Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 277 din 11 martie 2008

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, coroborate cu dispozitiile art. 55 alin. (1), (2), (3) si alin. (5) teza a doua si cu cele ale art. 98 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 260 din 2 aprilie 2008



Ioan Vida                           - preşedinte

Nicolae Cochinescu            -judecător

Aspazia Cojocaru               -judecător

Acsinte Gaspar                   -judecător

Petre Ninosu                       -judecător

Ion Predescu                       -judecător

Puskas Valentin Zoltan         -judecător

Tudorel Toader                    -judecător

Augustin Zegrean                 -judecător

Ion Tiucă                             - procuror

Valentina Bărbăţeanu           - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, coroborate cu dispoziţiile art. 55 alin. (1), (2), (3) şi alin. (5) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, excepţie ridicată de Zheng Xiaofang în Dosarul nr. 1.967/2/2006 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

La apelul nominal se prezintă personal autorul excepţiei, însoţit de domnul Ioan Budura, interpret autorizat de limba chineză. Se constată lipsa părţii Oficiul Român pentru Imigrări, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Curtea dispune a se face apelul si în dosarele nr. 1.377D/2007, nr. 1.378D/2007 şi nr. 1.420D/2007 având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, coroborate, în Dosarul nr. 1.377D/2007, cu dispoziţiile art. 55 alin. (1), (2), (3) şi alin. (5) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, iar în celelalte două dosare, cu dispoziţiile art. 98 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002. Excepţia a fost ridicată de Jiang Lujun, Ye Jinkui si Chen Lincong în dosarele nr. 8.456/2/2006, nr. '10.002/2/2006 şi, respectiv, nr. 9.518/2/2006 ale Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

La apelul nominal răspund personal autorii excepţiei, prezentându-se şi domnul Ioan Budura, interpret autorizat de limba chineză. Se constată lipsa părţii Oficiul Român pentru Imigrări, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Curtea, din oficiu, pune în discuţie conexarea dosarelor.

Autorii excepţiei şi reprezentantul Ministerului Public sunt de acord cu conexarea.

Curtea, în temeiul art. 14 şi al art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, raportate la art. 164 din Codul de procedură civilă, dispune conexarea dosarelor nr. 1.377D/2007, nr. 1.378D/2007 şi nr. 1.420D/2007 la Dosarul nr. 1.235D/2007, care a fost primul înregistrat.

Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul autorilor excepţiei. Aceştia solicită admiterea excepţiei aşa cum au formulat-o în faţa instanţei de judecată. Zheng Xiaofang şi Jiang Lujun precizează că, după venirea în România, au investit sume mari de bani în desfăşurarea unor activităţi comerciale, or, textele de lege criticate nu le protejează investiţiile. Ye Jinkui şi Chen Lincong arată că întoarcerea lor în China ar avea drept consecinţă destrămarea familiilor lor, ale căror membri se află în România.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, considerând că nu este nesocotit nici principiul neretroactivităţii legii şi nici dreptul la un proces echitabil, invocate de autori în motivarea scrisă a excepţiei.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarelor, constată următoarele:

Prin Decizia nr. 2.795 din 31 mai 2007, pronunţată de Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal în Dosarul nr. 1.967/2/2006, şi prin încheierile din 27 iunie 2007, pronunţate de Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal în dosarele nr. 8.456/2/2006, nr. 10.002/2/2006 şi nr. 9.518/2/2006, Curtea Constituţională a fost sesizată cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, coroborate cu dispoziţiile art. 55 alin. (1), (2), (3) şi alin. (5) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, şi, respectiv, a prevederilor art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, coroborate cu dispoziţiile art. 98 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002. Excepţia a fost ridicată de Zheng Xiaofang, Jiang Lujun, Ye Jinkui şi, respectiv, Chen Lincong în cauze civile având ca obiect anularea unor dispoziţii de părăsire a teritoriului României şi a unor plângeri formulate împotriva refuzului Oficiului Român pentru Imigrări de a acorda regimul tolerării şederii pe teritoriul României.

In motivările excepţiei, având un conţinut similar, se susţine că dispoziţiile art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 sunt neconstituţionale, întrucât, prin coroborarea, pe de o parte, cu dispoziţiile art. 55 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, iar pe de altă parte, cu cele ale art. 98 alin. (3) din aceeaşi ordonanţă, au caracter retroactiv şi încalcă dreptul la un proces echitabil. Aceasta, deoarece impun îndeplinirea, la data soluţionării cererii de prelungire a dreptului de şedere, a unor condiţii mult mai restrictive decât cele care era necesar să fie îndeplinite la data depunerii cererii, respectiv conduc la respingerea, ca tardiv introdusă, a contestaţiei împotriva refuzului acordării tolerării, cu consecinţa neexaminării fondului.

Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal şi Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate ridicată este neîntemeiată. Precizează că prevederile art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 „cuprind soluţii legislative pentru situaţii tranzitorii, în cazul în care prin noua reglementare sunt afectate raporturi sau situaţii juridice născute sub vechea reglementare, dar care nu şi-au produs în întregime efectele până la data intrării în vigoare a noii reglementări". Apreciază că acestea constituie „o măsură menită să asigure stabilitatea raporturilor juridice născute în aplicarea legii vechi, neputându-se susţine că ar aduce atingere prevederilor cuprinse în art. 15 alin. (2) din Constituţie". Mai arată că, în opinia sa, prevederile art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 „nu sunt de natură să încalce prevederile constituţionale care statuează principiul liberului acces la justiţie".

Avocatul Poporului consideră că prevederile art. II din Legea nr. 56/2007 nu conţin nicio dispoziţie cu caracter retroactiv şi nici nu încalcă dreptul părţilor la un proces echitabil şi la soluţionarea cauzei într-un termen rezonabil. Arată că textele de lege criticate nu împiedică părţile interesate de a apela la instanţele judecătoreşti şi de a se prevala de toate garanţiile procesuale care condiţionează, într-o societate democratică, procesul echitabil.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,

examinând actele de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, susţinerile autorilor excepţiei şi concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

In ceea ce priveşte actul de sesizare a Curţii Constituţionale în cazul Dosarului nr. 1.235D/2007, deşi acesta îl reprezintă o decizie pronunţată de Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal în soluţionarea recursului declarat împotriva încheierii prin care Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a respins ca inadmisibilă excepţia de neconstituţionalitate, sesizarea este considerată legală, întrucât Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie nu a făcut o judecată pe fondul cauzei, ci s-a pronunţat numai asupra admisibilităţii cererii de sesizare a Curţii Constituţionale cu soluţionarea excepţiei de neconstitu­ţionalitate, acesta fiind chiar obiectul recursului. In ce priveşte judecarea fondului, dosarul cauzei va fi transmis, odată cu prezenta decizie, Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 26 martie 2007, coroborate cu dispoziţiile art. 55 alin. (1), (2), (3) şi alin. (5) teza a doua şi art. 98 alin.'(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 8 martie 2004, astfel cum a fost modificată şi completată prin Legea nr. 56/2007 şi prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 55/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 424 din 26 iunie 2007. Textele de lege criticate au următorul cuprins:

-Art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007: „Toate situaţiile aflate în curs de rezolvare la data intrării în vigoare a prezentei legi vor fi soluţionate potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum au fost modificate şi completate prin prezenta lege.";

- Art. 55 alin. (1), (2), (3) şi alin. (5) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002: „(1) Străinului intrat în România în scopul desfăşurării de activităţi comerciale i se poate prelungi dreptul de şedere temporară, în următoarele condiţii:

a) are avizul Agenţiei Române pentru Investiţii Străine;

b) deţine legal spaţiul pentru sediul social;

c) este acţionar sau asociat al societăţii comerciale, cu atribuţii de conducere sau de administrare;

d) deţine mijloace de întreţinere în cuantum de cel puţin 700 euro lunar, dacă este acţionar, şi 500 euro lunar, dacă este asociat.

(2) Prelungirile ulterioare ale dreptului de şedere temporară se pot acorda dacă străinul îndeplineşte următoarele condiţii:

a) activitatea societăţii comerciale se desfăşoară în conformitate cu planul de afaceri;

b) obiectul activităţii desfăşurate este cel iniţial ori o continuare sau un rezultat al acestuia;

c) deţine legal spaţiul pentru sediul social;

d) este acţionar sau asociat al societăţii comerciale, cu atribuţii de conducere sau de administrare;

e) investiţia este concretizată fie în aport de capital sau tehnologie în valoare de 70.000 euro, în cazul acţionarului, sau 50.000 euro, în cazul asociatului, fie, alternativ, în crearea a cel puţin 15 locuri de muncă, în cazul acţionarului, şi 10, în cazul asociatului. In cazul creării de locuri de muncă, acestea trebuie să fie încadrate cu persoane angajate cu normă întreagă de muncă, în condiţiile legii;

f) deţine mijloace de întreţinere în cuantum de cel puţin 700 euro lunar, dacă este acţionar, şi 500 euro lunar, dacă este asociat, obţinute din activitatea desfăşurată pe teritoriul României.

(3) Dovada îndeplinirii condiţiilor prevăzute în prezentul articol se face cu următoarele documente:

a) planul de afaceri avizat de Agenţia Română pentru Investiţii Străine;

b) documentele care atestă că activitatea se desfăşoară în conformitate cu planul de afaceri;

c) certificatul constatator, din care să rezulte calitatea solicitantului, denumirea, sediul social şi obiectul principal de activitate al societăţii comerciale, menţiunile efectuate la comunicarea instanţelor de judecată, durata de funcţionare a societăţii comerciale;

d) înscrierile de menţiuni prevăzute de lege, corespunzătoare modificărilor intervenite cu privire la actul constitutiv al societăţii comerciale;

e) certificatul cuprinzând principalii indicatori economico-financiari, emis de instituţia competentă, care să cuprindă, conform bilanţului anual, date referitoare la active imobilizate total, cifra de afaceri, profitul net sau pierderi;

f) adeverinţă eliberată de inspectoratul teritorial de muncă, din care să rezulte numărul persoanelor angajate sau contractele de muncă înregistrate la această instituţie. [...]

(5) [...], iar în cazul străinilor care fac dovada că au efectuat investiţii de minimum 500.000 de euro sau că au creat peste 50 de locuri de muncă cu normă întreagă, dreptul de şedere se prelungeşte pe perioade de 3 ani.";

- Art. 98 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002: „Neacordarea tolerării de către Oficiul Român pentru Imigrări poate fi contestată în termen de 5 zile de la comunicare la curtea de apel competentă teritorial. Instanţa se pronunţă în termen de 30 de zile, hotărârea instanţei fiind irevocabilă."

In opinia autorilor excepţiei de neconstituţionalitate, textele de lege criticate contravin dispoziţiilor constituţionale cuprinse în art. 15 alin. (2) care statuează principiul neretroactivităţii legii şi în art. 21 alin. (3) care garantează dreptul la un proces echitabil, precum şi celor cuprinse în art. 6 paragraful 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, privind dreptul la un proces echitabil.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea observă, mai întâi, referitor la art. 55 din ordonanţă, că nu este exactă afirmaţia autorilor excepţiei, potrivit căreia noile condiţii de prelungire a dreptului de şedere pe teritoriul României „sunt mult mai restrictive".

Printr-o simplă analiză comparativă a conţinutului normativ al art. 55 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 în redactarea pe care acesta o avea înainte de modificările şi completările aduse prin Legea nr. 56/2007 şi cea pe care o are în prezent, ca urmare a acestor modificări şi completări, se poate observa cu uşurinţă că noua reglementare nu schimbă cu nimic cerinţele impuse străinului care solicită prelungirea dreptului de şedere pe teritoriul României în scopul desfăşurării de activităţi comerciale. Aparentele diferenţe provin exclusiv din reformulări sau detalieri, care însă, în niciun caz, nu „vizează însăşi substanţa dreptului dedus judecăţii", aşa cum susţin autorii excepţiei.

Nici chiar despre dispoziţiile art. 55 alin. (5), care a fost nou introdus prin Legea nr. 56/2007, nu se poate reţine că ar implica vreo restricţie pentru solicitant prin impunerea unei condiţii mai aspre. Acest din urmă text prevede doar necesitatea prelungirii succesive a dreptului de şedere temporară cu frecvenţe diferite în funcţie de valoarea investiţiei sau de numărul de locuri de muncă create. Astfel, cei care au o investiţie cu o valoare mai mare sau au creat mai multe locuri de muncă beneficiază de o perioadă mai lungă de timp după care trebuie să ceară o nouă prelungire a dreptului de şedere. Dar, totodată, şi cei ale căror investiţii sunt mai mici, dar se încadrează totuşi în plafonul impus în art. 55 alin. (2) lit. e) în forma modificată (care este identic cu cel care trebuia atins şi potrivit vechii reglementări) pot beneficia de prelungirea dreptului de şedere pentru desfăşurarea de activităţi comerciale, doar că trebuie ca anual să reînnoiască cererea de prelungire, aceasta urmând să fie admisă dacă, desigur, solicitantul îndeplineşte condiţiile cerute.

Aşadar, aplicarea imediată, prin efectul art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007, a noii reglementări cuprinse în art. 55 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 nu contravine principiului neretroactivităţii legii consacrat de art. 15 alin. (2) din Constituţie.

In continuare, Curtea observă că dispoziţiile art. 98 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 oferă străinilor care nu au dreptul de şedere şi, din motive obiective, nu părăsesc teritoriul României posibilitatea de a contesta refuzul Oficiului Român pentru Imigrări de a le acorda permisiunea de a rămâne pe teritoriul ţării. Acest text de lege prevede o cale de atac inexistentă în reglementarea anterioară.

Dispoziţiile art. 98 alin. (3) au fost introduse prin Legea nr. 56/2007 şi reprezintă o îmbunătăţire a sistemului în vigoare până la modificarea regimului străinilor în România prin legea amintită, o măsură suplimentară de protecţie a străinilor împotriva eventualelor abuzuri sau nelegalităţi ale autorităţii competente în domeniu.

Astfel, actul prin care Oficiul Român pentru Imigrări refuză acordarea tolerării pe teritoriul României poate fi supus controlului instanţei de judecată, contestatorul având posibilitatea de a-şi valorifica toate drepturile şi de a beneficia de toate garanţiile unui proces echitabil, desfăşurat în condiţii de contradictorialitate şi publicitate şi pe parcursul căruia îşi poate face toate apărările pe care le consideră utile, fie personal, fie printr-un avocat.

Aşadar, dispoziţiile art. 98 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, aplicându-se, aşa cum spune art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007, de la data intrării în vigoare a legii amintite, care modifică şi completează ordonanţa, constituie un beneficiu pentru străinii cărora norma vizată li se adresează.

De altfel, dispoziţiile art. 98 alin. (3) cuprind exclusiv norme de procedură, care sunt de imediată aplicare.

Aşa cum a statuat Curtea Constituţională, de exemplu, prin Decizia nr. 139 din 23 martie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 367 din 27 aprilie 2004, „Legea nouă este însă aplicabilă de îndată tuturor situaţiilor care se vor constitui, se vor modifica sau se vor stinge după intrarea ei în vigoare, precum şi tuturor efectelor produse de situaţiile juridice formate după abrogarea legii vechi. Neadmiterea unei atare soluţii ar determina rezolvarea diferenţiată a aceleiaşi situaţii juridice, în raport cu data modificării legii procesuale, ceea ce ar contraveni principiului egalităţii în drepturi a cetăţenilor, aplicând persoanelor aflate în aceeaşi situaţie juridică un tratament discriminatoriu, contrar spiritului legii noi."

Prin urmare, prevederile art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, coroborate, pe de o parte, cu dispoziţiile art. 55 alin. (1), (2), (3) şi alin. (5) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, iar pe de altă parte, cu cele ale art. 98 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, nu contravin prevederilor constituţionale care consacră dreptul la un proces echitabil şi nici celor referitoare la neretroactivitatea legii.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. II alin. (2) din Legea nr. 56/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, coroborate cu dispoziţiile art. 55 alin. (1), (2), (3) şi alin. (5) teza doua şi cu cele ale art. 98 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, excepţie ridicată de Zheng Xiaofang, Jiang Lujun, Ye Jinkui şi Chen Lincong în dosarele nr. 1.967/2/2006, nr. 8.456/2/2006, nr. 10.002/2/2006 şi, respectiv, nr. 9.518/2/2006 ale Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 11 martie 2008.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Valentina Bărbăţeanu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 277/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 277 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 277/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu