ORDIN
Nr. 725 din 25 mai 2000
pentru aprobarea Normelor privind taxa pe valoarea adaugata pentru utilajele,
echipamentele si serviciile achizitionate de titularii acordurilor petroliere,
persoane juridice straine, precum si pentru bunurile si serviciile finantate
din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile, inclusiv din donatii ale
persoanelor fizice
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 284 din 22 iunie 2000
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Ministrul finantelor,
in baza prevederilor art. 5 si ale art. 17 lit. B.m) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 113 din 15 martie 2000,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele privind taxa pe valoarea adaugata pentru utilajele,
echipamentele si serviciile achizitionate de titularii acordurilor petroliere,
persoane juridice straine, precum si pentru bunurile si serviciile finantate
din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile, inclusiv din donatii ale
persoanelor fizice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul
ordin.
Art. 2
Certificatele eliberate conform Ordinului ministrului finantelor nr.
2.050/1998 raman valabile pe durata derularii contractelor pentru care au fost
eliberate.
Art. 3
Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
NORME
privind taxa pe valoarea adaugata pentru utilajele, echipamentele si serviciile
achizitionate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice straine,
precum si pentru bunurile si serviciile finantate din ajutoare sau imprumuturi
nerambursabile, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice
CAP. 1
Utilajele, echipamentele si serviciile achizitionate, legate nemijlocit de
operatiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane
juridice straine, in baza Legii petrolului nr. 134/1995, si cele aferente
obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului
International Bucuresti - Otopeni"
1. Potrivit prevederilor art. 5 alin. 3 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, livrarea de utilaje
si echipamente, precum si prestarile de servicii, legate nemijlocit de
operatiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane
juridice straine, in baza Legii petrolului nr. 134/1995, se vor efectua cu
scutire de taxa pe valoarea adaugata, iar furnizorii si prestatorii vor deduce
taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate,
destinate acestor operatiuni.
Scutirea de taxa pe valoarea adaugata pentru utilajele, echipamentele si
serviciile achizitionate, legate nemijlocit de operatiunile petroliere, se
realizeaza prin restituirea taxei pe valoarea adaugata titularilor acordurilor
petroliere, persoane juridice straine, de catre directiile generale ale
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, dupa caz.
In acest scop titularii acordurilor petroliere, persoane juridice straine,
vor prezenta directiei generale a finantelor publice si controlului financiar
de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, cererea de
restituire a taxei pe valoarea adaugata prezentata in anexa nr. 1 la prezentele
norme si documentatia necesara restituirii, care va cuprinde:
a) copii de pe contractele privind realizarea obiectivelor de investitii de
catre investitorii straini pe teritoriul Romaniei, aprobate de Guvern;
b) copii de pe contractele incheiate cu furnizorii de bunuri sau
prestatorii de servicii;
c) copii de pe certificatele de inregistrare ca platitori de taxa pe
valoarea adaugata a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii;
d) documentele justificative privind cheltuielile, respectiv facturi
fiscale sau alte documente specifice prevazute de Hotararea Guvernului nr.
831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea
financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si
utilizarea acestora, din care sa rezulte cuantumul taxei pe valoarea adaugata;
e) dovada platii bunurilor sau serviciilor achizitionate pentru care se
solicita restituirea taxei pe valoarea adaugata (ordine de plata, cecuri,
extrase de cont, chitante, bonuri fiscale emise de aparatele de marcat
electronice fiscale);
f) orice alte documente considerate necesare pentru solutionarea cererii.
Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata se analizeaza si se
verifica, urmarindu-se respectarea reglementarilor in vigoare cu privire la
restituirea taxei pe valoarea adaugata. Dupa verificare se va intocmi un
proces-verbal de control din care sa rezulte suma de restituit si suma
neaprobata, cu mentionarea detaliata a motivelor ce au condus la aceasta
decizie. Sumele de restituit se comunica directiei trezorerie din cadrul
directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz.
Masurile dispuse prin procesul-verbal de control pot fi contestate de
titularul cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata, conform
prevederilor Legii nr. 105/1997 pentru solutionarea obiectiunilor,
contestatiilor si a plangerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin
actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor, cu
modificarile ulterioare.
2. Potrivit prevederilor art. 5 alin. 4 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000, livrarile de utilaje si echipamente, precum si
prestarile de servicii aferente obiectivului de investitii "Dezvoltarea si
modernizarea Aeroportului International Bucuresti - Otopeni" se vor
efectua cu scutire de taxa pe valoarea adaugata, iar furnizorii de bunuri si
prestatorii de servicii vor deduce taxa aferenta bunurilor si serviciilor
achizitionate, destinate acestor operatiuni.
Furnizorii de bunuri si prestatorii de servicii care participa la
realizarea obiectivului de investitii mentionat la alineatul precedent pot
factura bunurile livrate si serviciile prestate fara taxa pe valoarea adaugata,
cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrarilor destinate
realizarii acestor operatiuni, pe baza unui certificat, potrivit modelului
prezentat in anexa nr. 2 la prezentele norme, eliberat de Directia generala a
finantelor publice si controlului financiar de stat a judetului Ilfov, la care
este inregistrat beneficiarul investitiei ca platitor de impozite si taxe.
Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, intocmita potrivit
modelului prezentat in anexa nr. 3 la prezentele norme, pe baza documentatiei
care trebuie sa cuprinda:
a) copia de pe actele de infiintare si functionare a beneficiarului
investitiei;
b) copia de pe certificatul de inregistrare fiscala a beneficiarului
investitiei;
c) copia de pe documentul prin care se aproba realizarea investitiei;
d) copia de pe contractele incheiate cu furnizorii de bunuri sau cu
prestatorii de servicii;
e) certificatul de atestare fiscala eliberat in acest scop;
f) copia de pe certificatele de inregistrare ca platitori de taxa pe
valoarea adaugata a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii;
g) orice alte documente considerate necesare pentru solutionarea cererii.
CAP. 2
Bunurile si serviciile finantate din ajutoare sau din imprumuturi
nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale si de
organizatii nonprofit si de caritate din strainatate si din tara, inclusiv din
donatii ale persoanelor fizice
I. Pentru bunurile si serviciile finantate din ajutoare sau din imprumuturi
nerambursabile, acordate de guverne straine sau de organisme internationale,
cota zero a taxei pe valoarea adaugata se aplica daca sunt indeplinite
cumulativ urmatoarele conditii:
1. sa se realizeze obiective de investitii nominalizate in hotarari ale
Guvernului sau prevazute in acorduri, protocoale si intelegeri incheiate cu
guverne straine sau cu organisme internationale;
2. finantarea sa fie asigurata din:
a) fondul de contrapartida constituit din contravaloarea in lei a
ajutoarelor primite de Romania sub forma de bunuri si de servicii;
b) ajutoare sau imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine sau
de organisme internationale.
II. Pentru bunurile si serviciile finantate din ajutoare sau din
imprumuturi nerambursabile acordate de organizatii nonprofit si de caritate din
strainatate si din tara, precum si din donatii ale persoanelor fizice, cota
zero a taxei pe valoarea adaugata se aplica daca sunt indeplinite cumulativ
urmatoarele conditii:
1. sa se realizeze obiective nominalizate in hotarari ale Guvernului sau
prevazute in acorduri, protocoale si intelegeri incheiate cu organizatii
nonprofit si de caritate, cu exceptia obiectivelor realizate din donatii ale
persoanelor fizice;
2. obiectivele sa fie destinate unor scopuri cu caracter umanitar, social,
filantropic, religios, de aparare a sanatatii, cultural, artistic, educativ,
stiintific, sportiv, de protectie si ameliorare a mediului, de protectie si
conservare a monumentelor istorice si de arhitectura si sa fie concretizate in
bunuri si servicii, cum sunt: constructii, dotari cu tehnica de calcul,
aparatura de specialitate, mobilier specific etc.; prin obiectiv nu se intelege
achizitionarea de materiale consumabile si servicii sau de alte bunuri nelegate
strict de realizarea scopurilor mentionate mai sus;
3. finantarea sa fie asigurata din:
a) fonduri ale organizatiilor nonprofit si de caritate din strainatate si
din tara;
b) donatii ale persoanelor fizice.
III. Cota zero a taxei pe valoarea adaugata se realizeaza prin una dintre
urmatoarele modalitati:
a) prin exercitarea dreptului de deducere de catre beneficiarii
obiectivelor sau ai proiectelor, daca acestia sunt platitori de taxa pe
valoarea adaugata;
b) prin restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente aprovizionarilor
destinate realizarii obiectivelor sau proiectelor ai caror beneficiari nu sunt
platitori de taxa pe valoarea adaugata de catre organul fiscal teritorial la
care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe.
Restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente obiectivelor sau
proiectelor ai caror beneficiari sunt neplatitori de taxa pe valoarea adaugata
se efectueaza de organele fiscale teritoriale, la cererea acestora.
Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata se vor depune la
organul fiscal teritorial la care sunt inregistrati titularii cererii,
trimestrial, cel mai tarziu pana la finele lunii urmatoare incheierii unui
trimestru, si vor fi justificate numai cu documente aferente cumpararilor
efectuate in trimestrul pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea
adaugata. Nedepunerea in termen si necuprinderea tuturor documentelor
justificative atrag pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea
adaugata.
Documentatia necesara pentru restituirea taxei pe valoarea adaugata va
cuprinde:
- cererea de restituire a taxei pe valoarea adaugata, potrivit modelului
prezentat in anexa nr. 4 la prezentele norme;
- copia de pe certificatul de inregistrare fiscala;
- comunicarea bancii privind atribuirea numarului de cont: curent,
investitii - lei, valuta;
- copia de pe autorizatia de constructie a obiectivului, daca este cazul;
- documentele justificative privind cheltuielile, respectiv facturi fiscale
sau alte documente specifice prevazute de Hotararea Guvernului nr. 831/1997,
din care sa rezulte cuantumul taxei pe valoarea adaugata;
- dovada platii pana la data solutionarii cererii pentru bunurile sau
serviciile achizitionate pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea
adaugata (dispozitii de plata, dispozitii de incasare, ordine de plata, cecuri,
extrase de cont, chitante, bonuri fiscale emise de aparate de marcat
electronice fiscale);
- documentele din care sa rezulte modalitatea de finantare, insotite de
traducerea autorizata a acestora, dupa caz.
In situatia in care pentru efectuarea verificarii si analizei sunt necesare
si alte documente decat cele mentionate mai sus, organul fiscal le poate
solicita titularului cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata.
Cererile se analizeaza si se verifica, urmarindu-se respectarea
reglementarilor in vigoare cu privire la restituirea taxei pe valoarea
adaugata. Dupa verificare se va intocmi un proces-verbal de control din care sa
rezulte suma de restituit si suma neaprobata, cu mentionarea detaliata a
motivelor ce au condus la aceasta decizie.
Restituirea taxei pe valoarea adaugata se aproba de conducatorul unitatii
fiscale. Pe baza aprobarii restituirea sumei catre beneficiarul cererii se face
prin trezoreria statului.
Masurile dispuse prin procesul-verbal de control pot fi contestate de
titularul cererii de restituire a taxei pe valoarea adaugata conform
prevederilor Legii nr. 105/1997, cu modificarile ulterioare;
c) prin facturarea de catre furnizorii de bunuri si prestatorii de
servicii, care participa la realizarea obiectivelor sau proiectelor finantate
din fondurile prevazute la pct. I si II, denumiti in continuare contractori, si
de catre furnizorii sau prestatorii acestora din Romania, denumiti
subcontractori, a bunurilor livrate si a serviciilor prestate fara taxa pe
valoarea adaugata, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente
intrarilor destinate realizarii obiectivului sau a proiectului, dupa caz, pe
baza unui certificat, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 5 la prezentele
norme.
Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, indiferent de
calitatea sa de platitor sau neplatitor de taxa pe valoarea adaugata, de catre
directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat
judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, la care este
inregistrat ca platitor de impozite si taxe. Cererea va fi insotita de
urmatoarele documente:
- copia de pe certificatul de inregistrare ca platitor de taxa pe valoarea
adaugata a furnizorului de bunuri sau a prestatorului de servicii, contractor
sau subcontractor, dupa caz;
- copia de pe autorizatia de constructie a obiectivului, daca este cazul;
- certificatele de atestare fiscala, eliberate in acest scop, pentru
contractori si subcontractori, precum si pentru beneficiar, daca acesta este
inregistrat ca platitor de taxa pe valoarea adaugata;
- documentele din care sa rezulte modalitatea de finantare, conform pct. I
si II, insotite de traducerea autorizata a acestora, dupa caz;
- copia de pe actul de constituire sau de autorizare, dupa caz, si
traducerea autorizata, in cazul persoanei nerezidente;
- copia de pe actul de inregistrare la organele abilitate din tara de
origine, in cazul persoanei nerezidente, si traducerea autorizata;
- copia de pe certificatul de inregistrare fiscala a reprezentantului
fiscal sau a sucursalei ori a altei subunitati de tip sediu secundar, dupa caz;
- acceptul scris al reprezentantului fiscal, dupa caz;
- copia de pe contractul incheiat cu furnizorul de bunuri sau cu
prestatorul de servicii destinate realizarii obiectivelor sau proiectelor
finantate din fonduri nerambursabile acordate de guverne straine, organisme internationale,
organizatii nonprofit si de caritate din strainatate si din tara, inclusiv din
donatii ale persoanelor fizice, insotit de traducerea autorizata, dupa caz;
- copiile de pe contractele incheiate de contractori cu furnizori de bunuri
sau prestatori de servicii din Romania, denumiti subcontractori.
In situatia in care pentru solutionarea cererii de eliberare a
certificatului de cota zero a taxei pe valoarea adaugata sunt necesare si alte
documente decat cele mentionate mai sus, organul fiscal le poate solicita
titularului cererii.
Certificatul eliberat in conditiile mentionate mai sus este valabil de la
data eliberarii pe toata durata de realizare a obiectivului sau a proiectului,
dupa caz, sau pe perioada stipulata in contractul dintre parti pentru livrarea
de bunuri sau pentru prestarea de servicii.
Furnizorii de bunuri sau prestatorii de servicii, contractori sau
subcontractori, au obligatia sa mentioneze pe factura numarul si data
certificatului in baza caruia factureaza cu cota zero a taxei pe valoarea
adaugata, precum si denumirea beneficiarului obiectivului sau al proiectului.
In situatia in care furnizorul sau prestatorul nu are domiciliul sau sediul
stabil in Romania, acesta are obligatia, potrivit prevederilor art. 8 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000, sa desemneze un reprezentant
fiscal domiciliat in Romania, care se angajeaza sa indeplineasca obligatiile ce
ii revin conform legislatiei privind taxa pe valoarea adaugata.
Nu este obligatorie desemnarea unui reprezentant fiscal in cazul in care
livrarile de bunuri si prestarile de servicii destinate realizarii obiectivului
sau proiectului finantat din imprumuturi nerambursabile acordate de guverne
straine sau de organisme internationale se realizeaza prin sucursale sau prin
alte subunitati de tip sedii secundare ale persoanei juridice straine
inregistrate in Romania ca platitoare de taxa pe valoarea adaugata.
CAP. 3
Dispozitii comune
1. Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor tine evidenta
certificatelor de cota zero a taxei pe valoarea adaugata, eliberate conform
prezentelor norme, intr-un registru de evidenta prezentat in anexa nr. 6 la
prezentele norme. Certificatele eliberate pentru livrarile de utilaje si
echipamente, precum si pentru prestarile de servicii aferente obiectivului de
investitii "Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International
Bucuresti - Otopeni" se vor inscrie in acest registru fara a se completa
coloanele 9 - 13.
Acest registru va fi completat, parafat, numerotat si pastrat de directiile
generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz.
2. Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, au obligatia sa intocmeasca
lunar lista cuprinzand furnizorii de bunuri si prestatorii de servicii pentru
care s-au eliberat certificate de aplicare a cotei zero a taxei pe valoarea
adaugata in cursul lunii expirate si sa o transmita, pana la data de 5 a lunii
urmatoare, organelor fiscale teritoriale la care acestia sunt inregistrati ca
platitori de impozite si taxe.
Organele fiscale teritoriale au obligatia sa verifice respectarea
prevederilor legale privind taxa pe valoarea adaugata in cazul operatiunilor
pentru care au fost eliberate certificatele.
3. Livrarile de bunuri si prestarile de servicii, facturate fara taxa pe
valoarea adaugata in baza certificatelor de cota zero a taxei pe valoarea
adaugata acordate, se inscriu in Jurnalul pentru vanzari si in Decontul de taxa
pe valoarea adaugata la rubrica prevazuta pentru evidentierea operatiunilor
scutite cu drept de deducere.
4. Taxa pe valoarea adaugata se restituie cu ordin de plata din contul
20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adaugata restituita", deschis la
trezoreria statului.
Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a
judetului Ilfov restituie taxa pe valoarea adaugata din contul 60.13 x. 02
deschis la Banca Comerciala Romana - S.A., Sucursala municipiului Bucuresti.
ANEXA 1
la norme
CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata
Societatea ..................., titular al acordului petrolier
............, in conformitate cu prevederile Legii petrolului nr. 134/1995 si
ale art. 5 alin. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind
taxa pe valoarea adaugata, prin prezenta solicitam restituirea taxei pe
valoarea adaugata platita pentru bunurile si serviciile achizitionate, legate
nemijlocit de activitatile in domeniul ................., in suma de
................ lei.
Anexam urmatoarele documente (se marcheaza cu x):
_
- factura fiscala |_|
_
- alte documente legal aprobate |_|
_
- documente de plata |_|
Restituirea este aferenta lunii .....................
Solicitam restituirea in contul nr. ............., deschis la
.............,
Sucursala .....................
Conducatorul societatii, Data ..................
Semnatura si stampila ................
__________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL |
| |
| Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de .......................... lei |
| Nu aprobam restituirea sumei de .................................... lei |
| din urmatoarele motive: ................................................ |
| ........................................................................ |
| Directorul general al Directiei generale a finantelor publice si |
| controlului financiar de stat a judetului ...../a municipiului Bucuresti |
| |
| Semnatura ............... Data ................ |
| |
| Stampila |
|__________________________________________________________________________|
ANEXA 2
la norme
MINISTERUL FINANTELOR
Directia generala a finantelor publice si
controlului financiar de stat a judetului Ilfov
CERTIFICAT
nr. .........../ data ................
In conformitate cu prevederile art. 5 alin. 4 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, se acorda cota zero a
taxei pe valoarea adaugata unitatii
............................................
..................................... pentru utilajele si echipamentele
livrate, precum si pentru serviciile prestate in baza contractelor:
- nr. ........./............, de catre ............................
- nr. ........./............, de catre ............................
- nr. ........./............, de catre ............................
- nr. ........./............, de catre ...........................,
aferente obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea
Aeroportului International Bucuresti - Otopeni".
Furnizorii de utilaje si echipamente si prestatorii de servicii vor aplica
cota zero a taxei pe valoarea adaugata la facturarea bunurilor livrate si a
serviciilor prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei
pe valoarea adaugata aferente cumpararilor de bunuri si servicii destinate
realizarii contractelor.
Pe factura se vor inscrie numarul si data prezentului certificat.
Director general,
.........................
ANEXA 3
la norme
CERERE
Denumirea solicitantului ..............................................
Sediul/Adresa:
localitatea .............., str. ............. nr. .......,
judetul/sectorul ......................, codul postal ........., codul fiscal
........., organul fiscal la care este inregistrat ............................
In conformitate cu prevederile art. 5 alin. 4 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, prin prezenta
solicitam eliberarea unui certificat de scutire de la plata taxei pe valoarea
adaugata pentru utilajele si echipamentele achizitionate de la furnizori in
baza urmatoarelor contracte:
1. Denumirea furnizorului .............................................,
contractul nr. ................... din data de .....................
2. Denumirea furnizorului .............................................,
contractul nr. ................... din data de .....................
3. .....................................................................
............................................................................
precum si pentru serviciile prestate de catre:
1. Denumirea prestatorului ............................................,
contractul nr. ................... din data de .....................
2. Denumirea prestatorului ............................................,
contractul nr. ................... din data de .....................
3. .....................................................................
............................................................................
Anexam urmatoarele documente:
................................................................................
Numele si prenumele ................................
Functia .................. data ....................
Semnatura si stampila,
ANEXA 4
la norme
CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata
__________________________________________________________________________
| 1. Denumirea solicitantului ............................................ |
|__________________________________________________________________________|
| 2. Sediul/Adresa: |
| localitatea .............., str. ............ nr. ...., sectorul ..., |
| codul postal ........, codul fiscal ..........., judetul ............ |
|__________________________________________________________________________|
In conformitate cu prevederile art. 17 lit. B.m) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, prin prezenta
solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata, platita pentru bunurile si
serviciile achizitionate, cu finantare directa asigurata din ajutoare sau
imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme
internationale si de organizatii nonprofit si de caritate, inclusiv din donatii
ale persoanelor fizice, dupa caz.
Anexam urmatoarele documente (se marcheaza cu x):
_
- factura fiscala |_|
_
- alte documente legal aprobate |_|
Restituirea este aferenta obiectivului/proiectului .....................
............................................................................
Solicitam restituirea in contul nr. ..........., deschis la .......... .
Finantarea este asigurata din ........................................ .
Conducatorul unitatii,
Semnatura ........................
__________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL |
| |
| Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de .......................... lei |
| Nu aprobam restituirea sumei de .................................... lei |
| din urmatoarele motive: ................................................ |
| ........................................................................ |
| Numele persoanei care aproba restituirea ............................... |
| |
| Functia ......................... |
| |
| Semnatura ............... Data ................ |
|__________________________________________________________________________|
ANEXA 5
la norme
MINISTERUL FINANTELOR
Directia generala a finantelor publice
si controlului financiar de stat a
judetului ......../municipiului Bucuresti
CERTIFICAT
nr. .........../ data ................
In conformitate cu art. 17 lit. B. m) din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata se acorda cota zero a taxei pe
valoarea adaugata ............................................................
(denumirea beneficiarului)
pentru bunurile livrate si serviciile prestate de urmatorii contractori si
subcontractori:
1. Contractor ............... contract nr. ......... valoare ...........
1.1. Subcontractor .......... contract nr. ......... valoare ...........
1.2. Subcontractor .......... contract nr. ......... valoare ...........
2. Contractor ............... contract nr. ......... valoare ...........
2.1. Subcontractor .......... contract nr. ......... valoare ...........
2.2. Subcontractor .......... contract nr. ......... valoare ...........
privind obiectivul/proiectul ...............................................
...........................................................................,
finantat de ................................................................
............................................................................
Contractorii si subcontractorii vor aplica cota zero a taxei pe valoarea
adaugata la facturarea bunurilor livrate si a serviciilor prestate, beneficiind
de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente
cumpararilor de bunuri si servicii destinate realizarii contractelor.
Pe factura se vor inscrie numarul si data prezentului certificat, precum si
denumirea beneficiarului obiectivului/proiectului.
Director general,
....................
ANEXA 6
la norme
MINISTERUL FINANTELOR
Directia generala a finantelor publice
si controlului financiar de stat a
judetului ......../municipiului Bucuresti
REGISTRU
de evidenta a certificatelor de cota zero a taxei pe valoarea adaugata
eliberate
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Nr.
B - Data
C - Solicitantul
D - Denumirea
E - Codul fiscal
F - Sediul
G - Numarul si data contractului
H - Valoarea contractului
I - Finantatorul
J - Suma
K - Obiectivul/proiectul
L - Beneficiarul
M - Altele
___________________________________________________________________________
| | | |
| CERTIFICAT | PENTRU CONTRACTORII/SUBCONTRACTORII | FINANTAREA GRATUITA |
|____________|_____________________________________|________________________|
| | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
| A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M |
|___|___|____|______|_______|_______|_______|______|___|_____|_____|____|___|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13|
|___|___|____|______|_______|_______|_______|______|___|_____|_____|____|___|
| | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | |
|___|___|____|______|_______|_______|_______|______|___|_____|_____|____|___|
Prezentul registru contine ...... pagini, numerotate de la 1 la ...,
fiecare fila fiind parafata/stampilata in data de ..................... .
Director general,
.............................
(semnatura si stampila)