ORDIN
Nr. 816 din 19 iunie 2002
pentru aprobarea Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea
adaugata cu drept de deducere pentru livrarile de bunuri si prestarile de
servicii in favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si
reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania,
precum si a personalului acestora
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 478 din 4 iulie 2002
Ministrul finantelor publice,
in temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) lit. k) si alin. (3) din Legea
nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 371 din 1 iunie 2002, precum si ale art. 14 alin.
(1) din Hotararea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata
cu drept de deducere pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii in
favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si
reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania,
precum si a personalului acestora, prevazute in anexa care face parte
integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Certificatele de cota zero a taxei pe valoarea adaugata pentru inchirierea
de spatii misiunilor diplomatice sau personalului acestora, eliberate pana la
data intrarii in vigoare a prezentului ordin, raman valabile pana la expirarea
contractelor in baza carora au fost eliberate.
Art. 3
Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti va lua
masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
NORME
privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere
pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii in favoarea directa a
misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si reprezentantelor internationale
interguvernamentale acreditate in Romania, precum si a personalului acestora
Art. 1
(1) Potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) lit. k) si art. 22 alin. (4)
lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, sunt scutite
de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere livrarile de bunuri si
prestarile de servicii in favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor
consulare si a personalului acestora, cu exceptia cetatenilor romani, pe baza
de reciprocitate. De asemenea, sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata cu
drept de deducere livrarile de bunuri si prestarile de servicii in favoarea
directa a reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in
Romania, precum si a personalului acestora, cu exceptia cetatenilor romani.
(2) Bunurile livrate si serviciile prestate in favoarea directa a
misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si a personalului
acestora, cu exceptia cetatenilor romani, care se scutesc de taxa pe valoarea
adaugata cu drept de deducere, precum si limita plafonului de livrare sau de
prestare de la care se aplica aceasta scutire se stabilesc de Ministerul
Afacerilor Externe, pe baza de reciprocitate acordata misiunilor diplomatice
romane si personalului acestora. Raspunderea pentru verificarea respectarii
conditiilor de reciprocitate revine Directiei protocol din cadrul Ministerului
Afacerilor Externe.
(3) Sunt asimilate taxei pe valoarea adaugata si intra sub incidenta
reciprocitatii impozitele pe consum generale, aplicate misiunilor diplomatice
romane si personalului acestora de catre statele partenere.
Art. 2
Pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii in favoarea
persoanelor mentionate la art. 1 alin. (1), furnizorii si/sau prestatorii au
obligatia sa emita facturi fiscale sau alte documente specifice, aprobate prin
Hotararea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor
comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice
privind intocmirea si utilizarea acestora sau prin ordine ale ministrului
finantelor publice emise in baza Hotararii Guvernului nr. 831/1997, care sa
cuprinda, in mod obligatoriu, denumirea misiunii diplomatice, a oficiului
consular sau a reprezentantei internationale interguvernamentale acreditate in
Romania, respectiv numele persoanei, in cazul personalului acestora, cu
exceptiile prevazute la art. 6 alin. (3) si (4).
Art. 3
Scutirea de taxa pe valoarea adaugata, prevazuta la art. 1 alin. (1), se
realizeaza prin urmatoarele modalitati:
a) prin facturare fara taxa pe valoarea adaugata de catre furnizorii de
bunuri si/sau prestatorii de servicii, in favoarea persoanelor mentionate la
art. 1 alin. (1), pe baza certificatului de scutire de taxa pe valoarea
adaugata eliberat de Directia generala a finantelor publice a municipiului
Bucuresti, conform modelului prezentat in anexa nr. 1, si a legitimatiei
speciale eliberate in acest scop de Ministerul Afacerilor Externe;
b) prin facturarea chiriei fara taxa pe valoarea adaugata de catre
persoanele impozabile care inchiriaza spatii cu destinatia de sediu al
misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare si al reprezentantelor
internationale interguvernamentale acreditate in Romania, resedinte ale sefilor
acestora, precum si locuinte pentru personalul misiunilor diplomatice, al
oficiilor consulare sau al reprezentantelor internationale interguvernamentale
acreditate in Romania, cu exceptia cetatenilor romani, pe baza certificatului
de scutire de taxa pe valoarea adaugata eliberat in acest scop de Directia generala
a finantelor publice a municipiului Bucuresti, conform modelului prezentat in
anexa nr. 3;
c) prin restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si
serviciilor cumparate de persoanele mentionate la art. 1 alin. (1), de catre
Ministerul Finantelor Publice prin Directia generala a finantelor publice a
municipiului Bucuresti, la solicitarea acestora.
Art. 4
(1) Conform prevederilor art. 3 lit. a), certificatul de scutire de taxa pe
valoarea adaugata se elibereaza numai in cazul in care incasarea contravalorii
bunurilor livrate si a serviciilor prestate nu se efectueaza in numerar sau cu
instrumente de plata nenominale. Certificatul se elibereaza la cererea
persoanei impozabile care livreaza bunuri sau presteaza servicii, intocmita potrivit
modelului prezentat in anexa nr. 2, pe baza urmatoarelor documente:
a) copie de pe actul constitutiv;
b) copie de pe certificatul de inregistrare fiscala;
c) copie de pe documentul care atesta calitatea de platitor de taxa pe
valoarea adaugata;
d) dovada dotarii cu aparatura necesara pentru utilizarea cartilor de
credit;
e) declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu se va incasa
contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate in numerar ori cu
instrumente nenominale.
(2) Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti va
comunica Ministerului Afacerilor Externe lista cuprinzand persoanele impozabile
carora li s-au eliberat certificate de scutire de taxa pe valoarea adaugata cu
drept de deducere.
(3) Ministerul Afacerilor Externe elibereaza legitimatii speciale numai in
cazurile de reciprocitate efectiva deplina, fara existenta unor restrictii
sortimentale si plafonari valorice sau cantitative, acordate de statul partener
misiunilor diplomatice romane si personalului acestora.
Art. 5
(1) Certificatul de scutire de taxa pe valoarea adaugata, conform
prevederilor art. 3 lit. b), se elibereaza de catre Directia generala a
finantelor publice a municipiului Bucuresti la cererea persoanelor impozabile
care inchiriaza spatii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si
reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania sau
personalului acestora, cu exceptia cetatenilor romani, potrivit modelului de
cerere prezentat in anexa nr. 4, pe baza urmatoarelor documente:
a) copie de pe actul constitutiv;
b) copie de pe certificatul de inregistrare fiscala;
c) copie de pe documentul care atesta calitatea de platitor de taxa pe
valoarea adaugata;
d) copie autentificata de pe contractul de inchiriere incheiat cu misiunile
diplomatice, oficiile consulare, reprezentantele internationale
interguvernamentale sau cu personalul acestora;
e) avizul Ministerului Afacerilor Externe privind respectarea conditiilor
de reciprocitate pentru inchirierea de spatii, in cazul misiunilor diplomatice,
oficiilor consulare si al personalului acestora.
(2) Cererile de eliberare a certificatelor de scutire de taxa pe valoarea
adaugata se solutioneaza in termen de 15 zile de la data depunerii cererii si
documentelor solicitate. Certificatele sunt valabile de la data de intai a
lunii urmatoare celei in care s-a depus cererea, pe durata de valabilitate a
contractelor de inchiriere care au stat la baza eliberarii lor.
Art. 6
(1) Restituirea taxei pe valoarea adaugata, prevazuta la art. 3 lit. c), se
efectueaza de catre Directia generala a finantelor publice a municipiului
Bucuresti la cererea persoanelor mentionate la art. 1 alin. (1).
(2) Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata, prevazute in
anexele nr. 5 si 6, insotite de documentele in care se consemneaza vanzarile de
bunuri si prestarile de servicii conform art. 2, de documentele care atesta
achitarea contravalorii acestora si de borderourile intocmite in doua
exemplare, se transmit trimestrial, cel mai tarziu pana la finele lunii
urmatoare incheierii trimestrului pentru care se solicita restituirea,
Ministerului Afacerilor Externe de catre misiunile diplomatice, oficiile
consulare si de reprezentantele internationale interguvernamentale acreditate
in Romania.
(3) Pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii efectuate in
mod global pentru nevoile unui imobil cu mai multe apartamente, in care
persoanele mentionate la art. 1 alin. (1) ocupa o parte, cu titlu de proprietar
sau de chirias, documentele pe baza carora se face restituirea sunt
urmatoarele:
a) decontul cuprinzand cheltuielile comune si taxa pe valoarea adaugata,
intocmit de administratorul imobilului, cu indicarea cotei-parti pe care
colocatarul este obligat sa o plateasca, potrivit normelor legale privind
repartizarea cheltuielilor comune pe locatari;
b) chitanta emisa de administratia imobilului, prin care se certifica plata
cheltuielilor comune si a taxei pe valoarea adaugata, rezultata din decont.
(4) Pentru efectuarea restituirii taxei pe valoarea adaugata aferente
carburantilor auto se admit bonurile fiscale emise de aparate de marcat
electronice fiscale, aprobate conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat
electronice fiscale, republicata, daca sunt stampilate si au inscrise denumirea
cumparatorului si numarul de inmatriculare al autovehiculului.
(5) Documentele care insotesc cererile de restituire a taxei pe valoarea
adaugata se depun in copie pentru uzul oficial al misiunilor diplomatice, al
oficiilor consulare si al reprezentantelor internationale interguvernamentale
acreditate in Romania si in original de catre personalul acestora. Pot fi
prezentate in copie documentele pentru bunurile de folosinta indelungata,
prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr. 394/1995 privind obligatiile ce
revin agentilor economici - persoane fizice sau juridice - in comercializarea
produselor de folosinta indelungata, destinate consumatorilor, republicata, cu
modificarile ulterioare.
(6) Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata vor fi justificate
numai cu documente aferente cumpararilor efectuate in trimestrul pentru care se
solicita restituirea taxei pe valoarea adaugata, insotita de documentele care
atesta efectuarea platii contravalorii bunurilor si a serviciilor pana la data
depunerii cererilor, cu exceptia cazurilor in care conditiile de reciprocitate
prevad termene mai mari de 3 luni.
(7) Nedepunerea in termen a documentelor justificative atrage pierderea
dreptului de restituire a taxei pe valoarea adaugata, cu exceptia cazurilor in
care conditiile de reciprocitate prevad termene mai mari de 3 luni. Cererile de
restituire si documentele justificative nedepuse in termen vor fi returnate de
Ministerul Afacerilor Externe celor care le-au transmis.
(8) Borderourile trebuie sa cuprinda:
a) numarul curent;
b) denumirea, numarul si data documentului;
c) valoarea inscrisa in document;
d) valoarea taxei pe valoarea adaugata aferente;
e) totalul valorii inscrise in documente;
f) totalul taxei pe valoarea adaugata.
(9) Sumele trecute in borderourile anexate la cererile de restituire a
taxei pe valoarea adaugata se verifica de Directia protocol din cadrul
Ministerului Afacerilor Externe cu documentele primite. In urma verificarii, pe
borderou se va face mentiunea, sub semnatura, "Confruntat cu documentele
de vanzare".
(10) Dupa verificare Ministerul Afacerilor Externe transmite documentatia
avizata favorabil misiunilor diplomatice, oficiilor consulare sau
reprezentantelor internationale interguvernamentale, care o vor depune la
Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti, pentru restituirea
taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor care indeplinesc
conditiile legale de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata,
prevazuta la art. 1 alin. (1).
(11) Ministerul Afacerilor Externe va comunica Directiei generale a
finantelor publice a municipiului Bucuresti, in termen de 15 zile de la data
publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentelor norme,
lista cuprinzand statele pentru care conditiile de reciprocitate prevad termene
de restituire mai mari de 3 luni. Informatiile respective vor fi actualizate
ori de cate ori intervin modificari in relatiile reciproce dintre state.
(12) Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti
analizeaza cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata si documentele
insotitoare. Verificarea si analiza efectuate urmaresc:
a) ca documentele ce atesta achizitionarea de bunuri si de servicii sa
corespunda formularelor tipizate comune si specifice privind aplicarea taxei pe
valoarea adaugata, prevazute de reglementarile in vigoare, sa se refere la
trimestrul pentru care se solicita restituirea, cu exceptia cazurilor in care
conditiile de reciprocitate prevad termene mai mari de 3 luni, si sa permita
identificarea furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii;
b) specificarea in documentele respective, intr-o coloana distincta, a
sumei reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta valorii bunurilor si
serviciilor achizitionate, precum si existenta dovezii achitarii acestora;
c) existenta avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe;
d) corectitudinea calculelor.
(13) In urma verificarii si analizei se intocmeste o nota in care se
consemneaza numarul si data cererii, rezultatul verificarii si propuneri cu
privire la aprobarea restituirii sau la respingerea cererii de restituire a
taxei pe valoarea adaugata.
(14) Restituirea taxei pe valoarea adaugata se aproba de catre directorul
general al Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti. Pe
baza aprobarii se intocmesc comunicarea catre trezorerie, potrivit modelului
prezentat in anexa nr. 7, precum si comunicarea catre misiunea diplomatica,
oficiul consular sau reprezentanta internationala interguvernamentala
acreditata in Romania privind modul de solutionare a cererii, potrivit
modelului prezentat in anexa nr. 8.
Art. 7
(1) In baza comunicarilor primite trezoreria va intocmi ordine de plata tip
trezorerie pentru fiecare misiune diplomatica, oficiu consular sau
reprezentanta internationala interguvernamentala acreditata in Romania, in care
se va inscrie suma care se restituie. Pe versoul ordinului de plata se vor
mentiona distinct suma care se restituie misiunilor diplomatice, oficiilor
consulare sau reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in
Romania si suma restituita personalului acestora, in cazul in care nu sunt
deschise conturi personale in care sa se faca varsamintele.
(2) Operatiunile de restituire a taxei pe valoarea adaugata se evidentiaza
in contabilitate prin contul 20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adaugata
restituita", deschis la trezoreria statului.
Art. 8
(1) Solutionarea de catre Directia generala a finantelor publice a
municipiului Bucuresti a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata,
conform procedurii prevazute la art. 6 si 7, se face in termen de 30 de zile de
la data depunerii cererii si a documentelor insotitoare, avizate de Ministerul
Afacerilor Externe.
(2) Prin derogare de la termenele de restituire a taxei pe valoarea adaugata
prevazute la art. 6, misiunile diplomatice si oficiile consulare ale statelor
in care exercitiul bugetar se incheie la data de 30 septembrie pot solicita
restituirea taxei pe valoarea adaugata pentru trimestrul III in doua transe,
prin depunerea cererii de restituire si a documentelor insotitoare separat
pentru lunile iulie si august pana la finele lunii septembrie si separat pentru
luna septembrie pana cel tarziu la finele lunii octombrie. Termenul de
solutionare a cererii pentru lunile iulie si august de catre Directia generala
a finantelor publice a municipiului Bucuresti este de 15 zile de la data
depunerii cererii si a documentelor insotitoare, avizate de Ministerul
Afacerilor Externe.
Art. 9
Intra sub incidenta prezentelor norme numai bunurile si serviciile a caror
contravaloare a fost achitata in lei pe teritoriul Romaniei.
Art. 10
Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata, aferente cumpararilor
efectuate in trimestrul II al anului 2002, se solutioneaza conform prezentelor
norme.
Art. 11
Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezentele norme.
ANEXA 1
la norme
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generala a finantelor publice
a municipiului Bucuresti
CERTIFICAT
de scutire de taxa pe valoarea adaugata
Nr. .... din ..........
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) si ale art. 22
alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, se
aplica scutirea de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere persoanei
impozabile ...................................... pentru livrarea de bunuri si
prestarea de servicii in cadrul obiectului de activitate, in favoarea directa a
misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internationale
interguvernamentale acreditate in Romania si a personalului acestora, cu
exceptia cetatenilor romani.
Persoana impozabila ............................ va efectua livrari de bunuri
si prestari de servicii in favoarea directa a ambasadelor, consulatelor
generale, reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in
Romania, precum si a personalului acestora, cu exceptia cetatenilor romani,
fara taxa pe valoarea adaugata, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei
aferente intrarilor, pe baza legitimatiei speciale eliberate de Ministerul
Afacerilor Externe, cu conditia sa nu se incaseze in numerar sau cu instrumente
de plata nenominale contravaloarea bunurilor livrate si a serviciilor prestate.
Prezentul certificat este valabil 12 luni de la data de ..................
.
Director general,
.......................
ANEXA 2
la norme
CERERE
Denumirea persoanei impozabile solicitante ................................
Codul fiscal ..............................................................
Sediul ....................................................................
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) si ale art. 22
alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata,
prin prezenta cerere solicitam eliberarea unui certificat pentru livrarea de
bunuri si prestarea de servicii in cadrul obiectului de activitate, in favoarea
directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor
internationale interguvernamentale acreditate in Romania si a personalului
acestora, cu exceptia cetatenilor romani, fara taxa pe valoarea adaugata si cu
exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrarilor destinate
realizarii acestor operatiuni.
Anexam, conform Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea
adaugata cu drept de deducere pentru livrarile de bunuri si prestarile de
servicii in favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si
reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania,
precum si a personalului acestora, urmatoarele documente:
- copie de pe actul constitutiv;
- copie de pe certificatul de inregistrare fiscala;
- copie de pe documentele care atesta calitatea de platitor de taxa pe
valoarea adaugata a persoanei impozabile;
- dovada dotarii cu aparatura necesara pentru utilizarea cartilor de
credit;
- declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca nu se va incasa in
numerar sau cu instrumente nenominale contravaloarea bunurilor livrate sau a
serviciilor prestate.
Ne obligam sa respectam conditiile stabilite prin normele mentionate mai
sus, referitoare la neincasarea in numerar sau cu instrumente de plata
nenominale si la identificarea beneficiarului bunurilor si serviciilor pe baza
legitimatiei speciale eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.
Semnatura si stampila Data
..................... ..............
ANEXA 3
la norme
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generala a finantelor publice
a municipiului Bucuresti
CERTIFICAT
de scutire de taxa pe valoarea adaugata
Nr. ..... din ............
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) si ale art. 22
alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, se
aplica scutirea de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere persoanei
impozabile ....................................... pentru inchirierea de spatii
misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internationale
interguvernamentale acreditate in Romania sau personalului acestora, cu
exceptia cetatenilor romani, in baza contractelor:
- nr. ...../................., incheiat cu
................................;
- nr. ...../................., incheiat cu
.................................
Persoana impozabila .............................................. va
aplica scutirea de taxa pe valoarea adaugata la facturarea serviciilor
prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea
adaugata aferente achizitiilor de bunuri si servicii destinate realizarii
contractelor prevazute mai sus.
Prezentul certificat este valabil incepand cu data de ................. .
Director general,
...................
ANEXA 4
la norme
CERERE
Denumirea persoanei impozabile solicitante ................................
Codul fiscal ..............................................................
Sediul ....................................................................
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) si ale art. 22
alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata,
prin prezenta cerere solicitam eliberarea unui certificat pentru facturarea
fara taxa pe valoarea adaugata a chiriei aferente spatiilor inchiriate
misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internationale
interguvernamentale acreditate in Romania sau personalului acestora, cu
exceptia cetatenilor romani, in baza contractelor:
- nr. ...../............., incheiat cu
....................................;
- nr. ...../............., incheiat cu ...................................
.
Semnatura si stampila Data
....................... ...............
ANEXA 5
la norme
______________________________________________________________________________
| Numarul de inregistrare | CERERE | Numarul de inregistrare
|
| ............................. | de restituire | ............................
|
| Din data de: ................ | a taxei pe | Din data de: ...............
|
| Loc rezervat pentru | valoarea | Loc rezervat pentru
|
| Ministerul Finantelor Publice | adaugata | Ministerul Afacerilor
Externe|
|_______________________________|_______________|______________________________|
______________________________________________________________________________
| | Denumirea institutiei:
|
| | a) Misiunea diplomatica ...............................................
|
| 1. | b) Oficiul consular ...................................................
|
| | c) Reprezentanta internationala interguvernamentala
|
| | .......................................................................
|
|____|_________________________________________________________________________|
| | Adresa:
|
| 2. | Localitatea ......................., str. .................. nr. .....,
|
| | sectorul ........, codul postal ...........
|
|____|_________________________________________________________________________|
Prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata
platite pentru cumparari de bunuri/prestari de servicii, in baza prevederilor
art. 11 alin. (1) lit. k) si ale art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr.
345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, in suma de ........... lei.
Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x):
_
- factura fiscala |_|
- bon de comanda - chitanta |_|
- alte documente legal aprobate |_|
- documente de plata |_|
- borderou |_|
_
RESTITUIREA ESTE AFERENTA TRIMESTRULUI |_|
Solicitam restituirea in contul nr. ............., deschis la
............., Sucursala ..................... .
Conducatorul institutiei,
.........................
(semnatura si stampila)
______________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE
|
|
|
| Avizam favorabil restituirea T.V.A. in suma de ..................... lei,
|
| fiind indeplinite conditiile de reciprocitate.
|
|
|
| Directorul Directiei protocol, |
|
|
| Semnatura ................... Data ...............
|
| |
| Stampila
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANTELOR PUBLICE
|
|
|
| Aprobam restituirea T.V.A. in suma de ..................... lei.
|
|
|
| Directorul general al Directiei generale
|
| a finantelor publice a municipiului Bucuresti,
|
| |
| Semnatura ................... Data ...............
|
|
|
| Stampila |
|______________________________________________________________________________|
ANEXA 6
la norme
______________________________________________________________________________
| Numarul de inregistrare | CERERE | Numarul de inregistrare
|
| ............................. | de restituire | ............................
|
| Din data de: ................ | a taxei pe | Din data de: ...............
|
| Loc rezervat pentru | valoarea | Loc rezervat pentru
|
| Ministerul Finantelor Publice | adaugata | Ministerul Afacerilor
Externe|
|_______________________________|_______________|______________________________|
______________________________________________________________________________
| Numele si prenumele solicitantului .........................................
|
| Institutia .................................................................
|
| Functia solicitantului .....................................................
|
| Numarul carnetului eliberat de Ministerul Afacerilor Externe ...............
|
| Adresa:
|
| localitatea ........................, str. ...................... nr. .....,
|
| sectorul ................, codul postal .............
|
|______________________________________________________________________________|
Prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata platite
pentru cumparari de bunuri/prestari de servicii, in baza prevederilor art. 11
alin. (1) lit. k) si ale art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002
privind taxa pe valoarea adaugata, in suma de ................... lei.
Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x):
_
- factura fiscala |_|
- bon de comanda - chitanta |_|
- alte documente legal aprobate |_|
- documente de plata |_|
- borderou |_|
_
RESTITUIREA ESTE AFERENTA TRIMESTRULUI |_|
Solicitam restituirea in contul nr. ..............., deschis la
..........., Sucursala ....................... .
Conducatorul institutiei,
.........................
(semnatura si stampila)
______________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE |
|
|
| Avizam favorabil restituirea T.V.A. in suma de ..................... lei,
|
| fiind indeplinite conditiile de reciprocitate.
|
| |
| Directorul Directiei protocol,
|
|
|
| Semnatura ................... Data ...............
|
|
|
| Stampila
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANTELOR PUBLICE
|
| |
| Aprobam restituirea T.V.A. in suma de ..................... lei.
|
|
|
| Directorul general al Directiei generale |
| a finantelor publice a municipiului Bucuresti,
|
|
|
| Semnatura ................... Data ...............
|
|
|
| Stampila
|
|______________________________________________________________________________|
ANEXA 7
la norme
Directia generala a finantelor publice
a municipiului Bucuresti
Compartimentul .................... Nr. ..../.............
Catre
Trezoreria ....................
Va comunicam, ca urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea
adaugata, inregistrata la Directia generala a finantelor publice a municipiului
Bucuresti sub nr. ....../.............., ca s-a aprobat restituirea taxei pe
valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor cumparate de:
a) Misiunea diplomatica/Oficiul consular/Reprezentanta internationala
interguvernamentala ...................................;
b) personal al ....................................,
in suma de:
a) ....................... lei;
b) ....................... lei.
Va rugam ca sumele de mai sus sa fie restituite prin virament in contul
....................................... nr. ..............., deschis la Banca
(institutiei sau al persoanei)
............................., Sucursala/Filiala/Agentia .................... .
Alaturat va remitem cererea de restituire aprobata, pe baza careia va rugam
sa efectuati viramentul.
Sef compartiment,
....................
ANEXA 8
la norme
Directia generala a finantelor publice
a municipiului Bucuresti
Nr. ..../.............
Catre ....................
Prin prezenta va comunicam, ca urmare a cererii de restituire a taxei pe
valoarea adaugata, inregistrata la Directia generala a finantelor publice a
municipiului Bucuresti sub nr. ......./.........., ca vi s-a aprobat
restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor
cumparate pentru:
a) Misiunea diplomatica/Oficiul consular/Reprezentanta internationala
interguvernamentala ....................................................;
b) personal al Misiunii diplomatice/Oficiului consular/Reprezentantei
internationale interguvernamentale .....................................,
urmand ca plata sa se efectueze prin virament in contul
................................ nr. ................., deschis la Banca
(institutiei sau al persoanei)
......................, Sucursala/Filiala/Agentia ........................... .
Sumele aferente sunt:
a) .................... lei;
b) .................... lei.
Director general,
...................