Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 41 din 11 august 1999

privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 388 din 16 august 1999


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. E pct. 1 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Ministerul Apararii Nationale este organ de specialitate al administratiei publice centrale, care organizeaza, conduce si coordoneaza activitatea in domeniul apararii, pentru garantarea suveranitatii nationale, a independentei si unitatii statului, a integritatii teritoriale a tarii si a democratiei constitutionale.
    Art. 2
    Pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin Ministerul Apararii Nationale coopereaza cu celelalte ministere, alte organe de specialitate din subordinea Guvernului sau a ministerelor, alte autoritati ale administratiei publice, cu organizatii neguvernamentale, precum si cu agentii economici.

    CAP. 2
    Organizare, functionare si conducere

    Art. 3
    (1) Ministerul Apararii Nationale este organizat intr-o structura centrala si in structuri subordonate acesteia.
    (2) Structura organizatorica a Ministerului Apararii Nationale si numarul maxim de personal al acestuia se aproba prin hotarare a Guvernului.
    Art. 4
    (1) Ministerul Apararii Nationale are retea sanitara proprie, camine de garnizoana, amenajari sportive si recreative, sanatorii, case de odihna, cabane de instructie, locuinte de serviciu si de interventie, organe de presa.
    (2) De asemenea, poate avea in subordinea sau in coordonarea sa regii autonome, formatii cultural-artistice, cluburi si asociatii sportive.
    Art. 5
    (1) Conducerea Ministerului Apararii Nationale se exercita de catre ministru, care il reprezinta in raporturile cu celelalte ministere si organisme guvernamentale, cu alte autoritati ale administratiei publice, cu organisme similare din alte state, cu alte persoane juridice, precum si cu persoane fizice.
    (2) In exercitarea atributiilor sale ministrul apararii nationale este ajutat de secretarii de stat, seful Statului Major General, subsecretarii de stat, inspectorul general al armatei si secretarul general al ministerului.
    Art. 6
    (1) Secretarii de stat si subsecretarii de stat sunt numiti si eliberati din functie prin decizie a primului-ministru la propunerea ministrului apararii nationale si raspund de organizarea si realizarea atributiilor stabilite prin prezenta ordonanta si prin ordine ale ministrului.
    (2) Inspectorul general al armatei si secretarul general al ministerului sunt numiti si eliberati din functie prin ordin al ministrului apararii nationale.
    Art. 7
    Unul dintre secretarii de stat asigura, atunci cand este cazul, relatia ministerului cu Parlamentul.
    Art. 8
    Secretarul general al Ministerului Apararii Nationale indeplineste atributiile ce ii sunt delegate de ministru, urmareste indeplinirea ordinelor si masurilor stabilite de acesta si asigura realizarea legaturilor functionale intre structurile ministerului.
    Art. 9
    Seful Statului Major General se subordoneaza nemijlocit ministrului apararii nationale, este cea mai inalta autoritate militara a armatei si raspunde pentru capacitatea de lupta a acesteia.
    Art. 10
    Seful Statului Major General este numit pe o perioada de 4 ani de catre Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului apararii nationale.
    Art. 11
    In absenta ministrului apararii nationale, conducerea Ministerului Apararii Nationale se exercita de catre unul dintre secretarii de stat desemnat de catre ministru.
    Art. 12
    In absenta sefului Statului Major General sau daca acesta se afla in imposibilitate temporara de a-si exercita atributiile, conducerea Statului Major General este asigurata de prim-adjunctul acestuia. In cazul in care prim-adjunctul este in imposibilitate de a-si indeplini atributiile, conducerea Statului Major General va fi asigurata de unul dintre adjuncti sau de persoana desemnata de ministrul apararii nationale.
    Art. 13
    (1) In exercitarea atributiilor si competentelor conferite de lege ministrul apararii nationale emite ordine si instructiuni.
    (2) Secretarii de stat, seful Statului Major General, inspectorul general al armatei si secretarul general al ministerului emit, potrivit atributiilor specifice, dispozitii.
    Art. 14
    Statul Major General este organismul militar principal al Ministerului Apararii Nationale care raspunde de capacitatea de lupta a armatei.
    Art. 15
    (1) In cadrul Statului Major General functioneaza Comitetul Sefilor de State Majore, ca organ deliberativ. Acesta se compune din seful Statului Major General - presedinte, sefii statelor majore ale categoriilor de forte ale armatei, prim-adjunctul si adjunctii sefului Statului Major General - membri.
    (2) In cazul in care ministrul apararii nationale participa la sedintele Comitetului Sefilor de State Majore, el prezideaza lucrarile.
    Art. 16
    Modul de organizare si functionare, precum si atributiile Comitetului Sefilor de State Majore se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului apararii nationale.
    Art. 17
    Inspectoratul General al Ministerului Apararii Nationale, condus de inspectorul general al armatei, este structura prin care ministrul apararii nationale isi exercita atributiile de control si evaluare privind respectarea legilor, regulamentelor, ordinelor si celorlalte acte normative, starea generala a ordinii si disciplinei in structurile militare.
    Art. 18
    Secretariatul general al ministerului, condus de secretarul general, asigura relatiile Ministerului Apararii Nationale cu autoritatile publice, expertizeaza documentele ce se supun deciziei ministrului apararii nationale, monitorizeaza modul de indeplinire a sarcinilor rezultate din hotararile Parlamentului, Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, Guvernului, actele normative specifice armatei, ordinele si instructiunile ministrului apararii nationale, rezolva problemele privind asigurarea administrativa a ministerului si relatiile cu publicul.
    Art. 19
    In cadrul Ministerului Apararii Nationale pot functiona consilii sau comisii pe domenii, stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale. Organizarea si regulamentele de functionare ale acestora se aproba prin ordin al ministrului.
    Art. 20
    (1) Personalul Ministerului Apararii Nationale este format din militari si din civili.
    (2) Drepturile si obligatiile personalului militar si civil sunt prevazute prin lege si prin alte acte normative.
    (3) Personalul civil se poate organiza in asociatii profesionale, cu exceptia ministrului, secretarilor de stat, subsecretarilor de stat si secretarului general - personalitati civile. Personalul civil nu poate face parte din partide sau din alte formatiuni ori organizatii politice si nici sa declare sau sa participe la greve.
    (4) Personalul civil beneficiaza de drepturile salariale prevazute de legislatia aplicabila in sectorul bugetar, de unele drepturi salariale specifice, inclusiv din cele acordate militarilor, stabilite prin hotarare a Guvernului.
    (5) Personalul civil beneficiaza, ca masura de protectie sociala, de inlesniri stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale, in folosirea caselor de odihna, sanatoriilor, caminelor de garnizoana si a altor amenajari recreative si sportive.

    CAP. 3
    Atributiile principale ale Ministerului Apararii Nationale

    Art. 21
    Ministerul Apararii Nationale are urmatoarele atributii principale:
    a) participa la elaborarea strategiei de securitate nationala si a politicii de aparare;
    b) elaboreaza propuneri de legi, decrete, ordonante si hotarari ale Guvernului, regulamente si instructiuni care privesc domeniul militar si avizeaza actele normative care pot avea implicatii in domeniul apararii nationale, initiate de alte institutii si autoritati ale administratiei publice;
    c) elaboreaza propunerile pentru bugetul anual al Ministerului Apararii Nationale, componenta a bugetului de stat; aproba repartizarea resurselor financiare alocate prin bugetul de stat, pe actiuni, obiective si beneficiari;
    d) indeplineste atributiile ce-i revin privind capacitatea de aparare a tarii; elaboreaza si aplica planurile si masurile necesare asigurarii capacitatii de lupta a armatei in timp de pace, in situatiile de criza si la razboi;
    e) elaboreaza Strategia militara a Romaniei si, pe baza acesteia, directivele de planificare strategica;
    f) elaboreaza si supune aprobarii Consiliului Suprem de Aparare a Tarii conceptiile privind structurile organizatorice ale armatei, inzestrarea acestora cu tehnica, dislocarea si redislocarea, pe teritoriul national, in timp de pace, a marilor unitati, de la brigada sau similare inclusiv in sus, si stabileste dislocarea si redislocarea unitatilor si formatiunilor;
    g) pregateste si asigura, in conditiile legii, participarea unor unitati ale armatei in afara teritoriului Romaniei, cu efective si tehnica de lupta, la exercitiile militare comune cu unitati ale altor state; pregateste si asigura desfasurarea exercitiilor si operatiunilor armatei care implica intrarea, stationarea sau trecerea unor unitati militare straine pe teritoriul Romaniei, precum si participarea cu efective si tehnica militara la constituirea fortelor internationale destinate mentinerii pacii sau in scopuri umanitare;
    h) supune aprobarii Consiliului Suprem de Aparare a Tarii planurile de cooperare si de interventie a armatei cu celelalte componente ale fortelor sistemului national de aparare, luand masurile necesare ca, la nevoie, acestea sa poata fi aplicate;
    i) organizeaza si conduce structurile sale specializate in culegerea, prelucrarea si protectia informatiilor militare si politico-militare din zonele geografice de interes pentru Romania si din teritoriul national la pace, in situatii de criza si la razboi. In acest sens, elaboreaza instructiunile ce reglementeaza activitatea acestor structuri, regulile, principiile si metodele de munca utilizate in domeniul informatiilor militare;
    j) stabileste principii si competente privind activitatea proprie de personal; asigura incadrarea cu personal militar si civil, potrivit statelor de organizare;
    k) organizeaza si conduce invatamantul militar, activitatile de educatie a personalului militar si civil; echivaleaza, potrivit legii, diplomele de absolvire a studiilor militare urmate in strainatate si elibereaza documente de echivalare a diplomelor de studii militare cu studii civile similare din tara;
    l) organizeaza si conduce cercetarea stiintifica in domeniul militar;
    m) colaboreaza cu organele administratiei publice centrale si locale, precum si cu agentii economici din tara si din strainatate pentru realizarea de tehnica si de materiale cu destinatie militara;
    n) coordoneaza procesul de integrare europeana si euroatlantica si urmareste aducerea la indeplinire a sarcinilor ce revin Ministerului Apararii Nationale in acest sens;
    o) organizeaza si realizeaza relatiile militare internationale ale Romaniei;
    p) coordoneaza activitatea de comert exterior privind importul si exportul de tehnica si materiale cu destinatie militara, de documentatii tehnice, precum si de asigurare a asistentei tehnice; analizeaza si stabileste tehnica si materialele cu destinatie militara din existentul armatei ce fac obiectul exportului, precum si modul de utilizare a fondurilor obtinute;
    r) elaboreaza si asigura documentatiile tehnico-economice pentru lucrarile de investitii apartinand Ministerului Apararii Nationale si conduce realizarea acestora;
    s) stabileste nevoile si transmite autoritatilor publice abilitate cererile de resurse necesare armatei, la pace si la razboi, in conformitate cu prevederile legilor privind pregatirea economiei nationale, a teritoriului si populatiei pentru aparare;
    s) stabileste norme si instructiuni privind planificarea, inzestrarea, asigurarea materiala si financiara, decontarea, evidenta si controlul mijloacelor materiale si banesti necesare unitatilor armatei, precum si norme de intrebuintare, intretinere si reparare a tehnicii de lupta si a altor bunuri din dotare;
    t) raspunde de solutionarea problemelor sociale de asigurare a conditiilor de viata, a drepturilor banesti si a altor drepturi, potrivit legii, ale personalului armatei si ale urmasilor acestora;
    t) indeplineste obligatiile si indatoririle ce-i revin, potrivit legii, fata de asociatiile veteranilor de razboi si luptatorilor in Revolutia din Decembrie 1989 si sprijina material si financiar Uniunea Nationala a Cadrelor Militare in Rezerva si in Retragere pentru desfasurarea unor activitati in interesul armatei;
    u) administreaza patrimoniul aflat in dotare, putand sa inchirieze bunuri care fac parte din acesta sau sa le valorifice in alt mod, potrivit legii;
    v) angajeaza si executa ocazional, prin unitatile sale, prestari de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice, in domeniile si in conditiile stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale. Sumele incasate din prestarile de servicii vor fi retinute integral de catre Ministerul Apararii Nationale ca venituri extrabugetare si se vor utiliza pentru finantarea cheltuielilor materiale si de capital, in conformitate cu prevederile legale;
    w) indeplineste alte atributii stabilite prin dispozitii legale.
    Art. 22
    Ministerul Apararii Nationale are dreptul sa solicite si sa obtina de la autoritatile administratiei publice centrale si locale si de la agentii economici, precum si de la oricare alte persoane juridice si persoane fizice date, informatii sau documente necesare indeplinirii atributiilor sale.

    CAP. 4
    Atributii ale structurilor Ministerului Apararii Nationale pe principalele domenii de activitate

    Art. 23
    Structurile din compunerea Ministerului Apararii Nationale indeplinesc, pe principalele domenii de activitate, urmatoarele atributii:

    A. In domeniul politicii de aparare:
    a) participa la elaborarea politicii de aparare si urmaresc aplicarea acesteia;
    b) elaboreaza analize privind politica de aparare si de securitate nationala;
    c) elaboreaza proiectele planurilor strategice si operationale de intrebuintare, precum si proiectele programelor de constituire, modernizare si pregatire a fortelor componente;
    d) intocmesc, pe baza solicitarilor celorlalte structuri ale Ministerului Apararii Nationale, proiectul planului anual de relatii politico-militare internationale si, dupa aprobarea de catre ministru, asigura sau, dupa caz, urmaresc aplicarea acestuia;
    e) intocmesc proiectele si coordoneaza incheierea de acorduri, conventii, protocoale si alte intelegeri internationale in domeniul militar cu armatele altor state si urmaresc modul in care acestea sunt aplicate;
    f) organizeaza si desfasoara activitati de cercetare stiintifica in domeniile politicii de aparare si securitatii nationale;
    g) gestioneaza relatia civili-militari si dezvolta legatura cu societatea civila.

    B. Atributii ale Statului Major General:
    a) intreprinde masurile necesare pentru aplicarea politicii de aparare si strategiei de securitate nationala in ceea ce priveste armata;
    b) elaboreaza planurile operative si asigura indeplinirea misiunilor ce revin armatei in timp de pace, de criza si la razboi, pentru garantarea suveranitatii nationale, a independentei si unitatii statului, a integritatii teritoriale a tarii si a democratiei constitutionale;
    c) asigura infiintarea Marelui Cartier General pentru conducerea actiunilor militare la nivel strategic pe timp de razboi;
    d) elaboreaza conceptiile privind structura, organizarea, infiintarea, dislocarea si redislocarea, inzestrarea, pregatirea pentru lupta si intrebuintarea marilor unitati si a unitatilor;
    e) elaboreaza proiectele programelor de perspectiva si anuale privind inzestrarea armatei cu tehnica si materiale cu destinatie militara;
    f) elaboreaza, in colaborare cu celelalte structuri, sau, dupa caz, avizeaza propunerile de acte normative ce privesc armata, proiectele regulamentelor militare generale si de lupta, nomenclatoarele, normele si instructiunile pentru planificarea, inzestrarea, asigurarea materiala, consumul, evidenta si controlul mijloacelor materiale;
    g) intocmeste, transmite si asigura executarea ordinelor privind ridicarea capacitatii de lupta, alarma de lupta si mobilizarea armatei; conduce organele militare teritoriale pentru asigurarea resurselor umane si materiale necesare fortelor armate pe timp de pace, la mobilizare si pe timp de razboi;
    h) organizeaza si conduce, potrivit planurilor de cooperare si interventii, participarea cu forte si mijloace ale armatei pentru limitarea si inlaturarea efectelor calamitatilor naturale si catastrofelor, precum si pentru mentinerea si restabilirea ordinii de drept pe teritoriul national;
    i) organizeaza si conduce logistica armatei la pace si la razboi;
    j) elaboreaza cererile de resurse necesare armatei la pace si la razboi; indruma si controleaza, potrivit legii, activitatile de pregatire a economiei nationale si a teritoriului pentru aparare;
    k) coordoneaza desfasurarea invatamantului in cadrul Academiei de Inalte Studii Militare, precum si activitatea de cercetare stiintifica in domeniul teoriei si artei militare.

    C. In domeniul inzestrarii armatei:
    a) asigura asistenta si consilierea sistemului de management al programelor de achizitii, cercetare-dezvoltare, tehnologii avansate, testare si evaluare, contractare, productie, proprietate industriala, inzestrare, precum si a industriei de aparare si protectiei mediului;
    b) elaboreaza proiecte de politici, strategii, proceduri si instructiuni pentru sistemul de achizitii din Ministerul Apararii Nationale, urmarind, dupa aprobare, aplicarea lor;
    c) certifica si supravegheaza, prin organismul specializat, furnizorii pentru aparare;
    d) conduc programele de achizitii si pe cele de cercetare-dezvoltare si asigura utilizarea cat mai eficienta a resurselor alocate in domeniul de responsabilitate;
    e) desfasoara activitatea de marketing pe piata interna si externa; furnizeaza date si informatii tehnice privind tehnologiile noi si produsele de tehnica militara ce pot face obiectul achizitiilor pentru aparare;
    f) evalueaza si stabilesc, impreuna cu Ministerul Industriei si Comertului, politicile de mentinere a capacitatii industriei proprii pentru satisfacerea necesitatilor in domeniul apararii. Coordoneaza activitatea de cercetare pentru tehnica si tehnologii militare, a bazelor de productie si a regiilor autonome subordonate;
    g) coordoneaza si controleaza activitatile de import si export de tehnica si materiale cu destinatie militara, serviciile si asistenta tehnica pentru acestea;
    h) analizeaza si evalueaza propunerile pentru programele de achizitii in vederea intocmirii bugetului pentru asigurarea resurselor necesare; propun ministrului alternative pentru dirijarea resurselor pe parcursul procesului de planificare, programare si alocare a fondurilor;
    i) conduc activitatile de standardizare, codificare si metrologie in domeniul tehnicii militare, pentru implementarea standardelor internationale si asigura testarea si receptia produselor de tehnica militara;
    j) coordoneaza activitatea Academiei Tehnice Militare privind pregatirea si instruirea personalului ingineresc;
    k) reprezinta Ministerul Apararii Nationale la Conferinta directorilor pentru armamente a N.A.T.O.

    D. Atributii ale Inspectoratului General al Ministerului Apararii Nationale:
    a) urmareste, evalueaza si il informeaza pe ministrul apararii nationale despre tendintele din activitatea organismului militar, in vederea cresterii calitatii proceselor de inzestrare si instruire, precum si de perfectionare a actului de decizie;
    b) participa la elaborarea proiectelor strategiei militare nationale, legilor, decretelor, ordonantelor, hotararilor Guvernului, regulamentelor si instructiunilor din domeniul militar;
    c) controleaza si informeaza modul de repartizare, gestionare si intrebuintare a resurselor financiare alocate prin bugetul de stat si a celor extrabugetare, pe actiuni, obiective si beneficiari, si asupra modului de realizare a lucrarilor de investitii;
    d) evalueaza starea structurilor armatei, modul de elaborare si aplicare a planurilor si masurilor ce vizeaza realizarea, mentinerea si cresterea capacitatii de lupta a acestora in timp de pace, in situatii de criza si la razboi;
    e) evalueaza oportunitatea si prezinta propuneri ministrului apararii nationale privind participarea unor unitati ale armatei la exercitii si la actiuni militare comune cu unitati ale altor armate, precum si la constituirea unor forte multinationale destinate mentinerii pacii sau in scopuri umanitare;
    f) analizeaza si estimeaza tendintele de evolutie in domeniile importante de activitate ale armatei, elaboreaza si prezinta ministrului studii, scenarii posibile, documentari, sinteze, proiecte, informari si rapoarte;
    g) controleaza, evalueaza si il informeaza pe ministrul apararii nationale despre modul de organizare si de desfasurare a invatamantului militar si a cercetarii stiintifice in domeniul militar;
    h) evalueaza si informeaza in permanenta despre starea de spirit a personalului armatei, solutionarea problemelor sociale, asigurarea conditiilor de viata, a drepturilor banesti si a altor drepturi ale acestuia;
    i) analizeaza impactul activitatilor si actiunilor militare asupra mediului si propune masurile ce se impun pentru protectia acestuia;
    j) urmareste elaborarea, aplicarea si respectarea normelor de protectia muncii in structurile armatei;
    k) avizeaza regulamentele, ordinele si instructiunile ce se prezinta spre aprobare ministrului apararii nationale.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 24
    Prin ordin al ministrului apararii nationale se pot stabili atributii pentru secretarii de stat, seful Statului Major General, inspectorul general al armatei, secretarul general al ministerului si pentru subsecretarii de stat.
    Art. 25
    (1) Ministerul Apararii Nationale asigura, potrivit legii, asistenta medicala si protectia sociala a personalului din subordine, inclusiv pentru cei in rezerva si in retragere, a familiilor si urmasilor acestora, precum si drepturile la pensie ale cadrelor militare.
    (2) Ministerul Apararii Nationale poate vinde locuintele de serviciu din administrarea sa personalului propriu, cu conditia pastrarii unui fond minim de locuinte de serviciu, in urmatoarele situatii:
    a) la trecerea in rezerva sau in retragere a cadrelor militare prin pensionare;
    b) la trecerea in rezerva a cadrelor militare pentru nevoile de reducere a personalului sau din motive medicale;
    c) la incetarea raporturilor de munca, personalului civil, pentru reducerea activitatii sau in vederea pensionarii, daca acesta are o vechime in Ministerul Apararii Nationale de cel putin 10 ani.
    Art. 26
    Ministerul Apararii Nationale asigura personalul propriu si tehnica din dotare impotriva riscurilor specifice, precum si pentru cazuri de raspundere civila stabilite prin ordin al ministrului, in conditiile legii.
    Art. 27
    Ministerul Apararii Nationale dispune de un parc propriu de autovehicule, dimensionat conform statelor de organizare, precum si de mijloace de transmisiuni si de alte tipuri de tehnica si materiale stabilite prin normele de inzestrare.
    Art. 28
    (1) Fondurile necesare desfasurarii activitatilor in Ministerul Apararii Nationale se asigura de la bugetul de stat, din valorificarea bunurilor care nu mai sunt necesare armatei, precum si din alte surse legal constituite.
    (2) In subordinea sau coordonarea Ministerului Apararii Nationale pot functiona unitati si formatiuni stabilite prin hotarare a Guvernului, finantate partial din venituri extrabugetare.
    Art. 29
    Dispozitiile legilor privind organizarea si functionarea ministerelor se aplica in mod corespunzator Ministerului Apararii Nationale, in masura in care, prin prezenta ordonanta, nu se dispune altfel:
    Art. 30
    (1) Prevederile prezentei ordonante intra in vigoare la 30 de zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    (2) La aceeasi data, Legea nr. 41/1990 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 147 din 19 decembrie 1990, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga.

              p. PRIM-MINISTRU,
                 VICTOR BABIUC

                        Contrasemneaza:
                        Ministru de stat,
                        ministrul apararii nationale,
                        Victor Babiuc

                        Ministrul finantelor,
                        Decebal Traian Remes

                        p. Ministrul muncii si
                        protectiei sociale,
                        Mariana Basuc



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 41/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 41 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu