E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT din 17 noiembrie 1994

REGULAMENT    din 17 noiembrie 1994

de functionare a Consiliului Superior al Magistraturii

ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 335 din  5 decembrie 1994


SmartCity3


    In temeiul art. 132 si 133 din Constitutia Romaniei si al art. 71 - 74 din Legea nr. 92 din 4 august 1992 pentru organizarea judecatoreasca,
    Consiliul Superior al Magistraturii adopta prezentul regulament de functionare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Consiliul Superior al Magistraturii este alcatuit din 15 magistrati alesi, pentru o durata de 4 ani, de Camera Deputatilor si de Senat in sedinta comuna, cu atributiile prevazute de Constitutie si de lege, in cadrul autoritatii judecatoresti.
    Art. 2
    In raporturile cu Ministerul Justitiei, Ministerul Public si Curtea Suprema de Justitie, precum si cu alte autoritati publice, Consiliul Superior al Magistraturii este independent si se supune in activitatea sa numai Constitutiei si legii.
    Art. 3
    Membrii Consiliului Superior al Magistraturii se bucura de statutul si demnitatile prevazute de lege pentru persoanele alese de Parlament in functii publice.
    Art. 4
    Consiliul Superior al Magistraturii poate sesiza Presedintele Romaniei, Parlamentul si Guvernul Romaniei cu privire la orice problema care intra in atributiile sale potrivit legii.
    Art. 5
    Consiliul Superior al Magistraturii este organizat si functioneaza ca organ colegial, care isi exercita atributiile prevazute de lege in plenul sau.
    Cvorumul necesar functionarii consiliului este de doua treimi din numarul membrilor sai.
    Consiliul adopta hotarari si da avize cu votul majoritatii membrilor sai. Consiliul poate hotari ca votul sa fie secret.
    Art. 6
    Pentru aducerea la indeplinire a atributiilor prevazute de lege, lucrarile Consiliului Superior al Magistraturii sunt prezidate, prin rotatie, de catre membrii acestuia. Cand prezideaza sedintele, acestia au calitatea de presedinte de sedinta in exercitiu.
    Lucrarile consiliului sunt prezidate, fara drept de vot, de catre ministrul justitiei in cazurile prevazute de art. 73 alin. 1 lit. a), b) si c) din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca.
    In cazul prevazut de lit. d) a aceluiasi articol, lucrarile sunt prezidate de presedintele Curtii Supreme de Justitie.
    Art. 7
    Convocarea Consiliului Superior al Magistraturii si comunicarea ordinii de zi se fac de catre ministrul justitiei atunci cand prezideaza lucrarile consiliului, iar in celelalte cazuri, de catre presedintele de sedinta in exercitiu, in ambele situatii cu 5 zile inainte de data sedintei.
    Consiliul poate fi convocat si la initiativa a cel putin o treime din membrii acestuia.
    Ordinea de zi se stabileste de consiliu pentru sedinta urmatoare.
    Cand Consiliul Superior al Magistraturii indeplineste rolul de consiliu de disciplina, convocarea se face de catre presedintele Curtii Supreme de Justitie.
    Art. 8
    Consiliul Superior al Magistraturii poate avea legaturi cu organisme similare din alte tari, in probleme care intereseaza functionarea si administrarea justitiei.
    Art. 9
    Consiliul Superior al Magistraturii are sediul propriu in municipiul Bucuresti.
    Consiliul este reprezentat, in raporturile cu alte institutii de stat si organisme internationale, de catre presedintele de sedinta in exercitiu.
    Corespondenta consiliului cu autoritatile publice se semneaza de catre presedintele de sedinta in exercitiu.
    Consiliul Superior al Magistraturii are sigiliu propriu.

    CAP. 2
    Activitatea Consiliului Superior al Magistraturii privind numirea, promovarea, transferarea, suspendarea si eliberarea din functie a magistratilor

    Art. 10
    In cazul in care Consiliul Superior al Magistraturii isi exercita atributiile de a propune Presedintelui Romaniei numirea in functia de magistrat, ministrul justitiei prezinta consiliului lista candidatilor, precum si dosarele profesionale ale acestora, din care sa rezulte indeplinirea conditiilor prevazute de lege pentru numirea in functie.
    Consiliul poate face si alte propuneri de numire in functia de magistrat decat cele inscrise in lista prezentata de ministrul justitiei, cu privire la alte persoane care indeplinesc conditiile prevazute de lege.
    Consiliul exercita, in conditiile legii, atributiile de a propune Presedintelui Romaniei numirea in functiile de presedinte, vicepresedinte si presedinte de sectie la Curtea Suprema de Justitie, precum si in functiile de procuror general si adjuncti ai acestuia. Pentru fiecare functie, consiliul va face cate trei propuneri. Votul este secret.
    Art. 11
    Dupa ce verifica dosarele profesionale ale candidatilor si ii audiaza, Consiliul Superior al Magistraturii delibereaza si hotaraste asupra propunerilor pe care le va inainta Presedintelui Romaniei.
    Lista propunerilor si un exemplar al procesului-verbal, semnate de membrii consiliului, insotite de scurte prezentari ale activitatii celor propusi, se inainteaza Presedintelui Romaniei de catre presedintele de sedinta in exercitiu al consiliului.
    Art. 12
    In cazurile in care Consiliul Superior al Magistraturii isi exercita atributiile cu privire la promovarea si transferarea judecatorilor, suspendarea din functie sau incetarea functiei de magistrat, ministrul justitiei prezinta consiliului propuneri motivate, insotite de note calificative acordate celor in cauza, rapoarte si alte acte care stau la baza propunerilor facute si care atesta indeplinirea conditiilor prevazute de lege pentru luarea masurilor propuse.
    Art. 13
    Este considerata promovare trecerea judecatorului intr-o functie superioara de executie sau intr-o functie de conducere.
    Avansarea pe loc, in conditiile prevazute de art. 78 alin. 2 din Legea nr. 92/1992, se poate dispune la propunerea ministrului justitiei.
    Art. 14
    In situatiile cand se fac promovari in functii de conducere, ministrul justitiei va prezenta Consiliului Superior al Magistraturii, de regula, mai multe propuneri de judecatori care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru ocuparea functiei respective.
    Consiliul poate lua in discutie si poate hotari cu privire si la alte candidaturi.
    Art. 15
    In cazul transferului judecatorilor inamovibili, la cererea acestora, Consiliul Superior al Magistraturii va hotari dupa examinarea avizului consultativ al ministrului justitiei.
    Art. 16
    Suspendarea din functie a judecatorului, in conditiile prevazute de art. 76 alin. 2 din Legea nr. 92/1992, se hotaraste de catre Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea ministrului justitiei, daca exista dovada scrisa ca impotriva acestuia s-a pus in miscare actiunea penala.
    In cazul in care se constata nevinovatia judecatorului, consiliul ia act, de indata, de incetarea suspendarii din functie, la sesizarea ministrului justitiei sau a celui interesat, urmand a se aplica dispozitiile art. 76 alin. 3 din Legea nr. 92/1992.
    Art. 17
    Consiliul Superior al Magistraturii, sesizat de ministrul justitiei pentru a hotari eliberarea din functie a unui magistrat, in conditiile art. 80 alin. 1 sau 2 din Legea nr. 92/1992, va asculta pe magistrat.
    Art. 18
    Hotararile luate de Consiliul Superior al Magistraturii cu privire la promovarea, transferarea si suspendarea facute in conditiile art. 76 alin. 2 din Legea nr. 92/1992 sau eliberarea din functie a magistratului in conditiile art. 80 alin. 1 si 2 din aceeasi lege, se comunica Ministerului Justitiei, precum si magistratilor interesati.
    Art. 19
    Contestatiile formulate de magistrati impotriva masurilor dispuse de Consiliul Superior al Magistraturii in temeiul art. 80 alin. 1 si 2 din Legea nr. 92/1992 se depun la secretariatul consiliului in termen de 30 de zile de la comunicarea hotararii.
    Dosarele, impreuna cu contestatiile formulate, se inainteaza, de indata, Curtii Supreme de Justitie, pentru solutionare.

    CAP. 3
    Activitatea Consiliului Superior al Magistraturii privind validarea examenului de capacitate al magistratilor si recomandarea de numire in functie

    Art. 20
    In exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit legii, Consiliul Superior al Magistraturii verifica rezultatele examenului de capacitate a magistratilor, stabilite de comisia de examinare, care ii sunt comunicate de catre Ministerul Justitiei.
    In cazul in care apreciaza ca este necesar, consiliul poate cere sa i se prezinte lucrarile scrise si sa solicite relatii de la membrii comisiei cu privire la modul de desfasurare a examenului.
    Art. 21
    Membrii comisiei pentru examenul de capacitate al magistratilor pot fi invitati la sedinta in care Consiliul Superior al Magistraturii hotaraste asupra validarii examenului.
    Art. 22
    Dupa indeplinirea cerintelor prevazute de art. 64 si 65 din Legea nr. 92/1992, Consiliul Superior al Magistraturii inainteaza Presedintelui Romaniei propunerile de numire in functie a magistratilor care au promovat examenul de capacitate, cu respectarea dreptului de optiune prevazut de lege, in ordinea mediilor obtinute, trecute in tabelul de clasificare a candidatilor.
    Art. 23
    In cazul in care Consiliul Superior al Magistraturii invalideaza examenul, in tot sau in parte, acesta se va pronunta prin hotarare motivata si va stabili masuri pentru organizarea unui nou examen cu toti candidatii sau, dupa caz, cu o parte dintre ei, sesizarea autoritatilor competente pentru sanctionarea persoanelor care se fac vinovate de fraude sau de nerespectarea conditiilor de desfasurare a examenului, precum si alte masuri pe care le considera necesare.

    CAP. 4
    Activitatea Consiliului Superior al Magistraturii de a da avize privind administrarea justitiei

    Art. 24
    Ministrul justitiei poate solicita Consiliului Superior al Magistraturii sa dea avize in probleme privind administrarea justitiei.
    Consiliul, in avizele prezentate potrivit alin. 1, poate sa sesizeze pe ministrul justitiei si cu alte probleme privind buna administrare a justitiei.
    Art. 25
    In vederea intocmirii avizelor, Consiliul Superior al Magistraturii poate desemna pe unii dintre membrii sai sa se documenteze la sediul instantelor si al parchetelor sau sa ceara orice informatii in legatura cu problemele care formeaza obiectul avizelor.
    Art. 26
    Proiectele de avize vor fi discutate in plenul Consiliului Superior al Magistraturii si, dupa adoptare, vor fi inaintate ministrului justitiei, prin grija presedintelui de sedinta in exercitiu al consiliului.

    CAP. 5
    Activitatea Consiliului Superior al Magistraturii cand indeplineste rolul de consiliu de disciplina a judecatorilor

    Art. 27
    Cand isi exercita rolul de consiliu de disciplina a judecatorilor, Consiliul Superior al Magistraturii se reuneste la sediul sau, lucrarile fiind prezidate de presedintele Curtii Supreme de Justitie.
    In acest caz, convocarea consiliului se face de catre presedintele Curtii Supreme de Justitie, care comunica membrilor consiliului si ministrului justitiei lista dosarelor.
    Art. 28
    La sedinta Consiliului Superior al Magistraturii partile sunt citate in mod obligatoriu cu cel putin 5 zile libere inainte de data cand are loc judecata.
    Judecatorului impotriva caruia s-a exercitat actiunea disciplinara i se comunica, o data cu citatia, o copie a actiunii introduse de ministrul justitiei.
    Art. 29
    Judecatorul poate cere Consiliului Superior al Magistraturii sa fie asistat, in cursul judecatii, de un magistrat ales de el.
    Art. 30
    Ministrul justitiei nu participa la deliberarile Consiliului Superior al Magistraturii cand acesta indeplineste rolul de instanta disciplinara.
    Actiunea disciplinara va fi sustinuta in fata consiliului de ministrul justitiei sau de un reprezentant desemnat de acesta.
    Art. 31
    Judecatorul citat si magistratul care il asista pot lua cunostinta de continutul dosarului si pot cere probe in aparare.
    Ministrul justitiei sau reprezentantul acestuia are dreptul sa ia cunostinta de actele depuse in aparare de judecatorul citat si sa ceara administrarea altor probe.
    Art. 32
    Consiliul Superior al Magistraturii, constituit in instanta disciplinara, solutioneaza actiunea introdusa de ministrul justitiei prin hotarare motivata, care se comunica partilor.
    Hotararile pronuntate se semneaza de presedintele Curtii Supreme de Justitie si de membrii consiliului care au adoptat-o.
    In cazul in care un membru al consiliului face opinie separata, aceasta va fi motivata.
    Art. 33
    Dispozitivul hotararilor pronuntate de Consiliul Superior al Magistraturii in materie disciplinara se consemneaza intr-un registru special, prin grija presedintelui Curtii Supreme de Justitie.
    Dosarele privind cauzele solutionate vor fi pastrate separat la sediul consiliului.
    Art. 34
    Contestatiile impotriva hotararilor pronuntate in materie disciplinara se depun la Consiliul Superior al Magistraturii.
    Art. 35
    Consiliul Superior al Magistraturii, prin grija presedintelui de sedinta in exercitiu, va comunica Presedintelui Romaniei hotararile definitive prin care s-a dispus inlaturarea din magistratura, in vederea emiterii decretului de eliberare din functie.
    Art. 36
    Dispozitiile cuprinse in acest capitol se completeaza in mod corespunzator cu prevederile Codului de procedura civila, in masura in care, prin Legea nr. 92/1992 si prin prezentul regulament, nu se dispune altfel.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 37
    Lucrarile Consiliului Superior al Magistraturii nu sunt publice.
    La propunerea celui care prezideaza lucrarile, consiliul poate aproba participarea la sedinta a unor persoane a caror prezenta este considerata utila.
    Art. 38
    Membrii Consiliului Superior al Magistraturii, ceilalti magistrati si personalul care participa la activitatea consiliului sunt obligati sa pastreze secretul deliberarii si confidentialitatea lucrarilor.
    Hotararile, avizele si celelalte acte emise de consiliu se redacteaza de un membru al acestuia si se definitiveaza de plenul consiliului.
    Actele emise se redacteaza in numarul de exemplare necesar, pentru a se asigura pastrarea la dosar, la mapele speciale, si pentru comunicarea lor partilor sau, dupa caz, persoanelor si autoritatilor indreptatite.
    Art. 39
    Membrii Consiliului Superior al Magistraturii au dreptul la o indemnizatie lunara potrivit legii.
    Plata indemnizatiilor, diurnelor si cheltuielilor de deplasare la care sunt indreptatiti, potrivit legii, membrii consiliului se asigura de instantele sau parchetele in care acestia isi exercita functiile de magistrati.
    Art. 40
    Activitatea de secretariat a Consiliului Superior al Magistraturii se indeplineste de catre consilieri ai directiei care raspunde de activitatea de personal din Ministerul Justitiei, desemnati prin ordin al ministrului justitiei.
    In cazul in care Consiliul Superior al Magistraturii indeplineste rolul de consiliu de disciplina, consemnarea dezbaterilor si efectuarea celorlalte acte procedurale necesare solutionarii cauzei, inclusiv redactarea hotararilor, se efectueaza de un magistrat asistent, desemnat de presedintele Curtii Supreme de Justitie.
    Art. 41
    Lucrarile Consiliului Superior al Magistraturii se consemneaza, in toate cazurile, intr-un proces-verbal care se intocmeste pe baza stenogramei dezbaterilor, prin grija celui care prezideaza lucrarile.
    In procesul-verbal se vor consemna prezenta membrilor consiliului si a altor persoane participante la sedinta, continutul dezbaterilor si hotararile adoptate.
    Procesul-verbal se semneaza de cel care a prezidat lucrarile, de membrii consiliului si se contrasemneaza de secretar.
    Dosarele si registrele privind activitatea consiliului se pastreaza la sediul consiliului.
    Art. 42
    Hotararile adoptate de Consiliul Superior al Magistraturii vor fi consemnate, in sinteza, in registre separate care se pastreaza la sediul consiliului.
    Art. 43
    In cazul in care intervine o vacanta inainte de data expirarii mandatului unuia dintre membrii Consiliului Superior al Magistraturii, se procedeaza, intr-un termen de 30 de zile, la desemnarea candidatilor in vederea alegerii unui alt membru in consiliu, urmindu-se procedura prevazuta de lege pentru alegerea acestuia; membrul consiliului astfel ales va incheia mandatul antecesorului sau.
    In situatia reglementata de alin. 1, consiliul stabileste procedura desemnarii candidatilor.
    Art. 44
    In exercitarea atributiilor lor, membrii Consiliului Superior al Magistraturii se pot informa la sediul instantelor si parchetelor cu privire la problemele care intra in competenta consiliului, urmand sa prezinte rapoarte in fata acestuia.
    Membrii consiliului pot participa la instalarea in functie si la depunerea juramantului de catre magistrati.
    Art. 45
    Rechizitele si celelalte materiale necesare activitatii Consiliului Superior al Magistraturii se asigura prin grija Ministerului Justitiei.
    Art. 46
    Modificarea sau completarea prezentului regulament se poate face la initiativa unui numar de cel putin 8 membri, hotararea urmand a se adopta cu votul a doua treimi din numarul membrilor Consiliului Superior al Magistraturii.
    Art. 47
    Prezentul regulament a fost adoptat de catre Consiliul Superior al Magistraturii in sedinta din 17 noiembrie 1994, in unanimitate, si intra in vigoare la data publicarii lui in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Pe aceeasi data isi inceteaza aplicarea Regulamentul de functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 84 din 4 mai 1993.

                                         


SmartCity5

COMENTARII la Regulament 0/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 0 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    My name is Bianca Colman . My c,r,y,p,t,o was stolen, which was an unfortunate thing for me. The situation started when I got an email at work alerting me to an attempted login from Indonesia on my wallet. The email directed me to a link where I could reset my password. My computer froze for several minutes after I clicked on the link. After rebooting, I saw that my wallet had been compromised and that all of my funds had been removed. However fortunately for me, thanks to LOST RECOVERY MASTERS, I was able to recover my stolen funds. You can also contact them if you require their services Contact info: Website (https ://lost recovery masters. com/ ) Email(Support @ lost recovery masters. com) or What s app +44(7537)-105921
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Stimați solicitanți de împrumut. Te afli în vreo dificultate financiară? Vrei să începi propria afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu unicul scop de a ajuta cei săraci și oamenii cu dificultăți financiare ale vieții. Dacă doriți să aplicați pentru un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma împrumutului necesară: Durata împrumutului: Numar de telefon mobil: Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu