E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 73 din 13 mai 2004

privind stabilirea Criteriilor pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI


SmartCity3

              AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 520 din  9 iunie 2004

    Avand in vedere prevederile art. 2 alin. (3) din Normele metodologice privind finantarea proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap si administrarea unitatilor finantate in comun de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap si organizatiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protectia speciala a persoanelor cu handicap, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 696/2001,
    in temeiul art. 5 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,

    presedintele Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Criteriile pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directiile de specialitate din cadrul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 313/2001 privind stabilirea Criteriilor pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 786 din 12 decembrie 2001, Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 18/2002 pentru modificarea si completarea anexei la Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 313/2001 privind stabilirea Criteriilor pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 22 februarie 2002, precum si Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 325/2003 pentru modificarea si completarea anexei la Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 313/2001 privind stabilirea Criteriilor pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 740 din 22 octombrie 2003.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                                 Presedintele
            Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap,
                          Florian Valeriu Salajeanu

    ANEXA 1*)

    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

                                 CRITERIILE
pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap

    CAP. 1
    Programe pentru protectia speciala a persoanelor cu handicap

    Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, denumita in continuare Autoritatea, poate participa, in parteneriat cu organizatiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protectia speciala a persoanelor cu handicap, la finantarea de proiecte comune care se incadreaza in unul din urmatoarele programe:

    I.1. Programe de sprijin.

    A. Structura - Reforma administrativa
    Activitati eligibile:
    1. dezvoltarea alternativelor la institutionalizare;
    2. sprijinirea initiativelor de tip privat ale persoanelor cu handicap institutionalizate si neinstitutionalizate;

    B. Programul de preventie
    Activitati eligibile:
    1. informare, consiliere pentru tinerele familii asupra factorilor de risc responsabili de aparitia handicapului;
    2. interventie timpurie prin servicii specializate de educatie familiala, terapie si recuperare;
    3. dezvoltarea serviciilor de sustinere familiala in scopul prevenirii abandonului persoanei cu handicap.

    C. Programul de reforma institutionala
    Activitati eligibile:
    1. organizarea de campanii de informare, educare, comunicare la nivelul persoanei cu handicap, familiei persoanei cu handicap, comunitate;
    2. dezvoltarea retelei de servicii adresate persoanelor cu handicap;
    3. initierea de servicii noi, complementare serviciilor de reabilitare in vederea integrarii sociale;
    4. dezvoltarea retelei de familii tip foster pentru persoanele cu handicap;
    5. dezvoltarea retelei de locuinte protejate pentru tinerii cu handicap;
    6. dezvoltarea retelei de centre de zi, saptamanale.

    D. Programul de suport familial
    Activitati eligibile:
    1. initierea si dezvoltarea centrelor de interventie precoce;
    2. dezvoltarea retelei de asistenti sociali specializati in domeniul protectiei persoanelor cu handicap;
    3. dezvoltarea retelei de servicii pluridisciplinare de recuperare si terapie;
    4. dezvoltarea retelei de servicii tip baby sitting, respite pentru familiile in care exista persoane cu handicap;
    5. dezvoltarea retelei de centre de abilitare pentru trai independent;
    6. dezvoltarea serviciilor de voluntariat;
    7. cresterea gradului de accesibilitate a familiilor in care exista persoane cu handicap la informatie, educatie si formare profesionala;
    8. activitati socioculturale;
    9. educarea tinerilor cu handicap imobilizati la domiciliu sau in institutii de recuperare;

    E. Programul de informare si sporire a gradului de constientizare.
    Activitati eligibile:
    1. organizare de seminarii, mese rotunde, conferinte, simpozioane etc.;
    2. editarea si publicarea de materiale informative si promotionale, pe suport clasic sau electronic/multimedia;
    3. studii si analize privind gradul de informare a populatiei privind problematica persoanei cu handicap;
    4. campanii pentru construirea si promovarea imaginii reale a persoanei cu handicap;
    5. dezvoltarea serviciilor de consiliere pentru persoanele cu handicap (juridica, orientare si pregatire profesionala, educatie).

    F. Programul de accesibilitati
    Activitati eligibile:
    1. campanii de informare si sensibilizare a factorilor responsabili in asigurarea accesibilitatii la participarea sociala a persoanelor cu handicap;
    2. dezvoltarea serviciilor si meseriilor specializate in asigurarea accesibilitatii persoanelor cu handicap (tehnicieni protezisti, designeri pentru locuinte si mediu de lucru, aparatura casnica, echipament adaptat, tehnologie adaptata).

    G. Programul de integrare sociala
    Activitati eligibile:
    1. campanii de informare si sensibilizare a opiniei publice si a factorilor interesati in integrarea sociala a persoanelor cu handicap;
    2. abilitarea si reabilitarea persoanelor cu handicap.

    H. Programul de formare si orientare profesionala a persoanelor cu handicap
    Activitati eligibile:
    1. consiliere vocationala;
    2. integrare sociala prin orientare si pregatire profesionala adecvate cerintelor economiei de piata;
    3. instruire profesionala prin metode de educatie la distanta;
    4. studii de marketing social si analiza pietei de munca pentru meseriile accesibile persoanelor cu handicap;
    5. schimburi de experienta interne si internationale intre specialisti in domeniul pregatirii si formarii profesionale.

    I. Programul de voluntariat.
    Activitati eligibile:
    1. campanii de informare asupra necesitatii dezvoltarii serviciului de voluntariat;
    2. schimburi interne si internationale de voluntariat in domeniul protectiei persoanelor cu handicap;
    3. dezvoltarea retelei de servicii de voluntariat.

    J. Programul de instruire, educatie.
    Activitati eligibile:
    1. activitati de instruire profesionala complexa a personalului implicat in domeniul educational, terapeutic, ocupational;
    2. dezvoltarea serviciilor de sprijin educational in scopul integrarii persoanelor cu handicap in scolile normale;
    3. dezvoltarea sistemului de pregatire la domiciliu a persoanelor imobilizate.

    K. Programul de integrare europeana.
    Activitati eligibile:
    1. initierea de retele si sprijin a retelelor internationale de informare, cooperare in beneficiul persoanei cu handicap;
    2. mobilitati pentru persoane cu handicap in spatiul european;
    3. dezvoltarea activitatilor de voluntariat international in domeniul protectiei persoanei cu handicap;
    4. participarea la activitati internationale cultural-sportive si de recreere.

    CAP. 2
    Criterii de eligibilitate pentru organizatiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protectia speciala a persoanelor cu handicap, care solicita finantare

    II.1. Pot solicita finantare pentru proiecte:
    a) organizatiile neguvernamentale (asociatii, fundatii, federatii) ale persoanelor cu handicap;
    b) organizatiile neguvernamentale (asociatii, fundatii, federatii), altele decat cele prevazute la pct. II.1 - care au ca obiect de activitate protectia speciala a persoanelor cu handicap;

    II.2. Criterii generale de eligibilitate:
    Persoanele juridice prevazute la pct. II.1 care solicita finantare pentru proiecte, trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii de eligibilitate:
    a) sunt persoane juridice de drept privat, constituite potrivit legii;
    b) dispun de resurse materiale si umane necesare derularii proiectelor pe care le propun in cadrul programelor de interes national in domeniul protectiei persoanelor adulte cu handicap;
    c) au deschis un cont bancar special pentru finantarea provenita din bugetul de stat;
    d) nu au conturile blocate in urma unei hotarari judecatoresti;
    e) nu se fac vinovate de declaratii inexacte, cu rea-credinta, cu privire la informatiile solicitate in vederea selectarii si finantarii proiectelor;
    f) nu au incalcat prevederile unui contract de finantare pentru proiect, incheiat anterior.

    CAP. 3
    Conditii de finantare a proiectelor

    Bugetul pentru activitati de promovare si respectare a drepturilor persoanelor cu handicap la nivelul A.N.P.H. se aloca pentru finantarea proiectelor comune ale Autoritatii cu organizatiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protectia speciala a persoanelor cu handicap.

    III.1. Termene limita, componenta comisiilor de selectie si comunicare a rezultatelor
    1. Evaluarea respectarii criteriilor de finantare pentru proiectele propuse de organizatiile neguvernamentale mentionate la capitolul II.1 va fi facuta de o comisie de selectie formata din 5 membri, care va cuprinde specialisti ai Autoritatii. Comisia de selectie va fi numita anual prin ordin al presedintelui Autoritatii, componenta ei putand fi schimbata ori de cate ori este nevoie, in functie de specificul proiectelor analizate.
    2. Comunicarea rezultatului evaluarii se va face in termen de cel mult 7 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii proiectului, daca este cazul.
    3. Finantarea proiectelor aprobate se realizeaza in baza unui contract de finantare incheiat intre Autoritate si promotorul proiectului.
    4. Contractul de finantare se semneaza in cel mult 15 zile lucratoare de la data comunicarii rezultatului selectiei.
    5. Aprobarea conditionata a cererii de finantare inaintate de o organizatie obliga respectiva organizatie ca in termen de o saptamana de la comunicarea rezultatului sa confirme in scris acceptarea clauzelor impuse de Autoritate.

    III.2. Proiecte neeligibile:
    1. Proiecte care nu se inscriu in programele promovate de Autoritate/strategiile locale;
    2. Proiecte al caror continut nu corespunde cerintelor cuprinse in prezentele criterii;
    3. Proiecte care nu concorda cu scopul si obiectivele declarate in statutul organizatiei;
    4. Proiecte care solicita fonduri pentru reparatii capitale, achizitionarea de imobile, terenuri, autoturisme;
    5. Proiecte incomplete sau depuse de organizatii neeligibile;
    6. Proiecte individuale (calatorii individuale, burse de studii);
    7. Proiecte care nu realizeaza un punctaj de minimum 50 puncte, conform criteriilor si punctajelor prezentate la cap. V;
    8. Proiectele incepute inaintea depunerii cererii de finantare, cu exceptia celor care necesita continuitate.

    III.3. Conditii financiare
    1. Contributia minima a organizatiei la realizarea proiectului va fi de 20% din bugetul total al proiectului si poate fi partial sau integral in natura (de exemplu, munca voluntarilor, utilizarea sediului, echipamente puse la dispozitie pentru realizarea proiectului).
    2. Participarea A.N.P.H. la finantarea unui proiect se va face intr-un procent de maximum 80% din bugetul total al proiectului.
    3. Existenta unor surse de finantare, altele decat cele ale Autoritatii si ale organizatiei, obliga organizatia la mentionarea explicita a acestora, a destinatiei fondurilor si a cuantumului resurselor atrase.
    4. Derularea finantarii:
    a) dupa incheierea contractelor de finantare se poate acorda, o singura data, la cererea beneficiarului finantarii, un avans preliminar reprezentand maximum 30% din valoarea finantata de A.N.P.H.;
    b) eliberarea sumelor solicitate ca avans preliminar poate fi facuta numai in baza unei scrisori de garantie bancara, a unui bilet de ordin sau a altei garantii echivalente cu valoarea avansului preliminar, emisa de beneficiarul finantarii in favoarea A.N.P.H.;
    c) in vederea efectuarii fiecarei plati, beneficiarul finantarii transmite la A.N.P.H. un original si o copie a unei cereri scrise pentru plata, impreuna cu documentele justificative corespunzatoare, fara a introduce la plata factura. In vederea decontarii sumei solicitate, A.N.P.H. emite ordin de plata.
    d) suma platilor intermediare nu poate depasi 90% din valoarea finantata de A.N.P.H., restul de 10% constituie plata finala, care se face dupa indeplinirea de catre beneficiarul finantarii a tuturor obligatiilor sale referitoare la executarea obiectivelor prevazute in contract si numai dupa ce raportul final de activitate si decontul final au fost inaintate de contractor si aprobate de catre A.N.P.H.
    5. Proiectele vor fi monitorizate de catre Autoritate si/sau Inspectiile regionale, inclusiv prin prezenta directa la actiunile proiectului.

    III.4. Observatii
    1. Cererile de finantare nu se inapoiaza organizatiilor, ci se arhiveaza la sediul Autoritatii.
    2. Aprobarile pentru modificarile survenite la forma initiala a cererii de finantare, aparute ulterior semnarii contractului, trebuie solicitate si obtinute in scris inaintea efectuarii cheltuielilor care fac obiectul solicitarii modificarii.

    CAP. 4
    Procedura de selectare deschisa a proiectelor propuse din initiativa organizatiilor neguvernamentale

    Organizarea si derularea procedurii de selectare a proiectelor propuse din initiativa organizatiilor neguvernamentale trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:
    4.1. Competitiile pentru selectarea deschisa a proiectelor propuse se organizeaza de catre Autoritate, conform esalonarii in timp prevazute in calendarul aprobat de presedintele Autoritatii, si se desfasoara cu luarea in considerare a prevederilor art. 2 (4) si (5) din Normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 696/2001.
    4.2. La competitiile descinse pentru selectarea proiectelor pot participa toate organizatiile neguvernamentale care indeplinesc criteriile de eligibilitate generale si speciale.
    4.3. Autoritatea are obligatia de a face publica deschiderea competitiilor printr-un anunt care se publica in presa scrisa de circulatie nationala si se difuzeaza prin alte mijloace de informare in masa, inclusiv pe site-ul Autoritatii. Anuntul are urmatoarea structura cadru:
    a) denumirea si, dupa caz, acronimul programului;
    b) scopul si obiectivele programului, durata si bugetul alocat;
    c) conditiile de finantare;
    d) categoriile de proiecte care pot fi finantate;
    e) criteriile de eligibilitate a organizatiilor neguvernamentale ofertante;
    f) data limita de primire a propunerilor de proiecte, data de anuntare a rezultatelor competitiei, data limita de primire a contestatiilor;
    g) adresa la care trebuie depuse/trimise propunerile de proiecte; telefon, fax si pagina de INTERNET la care Autoritatea ofera informatii suplimentare.
    4.4. Autoritatea furnizeaza organizatiilor neguvernamentale solicitante, la cerere, contra cost (in limita cheltuielilor de multiplicare), pachetul de informatii aprobat al programului.
    4.5. Propunerea de proiect trebuie sa se incadreze in continutul tematic al programului si sa respecte conditiile indicate prin pachetul de informatii al programului.
    4.6. Propunerea de proiect trebuie semnata de reprezentantul legal al organizatiei neguvernamentale sau de o persoana imputernicita de acesta.
    4.7. Transmiterea, primirea, modificarea si retragerea propunerilor de proiect se fac conform prevederilor legale.
    4.8. Evaluarea si selectia propunerilor de proiecte va fi efectuata de comisia/subcomisiile de evaluare a caror componenta este stabilita prin ordin al presedintelui A.N.P.H. Comisia de evaluare va fi constituita si isi va desfasura activitatea in urmatoarele conditii:
    - numarul membrilor comisiei este de 3 sau de 5;
    - comisia functioneaza cu majoritate simpla din numarul membrilor. Membrii comisiei isi aleg, dintre ei, presedintele prin vot deschis;
    - fiecare membru al comisiei semneaza o declaratie de impartialitate;
    - membrii comisiei pot fi atat angajati permanenti ai Autoritatii, cat si consultanti externi, persoane care trebuie sa aiba pregatire profesionala si experienta relevanta in domeniu, precum si probitate morala recunoscuta.
    Subcomisia de evaluare va fi constituita si isi va desfasura activitatea in urmatoarele conditii:
    - subcomisia este formata din 3 membri;
    - componenta fiecarei subcomisii trebuie sa asigure evaluarea propunerilor de proiecte in conditii de competenta si obiectivitate;
    - fiecare membru al subcomisiei semneaza o declaratie de impartialitate;
    - membrii subcomisiilor de evaluare vor fi numiti dintre specialistii in domeniul protectiei persoanelor adulte cu handicap, cu probitate morala recunoscuta, neavand calitatea de angajati ai Autoritatii;
    - pentru fiecare subcomisie in parte, Autoritatea desemneaza un reprezentant al sau ca responsabil de subcomisie, care;
    - asista pe membrii subcomisiei din punct de vedere procedural, fara a influenta opiniile si concluziile acestora;
    - raspunde de gestionarea documentelor de lucru ale subcomisiei.
    4.9. Autoritatea pregateste propunerile de proiect pentru evaluare grupandu-le in functie de programul/subprogramul in care acestea se incadreaza. Pe aceasta baza se stabilesc: programul de lucru al comisiei, numarul subcomisiilor de evaluare si domeniile de specialitate ale membrilor subcomisiilor, necesare in vederea evaluarii propunerilor de proiecte.
    4.10. Procedura de evaluare a propunerilor de proiecte se realizeaza conform criteriilor de evaluare generale si specifice, stabilite prin pachetul de informatii aprobat al programului.
    4.11. Evaluarea fiecarei propuneri de proiect se efectueaza in doua etape:
    a) evaluarea de specialitate;
    b) evaluarea managementului, a oportunitatii, a impactului si a costurilor propunerii de proiect.
    In cadrul fiecarei etape, evaluarea se desfasoara in doua faze distincte:
    - faza evaluarii individuale, in care, pentru fiecare propunere de proiect repartizata de Autoritate comisiei/subcomisiei, fiecare evaluator din comisie/subcomisie acorda pentru fiecare criteriu examinat in etapa respectiva un punctaj si, dupa caz, redacteaza un comentariu atasat fisei de punctaj.
    - faza evaluarii in comisie/subcomisie, in care, pentru fiecare propunere de proiect repartizata de Autoritate comisiei/subcomisiei, evaluatorii din comisie/subcomisie elaboreaza un raport de consens privind atat punctajele, cat si comentariile; in cazul propunerilor de proiecte pentru care comisia/subcomisia nu poate ajunge la consens privind punctajele, se calculeaza media aritmetica a punctajelor individuale acordate.
    4.12. In prima etapa, Autoritatea asigura ca evaluatorii sa nu cunoasca identitatea organizatiilor neguvernamentale ale caror propuneri de proiecte le examineaza. Aceasta conditie se realizeaza prin repartizarea, in prima etapa, catre comisie/subcomisie numai a formularelor de propunere de proiect continand propunerea de specialitate, formularul B1 - rezumatul propunerii de proiect si formularul B2 - descrierea detaliata a proiectului, care nu trebuie sa cuprinda nici un element de identificare a organizatiei neguvernamentale.
    4.13. Propunerea de proiect, al carui punctaj general de consens in prima etapa se situeaza sub limita ceruta de criteriile de selectare, stabilite prin pachetul de informatii al programului, se considera si nu este evaluata in etapa a doua.
    4.14. Conform rezultatelor evaluarii din cele doua etape, comisia/subcomisiile incadreaza propunerile de proiecte in clasele stabilite prin pachetul de informatii al programului.
    Clasele de incadrare a propunerilor de proiecte se stabilesc, de regula, astfel:
    - propuneri "excelente";
    - propuneri "foarte bune", care cer modificari minime;
    - propuneri "satisfacatoare" care cer modificari substantiale pentru a indeplini criteriile stabilite;
    - propuneri "slabe/nesatisfacatoare", care nu pot fi finantate;
    - propuneri "respinse in prima etapa" care nu corespund criteriilor de evaluare de specialitate;
    - propuneri "in afara programului" care nu corespund scopului, obiectivelor programului/subprogramului, categoriilor de proiecte finantabile.
    4.15. Pe baza acestei clasificari, Directia Strategie, Programe si Integrare Europeana din cadrul Autoritatii intocmeste lista propunerilor de proiecte care se pot finanta si lista de rezerva, aceasta din urma continand acele propuneri de proiecte care ar putea fi finantate, daca unele propuneri de proiecte din prima lista nu pot fi contractate.
    4.16. In baza aprobarii presedintelui Autoritatii, Directia Strategie, Programe si Integrare Europeana, comunica in scris, fiecarei organizatii neguvernamentale care a depus propunerea de proiect, daca propunerea sa a fost sau nu acceptata la finantare sau daca a fost retinuta pe lista de rezerva, in termen de 2 zile de la data aprobarii.
    4.17. Contestatiile se depun sau se transmit la compartimentul de specialitate al A.N.P.H., in forma scrisa, in termenul stabilit prin anuntul privind organizarea competitiei pentru selectarea deschisa a propunerilor de proiecte.
    4.18. Solutionarea contestatiilor se face de catre Autoritate pe baza consultarii rezultatelor clasificarii propunerilor de proiecte care fac obiectul contestatiilor si, dupa caz, pe baza revizuirii evaluarii. In cazul in care concluziile revizuirii impun se modifica corespunzator listele mentionate la pct. 3.15.
    4.19. Rezultatele solutionarii contestatiilor se comunica de catre Autoritate, in scris, organizatiilor neguvernamentale implicate, in termen de 2 zile de la data aprobarii acestora de catre presedintele A.N.P.H.

    CAP. 5
    Cererea de finantare

    V.1. Prezentarea proiectelor spre finantare
    Definitia proiectului: Totalitatea activitatilor desfasurate intr-o perioada determinata, planificate si controlate, care au drept scop producerea unei schimbari in bine a situatiei beneficiarilor serviciilor.
    Un proiect presupune intotdeauna rezolvarea unei probleme.
    1. Proiectele vor fi prezentate pe formulare standard (cerere de finantare) la care se anexeaza documentele enumerate la cap. IV.3; anexele constituie parte integranta a cererii de finantare; formularele se obtin la cerere.
    2. Cererile de finantare vor fi prezentate in doua exemplare.
    3. Cererile de finantare vor fi completate cu majuscule sau vor fi dactilografiate ori procesate pe editor de texte.
    4. Formularul standard completat nu se trimite pe fax.
    5. Proiectele se vor depune la sediul Autoritatii.

    V.2. Completarea formularului standard "Cerere de finantare" - precizari
    V.2.1. Cererea de finantare (a se vedea anexa nr. 5)

    A. Organizatia - precizari pentru completarea formularului standard "Cerere de finantare" parteneri si colaboratori ai organizatiei
    Vor fi prezentate institutiile si organizatiile neguvernamentale cu care organizatia colaboreaza la derularea proiectului propus, in parteneriat.
    Bugetul organizatiei:
    - vor fi prezentate bugetele de venituri si cheltuieli ale organizatiei pe anul curent si pe cel precedent.

    B. Proiectul - precizari pentru completarea formularului standard "Cerere de finantare"
    Titlul proiectului - max. 10 cuvinte.
    Scopul proiectului:
    - enunt scurt, concis al problemei ce urmeaza a se rezolva prin derularea proiectului.
    - obiectivele proiectului vor reflecta aria de aplicabilitate a proiectului propus.
    Planificarea activitatilor:
    - activitatile reprezinta modalitatile concrete prin care sunt realizate obiectivele.
    - activitatile trebuie sa contina: actiunea propriu-zisa, responsabilul sau conducatorul, locul de desfasurare, momentul debutului activitatii, resursele necesare (umane, materiale, de timp/durata, financiare), indicatorii de evaluare (care masoara gradul de obtinere a rezultatelor), costurile totale ale activitatilor.
    - planificarea activitatilor trebuie sa cuprinda nominalizarea acestora, cu desfasurarea lor calendaristica, pe perioade determinate, pentru realizarea obiectivelor.
    Grupul-tinta:
    - reprezinta o categorie de persoane cu anumite caracteristici.
    - beneficiari directi - partea din grupul-tinta care intra in contact direct cu activitatile proiectului;
    - beneficiari indirecti - familiile beneficiarilor directi, personalul de ingrijire.
    Parteneri - persoanele juridice implicate prin parteneriat in derularea proiectului si in alt mod decat prin sustinerea financiara a acestuia. In anexa vor fi prezentate declaratii de parteneriat ale partenerilor.
    Evaluare interna:
    Schema de evaluare presupune colectarea sistematica si coroborarea informatiilor intr-o forma in care acestea sa poata fi analizate.
    Raportul de evaluare trebuie sa cuprinda:
    1. rezultatele avute in vedere prin proiect;
    2. informatii cu privire la necesitatea atingerii acestor rezultate;
    3. indicatorii de evaluare urmariti si unitatile pentru masurarea rezultatelor;
    4. natura instrumentelor de evaluare folosite si desemnarea evaluatorilor;
    5. detalii cu privire la modul cum a fost realizata evaluarea;
    6. gradul in care au fost atinse obiectivele;
    7. alte rezultate realizate in cadrul proiectului;
    8. perspectivele aparute pe parcursul proiectului si care decurg din obiective;
    9. recomandari pentru proiecte potentiale (continuitatea proiectului).
    Pot fi evaluatori:
    - evaluatori din cadrul retelei Autoritatii/Inspectiilor Regionale;
    - evaluator numit de alti finantatori decat Autoritatea;
    - evaluator independent autorizat.
    Modelele de evaluare sunt urmatoarele: chestionare, sondaj de opinie pe esantion de grup tinta, referinta despre proiect in mass-media, raportul de evaluare intocmit de monitor, vizitarea proiectului.
    Mediatizare:
    Modalitatile de mediatizare sunt urmatoarele: conferinta de presa, interviuri, reportaje, articole, mape de prezentare, bannere, afise, fluturasi, pliante, materiale promotionale etc.
    Promovarea imaginii Autoritatii in toate modalitatile de mediatizare mentionate mai sus: vizual, audio si/sau electronic se foloseste sintagma "Proiect finantat de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap".

    C. Bugetul
    Reprezinta obligatia financiara a proiectului.
    Este structurat pe activitati si categorii de costuri si include toate costurile necesare in vederea derularii proiectului.
    Cheltuielile referitoare la participanti
    - in coloana "A.N.P.H." se inscriu doar valorile fondurilor care se solicita pentru finantare de la A.N.P.H.;
    - in coloana "ONG" se scriu doar valorile fondurilor cu care contribuie organizatia care solicita fondurile;
    - in coloana "Altii" se inscriu valorile fondurilor cu care contribuie ceilalti finantatori sau parteneri;
    - in coloana "Total" se inscriu valorile fondurilor solicitate de la A.N.P.H. insumate cu valorile fondurilor proprii organizatiei si ale partenerilor.
    - valorile sumelor solicitate se detaliaza in dreptul fiecarui articol de cheltuieli;
    Cheltuieli referitoare la proiect:
    - plata persoanelor care au activitati de instruire (plata trainerilor) se va face prin contracte incheiate intre beneficiar si trainer sau firma specializata care asigura serviciile, pana la nivelul sumei de 150 euro/zi/trainer, pentru trainerii straini, si pana la nivelul sumei de 100 euro/zi/trainer, pentru trainerii romani, cu respectarea prevederilor legale;
    - plata celorlalte persoane (colaboratori) se poate face doar la nivelul salariului minim brut pe economie si pe perioada in care colaboreaza la proiect;
    - angajatii organizatiei nu vor fi platiti din bugetul proiectului;
    - cheltuielile administrative nu vor fi admise in bugetul proiectului.

    V.3. - Anexe la Cererea de finantare
    1. Motivatia proiectului;
    2. Obiectivele proiectului;
    3. Modul de realizare a obiectivelor;
    4. Scrierea detaliata a bugetului;
    V.3.1. Copie de pe hotararea instantei judecatoresti de acordare a personalitatii juridice;
    V.3.2. Declaratiile de parteneriat ale partenerilor mentionati in proiect;
    V.3.3. Copii de pe mentionarile in mass-media despre activitatea organizatiei de pana la data solicitarii finantarii si a modului in care a fost mentionata finantarea A.N.P.H. acordata cu ocazia altor proiecte;
    V.3.4. Curriculum vitae al organizatiei neguvernamentale;
    V.3.5. Curriculum vitae al coordonatorului de proiect;

    CAP. 6
    Evaluarea cererilor de finantare

    VI.1. Criteriile pentru evaluarea cererilor de finantare
    VI.1.1. Calitatea proiectului:
    a) relevanta proiectului;
    b) structura proiectului;
    c) impactul proiectului/diseminarea rezultatelor;
    VI.1.2. Buget-cost/eficienta:
    a) prezentarea bugetului;
    b) fezabilitate;
    c) raport cost/eficienta;
    VI.1.3. Capacitatea solicitantului si calitatea parteneriatului:
    a) istoric al colaborarii cu A.N.P.H.;
    b) parteneriat;
    c) experienta anterioara;

    VI.2. Punctaj
    VI.2.1 - Calitatea proiectului - 50 puncte
    VI.2.2 - Buget-cost/eficienta - 30 puncte
    VI.2.3 - Capacitatea solicitantului si calitatea partenerului - 20 puncte
    Total = 100 puncte
    Proiectele care nu cumuleaza minimum 50 puncte sunt respinse.

    CAP. 7
    Documentele necesare decontarii cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectelor care au primit finantare de la Autoritate

    Pentru justificarea cheltuielilor finantate din bugetul Autoritatii, se vor prezenta urmatoarele documente:
    a) adresa de inaintare, conform modelului anexat (a se vedea anexa nr. 1);
    b) documentele justificative de cheltuieli:
    1. factura (in original) emisa de organizatie (pe formular cu regim special, conform Hotararii Guvernului nr. 831/1997), in care se vor specifica cheltuielile efectuate (pe tipuri de cheltuieli) si elementele de identificare a actiunii (denumirea actiunii, perioada, numarul de participanti etc.);
    2. la factura emisa de organizatie se vor anexa documentele justificative in copie (facturi fiscale, chitante, state de plata, contracte etc.), care au stat la baza emiterii acesteia catre Autoritate, astfel:
    Pentru decontarea cheltuielilor pentru alocatia de masa:
    - factura fiscala    (detaliat nr. de persoane x nr. de zile x
                         valoare/zi/persoana = valoare totala), semnata si
                         stampilata de unitatea prestatoare;
    - pontaj de masa     (avand atat semnatura contabilului unitatii prestatoare
                         si stampila unitatii, cat si semnatura presedintelui
                         organizatiei si stampila organizatiei); conform
                         modelului prezentat in anexa nr. 4;
    - alocatia de masa   se repartizeaza in principiu pe durata unei zile,
                         astfel: micul dejun = 15%, dejun = 50%, cina = 35%
                         din valoare.
    Pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea:
    - factura fiscala (detaliat: nr. de persoane x nr. de zile x valoarea/zi/persoana = valoare totala), semnata si stampilata de unitatea prestatoare;
    - diagrama de cazare (nume, prenume + numarul camerei + nr. de zile + cost/zi/persoana) cu semnatura, stampila unitatii prestatoare si data eliberarii;
    - cazarea participantilor se asigura in camine, internate scolare sau studentesti, moteluri, campinguri si in hoteluri pana la categoria 3 stele inclusiv, iar pentru persoane aflate in fotoliu rulant, in unitati care au asigurate accesibilitatile la mediu;
    - vor fi prezentate minim 5 oferte de pret, care vor purta data, semnatura si stampila unitatii prestatoare.
    Pentru decontarea cheltuielilor privind transportul:
    - biletele de tren, in cazul deplasarii pe calea ferata;
    - biletele de avion si factura fiscala, in cazul deplasarii cu avionul (la actiunile care se desfasoara in strainatate, actiunile cu participanti din strainatate);
    - factura fiscala si foaie de parcurs, in cazul deplasarii cu mijloace de transport auto (microbuz, autocar, autoturism);
    - tabel cuprinzand participantii care au beneficiat de contravaloarea cheltuielilor de transport (cu semnatura presedintelui si stampila organizatiei), conform modelului din anexa nr. 3.
    Pentru decontarea cheltuielilor privind plata drepturilor salariale:
    - persoanele utilizate temporar, potrivit dispozitiilor legale, vor beneficia de o indemnizatie lunara de plata la nivelul salariului minim brut pe tara, stabilita in raport cu perioada de prestare;
    - in vederea decontarii acestor cheltuieli vor fi prezentate urmatoarele documente:
        - contract de prestare intre organizatia neguvernamentala si prestator, inregistrat la camera de munca, cu datele din buletinul/cartea de identitate, precum si cu semnatura presedintelui, a contabilului (director economic) si stampila organizatiei;
        - stat de plata, cu semnatura, cu datele din buletinul/cartea de identitate, precum si cu semnatura presedintelui, a contabilului (director economic) si stampila organizatiei.
    Pentru decontarea altor cheltuieli:
    - cheltuieli privind inchirierea unor bunuri si servicii:
        - factura fiscala si contractul de inchiriere sau comanda;
    - cheltuieli pentru materiale consumabile:
        - factura fiscala si aviz de expeditie;
        - nota de intrare-receptie a materialelor in magazia organizatiei;
        - bon de consum al materialelor;
    - cheltuieli privind realizarea de tiparituri, multiplicari si altele:
        - factura fiscala si aviz de expeditie;
        - nota de intrare-receptie a materialelor in magazia organizatiei;
        - bon de consum al materialelor;
        - se va prezenta cate un exemplar pentru decont;
        - se vor prezenta minim 5 oferte de pret (in original) ale firmelor de profil, care vor purta data, semnatura si stampila unitatii prestatoare;
    - cheltuieli pentru activitati socioculturale:
        - facturi fiscale, facturi;
        - bilete de intrare la spectacole.
    c) lista cuprinzand participantii va fi prezentata indiferent de capitolul de cheltuieli solicitat, conform modelului din anexa nr. 2;
    d) raportul financiar va fi prezentat o data cu inaintarea decontului, dar nu mai tarziu de 45 de zile de la finalizarea actiunii (tehnoredactat, cu numar de inregistrare de la beneficiar).
    Raportul narativ si financiar va cuprinde:
    - date privitoare la actiune (perioada, buget, loc de desfasurare, numar de beneficiar, numar de participanti, numar de organizatori);
    - rezumatul proiectului;
    - valorile indicatorilor inainte si dupa derularea proiectului;
    - incadrarea proiectului in programele pentru care Autoritatea acorda finantari;
    - referinte de la participanti, beneficiari, organizatori, autoritati locale (chestionare, sondaje de opinie, raportul de evaluare al monitorului);
    - materiale de informare ale organizatiei neguvernamentale si copii de pe materialele din mass-media in care a fost folosita sintagma "proiect finantat de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap";
    - opinii ale organizatiei neguvernamentale care a desfasurat actiunea, referitoare la impactul pe care aceasta l-a avut, minusuri si plusuri in desfasurarea actiunii, sugestii;
    - concluzii, mentiuni.

    NOTA:
    1. Data documentelor justificative trebuie sa fie in concordanta cu perioada desfasurarii actiunii (proiectelor, programelor).
    2. Facturile vor contine elemente privind: denumirea actiunii, perioada, categorii de cheltuieli, cost unitar.
    3. Se vor prezenta, de asemenea, documente din partea organizatiei care imputernicesc responsabilul de proiect pentru decontarea cheltuielilor (delegatie).
    4. Documentele necesare decontarii cheltuielilor se vor prezenta de catre organizatori in termenul stabilit in contractul de finantare.

    CAP. 8
    Definirea principalilor termeni utilizati in anexa

    1. Autoritate contractanta - "parte intr-un contract de finantare, care, fie in baza legii, fie in baza unui alt contract de finantare, legal incheiat, la care a avut calitatea de contractor, finanteaza realizarea unui obiectiv, stabilind, in mod univoc, conditiile in care cealalta parte va realiza contractul ce se incheie in acest scop".
    2. Bugetul proiectelor - valoarea totala si, dupa caz, defalcata pe proiecte, a contractelor de finantare subsidiare pe care conducatorul de proiect se angajeaza, prin contractul de finantare sa le incheie pentru atribuirea conducerii respectivelor proiecte.
    3. Avans preliminar - suma reprezentand maximum 30% din tarif si maximum 30% din suma destinata constructiei institutionale, pe care autoritatea contractanta o poate acorda in avans, numai dupa incheierea contractului de finantare, o singura data, la cererea contractorului, in vederea initierii programului/proiectului si elaborarii planului strategic.
    4. Contract de finantare - contractul incheiat in baza Ordonantei Guvernului nr. 8/1997, in care una dintre parti, denumita autoritate contractanta, are dreptul si obligatia de a impune in mod univoc celeilalte parti, denumita contractor, obiectivele pentru care se face finantarea si conditiile in care se realizeaza aceasta finantare. Contractul de finantare poate avea o durata de mai multi ani calendaristici.
    5. Contractor - "parte intr-un contract de finantare, care, acceptand finantarea si conditiile asociate acesteia, stabilite de autoritatea contractanta, se obliga sa asigure realizarea contractului."
    6. Contractori asociati - ofertanti asociati a caror oferta comuna/propunere de proiect comuna a fost acceptata si contractata de catre autoritatea contractanta.
    7. Evaluare - analiza rezultatelor obtinute in timpul si dupa implementarea programului/proiectului si indicarea unor actiuni corective acolo unde este cazul, in vederea obtinerii rezultatelor si atingerii obiectivelor prevazute prin instrumentele de planificare a programelor proiectului.
    8. Lista de rezerve - lista cuprinzand acele propuneri de proiecte care, in urma evaluarii, clasificarii si aplicarii criteriilor suplimentare de selectie stabilite prin pachetul de informatii al programului ar putea fi finantate, daca unele propuneri de proiect din lista propunerilor de proiecte care se pot finanta nu pot fi contractante.
    9. Lista propunerilor de proiecte care se pot finanta - lista cuprinzand acele propuneri de proiect care, in urma evaluarii, clasificarii si aplicarii criteriilor suplimentare stabilite prin pachetul de informatii al programului pot fi finantate de autoritatea contractanta in cadrul respectivului program.
    10. Monitorizare - activitatea de a urmari, a observa, a masura si a verifica in mod sistematic, precum si de a concepe masurile adecvate pentru a mentine pe cale predefinita o operatiune, un proces sau altele asemenea.
    11. Pachet de informatii al programului - prezentarea detaliata a scopului, obiectivelor, continutului tematic, a calendarului actiunilor, bugetului alocat, precum si a modului de acces la un program elaborat de catre autoritatea contractanta avand calitatea de conducator de program/proiect, in vederea selectarii contractorilor prin procedura de evaluare a propunerilor de proiecte.
    12. Propunerea de proiect - solicitarea de finantare a unui proiect initiat de un potential contractor, elaborata de catre acesta in cadrul tematic si cu respectarea conditiilor indicate prin pachetul de informatii al unui program, in scopul de a participa la o competitie de selectare a contractorilor, organizata in cadrul acelui program/proiect prin procedura de evaluare a propunerilor de proiect.
    13. Raport final de activitate - instrument de monitorizare a implementarii unui program/proiect, elaborat de conducatorul de program/proiect la incheierea implementarii programului/proiectului pe baza compararii stadiului final obtinut cu cel prevazut prin instrumentele de planificare si programare.
    14. Subcontractor - persoana juridica sau fizica mentionata intr-un contract de finantare, catre care contractorul poate subcontracta o parte din acel contract, cu aprobarea autoritatii contractante.
    15. Termeni de referinta - document prin care se stabilesc cerintele ce trebuie respectate de potentiali contractori in elaborarea propunerii tehnice, elaborat de catre sau prin grija autoritatii contractante, in vederea atribuirii contractului de finantare prin licitatie, proceduri competitionale simplificate sau prin comanda directa.

    ANEXA 1
    la criterii

                            ADRESA DE INAINTARE
(a se scrie pe foaie cu antetul organizatiei, redactata la calculator/masina de scris; in momentul aducerii decontului se va trece numarul de inregistrare de la organizatie)

    Catre
    Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap

    Va inaintam alaturat decontul de cheltuieli al actiunii ..................,
care a avut loc in ..............., in perioada ...................., in valoare
                    (localitatea)                      (data)
de ................... lei, conform documentelor justificative anexate:

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |   Felul si numarul   |  Emitentul  |     Denumirea    |     Valoarea    |
|crt.|     documentului     |             |   cheltuielilor  |   documentului  |
|____|______________________|_____________|__________________|_________________|

    Decontul mai contine urmatoarele documente:
    - lista cuprinzand participantii (conform anexei nr. 2 la criterii);
    - bonul de consum pentru materialele consumabile - in copie - si nota de intrare-receptie - in copie (daca este cazul);
    - pontaj de masa (conform anexei nr. 4 la criterii, daca este cazul);
    - diagrama de cazare (daca este cazul);
    - tabel referitor la transport (conform anexei nr. 3 la criterii, daca este cazul);
    - contract de munca, ordin de plata si stat de plata (daca este cazul);
    - raportul de evaluare.

        ..............................................................
         [semnatura presedintelui, a contabilului (director economic)
                          si stampila organizatiei]

    ANEXA 2
    la criterii

    Organizatia ............................

                                    LISTA
                            cuprinzand participantii

    Lista cuprinzand participantii la actiunea .........................., care
a avut loc in ........................, in perioada ..........................
                   (localitatea)                             (data)

________________________________________________________________________________
Nr.    Numele           Organizatia     Seria buletinului/cartii     Semnatura
crt.   si prenumele     (institutia)    de identitate
________________________________________________________________________________
  1.
________________________________________________________________________________
  2.
________________________________________________________________________________
  3.
________________________________________________________________________________
  4.
________________________________________________________________________________
  5.
________________________________________________________________________________
  6.
________________________________________________________________________________
  7.
________________________________________________________________________________
  8.
________________________________________________________________________________
  9.
________________________________________________________________________________
 10.
________________________________________________________________________________
 11.
________________________________________________________________________________
 12.
________________________________________________________________________________
 13.
________________________________________________________________________________
 14.
________________________________________________________________________________
 15.
________________________________________________________________________________

                    ...................................
                        (semnatura presedintelui si
                           stampila organizatiei)

    ANEXA 3
    la criterii

                                   TABELUL
cuprinzand participantii la actiunea ................... care au beneficiat de contravaloarea cheltuielilor de transport

________________________________________________________________________________
Nr.    Numele             Ruta      Seria biletului      Suma        Semnatura
crt.   si prenumele
________________________________________________________________________________
  1.
________________________________________________________________________________
  2.
________________________________________________________________________________
  3.
________________________________________________________________________________
  4.
________________________________________________________________________________
  5.
________________________________________________________________________________
  6.
________________________________________________________________________________
  7.
________________________________________________________________________________
  8.
________________________________________________________________________________
  9.
________________________________________________________________________________
 10.
________________________________________________________________________________
 11.
________________________________________________________________________________
 12.
________________________________________________________________________________
 13.
________________________________________________________________________________
 14.
________________________________________________________________________________
 15.
________________________________________________________________________________
 16.
________________________________________________________________________________
 17.
________________________________________________________________________________
 18.
________________________________________________________________________________
 19.
________________________________________________________________________________

                    ...................................
                        (semnatura presedintelui si
                           stampila organizatiei)

    ANEXA 4
    la criterii

    Organizatia: ..................................
    Actiunea ......................................
    Perioada ......................................

                                 PONTAJ DE MASA

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si|     |     |     |     |     |     | Organizatia     |Semnatura|
|crt.|prenumele|     |     |     |     |     |     | neguvernamentala|         |
|____|_________|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_________________|_________|
|    |         |D|P|S|D|P|S|D|P|S|D|P|S|D|P|S|D|P|S|                 |         |
|____|_________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_________________|_________|
|    |         | | | | | | | | | | | | | | | | | | |                 |         |
|____|_________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_________________|_________|
|    |         | | | | | | | | | | | | | | | | | | |                 |         |
|____|_________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_________________|_________|
|    |         | | | | | | | | | | | | | | | | | | |                 |         |
|____|_________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_________________|_________|

    D = dimineata, P = pranz, S = seara

       .................................    .............................
          (semnatura contabilului si         (semnatura presedintelui si
         stampila unitatii prestatoare)        stampila organizatiei)

    ANEXA 5
    la criterii

    AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP

                            CERERE DE FINANTARE
      Numar de inregistrare .......... din ......../........./.........
                  (se completeaza de catre finantator)

    A. Organizatia
 ______________________________________________________________________________
| Denumirea organizatiei                                                       |
|______________________________________________________________________________|
| Adresa                                                                       |
|______________________________________________________________________________|
| Str.                                                                         |
|______________________________________________________________________________|
| Judetul/Sectorul                                                             |
|______________________________________________________________________________|
| Tipul organizatiei                                                           |
|______________________________________________________________________________|
| Asociatie                                                                    |
|______________________________________________________________________________|
| Nivelul organizatiei                                                         |
|______________________________________________________________________________|
| Local                                                                        |
|______________________________________________________________________________|
| Numarul membrilor/membrii activi                                             |
|______________________________________________________________________________|
| Scopul organizatiei:                                                         |
|______________________________________________________________________________|
| Numele bancii/Sucursala                                                      |
|______________________________________________________________________________|
| Contul (lei)                                                                 |
|______________________________________________________________________________|
| Codul fiscal                                                                 |
|______________________________________________________________________________|
| Telefon:                                                                     |
|______________________________________________________________________________|
| E-mail                                                                       |
|______________________________________________________________________________|
| Altele:                                                                      |
|______________________________________________________________________________|
| Echipa de conducere (numele si prenumele, functia, varsta, adresa)           |
|______________________________________________________________________________|
| Coordonatorul proiectului                                                    |
|______________________________________________________________________________|
| Partenerii si colaboratorii organizatiei:                                    |
|______________________________________________________________________________|
| Bugetul organizatiei                                                         |
|______________________________________________________________________________|
| Anul curent ...................... Anul precedent ......................     |
|______________________________________________________________________________|

    B. Proiectul
    Titlul proiectului
    Denumiti proiectul (daca titlul este explicit) sau formulati in cateva cuvinte esenta acestuia.
 ______________________________________________________________________________
|______________________________________________________________________________|

    Marcati tipul de program in care se inscrie proiectul dumneavoastra:
 ______________________________________________________________________________
|___________|__________________________|___________|___________________________|

    Scopul proiectului
 ______________________________________________________________________________
|______________________________________________________________________________|

    Obiectivele proiectului
 ______________________________________________________________________________
|______________________________________________________________________________|

    Planificarea activitatilor
 ______________________________________________________________________________
| Durata proiectului                       | De la:         | Pana la:         |
|__________________________________________|________________|__________________|
| Locul de desfasurare:                    |                |                  |
|__________________________________________|________________|__________________|

    Programul activitatilor
 ______________________________________________________________________________
|______________________________________________________________________________|
 ______________________________________________________________________________
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    Grupul tinta
 ______________________________________________________________________________
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    Rezumatul proiectului
 ______________________________________________________________________________
|                                                                              |
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    Participanti
    Indicati numarul de participanti si categoriile de varsta
 ______________________________________________________________________________
|                                                                              |
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    Rezultate scontate
 ______________________________________________________________________________
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    Parteneri
    Daca proiectul se va realiza in cooperare/parteneriat, mentionati partenerii si contributia acestora in cadrul proiectului
 ______________________________________________________________________________
|                                                                              |
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    Evaluare
    Numiti evaluatorii si metodele de evaluare folosite
 ______________________________________________________________________________
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    Mediatizare
    Indicati modalitatile de mediatizare a proiectului si modul in care veti promova imaginea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
 ______________________________________________________________________________
|______________________________________________________________________________|

    C. Bugetul
 ______________________________________________________________________________
| Finantatori                          | A.N.P.H. | O.N.G. | Parteneri | TOTAL |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| 1. Cheltuieli referitoare la participanti                                    |
|______________________________________________________________________________|
| Transport                            |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Cazare                               |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Masa                                 |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| 2. Cheltuieli referitoare la proiect                                         |
|______________________________________________________________________________|
| Reparatii curente                    |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Dotari tehnice                       |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Instalare                            |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Cheltuieli de intretinere (service)                                  |       |
|______________________________________________________________________|_______|
 ______________________________________________________________________________
| Software                             |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Materiale necesare in procesul de    |          |        |           |       |
| recuperare/instruire                 |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Inchirieri                           |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Consumabile                          |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Transport                            |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Cazare                               |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Diurna                               |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Mediatizarea (afise, pliante,        |          |        |           |       |
| anunturi)                            |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Publicatii (costurile tipariturilor) |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| 3. Cheltuieli referitoare la implementarea proiectului               |       |
|______________________________________________________________________|_______|
| Plata trainerilor, instructorilor    |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| Alte cheltuieli                      |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
|                                      |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|
| TOTAL GENERAL:                       |          |        |           |       |
|______________________________________|__________|________|___________|_______|

    Data ..............................

    ...................................     ...................................
    (numele si functia solicitantului)          (semnatura presedintelui si
                                                   stampila organizatiei)

    ANEXA 6
    la criterii

                       Contractul de finantare a proiectului

    Denumirea programului: .....................
    Denumirea Proiectului: .....................
    Valoarea contractului (lei) ................
    Durata contractului: .... luni/zile ........
    Nr. de pagini al contractului: .............
    Autoritatea contractanta: A.N.P.H.
    Contractor: ............ (denumirea organizatiei neguvernamentale)
    Semnaturi:

    CONTRACTOR                        AUTORITATEA CONTRACTANTA
    _______________________________________________________________
    Data: (data semnarii)             Data: (data semnarii)
    Numele, prenumele si              Numele, prenumele si functia
    reprezentantului autorizat        reprezentantului autorizat

                                      Numele si prenumele persoanei
                                      desemnate sa exercite
                                      controlul financiar preventiv

    INTRE:

    AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP, reprezentata prin PRESEDINTE ________________, cu sediul in Calea Victoriei nr. 194, sector 1, Bucuresti, cod fiscal: 428.34.06, avand contul numarul: 36.12.80.04.13.00/302, deschis la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, numita in continuare AUTORITATEA CONTRACTANTA

    si

    ...................................... (denumirea contractorului), cu sediul in .................. (adresa: localitatea, strada, nr., judetul, codul postal), ......................... telefon, fax .............., cod fiscal ............., reprezentat prin ............................., (functia, prenumele si numele reprezentantului legal) si ...................... functia, prenumele si numele, denumita in continuare CONTRACTOR,

s-a incheiat prezentul Contract de finantare a proiectului .................. (denumirea proiectului)

    Art. 1
    Obligatiile contractorului
    1. Contractul are ca obiect ...............................................
    2. In acest scop Contractorul va executa ..................................
    Art. 2
    Durata contractului
    1. Contractul intra in vigoare la data de .................................
    2. Contractorul incepe executia activitatilor din cadrul proiectului prevazute in prezentul contract la data de ....................................
    3. Contractorul incheie executia activitatilor din cadrul proiectului prevazute in prezentul contract intr-un interval de ....... (luni/zile) ....... de la data intrarii in vigoare a prezentului contract.
    Art. 3
    Organizarea si efectuarea activitatilor
    1. Contractorul asigura suportul administrativ si logistic necesar executarii activitatilor.
    2. Pentru buna executie a contractului, Contractorul pune la dispozitie personalul necesar, cu numele, calificarea si experienta care sunt prevazute in "Lista personalului" prevazuta in anexa C la prezentul contract.
    3. Personalul contractorului titular si al fiecarui subcontractor/contractor asociat, angajat in cadrul acestui contract, ramane in orice circumstanta personalul Contractorului titular, respectiv al subcontractorului/contractorului asociat. Toate obligatiile prevazute de lege privind costurile salariale aferente acestui personal sunt in sarcina Contractorului titular si a subcontractorului.
    Art. 4
    Adrese pentru comunicari
    Rapoartele si toate celelalte comunicari intre cele doua parti se vor transmite la urmatoarele adrese:
    a) Pentru Autoritatea contractanta:
    - rapoartele si comunicarile in general vor fi transmise la Responsabilul de proiect ................... (numele, prenumele, functia, compartimentul, adresa, tel./fax);
    - cererile de plata si alte comunicari ce privesc platile, vor fi transmise la: ....................... (numele, prenumele, functia, compartimentul financiar-contabil, adresa, tel./fax).
    b) Pentru Contractor:
    - ..................... (numele, prenumele, functia, compartimentul, adresa, tel./fax).
    Art. 5
    (1) Bugetul total al proiectului este de .................... lei, din care:
    - ................... lei contributia Autoritatii contractante (este suma inscrisa pe prima pagina a contractului);
    - ................... lei contributia Contractorului;
    - ................... lei alte surse atrase.
    (2) Valoarea contractului este de ..................... lei si reprezinta contributia Autoritatii contractante la finantarea proiectului. Valoarea contractului ne se actualizeaza.
    (3) Cheltuielile reprezentand bugetul total al proiectului vor fi efectuate conform specificatiei financiare si devizului de cheltuieli - anexe la prezentul contract.
    Art. 6
    Plati
    (1) Platile se efectueaza conform prevederilor de la art. ....... din Conditiile generale ale contractelor de finantare.
    (2) Contractorul este indreptatit la plata astfel:
    - plata/plati in avans in conditiile legii;
    - plata/plati intermediare, conform esalonarii platilor care se efectueaza in raport cu stadiul de realizare a proiectului si pe baza aprobarii de catre Autoritatea Contractanta a documentelor de monitorizare/evaluare, anexa la prezentul contract;
    - Plata finala, reprezentand 10% din valoarea contractului care se efectueaza numai dupa aprobarea raportului final de activitate de catre Autoritatea contractanta.
    Art. 7
    Modalitati de plata
    (1) Autoritatea contractanta efectueaza platile in cadrul prezentului contract numai in contul Contractorului deschis exclusiv in numele proiectului:
    - titular: ............ (denumirea titularului contului);
    - numar: .............. (numarul contului);
    - banca: .............. (denumirea, inclusiv filiala/sucursala bancii si adresa);
    - cod: ................ (cod bancar).
    (2) Platile se efectueaza numai in baza cererilor de plata prezentate la adresa specificata la art. 4 lit. a din prezentul contract.
    (3) Contractorul prezinta devizul de cheltuieli post calcul.
    Devizul postcalcul se intocmeste conform structurii Devizului de cheltuieli anexa la contract.
    (4) Cererile de plata si devizele postcalcul trebuie semnate de reprezentantii legali ai Contractorului.
    (5) Platile se efectueaza numai daca cererile de plata sunt insotite de documente justificative necesare (in copie) si borderoul centralizat al acestora.
    Art. 8
    Fiscalitate
    Autoritatea contractanta deconteaza, pe baza documentelor justificative prezentate de Contractor, toate cheltuielile Contractorului ocazionate de plata obligatiilor care decurg din reglementarile fiscale in vigoare, cheltuieli aferente activitatilor finantate in cadrul proiectului din contributia Autoritatii contractante.
    Art. 9
    Litigii
    Orice litigiu nascut din executia contractului sau in relatie cu acesta, se solutioneaza conform dreptului comun.
    Art. 10
    Raspundere
    Limitele raspunderii Autoritatii contractante fata de contractor, precum si raspunderea contractor, precum si raspunderea Contractorului fata de Autoritatea contractanta sunt prevazute la art. ..... si art. ..... din Conditiile generale ale contractelor de finantare.
    Art. 11
    Rezilierea contractului
    (1) Acest contract poate fi reziliat inainte de expirarea duratei legale.
    (2) Autoritatea contractanta poate rezilia contractul in conditiile prevazute de art. .... din Conditiile generale ale contractelor de finantare precum si in ........... (alte conditii specifice contractului).
    (3) Contractorul poate rezilia contractul in conditiile art. ...... din Conditiile generale ale contractelor de finantare ......... (alte conditii specifice contractului).
    Art. 12
    Prevederi generale si finale
    (1) Achizitiile de lucrari, produse si servicii necesare realizarii proiectului, se efectueaza cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind achizitiile publice.
    (2) Nici o parte nu este considerata ca nu isi respecta sau ca isi incalca obligatiile in cadrul contractului, daca realizarea unor astfel de obligatii este impiedicata de imprejurari de forta majora care apar dupa data intrarii in vigoare a contractului.
    (3) Urmatoarele anexe fac parte integranta din contract:
    - Anexa A: Termenii de referinta (in cazul proiectului prioritar);
    - Anexa B: Activitati si organizare;
    - Anexa C: Lista personalului;
    - Anexa D: Specificatia financiara, devizul de cheltuieli si esalonarea platilor;
    - Anexa E: Conditii generale ale contractelor de finantare.
    (4) In interpretarea si aplicarea prevederilor contractuale, prevaleaza cele cuprinse in "Termenii de referinta" (in cazul proiectului prioritar) si in "Conditiile generale ale contractelor de finantare".
    (5) Toate modificarile la prezentul contract se vor face conform prevederilor art. ..... din Conditiile generale ale contractelor de finantare.
    (6) Prezentul contract este incheiat in doua exemplare avand aceeasi valoare, continand ...... pagini fiecare, inclusiv anexele la acesta.

    NOTA:
    In functie de specificul Contractului de finantare si cu respectarea prevederilor corespunzatoare din Conditiile generale ale contractelor de finantare, in structura modelului de contract pot fi introduse si articole referitoare la:
    - subcontracte;
    - beneficiarul activitatilor ce se realizeaza in cadrul proiectului;
    - regimul eventualelor mijloace fixe achizitionate;
    - verificarea de catre Autoritatea contractanta a activitatilor executate de Contractor in cadrul contractului;
    - penalizari;
    - etc.

    ANEXA A
    la contractul de finantare

    Termeni de referinta (in cazul proiectului prioritar):
    1. Informatii generale:
    a) Beneficiarul/beneficiarii proiectului;
    b) Domenii si grupuri vizate si/sau implicate de proiect;
    e) Situatia actuala a domeniilor, grupurilor respective;
    d) Situatia estimata a domeniilor, grupurilor respective la/dupa finalizarea proiectului;
    e) Programe/proiecte conexe: identificarea si descrierea legaturilor proiectului cu programe/proiecte si activitati in sectorul respectiv, finantate de la bugetul de stat sau din alte surse;
    f) Institutii partenere;
    g) Alte surse de finantare.

    2. Obiectivele proiectului:
    a) Obiectivele generale si rezultate asteptate la finalizarea proiectului;
    b) Obiective specifice ale contractului, adica lista sarcinilor specifice ce urmeaza a fi realizate si activitatile ce vor fi asumate de Contractor; acestea vor fi prezentate fie in ordine cronologica, fie in ordinea importantei.

    3. Ipoteze si riscuri:
    a) Ipoteze privind interventia in proiect;
    b) Riscuri.

    4. Scopul activitatilor:
    a) Prezentare generala: informatii referitoare la proiect, cum sunt:
    - zona geografica ce trebuie acoperita;
    - grupul/grupurile tinta;
    - categoria serviciilor ce urmeaza a fi furnizate.
    b) Activitati specifice:
    - stabilirea si detalierea listei sarcinilor ce urmeaza a fi realizate de Contractor si/sau descrierea activitatii consultantilor/expertilor, in scopul atingerii obiectivelor proiectului; aceste sarcini, activitati vor fi, de asemenea, prezentate in ordinea importantei sau in ordine cronologica;
    - dupa caz, esalonarea termenelor pentru realizarea sarcinilor, activitatilor;
    c) Conducerea proiectului, sarcinile si responsabilitatile Contractorului:
    - criterii de eligibilitate speciala a potentialilor contractori;
    - responsabilitati pentru indeplinirea contractului, finantare, cheltuieli si raportare;
    - modul de cooperare intre Autoritatea contractanta si Contractor.

    5. Termene si logistica:
    a) Perioada de realizare a proiectului: data de incepere si durata;
    b) Localizarea implementarii proiectului.

    6. Cerinte privind planificarea, programarea, monitorizarea si evaluarea implementarii proiectului:
    a) Forma, continutul si frecventa (lunare, trimestriale, alte perioade) elaborarii documentelor de planificare, programare, monitorizare si evaluare;
    b) Procedurile pentru prezentarea si aprobarea acestor documente (inclusiv numarul necesar de exemplare);
    c) Definirea indicatorilor de monitorizare si evaluare;
    d) Alte cerinte.

    7. Necesar de resurse:
    a) Stabilirea necesarului de personal, bunuri, servicii, documentatie, suport logistic, alte contributii financiare (daca este cazul) in scopul asigurarii implementarii corespunzatoare a proiectului si indicarea responsabilitatilor pentru finantarea activitatilor (Autoritatea contractanta, contractorul, alti finantatori);
vor fi furnizate maximum de detalii in special pentru acele resurse care vor fi in responsabilitatea contractorului;
    b) in cazul achizitionarii unor mijloace fixe necesare implementarii proiectului:
    - se precizeaza caracteristicile tehnice ale acestora;
    - achizitionarea se realizeaza in conditiile legii;
    - se specifica destinatia finala a mijloacelor fixe.

    8. Graficul de executie a activitatilor:
    a) Fazele de executie a proiectului;
    b) Corelari necesare.

    ANEXA B
    la contractul de finantare

    Activitati si organizare:

    In cazul proiectului prioritar, aceasta anexa va fi completata de contractor astfel incat sa se raspunda mai complet cerintelor corespunzatoare din Anexa A - Termeni de referinta. (Autoritatea va elabora structura-cadru a modelului anexei B)
    In cazul proiectelor propuse din initiativa organizatiei neguvernamentale, anexa se completeaza de Contractor prin inscrierea detaliata cel putin a datelor si informatiilor necesare a fi prezentate, conform modelului anexei B stabilit de Autoritate.
    Observatie: modelul anexei B poate fi conceput prin preluarea/reformularea unor elemente structurale ale anexei A - Termeni de referinta (anexa proprie numai proiectelor prioritare).

    ANEXA C
    la contractul de finantare

    Lista personalului:

    Se intocmeste sub forma unui tabel continand mai multe coloane intitulate astfel:
    - numele si prenumele;
    - functia in cadrul proiectului;
    - locul de munca actual;
    - functia actuala;
    - varsta;
    - profesia;
    - specializari;
    - experienta.
    Anexa este semnata de reprezentantii legali ai Contractorului.

    ANEXA D
    la contractul de finantare

    Specificatia financiara, devizul de cheltuieli si esalonarea platilor:

    1. Specificatia financiara:
    Contine toate activitatile eligibile necesare realizarii proiectului precizate in ordine cronologica, estimarea costurilor aferente acestora cu detalierea pe faze de executie a proiectului.

                                                                 - mii lei -
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Activitati  | Cheltuieli |       Din care: pe faze de executie          |
|crt.| eligibile   | totale     |                                              |
|    | necesare    |            |                                              |
|    | realizarii  |            |                                              |
|    | proiectului |            |                                              |
|____|_____________|____________|______________________________________________|
|    | 1           | 2          | 3        | 4         | 5         | 6         |
|____|_____________|____________|__________|___________|___________|___________|
|    |             |            |          |           |           |           |
|____|_____________|____________|__________|___________|___________|___________|
|    | TOTAL       |            |          |           |           |           |
|____|_____________|____________|__________|___________|___________|___________|

    NOTA:
    Contractul poate realiza numai acele activitati care sunt acceptate de Autoritatea contractanta ca fiind necesare realizarii proiectului si inscrise in Specificatia financiara. Total col. 2 corespunde Bugetului total al proiectului.

    2. Devizul de cheltuieli:
    Reprezinta transpunerea cheltuielilor prevazute in Specificatia financiara pe structura articolelor de calculatie din Devizul de cheltuieli si detalierea acestora pe surse de finantare:
 ______________________________________________________________________________
|Nr.   |  Articole de  |Cheltuieli|Contributia |Contributia   |Din care |Surse |
|crt.  |  calculatie   |totale    |autoritatii |contractorului|in natura|atrase|
|      |               |          |contractante|              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|      |      1        |     2    |      3     |       4      |     5   |   6  |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|I.    |Total          |          |            |              |         |      |
|      |cheltuieli     |          |            |              |         |      |
|      |directe (1+2)  |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.    |Cheltuieli de  |          |            |              |         |      |
|      |personal       |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.1.  |Cheltuieli cu  |          |            |              |         |      |
|      |salariile      |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.2.  |Contributii    |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.2.1.|CAS            |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.2.2.|CASS           |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.2.3.|Somaj          |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.2.4.|Alte           |          |            |              |         |      |
|      |contributii    |          |            |              |         |      |
|      |conform        |          |            |              |         |      |
|      |reglementarilor|          |            |              |         |      |
|      |in vigoare     |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.3.  |Alte cheltuieli|          |            |              |         |      |
|      |de personal    |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.3.1.|Transport      |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.3.2.|Cazare         |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|1.3.3.|Masa           |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.    |Cheltuieli     |          |            |              |         |      |
|      |materiale si   |          |            |              |         |      |
|      |servicii       |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.1.  |Materiale      |          |            |              |         |      |
|      |consumabile    |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.2.  |Obiecte de     |          |            |              |         |      |
|      |inventar       |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.3.  |Lucrari si     |          |            |              |         |      |
|      |servicii       |          |            |              |         |      |
|      |executate de   |          |            |              |         |      |
|      |terti          |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.3.1.|Reparatii      |          |            |              |         |      |
|      |curente        |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.3.2.|Intretinere si |          |            |              |         |      |
|      |service        |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.3.3.|Software       |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.3.4.|Inchirieri de  |          |            |              |         |      |
|      |bunuri mobile  |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.3.5.|Tiparire,      |          |            |              |         |      |
|      |multiplicare   |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.3.6.|Asistenta de   |          |            |              |         |      |
|      |specialitate,  |          |            |              |         |      |
|      |consultanta    |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|2.3.7.|Alte servicii  |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|II.   |Cheltuieli     |          |            |              |         |      |
|      |indirecte      |          |            |              |         |      |
|      |(regia)        |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|III.  |Dotari         |          |            |              |         |      |
|      |independente   |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|a)    |               |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|b)    |               |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|c)    |               |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|
|IV.   |TOTAL          |          |            |              |         |      |
|      |(IV=I+II+III)  |          |            |              |         |      |
|______|_______________|__________|____________|______________|_________|______|

    Devizul de cheltuieli se intocmeste si pe fazele de executie a proiectului si va fi semnat de reprezentantii Contractorului.

    NOTA:
    - la cap. III "Dotari independente" detalierea se va face pe subgrupele/clasele de mijloace fixe din "Catalogul" aprobat de Hotararea Guvernului nr. 964/1998, acceptate la finantare de Autoritatea contractanta;
    - cheltuielile indirecte se determina potrivit "Precizarilor" aprobate prin Ordinul nr. 1826/2003, emis de ministrul finantelor publice;
    - cheltuielilor de deplasare (masa, cazare, transport) li se aplica prevederile din Hotararea Guvernului nr. 543/1995 (republicata) referitoare la drepturile banesti cuvenite salariatilor institutiilor publice pe perioada deplasarii in tara in interesul serviciului.

    3. Esalonarea platilor
    Este anexa in care se prevede esalonarea platilor pe faze de executie (plati in avans conform legii si plati intermediare) precum si plata finala, in corelare cu graficul planificat de executie a proiectului.
    In termenele prevazute, Autoritatea contractanta si contractorii selectati/contractori ale caror proiecte au fost selectate completeaza si semneaza contractele de finantare, conform modelului de contract de finantare si precizarilor din pachetul de informatii aprobat al programului.
    Contractarea este precedata, de regula, de negocierea contractului de finantare, obligatorie in cazul propunerilor de proiect la care evaluatorii au stabilit ca sunt necesare unele modificari ale propunerii de specialitate si/sau propunerii financiare.

    ANEXA E
    la contractul de finantare

    Conditii generale ale contractelor de finantare

    1. - Prezentele conditiile generale ale contractelor de finantare se aplica contractelor de finantare de servicii si bunuri, incheiate in scopul elaborarii si implementarii, in sistem descentralizat a programelor/proiectelor de stimulare a protectiei speciale a persoanelor cu handicap, finantate integral sau partial de la bugetul de stat, bugetele locale, din credite externe sau contractate de Guvernul Romaniei.
    2. - (1) Termenele limita se stabilesc in contract, fie prin indicarea unei date fixe, fie prin indicarea duratei de la o data de referinta.
    - (2) Termenele limita ce se stabilesc in durata incep sa curga de la inceputul zilei urmatoare datei de referinta in raport cu care se determina aceste termene limita.
    - (3) Daca durata este fixata in zile, termenul limita este sfarsitul ultimei zile calendaristice a perioadei respective.
    - (4) Daca durata este fixata in luni, termenul limita este sfarsitul zilei care are acelasi numar cu ziua din care termenul limita a inceput sa curga sau sfarsitul ultimei zile din ziua respectiva.
    - (5) Daca termenul limita este intr-o zi declarata sarbatoare legala, termenul limita se prelungeste pana la sfarsitul primei zile de lucru urmatoare.
    3. - Autoritatea contractanta va pune la dispozitie contractorului, cat mai curand posibil, orice informatii si/sau documentatii aflate la dispozitia sa, care pot fi relevante pentru realizarea contractului.
    4. - In cazul nerespectarii actelor normative in vigoare de catre contractor sau de catre personalul sau, de catre subcontractori sau de catre personalul acestora ori de catre colaboratorii si consultantii contractorului sau ai subcontractorilor, autoritatea contractanta este absolvita de orice raspundere sau efecte care rezulta din aceasta nerespectare, raspunderea fiind preluata in totalitate de catre contractor.
    5. - (1) Daca nu se prevede altfel prin contract, contractorul incepe activitatea de realizare a contractului in termen de 30 de zile de la data cand acesta intra in vigoare.
    - (2) Daca contractorul nu reuseste sa demareze realizarea contractului in termen de 30 de zile de la intrarea sa in vigoare sau in termenele specificate in contract, autoritatea contractanta poate rezilia contractul.
    6. - Contractorul poate solicita autoritatii contractante o prelungire a perioadei de realizare a contractului sau a unui anumit termen contractual, daca el intarzie sau va intarzia in efectuarea contractului din urmatoarele cauze:
    a) servicii suplimentare fata de contract sau servicii complementare comandate de autoritatea contractanta;
    b) ordine ale autoritatii contractante care afecteaza data finalizarii contractului, altele decat cele care se dau pentru a indrepta erori rezultate din vina contractorului;
    c) neindeplinirea obligatiilor contractuale de catre autoritatea contractanta;
    d) forta majora.
    7.   Contractorul este raspunzator fata de autoritatea contractanta pentru realizarea deplina a tuturor obligatiilor ce decurg din contract si trebuie sa suporte pagubele cauzate autoritatii contractante sau persoanelor carora le au fost aduse deservicii ca urmare a oricarei actiuni sau omisiuni legate de realizarea contractului si care ii sunt imputabile.
    8.   Durata legala incepe de la data la care contractul intra in vigoare. Daca nu se prevede altfel prin contract, acesta intra in vigoare la data cand acesta este semnat de cele doua parti.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 73/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 73 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 73/2004
Ordin 325 2003
pentru modificarea si completarea anexei la Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 313/2001 privind stabilirea Criteriilor pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap
Ordin 18 2002
pentru modificarea si completarea anexei la Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 313/2001 privind stabilirea Criteriilor pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap
Ordin 18 2002
pentru modificarea si completarea anexei la Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 313/2001 privind stabilirea Criteriilor pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap
Ordin 313 2001
privind stabilirea Criteriilor pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap
Ordin 313 2001
privind stabilirea Criteriilor pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap
Hotărârea 696 2001
pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap si administrarea unitatilor finantate in comun de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap si organizatiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protectia speciala a persoanelor cu handicap
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu