E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT din 2 noiembrie 1993

REGULAMENT    din  2 noiembrie 1993

de organizare si functionare a Curtii Supreme de Justitie

ACT EMIS DE: CURTEA SUPREMA DE JUSTITIE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 257 din  2 noiembrie 1993


SmartCity3


    In temeiul art. 67 din Legea nr. 56 din 9 iulie 1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 159 din 13 iulie 1993, Sectiile Unite ale Curtii Supreme de Justitie adopta prezentul Regulament de organizare si functionare a Curtii.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Curtea Suprema de Justitie este organizata si functioneaza in baza art. 125-129 din Constitutia Romaniei, a Legii nr. 56 din 9 iulie 1993 si a prezentului regulament.
    Art. 2
    Prin regulament se stabilesc reguli cu privire la organizarea si functionarea Curtii Supreme de Justitie, in limitele si cu respectarea Legii nr. 56/1993 si a altor dispozitii legale.
    Art. 3
    Activitatea Curtii Supreme de Justitie este organizata si se desfasoara in cadrul:
    a) Sectiilor Unite si in al celor 5 sectii - civila, penala, comerciala, de contencios administrativ si militara -, fiecare avand competenta proprie;
    b) Corpului magistratilor-asistenti;
    c) Directiei de studii, documentare, informatica, economica si administrativa;
    d) Cancelariei Curtii;
    e) Biroului de relatii externe.
    Art. 4
    Curtea Suprema de Justitie este incadrata cu un presedinte, un vicepresedinte, 5 presedinti de sectii, judecatori, magistrati-asistenti, alt personal de specialitate, auxiliar si administrativ prevazut in statul de functii, care se aproba de Colegiul permanent al Curtii.

    CAP. 2
    Conducerea Curtii

    Art. 5
    Conducerea administrativa a Curtii Supreme de Justitie se exercita de presedintele Curtii, ajutat de vicepresedinte.
    Presedintele, vicepresedintele si presedintii de sectii alcatuiesc Colegiul permanent al Curtii Supreme de Justitie.
    Art. 6
    Presedintele Curtii are urmatoarele atributii:
    a) reprezinta Curtea in raporturile cu celelalte autoritati publice si organizatii din tara, precum si in relatiile internationale;
    b) conduce aparatul functional al Curtii si aproba delegarile de atributii;
    c) indeplineste direct oricare dintre atributiile ce revin presedintilor de sectii potrivit prezentului regulament;
    d) supune spre dezbatere Sectiilor Unite problemele ce trebuie rezolvate si masurile necesare bunei activitati a Curtii;
    e) acorda gradele, gradatiile, salariile de merit si alte drepturi in cazurile prevazute de lege;
    f) aproba propunerile de repartizare a judecatorilor, a magistratilor-asistenti si a celorlalte categorii de personal la sectii si la celelalte compartimente ale Curtii;
    g) conduce nemijlocit activitatea Sectiilor Unite, fixeaza termenele de judecata si dispune efectuarea lucrarilor necesare in cauzele de competenta acestora, prezideaza sedintele si urmareste indeplinirea actelor procesuale, conform legii;
    h) desemneaza, impreuna cu presedintii de sectii, judecatorii din fiecare sectie pentru asigurarea activitatii completelor de judecata in perioada vacantei judecatoresti;
    i) stabileste direct sau la propunerea presedintelui de sectie magistratul care intocmeste, conform legii, raportul asupra cauzei a carei judecata in recurs este de competenta Curtii;
    j) exercita autoritatea disciplinara in conditiile prevazute de lege si de prezentul regulament;
    k) aproba numirea, promovarea si eliberarea din functie a personalului Sectiei militare, cu exceptia judecatorilor, in conditiile legii;
    l) autorizeaza urmarirea penala sau contraventionala ori trimiterea in judecata a magistratilor-asistenti;
    m) numeste, in fiecare caz, judecatorii completului de 7 judecatori in materie disciplinara, prevazut de Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca si Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993;
    n) prezideaza Consiliul Superior al Magistraturii cu rol de consiliu de disciplina;
    o) desemneaza judecatorii Curtii care vor face parte din comisia pentru examenul de capacitate al magistratilor, conform art. 62 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 92/1992;
    p) aproba programele de efectuare a concediilor anuale de odihna;
    r) aproba efectuarea concediului de odihna de catre personalul Curtii in alte perioade decat aceea a vacantei judecatoresti;
    s) este ordonator principal de credite;
    s,) stabileste numarul necesar al autoturismelor din parcul auto al Curtii;
    t) stabileste numarul personalului de politie necesar pentru mentinerea ordinii in salile de sedinta si in spatiile de acces pentru public.
    Dispozitiile presedintelui se dau prin ordin.
    Art. 7
    Vicepresedintele Curtii Supreme de Justitie are urmatoarele atributii:
    a) exercita atributiile ce revin presedintelui, cand acesta lipseste sau in baza unei dispozitii;
    b) conduce direct Cancelaria Curtii si Compartimentul economic, financiar si administrativ;
    c) organizeaza si coordoneaza concursurile pentru angajarea personalului;
    d) controleaza si indruma direct activitatea sectiilor;
    e) stabileste procedura audientelor la Curtea Suprema de Justitie;
    f) exercita actiunea disciplinara impotriva judecatorilor si magistratilor-asistenti, pentru cei din urma cu acordul Colegiului permanent al Curtii.
    Art. 8
    Colegiul permanent al Curtii Supreme de Justitie are urmatoarele atributii:
    a) numeste, promoveaza, transfera, sanctioneaza, suspenda si dispune eliberarea din functie a magistratilor-asistenti;
    b) prezinta Consiliului Superior al Magistraturii lista persoanelor ce se propun a fi numite judecatori ai Curtii Supreme de Justitie;
    c) aproba statul de functii al Curtii Supreme de Justitie;
    d) indruma si supravegheaza activitatea de propuneri privind legislatia, de studii de documentare, precum si de publicare a practicii judiciare a Curtii Supreme de Justitie.
    Colegiul permanent al Curtii Supreme de Justitie se intruneste ori de ori este necesar. Hotararile acestuia se iau cu majoritate de voturi, iar lucrarile se consemneaza in procese-verbale ce se semneaza de presedintele Curtii si de secretarul Colegiului permanent.
    Secretarul Colegiului permanent este prim-magistratul-asistent al Curtii Supreme de Justitie.

    CAP. 3
    Sectiile Unite

    Art. 9
    Sectiile Unite ale Curtii Supreme de Justitie au competenta de judecata prevazuta de lege, precum si urmatoarele atributii:
    a) solutioneaza, in conditiile legii, sesizarile privind schimbarea jurisprudentei Curtii;
    b) sesizeaza, cand considera necesar, Curtea Constitutionala pentru controlul constitutionalitatii legii, inainte de promulgare;
    c) desemneaza, prin vot secret, judecatorii Curtii care vor candida, potrivit legii, la alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii;
    d) completeaza si modifica prezentul Regulament de organizare si functionare a Curtii Supreme de Justitie;
    e) dezbate problemele puse in discutie de presedintele Curtii si ia sau propune, dupa caz, orice masuri necesare pentru buna desfasurare a activitatii Curtii;
    f) aproba bugetul Curtii Supreme de Justitie;
    g) aproba regulamentul privind efectuarea concediilor de odihna si a altor concedii;
    h) stabileste cazurile in care se prezinta, anual, ministrului justitiei propuneri de imbunatatire a legislatiei;
    i) alege judecatorii care compun comisia disciplinara a magistratilor-asistenti.
    Sectiile Unite isi indeplinesc atributiile cu votul majoritatii judecatorilor prezenti, pentru activitatea de judecata cvorumul fiind, potrivit legii, de cel putin 3/4 din numarul judecatorilor numiti.
    Sedintele Sectiilor Unite se programeaza ori se convoaca de presedintele Curtii din proprie initiativa, la cererea a cel putin 1/4 din numarul judecatorilor in functie sau la cererea uneia dintre sectii. Convocarea se face cu anuntarea ordinii de zi, care se adopta la inceputul sedintei.
    La sedintele Sectiilor Unite, altele decat cele de judecata, pot fi invitati magistratii-asistenti si alti salariati ai Curtii, precum si persoane din afara institutiei.

    CAP. 4
    Sectiile Curtii

    Art. 10
    Sectiile Curtii Supreme de Justitie sunt incadrate cu judecatori, magistrati-asistenti, grefieri, arhivari, dactilografi si aprozi, repartizati de presedintele Curtii.
    Sectia militara este incadrata cu judecatori si personal anume destinat acestei sectii, in conditiile legii.
    Art. 11
    Fiecare sectie este condusa de un presedinte, care are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza, controleaza si indruma activitatea sectiei in limitele prevazute de lege si de prezentul regulament, tinand seama si de dispozitiile presedintelui Curtii ori, dupa caz, ale vicepresedintelui;
    b) stabileste atributiile personalului din cadrul sectiei, conform fisei fiecarui post; efectueaza, potrivit nevoilor sectiei, redistribuirea personalului pe locurile de munca si a atributiilor acestora;
    c) fixeaza termenele de judecata in cauzele de competenta sectiei, cu asigurarea unei repartitii echilibrate a dosarelor pe judecatori, si dispune citarea partilor, comunicarea recursurilor, precum si indeplinirea oricaror alte acte procesuale, conform legii;
    d) stabileste judecatorii ce compun completele de judecata si programeaza sedintele acestora;
    e) semnaleaza presedintelui Curtii cauzele mai deosebite, cu recursuri de competenta sectiei, in care, potrivit legii, se intocmesc rapoarte de catre judecatori sau magistrati-asistenti;
    f) prezideaza completul de judecata cand participa la activitatea de judecata;
    g) rezolva corespondenta adresata sectiei;
    h) convoaca judecatorii sectiei si supune dezbaterii acestora jurisprudenta Curtii si alte probleme de interes general, in vederea luarii de masuri pentru desfasurarea unei activitati corespunzatoare. La dezbateri pot participa magistratii-asistenti din cadrul sectiei, precum si invitati din alte compartimente ale Curtii. Masurile se adopta cu votul majoritatii judecatorilor prezenti, inclusiv al presedintelui, magistratii-asistenti avand vot consultativ;
    i) aproba programul de participare a magistratilor-asistenti la sedintele de judecata;
    j) informeaza presedintele Curtii cu privire la evenimentele si aspectele din activitatea sectiei, in vederea cunoasterii lor si, cand este cazul, pentru luarea masurilor prevazute de lege si de prezentul regulament;
    k) aduce la indeplinire orice masura dispusa de Sectiile Unite, de catre presedinte, vicepresedinte si Colegiul permanent, potrivit legii si prezentului regulament.
    Art. 12
    La sesizarea completelor de judecata, judecatorii sectiilor dezbat fiecare caz privind schimbarea jurisprudentei si hotarasc, cu votul majoritatii, sesizarea Sectiilor Unite, pentru ca acestea sa decida, conform art. 25 lit. d) din Legea Curtii Supreme de Justitie. La dezbateri pot participa, cu vot consultativ, magistratii-asistenti si, fara drept de vot, persoane din alte compartimente ale Curtii.
    Judecata va continua dupa ce Sectiile Unite s-au pronuntat asupra sesizarii.
    Art. 13
    La sfarsitul fiecarui an, judecatorii sectiilor dezbat cazurile in care se impune imbunatatirea legislatiei, iar propunerile se supun Sectiilor Unite pentru a hotari cu privire la sesizarea ministrului justitiei, conform art. 56 din Legea Curtii Supreme de Justitie.

    CAP. 5
    Judecatorii Curtii

    Art. 14
    Judecatorii Curtii Supreme de Justitie participa la sedintele de judecata ale Sectiilor Unite si ale sectiilor la care au fost repartizati, avand obligatia sa fie prezenti la sediul Curtii la datele stabilite pentru aceste sedinte.
    Participarea la activitatea de judecata are loc conform programelor intocmite de presedintele Curtii sau, dupa caz, de presedintele de sectie.
    In sedintele de judecata, judecatorii poarta roba de culoare neagra la sectii si de culoare mov la Sectiile Unite.
    In sedintele de judecata ale Sectiei militare, judecatorii au tinuta militara.
    Art. 15
    Abtinerea judecatorilor de la activitatea de judecata este admisa numai in cazurile prevazute de lege.
    Art. 16
    In cazurile in care presedintele de sectie nu face parte din completul de judecata, judecatorii prezideaza sedintele prin rotatie.
    Art. 17
    In activitatea de judecata, judecatorii se conformeaza legii si prezentului regulament referitor la pregatirea sedintelor, intocmirea rapoartelor, deliberarea, pronuntarea si redactarea hotararilor, precum si la efectuarea celorlalte activitati adiacente.
    Art. 18
    In afara de activitatea de judecata, judecatorii aduc la indeplinire orice alte atributii stabilite de Sectiile unite, presedintele Curtii, vicepresedinte si presedintii de sectii, dupa caz, in concordanta cu legea si cu prezentul regulament.
    Art. 19
    Presedintele completului de judecata are urmatoarele atributii:
    a) premergator sedintelor de judecata, urmareste intocmirea de catre judecatorul sau magistratul-asistent desemnat a raportului in cauzele prevazute de lege si ia masuri, personal sau prin magistratul-asistent, pentru aducerea la indeplinire de catre arhiva si grefa a tuturor lucrarilor necesare bunei desfasurari a sedintei de judecata;
    b) in cursul dezbaterilor:
    - asigura ordinea si solemnitatea dezbaterilor, dispunand, atunci cand este cazul, inlaturarea din sala de sedinta a celor care tulbura ordinea, daca se impune, cu ajutorul organelor de politie, precum si interzicerea sau limitarea folosirii aparatelor de inregistrare a cuvantului sau imaginii atunci cand considera ca aceasta stinghereste normala desfasurare a dezbaterilor ori cand ar fi de natura sa incalce drepturile persoanelor in cauza sau sa impiedice solutionarea impartiala a cauzelor;
    - asigura secretul deliberarii, consemneaza solutiile in minute si in condica de sedinta, precum si pronuntarea acestora in sedinta publica la orele stabilite din timp, fiind interzisa transmiterea sub orice forma a rezultatului deliberarii mai inainte de pronuntare;
    c) dupa pronuntarea hotararilor, repartizeaza judecatorilor si magistratilor-asistenti spre redactare hotararile pronuntate si urmareste ca acestea sa fie motivate in bune conditii si in termenele legale; o data cu pronuntarea solutiilor, de comun acord cu ceilalti magistrati, poate stabili considerentele principale ale hotararilor adoptate;
    - noteaza intr-o evidenta comuna a sectiei solutiile mai importante sau de principiu si considerentele acestora pe scurt, spre a fi cunoscute de toti membrii sectiei, in scopul asigurarii unei practici unitare in aceeasi problema de drept;
    - informeaza presedintele sectiei asupra aspectelor mai importante din activitatea de judecata, in scopul luarii masurilor prevazute de lege si de prezentul regulament.
    Art. 20
    Compunerea completelor de judecata va fi schimbata in fiecare an.

    CAP. 6
    Magistratii-asistenti

    Art. 21
    In cadrul Curtii Supreme de Justitie functioneaza un corp de magistrati-asistenti, numiti de Colegiul permanent, in numarul si cu structura prevazute in statul de functii aprobat de colegiu.
    Art. 22
    Repartizarea magistratilor-asistenti pe sectii si alte compartimente de activitate se face de presedintele Curtii.
    Art. 23
    Prim-magistratul-asistent este subordonat direct presedintelui Curtii si are urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza activitatea magistratilor-asistenti din sectii, activitatea personalului repartizat Sectiilor Unite, Cancelariei Curtii si Biroului de relatii externe, potrivit sarcinilor mentionate in fisa fiecarui post;
    b) ia parte la sedintele Sectiilor Unite si intocmeste direct si prin personalul desemnat toate actele si lucrarile pregatitoare, de desfasurare si cele ulterioare, si redacteaza hotararile repartizate lui de presedintele instantei;
    c) asigura centralizarea, cand este necesar, a datelor statistice si a altor informatii pe care le primeste de la sectii, referitoare la activitatea Curtii, si intocmeste lucrarile de sinteza dispuse de presedintele Curtii;
    d) executa si intocmeste lucrarile dispuse de presedinte in legatura cu activitatea Curtii;
    e) indeplineste atributiile de secretar al Colegiului permanent.
    Art. 24
    Magistratii-asistenti sefi din cadrul sectiilor Curtii sunt subordonati ierarhic presedintilor sectiilor si au urmatoarele atributii:
    a) participa la sedintele de judecata ale sectiei;
    b) programeaza participarea magistratilor-asistenti ai sectiei la sedintele de judecata, controleaza si indruma activitatea acestora;
    c) controleaza si indruma activitatea grefierilor, arhivarilor, dactilografilor si a celorlalti functionari din cadrul sectiei;
    d) se ingrijesc de tinerea in bune conditii a evidentelor si de realizarea la timp a tuturor lucrarilor;
    e) coordoneaza activitatea de culegere a datelor statistice referitoare la activitatea sectiei si de intocmire a lucrarilor solicitate cu privire la aceste date;
    f) pastreaza fondul juridic documentar pus la dispozitia sectiei.
    Art. 25
    Magistratii-asistenti din cadrul sectiilor Curtii participa la sedintele de judecata si indeplinesc orice alte atributii ce le sunt stabilite pe linie ierarhica.
    Art. 26
    Magistratii-asistenti care participa la sedintele de judecata mai au urmatoarele atributii:
    a) intocmesc, cand se dispune de catre presedintele Curtii, raportul prevazut la art. 6 lit. i) din prezentul regulament si il prezinta in sedinta inainte de a se da cuvantul partilor;
    b) pregatesc sedintele de judecata, ingrijindu-se de intocmirea si afisarea de catre arhiva si grefa a listei proceselor; la intocmirea listelor, in ordinea vechimii dosarelor, se va urmari gruparea cauzelor in raport cu natura cailor de atac si pe materii, dandu-se prioritate cauzelor cu arestati si celor la judecarea carora participa procurorul;
    c) urmaresc atasarea la dosar de catre arhiva a dovezilor de citare a partilor, de comunicare a actelor, a corespondentei, memoriilor, notelor scrise si oricaror alte inscrisuri;
    d) verifica regularitatea citarii si a comunicarilor si asigura aducerea la indeplinire a tuturor lucrarilor dispuse de presedinte;
    e) inaintea intrarii in sala de sedinta a completului de judecata, asigura prezenta la usa a aprodului si anuntarea, de catre acesta, a intrarii instantei; dupa deschiderea dezbaterilor de catre presedinte, anunta cauzele in ordinea stabilita potrivit listei proceselor, face apelul partilor si al celorlalte persoane citate, dupa care refera asupra modului in care s-a efectuat procedura de citare si daca s-au indeplinit celelalte masuri dispuse de Curte; refera, pe scurt, asupra obiectului cauzei si a stadiului in care se afla judecata si, cand este cazul, asupra numelui judecatorului sau magistratului-asistent desemnat ca raportor;
    f) consemneaza in caietul de note, numerotat si parafat, numarul dosarului, sustinerile orale ale partilor si ale procurorului, masurile dispuse de Curte, precum si toate celelalte aspecte rezultand din desfasurarea sedintei;
    g) intocmesc incheierile de dezbateri, in concordanta cu cele consemnate in caietul de note;
    h) sub indrumarea presedintelui completului de judecata, asigura, pentru deliberare, consultarea actelor normative necesare si dau informatii privitoare la jurisprudenta si doctrina;
    i) participa cu vot consultativ la deliberari;
    j) redacteaza hotararile ce le sunt repartizate de presedintele completului de judecata.
    Art. 27
    Dosarele se prezinta magistratului-asistent cu cel putin 10 zile inainte de ziua fixata pentru termenul de judecata, in vederea intocmirii listei proceselor din sedinta la care este programat sa participe.
    Prin grija si sub supravegherea magistratului-asistent se vor asigura: transmiterea listei proceselor catre judecatorii din completul de judecata si catre procuror, indata ce a fost intocmita; afisarea listei proceselor in arhiva cu cel putin 5 zile inainte de termenul de judecata si la usa salii de sedinta cu cel putin o ora inainte de inceperea sedintei; completarea condicii de sedinta cu cel putin 24 de ore inainte de ziua sedintei de judecata.
    Art. 28
    Magistratul-asistent care a preluat din arhiva dosarele pentru sedinta de judecata restituie arhivei dosarelor amanate, sub semnatura.
    Art. 29
    In sedintele de judecata, magistratii-asistenti poarta roba de culoare neagra.

    CAP. 7
    Cancelaria Curtii

    Art. 30
    Cancelaria Curtii Supreme de Justitie se compune din  prim-grefieri, grefieri, grefieri-registratori, grefieri-arhivari, grefieri-dactilografi, secretari-dactilografi, curieri si aprozi, prevazuti in statul de functii aprobat de Colegiul permanent.
    Personalul Cancelariei este repartizat pe sectii si alte compartimente de activitate de catre presedintele Curtii, potrivit nevoilor acestora, iar in cadrul sectiei, de catre presedintele sectiei.
    Art. 31
    Personalul repartizat la Registratura generala a Curtii Supreme de Justitie are urmatoarele atributii:
    a) primeste, inregistreaza si repartizeaza la Sectiile Unite, la sectii si la celelalte compartimente dosarele, scrisorile si restul corespondentei;
    b) expediaza dosarele solutionate si corespondenta si tine gestiunea timbrelor.
    In cadrul acestei activitati se intocmesc si se pastreaza:
    1. registre generale, separate pentru inregistrarea dosarelor, scrisorilor si a corespondentei;
    2. borderouri pentru expedieri prin posta si condici de predare prin curier a dosarelor, scrisorilor si corespondentei.
    Art. 32
    Personalul repartizat la Sectiile Unite si la fiecare sectie a Curtii Supreme de Justitie are urmatoarele atributii:
    a) primeste si inregistreaza dosarele intrate, tine evidenta acestora, precum si a circulatiei lor;
    b) intocmeste conceptele pentru citarea partilor din procese, intocmeste citatiile si urmareste expedierea acestora;
    c) pune dosarele la dispozitia partilor si a  avocatilor pentru studiu;
    d) pregateste dosarele pentru sedintele de judecata si asigura circulatia acestora in cadrul sectiei, precum si trimiterea lor la instante;
    e) intocmeste statisticile privind activitatea de judecata;
    f) efectueaza comunicarile necesare punerii in executare a hotararilor;
    g) intocmeste si elibereaza, la solicitarea partilor, copii legalizate ale hotararilor si certificate;
    h) intocmeste corespondenta in legatura cu dosarele sectiilor;
    i) informeaza persoanele venite la arhive asupra datelor solicitate din dosarele in care acestea sunt direct interesate.
    In cadrul acestei activitati se intocmesc si se pastreaza:
    1. registrul in care se trec, in ordinea intrarii, toate dosarele primite de sectie, cu rubricile stabilite in acest scop; sub acelasi numar se vor inregistra toate cererile depuse ulterior sau corespondenta in legatura cu cauza respectiva;
    2. opisul alfabetic in care se trec partile din dosar;
    3. registrul informativ, in care se mentioneaza, pentru fiecare dosar - trecut in ordine numerica -, primul termen de judecata si termenele ulterioare, data iesirii dosarului din arhiva si persoana careia i s-a predat; data reintrarii dosarului in arhiva; numarul si data sentintei, deciziei sau incheierii, dupa caz, si solutia pe scurt;
    4. registrul de termene al arhivei in care se trec toate dosarele pe termenele de judecata fixate;
    5. condica sedintei de judecata, in care se trec toate dosarele din sedinta respectiva, in ordinea inscrisa in lista cauzelor, noul termen de judecata in caz de amanare a judecatii, hotararea pronuntata si numarul acesteia, precum si numele celui care a redactat-o;
    6. registrul de evidenta a redactarii hotararilor, in care se trec, in ordine numerica, dupa caz, toate sentintele, deciziile sau incheierile pronuntate si se noteaza circuitul dosarului in vederea redactarii, dactilografierii, semnarii hotararii si data predarii dosarului la arhiva;
    7. condica de evidenta a predarii-primirii sub semnatura a dosarelor, in circuitul acestora.
    Art. 33
    Toate registrele si condicile vor fi numerotate si parafate, iar la sfarsitul fiecarui an se vor intocmi procese-verbale de inchidere, semnate de presedintele Curtii si prim-magistratul-asistent, in cazul registrelor Sectiilor Unite si Registraturii generale si de presedintele de sectie si magistratul-asistent sef, in cazul registrelor sectiilor.
    In functie de necesitati, la propunerea prim-magistratului-asistent, presedintele Curtii poate aproba tinerea si a altor registre decat cele prevazute in prezentul capitol.
    Art. 34
    Personalul Registraturii generale si al arhivelor vor inregistra dosarele si cererile in ziua depunerii lor si vor atasa la cereri plicurile in care au fost primite.
    Corespondenta adresata personal sau confidential presedintelui Curtii, vicepresedintelui, presedintilor de sectii, judecatorilor si altor persoane cu functii de conducere va fi predata acestora cu plicul nedeschis.
    Art. 35
    Dosarele predate arhivei Sectiilor Unite si arhivelor sectiilor Curtii se prezinta, fara intarziere, presedintelui Curtii sau presedintilor sectiilor, dupa caz, pentru fixarea termenelor de judecata si luarea altor masuri, potrivit legii si prezentului regulament.
    Masurile dispuse se aduc la indeplinire fara intarziere, prin intocmirea si expedierea citatiilor pe baza unei prealabile conceptari, prin comunicarea de acte, redactarea si expedierea corespondentei si intocmirea altor lucrari indicate prin rezolutie ori stabilite dinainte, cum sunt cele referitoare la inregistrarea statistica a datelor cauzei.
    Art. 36
    Pe coperta fiecarui dosar  se vor mentiona denumirea Curtii (Sectiile Unite sau sectia competenta), numarul dat dosarului de catre Curte si alte date de identificare a cauzei si a dosarelor altor instante, pe care le cuprinde.
    Art. 37
    Toate filele dosarului vor fi cusute si numerotate; dupa solutionarea definitiva se va proceda la snuruire si aplicarea sigiliului, iar pe fata interioara a ultimei coperte se va certifica numarul filelor, in cifre si litere.
    Art. 38
    Scoaterea dosarelor din incinta Curtii Supreme de Justitie este interzisa.
    Art. 39
    Dosarele vor fi puse la dispozitia partilor si a ziaristilor acreditati pe langa Curtea Suprema de Justitie, pentru studiu, numai in arhiva, dupa identificarea si notarea numelui si prenumelui solicitantului, verificindu-se actele de identitate, procurile sau delegatiile, precum si integritatea dosarului la restituire.
    Programul de acces la arhive pentru parti, mandatarii si avocatii acestora se aproba de presedintele Curtii si se afiseaza in loc vizibil.
    Dosarele se pastreaza in arhiva in ordine numerica sau pe termene de judecata.
    Art. 40
    Dactilografierea incheierilor de amanare a judecatii, precum si a corespondentei se va face in termen de cel mult 3 zile de la data sedintei, iar dactilografierea sentintelor sau a deciziilor, dupa caz, in termen de cel mult 10 zile de la redactare.
    Art. 41
    Dosarele se restituie arhivelor dupa redactarea si semnarea incheierilor, sentintelor sau deciziilor, dupa caz, ori dupa intocmirea altor lucrari specifice.
    Art. 42
    Dosarele solutionate, parafate, sigilate si cu filele numerotate se restituie Registraturii generale, de catre arhive, in termen de cel mult 3 zile, iar registratura expediaza dosarele catre instanta careia ii revin sau, dupa caz, parchetului, in termen de cel mult 48 de ore.
    Art. 43
    La arhive se pastreaza, in original, cate un exemplar din hotararile pronuntate la fiecare sectie, in mape speciale, in ordine numerica, pe ani. In cazurile in care s-a aminat pronuntarea, incheierea in care s-au consemnat dezbaterile va fi alaturata hotararii.
    Art. 44
    Lucrarile si celelalte atributii prevazute in prezentul capitol, ce nu revin magistratului-asistent, se aduc la indeplinire de personalul sectiei, conform
fisei postului.

    CAP. 8
    Directia de studii, documentare, informatica, economica si administrativa

    Art. 45
    Directia de studii, documentare, informatica, economica si administrativa are in structura sa mai multe compartimente, este incadrata cu personal de specialitate si auxiliar prevazut in statul de functii aprobat de Colegiul permanent si este condusa de director.
    Art. 46
    In cadrul Compartimentului de studii, documentare si informatica, condus de un magistrat-asistent sef, se asigura:
    a) evidenta legislatiei, a jurisprudentei si a doctrinei;
    b) selectarea si rezumarea deciziilor Curtii in vederea publicarii in Buletinul Curtii Supreme de Justitie;
    c) efectuarea de studii si intocmirea de informari;
    d) examinarea, anterior promulgarii, a legilor adoptate de cele doua Camere ale Parlamentului in vederea sesizarii, de catre Sectiile Unite, a Curtii Constitutionale in cazul existentei unor prevederi neconstitutionale;
    e) elaborarea proiectelor de acte cu caracter normativ privitoare la activitatea Curtii;
    f) examinarea si formularea de observatii si propuneri la proiectele de legi initiate de alte autoritati publice si trimise Curtii in acest scop;
    g) efectuarea altor lucrari dispuse de presedintele Curtii;
    h) functionarea bibliotecii Curtii, al carei fond este inscris in evidentele specifice si se aduce la cunostinta judecatorilor si a celuilalt personal de specialitate, pe masura achizitionarii lui.
    Art. 47
    In cadrul Compartimentului economic, financiar si administrativ, a carui activitate este coordonata de un director adjunct, se asigura:
    a) elaborarea proiectului statului de functii al Curtii Supreme de Justitie;
    b) elaborarea, fundamentarea si executarea proiectului bugetului Curtii;
    c) intocmirea lucrarilor financiar-contabile prevazute de lege;
    d) realizarea lucrarilor de personal si salarizare;
    e) administrarea bunurilor din patrimoniul Curtii;
    f) activitatea de aprovizionare si transport si realizarea altor prestatii administrative necesare functionarii adecvate a Curtii: reparatii curente, curatenie, paza si altele.
    Art. 48
    Atributiile personalului directiei se stabilesc prin fisa fiecarui post.

    CAP. 9
    Biroul de relatii externe

    Art. 49
    Biroul de relatii externe, incadrat cu personalul prevazut in statul de functii al Curtii, este condus de un magistrat-asistent sef si asigura:
    a) indeplinirea lucrarilor ce revin Curtii in cadrul relatiilor internationale;
    b) traducerea, intocmirea si expedierea corespondentei cu strainatatea;
    c) obtinerea pasapoartelor si vizelor pentru deplasari in strainatate;
    d) organizarea actiunilor de protocol ale Curtii;
    e) primirea si insotirea delegatiilor straine si din tara in cadrul programului aprobat de presedintele Curtii;
    f) organizarea si buna desfasurare a relatiilor cu publicul, presa, radioul, televiziunea si organizatiile sociale;
    g) examinarea scrisorilor adresate Curtii, intocmirea si expedierea raspunsurilor in concordanta cu constatarile facute si cu masurile stabilite de conducatorii compartimentelor de activitate vizate.
    Art. 50
    Atributiile personalului Biroului de relatii externe se stabilesc prin fisele posturilor.

    CAP. 10
    Raspunderea disciplinara

    Sectiunea I
    Raspunderea disciplinara a judecatorilor si magistratilor-asistenti
    Art. 51
    Judecatorii si magistratii-asistenti ai Curtii Supreme de Justitie raspund disciplinar in conformitate cu dispozitiile Legii pentru organizarea judecatoreasca si cu prevederile prezentului regulament.
    Art. 52
    Actiunea disciplinara impotriva judecatorilor se exercita de vicepresedintele Curtii Supreme de Justitie, solutionarea acesteia revenind Consiliului Superior al Magistraturii, prezidat de presedintele Curtii.
    Cercetarea prealabila se efectueaza de presedintii de sectii desemnati in acest scop.
    Art. 53
    Impotriva magistratilor-asistenti, actiunea disciplinara se exercita de vicepresedintele Curtii Supreme de Justitie cu acordul presedintelui Curtii, iar cercetarea prealabila se efectueaza de judecatorii desemnati pentru fiecare caz in parte.
    Actiunea disciplinara se solutioneaza de o comisie disciplinara formata din 5 judecatori alesi pe 4 ani de Sectiile Unite ale Curtii Supreme de Justitie.
    Comisia disciplinara este prezidata de judecatorul cel mai inalt in functie, iar in caz de functii egale, de judecatorul cu cea mai mare vechime la Curte sau in caz de vechime egala la Curte, de judecatorul cu cea mai mare vechime in magistratura.
    Sectiile Unite ale Curtii Supreme de Justitie vor alege 3 membri supleanti ai comisiei de disciplina, care inlocuiesc pe membrii titulari in cazul in care acestia sunt impiedicati sa participe la lucrarile comisiei.
    Comisia disciplinara are ca secretar pe prim-magistratul-asistent.
    Impotriva deciziilor pronuntate de comisia disciplinara, presedintele Curtii si magistratul-asistent sanctionat pot face contestatii in termen de 30 de zile de la comunicarea hotararii.
    Contestatia se depune la comisia disciplinara si se judeca de Curtea Suprema de Justitie in complet format din 7 judecatori.
    Hotararea prin care se solutioneaza contestatia este definitiva si irevocabila.
    Art. 54
    Abaterile disciplinare, sanctiunile ce se pot aplica, procedura cercetarii prealabile si a dezbaterilor sunt cele prevazute in Legea pentru organizarea judecatoreasca.

    Sectiunea a II-a
    Raspunderea disciplinara a personalului Cancelariei si functionarilor Directiei de studii, documentare, informatica, economica si administrativa si ai Biroului de relatii externe
    Art. 55
    Personalul Cancelariei si functionarii Directiei de studii, documentare, informatica, economica si administrativa si ai Biroului de relatii externe raspund disciplinar in cazurile cand nu executa indatoririle de serviciu prevazute de lege si de prezentul regulament sau cand se abat de la vreuna din obligatiile ce le revin.
    Art. 56
    Stabilirea si sanctionarea abaterilor disciplinare savarsite de salariatii prevazuti in articolul precedent sunt de competenta presedintelui Curtii Supreme de Justitie.
    Functionarul sanctionat se poate plinge, in termen de 10 zile de la comunicarea ordinului presedintelui Curtii, unei comisii de contestatii formate dintr-un presedinte de sectie si doi magistrati-asistenti sefi, desemnati prin tragere la sorti. Comisia are ca secretar un magistrat-asistent.
    Comisia de contestatii se constituie pentru fiecare caz in parte, iar dupa pronuntare isi inceteaza activitatea.
    Pentru abaterile stabilite se pot aplica urmatoarele sanctiuni disciplinare:
    a) avertisment;
    b) reducerea salariului si a indemnizatiei de conducere cu 10-15% pe o durata de cel putin 3 luni;
    c) retrogradarea din functie sau categorie, din cadrul aceleiasi profesii, pentru o durata de cel mult 3 luni;
    d) destituirea din functie.

    CAP. 11
    Dispozitii finale

    Art. 57
    Membrilor Curtii, magistratilor-asistenti si celorlalte persoane incadrate la Curtea Suprema de Justitie li se interzice divulgarea datelor considerate prin lege secret de stat sau secret de serviciu.
    Art. 58
    Conditiile privind angajarea si avansarea personalului Curtii Supreme de Justitie sunt prevazute in anexa la prezentul regulament.
    Art. 59
    Salariul de merit se acorda salariatilor Curtii Supreme de Justitie care s-au remarcat in mod deosebit in activitatea depusa si au avut o conduita exemplara in cadrul institutiei.
    Art. 60
    Atributiile personalului Cancelariei Curtii si ale celorlalti functionari si muncitori se stabilesc, in detaliu, prin fisa fiecarui post care se intocmeste de conducatorul compartimentului, se aproba de vicepresedintele Curtii si se aduce la cunostinta functionarului, sub semnatura.
    Fisele posturilor se actualizeaza ori de cate ori intervin modificari de atributii.
    Art. 61
    Concediile anuale de odihna se efectueaza in perioada vacantei judecatoresti, respectiv intre 1 iulie - 31 august, in conditiile stabilite prin regulamentul elaborat in baza legii si aprobat de Sectiile Unite ale Curtii Supreme de Justitie.
    Art. 62
    La programarea concediilor de odihna, in perioada prevazuta in art. 61, se va urmari asigurarea prezentei judecatorilor, magistratilor-asistenti si a celuilalt personal, necesar activitatii de judecata privind judecarea cauzelor cu arestati in materie penala si, in toate materiile, a cauzelor considerate urgente potrivit legii sau apreciate astfel de Curtea Suprema de Justitie.
    Presedintele Curtii Supreme de Justitie impreuna cu presedintii sectiilor stabilesc, in prealabil, numarul de judecatori si magistrati-asistenti din fiecare sectie, necesari formarii completelor de judecata in perioada vacantei, iar desemnarea nominala a acestora se face, in caz de divergenta, prin tragere la sorti.
    Personalul necesar activitatii curente in perioada vacantei judecatoresti, altul decat judecatorii si magistratii-asistenti, se desemneaza de presedintele fiecarei sectii si de conducatorul celorlalte compartimente de munca ale Curtii.
    Art. 63
    In cursul lunii ianuarie a fiecarui an se face aprecierea si notarea activitatii din anul precedent a magistratilor-asistenti, personalului Cancelariei si a celorlalti functionari si muncitori.
    Aprecierea consta in completarea rubricilor din chestionarul aprobat de presedintele Curtii, dupa care se face notarea cu unul din calificativele "foarte bine", "bine", "satisfacator" sau "slab" si se finalizeaza de:
    a) presedintele Curtii Supreme de Justitie pentru prim-magistratul-asistent si pentru directorul Directiei de studii, documentare, informatica, economica si administrativa, la propunerea vicepresedintelui Curtii;
    b) vicepresedintele Curtii pentru: magistratii-asistenti sefi ai sectiilor si ai celorlalte compartimente, la propunerea presedintelui fiecarei sectii si, dupa caz, a conducatorului celorlalte compartimente; conducatorul compartimentului financiar-contabil si administrativ, la propunerea directorului Directiei de studii, documentare, informatica, economica si administrativa; personalul Sectiilor Unite, Biroului de relatii externe, al Registraturii generale si al cabinetelor, la propunerea prim-magistratului-asistent;
    c) presedintele fiecarei sectii pentru celelalte functii ale personalului sectiei, la propunerea magistratului-asistent sef;
    d) directorul Directiei de studii, documentare, informatica, economica si administrativa pentru personalul acestei directii, la propunerea conducatorului fiecarui compartiment.
    Fisa cuprinzand aprecierea si notarea se prezinta, confidential sub semnatura, persoanei in cauza, pentru a lua cunostinta si a formula contestatie, daca este cazul, in termen de 10 zile.
    Contestatiile se solutioneaza de Colegiul permanent, iar hotararile se iau cu majoritate de voturi.
    Fisele cu aprecierea si notarea definitiva se pastreaza in dosarele persoanelor la care se refera.
    Art. 64
    Prezentul regulament a fost aprobat de Sectiile Unite ale Curtii Supreme de Justitie in sedinta din 11 octombrie 1993.

                PRESEDINTELE
        CURTII SUPREME DE JUSTITIE
            VALERIU BOGDANESCU

    ANEXA 1
                 CONDITII
privind angajarea si avansarea persoanelor in functii la Curtea Suprema de Justitie
    1. Personalul Curtii Supreme de Justitie se incadreaza in posturi vacante prin concurs.
    2. La concurs poate participa persoana care indeplineste conditiile prevazute de lege pentru anumite functii, cumulativ cu urmatoarele conditii:
    - sa fie cetatean roman;
    - sa nu fi suferit vreo condamnare pentru fapte ce o fac incompatibila cu functia pentru care candideaza;
    - sa prezinte o recomandare de la ultimul loc de munca in care se vor mentiona in mod obligatoriu aprecieri privind activitatea profesionala si moralitatea persoanei;
    - sa prezinte curriculum vitae din care sa rezulte activitatea desfasurata.
    3. Pentru fiecare concurs, vicepresedintele Curtii Supreme de Justitie constituie o comisie de examinare a carei componenta se stabileste in raport cu functia pentru care se organizeaza concursul.
    Comisia este condusa de un presedinte desemnat de membrii acesteia si are un secretar numit de vicepresedintele Curtii.
    Secretarul comisiei intocmeste si completeaza dosarul fiecarui candidat pe baza cererii acestuia si raspunde de buna organizare si desfasurare a concursului, de respectarea de catre fiecare candidat a conditiilor de studii si a altor conditii prevazute de lege pentru personalul Curtii Supreme de Justitie.
    4. Data si locul concursului se afiseaza la sediul Curtii cu cel putin 15 zile inainte de tinerea concursului, cu mentiunea modalitatilor de informare privind conditiile de participare si tematica pentru concurs.
    Tematica pentru concurs se fixeaza de comisia de examinare inainte de afisarea prevazuta in alineatul precedent, cu precizarea surselor de documentare ce pot fi folosite de candidati, inclusiv la sediul Curtii Supreme de Justitie.
    5. Concursul consta intr-o proba scrisa si o proba orala.
    Proba scrisa si cea orala vor fi notate cu note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al comisiei de examinare.
    Pentru a fi declarati admisi, candidatii trebuie sa obtina la fiecare proba cel putin nota 7.
    Rezultatele concursului se consemneaza intr-un proces-verbal semnat de toti membrii comisiei de examinare. Pe baza notelor obtinute, comisia de examinare stabileste ordinea reusitei la concurs.
    La medii egale obtinute la probele scrise si orale, comisia stabileste candidatul admis in raport cu datele personale cuprinse in recomandari sau cu cele referitoare la nivelul studiilor de baza sau suplimentare.
    6. Angajarea candidatilor se aproba in ordinea clasificarii lor si numai dupa o reverificare a dosarului fiecarui candidat, pentru a se stabili daca sunt indeplinite toate conditiile prevazute de lege si regulament.
    7. Candidatii carora li s-a aprobat angajarea sunt obligati sa se prezinte la post in termen de cel mult 15 zile de la data luarii la cunostinta. In cazul neprezentarii la post la termenul stabilit, acesta este declarat vacant, urmand sa se comunice urmatoarei persoane, declarata reusita la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
    8. Pentru functiile de dactilografi, muncitori, de paza si intretinere a curateniei, examenul va consta intr-o proba practica.
    9. Persoanele angajate pe oricare functie vor fi supuse unei perioade de proba. Daca la sfarsitul perioadei de proba, stabilita in fiecare caz de vicepresedintele Curtii Supreme de Justitie, persoana angajata s-a dovedit corespunzatoare, angajarea va fi definitiva de la inceputul perioadei de proba. Definitivarea se acorda pe baza notarilor sefului ierarhic. Dupa expirarea acestei perioade, daca persoana nu corespunde sarcinilor ce-i revin, va fi trecuta pe un post vacant potrivit pregatirii si competentei sau, dupa caz, ii inceteaza contractul de munca.
    10. Personalul Curtii Supreme de Justitie poate fi avansat in grade si trepte profesionale, precum si in functii superioare vacante pe baza bunelor rezultate ale activitatii depuse si aptitudinilor dovedite, confirmate de sefii ierarhici.
    Presedintele Curtii Supreme de Justitie poate dispune, de la caz la caz, avansarea intr-un anume post prin concurs.
    11. Dispozitiile prezente nu se aplica:
      judecatorilor, a caror numire se face de Presedintele Romaniei la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, conform legii;
      magistratilor asistenti, care sunt numiti pe baza unor interviuri si a recomandarilor conducatorilor instantelor judecatoresti sau ai parchetelor si avansati pe baza notarilor anuale si aprecierilor sefilor ierarhici.



SmartCity5

COMENTARII la Regulament 0/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 0 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu