ORDIN Nr. 894
din 28 august 2009
pentru publicarea acceptarii
amendamentelor la Codul international din 2000 pentru siguranta navelor de mare
viteza (Codul HSC 2000), adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin
Rezolutia MSC.260(84) a Comitetului Securitatii Maritime din 16 mai 2008
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 609 din 4 septembrie 2009
In temeiul prevederilor art. 12 lit. b) şi d) din
Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 din Ordonanţa Guvernului
nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 pct. 18 şi
ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu
modificările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se publică amendamentele la Codul
internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC
2000), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia
MSC.260(84) a Comitetului Securităţii Maritime din 16 mai 2008, amendamente
care intră în vigoare pentru România la data de 1 ianuarie 2010, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -Autoritatea Navală Română va lua măsurile
necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Marin Anton,
secretar de stat
ANEXA
REZOLUŢIA MSC.260(84)
(adoptată la 16 mai 2008)
Adoptarea amendamentelor la Codul internaţional din
2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000)
Comitetul Securităţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea
Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile comitetului,
amintind Rezoluţia MSC.97(73), prin care s-a adoptat
Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (denumit
în continuare Codul HSC 2000), care a devenit obligatoriu conform cap. X
din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare
(SOLAS) (denumită în continuare Convenţia),
notând si art. VIII(b) si regula X/1.2 din Convenţie cu
privire la procedura de amendare a Codului HSC 2000,
luând în considerare amendamentele la Codul HSC 2000
propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din Convenţie, la cea
de-a 84-a sesiune a sa:
1. adoptă, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din
Convenţie, amendamentele la Codul HSC 2000, al căror text este dat în anexa
care face parte integrantă din prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art.
VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele se vor considera ca fiind
acceptate la 1 iulie 2009, cu excepţia cazului în care înainte de această dată
mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele
contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin 50% din
tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la
aceste amendamente;
3. invită guvernele contractante să noteze că, în
conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în
vigoare la 1 ianuarie 2010, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2
de mai sus;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu
art. VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la
Convenţie copii certificate, ale prezentei rezoluţii şi ale textului
amendamentelor conţinute în anexă;
5. solicită în plus secretarului general să transmită
copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu
sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXĂ la rezoluţia MSC.260(84)
AMENDAMENTE
la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa
navelor de mare viteză (Codul HSC 2000)
CAPITOLUL VIII
MIJLOACE ŞI DISPOZITIVE DE SALVARE
8.2. Comunicaţii
1. In paragraful 8.2.1, alineatul .2 se înlocuieşte
după cum urmează:
„.2 în fiecare bord al fiecărei nave de pasageri de
mare viteză şi al fiecărei nave de marfă de mare viteză având un tonaj brut de
500 tone şi mai mult va exista cel puţin un dispozitiv de reperare pentru
căutare şi salvare. Acest dispozitiv de reperare pentru căutare şi salvare va
fi în conformitate cu standardele de funcţionare aplicabile care nu sunt
inferioare celor adoptate de Organizaţie*. Dispozitivul de reperare pentru
căutare şi salvare va fi depozitat în astfel de amplasamente încât să poată fi
rapid amplasat pe oricare dintre plutele de salvare. In mod alternativ, pe
fiecare ambarcaţiune de salvare se va amplasa un dispozitiv de reperare pentru
căutare şi salvare."
CAPITOLUL XIV
Radiocomunicaţii
14.7. Echipament radio: Generalităţi
2. In paragraful 14.7.1, alineatul .3 se înlocuieşte
după cum urmează:
„.3 un dispozitiv de reperare pentru căutare şi salvare
care:"
* Se face referire la Recomandarea privind standardele
de funcţionare a transponderelor radar destinate ambarcaţiunilor de salvare
folosite în cadrul operaţiunilor de căutare şi salvare, adoptată de Organizaţie
prin Rezoluţia MSC.247(83)(A.802(19)), aşa cum a fost amendată, şi Recomandarea
privind standardele de funcţionare pentru transmiţătorul AIS pentru căutare şi
salvare (AIS ŞART) de pe ambarcaţiunile de salvare, adoptată de Organizaţie
prin Rezoluţia MSC.246(83).