beneficiarului.
(2) Certificatul, al carui model este prezentat in anexa nr. 5, va fi
eliberat la cererea beneficiarului, indiferent de calitatea sa de platitor sau
neplatitor de taxa pe valoarea adaugata, de catre directia generala a finantelor
publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, in a carei
raza teritoriala isi are sediul social.
(3) Documentatia necesara pentru eliberarea certificatului de scutire de
taxa pe valoarea adaugata va cuprinde:
a) cererea de eliberare a certificatului;
b) copii de pe documentele care atesta calitatea de platitor de taxa pe
valoarea adaugata a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii,
contractori sau subcontractori, dupa caz;
c) documente din care sa rezulte modalitatea de finantare, conform art. 6
si 7, insotite de traducerea autorizata a acestora, dupa caz;
d) copie de pe contractele incheiate cu contractorii, insotite de
traducerea autorizata, dupa caz;
e) copii de pe contractele incheiate de contractori cu subcontractori din
Romania;
f) adresa din partea institutiei care gestioneaza aceste fonduri, prin care
sunt definite partile semnatare ale contractelor, respectiv beneficiari,
contractori si subcontractori, in intelesul prezentelor norme, dupa caz.
(4) Certificatul eliberat este valabil pentru livrarile de bunuri si
prestarile de servicii efectuate de la data eliberarii, pe toata durata de
realizare a obiectivului sau, dupa caz, a proiectului, in conditiile in care se
face dovada existentei sursei de finantare din fondurile prevazute la art. 6 si
7.
(5) Furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii, contractori sau
subcontractori, au obligatia sa mentioneze pe factura numarul si data
certificatului in baza caruia factureaza in regim de scutire. Pe factura
fiscala pe care se inscrie "scutit cu drept de deducere" se
mentioneaza si beneficiarul obiectivului sau proiectului si, dupa caz,
finantatorul.
(6) In situatia in care contractorul nu are domiciliul sau sediul stabil in
Romania, acesta nu are obligatia sa desemneze un reprezentant fiscal domiciliat
in Romania, in conformitate cu prevederile art. 13 alin. (2) din Legea nr.
345/2002, daca realizeaza exclusiv operatiuni scutite cu drept de deducere in
Romania. In acest caz se va elibera certificat de scutire de taxa pe valoarea
adaugata, la solicitarea beneficiarului, numai pentru subcontractorii din
Romania. Pentru proiectele sau obiectivele finantate atat din fondurile
nerambursabile prevazute la art. 6 si 7, cat si din alte surse de finantare,
contractorul care nu are domiciliul sau sediul stabil in Romania este obligat
sa isi desemneze reprezentant fiscal domiciliat in Romania, iar beneficiarii
vor solicita certificat de scutire si pentru acestia.
(7) Persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea
adaugata, care realizeaza obiective sau proiecte finantate din fondurile
prevazute la art. 6 si 7, pentru care nu au solicitat certificate de scutire de
taxa pe valoarea adaugata, au dreptul sa deduca taxa pe valoarea adaugata
aferenta achizitiilor destinate realizarii acestora, indiferent daca
obiectivele/proiectele sunt destinate realizarii de operatiuni cu drept de
deducere sau de operatiuni fara drept de deducere.
Art. 11
Pentru operatiunile efectuate inainte de eliberarea certificatului de
scutire se aplica prevederile art. 8 alin. (1) lit. a), in cazul beneficiarilor
care nu sunt platitori de taxa pe valoarea adaugata, si, respectiv, ale art. 10
alin. (7), in cazul beneficiarilor care sunt inregistrati ca platitori de taxa
pe valoarea adaugata.
CAP. 4
Dispozitii comune
Art. 12
(1) Directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, vor tine evidenta certificatelor de scutire de taxa pe
valoarea adaugata, eliberate conform prezentelor norme, intr-un registru de
evidenta al carui model este prezentat in anexa nr. 6. Certificatele eliberate
pentru livrarile de utilaje si echipamente, precum si pentru prestarile de
servicii aferente obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea
Aeroportului International Bucuresti-Otopeni" se vor inscrie in acest
registru fara a se completa coloanele 9 - 13.
(2) Acest registru va fi completat, parafat, numerotat si pastrat de
directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, dupa caz.
Art. 13
(1) Directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, au obligatia sa intocmeasca lunar lista cuprinzand
furnizorii de bunuri si prestatorii de servicii pentru care s-au eliberat
certificate de scutire de taxa pe valoarea adaugata in cursul lunii expirate si
sa o transmita, pana la data de 5 a lunii urmatoare, organelor fiscale
teritoriale la care acestia sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe.
(2) Organele fiscale au obligatia sa verifice respectarea prevederilor
legale privind taxa pe valoarea adaugata in cazul operatiunilor pentru care au
fost eliberate certificatele.
Art. 14
(1) Livrarile de bunuri si prestarile de servicii, facturate fara taxa pe
valoarea adaugata in baza certificatelor de scutire de taxa pe valoarea
adaugata acordate, se inscriu in Jurnalul pentru vanzari si in Decontul de taxa
pe valoarea adaugata, la rubrica prevazuta pentru evidentierea operatiunilor
scutite cu drept de deducere.
(2) Taxa pe valoarea adaugata se restituie cu ordin de plata din contul
20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adaugata restituita", deschis la
trezoreria statului.
Art. 15
Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentele norme.
ANEXA 1
la norme
CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata
Societatea ..............................................., titular al
acordului petrolier ........................................, in conformitate
cu prevederile Legii petrolului nr. 134/1995 si ale art. 11 alin. (1) lit. o)
din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, prin prezenta cerere
solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata platite pentru bunurile si
serviciile achizitionate, legate nemijlocit de activitatile in domeniul
............................................., in suma de .................
lei.
Anexam urmatoarele documente (se marcheaza cu x):
_
- factura fiscala |_|
- alte documente legal aprobate |_|
- documente de plata |_|
Restituirea este aferenta lunii
............................................
Solicitam restituirea in contul nr. ......................, deschis la
........................................,
Sucursala .................................... .
Conducatorul societatii, Data .................
Semnatura si stampila .................
______________________________________________________________________________
|
|
| CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL
|
| |
| Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de .................... lei
|
| Nu aprobam restituirea sumei de .................... lei
|
| din urmatoarele motive: ....................................................
|
| ............................................................................
|
|
|
| Directorul general al Directiei generale a finantelor publice a judetului
|
| ............................../a municipiului Bucuresti
|
|
|
| Semnatura .................... Data ..........
|
|
|
| Stampila
|
|______________________________________________________________________________|
ANEXA 2
la norme
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generala a finantelor publice a judetului Ilfov
CERTIFICAT
de scutire de taxa pe valoarea adaugata
nr. ......./data ................
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. p) din Legea nr.
345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, se acorda scutire de taxa pe
valoarea adaugata unitatii ................................ pentru utilajele si
echipamentele livrate, precum si pentru serviciile prestate in baza
contractelor:
- nr. ......./............., de catre ................................;
- nr. ......./............., de catre ................................;
- nr. ......./............., de catre ................................;
- nr. ......./............., de catre ................................,
aferente obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea
Aeroportului International Bucuresti-Otopeni".
Furnizorii de utilaje si echipamente si prestatorii de servicii vor factura
fara taxa pe valoarea adaugata bunurile livrate si serviciile prestate,
beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata
aferente cumpararilor de bunuri si servicii destinate realizarii contractelor.
Pe factura se vor inscrie numarul si data prezentului certificat, precum si
denumirea beneficiarului obiectivului sau proiectului si, dupa caz, a
finantatorului.
Director general,
...........................
ANEXA 3
la norme
CERERE
Denumirea solicitantului
...................................................
Sediul/Adresa:
localitatea ................................., str. ...........................
nr. ........, judetul/sectorul ....................., codul postal
............, codul fiscal ......................., organul fiscal la care este
inregistrat ......................................
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. p) din Legea nr.
345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, prin prezenta cerere solicitam
eliberarea unui certificat de scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata
pentru utilajele si echipamentele achizitionate de la furnizori in baza
urmatoarelor contracte:
1. Denumirea furnizorului
................................................., contractul nr.
.............. din data de ................
2. Denumirea furnizorului .................................................,
contractul nr. .............. din data de ................
3.
.........................................................................
...............................................................................,
precum si pentru serviciile prestate de catre:
1. Denumirea prestatorului
................................................, contractul nr. ..............
din data de ................
2. Denumirea prestatorului
................................................, contractul nr. ..............
din data de ................
3.
.........................................................................
...............................................................................,
Anexam urmatoarele documente: ..............................................
................................................................................
Numele si prenumele
........................................................
Functia ........................................... data
...................
Semnatura si stampila ........................
ANEXA 4
la norme
CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata
______________________________________________________________________________
| 1. Denumirea solicitantului .............................................
|
|______________________________________________________________________________|
| 2. Sediul/Adresa: |
| localitatea ........................, str. ...................... nr. .....,
|
| sectorul ......, codul postal ............, codul fiscal ..................,
|
| judetul ................................ |
|______________________________________________________________________________|
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. m) din Legea nr.
345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, prin prezenta cerere solicitam
restituirea taxei pe valoarea adaugata, platita pentru bunurile si serviciile
achizitionate, cu finantare directa asigurata din ajutoare sau imprumuturi
nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale si de
organizatii nonprofit si de caritate, inclusiv din donatii ale persoanelor
fizice, dupa caz.
Anexam urmatoarele documente (se marcheaza cu x):
_
- factura fiscala |_|
- alte documente legal aprobate |_|
- documente de plata |_|
Restituirea este aferenta obiectivului/proiectului
.........................
Solicitam restituirea in contul nr. ......., deschis la
....................
Finantarea este asigurata din ..............................................
Conducatorul unitatii,
Semnatura ...........................
______________________________________________________________________________
| |
| CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL
|
|
|
| Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de ........................... lei
|
| Nu aprobam restituirea sumei de ..................................... lei
|
| din urmatoarele motive: ....................................................
|
| ............................................................................
|
| ............................................................................
|
|
|
| Numele persoanei care aproba restituirea ................................
|
| Functia .................................................................
|
|
|
| Semnatura .................... Data ..........
|
| |
|______________________________________________________________________________|
ANEXA 5
la norme
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generala a finantelor publice
a judetului ............/municipiului Bucuresti
CERTIFICAT
de scutire de taxa pe valoarea adaugata
nr. ....../data.............
In conformitate cu art. 11 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 345/2002 privind
taxa pe valoarea adaugata, se acorda scutire de taxa pe valoarea adaugata
............................................... pentru bunurile livrate si
(denumirea beneficiarului)
serviciile prestate de urmatorii contractori si/sau subcontractori:
1. Contractor .................... contract nr. ....... valoare
..........
1.1. Subcontractor ................. contract nr. ....... valoare
..........
1.2. Subcontractor ................. contract nr. ....... valoare
..........
2. Contractor .................... contract nr. ....... valoare
..........
2.1. Subcontractor ................. contract nr. ....... valoare
..........
2.2. Subcontractor ................. contract nr. ....... valoare
..........
privind obiectivul/proiectul
...................................................
................................................................................
finantat de
....................................................................
................................................................................
Contractorii si/sau subcontractorii vor factura fara taxa pe valoarea
adaugata bunurile livrate si serviciile prestate, beneficiind de exercitarea
dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente cumpararilor de
bunuri si servicii destinate realizarii contractelor.
Pe factura se vor inscrie numarul si data prezentului certificat, precum si
denumirea beneficiarului obiectivului/proiectului.
Director general,
......................
ANEXA 6
la norme
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generala a finantelor publice
a judetului ............/municipiului Bucuresti
REGISTRU
de evidenta a certificatelor de scutire de taxa pe valoarea adaugata eliberate
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Solicitantul
B - Valoarea contractului
C - Finantatorul
D - Obiectivul/proiectul
E - Beneficiarul
______________________________________________________________________________
| Certificat | Pentru contractori/subcontractori | Finantare gratuita
|
|____________|________________________________________|________________________|
|Nr.|Data| A |Denumirea|Codul |Sediul| Numarul | B | C |Suma| D | E |
Altele|
| | | | |fiscal| | si data | | | | | |
|
| | | | | | |contractului| | | | | |
|
|___|____|___|_________|______|______|____________|___|___|____|___|___|_______|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11| 12| 13
|
|___|____|___|_________|______|______|____________|___|___|____|___|___|_______|
|___|____|___|_________|______|______|____________|___|___|____|___|___|_______|
Prezentul registru contine .......... pagini, numerotate de la 1 la
........, fiecare fila fiind parafata/stampilata in data de ..................
Director general,
...........................
(semnatura si stampila)