ORDONANTA Nr.
21 din 31 ianuarie 2007
privind institutiile si
companiile de spectacole sau concerte, precum si desfasurarea activitatii de
impresariat artistic
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 82 din 2 februarie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 1 pct. V.1 din Legea nr. 502/2006 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta ordonanţă reglementează cadrul
juridic al înfiinţării, organizării şi funcţionării instituţiilor şi
companiilor de spectacole sau concerte, al desfăşurării activităţii acestora,
precum şi a activităţii de impresariat artistic.
Art. 2. - Reglementările prezentei ordonanţe au ca scop
principal realizarea următoarelor obiective:
a) susţinerea iniţiativei publice şi încurajarea
celei private, în vederea diversificării şi dezvoltării artelor spectacolului;
b) afirmarea identităţii culturale naţionale şi a
identităţilor culturale ale minorităţilor naţionale prin artele spectacolului;
c) promovarea pe plan naţional şi internaţional a
valorilor artistice autohtone şi universale din domeniul artelor spectacolului;
d) creşterea accesului publicului la spectacole şi
concerte.
Art. 3. - In sensul prezentei ordonanţe:
a) producţiile
artistice sunt spectacole şi/sau concerte
înfăţişate direct publicului de către artişti interpreţi şi/sau executanţi şi
pot fi: spectacole dramatice, coregrafice, de operă, operetă, de revistă,
cabaret, de circ, de păpuşi şi/sau marionete, de teatru instrumental, respectiv
concerte de muzică academică, simfonică, vocal-simfonică, camerală, corală,
electronică;
b) instituţiile de
spectacole sau concerte sunt instituţii publice cu
personalitate juridică care realizează şi prezintă producţii artistice;
c) companiile de spectacole sau concerte sunt persoane juridice de drept privat, indiferent de forma de
constituire şi organizare, care realizează şi prezintă producţii artistice;
d) proiectul este
ansamblul de activităţi artistice, tehnice şi logistice concretizate în
producţia artistică, a cărui perioadă de realizare nu depăşeşte, de regulă,
durata unei stagiuni;
e) programul este
structura managerial-artistică, cuprinzând un număr de proiecte, a cărui
desfăşurare excedează, de regulă, duratei unui exerciţiu financiar şi prin care
se răspunde cerinţelor comunităţii;
f) programul minimal este
parte a proiectului managerial al conducătorului instituţiei de spectacole sau
concerte, care cuprinde un număr de programe realizate în intervalul de timp şi
în condiţiile stabilite în contractul de management;
g) stagiunea este
perioada de până la 10 luni consecutive, din 2 ani calendaristici, în care
instituţiile de spectacole şi/sau concerte realizează şi prezintă producţii
artistice;
h) vacanţa dintre stagiuni este perioada în care
instituţiile de spectacole şi/sau concerte acordă, de regulă, concediile de
odihnă şi recuperările şi pot pregăti noi producţii sau, după caz, pot organiza
turnee, deplasări, microstagiuni;
i) colectivul artistic este ansamblul de artişti interpreţi sau executanţi, fără personalitate
juridică, compus dintr-un număr variabil de membri, reuniţi, de regulă, pe
criterii profesionale, pe durata a minimum o stagiune, pentru a realiza un
anumit număr de producţii artistice;
j) producătorul de
spectacole şi/sau concerte este persoana fizică
sau persoana juridică de drept privat ori de drept public care îşi asumă
responsabilitatea realizării de producţii artistice şi care, în această
calitate, asigură, în totalitate sau în parte, mijloacele materiale şi/sau
financiare necesare;
k) impresariatul artistic este activitatea prin care o persoană fizică sau juridică de drept
public ori de drept privat, denumită impresar, acţionează în numele şi pe seama unei instituţii sau companii de
spectacole şi/sau concerte ori, după caz, a unui artist interpret sau
executant, în vederea identificării şi materializării posibilităţilor de
exploatare a unei producţii sau prestaţii artistice.
CAPITOLUL II
Infiinţarea, organizarea şi funcţionarea
instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte
Art. 4. - (1) Instituţiile de spectacole sau concerte
se înfiinţează, se organizează şi funcţionează în subordinea autorităţilor
administraţiei publice centrale sau locale.
(2) Instituţiile de spectacole sau concerte
elaborează propriile regulamente de organizare şi funcţionare, care se aprobă,
potrivit legii, de autorităţile în subordinea cărora se află.
(3) Instituţiile de spectacole sau concerte au
deplină autonomie în stabilirea şi realizarea programelor proprii, în consens
cu politicile culturale ale autorităţilor centrale sau locale, concepute pentru
a răspunde nevoilor comunităţii.
Art. 5. - (1) Instituţiile de spectacole pot fi de
repertoriu sau de proiecte.
(2) Instituţiile de
repertoriu sunt cele care:
a) dispun de cel puţin un colectiv artistic, precum şi
de personalul tehnic şi administrativ necesar pentru realizarea de producţii
artistice;
b) au un portofoliu de minimum trei producţii
artistice diferite şi realizează, în fiecare stagiune, cel puţin două producţii
noi care completează programele şi reconfigurează repertoriul existent;
c) au asigurat şi dispun, potrivit legii, de bugetul
necesar pentru remunerarea personalului şi pentru realizarea şi prezentarea cel
puţin a producţiilor artistice din cadrul programului
minimal.
(3) Instituţiile de
proiecte sunt cele care:
a) dispun, potrivit legii, de personalul
administrativ şi tehnic minim necesar funcţionării instituţiei şi pot reuni
colective artistice doar pe durata unui proiect;
b) realizează producţii sau
coproducţii artistice prezentate în serii determinate;
c) au asigurat şi dispun, potrivit legii, de bugetul
necesar pentru remunerarea personalului administrativ şi tehnic prevăzut la
lit. a), precum şi pentru plata colectivelor care realizează şi prezintă
producţiile artistice din cadrul programului minimal.
Art. 6. - Instituţiile de
concerte sunt cele care:
a) dispun de cel puţin un colectiv artistic, precum şi
de personalul tehnic şi administrativ necesar pentru realizarea de producţii
artistice;
b) în fiecare stagiune prezintă un repertoriu format
din producţii artistice diferite şi realizează producţii noi;
c) au asigurat şi dispun, potrivit legii, de bugetul
necesar pentru remunerarea personalului şi pentru realizarea şi prezentarea cel
puţin a producţiilor artistice din cadrul programului minimal.
Art. 7. - Prin excepţie de la prevederile art. 5 şi 6
se pot înfiinţa şi pot funcţiona şi alte tipuri de instituţii de spectacole sau
concerte ale căror specific şi reguli de organizare sunt aprobate de
autorităţile administraţiei publice care le-au înfiinţat sau în subordinea
cărora funcţionează, în condiţiile prezentei ordonanţe.
Art. 8. - (1) Instituţiile existente la data intrării
în vigoare a prezentei ordonanţe, precum şi cele nou-înfiinţate vor fi înscrise
în Registrul instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte, la
solicitarea autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale în
subordinea cărora funcţionează.
(2) Incadrarea instituţiilor de spectacole sau
concerte existente în categoriile prevăzute la art. 5-7 se face prin hotărâre
sau, după caz, prin ordin al autorităţii administraţiei publice locale ori
centrale în subordinea căreia funcţionează.
(3) Infiinţarea de noi instituţii de spectacole sau
concerte şi încadrarea acestora în categoriile prevăzute la art. 5-7 se aprobă
prin hotărâre a Guvernului sau prin hotărâre a autorităţii administraţiei
publice locale care le înfiinţează, după caz.
(4) Schimbarea încadrării se face la cererea
instituţiei sau la propunerea ordonatorului principal de credite, prin hotărâre
sau, după caz, prin ordin al autorităţii administraţiei publice locale ori
centrale în subordinea căreia funcţionează.
(5) Hotărârile consiliilor locale sau judeţene
prevăzute la alin. (2)-(4) se adoptă cu majoritatea de voturi din numărul total
de consilieri.
(6) Hotărârile sau, după caz, ordinele prevăzute la
alin. (2) -(4) pot fi contestate potrivit Legii contenciosului administrativ
nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.
Art. 9. - (1) Companiile de
spectacole sau concerte sunt înfiinţate de persoane fizice ori de persoane
juridice de drept privat, potrivit legii.
(2) Companiile de spectacole sau concerte existente la
data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, precum şi cele nou-înfiinţate
vor fi înscrise în Registrul instituţiilor şi companiilor de spectacole sau
concerte.
Art. 10. - (1) Activitatea instituţiilor de spectacole
sau concerte poate fi concesionată, pe o perioadă de maximum 10 ani, în baza
prevederilor legale în vigoare.
(2) Caietul de sarcini al concesiunii, în completarea
cerinţelor prevăzute de lege, va cuprinde cel puţin următoarele:
a) condiţiile de experienţă a concesionarilor,
dobândită pe parcursul activităţii în domeniul artelor spectacolului;
b) obligaţia de a păstra obiectul specific de
activitate al instituţiei, clauze privind angajaţii, precum şi condiţiile de
accesibilitate a publicului la spectacole sau concerte.
Art. 11. - Instituţiile de spectacole sau concerte pot
recurge la externalizarea, în condiţiile legii, a unor servicii, inclusiv a
celor tehnice, administrative şi de producţie.
CAPITOLUL III
Personalul instituţiilor de spectacole sau concerte
Art. 12. - (1) Funcţionarea instituţiilor de spectacole
sau concerte se asigură de către personalul artistic, tehnic şi de către
personalul administrativ care, de regulă, îşi desfăşoară activitatea în baza
contractelor individuale de muncă.
(2) Pentru realizarea producţiilor artistice,
instituţiile de spectacole sau concerte pot utiliza personal artistic remunerat
în baza unor contracte încheiate conform prevederilor legale privind dreptul de
autor şi drepturile conexe, precum şi personal tehnic şi administrativ
remunerat pe baza unor contracte individuale de muncă cu timp parţial.
(3) Pe durata stagiunii,
personalul artistic de specialitate angajat în instituţii de spectacole sau
concerte cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată poate cumula
mai multe funcţii sau, după caz, poate încheia contracte conform prevederilor
legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe cu alte instituţii sau
companii.
Art. 13. - (1) Pentru personalul instituţiilor de
spectacole sau concerte, contractele individuale de muncă se pot încheia,
potrivit legii, astfel:
a) pe durată nedeterminată, de regulă;
b) pe durată determinată, inclusiv pe stagiune sau
producţie artistică.
(2) Incadrarea personalului din instituţiile de
spectacole sau concerte potrivit alin. (1) se face pe bază de concurs ori de
examen, organizat în condiţiile legii.
(3) In cazul contractelor
individuale de muncă încheiate potrivit prevederilor alin. (1) lit. b),
angajarea se poate face şi în mod direct, prin acordul părţilor.
(4) Contractele individuale de muncă încheiate pe
durată nedeterminată înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe pot
fi modificate, prin acordul părţilor, în contracte pe durată determinată.
Art. 14. - Prin derogare de la prevederile art. 7 alin.
(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea
tuturor formelor de discriminare, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 48/2002, cu modificările şi completările ulterioare, condiţionarea
ocupării unei funcţii de specialitate artistică pe criterii de vârstă, sex ori
calităţi fizice în instituţiile de spectacole sau concerte se face conform specificului
şi intereselor instituţiei şi nu constituie contravenţie.
Art. 15. - (1) Activitatea personalului artistic şi
tehnic din cadrul instituţiilor de spectacole sau concerte se normează potrivit
fişei postului.
(2) Programul de lucru al
personalului artistic şi tehnic din cadrul instituţiilor de spectacole sau
concerte este repartizat inegal, fiind specificat ca atare în contractul
individual de muncă.
(3) Pentru personalul artistic şi tehnic din
instituţiile de spectacole sau concerte, zilele de sâmbătă, duminică şi, după
caz, zilele de sărbătoare legală sunt considerate zile lucrătoare, repausul
săptămânal putând fi acordat în alte zile ale săptămânii.
(4) Zilele de repaus şi zilele de sărbătoare legală
care nu au putut fi acordate vor fi recuperate în lunile următoare, compensate
potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi
completările ulterioare, sau adăugate zilelor de concediu.
(5) Concediul anual de odihnă pentru personalul din
instituţiile de spectacole sau concerte se acordă, de regulă, în vacanţa dintre
stagiuni.
(6) In vederea asigurării continuităţii actului
artistic pe durata stagiunii, părţile pot prevedea, în contractele individuale
de muncă încheiate în conformitate cu art. 13 alin. (1), clauze speciale
privind condiţiile de încetare a raporturilor de muncă,
cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art. 16. - Personalul angajat în baza unor contracte
individuale de muncă pe durată determinată, care nu are domiciliul în localitatea
în care instituţia îşi desfăşoară activitatea şi nu beneficiază de locuinţă de
serviciu, poate primi din bugetul instituţiei o indemnizaţie lunară forfetară
neimpozabilă, în cuantum de 50% din salariul mediu net pe economie, pentru a-şi
asigura cazarea.
Art. 17. - Prevederile art. 13-16 pot fi aplicate, după
caz, şi de către companiile de spectacole sau concerte.
CAPITOLUL IV
Conducerea instituţiilor de spectacole sau concerte
Art. 18. - (1) Conducerea instituţiilor de spectacole
sau concerte este asigurată de directorul general sau, după caz, de director.
(2) Ocuparea postului de
director general sau, după caz, de director în cadrul instituţiilor de
spectacole sau concerte se face pe baza unui concurs de proiecte de management.
(3) Angajarea directorului general sau, după caz, a
directorului se face prin contract de management încheiat între ordonatorul
principal de credite al autorităţii publice în subordinea căreia funcţionează
instituţia respectivă şi câştigătorul concursului.
Art. 19. - (1) Prin decizie a directorului general sau,
după caz, a directorului se înfiinţează consiliul administrativ, organism cu
rol deliberativ, format din:
a) preşedinte - directorul general sau, după caz,
directorul;
b) membri:
- directorii, directorii adjuncţi sau, după caz,
şefii compartimentelor funcţionale;
- consilierul juridic;
- delegatul sindicatului
reprezentativ, propus de acesta, sau, după caz, reprezentantul salariaţilor;
- reprezentantul autorităţii administraţiei publice
centrale ori locale în subordinea căreia funcţionează instituţia de spectacole
sau concerte şi, după caz, reprezentantul ordonatorului principal de credite
desemnat de aceştia.
(2) Prin decizie a directorului general sau, după
caz, a directorului se înfiinţează un consiliu artistic, organism cu rol
consultativ, format din personalităţi culturale din instituţie şi din afara
acesteia.
(3) Consiliul administrativ şi consiliul artistic se
organizează şi funcţionează în baza regulamentului elaborat şi aprobat în
conformitate cu dispoziţiile art. 4 alin. (2).
CAPITOLUL V
Finanţarea instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte
Art. 20. - Finanţarea instituţiilor de spectacole sau
concerte se realizează din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul
de stat ori de la bugetele locale, după caz, prin bugetul autorităţilor publice
în subordinea cărora funcţionează instituţiile respective, precum şi din alte
surse, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe.
Art. 21. - (1) Finanţarea instituţiilor de spectacole
sau concerte se realizează conform următoarelor principii:
a) finanţarea programului minimal anual prevăzut în
contractul de management se asigură din subvenţii acordate de la bugetul de
stat sau de la bugetele locale, după caz;
b) finanţarea programelor, altele decât cele din
programul minimal, prevăzute în contractul de management, se asigură din
veniturile proprii corelate cu subvenţii acordate de la bugetul de stat,
respectiv de la bugetele locale, după caz;
c) cheltuielile de personal şi cheltuielile pentru
întreţinerea, reabilitarea şi dezvoltarea bazei materiale a instituţiilor se
asigură din subvenţii acordate de la bugetul de stat, respectiv de la bugetele
locale, după caz, corelate cu veniturile proprii;
d) veniturile proprii pot fi utilizate şi pentru
stimularea personalului, în urma rezultatului evaluării efectuate potrivit legii;
e) cota din veniturile proprii rezultate din
exploatarea unor bunuri aflate în administrare se poate reţine în procentul
maxim prevăzut de lege şi se utilizează în totalitate şi exclusiv pentru
finanţarea cheltuielilor materiale şi servicii.
(2) Instituţiile de spectacole sau concerte pot
beneficia de bunuri materiale şi fonduri băneşti primite sub formă de servicii,
donaţii şi sponsorizări, cu respectarea dispoziţiilor legale; liberalităţile de
orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiţii ori sarcini
care ar afecta autonomia culturală a instituţiei sau dacă acestea nu contravin
obiectului de activitate al acesteia.
Art. 22. - Obligaţiile de plată ale instituţiilor de
spectacole sau concerte, rezultate din contractele încheiate
conform prevederilor art. 12 alin. (2), se consideră
cheltuieli aferente programelor şi proiectelor culturale şi se prevăd în
bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei.
Art. 23. - (1) Ministerul Culturii şi Cultelor, alte
autorităţi ale administraţiei publice centrale, precum şi autorităţile
administraţiei publice locale pot susţine, material şi financiar, singure sau
în parteneriat, realizarea unor programe şi proiecte culturale, inclusiv turnee
în ţară ori în străinătate, ale instituţiilor de
spectacole sau concerte, indiferent de subordonarea acestora.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile şi
programelor şi proiectelor realizate de companiile de spectacole sau concerte,
în condiţiile prevăzute de lege.
Art. 24. - Autorităţile administraţiei publice centrale
şi locale pot concesiona companiilor de spectacole sau concerte activităţi ori
servicii culturale, în condiţiile prevăzute de lege.
CAPITOLUL VI
Desfăşurarea activităţii de impresariat artistic
Art. 25. - (1) In vederea desfăşurării activităţii de
impresariat artistic, persoanele fizice sau juridice române de drept public ori
de drept privat trebuie să fie atestate, respectiv avizate, potrivit
prevederilor prezentei ordonanţe.
(2) Instituţiile de spectacole sau concerte care
desfăşoară activităţi de impresariere a propriilor producţii artistice nu se
supun procedurii de avizare reglementate de prezenta ordonanţă.
(3) Instituţiile de spectacole sau concerte prevăzute
la alin. (2) au obligaţia să prevadă distinct această activitate în propriile
regulamente de organizare şi funcţionare şi să se înscrie în Registrul
impresarilor artistici.
Art. 26. - (1) Atestarea persoanelor fizice, precum şi
avizarea persoanelor juridice de drept privat sau de drept public, pentru
desfăşurarea activităţii de impresariat artistic, se fac, la propunerea
Comisiei pentru atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic, de
către Centrul de Pregătire Profesională în Cultură, instituţie în subordinea
Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Comisia pentru atestare
şi avizare în domeniul impresariatului artistic este un organism de
specialitate, fără personalitate juridică, care se organizează şi funcţionează
în cadrul Centrului de Pregătire Profesională în Cultură.
(3) Din Comisia pentru atestare şi avizare în
domeniul impresariatului artistic fac parte reprezentanţi ai Ministerului
Culturii şi Cultelor, Ministerului Justiţiei, Ministerului Administraţiei şi
Internelor şi ai Ministerului Afacerilor Externe, desemnaţi de conducătorii
acestor autorităţi şi numiţi prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 27. - (1) Se înfiinţează Registrul instituţiilor
şi companiilor de spectacole sau concerte, în care sunt înscrise instituţiile
şi companiile de spectacole sau concerte.
(2) Registrul instituţiilor şi companiilor de
spectacole sau concerte este administrat de compartimentul de specialitate din
cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor.
(3) Modul de organizare şi funcţionare a Registrului
instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte va fi aprobat prin ordin al ministrului
culturii şi cultelor, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a
prezentei ordonanţe.
(4) Instituţiile şi companiile de spectacole sau
concerte existente vor face demersurile necesare pentru înscrierea în Registrul
instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte în termen de 120 de
zile de la data intrării în vigoare a ordinului ministrului culturii şi
cultelor privind organizarea şi funcţionarea acestuia.
Art. 28. - Modul de organizare şi funcţionare a
Comisiei pentru atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic,
procedurile de acordare, de retragere sau de suspendare a atestatului ori, după
caz, a avizului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, iniţiată de Ministerul
Culturii şi Cultelor, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a
prezentei ordonanţe.
Art. 29. - (1) Registrul impresarilor artistici, în care
sunt înscrise persoanele fizice titulare ale atestatului de impresar artistic şi persoanele juridice de drept privat care au obţinut avizul
de impresariat artistic, se reorganizează.
(2) Registrul impresarilor artistici este administrat
de Ministerul Culturii şi Cultelor, prin Centrul de Pregătire Profesională în
Cultură.
Art. 30. - (1) Persoanele
fizice şi persoanele juridice de drept privat care desfăşoară în prezent
activităţi de impresariat artistic, atestate, respectiv avizate ca atare, sunt
obligate să se reînscrie în Registrul impresarilor artistici în baza unei
evaluări efectuate de Comisia pentru atestare şi avizare în domeniul
impresariatului artistic.
(2) Persoanele fizice şi persoanele juridice de drept
public sau de drept privat care vor fi atestate, respectiv avizate, potrivit
prevederilor prezentei ordonanţe se înscriu în Registrul impresarilor artistici
pe măsura atestării sau avizării.
(3) Instituţiile de spectacole sau concerte care
desfăşoară activitate de impresariat artistic pentru propriile producţii
artistice se înscriu în Registrul impresarilor artistici în termen de 10 zile
de la data aprobării propriului regulament de organizare şi funcţionare,
modificat conform prevederilor art. 25 alin. (3).
Art. 31. - Reorganizarea Registrului impresarilor
artistici, respectiv Metodologia de evaluare a persoanelor fizice şi a persoanelor juridice de drept privat care desfăşoară
activităţi de impresariat artistic în vederea reînscrierii, respectiv a înscrierii în registru, se aprobă prin
ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de 60 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.
Art. 32. - Tarifele pentru acordarea atestatelor şi
avizelor în domeniul impresariatului artistic, precum şi cele pentru înscrierea
în Registrul impresarilor artistici se aprobă prin ordin al ministrului
culturii şi cultelor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se fac venit la bugetul Centrului de
Pregătire Profesională în Cultură.
Art. 33. - (1) Constituie contravenţii următoarele
fapte:
a) neînscrierea în Registrul instituţiilor şi
companiilor de spectacole sau concerte în termenul prevăzut la art. 27 alin.
(4) şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei;
b) desfăşurarea activităţilor de impresariat artistic
de către persoane fizice sau persoane juridice de drept privat, fără obţinerea
atestatului sau, după caz, a avizului din domeniul impresariatului artistic, şi
se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;
c) desfăşurarea activităţilor de impresariat artistic
de către persoane fizice sau persoane juridice de drept privat, fără înscrierea
în Registrul impresarilor artistici, şi se sancţionează cu amendă de la 1.000
lei la 5.000 lei.
(2) Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor
prevăzute la alin. (1) se fac de către persoanele împuternicite prin ordin al
ministrului culturii şi cultelor, precum şi de către ofiţerii desemnaţi prin
ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Contravenţiilor prevăzute la alin. (1) le sunt
aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 34. - Ministerul Culturii şi Cultelor este
autoritatea administraţiei publice centrale care urmăreşte punerea în aplicare
şi respectarea prevederilor prezentei ordonanţe.
Art. 35. - La data intrării în vigoare a prezentei
ordonanţe se abrogă Legea nr. 504/2004 privind instituţiile publice de
spectacole şi concerte, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.119 din 29 noiembrie 2004, precum
şi orice alte dispoziţii contrare.
Art. 36. - Prezenta ordonanţă intră în vigoare la 3
zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul culturii şi cultelor,
Adrian Iorgulescu
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu