Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Decizia Nr.1111 din 26.07.2017

rivind modificarea şi completarea Deciziei şefului Departamentului pentru eficienţă energetică nr. 2.794/2014 privind aprobarea Regulamentului pentru atestarea managerilor energetici şi agreerea societăţilor prestatoare de servicii energetice şi a Regulamentului pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 655 din 09 august 2017



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 9 alin. (1) lit. x) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012, şi ale art. 3 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. a), ale art. 3 alin. (4) şi ale art. 9 alin. (11) din Legea nr. 121/2014, cu modificările şi completările ulterioare,şeful Departamentului pentru eficienţă energetică emite următoarea decizie: Articolul IDecizia şefului Departamentului pentru eficienţă energetică nr. 2.794/2014 privind aprobarea Regulamentului pentru atestarea managerilor energetici şi agreerea societăţilor prestatoare de servicii energetice şi a Regulamentului pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 25 şi 25 bis din 13 ianuarie 2015, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Titlul deciziei se modifică şi va avea următorul cuprins: DECIZIE privind aprobarea Regulamentului pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice şi a Regulamentului pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie 2. Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agreerea societăţilor prestatoare de servicii energetice, prevăzut în anexa nr. 1 la decizie, se modifică şi se completează după cum urmează: a)În titlul regulamentului şi în tot cuprinsul acestuia termenul „agreere" se înlocuieşte cu termenul „agreare/autorizare". b)La articolul 7 litera e), termenul „avizată" se înlocuieşte cu termenul „aprobată". c)Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 9Programa analitică a cursurilor de specialitate este aprobată de către ANRE-DEE după consultarea Societăţii auditorilor şi managerilor energetici din România şi se publică pe pagina de internet a ANRE. d) Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 10Documentele prezentate la art. 7 sunt analizate de către Comisia de atestare a managerilor energetici, numită prin decizie a şefului DEE. Comisia propune şefului DEE avizul favorabil sau refuzul de aviz, după caz. Avizul este valabil numai pentru perioada în care sunt respectate cerinţele art. 6, în caz contrar acesta se retrage. e)Titlul capitolului III se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul IIICondiţiile obţinerii atestatului de manager energetic şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice f)La articolul 14 alineatul (2), la nr. crt. 1 „Manager energetic pentru industrie", în coloana „Pregătirea profesională şi specializarea", după specializarea „ingineria materialelor" se introduce o nouă specializare „- ştiinţe inginereşti aplicate, specializarea Informatica industrială". g)La articolul 14, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:(31) Prevederile alin. (2) nu se aplică persoanelor care au obţinut atestatul de manager energetic conform regulamentelor anterioare şi care sunt eligibile în vederea obţinerii unui nou atestat de manager chiar dacă specializarea facultăţii absolvite de acestea nu se regăseşte în tabelul de la alin. (2). h)La articolul 14 alineatul (4), termenul „agreării" se înlocuieşte cu termenul „agreării/autorizării". i)Titlul capitolului IV se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul IVProcedura de atestare a managerilor energetici şi agreare/autorizare a societăţilor prestatoare de servicii energetice j)La articolul 15 alineatul (1), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:a)acordarea, modificarea, prelungirea, suspendarea, retragerea sau eliberarea duplicatului atestatului de manager energetic; b)acordarea, modificarea, prelungirea, suspendarea, retragerea sau eliberarea duplicatului autorizaţiei de societăţi prestatoare de servicii energetice; k)La articolul 15 alineatul (1), literele c)-g) se abrogă. l)La articolul 15, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor privind rezultatele atestării managerilor energetici sau agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice se numeşte prin decizie a şefului ANRE-DEE. Refuzul acordării atestatului sau autorizaţiei se motivează, precizându-se căile legale de atac.
m)La articolul 16, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
(2) Termenul de completare a documentaţiei de către solicitanţi este de 30 de zile de la data primirii notificării din partea ANRE-DEE.
n)La articolul 17 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:c)denumirea societăţii prestatoare de servicii energetice, adresa acesteia, numărul şi tipul autorizaţiei, data până la care este valabilă aceasta, date de contact (telefon, fax şi adresă email), numele şi prenumele managerului energetic atestat, numărul atestatului acestuia, tipul atestatului (pentru industrie sau localităţi), data până la care este valabil acesta; o)La articolul 18 alineatul (1), literele b), d), f) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:b)copia documentului care face dovada plăţii tarifului de analiză a documentaţiei;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ d)documente în original sau copie certificată, emise în condiţiile legii, din care să rezulte vechimea în activitatea de specialitate cerută pe o perioadă cel puţin egală cu cea stabilită conform art. 14 alin. (2). Adeverinţele de vechime în muncă vor fi prezentate în original, adeverinţele generate de aplicaţia informatică Registrul general de evidenţă a salariaţilor - REVISAL se prezintă semnate de persoane împuternicite în acest sens, cartea de muncă se prezintă în copie legalizată;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ f)memoriul tehnic de activitate în domeniu, conţinând şi lista lucrărilor şi proiectelor elaborate personal sau în colaborare, semnat de către solicitant;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ h)cazier judiciar în original; p) La articolul 18 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, litera h1), cu următorul cuprins:h1) adeverinţă medicală din care să rezulte că solicitantul are capacitate de exerciţiu deplină; q)La articolul 18, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul ( 61), cu următorul cuprins:(61) Criteriile de acordare a punctajului şi baremul de punctare pentru proiectul de management energetic pentru industrie sunt prevăzute în anexa nr. 31 r)La articolul 18, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (81), cu următorul cuprins:(81) În cadrul interviului vor fi testate cunoştinţele teoretice ale candidaţilor pe baza următoarelor criterii de evaluare: a)abilităţile şi cunoştinţe impuse de funcţie; b)capacitatea de analiză şi sinteză; c)motivaţia candidatului; d)modul de gestionare a situaţiilor neprevăzute; s)La articolul 19, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21) cu următorul cuprins:(21) În cadrul interviului vor fi testate cunoştinţele teoretice ale candidaţilor pe baza criteriilor de evaluare prevăzute la art. 18 alin. (81). ş)La articolul 19, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:(31) Criteriile de acordare a punctajului şi baremul de punctare a proiectului de management energetic pentru localităţile cu peste 20.000 locuitori sunt prevăzute în anexa nr. 41. t)Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 20
(1) Rezultatele atestării se publică pe pagina de internet a ANRE-DEE.
(2) Contestaţiile cu privire la rezultatele atestării prevăzute la art. 18 şi 19 se depun la ANRE-DEE în termen de 3 zile de la data afişării rezultatelor şi se soluţionează de către o comisie numită în acest scop, în termen de 10 zile de la data depunerii.
(3) Rezultatele contestaţiilor se publică pe pagina de internet a ANRE-DEE şi se comunică în scris solicitanţilor.
(4) Solicitanţii nemulţumiţi de rezultatele contestaţiilor se pot adresa instanţelor de contencios administrativ, conform legii.
ţ)La capitolul IV, titlul secţiunii a 3-a se modifică şi va avea următorul cuprins: Secţiunea a 3-aProcedura de agreare/autorizare a societăţilor prestatoare de servicii energetice u)La articolul 21, partea introductivă şi literele a), b), f) şi g) ale alineatului (1) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 21
(1) Pentru obţinerea autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice persoana juridică prezintă următoarele documente:a)cerere de solicitare a autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5; b)copia documentului care face dovada plăţii tarifului de analiză a documentaţiei;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ f)copia certificată «conform cu originalul» a contractului individual de muncă al managerului energetic angajat în cadrul persoanei juridice solicitante; g)cazierul judiciar al persoanei juridice solicitante a autorizaţiei;
v)La articolul 21 alineatul (2), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:a)o pagină de titlu, cu menţiunea «Dosar pentru obţinerea autorizaţiei ca societate prestatoare de servicii energetice», numele persoanei juridice solicitante, data solicitării; w)Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 22
(1) Rezultatele agreării/autorizării se publică pe pagina de internet a ANRE-DEE.
(2) Contestaţiile cu privire la neacordarea autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice se depun la ANRE-DEE în termen de 3 zile de la data afişării rezultatelor şi se soluţionează de către o comisie numită în acest scop în termen de 10 zile de la data depunerii.
(3) Rezultatele contestaţiilor se publică pe pagina de internet a ANRE şi se comunică în scris solicitanţilor.
x)La articolul 23, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Managerii energetici pentru localităţi pot desfăşura activitatea pentru care au fost atestaţi de către ANRE şi în cadrul serviciilor de specialitate din localităţile cu mai puţin de 20.000 locuitori, iar managerii energetici din industrie pot desfăşura activitatea pentru care au fost atestaţi de către ANRE şi în cadrul serviciilor de specialitate de la operatorii economici care înregistrează anual un consum de energie mai mic de 1.000 tone echivalent petrol.
y)Titlul capitolului V se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul VAcordarea atestatului de manager energetic şi a autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice z)Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 24
(1) Pe baza procesului-verbal al Comisiei de atestare, ANRE-DEE acordă atestatul de manager energetic sau autorizaţia de societate prestatoare de servicii energetice sau refuză acordarea acestora. Rezoluţiile Comisiei se publică pe pagina de internet a ANRE.
(2) Perioada de valabilitate a atestatului de manager energetic şi a autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice este de 3 ani de la data acordării acestora.
(3) Atestatul îşi menţine valabilitatea şi în cazul în care posesorul îşi schimbă locul de muncă la un alt operator economic, la o altă autoritate locală, la o persoană juridică prestatoare de servicii energetice sau dobândeşte statutul de PFA.
(4) Pentru solicitanţii care au obţinut atestatul de manager energetic sau autorizaţia de societate prestatoare de servicii energetice ANRE emite facturi pentru tariful corespunzător solicitării.
(5) Atestatul şi autorizaţia sunt eliberate în termen de 30 de zile de la data transmiterii dovezii plăţii tarifului de atestare sau agreare/autorizare, după caz.
(6) Atestatul are forma prevăzută în anexa nr. 6 şi este eliberat împreună cu condiţiile-cadru de valabilitate prevăzute în anexa nr. 61.
(7) Autorizaţia are forma prevăzută în anexa nr. 62 şi este eliberată împreună cu condiţiile-cadru de valabilitate prevăzute în anexa nr. 63.
(8) ANRE-DEE refuză acordarea atestatului de manager energetic în următoarele situaţii:a)documentaţia depusă de solicitant în vederea obţinerii atestatului de manager energetic nu este în conformitate cu prevederile prezentului regulament; b)solicitantul a suferit condamnări penale pentru fapte ce au legătură cu activitatea de specialitate desfăşurată în calitate de manager energetic, consemnate în cazierul judiciarul judiciar; c)solicitantul nu a îndeplinit condiţiile de promovabilitate prevăzute la art. 18 sau 19, după caz.
(9) ANRE-DEE refuză acordarea autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice în următoarele situaţii:a)documentaţia depusă de solicitant în vederea obţinerii autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice nu este în conformitate cu prevederile prezentului regulament; b)solicitantul a suferit condamnări penale pentru fapte ce au legătură cu activitatea de specialitate, consemnate în cazierul judiciar.
(10) Decizia privind refuzul acordării atestatului de manager energetic sau a autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice poate fi contestată în termen de 3 zile de la data comunicării; răspunsul ANRE-DEE la contestaţie se comunică solicitantului, în termen de 10 zile de la data înregistrării acesteia.
aa) Titlul capitolului VI se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul VIModificarea atestatului de manager energetic. Modificarea autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice bb) La articolul 25, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins: (11) Modificările prevăzute la alin. (1) sunt consemnate în Registrul de evidenţă a managerilor energetici pe baza unei cereri de solicitare a consemnării modificărilor intervenite şi a documentelor doveditoare în acest sens. cc) La articolul 25 alineatul (3), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)copia certificată «conform cu originalul» a contractului individual de muncă al managerului energetic angajat în cadrul operatorului economic în cauză, la data solicitării modificării intervenite; dd) La articolul 25 alineatul (3), după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins: e)copia documentului care face dovada plăţii tarifului de modificare a autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice. ee) La articolul 25, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
(4) Tariful de modificare a autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice se aprobă prin ordin al preşedintelui ANRE. ff) Titlul capitolului VII se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul VII Prelungirea valabilităţii atestatului de manager energetic. Prelungirea autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice gg) La articolul 26 alineatul (2), literele a), b) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins: a)cerere de prelungire prezentată cu minimum 45 de zile anterior datei de expirare a valabilităţii atestatului, întocmită conform anexei nr. 7; b)copia documentului care face dovada plăţii tarifului de analiză a documentaţiei;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ d)memoriul tehnic de activitate al managerului energetic, cu prezentarea realizărilor din perioada de după obţinerea atestatului, semnat de către solicitant. hh) După articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 261, cu următorul cuprins: Articolul 261
(1) Autorizaţia de societate prestatoare de servicii energetice se poate prelungi o singură dată, pe o perioadă de 3 ani.
(2) Prelungirea valabilităţii autorizaţiei se aprobă prin decizie a şefului ANRE-DEE, la propunerea scrisă a Comisiei de atestare, pe baza următoarelor documente:a)cerere de prelungire prezentată cu minimum 45 de zile anterior datei de expirare a valabilităţii autorizaţiei, întocmită conform anexei nr. 8; b)copia documentului care face dovada plăţii tarifului de prelungire a autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice; c)autorizaţia deţinută, în copie; după caz, se va depune dovada declarării pierderii autorizaţiei, publicată într-un ziar local; d)copia certificată «conform cu originalul» a contractului individual de muncă al managerului energetic angajat în cadrul persoanei juridice solicitante; e)raportul referitor la contractele de management energetic încheiate în perioada de după obţinerea autorizaţiei, cu prezentarea activităţilor desfăşurate în domeniul eficienţei energetice al cărui model este prezentat în anexa nr. 9.
(3) Documentele menţionate la alin. (2) se prezintă îndosariate, în ordinea prevăzută în prezentul regulament şi vor fi însoţite de: a)o pagină de titlu, cu menţiunea «Dosar pentru solicitarea obţinerii prelungirii valabilităţii autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice», denumirea persoanei juridice solicitante, data solicitării; b)o pagină de «Cuprins», conţinând enumerarea documentelor incluse în dosar, în ordinea menţionată conform alin. (2).
ii) Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 27
(1) Managerii energetici atestaţi care au încheiat contracte de management energetic în calitate de PFA, precum şi societăţile care au obţinut autorizaţia de societăţi prestatoare de servicii energetice au obligaţia de a transmite la ANRE-DEE, până la data de 30 ianuarie a anului următor, un raport referitor la contractele de management energetic încheiate în anul anterior, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 9.
(2) Raportul referitor la contractele de management energetic menţionat la alin. (1) va fi însoţit de formularele de apreciere a activităţii privind managementul energetic desfăşurate de societatea prestatoare de servicii energetice cu care operatorii economici încheie contracte de management energetic, completate conform modelului prevăzut în anexa nr. 10.
(3) Raportul se transmite pe suport hârtie şi în format electronic.
jj) Titlul capitolului VIII se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul VIIIPlata tarifului de atestare ca manager energetic, agreare/autorizare ca societate prestatoare de servicii energetice şi a tarifului de prelungire a valabilităţii atestatului de manager energetic sau autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice kk) Articolele 28-30 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 28Cererea privind solicitarea: atestatului de manager energetic, prelungirii valabilităţii atestatului de manager energetic, agrearea/autorizarea ca societate prestatoare de servicii energetice sau prelungirii valabilităţii autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice generează o obligaţie financiară a solicitantului faţă de ANRE-DEE, având la bază tarifele în vigoare, stabilite în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui ANRE cu privire la aprobarea tarifelor şi contribuţiilor băneşti percepute de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei. Articolul 29
(1) Suma achitată ca tarif de analiză a documentaţiei se deduce din tariful de atestare ca manager energetic, tariful de prelungire a valabilităţii atestatului de manager energetic, tariful de agreare/autorizare ca societate prestatoare de servicii energetice, tariful de prelungire a valabilităţii autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice, după caz, iar diferenţa de tarif se achită în cel mult 20 zile de la data emiterii facturii de către ANRE.
(2) Documentaţia prevăzută la art. 18, 19, 21, 25, 26 şi 261 se depune în maximum 3 luni de la efectuarea plăţii, dar cu minimum 45 de zile anterior datei de expirare a valabilităţii atestatului sau autorizaţiei în cazul prelungirii acestora; în caz contrar ANRE-DEE respinge solicitarea, notificând persoana fizică sau juridică în acest sens.
Articolul 30
(1) Sumele achitate de solicitanţi, în contul ANRE, ca plată a tarifului de analiză a documentaţiei nu se restituie în cazul în care:a)în urma analizei documentaţiei transmise la ANRE-DEE se constată că nu sunt îndeplinite prevederile prezentului regulament; b)solicitantul nu se prezintă la interviul la care a fost convocat cu excepţia situaţiei în care a solicitat reprogramarea în termen de 3 zile lucrătoare de la data înştiinţării; c)solicitantul nu obţine minimum 7,5 puncte la notarea proiectului de management energetic; d)solicitantul nu obţine minimum 7,5 puncte rezultate ca medie între punctajul obţinut la proiectul de management energetic şi punctajul obţinut la interviu.
ll) Titlul capitolului IX se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul IX Suspendarea şi retragerea atestatului de manager energetic, suspendarea şi retragerea autorizaţiei de societăţii prestatoare de servicii energetice şi eliberarea duplicatului mm) La articolul 31, după alineatul (12) se introduc două noi alineate, alineatele (13) şi (14), cu următorul cuprins:
(13) La retragerea atestatului unui manager energetic angajat al unei societăţi prestatoare de servicii energetice, ANRE-DEE transmite o înştiinţare de suspendare a autorizaţiei acesteia, dacă în condiţiile date, societatea în cauză nu mai are angajat un alt manager energetic.
(14) Societatea prestatoare de servicii energetice care a primit o înştiinţare de suspendare a autorizaţiei notifică ANRE-DEE cu privire la situaţia managerilor energetici angajaţi în termen de 10 zile de la data comunicării înştiinţării de suspendare.
nn) La articolul 32, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 32
(1) Suspendarea autorizaţiei acordate societăţii prestatoare de servicii energetice se dispune pentru o perioadă de maximum 90 de zile de către Comisia de atestare în una dintre următoarele situaţii:a)la încetarea contractului de muncă al managerului energetic atestat de către ANRE-DEE, angajat al societăţii, în situaţia în care societatea are un singur manager energetic angajat; b)la retragerea atestatului de manager energetic al persoanei fizice angajate a societăţii în cauză, în situaţia în care societatea are un singur manager energetic angajat; c)netransmiterea către Comisia de atestare a raportului anual privind contractele de management energetic, până la data de 30 ianuarie a anului următor celui analizat. Raportul se transmite pe suport hârtie şi în format electronic. Conţinutul şi modul de întocmire ale raportului sunt prevăzute în anexa nr. 9.
(2) Societatea prestatoare de servicii energetice căreia i s-a suspendat autorizaţia poate face contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia.
oo) La articolul 32, după alineatul (3) se introduc 2 noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
(4) Pe perioada suspendării societatea nu poate desfăşura activitatea pentru care a primit autorizaţia.
(5) Autorizaţia de societate prestatoare de servicii energetice se retrage de către ANRE-DEE la 90 de zile de la comunicarea deciziei de suspendare dacă în acest interval de timp situaţiile care au dus la suspendarea autorizaţiei nu au fost remediate.
pp) Articolul 33 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 33
(1) Atestatul de manager energetic, decizia de prelungire a acestuia, autorizaţia de societate prestatoare de servicii energetice sau decizia de prelungire a acesteia pierdut/pierdută se declară nul/nulă într-un ziar local, titularul având dreptul de a solicita eliberarea unui duplicat.
(2) În vederea eliberării unui duplicat al documentelor menţionate la alin. (1), solicitantul depune la ANRE–DEE următoarele documente:a)cerere de eliberare a unui duplicat al atestatului de manager energetic, al deciziei de prelungire a acestuia, a autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice sau a deciziei de prelungire a acesteia conform modelului prevăzut în anexa nr. 11; b)copia cărţii de identitate a solicitantului, pentru managerii energetici sau a reprezentantului împuternicit, pentru societăţile prestatoare de servicii energetice; c)copie de pe anunţul publicat într-un ziar local; d)copia chitanţei sau ordinului de plată a tarifului de eliberare a unui duplicat al atestatului de manager energetic, al deciziei de prelungire a acestuia, a autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice sau a deciziei de prelungire a acesteia.
(3) Tariful de eliberare a duplicatului se aprobă prin ordin al preşedintelui ANRE.
qq) Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 34Activitatea managerului energetic atestat sau a societăţii prestatoare de servicii energetice care a obţinut autorizaţia va fi verificată periodic de către personalul împuternicit din cadrul ANRE pe baza Regulamentului de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul energiei. rr) Articolul 37 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 37Anexele nr. 1-11 fac parte integrantă din prezentul regulament. ss) În cuprinsul anexei nr. 1 se elimină definiţia termenului „agreere" şi după definiţia termenului „atestare" se introduc două noi definiţii, definiţia termenului „agreare/autorizare" şi definiţia sintagmei „autorizaţie de societate prestatoare de servicii energetice", cu următorul cuprins: agreare/autorizare - procedura şi activitatea desfăşurată de către ANRE-DEE privind analizarea, verificarea şi confirmarea scrisă a competenţelor tehnice ale persoanelor juridice care doresc să obţină calitatea de societate prestatoare de servicii energetice, în conformitate cu prevederile regulamentului şi cu reglementările tehnice în vigoare, în scopul încheierii contractelor de management energetic autorizaţie de societate prestatoare de servicii energetice - act ce dovedeşte competenţa tehnică a persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de management energetic în baza contractelor de management energetic. şş) La anexa nr. 2, paragraful care urmează după propoziţia „Sunt de acord cu publicarea datelor mele în acest registru" se modifică şi va avea următorul cuprins: Anexez documentele necesare, în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice, aprobat prin Decizia şefului Departamentului pentru eficienţă energetică nr. 2.794/2014, cu modificările şi completările ulterioare (regulament). Toate informaţiile furnizate sunt corecte. Am luat cunoştinţă de faptul că, potrivit prevederilor art. 30 din regulament, sumele achitate de solicitanţi, în contul ANRE, ca plată a tarifului de analiză a documentaţiei nu se restituie în cazul în care, în urma analizei documentaţiei transmise ANRE-DEE, se constată că nu sunt îndeplinite prevederile regulamentului şi/sau solicitantul nu se prezintă la interviul la care a fost convocat, cu excepţia situaţiei în care a solicitat reprogramarea în termen de 3 zile lucrătoare de la data înştiinţării, solicitantul nu obţine minimum 7,5 puncte la notarea proiectului de management energetic sau solicitantul nu obţine minimum 7,5 puncte rezultate ca medie între punctajul obţinut la proiectul de management energetic şi punctajul obţinut la interviu. tt) După anexa nr. 3 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 31, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta decizie. ţţ) După anexa nr. 4 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 41, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta decizie. uu) Anexa nr. 5 se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta decizie. vv) După anexa nr. 6 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 61-63, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 4-6 la prezenta decizie. ww) Anexa nr. 7 se modifică va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta decizie. xx) Anexa nr. 8 se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 8 la prezenta decizie. yy) După anexa nr. 8 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 9-11, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 9-11 la prezenta decizie. 3. Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie prevăzut în anexa nr. 2 la decizie se modifică şi se completează după cum urmează:
a)Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 3Termenii de specialitate din prezentul regulament sunt definiţi în anexa nr. 4 b)Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 12Programa analitică a cursurilor de specialitate este aprobată de către ANRE-DEE cu avizul consultativ al Societăţii auditorilor şi managerilor energetici din România. Programa se publică pe pagina de internet a ANRE. c)La articolul 17 alineatul (2), în coloana „Pregătirea profesională şi specializarea", după specializarea „- ingineria chimică’’ se introduce o nouă specializare „- ştiinţe inginereşti aplicate: specializarea Informatica industrială". d)La articolul 22 alineatul (1), literele b), d) e) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:b)copia documentului care face dovada plăţii tarifului de analiză a documentaţiei;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ d)memoriu tehnic de activitate care să demonstreze experienţa profesională dobândită pe o perioadă cel puţin egală cu cea stabilită conform art. 17 alin. (2), semnat de solicitant; e)documente în original sau copie certificată «conform cu originalul», emise în condiţiile legii, din care să rezulte vechimea în activitatea de specialitate cerută pe o perioadă cel puţin egală cu cea stabilită conform art. 17 alin. (2); adeverinţele de vechime în muncă sunt prezentate în original, adeverinţele generate de aplicaţia informatică Registrul general de evidenţă a salariaţilor - REVISAL se prezintă semnate de persoanele împuternicite în acest sens, cartea de muncă se prezintă în copie legalizată;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............

i) cazier judiciar în original;";

e)La articolul 23 alineatul (1), literele b), f), i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:b)copia documentului care face dovada plăţii tarifului de analiză a documentaţiei;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ f)copiile contractelor individuale de muncă ale auditorilor energetici autorizaţi, angajaţi în cadrul persoanei juridice solicitante, certificate «conform cu originalul»;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............

i) cazierul judiciar al persoanei juridice, în original.

f)Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 24
(1) Pe baza procesului-verbal al Comisiei de autorizare, ANRE-DEE acordă autorizaţia sau refuză acordarea acesteia. Rezoluţiile Comisiei se publică pe pagina de internet a ANRE.
(2) Perioada de valabilitate a autorizaţiei de auditor energetic este de 3 ani de la data acordării acesteia.
(3) Pentru solicitanţii care au obţinut autorizaţia ANRE emite facturi pentru tariful corespunzător solicitării.
(4) Autorizaţia este eliberată în termen de 30 zile de la data transmiterii dovezii plăţii tarifului de autorizare şi este însoţită de condiţiile de valabilitate ale autorizaţiei.
(5) Condiţiile-cadru de valabilitate aferente autorizaţiei sunt prevăzute în anexa nr. 71.
g)Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 25
(1) ANRE-DEE refuză acordarea autorizaţiei de auditor energetic persoană fizică în următoarele situaţii: a)documentaţia depusă de solicitant în vederea obţinerii autorizaţiei de auditor energetic persoană fizică nu este în conformitate cu prevederile prezentului regulament; b)solicitantul a suferit condamnări penale pentru fapte ce au legătură cu activitatea de specialitate desfăşurată în calitate de auditor energetic, consemnate în cazierul judiciar.
(2) ANRE-DEE refuză acordarea autorizaţiei de auditor energetic persoană juridică în următoarele situaţii:a)documentaţia depusă de solicitant în vederea obţinerii autorizaţiei de auditor energetic persoană juridică nu este în conformitate cu prevederile prezentului regulament; b)solicitantul a suferit condamnări penale pentru fapte ce au legătură cu activitatea de specialitate, consemnate în cazierul judiciar; c)solicitantul este în stare de faliment.
(3) Decizia privind refuzul acordării autorizaţiei de auditor energetic persoană fizică sau a autorizaţiei de auditor energetic persoană juridică poate fi contestată în termen de 3 zile de la data comunicării; răspunsul ANRE-DEE la contestaţie se comunică solicitantului, în termen de 10 zile de la data înregistrării acesteia.
(4) Rezultatele contestaţiilor se publică pe pagina de internet a ANRE-DEE.
(5) Solicitanţii nemulţumiţi de rezultatele contestaţiilor se pot adresa instanţelor de contencios administrativ, conform legii.
h)La articolul 26, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(5)Tariful de modificare a autorizaţiei de auditor energetic persoană juridică se aprobă prin ordin al preşedintelui ANRE.’’i)La articolul 27, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (11) şi (12), cu următorul cuprins:„(11) Prelungirea valabilităţii autorizaţiei de auditor energetic se acordă persoanelor fizice, inclusive PFA, care pe baza formularelor de apreciere privind calitatea auditului energetic prezentate obţin un punctaj de minimum 10 puncte şi persoanelor juridice care obţin un punctaj de minimum 50 de puncte. (12) Modelul de formular de apreciere privind calitatea auditului energetic este prevăzut în anexa nr. 72.
j)La articolul 27 alineatul (2), literele b), d), e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins: b)copia documentului care face dovada plăţii tarifului de analiză a documentaţiei;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ d)copiile «certificate conform cu originalul» ale contractelor de muncă ale auditorilor energetici angajaţi, ataşate de către solicitantul persoană juridică; e)memoriu tehnic de activitate al auditorului energetic persoană fizică, respectiv raportul multianual privind activitatea de elaborare a auditurilor energetice, pentru auditorul energetic persoană juridică, după caz, inclusiv lista măsurilor rezultate în urma auditului şi care au fost implementate de beneficiar; f)formularele de apreciere privind calitatea auditurilor energetice elaborate în perioada de la obţinerea autorizaţiei şi până la solicitarea prelungirii acesteia, de către PFA sau persoana juridică unde este angajat solicitantul, completate conform anexei nr. 72;’’. k)După articolul 31 se introduc două noi articole, articolele 311 şi 312, cu următorul cuprins:„Art. 311. - În situaţia în care un auditor energetic persoană fizică sau juridică nu mai doreşte continuarea activităţii autorizate, acesta solicită în scris la ANRE-DEE retragerea autorizaţiei. ANRE-DEE retrage autorizaţia respectivă în termen de 30 zile de la data înregistrării notificării la ANRE. Articolul 312 În situaţia în care o persoană juridică fuzionează cu altă societate sau este absorbită de o altă societate, autorizaţia de auditor energetic îşi pierde valabilitatea. l)La articolul 32, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:„(3) Tariful de eliberare a duplicatului se aprobă prin ordin al preşedintelui ANRE." m)Articolul 33 se modifică şi va avea următorul cuprins: „Art. 33. - Cererea de eliberare a autorizaţiei de auditor energetic persoană fizică sau persoană juridică şi cererea de prelungire a valabilităţii autorizaţiei de auditor energetic persoană fizică sau persoană juridică generează o obligaţie financiară a solicitantului faţă de ANRE, având la bază tarifele în vigoare, aprobate prin ordin al preşedintelui ANRE." n)Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:„Art. 34. - (1) Suma achitată ca tarif de analiză a documentaţiei se deduce din tariful de autorizare ca auditor energetic persoană fizică/juridică, tariful de prelungire a autorizaţiei ca auditor energetic persoană fizică/juridică, după caz, iar diferenţa de tarif se achită în cel mult 20 de zile de la data emiterii facturii de către ANRE.
(2) Documentaţia prevăzută la art. 22, 23, 26 şi 27 se depune în maximum 3 luni de la efectuarea plăţii, dar cu minimum 45 de zile anterior datei de expirare a valabilităţii autorizaţiei în cazul prelungirii acesteia; în caz contrar ANRE-DEE respinge solicitarea, notificând persoana fizică sau juridică în acest sens.
o)Articolul 35 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 35Sumele achitate de solicitanţi, în contul ANRE, ca plată a tarifului de analiză a documentaţiei nu se restituie în cazul în care, în urma analizei documentaţiei transmise la ANRE-DEE, se constată că nu sunt îndeplinite prevederile prezentului regulament şi/sau solicitantul nu întruneşte un punctaj de minimum 10 puncte pentru prelungirea autorizaţiei de auditor energetic persoană fizică sau 50 de puncte pentru prelungirea autorizaţiei de auditor energetic persoană juridică. p)Anexa nr. 3 se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta decizie. q)La anexa nr. 5, partea introductivă a literei A se modifică şi va avea următorul cuprins: A. Pentru elaborarea auditurilor electroenergetice sunt necesare minimum următoarele echipamente: r)La anexa nr. 5, partea introductivă a literei B se modifică şi va avea următorul cuprins:B. Pentru elaborarea auditurilor termoenergetice sunt necesare minimum următoarele echipamente: s)La anexa nr. 5, după litera B se introduce o notă, având următorul cuprins:NOTĂ: Echipamentele trebuie să fie verificate conform reglementărilor specifice ale Biroului Român de Metrologie Legală (BRML) sau Organizaţiei Internaţionale de Metrologie Legală (OIML). ş)La anexele nr. 6 şi 7, paragraful care urmează după propoziţia „Sunt de acord cu publicarea numelui meu, a coordonatelor şi a detaliilor înscrise în autorizaţie, în acest registru" se modifică şi va avea următorul cuprins:Anexez dosarul întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie, aprobat prin Decizia şefului Departamentului pentru eficienţă energetică nr. 2.794/2014, cu modificările şi completările ulterioare (regulament). Toate informaţiile furnizate sunt corecte. Am luat cunoştinţă de prevederile Codului de conduită al auditorului energetic şi voi acţiona pentru respectarea acestora în cadrul activităţilor de elaborare a auditurilor energetice. Am luat cunoştinţă de faptul că, potrivit prevederilor art. 35 din regulament, sumele achitate de solicitanţi, în contul ANRE, ca plată a tarifului de analiză documentaţie nu se restituie în cazul în care, în urma analizei documentaţiei transmise la ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică se constată că nu sunt îndeplinite prevederile regulamentului. t)După anexa nr. 7 se introduc două noi anexe, anexele nr. 71 şi 72, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 13 şi 14 la prezenta decizie. ţ)Anexa nr. 8 se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 15 la prezenta decizie. u)La anexa nr. 9, paragraful care urmează după propoziţia „Sunt de acord cu publicarea numelui meu, a coordonatelor şi a detaliilor înscrise în autorizaţie, în acest registru" se modifică şi va avea următorul cuprins:Anexez dosarul întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie, aprobat prin Decizia şefului Departamentului pentru eficienţă energetică nr. 2.794/2014, cu modificările şi completările ulterioare (regulament). Toate informaţiile furnizate sunt corecte. Am luat cunoştinţă de faptul că, potrivit prevederilor art. 35 din regulament, sumele achitate de solicitanţi, în contul ANRE, ca plată a tarifului de analiză a documentaţiei nu se restituie în cazul în care, în urma analizei documentaţiei transmise la ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică se constată că nu sunt îndeplinite prevederile regulamentului şi/sau solicitantul nu întruneşte punctajul minim de 10 puncte pentru obţinerea autorizaţiei de auditor energetic persoană fizică. v)La anexa nr. 10, paragraful care urmează după propoziţia „Sunt de acord cu publicarea numelui meu, a coordonatelor şi a detaliilor înscrise în autorizaţie, în acest registru" se modifică şi va avea următorul cuprins:Anexez dosarul întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie, aprobat prin Decizia şefului Departamentului pentru eficienţă energetică nr. 2.794/2014, cu modificările şi completările ulterioare (regulament). Toate informaţiile furnizate sunt corecte. Am luat cunoştinţă de faptul că, potrivit prevederilor art. 35 din regulament sumele achitate de solicitanţi, în contul ANRE, ca plată a tarifului de analiză a documentaţiei nu se restituie în cazul în care, în urma analizei documentaţiei transmise la ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică se constată că nu sunt îndeplinite prevederile regulamentului şi/sau solicitantul nu întruneşte punctajul minim de 50 de puncte pentru obţinerea autorizaţiei de auditor energetic persoană juridică. w)La anexa nr. 11, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:3. Nu activează ca reprezentant al unor producători de echipament energetic. Poate fi angajatul unei societăţi prestatoare de servicii energetice care încheie contracte de performanţă energetică cu operatorii economici.
Articolul IIAnexele nr. 1-15 fac parte integrantă din prezenta decizie. Articolul III
(1) În termen de şase luni de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, pentru societăţile prestatoare de servicii energetice agreate Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei - Departamentul pentru eficienţă energetică (ANRE-DEE) emite autorizaţia în conformitate cu prevederile Deciziei şefului Departamentului pentru eficienţă energetică nr. 2.794/2014 privind aprobarea Regulamentului pentru atestarea managerilor energetici şi agreerea societăţilor prestatoare de servicii energetice şi a Regulamentului pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie astfel cum a fost modificată şi completată prin prezenta decizie.
(2) Societăţile prestatoare de servicii energetice agreate care doresc să desfăşoare activităţi de management energetic după intrarea în vigoare a prezentei decizii vor transmite o solicitare în acest sens la ANRE-DEE în termenul prevăzut la alin. (1).
(3) În lipsa solicitării prevăzute la alin. (2) datele de contact ale societăţii prestatoare de servicii energetice agreate sunt eliminate din Registrul de evidenţă al societăţilor prestatoare de servicii energetice publicat pe pagina de internet a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei.
Articolul IVEntităţile organizatorice din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei urmăresc respectarea prevederilor prezentei decizii. Articolul V Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Şeful Departamentului pentru eficienţă energetică,Emil CalotăBucureşti, 26 iulie 2017.Nr. 1.111.ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 31 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) Criterii de acordare a punctajului şi baremul de punctare pentru proiectul de management energetic pentru industrie

Număr capitol Denumire capitol Criterii de acordare a punctajului/capitol Punctaj maxim/capitol
I Date privind candidatul care solicită obţinerea atestatul de manager energetic - prezentare clară a responsabilităţilor, atribuţiilor şi lucrărilor sau proiectelor de eficienţă energetică în care este implicat în mod direct solicitantul 0,5
II Prezentarea operatorului economic consumator de energie la care este angajat candidatul sau pentru care a întocmit proiectul de management energetic - elocvenţa şi claritatea textului - prezentarea principalelor contururi de consum de energie şi a reţelelor energetice interioare, pe baza unui plan de situaţie a amplasării secţiilor tehnologice 2
III Prezentarea energetică a operatorului economic - acurateţea datelor prezentate - modul de prezentare al datelor: tabele şi grafice însoţite de comentarii pertinente şi concludente - gradul de complexitate al abordării - prezentarea structurii generale a consumului de energie pe tipuri de purtători de energie - prezentarea principalelor utilaje şi echipamente consumatoare de energie şi a structurii consumului de energie pe tipuri de echipamente - prezentarea evoluţiei consumurilor de energie, pe baza datelor statistice reprezentate grafic, cu interpretarea acestora, în raport cu evenimentele petrecute (variaţia producţiei, dezvoltarea unităţii sau reducerea activităţii, creşterea eficienţei energetice etc.), pe perioada ultimilor 3 ani - prezentarea indicatorilor specifici: consumuri specifice de energie, pe tipuri de produse sau prestaţii; intensităţi energetice - date de comparaţie (cu unităţi de acelaşi profil din ţară, eventual din străinătate), interpretarea valorii acestor indicatori 3
IV Legislaţia de eficienţă energetică - încadrarea corectă a operatorului economic în prevederile legislaţiei privind eficienţa energetică, aflată în vigoare în România 0,5
Număr capitol Denumire capitol Criterii de acordare a punctajului/capitol Punctaj maxim/capitol
V Organizarea activităţii de management energetic în cadrul operatorului economic - completarea şi comentarea matricei managementului energetic 0,5
VI Lucrări de creştere a eficienţei energetice - prezentarea stadiului actual al auditurilor energetice efectuate recent şi măsurile principale propuse de executant pentru creşterea eficienţei energetice - prezentarea stadiului actual al elaborării Programului de îmbunătăţire a eficienţei energetice, cu precizarea principalelor măsuri care se pot implementa pe termen scurt, mediu şi lung 1
VII Studiu de caz - reprezentativitatea/originalitatea exemplului ales - calcul de eficienţă energetică 2,5
TOTAL PUNCTAJ 10,00

ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 41 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) Criterii de acordare a punctajului şi baremul de punctare a proiectului de management energetic pentru localităţile cu peste 20.000 de locuitori

Număr capitol Denumire capitol Criterii de acordare a punctajului/capitol Punctaj maxim/capitol
I Date privind candidatul care solicită obţinerea atestatului de manager energetic - prezentară clară a responsabilităţilor, atribuţiilor şi lucrărilor sau proiectelor de eficienţă energetică în care este implicat în mod direct solicitantul 0,5
II Prezentarea generală a localităţii - elocvenţa şi claritatea textului - prezentarea numărului de locuitori, a aspectelor climatice, prezentarea specificului localităţii (dezvoltare industrială, turism etc.), a surselor de venituri la bugetul local (taxe, impozite, subvenţii, transferuri, împrumuturi etc.) 1,5
III Prezentarea energetică a localităţii - acurateţea datelor prezentate - modul de prezentare a datelor: tabele şi grafice însoţite de comentarii pertinente şi concludente - gradul de complexitate al abordării - descrierea principalelor contururi de consum de energie - descrierea evoluţiei consumurilor de energie, pe sectoare de activitate şi pe tipuri de purtători de energie, pe baza datelor statistice prezentate grafic, cu interpretarea acestora, în raport cu evenimentele petrecute (intemperii, debranşări de la sistemul de încălzire centralizată, creşterea eficienţei energetice etc.), pe perioada ultimilor 3 ani 3
IV Legislaţia de eficienţă energetică - prezentarea obligaţilor ce revin autorităţilor publice în domeniul eficienţei energetice, conform legislaţiei specifice în vigoare - se punctează propunerile, recomandările, observaţiile referitoare la îmbunătăţirea reglementărilor privind eficienţa energetică 0,5
V Organizarea activităţii de management energetic în cadrul operatorului economic - completarea şi comentarea matricei managementului energetic 0,5
Număr capitol Denumire capitol Criterii de acordare a punctajului/capitol Punctaj maxim/capitol
VI Lucrări de creştere a eficienţei energetice - prezentarea stadiului actual al auditurilor energetice efectuate recent şi măsurile principale propuse de executant pentru creşterea eficienţei energetice - prezentarea stadiului actual al elaborării Programului de îmbunătăţire a eficienţei energetice, cu precizarea principalelor măsuri care se pot implementa pe termen scurt, mediu şi lung - prezentarea stadiului de realizare a Masterplanului energetic al localităţii, dacă este cazul - prezentarea campaniilor de diseminare a informaţiei privind eficienţa energetică adresate locuitorilor, proiecte-pilot, proiecte demonstrative - prezentarea acţiunilor privind schimbarea comportamentului consumatorilor casnici de energie - prezentarea programului de reabilitare termică a clădirilor publice - prezentarea situaţiei achiziţiilor publice de produse, servicii, lucrări sau clădiri cu performanţe înalte de eficienţă energetică 1
VII Studiu de caz - reprezentativitatea/originalitatea exemplului ales - calcul de eficienţă energetică 3
TOTAL PUNCTAJ 10,00

ANEXA Nr. 3(Anexa nr. 5 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) MODEL -Cerere de solicitare a agreării/autorizării ca societate prestatoare de servicii energetice Persoana juridică ........ ................ ................ ................ ..............., codul fiscal ..............., înregistrată în registrul comerţului (denumirea) cu nr. .............., cu sediul în ........ ........ .............., str. ........ ........ ......... nr. ........, judeţul/sectorul ............., telefon/fax ........ ..............., e-mail ........ .........., reprezentată legal prin director/manager ........ ................ ................ ................ ........, solicit agrearea/autorizarea (numele şi prenumele) ca societate prestatoare de servicii energetice. Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ........ .........., solicit înscrierea persoanei juridice pe care o reprezint în Registrul de evidenţă a societăţilor prestatoare de servicii energetice. Sunt de acord cu publicarea denumirii persoanei juridice şi a datelor sale de contact în acest registru. Anexez dosarul întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice, aprobat prin Decizia şefului Departamentului pentru eficienţă energetică nr. 2.794/2014, cu modificările şi completările ulterioare (regulament). Toate informaţiile furnizate sunt corecte. Am luat cunoştinţă de faptul că, potrivit prevederilor art. 30 din regulament, sumele achitate de solicitanţi în contul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) ca plată a tarifului de analiză documentaţie nu se restituie în cazul în care în urma analizei documentaţiei transmise la ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică se constată că nu sunt îndeplinite prevederile regulamentului. Data ........ .......... Semnătura şi ştampila persoanei juridice ........ ................ ........ ........... (numele, prenumele, funcţia) NOTĂ: Persoana juridică va fi reprezentată în relaţia cu organismul de agreare/autorizare de către un reprezentant împuternicit. Către: ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică Comisia de atestare a managerilor energetici ANEXA Nr. 4(Anexa nr. 61 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) Condiţii-cadru de valabilitate aferente atestatului de manager energetic 1. Prezentele condiţii stabilesc cerinţele necesare pentru valabilitatea atestatului de manager energetic nr. ........ .......... pentru industrie/localităţi, denumit în continuare atestat. 2. Atestatul este acordat de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, domnului/doamnei ................, având CNP ........., denumit/denumită în continuare titular. 3. Atestatul este valabil începând din data de .............. până la data de ........ ........ . 4. Titularul are dreptul să desfăşoare activitatea de manager energetic pentru industrie/localităţi. 5. Titularul are obligaţia să transmită raportările anuale prevăzute în Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare. 6. Titularul are obligaţia să respecte prevederile din: a)prezentele condiţii de valabilitate aferente atestatului; b)Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice; c)Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare; d)alte acte normative incidente.7. Titularul are obligaţia să furnizeze corect şi complet, în termenul precizat de ANRE, datele şi informaţiile solicitate. 8. Comunicările sau informaţiile solicitate de ANRE se fac în scris şi se transmit prin fax/e-mail, cu condiţia ca, în toate cazurile, originalul să se depună prin curier/servicii poştale la adresa: str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 2, Bucureşti. Date contact ANRE - telefon: 021/327.81.00, fax: 021/312.43.65, e-mail: info.eficienta@anre.ro ANEXA Nr. 5(Anexa nr. 62 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) MODEL -Autorizaţie de societate prestatoare de servicii energetice Nr. ........ ........ din ................ În baza Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Regulamentului pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice, aprobat prin Decizia şefului Departamentului pentru eficienţă energetică din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 2.794/2014, cu modificările şi completările ulterioare, ca urmare a verificării documentelor transmise Comisiei de atestare a managerilor energetici de către solicitant, se autorizează persoana juridică ........ ................ ........ ........., având sediul în ........ ................ ................ .........., numărul de înregistrare în registrul comerţului ............... şi codul fiscal ........ ........ .............., ca SOCIETATE PRESTATOARE DE SERVICII ENERGETICE PENTRU INDUSTRIE/LOCALITĂŢI. Autorizaţia este valabilă numai pentru tipul menţionat mai sus, servind pentru dovedirea competenţei tehnice de specialitate a persoanei juridice titulare, în vederea încheierii de contracte de management energetic în următoarele sectoare de activitate: industrie, transporturi, servicii/localităţi. Autorizaţia de societate prestatoare de servicii energetice este valabilă 3 ani de la data emiterii. Prelungirea valabilităţii autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice se dispune la cererea persoanei juridice titulare, cu respectarea prevederilor regulamentului în vigoare. Autorizaţia de societate prestatoare de servicii energetice este netransmisibilă. Vicepreşedinte, şef al Departamentului pentru eficienţă energetică, ........ ................ ........... (semnătură/ştampilă) ANEXA Nr. 6(Anexa nr. 63 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) Condiţii - cadru de valabilitate aferente autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice 1. Prezentele condiţii stabilesc cerinţele necesare pentru valabilitatea autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice nr. ........ ........ ..........., denumită în continuare autorizaţie. 2. Autorizaţia este acordată de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, persoanei juridice ........ ........., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ............. (CUI) ............., denumit în continuare titular. 3. Autorizaţia este valabilă începând din data de ........ ......... până la data de ........ ......... . 4. Titularul are dreptul să încheie contracte de management energetic cu operatorii economici/autorităţile administraţiei publice locale în vederea respectării prevederilor art. 9 din Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare. 5. Titularul are dreptul să factureze şi să încaseze contravaloarea serviciilor prestate în baza contractelor încheiate. 6. Titularul are dreptul să solicite, în scris, ANRE retragerea autorizaţiei în situaţia în care nu mai doreşte să îşi continue activitatea agreată/autorizată. 7. Titularul are obligaţia să menţină în structura de personal, pe întreaga durată de valabilitate a autorizaţiei, minimum 1 manager energetic atestat pentru industrie şi/sau localităţi conform legii, pe bază de contract individual de muncă; în cazul societăţilor cu răspundere limitată asociatul/asociaţii are/au dreptul să presteze activitate de manager energetic, conform legii. 8. Titularul are obligaţia să respecte prevederile din: a)prezentele condiţii de valabilitate aferente autorizaţiei; b)Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice; c)Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare; d)alte acte normative incidente.9. Titularul are obligaţia să transmită anual, până la data de 30 ianuarie, un raport referitor la contractele de management energetic încheiate în anul anterior. Raportul se transmite însoţit de formularele de apreciere a activităţii privind managementul energetic desfăşurate de societatea prestatoare de servicii energetice cu care operatorii economici încheie contracte de management energetic, completate conform modelului prevăzut în Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice. Raportul se transmite pe suport hârtie şi în format electronic, respectând conţinutul şi modul de întocmire a raportului prezentate în regulamentul amintit mai sus. 10. Titularul are obligaţia să furnizeze corect şi complet, în termenul precizat de ANRE, datele şi informaţiile solicitate. 11. Titularul are obligaţia să nu abuzeze de sistemul clasificării informaţiilor şi să permită asigurarea transparenţei informaţiilor publice. 12. Comunicările sau informaţiile solicitate de ANRE se fac în scris şi se transmit prin fax/e-mail, cu condiţia ca, în toate cazurile, originalul să se depună prin curier/servicii poştale la adresa: str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 2, Bucureşti. Date contact ANRE - telefon: 021/327.81.00, fax: 021/312.43.65, e-mail: info.eficienta@anre.ro ANEXA Nr. 7(Anexa nr. 7 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) MODEL -Cerere de prelungire a valabilităţii atestatului de manager energetic  pentru industrie  pentru localităţi INFORMAŢII PERSONALE: Numele ........ ................ ........., iniţiala tatălui ....., prenumele ........ ................ .........., data naşterii ........ ............., locul naşterii ........ ..............., act de identitate ... seria ......... nr. ..............., eliberat de ........ ......... la data de ........ ........., CNP ........ ........ ........., domiciliu: str. ........ ................ nr. ........., bl. ........., sc. ......, et. ......, ap. ......, localitatea ........ ........., judeţul ................, telefon ........ ........., fax ........ .............., e-mail ........ ................ ................ ................ Plătitor*........ ................ ................ ................ ............... Str. ........ ................ ................ ................ ......... nr. ......., localitatea ........ .............., judeţul ........ ............., telefon ........ ........ .........., fax ........ ........ ........., e-mail ........ ................ ................ ........ .......... Nume şi prenume director general/primar ........ ................ ............ Număr de înmatriculare în registrul comerţului/an ........ ........ ......... Cod fiscal ........ ................ ................ .............. Cont bancar ........ ................ .........., deschis la Banca ........ ................ ................ .......... * Informaţii necesare pentru emiterea facturii aferente tarifului de prelungire a atestatului. Subsemnatul/Subsemnata, ........ ........ ........, posesor/posesoare al/a atestatului de manager energetic pentru industrie/ localităţi, angajat în cadrul operatorului economic/primăriei/persoanei juridice prestatoare de servicii energetice ........ ..............., solicit prelungirea valabilităţii atestatului, precum şi menţinerea înscrierii mele în Registrul de evidenţă a managerilor energetici. Sunt de acord cu publicarea datelor mele în acest registru. Anexez documentele necesare, în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice, aprobat prin Decizia şefului Departamentului pentru eficienţă energetică nr. 2.794/2014, cu modificările şi completările ulterioare (regulament). Toate informaţiile furnizate sunt corecte. Am luat cunoştinţă de faptul că, potrivit prevederilor art. 30 din regulament, sumele achitate de solicitanţi în contul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) ca plată a tarifului de analiză documentaţie nu se restituie în cazul în care în urma analizei documentaţiei transmise la ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică se constată că nu sunt îndeplinite prevederile prezentului regulament. Semnătura solicitantului ........ ................ Data ........ ................ ................ .......... Către: ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică Comisia de atestare a managerilor energetici ANEXA Nr. 8(Anexa nr. 8 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) MODEL -Cerere de prelungire a valabilităţii autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice Nr. ............/............. Persoana juridică, ........ ................ ................ ................ ..........., codul fiscal ........ ............, înregistrată în registrul (denumirea) comerţului cu nr. ................, cu sediul în ........ ................ ........, str. ........ ........ ........... nr. ......, judeţul/sectorul ............., telefon/fax ..............., e-mail .........., reprezentată legal prin director/manager ........ ................ ................ ................ .............., (numele şi prenumele) cont bancar ........ ................ ............., deschis la Banca ........ ................ ................ ............. Tipul de autorizaţie pentru care se solicită prelungirea: pentru industrie/pentru localităţi Subsemnatul/Subsemnata, în calitate de reprezentant împuternicit, solicit prelungirea valabilităţii autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice de tipul menţionat mai sus, pentru persoana juridică ........ ................ .............., precum şi menţinerea înscrierii persoanei juridice pe care o reprezint în Registrul de evidenţă a societăţilor prestatoare de servicii energetice. Sunt de acord cu publicarea denumirii persoanei juridice, a coordonatelor şi a detaliilor înscrise în autorizaţie în acest registru. Anexez dosarul întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice, aprobat prin Decizia şefului Departamentului pentru eficienţă energetică nr. 2.794/2014, cu modificările şi completările ulterioare (regulament). Toate informaţiile furnizate sunt corecte. Am luat cunoştinţă de faptul că, potrivit prevederilor art. 30 din regulament, sumele achitate de solicitanţi în contul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) ca plată a tarifului de analiză documentaţie nu se restituie în cazul în care în urma analizei documentaţiei transmise la ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică se constată că nu sunt îndeplinite prevederile regulamentului. Semnătura solicitantului ........ ................ Data ........ ................ ................ .......... Către: ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică Comisia de atestare a managerilor energetici ANEXA Nr. 9 (Anexa nr. 9 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) RAPORT referitor la contractele de management energetic încheiate de managerii energetici-PFA sau de societăţile prestatoare de servicii energetice

Nr. crt. Beneficiarul contractului de management energetic Obiectul principal de activitate al beneficiarului contractului de management energetic Perioada pentru care a fost încheiat contractul de management energetic Consum anual de energie înregistrat de beneficiar Măsuri de eficienţă energetică propuse Economii de energie estimate (tep) Măsuri de eficienţă energetică realizate Economii de energie realizate (tep) Observaţii

ANEXA Nr. 10(Anexa nr. 10 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) MODEL -Antet al beneficiarului contractului de management energetic Număr înregistrare de la beneficiarul contractului de management energetic Formular de apreciere privind activitatea desfăşurată de societatea prestatoare de servicii energetice cu care beneficiarul a încheiat un contract de management energetic Societatea prestatoare de servicii energetice (SPSE) ........ ................ ..........., înregistrată la oficiul registrului comerţului cu nr. ........ ..........., având codul unic de înregistrare nr. ........ ..........., titulară a autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice nr. ......../........, cu sediul în ........ ............., judeţul ........ ............., localitatea ........ ..............., str. ........ ............... nr. ..., judeţul ........ ............., cod poştal ........ ............. Beneficiarul, ........ ............., înregistrat la oficiul registrului comerţului cu nr. ........ ............., având codul unic de înregistrare nr. ........ ............., cu sediul în localitatea ........ ............., str. ........ ............., nr. ..., judeţul ........ ............., cod poştal ........ ............. pe baza Contractului nr. ......./......... privind contractul de management energetic încheiat conform prevederilor Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare

Nr. crt. Indicator Nota (nota 1 - punctaj minim, nota 10 - punctaj maxim)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 Gestionarea sistemului de evidenţă şi monitorizare a consumurilor energetice
2 Raportări anuale transmise la Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), conform prevederilor Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare (corectitudinea datelor raportate, încadrarea în termenul-limită de raportare)
3 Participare la întocmirea caietului de sarcini şi respectiv recepţia lucrării de audit energetic
4 Analiza evoluţiei consumurilor de energie, evoluţia consumurilor specifice, oportunitatea implementării unor măsuri/proiecte de eficienţă energetică, achiziţia unor echipamente eficiente energetic
Nr. crt. Indicator Nota (nota 1 - punctaj minim, nota 10 - punctaj maxim)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
5 Consultanţă privind modul de aplicare a legislaţiei şi reglementărilor în vigoare privind eficienţa energetică
6 Analiza stadiului de realizare a programului de măsuri de eficienţă energetică şi monitorizarea implementării măsurilor de eficienţă energetică incluse în acesta
Grad de satisfacţie aferent contractului de management energetic (calculat ca medie aritmetică a notelor acordate fiecărui indicator) ... puncte

NOTĂ: Formularul se completează în 3 exemplare, unul rămâne la beneficiar şi două exemplare se predau societăţii prestatoare de servicii energetice care transmite la ANRE un exemplar odată cu raportul anual referitor la contractele de management energetic. Completat de: ........ ................ ................ Reprezentantul legal al beneficiarului Numele şi prenumele ........ ............... Semnătura şi ştampila ........ .......... Data ........ ................ ............. Luat la cunoştinţă ........ ................ ................ Reprezentantul legal al titularului de autorizaţie de societate prestatoare de servicii energetice (inclusiv PFA) Numele şi prenumele ........ ................ .......... Semnătura şi ştampila ........ ........ .............. Data ........ ................ ................ ............. ANEXA Nr. 11(Anexa nr. 11 la Regulamentul pentru atestarea managerilor energetici şi agrearea/autorizarea societăţilor prestatoare de servicii energetice) Cerere de eliberare a unui duplicat  al Atestatului de manager energetic nr. ......./.........  al Deciziei de prelungire nr. ......./......... a Atestatului de manager energetic nr. ......./.........  al Autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice nr. ......./.........  al Deciziei de prelungire nr. ......./......... a Autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice nr. ......./......... (Se bifează cu semnul „X" căsuţa corespunzătoare solicitării.) Pentru persoane fizice: Subsemnatul/a, numele ........ ................ .........., iniţiala tatălui ........, prenumele ........ .............., data naşterii ........ .............., locul naşterii ........ ........ ........, actul de identitate ........... seria ...... nr. ..............., eliberat de ........ ............. la data de ........ ............., codul numeric personal ........ ................ ........., domiciliul ........ ................ ................ ................ ............., telefon/fax/e-mail ........ ................ ................ ................ ..........., loc de muncă ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........, str. ........ ................ ................ ........ .......... nr. ............, localitatea ........ ................ ................ ........, judeţul ........ ................ ........ Pentru persoane juridice Persoana juridică ........ ................ ................ ................ ........ ..........., codul fiscal ........ ..............., înregistrată în registrul (denumirea) comerţului cu nr. ........ ............, cu sediul în ........ ................, str. ........ ........ ............. nr. ........, judeţul/sectorul ........ ................, telefon/fax ........ ................ ..........., e-mail ............., reprezentată legal prin director/manager ........ ................ ................ .............., (numele şi prenumele) vă rog să îmi aprobaţi eliberarea unui duplicat după Atestatul de manager energetic nr. ................/Decizia de prelungire nr. ......./......... a Atestatului de manager energetic nr. ..../.../Autorizaţia de societate prestatoare de servicii energetice nr..../....../Decizia de prelungire nr. ......./......... a Autorizaţiei de societate prestatoare de servicii energetice nr. ..../...... Motivul pentru care solicit eliberarea duplicatului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... Data: Semnătură: Către: ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică Comisia de atestare manageri energetici ANEXA Nr. 121 ) 1) Anexa nr. 12 este reprodusă în facsimil. (Anexa nr. 3 la Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie) Model de ştampilă şi legitimaţie pentru auditor energetic persoană fizică NOTĂ: Legitimaţia se realizează la dimensiunile şi cu materialul unui card bancar sau din carton de calitate şi cu folie din plastic transparent laminată. ANEXA Nr. 13(Anexa nr. 71 la Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie) Condiţii-cadru de valabilitate aferente autorizaţiei de auditor energetic persoană fizică 1. Prezentele condiţii stabilesc cerinţele necesare pentru valabilitatea Autorizaţiei nr. ........ ........ .............., denumită în (tip autorizaţie) continuare autorizaţie. 2. Autorizaţia este acordată de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, domnului/doamnei ........ ................ ................, având CNP ........ ............., denumit/denumită în continuare titular. 3. Autorizaţia este valabilă începând din data de ........ ......... până la data de ................ . 4. Titularul are dreptul să desfăşoare activitatea de auditor energetic clasa I, tip ........ ................ ........ ............. . 5. Titularul are dreptul să solicite, în scris, ANRE retragerea autorizaţiei, în situaţia în care nu mai doreşte să îşi continue activitatea autorizată. 6. Titularul are obligaţia de a realiza audituri energetice conform clasei şi tipului de autorizaţie menţionate la pct. 4, în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare şi respectarea criteriilor minime pentru elaborarea auditurilor energetice prevăzute în Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie. 7. Titularul are obligaţia să respecte Codul de conduită al auditorului energetic autorizat, prezentat în Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie. 8. Titularul are obligaţia să dispună de dotarea tehnico-materială aferentă îndeplinirii obligaţiilor privitoare la activitatea prevăzută la pct. 4. 9. Titularul are obligaţia să respecte prevederile din: a)prezentele condiţii de valabilitate aferente autorizaţiei; b)Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie; c)Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare; d)alte acte normative incidente.10. Titularul are obligaţia să furnizeze corect şi complet, în termenul precizat de ANRE, datele şi informaţiile solicitate. 11. Comunicările sau informaţiile solicitate de ANRE se fac în scris şi se transmit prin fax/e-mail cu condiţia ca, în toate cazurile, originalul să se depună prin curier/servicii poştale la adresa: str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 2, Bucureşti. Date contact ANRE - telefon: 021/327.81.00, fax: 021/312.43.65, email: info.eficienta@anre.ro Condiţii-cadru de valabilitate aferente autorizaţiei de auditor energetic persoană juridică 1. Prezentele condiţii stabilesc cerinţele necesare pentru valabilitatea Autorizaţiei nr. ........ clasa ............ tip .........., denumită în continuare autorizaţie. 2. Autorizaţia este acordată de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, persoanei juridice ........ .........., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ........ ........ .............., (CUI) denumit în continuare titular. 3. Autorizaţia este valabilă începând din data de ............... până la data de ........ .......... . 4. Titularul are dreptul să desfăşoare activitatea de auditor energetic clasa .........., tip ........ ............... . 5. Titularul are dreptul să factureze şi să încaseze contravaloarea serviciilor prestate în baza contractelor încheiate. 6. Titularul are dreptul să solicite, în scris, ANRE retragerea autorizaţiei, în situaţia în care nu mai doreşte să îşi continue activitatea autorizată. 7. Titularul are obligaţia de a realiza audituri energetice conform clasei şi tipului de autorizaţie menţionate la pct. 4, în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare şi respectarea criteriilor minime pentru elaborarea auditurilor energetice prevăzute în Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie. 8. Titularul are obligaţia să menţină în structura de personal, pe întreaga durată de valabilitate a autorizaţiei, minimum 3 auditori energetici autorizaţi conform legii, angajaţi pe bază de contract individual de muncă; în cazul societăţilor cu răspundere limitată asociatul/asociaţii are/au dreptul să presteze activitate de auditor energetic autorizat, conform legii. 9. Titularul are obligaţia să dispună de dotarea cu echipamente de măsurare, verificate metrologic, specifice auditurilor energetice pentru care a obţinut autorizaţia. 10. Titularul are obligaţia să respecte Codul de conduită al auditorului energetic autorizat, prezentat în Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie. 11. Titularul are obligaţia să respecte prevederile din: a)prezentele condiţii de valabilitate aferente autorizaţiei; b)Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie; c)Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare; d)alte acte normative incidente.12. Titularul are obligaţia să menţină documentele/ documentaţiile aferente auditurilor energetice executate pentru o perioadă de minimum 2 ani fie în format fizic, fie în format electronic. 13. Titularul are obligaţia să transmită Raportul anual privind activitatea de elaborare a auditurilor energetice, până la data de 30 ianuarie a anului următor celui în care s-au realizat auditurile energetice. Raportul se transmite însoţit de formularele de apreciere a calităţii auditului energetic, pe suport hârtie şi în format electronic, respectând conţinutul şi modul de întocmire al raportului prezentate în Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie. 14. Titularul are obligaţia să furnizeze corect şi complet, în termenul precizat de ANRE, datele şi informaţiile solicitate. 15. Titularul are obligaţia să nu abuzeze de sistemul clasificării informaţiilor şi să permită asigurarea transparenţei informaţiilor publice. 16. Comunicările sau informaţiile solicitate de ANRE se fac în scris şi se transmit prin fax/e-mail cu condiţia ca, în toate cazurile, originalul să se depună prin curier/servicii poştale la adresa: str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 2, Bucureşti. Date contact ANRE - telefon: 021/327.81.00, fax: 021/312.43.65, email: info.eficienta@anre.ro ANEXA Nr. 14(Anexa nr. 72 la Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie) MODEL - Antet beneficiar al auditului energetic Număr înregistrare de la beneficiarul auditului energetic Formular de apreciere privind calitatea auditului energetic realizat de către ................, înregistrat la oficiul registrului comerţului cu nr. ................, având codul unic de înregistrare nr. ................, titular al autorizaţiei de auditor energetic persoană juridică nr. ............ /............, cu sediul în judeţul ................, localitatea ........ ........ ........, str. ........ ........ ............... nr. ................, cod poştal ................, la beneficiarul ................, înregistrat la oficiul registrului comerţului cu nr. ........ ........., având codul unic de înregistrare nr. ................, cu sediul în judeţul ................, localitatea ................, str. ................ nr. ...., cod poştal ................ pe baza Contractului nr. .........../............. privind realizarea auditului energetic conform prevederilor Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare

Sector de activitate al beneficiarului Industrie
Transporturi
Servicii
Nivel de consum energetic al beneficiarului Mai mare sau egal cu 1.000 tep
Mai mic decât 1.000 tep
Tip de audit energetic Electroenergetic
Termoenergetic
Complex
Echipa de auditori energetici care a participat la realizarea auditului energetic (Se completează cu nume, prenume, număr/data eliberare, clasa şi tip autorizaţie.)
Nr. crt. Indicator Răspuns Nota (Se bifează nota corespunzătoare numai în cazul în care în coloana „Răspuns" s-a bifat răspunsul „Da")
Da Nu 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 Auditul energetic a respectat prevederile Ghidului de elaborare a auditurilor energetice, aprobat prin Decizia preşedintelui ANRE nr. 2.123/2014*?
2 Au fost efectuate de către auditorul energetic măsurători ale consumurilor energetice pentru instalaţiile/echipamentele supuse auditului energetic?
3 Măsurile de eficienţă energetică recomandate sunt relevante pentru activitatea beneficiarului?
4 Au fost estimate economiile de energie pentru măsurile de eficienţă energetică propuse?
5 A fost calculată perioada de recuperare a investiţiei pentru măsurile de eficienţă energetică ce implică investiţii la implementarea acestora?
Nr. crt. Indicator Răspuns Nota (Se bifează nota corespunzătoare numai în cazul în care în coloana „Răspuns" s-a bifat răspunsul „Da")
Da Nu 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
6 Au fost propuse posibile surse de finanţare pentru măsurile de eficienţă recomandate şi care implică investiţii pentru implementarea acestora?
7 Costul auditului energetic este proporţional cu activitatea depusă de auditorul energetic şi calitatea materialului elaborat?
8 Auditul energetic este reprezentativ pentru consumul energetic al beneficiarului?
Grad de satisfacţie aferent contractului (calculat ca medie aritmetică a notelor acordate fiecărui indicator) .... puncte

* Decizia preşedintelui ANRE nr. 2.123/2014 privind aprobarea Ghidului de elaborare a auditurilor energetice a fost publicată pe pagina de internet a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei. NOTĂ: Formularul se completează în 3 exemplare, unul rămâne la beneficiar şi două exemplare se returnează operatorului economic, care va transmite un exemplar la ANRE odată cu documentaţia pentru prelungirea autorizaţiei de auditor energetic persoană juridică (inclusiv PFA). Formularul este depus în copie „conform cu originalul" şi de auditorul energetic persoana fizică angajată la auditorul energetic persoană juridică, atunci când depune documentaţia pentru prelungirea autorizaţiei. Completat de: Reprezentantul legal al beneficiarului Numele şi prenumele ........ ............... Semnătura şi ştampila ........ ............... Data ............... Luat la cunoştinţă Reprezentantul legal al titularului de autorizaţie de auditor energetic Numele şi prenumele ........ ............... Semnătura şi ştampila ........ ............... Data ........ ............... ANEXA Nr. 15(Anexa nr. 8 la Regulamentul pentru autorizarea auditorilor energetici din industrie) Cerere de eliberare a unui duplicat  al Autorizaţiei de auditor energetic nr. ..../......  al Deciziei de prelungire nr. ......../ ......... a Autorizaţiei de auditor energetic nr. ...../...... (Se bifează cu semnul „X" căsuţa corespunzătoare solicitării.) Pentru persoane fizice Subsemnatul/a: numele ........ ........ ..............., iniţiala tatălui ........, prenumele ........ ............, data naşterii ........ ................, locul naşterii ..............., actul de identitate ........... seria ...... nr. .............., eliberat de ........ ........ .......... la data de ........ .............., codul numeric personal ........ ................ ........., domiciliul ........ ................ ................ ........, telefon/fax/e-mail .............., loc de muncă ........ ................ ........ ............, str. ........ ................ ......... nr. ........ ........ .........., localitatea ........ ..............., judeţul ........ ........ ......... Pentru persoane juridice Persoana juridică ........ ................ ................ ................ .........., codul fiscal ........ .........., înregistrată în registrul (denumirea) comerţului cu nr. ........ ........, cu sediul în ........ ........., str. ........ ........ ......... nr. ........., judeţul/sectorul ........ ..............., telefon/fax ........ ................ ..........., e-mail ............., reprezentată legal prin director/manager ........ ................ ................ (numele şi prenumele) Vă rog să îmi aprobaţi eliberarea unui duplicat după:  Autorizaţia de auditor energetic nr. .../.....  Decizia de prelungire nr. ......../......... a Autorizaţiei de auditor energetic nr. ...../...... (Se bifează cu semnul „X" căsuţa corespunzătoare solicitării.) Motivul pentru care solicit eliberarea duplicatului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... Data Semnătură: Către ANRE - Departamentul pentru eficienţă energetică Comisia de autorizare a auditorilor energetici


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1111/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1111 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1111/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu