Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 868 din 30 septembrie 2009

privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de sanatate în anul 2009

ACT EMIS DE: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 662 din 5 octombrie 2009



Văzând Referatul de aprobare nr. I.B. 8.454/2009 al Direcţiei generale de sănătate publică, asistenţă medicală şi programe din cadrul Ministerului Sănătăţii şi nr. I.P. 4.462/2009 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

având în vedere:

- titlul II din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

- Hotărârea Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naţionale de sănătate în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordonanţa Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009,

în temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

Art. I. - Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate în anul 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211 şi 211 bis din 1 aprilie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.  In anexa nr. 1 secţiunea A, la articolul 1 punctul I „Programele naţionale privind bolile transmisibile" subpunctul 2 „Programul naţional de boli transmisibile (infecţie HIV/SIDA, tuberculoză, infecţii cu transmitere sexuală şi alte boli transmisibile prioritare)", după subpunctul 2.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.5, cu următorul cuprins:

„2.5. Subprogramul naţional de intervenţie în pandemia de gripă;".

2. In anexa nr. 1 secţiunea A, articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 16. - (1) Pentru realizarea unor obiective şi activităţi cuprinse în programele naţionale de sănătate, Ministerul Sănătăţii încheie contracte de servicii pentru depozitarea, conservarea şi eliberarea produselor achiziţionate prin licitaţii la nivel naţional, a produselor primite ca donaţie/sponsorizare, precum şi a produselor necesare profilaxiei şi tratamentului infecţiei umane cu noul virus gripal A/H1/N1, prin negociere cu Compania Naţională «Unifarm» - S.A., cu respectarea obiectului de activitate al acesteia prevăzut în statutul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 892/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale «UNIFARM» - S.A.

(2)   Pentru asigurarea stocurilor de vaccin pandemic necesare pentru prevenirea îmbolnăvirilor în masă determinate de pandemia de gripă, Ministerul Sănătăţii încheie contract de prestări servicii cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie «Cantacuzino» pentru finanţarea cheltuielilor ocazionate de producerea vaccinului pandemic.

(3)  Pentru realizarea unor obiective şi activităţi cuprinse în programele naţionale de sănătate, unităţile sanitare cu paturi transferate către autorităţile administraţiei publice locale încheie contracte de prestări servicii cu direcţiile de sănătate publică, utilizând sume din bugetul Ministerului Sănătăţii alocate acestor instituţii publice pentru cheltuieli materiale - bunuri şi servicii; modelul contractului de prestări servicii se va aproba prin ordin al ministrului sănătăţii."

3. In anexa nr. 1 secţiunea A, la articolul 20 alineatul (1), litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,k) analizează modul de derulare a programului naţional de sănătate cu scop curativ finanţat din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, pe baza indicatorilor specifici, datelor şi analizelor trimestriale transmise de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, în primele 20 de zile ale lunii următoare încheierii trimestrului."

4. In anexa nr. 1 secţiunea A, la articolul 21, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,b) transmit Direcţiei generale de sănătate publică, asistenţă medicală şi programe, în primele 20 de zile calendaristice ale lunii curente pentru luna precedentă, respectiv în primele 20 de zile calendaristice după încheierea trimestrului pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuţi în cadrul programelor naţionale de sănătate, centralizaţi în conformitate cu prevederile lit. a);".

5. In anexa nr. 1 secţiunea A, la articolul 22, litera I) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,l) să transmită lunar Direcţiei generale buget şi credite externe, în primele 20 de zile calendaristice ale lunii curente pentru luna precedentă, execuţia bugetară a bugetului aprobat pentru programele naţionale de sănătate derulate;".

6. In anexa nr. 1 secţiunea B, la articolul 4, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,b) asigurarea serviciilor de supleere renală, inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii medicale paraclinice specifice, transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la şi la domiciliul pacienţilor şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor."

7. In anexa nr. 1 secţiunea B, articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - Sumele aferente programelor naţionale de sănătate pentru care achiziţia medicamentelor şi/sau materialelor sanitare nu se realizează prin licitaţie publică deschisă organizată la nivel naţional, precum şi sumele aferente programelor naţionale de sănătate pentru care achiziţia medicamentelor şi/sau materialelor sanitare se realizează prin licitaţie publică deschisă organizată la nivel naţional până la finalizarea procedurii de achiziţie publică deschisă se alocă unităţilor sanitare în baza contractelor încheiate, distinct, între casele de asigurări de sănătate şi unităţile sanitare prin care se derulează programele, precum şi între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi furnizorii de servicii medicale de dializă, respectiv centrele-pilot şi/sau alţi furnizori privaţi de astfel de servicii medicale, autorizaţi şi evaluaţi."

8. In anexa nr. 1 secţiunea B, articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 14. - Sumele aferente programelor sunt cuprinse în contractele încheiate, distinct, între casele de asigurări de sănătate şi unităţile sanitare/farmaciile cu circuit deschis prin care se derulează programele, între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi furnizorii de servicii medicale de dializă, respectiv centrele-pilot şi/sau alţi furnizori privaţi de servicii medicale de dializă, autorizaţi de Ministerul Sănătăţii pentru servicii de hemodializă: hemodializă convenţională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line şi pentru servicii de dializă peritoneală: continuă sau automată, precum şi între casele de asigurări de sănătate şi ofertanţii desemnaţi câştigători ai procedurilor de achiziţie publică organizate la nivel naţional, în condiţiile legii."

9. In anexa nr. 1 secţiunea B, articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 16. - Contractele încheiate între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi furnizorii de servicii medicale de dializă, respectiv centrele-pilot şi/sau alţi furnizori privaţi de astfel de servicii medicale, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, se realizează în limita numărului de bolnavi prevăzut în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică şi a fondurilor aprobate cu această destinaţie prin buget pentru anul 2009. In situaţia în care o unitate sanitară este inclusă în program pe parcursul derulării acestuia, contractul cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate se poate încheia numai prin preluarea bolnavilor existenţi în program de la alte unităţi sanitare."

10. In anexa nr. 1 secţiunea B, articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 24. - Decontarea serviciilor de hemodializă convenţională, hemodiafiltrare intermitentă on-line, dializă peritoneală continuă şi dializă peritoneală automată în sistem ambulatoriu, furnizate de unităţile sanitare care derulează Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică, cuprinse în anexa nr. 2 lit. B pct. 10, se realizează în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 560/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializă şi dializă peritoneală în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat, câştigători ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot şi alţi furnizori privaţi de servicii medicale de hemodializă şi dializă peritoneală, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, la un tarif de 472 lei pentru şedinţa de hemodializă convenţională, la un tarif/şedinţă de hemodiafiltrare intermitentă on-line de 536 lei, la tariful de 50.800 lei/an pentru un bolnav cu dializă peritoneală continuă şi la tariful de 63.500 lei/an pentru un bolnav cu dializă peritoneală automată. Contractarea cu furnizorii privaţi de servicii de medicale de hemodializă şi dializă peritoneală, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, se realizează pe baza modelului de contract încheiat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu centrele-pilot, aprobat prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate."

11. In anexa nr. 1 secţiunea B, articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 25. - Unităţile sanitare prin care se derulează programe în baza contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate prezintă acestora, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii următoare, indicatorii specifici programelor realizaţi în luna anterioară şi documente justificative cu privire la sumele achitate, conform copiei ordinului de plată (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice aprovizionate pentru luna precedentă, cererea justificativă, însoţită de copia de pe factura emisă de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice aprovizionării pentru luna în curs, precum şi prescripţiile medicale în baza cărora s-au eliberat medicamentele specifice pentru tratamentul în ambulatoriu."

12. In anexa nr. 1 secţiunea B, la articolul 32, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,f) transmit caselor de asigurări de sănătate raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii fizici şi de eficienţă, precum şi valoarea medicamentelor şi a materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, valoarea serviciilor de supleere renală, corespunzătoare programelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate;".

13. In anexa nr. 1 secţiunea B, la articolul 33, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,c) raportează Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, lunar, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, în primele 15 zile lucrătoare ale lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, sumele alocate de acestea pentru fiecare program de sănătate, sumele utilizate de unităţile sanitare şi farmaciile cu circuit deschis care derulează programe, precum şi indicatorii fizici şi de eficienţă realizaţi, conform machetelor prevăzute la art. 9;".

14. In anexa nr. 1 secţiunea B, la articolul 34, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,e) transmite trimestrial, în primele 20 de zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii trimestrului, Direcţiei generale de sănătate publică, asistenţă medicală şi programe din cadrul Ministerului Sănătăţii indicatorii fizici şi de eficienţă realizaţi pentru fiecare program de sănătate de evaluare, profilactic şi cu scop curativ;".

15. In anexa nr. 2, la litera A „Programe naţionale de sănătate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii", tabelul se modifică şi va avea următorul cuprins:

                                                                                                                                                                                                                 „Mii lei

Denumire program

Buget de stat

Venituri proprii

Buget total

din care: transfer FNUASS

I. PROGRAMELE NAŢIONALE PRIVIND BOLILE TRANSMISIBILE, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

67.922 67.922

251.344 251.344

319.266 319.266

II. PROGRAMELE NAŢIONALE PRIVIND BOLILE NETRANSMISIBILE, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

298.547 298.547

598.481 598.481

897.028 897.028

741.319 741.319

III. PROGRAMUL NAŢIONAL DE DEPISTARE PRECOCE ACTIVĂ A AFECŢIUNILOR ONCOLOGICE, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

0

0

55.966 55.966

55.966 55.966

54.134 54.134

IV PROGRAMUL NAŢIONAL DE PROMOVARE A SĂNĂTĂŢII Şl EDUCAŢIE PENTRU SANATATE, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

10.607 10.607

0

0

10.607 10.607

V PROGRAMUL NAŢIONAL DE SĂNĂTATE A FEMEII Şl COPILULUI, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

26.405 26.405

8.277

8.277

34.682 34.682

VI. PROGRAM NAŢIONAL DE ADMINISTRAŢIE SANITARĂ, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

200

200

2.300

2.300

2.500

2.500

VII. PROGRAMUL NAŢIONAL DE TRATAMENT ÎN STRĂINĂTATE, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

19.036 19.036

19.036 19.036

VIII. PROGRAMUL PENTRU COMPENSAREA CU 90% A PRETULUI DE

REFERINŢĂ AL MEDICAMENTELOR, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

0

0

75.000 75.000

75.000 75.000

75.000 75.000

IX. PROGRAMUL NAŢIONAL DE ASISTENŢĂ MEDICALĂ COMUNITARĂ Şl ACŢIUNI PENTRU SANATATE, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

20.951 21.951

820

820

21.771 21.771

X. PROGRAMUL NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A POPULAŢIEI ÎN ASISTENTA MEDICALA PRIMARA, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

0

0

12.523 12.523

12.523 12.523

12.523 12.523

DATORII 2008

19.490

19.490

TOTAL PROGRAME NAŢIONALE DE SĂNĂTATE, din care:

Credite de angajament

Credite bugetare

463.158 463.158

1.004.711 1.004.711

1.467.869 1.467.869

882.976 882.976"

16. In anexa nr. 2 litera A titlul I „Programele naţionale privind bolile transmisibile" punctul 1 „Programul naţional de imunizare (PNI)", la litera d), după subpunctul 10 se introduce un nou subpunct, subpunctul 11, cu următorul cuprins:

„11. pentru desfăşurarea campaniilor de vaccinare şcolare, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti încheie contracte de prestări servicii cu unităţile sau instituţiile aflate în subordinea autorităţilor publice locale."

17.  In anexa nr. 2 litera A titlul I, la punctul 1, partea introductivă a literei e) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,e) Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul asistenţei medicale primare şi maternităţi, din sistemul public şi privat:".

18. In anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 2 „Programul naţional de boli transmisibile (infecţie HIV, tuberculoză, infecţii cu transmitere sexuală şi alte boli transmisibile prioritare)", la subpunctul 2.2 „Subprogramul de supraveghere şi control al infecţiei HIV", după subtitlul „Unităţi care derulează subprogramul" se introduce un nou subtitlu, „Natura cheltuielilor", cu următorul cuprins:

„Natura cheltuielilor:

Capitolul «Bunuri şi servicii»:

- teste HIV rapide şi ELISA, eprubete, vacuumtainere cu ace, criotuburi, vată, alcool sanitar, mănuşi, recipiente pentru colectare seringi şi ace folosite, recipiente pentru depozitare - transport de probe, substanţe dezinfectante, consumabile şi dotări cu mică valoare pentru sistemul informaţional şi informatic, servicii de întreţinere şi exploatare dotări pentru comunicare-informare, prestări servicii tipografie pentru editare şi tipărire de ghiduri şi buletine informative, prestări servicii pentru organizare instruiri metodologice şi cursuri de scurtă durată, plata pentru examenele de confirmare în laboratoarele de referinţă (Institutul «Cantacuzino», INBI «Matei Balş»)."

19. In anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 2 subpunctul 2.3 „Subprogramul de supraveghere şi control al tuberculozei", la litera d), după subpunctul 6 se introduce un nou subpunct, subpunctul 7, cu următorul cuprins:

„7. asigură şi distribuie maternităţilor din sistemul public şi privat necesarul de seringi pentru vaccinul BCG ( vaccin de tip Calmette Guerrin)."

20. In anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 2, la subpunctul 2.3, subtitlul „Natura cheltuielilor" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Natura cheltuielilor:

Capitolul «Bunuri şi servicii» şi capitolul «Transferuri»: - PPD, seringi de unică utilizare cu ac, vată, alcool sanitar, mănuşi, recipiente pentru colectare seringi folosite.

•  medicamente pentru chimioprofilaxie, filme radiologice, soluţie revelator, tipărire formulare tipizate şi materiale informative pentru instruiri metodologice, reactivi, dezinfectanţi, materiale de protecţie, combustibil, consumabile, reactivi şi soluţii pentru laboratorul de bacteriologie (pentru examen microscopic, cultura - medii solide şi lichide pentru diagnostic precoce şi antibiograme pentru medicamente de linia I şi a II-a pentru decelare a cazurilor de chimiorezistenţă), materiale necesare pentru metode de detecţie rapidă a infecţiei cu Mycobacterium tuberculosis (teste de tip IGRA- Quantiferon Gold) etc;

•  cheltuieli derivate din procurarea de materiale necesare prevenirii transmiterii infecţiilor (materiale de protecţie, dezinfectanţi, detergenţi, măşti, mănuşi, mică aparatură etc);

• cheltuieli derivate din folosirea şi întreţinerea mijloacelor de transport special destinate efectuării activităţilor în cadrul programului (transport contact, suspecţi, materiale biologice, medicamente în mediul rural, medici în cadrul programului de supervizare-combustibili, asigurări auto, revizii tehnice etc);

•  cheltuieli rezultate din funcţionarea Unităţii Centrale de Coordonare a Programului şi din activităţi de monitorizare a derulării programului (cheltuieli de transport, delegaţii, procurare sau editare materiale de educaţie sanitară);

• cheltuieli rezultate din activităţi în cadrul programului de IEC (informare, educare, comunicare) - materiale sanitare educative, birotică, consumabile etc;

• cheltuieli rezultate din activităţi de formare a personalului, dezvoltarea resurselor umane (participare la cursuri de perfecţionare, simpozioane, mese rotunde);

•   identificarea prevalentei TB - HIV: testarea HIV a bolnavilor cu TB (teste HIV pentru bolnavii de TB);

•  cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, determinată sau cu timp parţial de muncă, potrivit legii, pentru activităţi prevăzute în cadrul programului."

21.   In anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 2, după subpunctul 2.4 „Subprogramul de supraveghere şi control al bolilor cu transmitere sexuală" se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.5, cu următorul cuprins:

„2.5. Subprogramul naţional de intervenţie în pandemia de gripă

Coordonare tehnică: Direcţia generală de sănătate publică, asistenţă medicală şi programe

Obiective: Asigurarea stocurilor de medicamente, vaccin pandemic, substanţe dezinfectante şi măşti de protecţie în scopul reducerii impactului pandemiei cu noul subtip A/H1N1

Activităţi:

a) Activităţi derulate la nivelul Ministerului Sănătăţii:

-  achiziţionarea, depozitarea şi distribuirea produselor (medicamente antivirale, vaccinuri, seruri) necesare prevenirii îmbolnăvirilor în masă determinate de epidemii şi pandemii;

-   finanţarea producţiei de vaccin gripal cu tulpina pandemică, pe baza unui contract de prestări servicii încheiat cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie «Cantacuzino»;

- eliberarea medicamentelor antivirale şi a vaccinului gripal cu tulpina pandemică se va realiza prin ordin al ministrului sănătăţii, emis la propunerea Comitetului de coordonare al Ministerului Sănătăţii fundamentată pe baza necesarului transmis de ISP Bucureşti şi INBI «Matei Balş».

b) Activităţi derulate la nivelul Institutului de Sănătate Publică Bucureşti:

- achiziţionarea, depozitarea şi distribuirea produselor de substanţe dezinfectante şi măşti de protecţie pentru personalul medical şi personalul din serviciile publice care are contact apropiat cu un număr mare de persoane;

- fundamentarea repartiţiilor pentru medicamente antivirale, vaccinuri, dezinfectante şi echipamente de protecţie personală şi transmiterea DGSPAMP din cadrul Ministerului Sănătăţii în vederea elaborării ordinului de distribuire către beneficiarii finali;

-  coordonarea activităţilor de vaccinare a persoanelor eligibile, monitorizarea reacţiilor adverse postvaccinare indezirabile (RAPI) şi raportarea către Ministerul Sănătăţii a gradului de acoperire vaccinală.

c)  Activităţi derulate la nivelul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie «Cantacuzino»:

- asigurarea diagnosticului microbiologic sau confirmarea diagnosticului etiologic pentru gripa A/H1N1;

- asigurarea producţiei de vaccin pandemic şi livrarea către Ministerul Sănătăţii, până la data de 15 decembrie 2009, pe baza contractului de prestări servicii;

- respectarea termenelor de îndeplinire şi raportarea fazelor procesului de producţie a vaccinului pandemic către Ministerul Sănătăţii, cu fundamentarea cheltuielilor aferente fiecărei faze de producţie;

d) Activităţi derulate la nivelul reţelei de boli infecţioase:

d1) Institutul Naţional de Boli Infecţioase «Matei Balş»:

- coordonarea reţelei de boli infecţioase pentru asigurarea managementului cazurilor suspecte sau confirmate de gripă A/H1N1;

-  solicitarea către Ministerul Sănătăţii a eliberării de medicamente antivirale, măşti de protecţie şi substanţe dezinfectante în funcţie de necesarul unităţilor sanitare din reţeaua de boli infecţioase;

-  administrarea medicamentelor antivirale şi raportarea către DGSPAMP din cadrul Ministerului Sănătăţii şi ANM a reacţiilor adverse asociate cu administrarea acestora.

d2) Unităţile sanitare cu paturi din reţeaua de boli infecţioase:

-  asigurarea managementului de caz pentru pacienţii suspecţi sau confirmaţi de gripă A/H1N1;

-  administrarea medicamentelor antivirale şi raportarea către Institutul Naţional de Boli Infecţioase «Matei Balş» a reacţiilor adverse asociate cu administrarea acestora.

e) Activităţi derulate la nivelul serviciilor/birourilor de epidemiologie din direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti:

- asigurarea preluării şi, după caz, a transportului vaccinurilor, medicamentelor antivirale, echipamentelor de protecţie personală şi substanţelor dezinfectante de la nivelul depozitului central, depozitarea şi distribuţia acestor produse către furnizorii de servicii medicale;

- organizarea şi coordonarea activităţilor de vaccinare a persoanelor eligibile la nivel judeţean.

 Indicatori de evaluare:

a) Indicatori fizici:

- număr doze de vaccin pandemic achiziţionate centralizat* - 5.000.000 doze

- număr cutii de medicamente antivirale achiziţionate centralizat* - 1.375.000 cutii

- cantitatea de substanţe dezinfectante achiziţionată (litri)** - 500.000

- număr de măşti de protecţie** - 2.000.000 (FFP2)

- număr de măşti de protecţie** - 40.000.000 (FFP1)

b) Indicatori de eficienţă:

- cost mediu/doză vaccin pandemic achiziţionat centralizat* = 4,22 lei

- cost mediu/cutie medicament antiviral achiziţionat centralizat* = 57,45 lei

- cost mediu/litru substanţe dezinfectante achiziţionat = 20,23 lei

- cost mediu/mască de protecţie achiziţionată = 0,48 lei

c) Indicatori de rezultate - anual:

- gradul de acoperire vaccinală = 35%

Unităţi care derulează programul:

- Ministerul Sănătăţii - Direcţia generală de sănătate publică, asistenţă medicală şi programe

- Institutul de Sănătate Publică Bucureşti

- direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti

- Institutul Naţional de Boli Infecţioase «Matei Balş»

- Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie «Cantacuzino»

- cabinete de medicină de familie, cabinetele medicale din unităţile de învăţământ, maternităţi

- unităţi sanitare cu paturi

- Natura cheltuielilor:

• capitolul «bunuri şi servicii»: medicamente antivirale, vaccin pandemic, seruri, echipamente de protecţie personală şi substanţe dezinfectante

•   servicii: plata producţiei de vaccin gripal cu tulpina pandemică."

22. In anexa nr. 2 litera A titlul I, la punctul 3 „Programul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor nosocomiale (IN)", după subtitlul „Unităţile care derulează programul" se introduce un nou subtitlu, „Natura cheltuielilor", cu următorul cuprins:

„Natura cheltuielilor:

Capitolul «Bunuri şi servicii»: plăci Petri, reactivi medii de cultură, tampoane, eprubete, vacutainere cu ace, criotuburi, vată, alcool sanitar, echipamente de unică utilizare pentru personal (halate, măşti, mănuşi etc), recipiente pentru colectare deşeuri cu potenţial infecţios, precum şi deşeuri tăietoare înţepătoare, recipiente de transport probe, dezinfectanţi şi produse de curăţenie, consumabile şi dotări cu mică valoare pentru sistemul informaţional şi informatic, servicii de întreţinere, exploatare dotări pentru comunicare-informare, elaborare materiale tipărite, ghiduri, prestări servicii, organizare instruiri metodologice şi cursuri scurtă durată, prestări servicii tipografie pentru editare şi tipărire ghiduri, materiale informative, deplasări, plata serviciilor efectuate de către laboratoarele de referinţă, confirmarea diagnosticului etiologic şi antibioticorezistenţei efectuate de către laboratoarele de referinţă, controlul extern al calităţii, precum şi studii care aduc argumente necesare fundamentării derulării programului."

23. In anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 4 „Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţă şi muncă" litera A „Acţiuni derulate la nivelul institutelor de sănătate publică Bucureşti, Cluj, laşi, Timişoara şi a centrelor de sănătate publică Târgu Mureş şi Sibiu", la obiectivul 3, după subpunctul 3.1.9 se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.1.10, cu următorul cuprins:

„3.1.10. Protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor prin reducerea consumului de sare - evaluarea concentraţiei de sare din produsele alimentare".

24.  In anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 4 litera B „Activităţi derulate la nivelul Direcţiilor de Sănătate Publică judeţene şi a municipiului Bucureşti", la obiectivul 2, după subpunctul 2.5 se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.6, cu următorul cuprins:

„2.6. Asigurarea participării la instruiri periodice a personalului din cadrul direcţiilor de sănătate publică".

25.  In anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 4 litera B, la obiectivul 3, după subpunctul 3.10 se introduc două noi subpuncte, subpunctele 3.11 şi 3.12, cu următorul cuprins:

„3.11. Cunoaşterea stării de nutriţie a populaţiei

3.12. Protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor prin reducerea consumului de sare - evaluarea concentraţiei de sare din produsele alimentare".

26. In anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 4, după subtitlul „Unităţi care derulează programul" se introduce un nou subtitlu, „Natura cheltuielilor", cu următorul cuprins:

„Natura cheltuielilor:

Capitolul «Bunuri şi servicii»: furnituri de birou, materiale pentru curăţenie, materiale şi prestări de servicii cu caracter funcţional - tipărire sinteze şi rapoarte, ghiduri, multiplicare materiale, diseminare materiale, contracte măsurători, achiziţionare date meteorologice, achiziţionare de date statistice, alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare - service echipamente de laborator (apă, radiaţii, chimie alimentară, pneumologie), reparaţii aparatură, achiziţionare piese, materiale sanitare, reactivi, dezinfectanţi, uniforme şi echipament - halate şi echipamente de protecţie speciale radiaţii, deplasări interne, materiale de laborator, cărţi, publicaţii şi materiale documentare - STAS, documentaţie specifică, norme, consultanţă şi expertiză, pregătire profesională, studii şi cercetări."

27. In anexa nr. 2 litera A titlul II „Programele naţionale privind bolile netransmisibile" punctul 5 „Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umană", subtitlul „Unităţi care derulează programul" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Unităţi care derulează programul:

• Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant Cardiac Târgu Mureş, Laboratorul clinic de imunologie transplant;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş, Secţia clinică de hematologie şi transplant celule stern, Clinica ATI, Secţia clinică de ortopedie - traumatologie nr. 1, coordonare transplant;

• Institutul Clinic Fundeni - Centrul de Chirurgie Urologică şi Transplant Renal, Centrul de Hematologie şi Transplant Medular, Clinica ATI, Laboratorul de diagnostic, biologie moleculară, imunologie HLA şi virusologie;

* Se raportează de MS.

** Se raportează de ISP Bucureşti.

• Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti - Secţia de chirurgie cardiovasculară, Clinica ATI, Secţia clinică de chirurgie plastică - microchirurgie reconstructivă;

• Serviciul de Ambulanţă al Municipiului Bucureşti - coordonare transplant;

• Spitalul Clinic de Urgenţă «Bagdasar-Arseni» Bucureşti, Secţia ATI, Secţia clinică de chirurgie plastică - microchirurgie reconstructivă;

• Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii «Grigore Alexandrescu» Bucureşti, Secţia clinică de chirurgie plastică - microchirurgie reconstructivă;

• Spitalul Clinic de Urgenţă de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri Bucureşti - Clinica de chirurgie plastică - microchirurgie reconstructivă I arşi;

• Spitalul Clinic Colentina - Secţia de ortopedie - traumatologie;

• Spitalul Clinic de Ortopedie - Traumatologie şi TBC Osteoarticular «Foişor» Bucureşti;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă nr. 1 Cluj-Napoca, Secţia ATI;

• Spitalul Clinic de Recuperare Cluj - Secţia clinică de chirurgie plastică - microchirurgie reconstructivă;

• Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii «Louis Ţurcanu» Timişoara;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă nr. 1 Timişoara - Centrul Regional de Imunologie şi Transplant, Clinica ATI, Centrul de Hemodializă şi Transplant Renal, Coordonare Transplant, Secţia clinică de chirurgie plastică - microchirurgie reconstructivă - Casa Austria;

• Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca, Laboratorul clinic de analize medicale şi imunologie, coordonare transplant;

• Spitalul Clinic Judeţean Constanţa, Clinica chirurgie, coordonare transplant, Clinica ATI, Secţia clinică de chirurgie plastică - microchirurgie reconstructivă;

• Spitalul Clinic de Urgenţă «Sf. Spiridon» laşi, Laboratorul de imunologie şi genetică, Clinica ATI, coordonare transplant;

• Spitalul Clinic «CI. Parhon» laşi, Clinica urologie;

• Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională «Prof. Dr. C.T. Nicolau» Bucureşti;

• Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, Secţia ATI;

• Spitalul Judeţean de Urgenţă Bistriţa, Secţia ATI;

• Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti, Secţia ATI;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă nr. 1 Craiova, Secţia ATI, coordonare transplant;

• Spitalul Judeţean de Urgenţă Braşov, Secţia ATI, coordonare transplant;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea, Secţia ATI, coordonare transplant;

• Institutul Clinic de Boli Digestive şi Transplant Hepatic Fundeni (în condiţiile îndeplinirii prevederilor legale referitoare la autorizarea şi acreditarea unităţilor sanitare publice pentru efectuarea prelevării şi transplantului de organe, ţesuturi şi celule de origine umană)."

28. In anexa nr. 2 litera A titlul II punctul 6 „Programul naţional de diagnostic şi tratament cu ajutorul aparaturii de înaltă performanţă", la subpunctul 6.3 „Subprogramul de utilizare a suturilor mecanice în chirurgia generală", subtitlul „Unităţile care derulează subprogramul" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Unităţi care derulează subprogramul:

- Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti;

- Institutul Clinic Fundeni Bucureşti;

- Spitalul Clinic de Urgenţă «Sf. Pantelimon» Bucureşti;

- Spitalul Clinic de Urgenţă «Bagdasar-Arseni» Bucureşti."

29. In anexa nr. 2 litera A titlul II punctul 6, la subpunctul 6.4 „Subprogram de utilizare a plaselor sintetice în chirurgia parietală abdominală deschisă şi laparoscopică", subtitlul „Unităţile care derulează subprogramul" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Unităţi care derulează subprogramul:

- Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti;

- Institutul Clinic Fundeni Bucureşti;

- Spitalul Clinic de Urgenţă «Sf. Pantelimon» Bucureşti;

- Spitalul Clinic de Urgenţă «Bagdasar-Arseni» Bucureşti."

30. In anexa nr. 2 litera A titlul II punctul 8 „Programul naţional de diagnostic şi tratament pentru boli rare şi sepsis sever", la subpunctul 2 „Boli neurologice degenerative/ inflamatorii", subtitlul „Unităţi prin care se derulează" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Unităţi prin care se derulează programul:

- Secţii/compartimente de specialitate neurologie din:

• Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti;

• Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti;

• Institutul Clinic Fundeni;

• Spitalul Clinic de Urgenţă «Prof. Dr. N. Oblu» laşi;

• Spitalul de Recuperare laşi;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş."

31. In anexa nr. 2 litera A titlul II punctul 8, la subpunctul 3 „Miastenia gravis", subtitlul „Unităţi prin care se derulează" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Unităţi prin care se derulează programul:

- Secţii/compartimente de specialitate neurologie din:

• Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti;

• Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti;

• Institutul Clinic Fundeni Bucureşti;

• Spitalul Clinic de Urgenţă «Prof. Dr. N. Oblu» laşi;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca;

• Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş."

32. In anexa nr. 2 litera A titlul IV „Programul naţional de promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate", la punctul 4 „Subprogramul de prevenire şi combatere a consumului de tutun", subtitlul „Indicatori de evaluare" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Indicatori de evaluare:

a) indicatori fizici:

- număr total de persoane care au beneficiat de asistenţă în vederea renunţării la fumat: 25.000;

- număr total de persoane care au beneficiat de tratament medicamentos în vederea renunţării la fumat: 23.000;

-  număr total de persoane care apelează linia telefonică gratuită: 2.000;

- număr total de studii: 2;

b) indicatori de eficienţă:

-  cost mediu/persoană care a beneficiat de asistenţă în vederea renunţării la fumat: 320 lei/persoană;

- cost mediu/studiu de evaluare: 100.000 lei;".

33. In anexa nr. 2, la litera B „Programe naţionale de sănătate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări de sănătate", tabelul se modifică şi va avea următorul cuprins:

                                                                                                                                                                                                                     Mii lei

Denumire program

Program an 2009, din care:

Transferuri

din bugetul

Ministerului

Sănătăţii

I. programul naţional cu scop curativ, din care:

2.114.560

736.819

Programul naţional de boli transmisibile, din care:

155.000

0

- Subprogramul de tratament şi monitorizare a persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere

140.071

0

- Subprogramul de tratament al bolnavilor cu tuberculoză

14.929

0

Programul naţional de boli cardiovasculare

51.500

1.500

Programul naţional de oncologie

717.210

264.110

Programul naţional de boli neurologice

72.028

6.587

Programul naţional de diabet zaharat

400.408

382.408

Programul naţional de diagnostic şi tratament pentru boli rare şi sepsis sever

30.791

30.791

Programul naţional de boli endocrine

5.610

0

Programul naţional de ortopedie

33.200

0

Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umană

55.913

51.423

Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică

592.900

0

II. PROGRAMUL NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A POPULAŢIEI ÎN ASISTENŢA MEDICALĂ PRIMARĂ

12.523

12.523

III. PROGRAMELE NAŢIONALE DE SĂNĂTATE PROFILACTICE

58.634

58.634

1. Programul naţional de prevenţie a bolilor cardiovasculare:

4.500

4.500

1.1. Subprogramul de screening pentru identificarea pacienţilor cu factori de risc cardiovasculari

4.500

4.500

2. Programul naţional de depistare precoce activă a afecţiunilor oncologice, din care:

54.134

54.134

2.1. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce activă a cancerului de col uterin

53.134

53.134

2.2. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce activă a cancerului mamar

1.000

1.000

IV PROGRAMUL PENTRU COMPENSAREA CU 90% A PREŢULUI DE REFERINŢĂ AL MEDICAMENTELOR

75.000

75.000

TOTAL

2.260.717

882.976

Sumele prevăzute la «Programul pentru compensarea cu 90% a preţului de referinţă al medicamentelor» şi la «Programele naţionale de sănătate profilactice» sunt cuprinse în Legea bugetului de stat la anexa nr. 10/06 «Program naţional privind asigurarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de sănătate»."

34. In anexa nr. 2 litera B punctul 2 „Programul naţional de boli cardiovasculare", la subtitlul „Unităţi care derulează programul", litera a) se completează cu o liniuţă cu următorul cuprins:

„- Clinicile ICCO Braşov".

35. In anexa nr. 2 litera B punctul 2 „Programul naţional de boli cardiovasculare", la subtitlul „Unităţi care derulează programul", litera c) se completează cu o liniuţă cu următorul cuprins:

„- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa".

36. In anexa nr. 2 litera B punctul 2, la subtitlul „Unităţi care derulează programul", litera d) se completează cu o liniuţă cu următorul cuprins:

„- Clinicile ICCO Braşov".

37. In anexa nr. 2 litera B punctul 4 „Programul naţional de boli neurologice", la litera a) „Subprogramul de tratament al sclerozei multiple", subtitlul „Activităţi" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Activităţi:

- asigurarea prin farmaciile cu circuit închis a tratamentului cu interferon beta 1a, interferon beta 1b, glatiramer acetat, natalizumab pentru bolnavii cu scleroză multiplă.

Eliberarea medicamentelor specifice se face în baza prescripţiilor medicale conform Registrului de tratament al bolnavilor cu scleroză multiplă."

38. In anexa nr. 2 litera B punctul 9 „Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umană", la subtitlul „Unităţi care derulează programul", subpunctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„2. Tratamentul recidivei hepatitei cronice la pacienţii cu transplant hepatic

-  Institutul Clinic de Boli Digestive şi Transplant Hepatic Fundeni".

39.  In anexa nr. 2 litera B, la punctul 10 „Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică", subtitlul „Activităţi" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Activităţi:

- asigurarea serviciilor de supleere renală, inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii medicale paraclinice specifice, transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la şi la domiciliul pacienţilor, transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor."

40. In anexa nr. 2 litera B punctul 10, subtitlurile „Indicatori de evaluare" şi „Natura cheltuielilor subprogramului" se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Indicatori de evaluare:

a) indicatori fizici:

- numărul total de bolnavi trataţi prin dializă - 8.672, din care:

- 7.200 prin hemodializă, din care:

• hemodializă convenţională 6.700

• hemodiafiltrare intermitentă on-line 500

- 1.472 prin dializă peritoneală, din care:

• dializă peritoneală continuă 1.362

• dializă peritoneală automată 110

b) indicatori de eficienţă:

-   cost mediu/bolnav tratat prin hemodializă convenţională/lună - 5.978,67 lei

-   cost mediu/bolnav tratat prin hemodiafiltrare intermitentă on-line/lună -6.789,33 lei

-   cost mediu/bolnav tratat prin dializă peritoneală continuă/lună - 4.233,33 lei

-   cost mediu/bolnav tratat prin dializă peritoneală automată/ lună -5.291,66 lei

Natura cheltuielilor subprogramului:

-  cheltuieli pentru servicii de supleere renală, inclusiv medicamente specifice [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai fosfaţilor (sevelamerum), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator, precum şi transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi de la şi la domiciliul pacienţilor, transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor."

41. In anexa nr. 3A, la articolul 5, punctul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„10. să raporteze casei de asigurări de sănătate, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, evidenţa nominală şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii trataţi în cadrul programelor/subprogramelor."

42.  In anexa nr. 3A, articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ART. 7

Unitatea sanitară prezintă în primele 10 zile lucrătoare ale lunii curente decontul pentru luna precedentă, cuprinzând numărul de bolnavi trataţi, valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, costul mediu pe bolnav, sumele achitate conform ordinului de plată (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice procurate în luna precedentă, precum şi cererea justificativă, însoţită de copia facturii emise de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna în curs."

43. Titlul anexei nr. 3B se modifică şi va avea următorul cuprins:

„CONTRACT

pentru furnizare de servicii de dializă în cadrul «Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică»"

44.  In anexa nr. 3B, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ART. 1

(1)  Obiectul prezentului contract îl constituie furnizarea de servicii de dializă în cadrul «Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficientă renală cronică» în anul 2009...

(Se completează, după caz, cu hemodializă convenţională, hemodiafiltrare intermitentă on-line, dializă peritoneală continuă şi dializă peritoneală automată, conform Hotărârii Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naţionale în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare.)

(2) Serviciile de dializă cuprind:

- serviciul de hemodializă convenţională şi hemodiafiltrarea intermitentă on-line: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator, toate cheltuielile necesare realizării serviciului medical de hemodializă şi transportului nemedicalizat al bolnavilor de la domiciliul bolnavilor la unitatea sanitară şi retur, excepţie făcând copiii cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani şi persoanele peste 18 ani cu nanism, care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulţi, în vederea efectuării dializei în unităţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportă din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţă şi transport sanitar, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.714/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

-  serviciul de dializă peritoneală, continuă şi automată: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor."

45.  In anexa nr. 3B, articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ART. 2

Serviciile de dializă se acordă bolnavilor cu insuficienţă renală cronică în stadiul uremie, care necesită tratament substitutiv renal (FG < 15 ml/min/1,73 mp).

Hemodiafiltrarea intermitentă on-line este indicată următoarelor categorii de bolnavi (sub 10% din totalul bolnavilor hemodializaţi):

a) bolnavi la care ţintele de eficienţă a dializei (eKt/V>1,4 sau fosfatemie <5,5 mg/dl) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;

b) bolnavi tineri cu şanse mari de supravieţuire prin dializă, dar cu şanse mici de transplant renal;

c) bolnavi cu polineuropatie «uremică» în ciuda tratamentului eficient prin hemodializă convenţională;

d)  bolnavi cu comorbidităţi cardiovasculare sau cu diabet zaharat.

Dializa peritoneală automată este indicată următoarelor categorii de bolnavi dializaţi peritoneal (sub 10% din totalul bolnavilor dializaţi peritoneal):

a) bolnavi la care ţintele de eficienţă a dializei peritoneale continue ambulatorii (Kt/Vuree <1,7; clearance creatinină 60l/săptămână sau ultrafiltrat <1.000 ml/24 ore sau absent sau negativ după un schimb de 4 ore cu dextroză 4,25%) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;

b) copii preşcolari la care hemodializa şi dializa peritoneală continuă ambulatorie sunt dificil de aplicat din punct de vedere tehnic şi cu multiple posibile accidente şi complicaţii;

c)  bolnavi cu hernii sau eventraţii abdominale, care nu suportă presiunea intraabdominală crescută din DPCA;

d) bolnavi dializaţi care pot şi vor să urmeze studiile şcolare şi universitare;

e)  bolnavi dializaţi care pot şi vor să presteze activitate profesională;

f)  bolnavi cu dizabilităţi care nu-şi pot efectua schimburile manuale de dializă peritoneală continuă ambulatorie şi la care familia sau asistenţa la domiciliu poate efectua conectarea şi deconectarea de la aparatul de dializă peritoneală automată."

46.  In anexa nr. 3B, la articolul 6, după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins:

,,c1) să organizeze evidenţa indicatorilor de performanţă a tratamentului elaboraţi de comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii şi să raporteze datele on-line la Registrul Renal Român in formatul cerut de acesta;".

47. In anexa nr. 3B, la articolul 6, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,e) să transmită casei de asigurări de sănătate raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind indicatorii realizaţi, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea;".

48.  In anexa nr. 3B, articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ART. 7

Modalitatea de plată a serviciilor de dializă este:

a) pentru hemodializa:

- tarif pe şedinţa de hemodializa convenţională = 472 lei;

- tarif pe şedinţa de hemodiafiltrare intermitentă on-line = 536 lei.

Tariful pentru hemodializa include toate cheltuielile aferente acestui serviciu, inclusiv cheltuielile pentru medicamente [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai fosfaţilor (sevelamer), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigaţii de laborator, materiale sanitare specifice, precum şi transportul dializaţilor de la domiciliul acestora până la centrul de dializă şi retur, cu excepţia cheltuielilor aferente serviciilor de transport al copiilor cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani şi al persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulţi, în vederea efectuării dializei în unităţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportă din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţă şi transport sanitar, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.714/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

b) pentru dializă peritoneală:

-   tarif/pacient cu dializă peritoneală continuă/an = 50.800 lei;

-   tarif/pacient cu dializă peritoneală automată/an = 63.500 lei.

Tariful pentru dializă peritoneală include cheltuielile aferente medicamentelor specifice [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai fosfaţilor (sevelamer), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigaţiilor de laborator, materialelor sanitare specifice, precum şi transportului lunar al medicamentelor şi al materialelor sanitare la domiciliul pacienţilor."

49. In anexa nr. 3B, la articolul 8 alineatul (1) litera a), tabelul se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Serviciu de hemodializa, din care:

Număr bolnavi

Număr şedinţe

Tarif (lei)

Total

(lei)

C1

C2

C3

C4

C5=C3*C4

- Hemodializa convenţională

- Hemodiafiltrare intermitentă on-line

Total"

50. In anexa nr. 3B, la articolul 8 alineatul (1) litera b), tabelul se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Serviciu de dializă peritoneală, din care:

Număr bolnavi

Tarif

(lei)

Total

(lei)

C1

C2

C3

C4=C2*C3

- Dializă peritoneală continuă

- Dializă peritoneală automată

Total"

51.  In anexa nr. 3B, la articolul 8 alineatul (1), după tabelul de la litera b) se introduce o nouă propoziţie cu următorul cuprins:

„Sumele contractate se ajustează în funcţie de indicatorii de performanţă, cu încadrarea în bugetul alocat Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică în anul 2009."

52. In anexa nr. 3B, la articolul 8 alineatul (2), după teza întâi se introduce o nouă teză cu următorul cuprins:

„Şedinţele de hemodiafiltrare intermitentă on-line şi zilele de tratament prin dializă peritoneală automată nu vor fi decontate decât pentru un număr de maximum 7% din numărul de bolnavi trataţi prin hemodializa convenţională, respectiv dializă peritoneală continuă, aflaţi în tratament la data intrării în vigoare a prezentului ordin, fără a se depăşi numărul total de bolnavi în tratament la această dată şi numai pentru bolnavii care se încadrează în categoriile prevăzute la art. 2."

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sanatatii

Ion Bazac

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

Irinel Popescu


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 868/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 868 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu