Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ACORD Nr

ACORD   Nr. 0 din 28 decembrie 2007

(Proiect privind completarea sprijinului financiar acordat de Uniunea Europeana pentru restructurarea agriculturii) intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare*)

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 125 din 2 martie 2009



Imprumut nr. 4875 RO

Acord, datat 28 decembrie 2007, între România (Imprumutat) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca)

Prin prezentul acord, Imprumutatul şi Banca convin următoarele:

ARTICOLUL I

Condiţii generale. Definiţii

1.01. Condiţiile generale (aşa cum sunt definite în documentul-anexă la prezentul acord) fac parte integrantă din acesta.

1.02. In afara cazului în care din context reiese altfel, termenii scrişi cu iniţială majusculă în Acordul de împrumut au sensul definit în Condiţiile generale sau în documentul-anexă la prezentul acord.

ARTICOLUL II

Imprumutul

2.01.  Banca este de acord să acorde Imprumutatului, în termenii şi condiţiile prevăzute sau menţionate în prezentul acord, suma de patruzeci şi şapte milioane şapte sute de mii euro (47.700.000 EUR) (împrumut).

2.02.  Imprumutatul poate trage sume din împrumut în conformitate cu prevederile secţiunii a IV-a a anexei nr. 2 la prezentul acord.

2.03. Comisionul iniţial plătibil de către Imprumutat va fi egal cu un sfert dintr-un procent (0,25%) din suma împrumutului, Imprumutatul va plăti comisionul iniţial nu mai târziu de 60 de zile după data intrării în vigoare.

2.04.  Dobânda plătibilă de către Imprumutat pentru fiecare perioadă de dobândă va fi la o rată egală cu LIBOR pentru moneda împrumutului, plus o marjă variabilă. Fără a contraveni celor de mai sus, dacă o sumă trasă din suma împrumutului nu este rambursată la scadenţă şi dacă această situaţie de neplată persistă timp de treizeci (30) de zile, atunci dobânda plătită de Imprumutat se va calcula aşa după cum este prevăzut în secţiunea 3.02 (d) din Condiţiile generale.

2.05.  Datele de plată sunt 15 martie şi 15 septembrie în fiecare an.

2.06. Suma împrumutului va fi rambursată în conformitate cu graficul de rambursare prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul acord.

ARTICOLUL III

Proiectul

3.01. Imprumutatul îşi declară angajamentul faţă de obiectivele Proiectului. In acest scop, Imprumutatul va realiza partea I a Proiectului prin ANCPI, partea a II-a a Proiectului prin MADR şi partea a III-a a Proiectului prin ANCPI şi MADR, în conformitate cu prevederile art. V din Condiţiile generale.

3.02. Fără a se limita la prevederile secţiunii 3.01 din prezentul acord şi în afara cazului în care Imprumutatul şi Banca vor conveni altfel, Imprumutatul va asigura realizarea Proiectului conform prevederilor anexei nr. 2 la prezentul acord.

ARTICOLUL IV

Intrarea în vigoare

4.01.   Condiţiile suplimentare pentru intrarea în vigoare constau în:

a) ANCPI şi MADR au înfiinţat UMP-uri în condiţii acceptabile Băncii, inclusiv adoptarea Manualului operaţional al Proiectului (MOP), au fost asigurate resurse umane corespunzătoare şi suficiente şi au fost puse la dispoziţie resursele financiare corespunzătoare.

b) Imprumutatul, prin ANCPI şi MADR, a adoptat PMM în condiţii acceptabile pentru Bancă.

4.02. Termenul-limită pentru intrarea în vigoare este una sută cincizeci (150) zile de la data acestui acord.

ARTICOLUL V

Reprezentant. Adrese

5.01.    Reprezentantul Imprumutatului este Ministerul Economiei şi Finanţelor.

5.02. Adresa Imprumutatului este:

Ministerul Economiei şi Finanţelor

Str. Apolodor nr. 17

Bucureşti

România

Telex:       Fax:

11239                     4021312 6792

5.03. Adresa Băncii este:

Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare

1818 H Street,N.W.

Washington, D.C. 20433

Statele Unite ale Americii

Telegraf:    Telex:          Fax:

INTBAFRAD            248423 (MCI) sau 1-202-477-6391

Washington, D.C.   64145 (MCI)

Incheiat la Bucureşti, România, în ziua şi anul menţionate la început.

ROMÂNIA,

prin domnul

Varujan Vosganian,

ministrul economiei şi finanţelor, reprezentant autorizat

BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE

prin domnul

Benoit P. Blarel,

şeful biroului Băncii Mondiale la Bucureşti, reprezentant autorizat

*) Traducere.

ANEXA Nr. 1

DESCRIEREA  PROIECTULUI

Obiectivul Proiectului este de a sprijini Imprumutatul în procesul de facilitare a restructurării fermelor pe principii de piaţă, prin îmbunătăţirea capacităţii fermierilor, a membrilor de familie ai acestora şi a lucrătorilor agricoli de a-şi gestiona activele şi venitul.

Proiectul cuprinde următoarele părţi:

Partea I: Administrarea terenurilor

1. Delimitarea terenurilor şi înregistrarea titlurilor de proprietate

Finalizarea procesului de determinare a drepturilor de proprietate şi de înregistrare a bunurilor funciare în zonele rurale prin: a) delimitarea şi topografierea parcelelor; b) asigurarea de servicii juridice în cadrul oficiilor ANCPI pentru înregistrarea titlurilor de proprietate; c) conversia digitală a documentelor juridice şi cadastrale şi a hărţilor; şi d) actualizarea şi punerea completă în funcţiune a sistemului informatic existent pentru înregistrare şi cadastru.

2.  Consolidare instituţională

a) Conceperea şi aplicarea unor îmbunătăţiri a cadrului juridic şi instituţional al ANCPI în vederea îmbunătăţirii calităţii serviciilor livrate atât în ceea ce priveşte ANCPI, cât şi sectorul privat.

b)   Simplificarea procedurii şi instruirea OCPI-urilor, în vederea întăririi capacităţii instituţionale a acestora.

c)  Reabilitarea unor birouri ale OCPI-urilor prin lucrări mici de construcţii, informatizare şi alte echipamente şi mobilier.

d) Pregătirea şi implementarea campaniei de conştientizare a publicului, care va precede şi va însoţi munca de teren.

Partea a II-a: Servicii de orientare socioeconomică pentru populaţia din agricultură

1. Dezvoltarea capacităţii furnizorilor de servicii de orientare socioeconomică

Facilitarea abilităţii populaţiei din agricultură de a-şi gestiona în mod durabil venitul şi bunurile, având în vedere programele naţionale şi de sprijin din partea UE, cuprinzând: a) identificarea şi dezvoltarea furnizorilor independenţi de servicii de orientare socioeconomică la nivel regional (SEGP); b) o evaluare a situaţiei actuale a cererii şi ofertei de servicii de orientare pentru populaţia din agricultură în regiunile pe care le acoperă proiectul; c) elaborarea şi actualizarea periodică a Manualului de orientare socioeconomică, care va servi ca ghid de lucru şi referinţă de caz pentru agenţii SEGP; şi d) instruirea cuprinzătoare a SEGP contractaţi pentru a presta în viitor activităţi de orientare socioeconomică, precum şi a terţilor furnizori interesaţi de acordarea de orientare şi îndrumare în sectorul agricol.

2. Furnizarea de servicii de orientare socioeconomică pentru populaţia din agricultură

Furnizarea de bunuri şi servicii pentru: a) activităţi de comunicare şi informare a comunităţii şi elaborare de materiale de îndrumare pentru beneficiarii lor; b) înfiinţarea unor reţele informaţionale între SEGP şi alţi furnizori de servicii de consultanţă pentru sectorul agricol.

Partea a III-a: Politică, strategie şi management

1.  Managementul proiectului

Sprijinirea ANCPI şi MADR în legătură cu coordonarea şi administrarea, implementarea, achiziţiile, managementul financiar, raportarea, monitorizarea şi evaluarea.

2. Asistenţă tehnică

Achiziţionarea de servicii de consultanţă legate de dezvoltarea unui sistem informatic pentru agricultură şi sectorul forestier (SIAS).

3. Studii de strategie, politică, juridice şi instituţionale

Elaborarea de studii în domenii ca, dar nu limitat la: a) analizarea şi reexaminarea comasării terenurilor şi amenajării teritoriului în zonele rurale; b) metodele propuse pentru facilitarea funcţionării pieţelor funciare în zonele rurale; c) opţiuni strategice disponibile pentru trecerea în anul 2012 de la Schema de plăţi pe suprafaţă individuală (SAPS) la cea simplificată a UE, Schema de plăţi pe suprafaţă unică (SPS); precum şi d) recomandări pentru dezvoltarea cadrului juridic pentru strategiile şi politicile aprobate.

ANEXA Nr. 2

EXECUŢIA   PROIECTULUI

SECŢIUNEA I

Aranjamente instituţionale şi de altă natură

1.  Imprumutatul va înfiinţa şi va menţine un comitet de coordonare a Proiectului (CCP), care va oferi îndrumare din punctul de vedere al politicilor aplicabile şi din cel al operaţiunilor desfăşurate în cadrul Proiectului, pentru a asigura conformitatea activităţilor desfăşurate în cadrul Proiectului cu politicile şi strategiile naţionale. CCP va fi constituit din reprezentanţi ai MADR, MIRA', ANCPI şi MEF şi va fi condus, pe rând, de către un reprezentant al ANCPI şi MADR.

2. Imprumutatul va executa partea I a Proiectului prin ANCPI şi partea a II-a prin MADR. Imprumutatul va executa partea a III-a a Proiectului prin ANCPI şi MADR, în conformitate cu aranjamente satisfăcătoare pentru Bancă. Imprumutatul va asigura pentru ANCPI, prin MIRA, şi pentru MADR alocaţiile bugetare corespunzătoare, prin cele două autorităţi de implementare. UMP ANCPI şi UMP MADR vor avea responsabilitatea generală a implementării şi a managementului de zi cu zi a părţii I şi, respectiv, părţii a II-a a Proiectului şi, împreună, a părţii a III-a a Proiectului. In acest scop, Imprumutatul, prin ANCPI şi MADR, va menţine UMP ANCPI şi UMP MADR pe toată durata implementării Proiectului într-o manieră satisfăcătoare pentru Bancă şi cu resurse umane, financiare şi tehnice suficiente şi corespunzătoare.

3. Imprumutatul se va asigura că ANCPI şi MADR vor realiza Proiectul în conformitate cu prevederile POM şi PMM.

4. Imprumutatul va asigura alocarea anuală a unor fonduri bugetare corespunzătoare în scopul implementării Proiectului, pe toată durata acestuia.

5. Analiza de la jumătatea perioadei

a) La aproximativ douăzeci şi patru (24) de luni de la data intrării în vigoare, Imprumutatul, prin ANCPI şi MADR, va efectua, împreună cu Banca, o analiză la jumătatea perioadei privind progresele în implementarea Proiectului (denumită în continuare analiza de la jumătatea perioadei). Analiza de la jumătatea perioadei va cuprinde, printre altele:

(i) progresul înregistrat în atingerea obiectivelor Proiectului;  şi

(ii) performanţa generală a Proiectului, pe baza indicatorilor de performanţă pentru Proiect.

b)  Imprumutatul, prin ANCPI şi MADR, va întocmi şi va prezenta Băncii, cu cel puţin patru (4) săptămâni înaintea analizei de la jumătatea perioadei, un raport separat care să arate stadiul implementării fiecărei componente a Proiectului şi un raport rezumativ privind implementarea generală a Proiectului.

c)  Imprumutatul, prin ANCPI şi MADR, va elabora şi va prezenta Băncii, în cel mult patru (4) săptămâni de la data analizei de la jumătatea perioadei, un program de acţiuni, acceptabil pentru Bancă, pentru implementarea în continuare a Proiectului, care să ţină seama de constatările analizei de la jumătatea perioadei, program pe care îl va pune apoi în aplicare.

SECŢIUNEA a II-a

Monitorizarea, raportarea şi evaluarea Proiectului

A.  Rapoarte privind Proiectul

Imprumutatul, prin ANCPI şi MADR, va monitoriza şi va evalua progresul Proiectului şi va întocmi rapoarte privind Proiectul, conform prevederilor secţiunii 5.08 din Condiţiile generale şi pe baza indicatorilor conveniţi cu Banca. Fiecare raport privind Proiectul va acoperi perioada unui semestru calendaristic şi va fi furnizat Băncii în cel mult patruzeci şi cinci (45) de zile de la încheierea perioadei acoperite de acest raport.

B. Management financiar, raportări şi audituri financiare

1. Imprumutatul, prin ANCPI şi MADR, va menţine sau va determina menţinerea unui sistem de management financiar conform prevederilor secţiunii 5.09 din Condiţiile generale.

2.  Imprumutatul, prin ANCPI şi MADR, va întocmi şi va furniza Băncii, în maximum patruzeci şi cinci (45) de zile de la încheierea fiecărui semestru calendaristic, raportări financiare neauditate privind Proiectul pentru semestrul respectiv, acceptabile Băncii ca fond şi formă.

3. Imprumutatul, prin ANCPI şi MADR, va asigura auditarea raportărilor sale financiare în conformitate cu prevederile secţiunii 5.09 (b) din Condiţiile generale. Fiecare audit al raportărilor financiare va acoperi perioada unui an fiscal al Imprumutatului. Raportările financiare auditate pentru fiecare asemenea perioadă vor fi furnizate Băncii în maximum şase (6) luni de la încheierea acestei perioade.

SECŢIUNEA a III-a

Achiziţii

A. Generalităţi

1.  Bunuri şi lucrări. Toate bunurile şi lucrările necesare Proiectului şi care urmează să fie finanţate din sumele împrumutului vor fi achiziţionate conform cerinţelor prevăzute sau menţionate în secţiunea I a Ghidului privind achiziţiile şi prevederilor prezentei anexe.

2.  Servicii de consultanţă. Toate serviciile de consultanţă necesare Proiectului şi care urmează să fie finanţate din sumele împrumutului vor fi achiziţionate corespunzător cerinţelor prevăzute sau menţionate în secţiunile I şi IV ale Ghidului privind consultanţii şi prevederilor prezentei anexe.

3.  Definiţii. Termenii scrişi cu iniţială majusculă în prezenta secţiune, care descriu metode specifice de achiziţii sau metode de examinare de către Bancă a unor contracte specifice se referă la metoda respectivă descrisă în Ghidul privind achiziţiile sau în Ghidul privind consultanţii, după caz.

B. Metode specifice de achiziţie a bunurilor şi lucrărilor

1.  Licitaţie internaţională competitivă.

In afara cazului în care în paragraful 2 de mai jos se prevede altfel, bunurile şi lucrările vor fi achiziţionate prin contracte acordate pe bază de Licitaţie Internaţională Competitivă.

2.  Alte metode de achiziţie a bunurilor şi lucrărilor.

În tabelul de mai jos se indică şi alte metode care pot fi utilizate pentru achiziţiile de bunuri şi lucrări, altele decât Licitaţia internaţională competitivă. In Planul de achiziţii se vor preciza condiţiile în care pot fi utilizate aceste metode.

Metodă de achiziţie

a) Licitaţie internaţională limitată

b) Licitaţie naţională competitivă: contracte pentru lucrări civile cu un cost estimat la sub 4.000.000 euro/contract şi contracte pentru bunuri cu un cost estimat la sub 800.000 euro/contract pot fi achiziţionate pe baza legislaţiei şi reglementărilor naţionale ale Imprumutatului, în măsura în care au fost acceptate de Bancă.

c) Cumpărare

d) Contractare directă

C. Metode distincte de achiziţie a serviciilor de consultanţă

1.  Selecţia pe bază de calitate şi cost.

In afara cazului în care în paragraful 2 de mai jos se prevede altfel, serviciile de consultanţă se vor achiziţiona prin contracte acordate în urma Selecţiei pe bază de calitate şi cost.

2. Alte metode de achiziţie a serviciilor de consultanţă.

In tabelul care urmează se indică şi alte metode în afara Selecţiei pe bază de calitate şi cost care pot fi utilizate pentru achiziţionarea serviciilor de consultanţă. In Planul de achiziţii se vor preciza condiţiile în care pot fi utilizate aceste metode.

Metodă de achiziţie

a) Selecţie pe baza calităţii

b) Selecţie pe baza unui buget fix

c) Selecţie pe baza celui mai mic cost

d) Selecţie pe baza calificării consultanţilor

e) Selecţie dintr-o singură sursă

f) Procedurile prevăzute în paragrafele 5.2 şi 5.3 ale Ghidului privind consultanţii pentru selecţia consultanţilor individuali

D. Examinarea de către Bancă a deciziilor privind achiziţiile

In Planul de achiziţii se va arăta care contracte vor fi prezentate Băncii pentru examinare anterioară. Toate celelalte contracte vor fi supuse examinării ulterioare de către Bancă.

SECŢIUNEA a IV-a

Tragerile din sumele împrumutului

A. Generalităţi

1. Imprumutatul poate trage sume din împrumut, conform prevederilor art. II din Condiţiile generale, prezentei secţiuni şi instrucţiunilor suplimentare transmise de către Bancă prin înştiinţare Imprumutatului (inclusiv „Ghidul Băncii Mondiale de trageri pentru finanţarea proiectelor" datat mai 2006, revizuit periodic de către Bancă şi aplicabil prezentului acord în urma acestor instrucţiuni) pentru finanţarea cheltuielilor eligibile prevăzute mai jos, în tabelul din paragraful 2.

2. In tabelul care urmează se precizează categoriile de cheltuieli eligibile care pot fi finanţate din sumele împrumutului (Categorie), după ce cheltuielile eligibile au fost prefinanţate de către Imprumutat, suma din împrumut alocată fiecărei categorii şi procentul din cheltuiala efectuată în cadrul fiecărei categorii pentru cheltuielile eligibile.

Categorie

Suma alocată din împrumut (exprimată în EUR)

Procentul din cheltuieli ce urmează a fi finanţat

1. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă (inclusiv audit) şi instruire în cadrul părţilor I şi a III-a ale Proiectului

38.244.000

100%

2. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă (inclusiv audit), costuri de operare şi instruire în cadrul părţilor a II-a şi a III-a ale Proiectului

9.456.000

100%

SUMA TOTALĂ:

47.700.000

3. Pentru scopurile acestei anexe:

a) procent din cheltuieli ce urmează a fi finanţat înseamnă suma maximă cu care pot fi finanţate cheltuielile eligibile din sumele împrumutului;

b)   termenul instruire înseamnă cheltuielile legate de activităţile de instruire prevăzute în Proiect şi includ taxele de participare a participanţilor la instruire, cheltuielile de transport şi diurnele pentru instructori şi cei cărora li se acordă pregătire, cheltuielile de traducere, cu materialele pentru instruire şi consumabile, chiria sălilor şi echipamentului; şi

c)  sintagma costuri de operare înseamnă costurile de operare generate de MADR pentru implementarea Proiectului, constând în: costuri cu personalul şi consultanţii; costuri de comunicare; achiziţiile legate de publicitate; costurile de traducere; transport local; combustibil; costuri de operare, asigurare şi întreţinere a vehiculelor, chiria spaţiilor de birou şi întreţinerea acestora (inclusiv utilităţile), consumabile şi reabilitarea şi remobilarea birourilor, inclusiv echipamente; consumabile, întreţinerea şi asigurarea echipamentului de birou; deplasări legate de Proiect şi diurnele, inclusiv transportul şi cazarea şi comisioanele bancare.

B. Condiţii de tragere. Perioadă de tragere

1.   Fără a contraveni prevederilor părţii A din prezenta secţiune, nu se va efectua nicio tragere:

a) din contul împrumutului până când Banca nu a primit plata în întregime a comisionului iniţial;

b) pentru plăţi efectuate anterior datei prezentului acord.

2.  Data de închidere este 30 iunie 2013.

ANEXA Nr. 3

GRAFIC   DE   RAMBURSARE

Data de plată a ratei de capital

In fiecare an la 15 martie şi 15 septembrie, cu începere din 15 martie 2013 până la 15 septembrie 2022

Rata de capital din împrumut care trebuie achitată (exprimată în euro)1)

2.385.000

1) Suma din această coloană reprezintă suma în euro ce urmează a fi rambursată, cu excepţiile prevăzute în secţiunea 3.10 din Condiţiile generale.

DOCUMENT-ANEXĂ

SECŢIUNEA I

Definiţii

1.  ANCPI înseamnă Agenţia Naţională de Cadastru si Publicitate Imobiliară a Imprumutatului, înfiinţată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 al Imprumutatului, cu amendamentele aduse acesteia până la data prezentului acord, sau orice succesor al acesteia.

2.  ANCPI UMP înseamnă Unitatea de management al Proiectului din cadrul ANCPI.

3.  Categorie înseamnă o categorie prevăzută în tabelul din secţiunea a IV-a a anexei nr. 2 la Acordul de împrumut.

4.  Ghidul privind consultanţii înseamnă „Ghid: Selecţia şi angajarea consultanţilor de către împrumutaţii Băncii Mondiale", publicat de Bancă în mai 2004.

5.  l/Eînseamnă Uniunea Europeană.

6.  PMMînseamnă Planul de management al mediului, care descrie cadrul de reglementări şi regulile ce trebuie respectate în construcţii pentru a asigura protecţia mediului în timpul executării lucrărilor de construcţii şi renovări legate de proiect şi prevederea de măsuri menite să reducă un posibil impact negativ şi care să fie adoptate de către Imprumutat conform secţiunii 4.01 lit. b) din Acordul de împrumut.

7.  Condiţii generale înseamnă „Condiţiile generale pentru acordarea de împrumuturi de către Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare", datate 1 iulie 2005, cu modificările stabilite în secţiunea a II-a a prezentului document-anexă.

8.   MIRA înseamnă Ministerul Internelor şi Reformei Administrative al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia.

9.   MADR înseamnă Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia.

10.   UMP MADR înseamnă Unitatea de management al Proiectului din cadrul MADR al Imprumutatului, înfiinţată şi funcţionând în cadrul proiectului MAKIS, finanţat de Bancă (Acord de împrumut nr. 4.785 RO, datat 28 ianuarie 2005).

11. Proiectul MAKIS înseamnă Proiectul privind modernizarea sistemului de cunoaştere şi informare în agricultură, finanţat prin împrumutul Băncii (Acord de împrumut nr. 4.785 RO, datat 28 ianuarie 2005).

12.  MEF înseamnă Ministerul Economiei şi Finanţelor al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia.

13.   OCPI-uri înseamnă oficiile judeţene de cadastru şi publicitate imobiliară aflate în subordinea ANCPI a Imprumutatului.

14.  UMP-uriînseamnă UMP ANCPI şi UMP MADR.

15.  MOP înseamnă Manualul de operare al Proiectului şi descrie rolurile şi responsabilităţile, precum şi mecanismele de coordonare, inclusiv planul de achiziţii şi termenii de referinţă pentru primul an, aranjamentele de monitorizare şi evaluare, tabelele detaliate de costuri, PMM, formatele-model pentru raportările bugetare şi financiare, care urmează a fi adoptat de către Imprumutat prin ANCPI şi MADR, conform secţiunii 4.01 lit. a) a prezentului acord.

16.   Ghidul privind achiziţiile înseamnă „Ghidul privind achiziţiile pe baza împrumuturilor BIRD şi creditelor IDA" publicat de Bancă în luna mai 2004.

17.  Planul de achiziţii înseamnă planul de achiziţii pentru Proiect al Imprumutatului, datat 14 septembrie 2007, menţionat în paragraful 1.16 al Ghidului privind achiziţiile şi paragraful 1.24 al Ghidului privind consultanţii, plan care va fi actualizat periodic conform prevederilor paragrafelor amintite.

18.  CCP înseamnă Comitetul de coordonare a Proiectului, care urmează a fi înfiinţat de către Imprumutat şi menţionat în paragraful 1 al secţiunii I din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut.

SECŢIUNEA a II-a

Modificări ale Condiţiilor generale

Modificările aduse Condiţiilor generale sunt următoarele:

1.  Secţiunea 3.01 se va citi după cum urmează:

„Secţiunea 3.01. Comision iniţial. Imprumutatul va plăti Băncii un comision iniţial prin aplicarea la suma împrumutului a unei rate specificate în Acordul de împrumut (comision iniţial)."

2. La secţiunea 3.02 Dobânda se introduce un nou paragraf, (d), şi se va citi după cum urmează:

„(d) Fără a contraveni prevederilor paragrafului (a) al acestei secţiuni, dacă orice sumă trasă din suma împrumutului nu este rambursată la scadenţă şi o astfel de situaţie persistă timp de treizeci de zile, atunci Imprumutatul va plăti o rată de dobândă penalizatoare (Default Interest Rate) aplicată asupra sumei restante în locul ratei dobânzii specificate în Acordul de împrumut (sau al altei rate a dobânzii aplicabile potrivit art. IV, ca rezultat al conversiei) până când suma restantă se plăteşte în întregime. Incepând cu prima zi a perioadei de neplată a dobânzii se va calcula dobânda la suma restantă prin aplicarea ratei de dobândă penalizatoare şi se va plăti semestrial, în tranşe, la fiecare dată de plată."

3.  Documentul-anexă „Definiţii" se amendează după cum urmează:

a)  Paragraful 19 „Comision de angajament" se elimină şi paragrafele următoare sunt renumerotate în mod corespunzător.

b)  La Documentul-anexă se adaugă următoarele paragrafe noi: 27, 28, 29 şi 30:

„27. Perioada de plată a dobânzii penalizatoare înseamnă, pentru orice sumă restantă din sumele trase din împrumut, fiecare perioadă de dobândă pe parcursul căreia o astfel de sumă datorată rămâne neplătită; oricum, se prevede că această perioadă de plată a dobânzii penalizatoare se calculează începând cu cea de a 31-a zi de la data la care o astfel de sumă devine restantă şi perioada de plată a dobânzii penalizatoare va lua sfârşit la data la care această sumă este plătită în întregime.

28.  Rata dobânzii penalizatoare înseamnă, pentru orice perioadă de dobândă pentru neplată:

a)  în cazul împrumuturilor cu marjă variabilă: dobânda LIBOR plus marja variabilă de plată plus o jumătate dintr-un procent (0,5%);

b) în cazul împrumuturilor cu marjă fixă pentru care dobânda la suma trasă din împrumut, căreia i se aplică rata dobânzii penalizatoare, devenea plătibilă la o rată variabilă stabilită imediat înaintea aplicării ratei de dobândă penalizatoare: rata variabilă de plată plus o jumătate de procent (0,5%); şi

c) în cazul împrumuturilor cu marjă fixă pentru care dobânda la suma trasă din împrumut, căreia i se aplică rata dobânzii penalizatoare, devenea plătibilă la o rată fixă imediat stabilită înaintea aplicării ratei de dobândă penalizatoare: dobânda LIBOR plus marja fixă de plată plus o jumătate de procent (0,5%).

29.  LIBOR de plată înseamnă LIBOR aplicabil perioadei de dobândă relevantă; se înţelege că pentru perioada iniţială de plată a dobânzii penalizatoare LIBOR de plată va fi egal cu LIBOR pentru perioada de dobândă în care suma la care se face referire în paragraful (d) al primei secţiuni 3.02 devine restantă.

30.  Rata variabilă neplătită înseamnă rata variabilă pentru perioada de dobândă relevantă; se înţelege că pentru perioada iniţială de plată a dobânzii penalizatoare rata variabilă neplătită va fi egală cu rata variabilă pentru perioada de dobândă în care suma la care se face referire în paragraful (d) al primei secţiuni 3.02 devine restantă."

c) Paragraful 43 „Marja fixă" (renumerotat) se amendează şi se citeşte după cum urmează:

„43. Marja fixă înseamnă marja fixă a Băncii pentru valuta iniţială a împrumutului, în vigoare de la 12,01 a.m. ora Washington D.C., cu o zi calendaristică înaintea datei Acordului de împrumut; cu condiţia ca, în cazul unei conversii totale sau parţiale a sumei în valută netrase din împrumut, această marjă fixă să fie ajustată la data executării într-o manieră specificată în Ghidul conversiei şi cu condiţia ca, în plus şi fără a contraveni celor de mai sus, în scopul determinării ratei dobânzii penalizatoare aplicabile unei sume trase din împrumut a cărei dobândă se plăteşte la o rată fixă, marja fixă înseamnă marja fixă a Băncii, în vigoare de la 12,01 a.m. ora Washington D.C., cu o zi calendaristică înaintea datei Acordului de împrumut, pentru valuta în care este denominată suma respectivă."

d)  Paragraful 56 „Data resetării LIBOR" (renumerotat) se amendează şi se citeşte după cum urmează:

„56 Data resetării LIBOR înseamnă: a) pentru oricare dintre valutele împrumutului, altele decât euro, ziua situată cu două zile bancare londoneze înaintea primei zile a perioadei de dobândă relevantă [sau: (i) în cazul perioadei de dobândă pentru împrumuturile cu marjă variabilă, ziua situată cu două zile bancare londoneze înaintea celei de a cincisprezecea zile a lunii ce precedă luna în care Acordul de împrumut este semnat; cu excepţia situaţiei în care data Acordului de împrumut cade pe data sau după data de cincisprezece a lunii în care este semnat Acordul de împrumut, data resetării LIBOR va fi data situată cu două zile bancare londoneze înaintea celei de a cincisprezecea zile a unei astfel de luni; (ii) în cazul perioadei de dobândă iniţială a unui împrumut cu marjă fixă, ziua situată cu două zile bancare londoneze înaintea primei sau a celei de a cincisprezecea zile a lunii în care este semnat Acordul de împrumut, oricare dintre aceste zile precedă imediat datei Acordului de împrumut; cu excepţia cazului în care data Acordului de împrumut cade în prima sau a cincisprezecea zi a unei astfel de luni, data resetării LIBOR va fi cu două zile bancare londoneze înaintea datei Acordului de împrumut; şi (iii) dacă data conversiei unei conversii a valutei în care este exprimată o sumă din totalul sumelor trase pentru orice valută aprobată, alta decât euro, cade într-o altă zi decât data de plată, data iniţială de resetare a LIBOR pentru valuta aprobată va fi ziua situată cu două zile bancare londoneze înaintea primei sau a celei de a cincisprezecea zile a lunii în care cade data conversiei, oricare dintre aceste zile precedă imediat data conversiei; cu excepţia cazului în care data conversiei cade în prima sau în cea de a cincisprezecea zi a unei astfel de luni, data resetării LIBOR pentru valuta aprobată va fi în ziua situată cu două zile bancare londoneze înaintea datei de conversie]; b) pentru euro, ziua situată cu două zile stabilite prin sistemul TARGET înaintea primei zile a perioadei relevante de dobândă [sau: (i) în cazul perioadei de dobândă pentru împrumuturile cu marjă variabilă, ziua situată cu două zile reglementate de sistemul TARGET înaintea celei de a cincisprezecea zile a lunii ce precedă luna în care Acordul de împrumut este semnat; cu excepţia situaţiei în care data Acordului de împrumut cade în data sau după data de cincisprezece a lunii în care este semnat Acordul de împrumut, data resetării LIBOR va fi data situată cu două zile reglementate de sistemul TARGET înaintea celei de-a cincisprezecea zile a unei astfel de luni; (ii) în cazul perioadei de dobândă iniţială a unui împrumut cu marjă fixă, ziua situată cu două zile reglementate de sistemul TARGET înaintea primei sau a celei de a cincisprezecea zile a lunii în care este semnat Acordul de împrumut, oricare dintre aceste zile precedă imediat datei Acordului de împrumut; cu excepţia cazului în care data Acordului de împrumut cade în prima sau în a cincisprezecea zi a unei astfel de luni, data resetării LIBOR va fi cu două zile reglementate de sistemul TARGET înaintea datei Acordului de împrumut; şi (iii) dacă data conversiei unei conversii a valutei în care este exprimată o sumă din totalul sumelor trase pentru orice valută aprobată, alta decât euro, cade într-o altă zi decât data de plată, data iniţială de resetare a LIBOR pentru valuta aprobată va fi ziua situată cu două zile reglementate de sistemul TARGET înaintea primei sau a celei de a cincisprezecea zile a lunii în care cade data conversiei, oricare dintre aceste zile precedă imediat data conversiei; cu excepţia cazului în care data conversiei cade în prima sau în cea de-a cincisprezecea zi a unei astfel de luni, data resetării LIBOR pentru valuta aprobată va fi în ziua situată cu două zile reglementate de sistemul TARGET înaintea datei de conversie]; şi c) fără a contraveni prevederilor subparagrafelor a) şi b) ale acestui paragraf, dacă, pentru o conversie a valutei aplicată pentru o valută aprobată, Banca constată că în practicile pieţei pentru determinarea datei resetării LIBOR se foloseşte o altă dată decât cea stabilită în subparagrafele menţionate, data resetării LIBOR va fi această dată, aşa cum este specificat în Ghidul privind conversia."

e) Paragraful 66 „Plata împrumutului" (renumerotat) se amendează şi se citeşte după cum urmează:

„66. Plata împrumutului înseamnă orice sumă rambursabilă Băncii de către beneficiarii împrumutului ca urmare a angajamentelor legale asumate sau a acestor Condiţii generale, incluzând (dar fără a se limita la) orice sumă din sumele trase din împrumut, dobândă, comision de angajament, dobândă plătibilă ca urmare a aplicării ratei de dobândă penalizatoare (dacă este cazul), orice comision de rambursare anticipată, orice comision de tranzacţionare aferent conversiei sau finalizare în avans a conversiei, orice comision platibil la stabilirea unor rate de dobândă speciale (Interest Rate Cap şi Interest Rate Collar) şi orice nemodificare de sumă plătibilă de către Imprumutat."

f) Paragraful 71 „Data de plată" (renumerotat) se amendează şi se citeşte după cum urmează:

„71. Data de plată înseamnă fiecare dată la care se plăteşte dobânda, specificată în Acordul de împrumut, dată ce survine la sau după data Acordului de împrumut."


SmartCity5

COMENTARII la Acord 0/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord 0 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu