ORDONANTA Nr. 1 din 12 ianuarie 1999
pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind
regimul accizelor si al altor impozite indirecte
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 5 din 14 ianuarie 1999
In temeiul art. 1 pct. 2 lit. a) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
Art. 1
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si
al altor impozite indirecte, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 380 din 29 decembrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare*),
aprobata si modificata prin Legea nr. 196/1998, cu modificarile si completarile
ulterioare*), se modifica dupa cum urmeaza:
1. Alineatele 5 si 6 ale articolului 6^1 vor avea urmatorul cuprins:
"Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia
Autonoma <<Imprimeria Nationala>> fiecarei directii generale a
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului
Bucuresti, in baza solicitarii acestora.
Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic
in parte. Distribuirea lor catre utilizatori se va face direct de catre
directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene sau a municipiului Bucuresti, contra cost, pe baza de comenzi scrise,
conform modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezenta ordonanta de urgenta.
Aprobarea acestora va fi acordata numai daca solicitantul justifica necesitatea
achizitionarii de facturi fiscale si de avize de insotire a marfii, in calitate
de agent economic autorizat, conform prezentei ordonante de urgenta, sa
comercializeze alcool si bauturi alcoolice."
------------
*) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 380 din 29 decembrie 1997, modificata prin
Ordonanta Guvernului nr. 35/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 43 din 30 ianuarie 1998 (aprobata si modificata prin Legea nr.
185/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 392 din 15
octombrie 1998), prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/1998, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 100 din 3 martie 1998 (aprobata
prin Legea nr. 184/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 389 din 14 octombrie 1998), prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
18/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 370 din 30
septembrie 1998, a fost aprobata si modificata prin Legea nr. 196/1998,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 417 din 5 noiembrie
1998.
*) Dupa aprobarea ei prin lege, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
82/1997 a mai fost modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
50/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 489 din 18
decembrie 1998.
2. Alineatul 3 al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
"Acciza totala datorata bugetului de stat pentru tigarete se reduce cu
35%, in situatia in care agentii economici producatori utilizeaza in retetele
de fabricatie cel putin 50% tutun din productia interna."
3. Alineatele 5 si 6 ale articolului 11^1 vor avea urmatorul cuprins:
"Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia
Autonoma <<Imprimeria Nationala>> fiecarei directii generale a
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului
Bucuresti, in baza solicitarii acestora.
Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic
in parte. Distribuirea lor catre utilizatori se va face direct de catre
directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene
sau a municipiului Bucuresti, contra cost, pe baza de comenzi scrise, conform
modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezenta ordonanta de urgenta. Aprobarea
acestora va fi acordata numai daca solicitantul justifica necesitatea
achizitionarii de facturi fiscale si de avize de insotire a marfii, in calitate
de agent economic autorizat, conform prezentei ordonante de urgenta, sa
comercializeze produse din tutun."
4. Alineatele 5 si 6 ale articolului 19^1 vor avea urmatorul cuprins:
"Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia
Autonoma <<Imprimeria Nationala>> fiecarei directii generale a
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului
Bucuresti, in baza solicitarii acestora.
Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic
in parte. Distribuirea lor catre utilizatori se va face direct de catre
directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene sau a municipiului Bucuresti, contra cost, pe baza de comenzi scrise,
conform modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezenta ordonanta de urgenta.
Aprobarea acestora va fi acordata numai daca solicitantul justifica necesitatea
achizitionarii de facturi fiscale si de avize de insotire a marfii, in calitate
de agent economic autorizat, conform prezentei ordonante de urgenta, sa
comercializeze cafea."
5. Articolul 23^5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 23^5
(1) Agentii economici, producatori interni, importatori, comercianti in
sistem angro si en detail, care realizeaza venituri din vanzarile de alcool
etilic alimentar, bauturi alcoolice si orice alte produse destinate industriei
alimentare sau consumului, care contin alcool etilic alimentar, produse din
tutun, cafea, cafea cu inlocuitori, cafea solubila, inclusiv amestecuri cu
cafea solubila, isi pot desfasura activitatea numai in baza autorizatiei de
comercializare emise de:
- Ministerul Finantelor, in cazul alcoolului;
- directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene si a municipiului Bucuresti, in cazul bauturilor alcoolice, al
produselor din tutun si al cafelei, precum si in cazul alcoolului vandut de
agentii economici producatori de bauturi alcoolice.
(2) Autorizatia se emite cu percepere de taxe, in baza unei cereri-tip,
conform modelului prezentat in anexa nr. 15 la prezenta ordonanta de urgenta,
si a urmatoarelor documente:
a) certificatul de inmatriculare eliberat de oficiul registrului
comertului;
b) certificatul de inregistrare fiscala;
c) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial, din care sa rezulte
ca solicitantii de autorizatii nu au obligatii fiscale fata de bugetul de stat.
Nu se considera obligatii fiscale fata de bugetul de stat:
- sumele pentru care agentii economici au obtinut de la Ministerul
Finantelor inlesniri la plata acestora;
- sumele stabilite in urma controalelor efectuate de organele fiscale de
specialitate si care se afla in diferite stadii de contestare sau in judecata;
- sumele care fac obiectul certificatelor de suspendare a executarii, emise
de instantele judecatoresti;
d) declaratia solicitantului pe propria raspundere privind sediul social,
filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spatiile de depozitare,
magazinele si orice alte locuri unde isi desfasoara activitatea, precum si
adresele acestora;
e) licenta de fabricatie emisa de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei,
in cazul agentilor economici producatori interni care obtin venituri din
vanzarea produselor supuse autorizarii, provenite din productia proprie,
insotita, in cazul agentilor economici producatori de alcool, de o declaratie
privind dotarea cu mijloace de masurare a productiei, vizata de supraveghetorul
fiscal;
f) contractele de import incheiate cu partenerii externi sau comenzile de
import, dupa caz, in situatia agentilor economici importatori care obtin
venituri din vanzarea produselor supuse autorizarii, provenite din operatiuni
proprii de import;
g) autorizatia sanitara;
h) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial, din care sa rezulte
detinerea in patrimoniu a capacitatilor de productie proprii sau existenta
contractelor de leasing pentru astfel de capacitati, in cazul producatorilor
interni de alcool si de bauturi alcoolice, altele decat vinurile, tuica si
rachiurile naturale.
(3) Autorizatia se elibereaza in termen de pana la 30 de zile de la data
depunerii documentatiei complete. Cererile si documentatia necesare eliberarii
autorizatiei vor putea fi depuse incepand cu data de 10 decembrie a fiecarui
an, dar nu mai tarziu de data de 10 ianuarie a anului urmator.
(4) Pentru agentii economici nou-infiintati sau pentru agentii economici
care isi completeaza obiectul de activitate pe linia comercializarii de produse
supuse autorizarii, termenul de depunere a documentatiei este de 30 de zile
inainte de data inceperii activitatii pentru care se solicita autorizarea.
(5) Autorizatiile sunt documente cu regim special, tiparite prin grija
Ministerului Finantelor de catre Regia Autonoma <<Imprimeria
Nationala>>. La realizarea acestora se vor utiliza hartii si cerneluri
speciale, precum si alte elemente de siguranta. Cheltuielile legate de
tiparirea acestor documente vor fi suportate din bugetul Ministerului Finantelor.
(6) Toate relatiile comerciale dintre producatorii, importatorii si
comerciantii in sistem angro de produse supuse autorizarii, conform prezentei
ordonante de urgenta, vor avea la baza contracte vizate si inregistrate intr-un
registru de catre organele fiscale teritoriale in a caror raza isi au sediul
partile semnatare.
(7) Transferul produselor supuse autorizarii dintr-un depozit al societatii
comerciale intr-un alt depozit al acesteia, fara a schimba dreptul de
proprietate asupra marfii, se va face pe baza unui aviz de insotire a marfii,
cu aceleasi caracteristici ca si documentele fiscale speciale. Pe lungimea in
diagonala a fiecarui aviz se va inscriptiona, dupa caz, "Alcool -
transfer", "Bauturi alcoolice - transfer", "Produse din
tutun - transfer", "Cafea - transfer". Aceste avize se tiparesc
de catre Regia Autonoma <<Imprimeria Nationala>>. Necesarul de
astfel de documente se stabileste de fiecare agent economic autorizat potrivit
prezentei ordonante de urgenta, iar distribuirea lor catre utilizatori se va
face in aceleasi conditii ca si in cazul distribuirii facturilor si avizelor de
insotire speciale.
(8) In anexa nr. 16 la prezenta ordonanta de urgenta sunt redate tipurile
de relatii comerciale care se pot desfasura intre agentii economici furnizori
si cumparatori de produse supuse autorizarii.
(9) Un singur agent economic producator intern sau importator de alcool
poate avea relatii contractuale cu maximum 15 agenti economici producatori de
bauturi alcoolice.
(10) Nu intra sub incidenta alineatului de mai sus livrarile de alcool
destinat utilizatorilor in scop tehnologic, altii decat producatorii de bauturi
alcoolice, precum si spitalelor si farmaciilor.
(11) Producatorul intern sau importatorul de produse supuse autorizarii,
altele decat alcoolul, poate avea relatii contractuale fie direct, fie
printr-un agent comercial si de marketing propriu, dupa caz, cu cate un
distribuitor pe fiecare judet si sector al municipiului Bucuresti, precum si cu
maximum 15 agenti economici care isi desfasoara activitatea in sistem angro.
(12) Distribuitorii pot avea relatii contractuale cu maximum 15 agenti
economici care desfasoara activitate in sistem angro.
(13) Agentul comercial si de marketing al producatorului sau al
importatorului reprezinta un agent economic de sine statator care preia
intreaga cantitate de produse finite fabricate de producator sau introduse in
tara de importator, pentru a organiza vanzarea pe piata interna a produselor
sau exportul, dupa caz.
(14) Distribuitorul este un agent economic de sine statator specializat in
depozitarea si distribuirea produselor in sistem angro pe intregul teritoriu
geografic definit, respectiv judet sau sector al municipiului Bucuresti, in
cadrul contractului incheiat cu producatorul, cu agentul comercial si de
marketing al acestuia sau cu un importator.
(15) Agentii economici care desfasoara activitati de comercializare a
produselor supuse autorizarii, organizati in sistem tip "Cash &
Carry", pot avea relatii contractuale nelimitate cu agentii economici care
desfasoara activitate in sistem angro, cu conditia ca toate decontarile cu
acesti beneficiari sa se desfasoare prin unitati bancare. Prin comercializarea
de tip "Cash & Carry" se intelege forma de comercializare cu
autoservire de tip angro catre persoane juridice, in numar de peste 100.000,
precum si en detail, prin intermediul unor depozite, a unui sortiment larg de
articole alimentare si nealimentare cu structura sortimentala de peste 10.000
de articole diferite. In baza de date proprie a comerciantilor de tip
"Cash & Carry" sunt inregistrati si cunoscuti toti clientii.
(16) Nu vor fi autorizati de catre Ministerul Finantelor agentii economici
producatori interni de alcool si de bauturi alcoolice, altele decat vinurile,
tuica si rachiurile naturale, care obtin venituri din comercializarea acestor
produse si care:
- inregistreaza obligatii fiscale fata de bugetul de stat;
- nu detin in patrimoniu capacitati de productie proprii sau nu au
incheiate contracte de leasing pentru astfel de capacitati;
- nu au in dotare mijloace de masurare a productiei realizate, in cazurile
in care legea prevede aceasta.
(17) Taxele de autorizare sunt mentionate in anexa nr. 17 la prezenta
ordonanta de urgenta.
(18) Autorizarea este valabila timp de 12 luni de la data emiterii.
(19) Taxele se platesc in doua transe egale, astfel:
- prima transa, in cuantum de 50% din valoarea totala prevazuta in anexa
nr. 17 la prezenta ordonanta de urgenta, inainte de emiterea autorizatiei;
- a doua transa, in termen de 3 luni de la data emiterii autorizatiei.
(20) Taxele de autorizare se fac venituri la bugetul de stat si se varsa in
acelasi cont in care se colecteaza accizele.
(21) Continutul informational al autorizatiei emise de Ministerul
Finantelor sau de directiile generale ale finantelor publice si controlului
financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti este prezentat in anexa
nr. 18 la prezenta ordonanta de urgenta.
(22) Evidenta acestor autorizatii se va tine de catre organele emitente
intr-un registru destinat acestui scop.
(23) Produsele supuse autorizarii, comercializate in mijloace de transport
terestre, navale si aeriene, precum si in magazinele autorizate, potrivit
legii, sa comercializeze marfuri in regim "duty-free" nu intra sub
incidenta prevederilor alin. (1), nefiind obligatorie utilizarea documentelor
fiscale speciale prevazute in prezenta ordonanta de urgenta."
6. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 26
Accizele si impozitele prevazute in prezenta ordonanta de urgenta se
stabilesc si se platesc in lei si se actualizeaza trimestrial, in functie de
evolutia ratei inflatiei, de catre Ministerul Finantelor, prin ordin al
ministrului."
7. La articolul 34, dupa alineatul (25) se introduce alineatul (25^1) cu
urmatorul cuprins:
"(25^1) Desfasurarea de activitati de comercializare a alcoolului
etilic alimentar, a bauturilor alcoolice si a oricaror alte produse destinate
industriei alimentare sau consumului, care contin alcool etilic alimentar, a
produselor din tutun, a cafelei, cafelei cu inlocuitori, cafelei solubile,
inclusiv a amestecurilor cu cafea solubila, de catre agentii economici
neautorizati constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de 10.000.000
lei si confiscarea tuturor cantitatilor de astfel de produse. In cazul in care
produsele supuse autorizarii au fost deja vandute, se vor confisca sumele
rezultate din aceasta vanzare."
8. Alineatul (26) al articolului 34 va avea urmatorul cuprins:
"(26) Nerespectarea prevederile art. 23^5 alin. (9), (11), (12) si
(19) atrage dupa sine anularea autorizatiei. Dupa anularea autorizatiei este
interzisa efectuarea operatiunilor supuse autorizarii."
9. Pozitiile nr. 9 - 11 din anexa nr. 1 "Lista cuprinzand taxele
speciale de consumatie (accize)" vor avea urmatorul cuprins:
----------------------------------------------------------------
"Nr. Denumirea produsului U.M. Acciza
crt. (lei/U.M.)
----------------------------------------------------------------
9. Benzina premium, regular si normala tona 3.032.440
10. Benzina fara plumb tona 2.967.920
11. Motorina auto (combustibil pentru
motoare Diesel) tona 1.329.112"
----------------------------------------------------------------
10. Anexa nr. 3 "Lista cuprinzand impozitul la titeiul si la gazele
naturale din productia interna" va avea urmatorul cuprins:
----------------------------------------------------------------
"Nr. Denumirea produsului U.M. Impozit
crt. si a grupei de produse (lei/U.M.)
----------------------------------------------------------------
1. Titei tona 51.616
2. Gaze naturale 1.000 mc 96.780"
----------------------------------------------------------------
11. Anexa nr. 16 "Relatiile comerciale dintre furnizorii si cumparatorii
de produse supuse autorizarii" se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezenta
ordonanta.
12. Anexa nr. 17 "Taxele de autorizare pentru comercializarea
alcoolului, bauturilor alcoolice, produselor din tutun si a cafelei" se
inlocuieste cu anexa nr. 2 la prezenta ordonanta.
Art. 2
Pentru anul intrarii in vigoare a prezentei ordonante cererile si
documentatia necesare eliberarii autorizatiei se vor putea depune pana la data
de 31 ianuarie a acestui an. Pana la eliberarea efectiva a autorizatiilor si pana
la procurarea documentelor fiscale speciale prevazute de ordonanta de urgenta,
agentii economici care au depus pana la data de 31 ianuarie documentatiile
necesare eliberarii autorizatiilor isi pot desfasura activitatea si pot utiliza
documentele fiscale folosite inainte de intrarea in vigoare a Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 50/1998.
Agentii economici care comercializeaza in sistem en detail produse supuse
autorizarii, care inregistreaza stocuri de astfel de produse la data intrarii
in vigoare a prezentei ordonante, vor inventaria aceste stocuri pana la data de
31 ianuarie 1999. Listele de inventariere vor fi intocmite pe sortimente de
produse si vor fi depuse la directiile generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti pana la data
de 5 februarie 1999.
In termen de 10 zile de la depunerea acestor inventare organele fiscale vor
verifica realitatea faptica a acestor stocuri si vor viza fiecare lista de
inventar.
Agentii economici, producatori interni, importatori si comercianti in
sistem angro si en detail de produse supuse autorizarii, care nu indeplinesc
conditiile de obtinere a autorizatiei sau nu doresc sa obtina autorizatii
pentru anul 1999, vor putea sa comercializeze produsele aflate in stoc numai
catre agentii economici autorizati, in baza unei aprobari emise de organul
fiscal care are competenta de eliberare a autorizatiei.
Art. 3
Pe perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 1999 si data publicarii in Monitorul
Oficial al Romaniei a prezentei ordonante, calculul in lei al accizelor
aferente produselor prevazute la pozitiile 9 - 11 din anexa nr. 1, precum si al
celor aferente produselor prevazute in anexa nr. 3 se va face pe baza cursului
de revenire leu/ECU comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data de 31
decembrie 1998.
Art. 4
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi
republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o
noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA Nr. 1
(anexa nr. 16 la Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 82/1997)
RELATIILE COMERCIALE
dintre furnizorii si cumparatorii de produse supuse autorizarii
I. Pentru comercializarea alcoolului
------------------------------------------------------------
Furnizor Cumparator
------------------------------------------------------------
1. Producator de alcool Producator de bauturi alcoolice*)
2. Producator de alcool Spitale, farmacii
3. Producator de alcool Utilizatori in scop tehnologic,
altii decat producatorii de
bauturi alcoolice
4. Importator de alcool Producator de bauturi alcoolice
5. Importator de alcool Spitale, farmacii
6. Importator de alcool Utilizatori in scop tehnologic,
altii decat producatorii de
bauturi alcoolice
------------------------------------------------------------
II. Pentru comercializarea bauturilor alcoolice, a produselor din tutun si
a cafelei
----------------------------------------------------------------------
Furnizor Cumparator
----------------------------------------------------------------------
1. Producator intern sau importator Agent comercial si de marketing
Distribuitor*)
Comerciant in sistem angro
Comerciant in sistem en detail
Producator*)
2. Agent comercial si de marketing Distribuitor
Comerciant in sistem angro
Comerciant in sistem en detail
3. Distribuitor Comerciant in sistem angro
Comerciant in sistem en detail
4. Comerciant in sistem angro Comerciant in sistem en detail
----------------------------------------------------------------------
*) Valabila si in cazul alcoolului vandut de catre producatorii de bauturi
alcoolice.
*) Activitatea distribuitorului se asimileaza cu cea a agentilor economici
comercianti in sistem angro si se autorizeaza in aceleasi conditii ca si in
cazul agentilor economici care desfasoara activitate in sistem angro.
*) Valabila doar in cazul achizitionarii de produse supuse autorizarii,
utilizate ca materie prima pentru realizarea altor produse supuse autorizarii.
ANEXA Nr. 2
(anexa nr. 17 la Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 82/1997)
TAXELE
de autorizare pentru comercializarea alcoolului, bauturilor alcoolice,
produselor din tutun si a cafelei
---------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea activitatii Taxa de
crt. autorizare
---------------------------------------------------------------------------
1. Alcool*)
a) productia interna:
- pentru o productie anuala de pana la 40.000 hl 50.000.000 lei
- pentru o productie anuala de peste 40.000 hl
pana la 120.000 hl 200.000.000 lei
- pentru o productie anuala de peste 120.000 hl 350.000.000 lei
b) pentru import:
- de pana la 40.000 hl/an 50.000.000 lei
- peste 40.000 hl/an pana la 120.000 hl/an 200.000.000 lei
- peste 120.000 hl/an 350.000.000 lei
2. Bauturi alcoolice*)
a) pentru comercializarea fiecarui sortiment de
bauturi alcoolice din productie proprie sau din
operatiuni de import proprii 10.000.000 lei
b) pentru comercializarea urmatoarelor grupe de
produse in sistem angro si en detail:
- bauturi spirtoase 10.000.000 lei
- tuica si rachiuri naturale 10.000.000 lei
- vinuri si produse pe baza de vin 10.000.000 lei
- bere 10.000.000 lei
- bauturi alcoolice din import 10.000.000 lei
c) pentru comercializarea bauturilor alcoolice
in sistem de alimentatie publica:
- unitati de alimentatie publica cu pana la 40
de locuri la masa sau la bar 5.000.000 lei
- unitati de alimentatie publica cu 41 - 100 de
locuri la masa sau la bar 7.500.000 lei
- unitati de alimentatie publica cu peste 100 de
locuri la masa sau la bar 10.000.000 lei
- unitati de alimentatie publica cu activitate
sezoniera 1/3 din taxa
de autorizare
perceputa pentru
unitatile cu
activitate
permanenta,
corespunzator
numarului de
locuri la masa
sau la bar
- cantine si cantine-restaurant, care organizeaza 5% din taxa
mese festive minima
perceputa pentru
unitatile de
alimentatie
publica
d) pentru comercializarea de bauturi alcoolice
in magazine de vanzare la preturi cu amanuntul
taxa se percepe, pe fiecare unitate de desfacere,
pe urmatoarele grupe de produse*), astfel:
- bauturi spirtoase 1.000.000 lei
- vinuri si bauturi pe baza de vin 1.000.000 lei
- tuica si rachiuri naturale 1.000.000 lei
- bere 1.000.000 lei
- produse din import 1.000.000 lei
3. Produse din tutun
a) pentru comercializarea tigaretelor provenite
din productia proprie 150.000.000 lei
b) pentru comercializarea tigaretelor provenite
din operatiuni de import proprii 150.000.000 lei
c) pentru comercializarea produselor din tutun,
altele decat tigaretele, provenite din productia
proprie 5.000.000 lei
d) pentru comercializarea produselor din tutun,
altele decat tigaretele provenite din operatiuni
de import proprii 5.000.000 lei
e) pentru comercializarea tigaretelor si a
produselor din tutun in sistem angro 100.000.000 lei
f) pentru comercializarea numai a produselor din
tutun, altele decat tigaretele, in sistem angro 5.000.000 lei
g) pentru comercializarea tigaretelor si a
produselor din tutun in sistem en detail 1.000.000 lei
4. Cafea, cafea cu inlocuitori, cafea solubila,
inclusiv amestecuri cu cafea solubila
a) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de
cafea supuse autorizarii, provenite din productia
proprie sau din operatiuni proprii de import 50.000.000 lei
b) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de
cafea supuse autorizarii in sistem angro 10.000.000 lei
c) pentru comercializarea sortimentelor de cafea
supuse autorizarii in sistem de alimentatie
publica*):
- cofetarii 2.000.000 lei
- unitati de alimentatie publica cu pana la 40 de
locuri la masa sau la bar 1.000.000 lei
- unitati de alimentatie publica cu peste 40 de
locuri la masa sau la bar 2.500.000 lei
d) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de
cafea supuse autorizarii prin unitati de desfacere
la preturi cu amanuntul 1.000.000 lei
---------------------------------------------------------------------------
NOTA:
A. *) 1. Nivelul productiei anuale sau al importului anual de alcool, in
functie de care se va datora taxa de autorizare, este cel declarat de agentii
economici producatori sau importatori la solicitarea autorizatiei.
2. In conditiile trecerii de la o transa inferioara la o transa superioara,
taxele de autorizare achitate vor fi regularizate in raport cu productia
efectiv realizata sau cu cantitatea de alcool importata.
3. Regularizarea se face in termen de 30 de zile de la expirarea termenului
de valabilitate a autorizatiei.
4. Taxa se aplica in aceleasi conditii si pentru producatorii de bauturi
alcoolice care vand alcool.
*) 1. Prin sortiment de bautura alcoolica se intelege fiecare tip de bautura
cu denumire diferita.
2. Pentru fiecare nou sortiment de bauturi alcoolice, produs sau importat
ulterior obtinerii autorizatiei initiale, se va solicita o noua autorizatie, cu
achitarea taxei aferente. Acelasi principiu se va aplica si pentru grupele de
bauturi alcoolice comercializate in sistem angro si en detail.
*) Pentru mediul rural, in centrul de comuna taxa se reduce cu 50%, iar in
satele apartinatoare, cu 75% .
*) Taxa de autorizare pentru cafea nu se mai percepe si pentru unitatile de
alimentatie publica care platesc taxa de autorizare pentru comercializarea
bauturilor alcoolice.
B. Pentru comerciantii in sistem en detail si de alimentatie publica de
produse supuse autorizarii, care detin in subordine unitati de desfacere care au
sedii diferite, autorizatia se elibereaza cu plata taxei corespunzatoare,
pentru fiecare unitate in parte. Eliberarea autorizatiilor se face de catre
organul fiscal in evidenta caruia este inregistrat comerciantul, persoana
juridica, ca platitor de impozite si taxe.