E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Ordonanţa 86 2001 abrogat de Legea 92 2007
Ordonanţa 86 2001 in legatura cu Hotărârea 828 2003
Articolul 35 din actul Ordonanţa 86 2001 articole noi... articolul 1 din actul Legea 284 2002
Ordonanţa 86 2001 aprobat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 1 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 3 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 4 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 13 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 14 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 15 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 16 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 17 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 17 din actul Ordonanţa 86 2001 articole noi... articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 3 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 6 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 8 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 9 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 10 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 11 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 12 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 18 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 19 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 20 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 21 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 22 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 23 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 24 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 25 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 26 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 27 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 28 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 30 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 31 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 32 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Articolul 33 din actul Ordonanţa 86 2001 modificat de articolul 1 din actul Legea 284 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 86 din 30 august 2001

privind serviciile de transport public local de calatori

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 544 din 1 septembrie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. IV.2 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta ordonanta are ca obiect stabilirea cadrului de organizare, gestionare, reglementare si de monitorizare a serviciului de transport public local de persoane, prin curse regulate, cu mijloace de transport in comun.
    Art. 2
    Serviciul de transport public local de persoane, denumit in continuare transport public local de calatori, are la baza urmatoarele principii:
    a) respectarea drepturilor si intereselor legitime ale calatorilor;
    b) asigurarea deplasarii in conditii de siguranta si de confort;
    c) protectia mediului;
    d) tratament egal si nediscriminatoriu pentru toti utilizatorii;
    e) servicii de calitate in conditiile unor tarife accesibile;
    f) administrarea eficienta a bunurilor si a fondurilor banesti;
    g) dezvoltarea durabila.
    Art. 3
    (1) Face parte din categoria transportului public local de calatori transportul de persoane care indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:
    a) este efectuat pe teritoriul unei localitati urbane sau rurale, precum si intre localitatea respectiva si localitatile limitrofe;
    b) se executa pe rute si cu frecvente prestabilite, iar calatorii sunt imbarcati sau debarcati in puncte de oprire fixe;
    c) se percepe un tarif de transport, incasat de operatorul de transport.
    (2) Se considera transport public local de calatori si transportul special urban si suburban de persoane, efectuat prin curse regulate, daca intruneste conditiile prevazute la alin. (1), prin care se asigura transportul unor grupuri de persoane sau de persoane determinate, cum ar fi elevii si studentii, la institutiile de invatamant si retur, al personalului care face naveta, al militarilor si al altor asemenea grupuri, separat sau impreuna cu alte persoane, precum si transportul care se desfasoara pe anumite rute, cum ar fi transportul intre platformele industriale si localitati.
    Art. 4
    Prin mijloacele de transport in comun se intelege vehiculele destinate in mod special transportului public urban si suburban de persoane. Acestea pot fi:
    a) autobuze urbane, autovehicule destinate si echipate pentru transportul de persoane si al bagajelor acestora; autobuzele din aceasta categorie vor fi amenajate pentru transportul de pasageri, asezati pe scaune sau in picioare, avand cel putin 17 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, care asigura posibilitatea unui schimb rapid de pasageri in statii;
    b) tramvaie;
    c) troleibuze;
    d) minibuze sau microbuze, autovehicule destinate prin constructie transportului a 10 - 17 persoane pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, dar nu mai mult de 22 de persoane pe scaune si in picioare.
    Art. 5
    Pentru asigurarea dezvoltarii durabile in domeniul serviciului de transport public local de calatori consiliile locale stabilesc strategia de dezvoltare si functionare pe termen mediu si lung a acestor servicii, tinand seama de planurile de urbanism si de programele de dezvoltare economico-sociala a localitatii.
    Art. 6
    (1) Serviciile de transport public local de calatori se organizeaza pentru a satisface cu prioritate nevoile populatiei, precum si ale institutiilor publice si ale agentilor economici.
    (2) Nu fac obiectul prezentei ordonante serviciile de transport cu taximetre sau serviciile de transport marfuri.
    Art. 7
    (1) Sunt abilitate sa organizeze, sa reglementeze, sa conduca, sa monitorizeze si sa controleze servicii de transport public local de calatori consiliile locale ale comunelor, oraselor, municipiilor, precum si consiliile judetene.
    (2) Autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a intreprinde masurile necesare pentru extinderea, dezvoltarea si modernizarea transportului public urban si suburban de persoane.
    (3) Autoritatile administratiei publice locale, prin serviciile de specialitate, vor gestiona si vor controla activitatea operatorilor de transport public local de calatori.
    Art. 8
    (1) Statul sprijina, prin masuri legislative si economice, dezvoltarea cantitativa si calitativa a serviciilor de transport public local de calatori, precum si a infrastructurii aferente acestora.
    (2) Principalele obiective urmarite de autoritatile administratiei publice centrale si locale in domeniul serviciilor de transport public local de calatori sunt:
    a) imbunatatirea conditiilor de viata ale cetatenilor prin promovarea calitatii si eficientei serviciului de transport public local de calatori;
    b) cresterea calitatii vietii cetatenilor prin sustinerea dezvoltarii economice a localitatilor si prin realizarea unei infrastructuri edilitare moderne;
    c) acordarea de facilitati unor categorii de persoane;
    d) asigurarea capacitatii suficiente de transport pe rute aglomerate.
    Art. 9
    (1) Acoperirea financiara a costului calatoriilor efectuate de persoanele care beneficiaza, potrivit legii, de gratuitate se asigura din bugetele locale sau din bugetele altor institutii stabilite de lege.
    (2) Acoperirea influentelor financiare rezultate din reduceri de tarif la abonamentele pentru transportul public local de calatori, aprobate de consiliile judetene sau locale pentru anumite categorii de persoane, se asigura din bugetele consiliilor judetene sau locale, dupa caz.
    (3) Conditiile concrete in care va fi suportat costul calatoriilor, potrivit prevederilor alin. (1) si (2), se vor stabili prin contractul de concesiune a serviciului de transport public local de calatori.

    CAP. 2
    Organizarea si functionarea serviciilor de transport public local de calatori

    SECTIUNEA 1
    Gestiunea serviciilor de transport public local de calatori

    Art. 10
    Raporturile dintre autoritatile administratiei publice locale si prestatorii de servicii de transport public local de calatori se bazeaza pe relatii contractuale stabilite in conformitate cu contractul de concesiune a serviciului respectiv.
    Art. 11
    (1) Pentru organizarea, conducerea si administrarea serviciilor de transport public local de calatori consiliile locale pot utiliza unul sau mai multi operatori de transport specializati, carora le incredinteaza prin licitatie contractul de delegare de gestiune sau de concesiune a serviciului respectiv.
    (2) Concesiunea sau delegarea serviciului de transport public local de calatori se face in conditiile stabilite prin contractul-cadru de concesiune si prin regulamentul-cadru de delegare sau de concesiune a serviciilor publice locale de transport local de calatori. Contractul-cadru si regulamentul-cadru de delegare sau de concesiune a serviciilor publice de transport local de calatori, precum si normele specifice pentru administrarea serviciilor de transport public local de calatori vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei Publice, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.
    (3) In procesul concesionarii, in conformitate cu competentele si cu atributiile ce le revin potrivit legii, autoritatile administratiei publice locale pastreaza prerogativele privind adoptarea politicilor si strategiilor de dezvoltare a serviciilor, inclusiv a programelor de dezvoltare a serviciului de transport public local de calatori, precum si dreptul de a urmari, a controla si a supraveghea indeplinirea obligatiei efectuarii serviciului public de transport local de calatori privind:
    a) respectarea si indeplinirea obligatiilor contractuale asumate de operatorii de transport public local de calatori;
    b) derularea ritmica a serviciilor prestate, respectarea traseelor stabilite si a orarelor zilnice si saptamanale;
    c) modul de administrare, exploatare, conservare si mentinere in functiune, dezvoltare si/sau modernizare a mijloacelor din infrastructura edilitar-urbana incredintata prin contractul de concesiune;
    d) modul de formare si de stabilire a tarifelor pentru serviciile de transport public de calatori.
    Art. 12
    (1) Finantarea si realizarea investitiilor aferente serviciilor de transport public local de calatori se fac cu respectarea legislatiei in vigoare privind initierea, fundamentarea, promovarea si aprobarea investitiilor publice si a principiilor autonomiei financiare a prestatorilor de servicii de transport public local de calatori privind suportarea de catre utilizatori si recuperarea integrala, prin tarif, a costurilor de exploatare, reabilitare si dezvoltare. Se va tine seama de interesul general, de tarifele practicate si de conditiile de transport oferite beneficiarilor.
    (2) Pentru finantarea investitiilor necesare in vederea dezvoltarii si modernizarii infrastructurii serviciilor de transport public local de calatori, consiliile locale pot contracta credite interne si/sau externe ori pot concesiona serviciul respectiv, in conditiile legii, pe o perioada limitata, in functie de specificul activitatii.
    (3) Lucrarile pe care investitorii le realizeaza din fonduri proprii raman in proprietatea acestora pe toata durata contractului de concesiune, precum si dupa expirarea acestuia, daca nu s-a convenit altfel.

    SECTIUNEA a 2-a
    Operatorii de servicii de transport public local de calatori

    Art. 13
    (1) Operatorii de transport public local de calatori sunt societatile comerciale, regiile autonome si serviciile de interes local autorizate, care presteaza servicii publice in conditiile stabilite de autoritatile administratiei publice locale, in temeiul legii si al prevederilor prezentei ordonante.
    (2) Operatorii de transport public local de calatori beneficiaza de acelasi regim juridic, indiferent de forma de organizare sau de proprietate.
    (3) Operatorii de transport public local de calatori vor fi atestati de catre comisia mixta prevazuta de prezenta ordonanta.
    Art. 14
    (1) Operatorii de transport public local de calatori pot fi privatizati in conditiile legii numai pe baza hotararii consiliului local sau judetean sub a carui autoritate isi desfasoara activitatea.
    (2) Privatizarea, respectiv vanzarea bunurilor din domeniul privat al unitatii administrativ-teritoriale, se poate face numai in cadrul procedurii de delegare sau de concesionare a serviciilor de transport public local de calatori, prin licitatie publica.
    Art. 15
    (1) Societatile comerciale de transport public local de calatori infiintate de consiliile locale sau judetene, potrivit legii, pot fi de interes local, respectiv judetean, in functie de limitele teritoriale in care actioneaza.
    (2) Societatile comerciale de transport public local de calatori infiintate de autoritatile administratiei publice locale isi pot desfasura activitatea si in cadrul altor localitati, participand astfel la dezvoltarea pietei libere a operatorilor de transport public local de calatori.
    (3) In cazul prestarii mai multor tipuri de servicii operatorul de servicii de transport public local de calatori va tine o evidenta separata a activitatilor desfasurate, cu contabilitate distincta pentru fiecare tip de serviciu si localitate de operare, dupa caz, astfel incat activitatile sale din diferite sectoare sa fie usor de evaluat, monitorizat si controlat.
    Art. 16
    Operatorii de servicii de transport public local de calatori isi exercita obligatiile potrivit termenelor si conditiilor prevazute in contractul de concesiune a serviciului de transport public local de calatori si in acord cu normele specifice transportului public, elaborate de institutiile abilitate in acest scop.
    Art. 17
    (1) In cazul in care autoritatea administratiei publice locale a desemnat doi sau mai multi operatori de transport, se va incheia cate un contract cu fiecare dintre acestia, pentru trasee diferite sau pentru acelasi traseu.
    (2) In situatia prevazuta la alin. (1), in contractele de concesiune a serviciului de transport public local de calatori se vor stabili clauze privitoare la valabilitatea legitimatiilor de calatorie emise de fiecare dintre operatorii de servicii de transport public local, pe toate mijloacele de transport in comun.
    (3) In astfel de cazuri, intre primarul localitatii sau presedintele consiliului judetean si operatorii de servicii de transport public local se va incheia un contract de distributie a incasarilor provenite din vanzarea legitimatiilor de calatorie, in care se va stabili modul concret in care se vor calcula veniturile cuvenite fiecarui operator de transport.

    CAP. 3
    Drepturi si obligatii

    SECTIUNEA 1
    Drepturile si obligatiile utilizatorilor si operatorilor de transport public local de calatori

    Art. 18
    (1) Garantarea dreptului de a beneficia de serviciul de transport public local de calatori pentru toti utilizatorii, persoane fizice, va fi prevazuta in regulamentul serviciului, care va fi aprobat de consiliul local sau judetean, dupa caz.
    (2) Utilizatorii au dreptul de acces la informatiile publice cu privire la serviciile de transport public local de calatori, atat operatorul de transport, cat si autoritatile administratiei publice locale avand obligatia de a comunica informatii cu privire la indicatorii de calitate ai serviciului, la structura tarifara si la clauzele contractuale.
    (3) Hotararile consiliilor locale cu privire la serviciul de transport public local de calatori vor fi aduse la cunostinta publica. Utilizatorii persoane fizice au dreptul sa conteste hotararile in conditiile legii, in vederea prevenirii sau repararii unui prejudiciu direct ori indirect, determinat de acestea.
    (4) Utilizatorii au obligatia sa achite costul calatoriilor pe care le efectueaza, conform tarifelor anuntate.
    Art. 19
    Drepturile operatorilor de transport public local de calatori sunt prevazute in contractele de delegare si in regulamentele de functionare, pentru serviciile aflate in administrare directa, sau in contractele de concesiune, pentru serviciile cesionate spre administrare altor agenti economici, urmarindu-se asigurarea echilibrului contractual prin aplicarea urmatoarelor principii:
    a) incasarea tarifelor aferente serviciilor de transport public local de calatori prestate si actualizarea acestora cu indicele preturilor de consum;
    b) modificarea tarifului in situatiile de modificare semnificativa a echilibrului contractual;
    c) intreruperea furnizarii serviciilor de transport public local de calatori in cazul nerespectarii obligatiilor contractuale de catre autoritatea administratiei publice locale, conform legislatiei in vigoare.
    Art. 20
    (1) Operatorii de transport public local de calatori au fata de utilizatori urmatoarele obligatii:
    a) sa respecte regulile asumate prin contractul de delegare sau de concesiune;
    b) sa serveasca toti utilizatorii din aria de acoperire pentru care au fost atestati in conditiile prevederilor regulamentului local al serviciului de transport public local de calatori;
    c) sa respecte angajamentele luate prin contractele de concesiune cu privire la indicatorii de performanta stabiliti de consiliile locale;
    d) sa furnizeze autoritatii administratiei publice locale informatiile solicitate si sa asigure accesul la toate informatiile necesare in vederea verificarii si evaluarii functionarii si dezvoltarii serviciilor de transport public local de calatori, in conformitate cu clauzele contractului de delegare sau de concesiune si cu prevederile legale in vigoare;
    e) sa puna in aplicare metode performante de management care sa conduca la reducerea costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurentiale oferite de normele legale in vigoare pentru achizitiile de lucrari, bunuri si servicii.
    (2) Operatorii de transport public local de calatori raspund de indeplinirea cu buna-credinta a obligatiilor prevazute la alin. (1). In cazul neindeplinirii obligatiilor pot fi sanctionati contraventional sau poate fi reziliat, in conditiile legii, contractul de delegare sau de concesiune.

    SECTIUNEA a 2-a
    Atestarea operatorilor de transport public local de calatori

    Art. 21
    (1) Operatorii de transport care opereaza in domeniul serviciilor de transport public local de calatori trebuie sa faca dovada competentei profesionale si sa aiba o dotare tehnico-materiala care sa corespunda tipurilor de servicii pe care urmeaza sa le presteze.
    (2) Agentii economici prevazuti la alin. (1) trebuie sa faca dovada bonitatii lor materiale.
    (3) Operatorii de transport public local de calatori, existenti la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, vor fi atestati in termen de un an.
    (4) Sunt supuse atestarii atat compartimentele de specialitate ale consiliilor locale, cat si operatorii furnizori/prestatori de servicii de transport public local de calatori.
    (5) Atestarea operatorilor de transport care intentioneaza sa devina operatori de servicii de transport public local de calatori va fi o conditie obligatorie de participare la licitatiile pentru obtinerea contractelor de concesiune.
    (6) Atestarea este valabila maximum 5 ani, indiferent de specificul serviciului pentru care s-a facut atestarea. La expirarea termenului de 5 ani operatorul va fi supus unei noi atestari.
    Art. 22
    (1) Atestarea se face de o comisie de atestare formata din reprezentanti ai Ministerului Administratiei Publice, Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si ai Ministerului de Interne.
    (2) Componenta nominala a comisiei de atestare, regulamentul de functionare, precum si criteriile pentru eliberarea licentei de operare vor fi stabilite prin ordin comun al ministrului administratiei publice, al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si al ministrului de interne, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

    SECTIUNEA a 3-a
    Drepturile si obligatiile autoritatilor administratiei publice locale
   
    Art. 23
    (1) Autoritatile administratiei publice locale si judetene au competenta exclusiva cu privire la infiintarea, organizarea, coordonarea, monitorizarea si controlul functionarii serviciilor de transport public local de calatori.
    (2) Consiliile locale si judetene pot adopta hotarari cu privire la:
    a) stabilirea programelor de reabilitare, extindere si modernizare a dotarilor existente, precum si a programelor de infiintare a unor noi sisteme de transport public local de calatori, in conditiile legii;
    b) coordonarea proiectarii si executiei lucrarilor de investitii in scopul realizarii acestora intr-o conceptie unitara, corelata cu programele de dezvoltare economico-sociala a localitatilor si de amenajare a teritoriului;
    c) aprobarea studiilor de fezabilitate privind reabilitarea, extinderea si modernizarea dotarilor publice aferente serviciilor de transport public local de calatori;
    d) asocierea intercomunala in vederea realizarii unor investitii de interes comun in domeniul infrastructurii tehnico-edilitare aferente serviciilor de transport public local de calatori;
    e) delegarea gestiunii serviciilor de transport public local de calatori, precum si incredintarea spre administrare a bunurilor apartinand patrimoniului public din infrastructura aferenta;
    f) finantarea sau inchirierea de bunuri societatilor comerciale pentru realizarea de lucrari si servicii de transport public local de calatori;
    g) contractarea sau garantarea, in conditiile legii, a imprumuturilor pentru finantarea programelor de investitii din infrastructura aferenta serviciilor de transport public local de calatori. Contractarea de lucrari noi, extinderi, dezvoltari de capacitati, reabilitari si modernizari se face prin licitatie publica, organizata potrivit legii;
    h) elaborarea si aprobarea normelor locale si a regulamentelor de functionare a prestatorilor de servicii care desfasoara activitati de transport public local de calatori pe baza normelor-cadru aprobate de Ministerul Administratiei Publice;
    i) stabilirea si aprobarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de calatori, cu respectarea reglementarilor in vigoare;
    j) stabilirea subventiei care se plateste de la bugetul local pentru acoperirea diferentei dintre costurile inregistrate de operatorul de transport pentru efectuarea serviciului de transport public local de calatori si sumele efectiv incasate ca urmare a vanzarii biletelor si a abonamentelor.
    Art. 24
    (1) Contractele de delegare de gestiune sau de concesiune a serviciilor de transport public local de calatori vor cuprinde clauze privitoare la:
    a) cantitatea si calitatea serviciului prestat si la indicatorii de performanta;
    b) trasee;
    c) orarul de functionare, pe zile si ore, si ritmicitatea serviciului;
    d) tarifele practicate si modul de incasare a subventiei;
    e) modul de indexare a tarifelor;
    f) raspunderea contractuala;
    g) politica de mentinere si recalificare a fortei de munca, precum si protectia acesteia pe durata valabilitatii contractului respectiv;
    h) forta majora;
    i) durata contractului;
    j) rezilierea contractului.
    (2) Durata contractului de concesiune a serviciilor de transport public local de calatori se stabileste in functie de mijloacele de transport utilizate, astfel:
    a) pentru transportul cu minibuze si microbuze: 8 ani;
    b) pentru transport cu autobuze urbane sau interurbane: 10 ani;
    c) pentru transport cu troleibuze si tramvaie: 20 de ani.
    Art. 25
    (1) Autoritatile administratiei publice locale au fata de operatorii de transport public local de calatori urmatoarele drepturi:
    a) sa invite pentru audieri operatorul de transport public local de calatori, in vederea semnalarii unor deficiente aparute in executarea contractului;
    b) sa aprobe ajustarile de pret propuse de catre operatorul de transport public local de calatori;
    c) sa sanctioneze operatorul de transport public local de calatori in cazul in care acesta nu opereaza la parametrii de eficienta la care s-a obligat.
    (2) In cazuri deosebite autoritatile administratiei publice locale pot solicita comisiei de atestare retragerea licentei operatorului cu care au contract de concesiune a serviciului de transport public local de calatori.
    Art. 26
    In exercitarea competentelor si a responsabilitatilor ce le revin autoritatile administratiei publice locale vor urmari:
    a) gestionarea serviciilor de transport public local de calatori pe criterii de competitivitate si eficienta manageriala;
    b) promovarea reabilitarii infrastructurii aferente serviciilor de transport public local de calatori;
    c) monitorizarea si controlul periodic al activitatilor de prestare a serviciilor de transport public local de calatori si luarea de masuri in cazul in care operatorul de transport nu asigura performanta pentru care s-a obligat;
    d) elaborarea indicatorilor de performanta si supunerea acestora spre aprobare consiliilor locale dupa ce au fost supusi in prealabil dezbaterii publice;
    e) consultarea cu utilizatorii de servicii publice de transport local de calatori pentru stabilirea politicilor si strategiilor locale in domeniu;
    f) adoptarea normelor locale si negocierea contractelor de delegare a gestiunii sau de concesiune;
    g) informarea periodica a utilizatorilor asupra politicilor de dezvoltare din domeniul serviciilor de transport public local de calatori.
    Art. 27
    Autoritatile administratiei publice locale au fata de operatorii de transport public local de calatori urmatoarele obligatii:
    a) asigurarea unui tratament egal pentru toti operatorii de transport public local de calatori din cadrul comunitatii respective si a unui mediu de afaceri transparent prin normele locale adoptate in exercitarea prerogativelor stabilite de prezenta ordonanta;
    b) pastrarea confidentialitatii informatiilor, altele decat cele publice, cu privire la activitatea operatorilor de transport public local de calatori;
    c) achitarea subventiilor convenite prin contract.
    Art. 28
    Bunurile mobile si imobile care formeaza patrimoniul public si privat al unitatilor administrativ-teritoriale si care sunt utilizate pentru serviciul de transport public local de calatori vor fi incredintate spre administrare, pe perioada concesionarii serviciului de transport public local de calatori, operatorului cu care s-a incheiat contractul, urmand ca acesta sa achite o redeventa care va fi stabilita la acordarea concesiunii.

    CAP. 4
    Sanctiuni

    Art. 29
    Incalcarea dispozitiilor prezentei ordonante atrage raspunderea disciplinara, materiala, civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
    Art. 30
    (1) Constituie contraventie, daca nu a fost savarsita in astfel de conditii incat sa constituie infractiune potrivit Codului penal, si se sanctioneaza cu amenda urmatoarele fapte:
    a) prestarea uneia dintre activitatile reglementate de prezenta ordonanta fara existenta atestarii legale sau fara contract de concesiune, cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
    b) incredintarea unui contract de delegare de gestiune sau de concesiune pentru una dintre activitatile de transport public local de calatori, fara licitatie publica ori unui operator de transport neatestat, cu amenda de la 60.000.000 lei la 120.000.000 lei.
    (2) Consiliile locale si judetene vor stabili printr-o hotarare adoptata in conditiile legii faptele care constituie contraventii in domeniul serviciilor publice de transport public local de calatori, altele decat cele prevazute la alin. (1), potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.

    CAP. 5
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 31
    (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante autoritatile administratiei publice locale din localitatile in care se impune functionarea unui serviciu de transport public local de calatori, precum si cele din localitatile in care acesta functioneaza in conformitate cu reglementarile anterioare vor initia procedurile de desemnare a operatorilor de transport sau, acolo unde exista un contract incheiat in urma unei licitatii, se va proceda la atestarea operatorului in conditiile legii.
    (2) In vederea incheierii contractelor de concesiune consiliile locale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale prevazute la alin. (1) au obligatia de a elabora si de a comunica operatorilor de transport existenti, care efectueaza transportul public local de calatori, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, caietele de sarcini intocmite conform modelului elaborat de Ministerul Administratiei Publice.
    (3) In termen de 90 de zile de la comunicarea caietelor de sarcini operatorii de transport se pot prezenta la licitatie in conformitate cu regulamentul de licitatie si cu caietele de sarcini.
    (4) In cazul reorganizarii operatorilor de transport care au contracte de gestiune delegata sau de concesiune, consiliile locale pot cere renegocierea contractelor sau pot organiza o licitatie in scopul desemnarii unui nou operator de transport public local de calatori.
    Art. 32
    (1) In cazul extinderii transportului public local de calatori pe noi trasee dupa incheierea contractului de concesiune, noile trasee vor fi atribuite operatorului de transport existent, beneficiind de dreptul de preemtiune, cu acceptul acestuia, prin act aditional la contractul de transport existent.
    (2) Daca operatorul de transport existent refuza din orice motive sa preia noile trasee, autoritatea administratiei publice locale va proceda la desemnarea unui alt operator de transport pentru aceste trasee, pe baza de licitatie publica.
    Art. 33
    Contractele de concesiune a serviciilor de transport public local de calatori incheiate intre operatorii de transport si autoritatile administratiei publice locale isi produc efectele pana la momentul incheierii noilor contracte de concesiune a serviciilor de transport public local de calatori, in conformitate cu dispozitiile prezentei ordonante.
    Art. 34
    Prezenta ordonanta intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 35
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga orice dispozitii contrare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 86/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 86 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu