Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ACORD Nr

ACORD   Nr. 4839 din 5 octombrie 2006

intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind prevenirea si combaterea extinderii gripei aviare*)

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 183 din 16 martie 2007



Acord datat 5 octombrie 2006, între România (Imprumutat) şi Banca Internaţională pentru  Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca).

Imprumutatul şi Banca, prin prezentul acord, convin asupra celor ce urmează:

ARTICOLUL I

Condiţii generale. Definiţii

1.01.  „Condiţiile generale" definite în anexa la prezentul acord constituie parte integrantă a acestuia.

1.02.   In afara cazului în care contextul cere altfel, termenii scrişi cu majuscule în Acord au înţelesul atribuit în „Condiţiile generale" sau în anexa la acesta.

ARTICOLUL II

Imprumutul

2.01. Banca este de acord să împrumute Imprumutatului, în termenii şi condiţiile prevăzute sau la care se face referire în prezentul acord, suma de douăzeci şi nouă milioane şase sute mii euro (29.600.000 EUR) (împrumut) pentru a contribui la finanţarea proiectului descris în anexa nr. 1 la prezentul acord (Proiect).

2.02.   Imprumutatul poate trage sume din împrumut conform prevederilor secţiunii a IV-a din anexa nr. 2 la prezentul acord.

2.03.   Comisionul de angajament plătibil de către Imprumutat va fi egal cu trei pătrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an, aplicat la suma netrasă din împrumut, şi, după cum va stabili periodic, Banca va putea aplica reduceri procentuale acestui comision.

2.04.  Comisionul iniţial plătibil de către Imprumutat va fi egal cu un procent (1,0%) din suma împrumutului, Banca putând aplica reduceri procentuale acestui comision. Imprumutatul va plăti comisionul iniţial în cel mult 60 de zile de la data intrării în vigoare.

2.05.   Pentru fiecare perioadă de dobândă, Imprumutatul va plăti o dobândă egală cu rata Libor pentru moneda împrumutului, plus marja variabilă, Banca putând aplica reduceri procentuale acestei dobânzi, după cum va stabili periodic.

2.06.   Datele de plată sunt 15 ianuarie şi 15 iulie ale fiecărui an.

2.07.  Imprumutul va fi rambursat conform graficului de rambursare prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul acord.

ARTICOLUL III

Proiectul

3.01. Imprumutatul îşi declară angajamentul faţă de obiectivele Proiectului care face parte din Programul global al Băncii de combatere a gripei aviare şi prevenire a unei pandemii, conceput pentru a ajuta ţările în prevenirea, limitarea, combaterea şi eradicarea gripei aviare. In acest scop, Imprumutatul va realiza partea I a Proiectului prin ANSVSA, partea a II-a a Proiectului prin MSP şi partea a III-a a Proiectului prin ANSVSA şi MSP, conform prevederilor art. V din „Condiţiile generale".

3.02. Fără a se limita la prevederile secţiunii 3.01 a prezentului acord şi în afara cazului în care Imprumutatul şi Banca vor conveni altfel, Imprumutatul va asigura realizarea Proiectului conform prevederilor anexei nr. 2 la prezentul acord.

ARTICOLUL IV

Intrarea în vigoare

4.01.   Condiţiile suplimentare pentru intrarea în vigoare sunt:

a)   înfiinţarea de către Imprumutat a unui comitet coordonator într-o formă satisfăcătoare pentru Bancă;

b)   înfiinţarea de către ANSVSA şi MSP, într-o formă satisfăcătoare pentru Bancă, a UMP-urilor şi dotarea lor cu resurse umane corespunzătoare şi suficiente;

c)   adoptarea de către Imprumutat, prin ANSVSA şi MSP, a PMM într-o formă satisfăcătoare pentru Bancă.

4.02.   Termenul limită pentru intrarea în vigoare este data ce survine la o sută douăzeci (120) de zile de la data prezentului acord.

ARTICOLUL V

Reprezentant. Adrese

5.01.   Reprezentantul Imprumutatului este ministrul finanţelor publice.

5.02.  Adresa Imprumutatului este:

Ministerul Finanţelor Publice

Str. Apolodor nr. 17

Bucureşti

România

Telex:   Fax:

11239                4021  312 6792

5.03.  Adresa Băncii este:

International Bank for Reconstruction and Development

1818 H Street, N.W.

Washington, D.C.20433

United States of America

Telegraf:      Telex:            Fax:

INTBAFRAD           248423(MCI) sau       1-202-477-6391

Washington, D.C.     64145(MCI)

Incheiat la Bucureşti, România, în ziua şi anul menţionate la început.

Pentru România,                         

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,        

reprezentant autorizat                                      

Pentru Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare,

Benoit Blarel,

reprezentant autorizat

*) Traducere.

ANEXA Nr. 1

DESCRIEREA   PROIECTULUI

Obiectivul Proiectului este de a sprijini Imprumutatul în scopul reducerii ameninţării pe care gripa aviară înalt patogenă (HPAI) şi alte zoonoze le constituie pentru oameni şi sectorul de creştere a păsărilor, în cel al creşterii capacităţii de pregătire, control şi răspuns cu promptitudine în caz de pandemie de gripă, precum şi în cel al apariţiei altor boli infecţioase la oameni.

Proiectul este alcătuit din următoarele părţi:

Partea I: Sănătate animală

1.  Intărirea cadrului instituţional

Sprijin pentru: (i) realizarea unei evaluări a serviciilor naţionale veterinare şi, în baza acestei evaluări, să fie întărită capacitatea instituţiilor veterinare şi pentru siguranţa alimentelor şi să se înfiinţeze centre de combatere a bolilor la animale, la nivel naţional şi judeţean: şi (ii) perfecţionarea şi finalizarea planului naţional pentru situaţii de urgenţă şi elaborarea unor ghiduri şi manuale detaliate de implementare pentru instituţiile şi serviciile de profil privind planurile de prevenire şi combatere a HPAI.

2.  Intărirea capacităţii de supraveghere a bolilor, capacităţii de diagnosticare şi activităţii de cercetare

a)   Sprijinirea instituţiilor furnizoare de servicii veterinare la nivel naţional şi judeţean pentru: (i) consolidarea capacităţii de colectare şi analiză a datelor epidemiologice, evaluării riscurilor şi activităţii de supraveghere pe teren; şi (ii) realizarea de studii epidemiologice.

b)  Sprijinirea laboratoarelor la nivel naţional şi judeţean pentru consolidarea capacităţii lor de diagnosticare a HPAI prin dotarea cu echipamente de laborator şi furnizarea de reactivi şi componente pentru tehnici de diagnostic molecular şi serologie.

c)   Imbunătăţirea controlului de calitate al produselor medicale veterinare prin furnizarea de echipament, consumabile, asistenţă tehnică şi instruire pentru activitatea laboratoarelor moleculare.

d)   Sprijinirea dezvoltării la nivel naţional a unui sistem de informare privind bolile la animale.

e)  Sprijinirea consolidării capacităţii de cercetare veterinară aplicativă prin: (i) acordarea de asistenţă pentru dezvoltarea noului program de cercetări al ANSVSA; şi (ii) furnizarea lucrărilor, echipamentului, asistenţei tehnice şi instruirii necesare modernizării unui laborator existent pentru a lucra cu animale vii infectate cu virusul HPAI.

3.  Intărirea programelor de combatere a HPAI

a)  Sprijin în eradicarea virusului la sursă prin furnizarea de containere speciale pentru eutanasierea păsărilor, incineratoare mobile, asigurarea funcţionării şi întreţinerii acestora şi instruire.

b)   Sprijin pentru realizarea unor campanii de vaccinare prin acordarea de asistenţă tehnică şi instruire în scopul elaborării unei politici de vaccinare a păsărilor şi a unui plan de acţiune, precum şi instruire în vederea implementării unor campanii de vaccinare şi monitorizarea postvaccinare.

4.  Creşterea biosecurităţii în producţia şi comerţul cu carne de pasăre

Sprijin pentru realizarea: (i) transferului de cunoştinţe către producătorii de carne de pasăre, familiile din mediul rural  şi  alte  grupuri   locale  interesate,   prin   activităţi demonstrative în fermele de păsări şi instruirea fermierilor, agenţilor de distribuţie şi a altor furnizori de servicii rurale având drept scop modificarea practicilor manageriale şi comportamentului acestora; şi (ii) a unei evaluări generale a sectorului de creştere a păsărilor, inclusiv elaborarea de manuale de bioseciiritate.

Partea a II-a: Sănătate umană

1.  Creşterea gradului de eficienţă în planificarea şi coordonarea programului de sănătate publică

Sprijinirea punerii în aplicare a Planului naţional de intervenţie în situaţia unei pandemii de gripă şi a unei mai strânse coordonări cu alte sectoare şi ţările vecine prin: (i) întreprinderea de studii şi cercetări suplimentare, inclusiv un studiu privind dinamica şi impactul unei pandemii; şi (ii) organizarea de conferinţe şi ateliere.

2.  Intărirea sistemelor de supraveghere a sănătăţii publice

a)  Sprijinirea LNG prin asigurarea lucrărilor, echipamentului şi mijloacelor suplimentare de siguranţă pentru aducerea sa la nivelul 3 de biosecuritate, precum şi prin instruire.

b)    Furnizarea de echipament şi instruire pentru laboratoarele regionale selectate.

c)   Furnizarea de echipament esenţial echipelor de sănătate publică regionale şi judeţene.

3.   Intărirea capacităţii de reacţie a sistemului de sănătate

a) Intărirea capacităţii de izolare şi management al cazurilor prin: (i) dotarea cu echipament a două spitale de boli infecţioase din Bucureşti; (ii) înfiinţarea de secţii de terapie intensivă şi izolare în 7 spitale regionale de boli infecţioase; şi (iii) instruire.

b) Modernizarea secţiei de producţie a vaccinului antigripal de la Institutul Cantacuzino prin executarea de lucrări şi furnizarea de echipament pentru secţia de producţie a vaccinului antigripal şi a celei de umplere şi sigilare, şi instruire.

Partea a III-a: Sprijin pentru implementare, informare publică şi comunicare

1.   Consolidarea capacităţii instituţionale a ANSVSA pentru activităţile de informare publică şi comunicare prin asigurarea de instruire, asistenţă tehnică şi echipament; elaborarea unei strategii integrate de comunicare şi a unui plan de acţiune pe baza studiilor calitative şi cantitative; realizarea mai multor campanii de informare pentru obţinerea sprijinului şi participării publicului la activitatea de raportare şi monitorizare, pentru promovarea şi inducerea unor schimbări comportamentale care să reducă posibilitatea apariţiei de focare Al şi contaminării, precum şi pentru educarea diverselor grupuri-cheie de auditori.

2.  Sprijinirea ANSVSA şi MSP în vederea implementării, monitorizării, evaluării şi aprecierii impactului Proiectului.

ANEXA Nr. 2

EXECUŢIA   PROIECTULUI

SECŢIUNEA I

Aranjamente instituţionale şi de altă natură

1. Pe durata implementării Proiectului, Imprumutatul va menţine Comitetul coordonator într-o formă satisfăcătoare pentru Bancă, acesta asigurând supraveghere şi îndrumare din punctul de vedere al politicilor, cum ar fi coordonarea generală a implementării Proiectului. Comitetul coordonator va fi alcătuit din secretari de stat din cadrul MFP, ANSVSA, MSP şi coordonatorii componentelor Proiectului şi va fi prezidat de un reprezentant permanent al Cabinetului Primului-Ministru.

2. UMP ANSVSA şi UMP   MSPle va reveni răspunderea pentru implementarea activităţilor curente şi managementul părţii I a Proiectului şi, respectiv, părţii a II-a a Proiectului„şi, împreună, a părţii a III-a a Proiectului. In acest scop, Imprumutatul, prin ANSVSA si MSP, va menţine UMP ANSVSA şi UMP MSP pe durata implementării Proiectului într-6 formă satisfăcătoare pentru Bancă şi cu resurse umane, financiare şi tehnice corespunzătoare şi suficiente.

3.  Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va menţine pe durata implementării Proiectului coordonatorii componentelor Proiectului într-o formă satisfăcătoare pentru Bancă. Coordonatorii componentelor Proiectului vor răspunde în mod special de: (i) gestionarea implementării activităţilor ce revin ANSVSA sau MSP în cadrul Proiectului, prin UMP ANSVSA şi UMP MSP; (ii) coordonarea cu ministerele de resort pentru asigurarea îndrumării şi monitorizarea implementării Proiectului la nivel central; şi (iii) întocmirea programelor anuale de activitate, bugetelor şi rapoartelor.

4.   Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va asigura implementarea Proiectului conform prevederilor Manualului de implementare a Proiectului. Imprumutatul, prin ANSVSA si MSP, va întreţine Manualul de implementare a Proiectului într-o formă şi conţinut satisfăcătoare pentru Bancă, îşi va îndeplini toate obligaţiile ce îi revin conform Manualului de implementare a Proiectului şi nu va transfera, amenda, abroga sau anula Manualul de implementare a Proiectului fără aprobarea prealabilă a Băncii.

5.   Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va întreprinde toate măsurile necesare realizării PMM la timp, asigurându-se de includerea informaţiilor corespunzătoare, referitoare la aplicarea măsurilor amintite în rapoartele privind Proiectul, menţionate în paragraful A al secţiunii a II-a.

6.  Analiza de la jumătatea perioadei

a)   La, aproximativ 24 de luni de la data intrării în vigoare, Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va întreprinde la jumătatea perioadei de implementare, împreună cu Banca, o evaluare a progreselor înregistrate în realizarea Proiectului (denumită în continuare analiza de la jumătatea perioadei). Analiza de la jumătatea perioadei va examina, printre altele:

(i)     progresul înregistrat în  atingerea obiectivului Proiectului; şi

(ii)     performanţa Proiectului pe ansamblul său prin prisma indicatorilor de performanţă ai Proiectului.

b)  Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va elabora şi va prezenta Băncii cu cel puţin patru (4) săptămâni înaintea analizei de la jumătatea perioadei un raport separat care să descrie stadiul implementării fiecărei componente a Proiectului şi un raport succint al implementării Proiectului în general.

c)  Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va elabora şi va prezenta Băncii în cel mult patru (4) săptămâni de la analiza de la jumătatea perioadei un program de acţiuni, acceptabil pentru Bancă, cu privire la implementarea în continuare a Proiectului, care să ţină seama de constatările analizei de la jumătatea perioadei, program de acţiuni pe care îl va pune în aplicare.

SECŢIUNEA a II-a

Monitorizarea, raportarea, evaluarea Proiectului

A. Rapoartele asupra Proiectului

Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va monitoriza, va evalua progresele Proiectului şi va întocmi rapoarte asupra Proiectului, conform prevederilor secţiunii 5.08 din „Condiţiile generale" şi pe baza indicatorilor conveniţi cu Banca. Fiecare raport asupra Proiectului va acoperi perioada unui trimestru calendaristic şi va fi prezentat Băncii în cel mult patruzeci şi cinci (45) de zile de la încheierea perioadei la care se referă raportul.

B. Management financiar, raportări financiare şi audituri

1.   Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va aplica sau va asigura aplicarea unui sistem de management financiar, conform prevederilor secţiunii 5.09 din „Condiţiile generale".

2.  Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va întocmi şi va furniza Băncii, în cel mult patruzeci şi cinci (45) de zile de la încheierea fiecărui semestru calendaristic, rapoarte financiare intermediare neauditate privind progresul Proiectului în semestrul respectiv, satisfăcătoare ca fond şi formă pentru Bancă.

3.   Imprumutatul, prin ANSVSA şi MSP, va audita raportările sale financiare conform prevederilor secţiunii 5.09 (b) din „Condiţiile generale". Fiecare audit al raportărilor financiare va acoperi perioada unui an fiscal al Imprumutatului. Raportările financiare auditate pe o astfel de perioadă vor fi puse la dispoziţia Băncii în cel mult şase (6) luni de la încheierea acestei perioade.

SECŢIUNEA a III-a

Achiziţii

A.  Generalităţi

1.   Bunuri şi lucrări. Toate bunurile şi lucrările necesare Proiectului, ce urmează să fie finanţate din Imprumut, vor fi achiziţionate conform cerinţelor prevăzute sau la care se face referire în secţiunea I a Ghidului pentru achiziţii şi prevederilor prezentei anexe.

2.    Servicii de consultantă. Toate serviciile de consultanţă necesare Proiectului, ce urmează să fie finanţate din Imprumut, vor fi achiziţionate conform cerinţelor prevăzute sau la care se face referire în secţiunile I şi IV ale Ghidului privind consultanţii şi prevederilor prezentei anexe.

3.  Definiţii. Termenii scrişi şi utilizaţi în această secţiune, care descriu metodele distincte de achiziţie sau metodele de examinare de către Bancă a anumitor contracte, se referă la metoda corespunzătoare descrisă în Ghidul pentru achiziţii sau în Ghidul privind consultanţii, în funcţie de caz.

B.  Metode speciale de achiziţie a bunurilor şi lucrărilor

1.   Licitaţie internaţională competitivă. Cu excepţia cazului în care se prevede astfel în paragraful 2 de mai jos, bunurile şi lucrările se vor achiziţiona prin contracte adjudecate pe bază de licitaţie internaţională competitivă.

2.   Alte metode de achiziţie a bunurilor şi lucrărilor. Tabelul următor prezintă alte metode de achiziţie decât Licitaţia internaţională competitivă, care pot fi utilizate pentru achiziţia de bunuri şi lucrări. Planul de achiziţii va preciza în ce condiţii pot fi utilizate aceste metode.

Metoda de achiziţie:

a) Licitaţie internaţională limitată

b) Licitaţie naţională competitivă: contracte pentru lucrări al căror cost/contract este estimat la mai puţin de 4.000.000 euro şi bunuri al căror cost/contract este estimat la mai puţin de 800.000 euro pot fi achiziţionate în baza legilor şi reglementărilor naţionale ale Imprumutatului, în măsura în care acestea au fost în prealabil considerate acceptabile de către Bancă.

c) Cumpărare

d) Contractare directă

C. Metode speciale de achiziţie a serviciilor de consultanţă

1.   Selecţia pe bază de calitate şi cost. Cu excepţia cazului în care se prevede altfel în paragraful 2 de mai jos, serviciile de consultanţă se vor achiziţiona prin contracte adjudecate în baza selecţiei pe bază de calitate şi cost.

2.  Alte metode de achiziţie a serviciilor de consultantă. Tabelul următor prezintă alte metode de achiziţie în afara selecţiei pe bază de calitate şi cost, care pot fi utilizate pentru achiziţionarea serviciilor de consultanţă. Planul de achiziţii va preciza în ce condiţii pot fi utilizate aceste metode.

Metoda de achiziţie:

a) Selecţie pe baza unui buget fix

b) Selecţie pe baza celor mai mici costuri

c) Selecţie pe baza calificării consultanţilor

d) Selecţie dintr-o singură sursă

e) Proceduri prevăzute în paragrafele 5.2 şi 5.3 din Ghidul privind consultanţii pentru selecţia consultanţilor individuali

D. Examinarea de către Bancă a deciziilor privind achiziţiile

In planul de achiziţii se va specifica ce contracte urmează să fie supuse examinării prealabile de către Bancă. Toate celelalte contracte vor fi examinate de către Bancă ulterior.

SECŢIUNEA a IV-a

Trageri din împrumut

A. Generalităţi

1.  Imprumutatul poate trage sume din împrumut conform prevederilor prezentei secţiuni şi instrucţiunilor suplimentare pe care Banca le va transmite printr-o notificare Imprumutatului privind finanţarea cheltuielilor eligibile conform tabelului prezentat în paragraful 2.

2.   Tabelul următor precizează categoriile de cheltuieli eligibile care pot fi finanţate din împrumut (categorie), suma din împrumut alocată fiecărei categorii şi procentul din cheltuielile eligibile care urmează să fie finanţat în cadrul fiecărei categorii.

Categoria

Suma alocată

din împrumut

(exprimată în euro)

% din cheltuieli ce urmează să fie finanţat

1. Bunuri, lucrări, servicii de consultantă si instruire în cadrul părţii I a Proiectului

9.150.000

100%

2. Bunuri, lucrări, servicii de consultantă si instruire în cadrul părţii a II-a a Proiectului

16.950.000

86%

3. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă (inclusiv audituri), instruire şi costuri de operare în cadrul părţii a III-a a Proiectului:

a)  pentru ANSVSA

b)  pentru MSP

2.600.000 900.000

100%

100%

SUMA TOTALĂ:

29.600.000

3. Pentru scopurile prezentei anexe:

a)   termenul instruire înseamnă cheltuielile ANSVSA şi MSP legate de desfăşurarea activităţilor de instruire şi formare, călătorii de studii şi ateliere organizate în cadrul Proiectului, inclusiv cheltuielile de transport şi cazare şi diurna pentru instructori, cei instruiţi şi pentru participanţii la ateliere, onorariul instructorilor, chiria pentru săli şi aparatură, materiale utilizate pentru pregătire şi consumabilele aferente; şi

b)   termenul costuri de operare înseamnă costurile marginale de operare ale ANSVSA şi MSP legate de implementarea Proiectului, cuprinzând: cheltuielile de personal şi consultanţă; servicii de comunicaţii (inclusiv poştă şi internet); cheltuieli de publicitate în legătură cu achiziţiile; cheltuieli de traducere; transport local; combustibil; cheltuieli de exploatare, întreţinere şi asigurare a vehiculelor;  chiria spaţiilor de  birou;  renovarea  şi reabilitarea birourilor, inclusiv echipamentul; consumabile de birou, întreţinerea şi asigurarea echipamentului de birou; cheltuieli de călătorie şi diurnă legate de Proiect, inclusiv cazare şi transport local; şi comisioane bancare.

B. Condiţii de tragere. Perioadă de tragere

1.   Fără a contraveni prevederilor părţii A a acestei secţiuni, nu se va efectua nicio tragere:

a)  din contul împrumutului până când Băncii nu i-a fost achitat integral comisionul iniţial; şi

b)   pentru plăţile efectuate înainte de data prezentului acord, cu excepţia acelor trageri al căror total cumulat nu depăşeşte şapte milioane euro (7.000.000 euro) şi care pot fi făcute pentru plăţile efectuate anterior acestei date, dar nu înainte de 7 octombrie 2005, pentru cheltuielile eligibile din cadrul categoriilor 1 până la 3 inclusiv.

2.  Data închiderii este 31 decembrie 2009.

ANEXA Nr. 3

GRAFICUL   DE   RAMBURSARE

Data de plată a ratei de capital

Rata de capital

de rambursat

[exprimată în euro*)]

La fiecare 15 ianuarie si 15 iulie

Incepând cu 15 ianuarie 2012

până la 15 iulie 2021

1.480.000

*) Cifrele din această coloană reprezintă suma în euro care trebuie rambursată, cu excepţia cazurilor menţionate în secţiunea 3.10 din „Condiţiile generale".

ANEXA

DEFINIŢII

1. ANSVSA înseamnă Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor a Imprumutatului sau orice succesor al acesteia.

2.   UMPANSVSA înseamnă Unitatea de management a Proiectului din cadrul ANSVSA.

3.   Institutul Cantacuzino înseamnă Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino", înfiinţat prin Hotărârea Guvernului nr. 352/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sau orice succesor al acestuia.

4.   Categorie înseamnă o categorie prezentată în tabelul din secţiunea a IV-a a anexei nr. 2 la prezentul acord.

5.   Ghidul privind consultanţii înseamnă „Ghid: Selecţia şi angajarea consultanţilor de către împrumutaţii Băncii Mondiale", publicat de Bancă în luna mai 2004.

6.   PMM înseamnă Planul de management al mediului, în care sunt descrise metodele şi procedurile de eutanasiere şi de organizare a acţiunilor de distrugere a carcaselor de animale în condiţii de siguranţă, managementul deşeurilor unităţilor medicale, laboratoarelor şi biosecuritate, precum şi producţia şi manipularea vaccinului în cadrul părţilor I şi a II-a ale Proiectului, plan care urmează să fie adoptat de Imprumutat conform secţiunii 4.01 c) din prezentul acord.

7.   Condiţii generale înseamnă „Condiţiile generale de împrumut ale Băncii Internationale pentru Reconstrucţie si Dezvoltare", datate 1 iulie 2005.

8.   HPAI înseamnă gripă aviară de înaltă patogenitate.

9.   UMP MSP înseamnă Unitatea de management a Proiectului din cadrul MSP al Imprumutatului, care a fost înfiinţată şi funcţionează în cadrul Proiectului de reformă a sectorului de sănătate finanţat de Bancă (Acord de împrumut nr. 4.568 RO, datat 7 iulie 2000).

10.   MFP înseamnă Ministerul Finanţelor Publice al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia.

11.   MSP înseamnă Ministerul Sănătăţii Publice al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia.

12.   Plan naţional de intervenţie în cazul unei pandemii de gripă este planul care prezintă strategia de pregătire în situaţia unei pandemii de gripă de origine aviară şi de combatere a acesteia, adoptată de MSP în baza Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.094/2005.

13.   LNG înseamnă Laboratorul naţional de gripă al Institutului Cantacuzino sau orice succesor al acestuia.

14.   UMP-uri înseamnă UMP ANSVSA şi  UMP MSP.

15.   Ghidul privind achiziţiile înseamnă „Ghidul pentru achiziţii în cadrul împrumuturilor BIRD şi creditelor AID", publicat de Bancă în luna mai 2004.

16.   Plan de achiziţii înseamnă planul de achiziţii pentru Proiect al Imprumutatului, datat 2 august 2006, la care se face referire în paragraful 1.16 al Ghidului privind achiziţiile şi paragraful 1.24 al Ghidului privind consultanţii, plan care urmează să fie actualizat periodic, conform prevederilor paragrafelor amintite.

17.   Coordonatori ai componentelor Proiectului sunt cei doi (2) coordonatori ai componentelor Proiectului care urmează să fie numiţi de ANSVSA şi, respectiv, de MSP.

18.   Manualul de implementare a Proiectului înseamnă manualul care descrie procedurile de implementare a Proiectului şi care include, printre altele: (i) procedurile care reglementează aranjamentele administrative, de achiziţii, contabilitate, management financiar, inclusiv măsurile corespunzătoare de audit medico-legal şi al achiziţiilor, precum şi de evaluare şi monitorizare; (ii) planul de achiziţii, tabelele detaliate ale costurilor şi PMM; şi (iii) modele de rapoarte privind Proiectul şi rapoarte financiare intermediare neauditate.

19.    Comitet coordonator înseamnă comitetul care urmează să fie înfiinţat de Imprumutat într-o formă satisfăcătoare pentru Bancă şi la care se face referire în paragraful 1 din secţiunea I a anexei nr. 2 la prezentul acord.


SmartCity5

COMENTARII la Acord 4839/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord 4839 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Acord 4839/2006
Hotărârea 1363 2010
pentru aprobarea amendamentului convenit intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Washington la 1 iunie 2010 si la Bucuresti la 25 iunie 2010, la acordurile de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare aflate in implementare
Legea 57 2007
privind ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind prevenirea si combaterea extinderii gripei aviare, semnat la Bucuresti la 5 octombrie 2006, si privind modificarea alin. (1) al art. 2 din Legea nr. 170/2005 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului pentru modernizarea sistemului de informare si cunoastere in agricultura, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu