DECIZIE Nr. 938 din 12 noiembrie 2002
privind aprobarea Standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a
gazelor naturale, realizat de operatorii de distributie
ACT EMIS DE: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL GAZELOR
NATURALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 847 din 25 noiembrie 2002
In temeiul prevederilor art. 5 lit. m) si ale art. 8 alin. (4) si (5) din
Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind infiintarea, organizarea si
functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale
(ANRGN), aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 791/2001,
presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Gazelor
Naturale adopta prezenta decizie.
Art. 1
Se aproba Standardul de performanta pentru serviciul de furnizare a gazelor
naturale, realizat de operatorii de distributie, prevazut in anexa care face
parte integranta din prezenta decizie.
Art. 2
La data intrarii in vigoare a prezentei decizii se abroga Decizia
presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Gazelor
Naturale nr. 78/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
197 din 19 aprilie 2001.
Art. 3
Departamentul preturi, tarife, reglementari comerciale, protectia
consumatorilor, Departamentul inspectie, control, sesizari, reclamatii, grupe
teritoriale, Departamentul licente, autorizari, reglementari tehnice si
Serviciul legislatie, contencios vor asigura ducerea la indeplinire a
prevederilor prezentei decizii.
Art. 4
Prezenta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I.
Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare
in Domeniul Gazelor Naturale,
Dan Pantilie
ANEXA 1
STANDARD DE PERFORMANTA
pentru serviciul de furnizare a gazelor naturale, realizat de operatorii de
distributie
CAP. 1
Dispozitii generale
SECTIUNEA 1
Scop
Art. 1
Prezentul standard de performanta reglementeaza indicatorii de performanta
pentru asigurarea serviciului de furnizare a gazelor naturale, realizat de
agentii economici titulari ai licentei de distributie si, respectiv, de
furnizare a gazelor naturale.
Art. 2
Prezentul standard de performanta a fost emis in conformitate cu
prevederile art. 5 lit. m) din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind
infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare
in Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN), aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 791/2001.
SECTIUNEA a 2-a
Domeniu de aplicare
Art. 3
Prin prezentul standard de performanta se stabilesc indicatori de
performanta privind urmatoarele activitati:
a) racordarea consumatorilor la sistemul de alimentare cu gaze naturale;
b) contractarea gazelor naturale;
c) masurarea, facturarea si incasarea contravalorii gazelor naturale
furnizate;
d) asigurarea parametrilor tehnologici si a conditiilor de calitate a
gazelor naturale;
e) asigurarea continuitatii in alimentarea cu gaze naturale, in
conformitate cu prevederile contractuale;
f) solutionarea reclamatiilor consumatorilor referitoare la serviciul de
furnizare a gazelor naturale in scopul asigurarii unei relatii transparente
intre furnizor si consumator, care sa conduca la rezolvarea eficienta si
obiectiva a problemelor, cu respectarea drepturilor si obligatiilor fiecarei
parti.
Art. 4
(1) Standardul de performanta se aplica in relatiile contractuale dintre
agentii economici titulari ai licentei de distributie si, respectiv, de
furnizare a gazelor naturale si consumatori, pentru instalatii de utilizare
care functioneaza la presiune joasa si redusa, in limitele debitelor instalate,
aprobate conform reglementarilor in vigoare.
(2) Contractele de furnizare precizate la alin. (1) au la baza
contractele-cadru de furnizare a gazelor naturale pentru consumatorii captivi,
emise de ANRGN si aprobate prin decizie a presedintelui ANRGN.
Art. 5
In vederea urmaririi respectarii standardului de performanta furnizorul de
gaze naturale trebuie sa asigure:
a) gestiunea si masurarea cantitatilor de gaze naturale furnizate;
b) evidenta consumatorilor;
c) organizarea activitatilor si a evidentelor privind citirea,
facturarea/decontarea si incasarea contravalorii gazelor naturale vandute;
d) organizarea activitatilor si a evidentelor privind stocurile,
verificarea si etalonarea contoarelor/sistemelor si echipamentelor de masurare;
e) inregistrarea, investigarea si solutionarea reclamatiilor si sesizarilor
consumatorilor;
f) efectuarea/investigarea verificarilor (in cazul in care acestea sunt
efectuate de alti agenti economici autorizati) si inregistrarea verificarilor
la instalatiile de utilizare ale consumatorilor;
g) prestarea de servicii aferente serviciului de furnizare a gazelor
naturale: informare, consultanta si altele asemenea.
Art. 6
Prevederile prezentului standard de performanta nu se aplica in urmatoarele
conditii:
a) forta majora;
b) defectiuni din culpa tertilor;
c) refuzul consumatorului de a permite accesul furnizorului de gaze
naturale la obiectivele sistemului de alimentare cu gaze naturale aflate pe
proprietatea sa;
d) alte cauze independente de capabilitatea furnizorului de a actiona.
SECTIUNEA a 3-a
Definitii
Art. 7
Lista cuprinzand termenii utilizati in prezentul standard de performanta si
lista cuprinzand abrevierile sunt prevazute in anexele nr. 1 si 2.
CAP. 2
Indicatori de performanta pentru serviciul de furnizare a gazelor naturale
SECTIUNEA 1
Racordarea consumatorilor
Art. 8
(1) Furnizorul de gaze naturale este obligat sa analizeze posibilitatile
tehnice, eficienta economica a activitatii de furnizare si sa raspunda la
solicitarea scrisa privind racordarea la sistemul de distributie a gazelor
naturale a oricarui consumator existent sau potential, aflat pe teritoriul
pentru care furnizorul are obligatia de furnizare a gazelor naturale la
consumatorii captivi, prevazuta prin licenta de furnizare.
(2) Termenul pentru raspuns este de 30 de zile calendaristice de la
inregistrarea cererii consumatorului.
Art. 9
Debitul instalat si solutia tehnica de racordare se stabilesc prin avizul
de racordare eliberat de furnizorul de gaze naturale.
Art. 10
Indicatorii anuali de performanta pentru activitatea de racordare a
consumatorilor de gaze naturale sunt:
a) numarul de avize de racordare emise de furnizorul de gaze naturale,
raportat la numarul de solicitari ale consumatorilor pentru racordarea la
sistemul de distributie a gazelor naturale, calculat pe categorii de
consumatori;
b) numarul de solicitari la care intervalul de timp dintre momentul
inregistrarii cererii de racordare din partea consumatorului si primirea de
catre acesta a raspunsului scris privind racordarea este mai mic de 30 de zile
calendaristice, raportat la numarul de solicitari ale consumatorilor pentru
racordarea la sistemul de distributie a gazelor naturale.
SECTIUNEA a 2-a
Contractarea gazelor naturale
Art. 11
(1) Contractarea gazelor naturale cuprinde urmatoarele etape:
a) analiza tehnica si economica a documentatiilor depuse de consumatori, in
vederea emiterii de catre furnizorul de gaze naturale a acordului de utilizare;
b) avizarea racordarii consumatorului;
c) receptia de catre furnizor a lucrarilor de racordare executate in
conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
d) incheierea contractelor de furnizare a gazelor naturale cu consumatorii,
cu respectarea clauzelor prevazute in contractele-cadru emise de ANRGN.
(2) Termenul maxim pentru incheierea contractului de furnizare este de 15
zile calendaristice de la depunerea documentatiei complete.
Art. 12
Pentru indeplinirea activitatii de contractare a gazelor naturale
furnizorul are urmatoarele obligatii:
a) sa raspunda oricarei solicitari privind incheierea contractelor de
furnizare a gazelor naturale precizate la art. 4 alin. (2), in termen de 15
zile calendaristice de la inregistrarea acesteia;
b) sa nu refuze incheierea contractelor de furnizare a gazelor naturale
precizate la art. 4 alin. (2), sub conditia respectarii de catre consumatorii
potentiali a etapelor preliminare contractarii, precizate la art. 11 alin. (1);
c) sa nu refuze prelungirea valabilitatii contractelor de furnizare a
gazelor naturale precizate la art. 4 alin. (2), sub conditia respectarii de
catre consumator a obligatiilor contractuale.
Art. 13
Furnizorul de gaze naturale este obligat sa asigure alimentarea cu gaze
naturale a consumatorilor, in conditiile in care acestia se afla pe teritoriul
pentru care furnizorul are obligatia de furnizare a gazelor naturale la
consumatorii captivi, prevazuta prin licenta de furnizare, sunt racordati la
reteaua de distributie si se incadreaza in prevederile contractului-cadru de
furnizare.
Art. 14
Oferta de furnizare a gazelor naturale, precum si serviciul aferent se vor
face in mod nediscriminatoriu.
Art. 15
Indicatorii anuali de performanta la contractare sunt:
a) numarul de contracte incheiate, raportat la numarul total de solicitari
pentru contractare, calculat pe categorii de consumatori;
b) numarul de contracte incheiate cu respectarea termenului precizat la
art. 11 alin. (2), raportat la numarul total de solicitari pentru contractare,
calculat pe categorii de consumatori.
SECTIUNEA a 3-a
Masurarea si gestiunea cantitatilor de gaze naturale
Art. 16
Furnizorul de gaze naturale este obligat sa asigure, in conformitate cu
prevederile legale:
a) masurarea cantitatilor de gaze naturale furnizate, prin intermediul
contoarelor/sistemelor si al echipamentelor de masurare, conform cerintelor
Regulamentului de masurare a cantitatilor de gaze naturale tranzactionate la
consumatorii captivi;
b) gestiunea/evidenta contoarelor/sistemelor si echipamentelor de masurare;
c) instalarea, verificarea, intretinerea, repararea si inlocuirea
contoarelor/sistemelor si ale echipamentelor de masurare.
Art. 17
(1) Furnizorul de gaze naturale este obligat sa raspunda la orice
reclamatie sau solicitare scrisa referitoare la inlocuirea
contoarelor/sistemelor si a echipamentelor de masurare, schimbarea
amplasamentului acestora, remedierea lor si altele asemenea, in termen de 15
zile lucratoare de la inregistrarea reclamatiei sau a solicitarii scrise a
consumatorilor.
(2) Raspunsul va cuprinde solutia propusa, costurile si termenul de realizare.
Art. 18
(1) Reclamatiile scrise privind functionarea deficitara a
contoarelor/sistemelor si echipamentelor de masurare vor fi solutionate in
termen de 10 zile lucratoare prin:
a) inspectarea la consumator a contoarelor/sistemelor si echipamentelor de
masurare si verificarea/remedierea celor semnalate/constatate;
b) prezentarea unei explicatii care sa contina si eventualele solutii de
remediere, atunci cand evenimentul semnalat de consumator are cauze cunoscute.
(2) In cazul in care este necesara verificarea de catre BRML a
contoarelor/sistemelor si echipamentelor de masurare, rezultatul verificarii va
fi adus la cunostinta consumatorului in termen de 30 de zile calendaristice de
la data depunerii reclamatiei.
Art. 19
In cazul in care se constata defecte ale contoarelor/sistemelor si
echipamentelor de masurare se aplica prevederile privind recalcularea
consumului, prevazute in contractul-cadru de furnizare a gazelor naturale.
Art. 20
Indicatorii anuali de performanta pentru masurarea si gestiunea
cantitatilor de gaze naturale sunt:
a) numarul anual de reclamatii privind functionarea deficitara a
contoarelor/sistemelor si echipamentelor de masurare, raportat la numarul total
de consumatori;
b) numarul anual de reclamatii privind functionarea deficitara a
contoarelor/sistemelor si echipamentelor de masurare, care au fost rezolvate in
mai putin de 10 zile lucratoare, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 18
alin. (2), raportat la numarul total de reclamatii privind functionarea
deficitara a contoarelor/sistemelor si echipamentelor de masurare;
c) cantitatea de gaze naturale iesita din sistemul de distributie, pentru
care furnizorul de gaze naturale detine licenta, raportata la cantitatea de
gaze naturale intrata in sistem.
SECTIUNEA a 4-a
Facturarea cantitatilor si incasarea contravalorii gazelor naturale
furnizate
Art. 21
(1) Furnizorul de gaze naturale este obligat sa asigure:
a) stabilirea de comun acord cu consumatorul a modului de citire a
contoarelor (de exemplu, prin cititori-constatatori, autocitiri, personal
tehnic, contoare cu preplata, telemasurare sau alte modalitati);
b) respectarea intervalului de citire a contoarelor si de emitere a
facturilor, conform contractului de furnizare;
c) respectarea modului de facturare si de calcul al valorii facturilor (de
exemplu, valori prestabilite sau valori rezultate din telemasurare, citire
locala a contoarelor si altele asemenea);
d) incasarea contravalorii serviciilor prestate, pe baza facturilor emise
(de exemplu, prin cont bancar, cont C.E.C., posta, casieriile furnizorului de
gaze naturale, cititori-incasatori);
e) evidenta majorarilor de intarziere/penalitatilor si a consumatorilor
deconectati/reconectati.
(2) Informatiile referitoare la evidenta majorarilor de
intarziere/penalitatilor se pun la dispozitie consumatorului o data cu emiterea
facturii aferente lunii urmatoare celei pentru care au fost calculate.
Art. 22
In cazul unor reclamatii privind factura emisa, furnizorul de gaze naturale
va efectua, in termen de 10 zile lucratoare de la data depunerii reclamatiei,
verificarea corectitudinii facturii emise, va asigura corectarea
inexactitatilor la urmatoarea facturare si va informa consumatorul despre constatarile
rezultate in urma verificarii, precum si despre modul de rezolvare a
reclamatiei.
Art. 23
Indicatorii anuali de performanta la facturarea cantitatilor si incasarea
contravalorii gazelor naturale furnizate sunt:
a) numarul de reclamatii justificate privind facturarea, raportat la
numarul de consumatori;
b) numarul de reclamatii justificate privind facturarea, rezolvate in
termen de 10 zile lucratoare, raportat la numarul de reclamatii justificate
privind facturarea.
SECTIUNEA a 5-a
Intreruperi accidentale in furnizarea gazelor naturale
Art. 24
(1) Furnizorul de gaze naturale este obligat sa urmareasca realimentarea in
cel mai scurt timp posibil a consumatorilor afectati de incidentele care au ca
efect intreruperea accidentala a alimentarii.
(2) In acest scop furnizorul de gaze naturale asigura preluarea sesizarilor
telefonice prin compartimente specializate.
Art. 25
(1) Fiecare sesizare va fi inregistrata la furnizorul de gaze naturale,
reclamantul fiind informat asupra numarului de inregistrare a cererii.
(2) Orice sesizare ulterioara se va referi la numarul de inregistrare
initial.
Art. 26
(1) Personalul specializat al furnizorului de gaze naturale va aduce la
cunostinta reclamantului durata estimata a intreruperii furnizarii.
(2) Pentru acuratetea informatiilor personalul din compartimentele
specializate de preluare a reclamatiilor va trebui sa monitorizeze permanent
mersul lucrarilor de remediere.
Art. 27
(1) Furnizorul de gaze naturale are obligatia de a asigura functionarea
continua a unor echipe de interventie care sa actioneze in regim de urgenta in
scopul limitarii/eliminarii efectelor incidentelor semnalate.
(2) Durata limita pentru sosirea echipei de interventie, din momentul
anuntarii, este de maximum o ora atat pentru mediul urban, cat si pentru cel
rural.
(3) In cazul unor accidente tehnice care au avut ca urmari victime si/sau
pagube materiale, furnizorul de gaze naturale va notifica despre aceasta la
ANRGN in 24 de ore.
Art. 28
Indicatorii anuali de performanta in cazul intreruperilor accidentale in
furnizarea gazelor naturale sunt:
a) numarul de intreruperi accidentale, raportat la numarul total de
consumatori;
b) numarul de intreruperi accidentale, raportat la lungimea in kilometri a
retelei de distributie, aferenta teritoriului pentru care furnizorul de gaze
naturale are obligatia de furnizare a gazelor naturale la consumatorii captivi,
prevazuta prin licenta de furnizare;
c) numarul de consumatori afectati de intreruperile accidentale, raportat
la numarul total de consumatori;
d) numarul de consumatori reconectati intr-un interval mai mic de 12 ore,
raportat la numarul de consumatori afectati de intreruperile accidentale.
SECTIUNEA a 6-a
Intreruperi programate in furnizarea gazelor naturale
Art. 29
(1) Pentru lucrari planificate furnizorul de gaze naturale este obligat sa
anunte consumatorul cu privire la intreruperea furnizarii gazelor naturale.
(2) Intreruperile programate vor fi aduse la cunostinta consumatorilor prin
intermediul mass-media si/sau prin afisare la sediul imobilelor afectate, cu
cel putin doua zile calendaristice inainte de data intreruperii.
Art. 30
Intreruperile programate, neanuntate in prealabil, vor putea fi reclamate
de consumator, iar furnizorul de gaze naturale va plati daunele cauzate
acestuia, potrivit clauzelor contractului de furnizare.
Art. 31
Indicatorii anuali de performanta in cazul intreruperilor programate sunt:
a) numarul de intreruperi programate, raportat la numarul total de
consumatori;
b) durata totala in ore a acestor intreruperi, raportata la numarul de
intreruperi programate;
c) numarul de consumatori afectati de aceste intreruperi, raportat la numarul
total de consumatori.
SECTIUNEA a 7-a
Intreruperi neprogramate convenite cu consumatorul
Art. 32
Intreruperea furnizarii de gaze naturale a consumatorilor industriali prin
automatizari de sistem sau in situatii limita in sistemul de distributie va fi
dispusa cu acordul prealabil al acestora, prin contractele de furnizare a
gazelor naturale precizate la art. 4 alin. (2).
SECTIUNEA a 8-a
Regimul de limitari si restrictii in SNT
Art. 33
(1) In situatiile in care este deficit de presiune si/sau de debit in SNT,
furnizorul de gaze naturale poate aplica consumatorilor transe de limitare a
presiunii si/sau a debitului, comunicate de operatorul SNT.
(2) Transele de limitare si, respectiv, durata de aplicare trebuie comunicate
consumatorului cu cel putin 24 de ore inainte de aplicare.
Art. 34
In situatiile de avarie sau pentru prevenirea unor avarii in SNT furnizorul
de gaze naturale va comunica in regim de urgenta si va aplica consumatorilor
masurile de reducere a debitului/presiunii si/sau de sistare a livrarilor
solicitate de operatorul SNT, in conformitate cu prevederile contractului-cadru
de furnizare a gazelor naturale, ale RPFD-SNTGN, precum si cu alte acte
normative in vigoare.
SECTIUNEA a 9-a
Reducerea sau sistarea alimentarii pentru neplata gazelor naturale
Art. 35
Furnizorul de gaze naturale va reduce sau, dupa caz, va sista furnizarea
gazelor naturale in situatia in care consumatorul nu isi achita obligatiile de
plata, conform contractului, cu acordarea unui preaviz de 5 zile calendaristice
consumatorului si aplicarea efectiva in termen de 6 ore dupa expirarea
preavizului.
Art. 36
(1) Furnizorul de gaze naturale este obligat ca in termen de maximum 24 de
ore sa asigure reluarea furnizarii in situatia in care consumatorul isi achita
integral obligatiile de plata si face dovada acesteia.
(2) Termenul prevazut la alin. (1) curge incepand cu ora 0 a zilei
urmatoare celei in care consumatorul face dovada ca si-a achitat obligatiile de
plata.
(3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) si (2) cazurile in care
contractul de furnizare a gazelor naturale a fost reziliat; in acest caz se va
incheia un nou contract de furnizare a gazelor naturale, cu conditia achitarii
in prealabil a tarifului de reconectare.
Art. 37
Indicatorii anuali de performanta pentru cazurile prevazute la art. 35 si,
respectiv, la art. 36 sunt:
a) numarul de consumatori carora li s-a sistat furnizarea gazelor naturale
pentru neplata, raportat la numarul de consumatori care nu si-au achitat
obligatiile de plata, conform contractului, nici dupa acordarea preavizului de
5 zile calendaristice, calculat pe categorii de consumatori;
b) numarul de consumatori carora li s-a reluat furnizarea gazelor naturale
in mai putin de 24 de ore de la onorarea obligatiilor de plata, raportat la
numarul de consumatori carora li s-a sistat furnizarea gazelor naturale pentru
neplata si care si-au achitat integral obligatiile de plata si fac dovada
acesteia.
SECTIUNEA a 10-a
Parametrii tehnologici si conditiile de calitate a gazelor naturale
furnizate
Art. 38
Furnizorul de gaze naturale are obligatia de a asigura respectarea
parametrilor tehnologici si a conditiilor de calitate a gazelor naturale
stipulate in contractele de furnizare a gazelor naturale incheiate.
Art. 39
La reclamatia consumatorului privind neasigurarea parametrilor tehnologici
si a conditiilor de calitate a gazelor naturale, furnizorul va verifica si va
analiza cauzele care au generat abaterile reclamate si va informa consumatorul
cu privire la rezultatele analizei efectuate si la masurile dispuse.
Art. 40
Termenul pentru raspuns la reclamatii privind nerespectarea parametrilor
tehnologici si a conditiilor de calitate a gazelor naturale este de 15 zile
calendaristice.
Art. 41
Indicatorii anuali de performanta privind asigurarea parametrilor
tehnologici si respectarea conditiilor de calitate a gazelor naturale sunt:
a) numarul de reclamatii privind neasigurarea parametrilor tehnologici si a
conditiilor de calitate a gazelor naturale, raportat la numarul total de
consumatori;
b) numarul de reclamatii privind neasigurarea parametrilor tehnologici si a
conditiilor de calitate a gazelor naturale la care s-a raspuns in termen de 15
zile calendaristice, raportat la numarul total de reclamatii privind
neasigurarea parametrilor tehnologici si a conditiilor de calitate a gazelor
naturale.
SECTIUNEA a 11-a
Raspunsuri la solicitarile consumatorilor
Art. 42
Furnizorii de gaze naturale sunt obligati sa raspunda, prin rezolvarea
solicitarii sau prin notificare, la toate solicitarile scrise ale
consumatorilor.
Art. 43
Furnizorii de gaze naturale sunt obligati sa inregistreze, sa analizeze si,
dupa caz, sa intervina la sesizarile telefonice ale consumatorilor.
Art. 44
Termenul maxim pentru raspuns la solicitarile consumatorilor, altele decat
cele prevazute explicit in prezentul standard de performanta, este de 30 de
zile calendaristice.
Art. 45
Furnizorii de gaze naturale organizeaza in acest scop centre de relatii cu
clientii, indicand consumatorilor numerele de telefon si programul de lucru ale
acestora.
Art. 46
Fiecare sesizare sau reclamatie va primi un numar de inregistrare, acesta
fiind comunicat petitionarului.
Art. 47
Indicatorii anuali de performanta corespunzatori activitatii prevazute la
art. 42 - 44 sunt:
a) numarul de sesizari scrise, altele decat cele la care se refera expres
prezentul standard de performanta, raportat la numarul total de consumatori;
b) numarul de sesizari scrise, altele decat cele la care se refera expres
prezentul standard de performanta, la care s-a raspuns intr-un termen mai mic
de 30 de zile calendaristice, raportat la numarul de sesizari scrise, altele
decat cele la care se refera expres prezentul standard de performanta.
CAP. 3
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 48
(1) Pentru inregistrarea sesizarilor si a reclamatiilor consumatorilor,
furnizorii de gaze naturale sunt obligati sa asigure urmatoarele:
a) cel putin un centru de relatii cu clientii, prevazut cu registratura; se
va respecta norma minima de un centru pentru fiecare 50.000 de consumatori,
titulari de contracte de furnizare a gazelor naturale, in mediul urban si
10.000 de consumatori in mediul rural;
b) un serviciu telefonic permanent;
c) un compartiment specializat de sinteza a datelor.
(2) Pentru ceilalti indicatori prevazuti in prezentul standard de
performanta furnizorul de gaze naturale va garanta urmarirea prin
compartimentele specializate.
Art. 49
(1) Informatiile privind date generale despre clientii furnizorului de gaze
naturale si datele necesare pentru calcularea indicatorilor de performanta
prevazuti in prezentul standard de performanta vor fi transmise anual la ANRGN
pana la data de 15 februarie a anului urmator.
(2) Furnizorii de gaze naturale au obligatia transmiterii informatiilor
prevazute la alin. (1) la nivel de societate comerciala si la nivel de
sucursale, dupa caz.
Art. 50
Calculul si analiza indicatorilor de performanta se fac de catre ANRGN pe
baza datelor transmise de furnizorii de gaze naturale, conform modelului
prevazut in anexa nr. 3 si, respectiv, in anexa nr. 4.
Art. 51
Incepand cu anul 2004, aprecierea performantei activitatii de furnizare a
gazelor naturale, realizata de furnizorii de gaze naturale, se va face pe baza
nivelurilor de performanta stabilite de ANRGN in urma analizei indicatorilor de
performanta calculati, aferenti activitatii de furnizare a gazelor naturale.
Art. 52
La solicitarea ANRGN furnizorul de gaze naturale va asigura accesul la
documentele primare in termen de 5 zile lucratoare de la data solicitarii.
Art. 53
ANRGN va elabora si va da publicitatii rezultatele analizei indicatorilor
de performanta in furnizarea gazelor naturale, in termen de 90 de zile
calendaristice de la data limita de transmitere.
Art. 54
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul standard de
performanta.
ANEXA 1
la standardul de performanta
DEFINIREA UNOR TERMENI
a) acces la retea - dreptul unui producator, furnizor si/sau consumator de
a utiliza, in conditiile legii, sistemul de transport si/sau de distributie;
b) caracteristici tehnice - totalitatea datelor si elementelor de natura
tehnica, specifice unui obiectiv din sectorul gazelor naturale;
c) clasa de exactitate - clasa de mijloace de masurare care satisfac
anumite conditii metrologice, destinate sa mentina erorile in limite
specificate (definitie conform SR 13251/1996);
d) consumator (final) de gaze naturale - persoana fizica sau juridica,
romana ori straina, care cumpara gaze naturale pentru propria utilizare;
e) consumator potential - consumatorul de gaze naturale neracordat la
reteaua de distributie;
f) consumator rezidential - consumatorul care utilizeaza gazele naturale in
scopul incalzirii spatiilor proprii, producerii apei calde pentru gatit si
pentru care furnizarea se face fara limita de consum, pana la nivelul debitului
maxim instalat; in particular, termenul "uz rezidential" face
referire la consumul casnic in gospodarii individuale, apartamente de bloc,
obiective sociale, culturale, de ocrotire a sanatatii, institutii si altele
asemenea;
f^1) consumator rezidential individual - consumul casnic in gospodarii
individuale, apartamente de bloc sau cu un consum de gaze naturale de maximum
10.000 mc/an;
f^2) consumator rezidential colectiv - consumul casnic in gospodarii si
apartamente de bloc, cu contorizari comune si un consum de gaze naturale mai
mare de 10.000 mc/an;
f^3) alti consumatori rezidentiali - institutii publice, unitati de
invatamant, spitale, crese, gradinite, servicii sociale, precum si altele
asemenea;
g) consumator industrial - consumatorul care utilizeaza gazele naturale ca
materie prima in industria chimica sau pentru procese tehnologice in industrie,
sectorul extractiv, sectorul materialelor de constructii si altele asemenea,
clasificat astfel:
g^1) consumator industrial mic - cu un consum de gaze naturale de maximum
100.000 mc/an;
g^2) consumator industrial mare - cu un consum de gaze naturale de minimum
100.000 mc/an;
g^3) consumator din industria chimica - consumatorul care utilizeaza gazele
naturale ca materie prima in industria chimica de sinteza;
g^4) consumator din sectorul producerii de energie electrica - consumatorul
care utilizeaza gazele naturale in scopul producerii de energie electrica
pentru utilitati publice;
h) consumator comercial - consumatorul care utilizeaza gaze naturale in
sectorul comercial, restaurante, hoteluri, centre de afaceri sau in
agricultura, sere si utilizari similare, pentru care furnizarea se face fara
limita de consum, pana la nivelul debitului maxim instalat;
i) consumator din sectorul distributiei districtuale a agentului termic -
consumatorul care utilizeaza gaze naturale pentru producerea de energie
termica, in scopul distributiei publice; furnizarea se realizeaza in limita
cantitatilor de gaze naturale contractate si in conformitate cu graficul de
furnizare prevazut in contractul de furnizare;
j) contor de masurare - aparat sau ansamblu de echipamente conectate intre
ele, destinate sa masoare volumele de gaze naturale consumate si care indeplinesc
cerintele impuse de legislatia metrologica in vigoare;
k) furnizor de gaze naturale - persoana juridica, romana sau straina,
titulara a licentei de furnizare in baza careia are dreptul sa comercializeze
gaze naturale;
l) indicatori de performanta - parametri ai serviciului de furnizare a
gazelor naturale realizat de operatorii de distributie, pentru care se
stabilesc niveluri minime de calitate urmarite la nivel de furnizor, titular al
licentei de distributie;
m) instalatie de utilizare - ansamblul de conducte, aparate si accesorii
montate in incinta unui consumator, inclusiv focarul si cosul de evacuare a
gazelor de ardere, situate dupa statia/postul de masurare a debitului si
reglare a presiunii, dupa caz;
n) operator de distributie - persoana juridica autorizata si licentiata sa
opereze capacitatea sistemului de distributie, in scopul mentinerii
parametrilor functionali ai sistemului;
o) Regulamentul de masurare a cantitatilor de gaze naturale tranzactionate
la consumatorii captivi - colectie de acte normative care reglementeaza
activitatea de masurare a cantitatilor de gaze naturale in sectorul gazelor
naturale;
p) situatia de avarie in SNT si distributie - situatia in care, datorita
avarierii unor instalatii sau agregate din sectorul extractiei si transportului
de gaze naturale, reducerii importului de gaze naturale sau unor situatii
dificile generate de temperaturi deosebit de scazute, nu se mai pot mentine
principalii parametri ai SNT, respectiv in sistemul de distributie;
r) standard de performanta - standardul prin care se stabilesc indicatori
cantitativi si niveluri calitative pentru activitatile incluse in serviciul de
furnizare a gazelor naturale, realizat de operatorii de distributie.
ANEXA 2
la standardul de performanta
LISTA
cuprinzand abrevierile
ANRGN - Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale
BRML - Biroul Roman de Metrologie Legala
RPFD-SNTGN - Regulament de programare, functionare si dispecerizare a
Sistemului national de transport al gazelor naturale, aprobat prin decizie a
presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Gazelor
Naturale
SNT - Sistemul national de transport al gazelor naturale.
ANEXA 3
la standardul de performanta
DATE GENERALE
despre clientii furnizorului de gaze naturale in perioada
......................
__________________________________________________________________
| | | Numarul de consumatori/ |
| | | cantitatea de gaze |
| | | naturale livrate |
|Nr. | Categoriile de consumatori |____________________________|
|crt.| | Luna | |
| | |______________________|Anual|
| | | 1 | 2 | 3 | ... | 12 | |
|____|________________________________|___|___|___|_____|____|_____|
| 1.|Rezidentiali |Individuali | | | | | | |
| | |__________________|___|___|___|_____|____|_____|
| 2.| |Colectivi | | | | | | |
| | |__________________|___|___|___|_____|____|_____|
| 3.| |Alti rezidentiali | | | | | | |
|____|_____________|__________________|___|___|___|_____|____|_____|
| 4.|Comerciali | | | | | | | |
|____|_____________|__________________|___|___|___|_____|____|_____|
| 5.|Industriali |Industriali mici | | | | | | |
| | |__________________|___|___|___|_____|____|_____|
| 6.| |Industriali mari | | | | | | |
| | |__________________|___|___|___|_____|____|_____|
| 7.| |Din industria | | | | | | |
| | |chimica | | | | | | |
| | |__________________|___|___|___|_____|____|_____|
| 8.| |Pentru producerea | | | | | | |
| | |energiei electrice| | | | | | |
| |_____________|__________________|___|___|___|_____|____|_____|
| 9.|Din sectorul | | | | | | | |
| |distributiei | | | | | | | |
| |districtuale | | | | | | | |
| |a agentului | | | | | | | |
| |termic | | | | | | | |
|____|_____________|__________________|___|___|___|_____|____|_____|
Director, Sef de compartiment,
........................... ..........................
ANEXA 4*)
la standardul de performanta
*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
DATE
necesare calcularii indicatorilor de performanta in furnizarea gazelor naturale
______________________________________________________________________________
| | Date necesare calcularii indicatorilor de |Valoarea
realizata|
| Cap. II | performanta | lunar/anual
|
|Sectiunea|_________________________________________________|__________________|
| | Date solicitate| Categoria de consumatori
|1|2|3|...|12|Anual|
|_________|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de |Rezidentiali |Individual | | | | | |
|
| |solicitari ale |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |consumatorilor | |Colectiv | | | | | |
|
| |pentru racordarea| |_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |la sistemul de | |Alti | | | | | |
|
| |distributie cu | |rezidentiali | | | | | |
|
| |gaze naturale |_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Comerciali | | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Industriali |Industriali | | | | | | |
| | | |mici | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Industriali | | | | | |
|
| | | |mari | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Din industria | | | | | |
|
| | | |chimica | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Pentru | | | | | |
|
| | | |producerea | | | | | |
|
| | | |energiei | | | | | |
|
| | | |electrice | | | | | |
|
| | |_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Din sectorul | | | | | | |
|
| | |distributiei | | | | | | |
|
| | |districtuale a | | | | | | |
|
| | |agentului | | | | | | |
|
| | |termic | | | | | | |
|
| |_________________|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de avize |Rezidentiali |Individual | | | | | |
|
| |de racordare |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |emise de furnizor| |Colectiv | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Alti | | | | | |
|
| | | |rezidentiali | | | | | |
|
| | |_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Comerciali | | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Industriali |Industriali | | | | | |
|
| | | |mici | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Industriali | | | | | |
|
| | | |mari | | | | | |
|
| 1. | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Din industria | | | | | |
|
| | | |chimica | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Pentru | | | | | |
|
| | | |producerea | | | | | |
|
| | | |energiei | | | | | |
|
| | | |electrice | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Din sectorul | | | | | | |
|
| | |distributiei | | | | | | |
|
| | |districtuale a | | | | | | |
|
| | |agentului | | | | | | |
|
| | |termic | | | | | | |
|
| |_________________|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de |Toti consumatorii | | | | | |
|
| |solicitari la | | | | | | |
|
| |care intervalul | | | | | | |
|
| |de timp dintre | | | | | | |
|
| |momentul | | | | | | |
|
| |inregistrarii | | | | | | |
|
| |cererii de | | | | | | |
|
| |racordare din | | | | | | |
|
| |partea | | | | | | |
|
| |consumatorului si| | | | | | |
|
| |primirea de catre| | | | | | |
|
| |acesta a | | | | | | | |
| |raspunsului scris| | | | | | |
|
| |este mai mic de | | | | | | |
|
| |30 de zile | | | | | | |
|
| |calendaristice: | | | | | | |
|
|_________|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de |Rezidentiali |Individual | | | | | |
|
| |contracte |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |incheiate | |Colectiv | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Alti | | | | | |
|
| | | |rezidentiali | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Comerciali | | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Industriali |Industriali | | | | | |
|
| | | |mici | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Industriali | | | | | |
|
| | | |mari | | | | | | |
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Din industria | | | | | |
|
| | | |chimica | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Pentru | | | | | |
|
| | | |producerea | | | | | |
|
| a 2-a | | |energiei | | | | | |
|
| | | |electrice | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Din sectorul | | | | | | |
|
| | |distributiei | | | | | | |
|
| | |districtuale a | | | | | | |
|
| | |agentului | | | | | | |
|
| | |termic | | | | | | |
|
|
|_________________|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de |Rezidentiali |Individual | | | | | |
|
| |solicitari |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |privind | |Colectiv | | | | | |
|
| |contractarea | |_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Alti | | | | | |
|
| | | |rezidentiali | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Comerciali | | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Industriali |Industriali | | | | | |
|
| | | |mici | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Industriali | | | | | |
|
| | | |mari | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Din industria | | | | | |
|
| | | |chimica | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Pentru | | | | | |
|
| | | |producerea | | | | | |
|
| | | |energiei | | | | | |
|
| | | |electrice | | | | | |
|
| | |_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Din sectorul | | | | | | |
|
| | |distributiei | | | | | | |
|
| | |districtuale a | | | | | | |
|
| | |agentului | | | | | | |
|
| | |termic | | | | | | |
|
|
|_________________|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de |Rezidentiali |Individual | | | | | |
|
| |contracte |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |incheiate cu | |Colectiv | | | | | |
|
| |respectarea |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |termenului | |Alti | | | | | |
|
| |precizat la | |rezidentiali | | | | | |
|
| |art. 11 alin. (2)|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Comerciali | | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Industriali |Industriali | | | | | |
|
| | | |mici | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Industriali | | | | | |
|
| | | |mari | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Din industria | | | | | |
|
| | | |chimica | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Pentru | | | | | |
|
| | | |producerea | | | | | |
|
| | | |energiei | | | | | |
|
| | | |electrice | | | | | |
|
| | |_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Din sectorul | | | | | | |
|
| | |distributiei | | | | | | |
|
| | |districtuale a | | | | | | |
|
| | |agentului | | | | | | |
|
| | |termic | | | | | | |
|
|_________|_________________|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul anual de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |reclamatii | | | | | | |
|
| |privind | | | | | | |
|
| |functionarea | | | | | | |
|
| |deficitara a | | | | | | |
|
| |contoarelor/ | | | | | | | |
| |sistemelor si | | | | | | |
|
| |echipamentelor de| | | | | | |
|
| |masurare | | | | | | |
|
| |_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |reclamatii | | | | | | |
|
| |privind | | | | | | |
|
| |functionarea | | | | | | |
|
| a 3-a |deficitara a | | | | | | |
|
| |contoarelor/ | | | | | | |
|
| |sistemelor si | | | | | | |
|
| |echipamentelor de| | | | | | |
|
| |masurare care | | | | | | |
|
| |au fost rezolvate| | | | | | |
|
| |in mai putin de | | | | | | |
|
| |10 zile | | | | | | |
|
| |lucratoare, cu | | | | | | |
|
| |exceptia | | | | | | |
|
| |cazurilor | | | | | | |
|
| |prevazute la | | | | | | |
|
| |art. 18 alin. (2)| | | | | | |
|
|
|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Cantitatea de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |gaze naturale | | | | | | |
|
| |iesita din | | | | | | |
|
| |sistemul de | | | | | | |
|
| |distributie, | | | | | | |
|
| |pentru care | | | | | | |
|
| |furnizorul detine| | | | | | |
|
| |licenta | | | | | | |
|
|
|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Cantitatea de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |gaze naturale | | | | | | |
|
| |intrata in | | | | | | |
|
| |sistemul de | | | | | | |
|
| |distributie, | | | | | | |
|
| |pentru care | | | | | | |
|
| |furnizorul detine| | | | | | |
|
| |licenta | | | | | | |
|
|_________|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |reclamatii | | | | | | |
|
| |justificate | | | | | | |
|
| |privind | | | | | | |
|
| |facturarea | | | | | | |
|
| a 4-a
|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |reclamatii | | | | | | |
|
| |justificate | | | | | | |
|
| |privind | | | | | | |
|
| |facturarea | | | | | | |
|
| |rezolvate in | | | | | | |
|
| |termen de 10 zile| | | | | | |
|
| |lucratoare | | | | | | |
|
|_________|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |intreruperi | | | | | | |
|
| |accidentale | | | | | | |
|
|
|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Lungimea in | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |kilometri a | | | | | | |
|
| |retelei de | | | | | | |
|
| |distributie, | | | | | | |
|
| |aferenta | | | | | | |
|
| |teritoriului | | | | | | |
|
| |pentru care | | | | | | |
|
| |furnizorul are | | | | | | |
|
| |obligatia de | | | | | | |
|
| |furnizare a | | | | | | |
|
| a 5-a |gazelor naturale | | | | | | |
|
| |la consumatorii | | | | | | |
|
| |captivi, | | | | | | |
|
| |prevazuta prin | | | | | | |
|
| |licenta de | | | | | | |
|
| |furnizare | | | | | | |
|
| |_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |consumatori | | | | | | |
|
| |afectati de | | | | | | | |
| |intreruperile | | | | | | |
|
| |accidentale | | | | | | |
|
|
|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |consumatori | | | | | | |
|
| |reconectati | | | | | | |
|
| |intr-un interval | | | | | | |
|
| |mai mic de 12 ore| | | | | | |
|
|_________|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |intreruperi | | | | | | |
|
| |programate | | | | | | |
|
| |_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Durata totala in | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |ore a acestor | | | | | | |
|
| a 6-a |intreruperi | | | | | | |
|
|
|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |consumatori | | | | | | | |
| |afectati de | | | | | | |
|
| |intreruperile | | | | | | |
|
| |programate | | | | | | |
|
|_________|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de |Rezidentiali |Individual | | | | | |
|
| |consumatori |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |carora li s-a | |Colectiv | | | | | |
|
| |sistat furnizarea|
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |gazelor naturale | |Alti | | | | | |
|
| |pentru neplata | |rezidentiali | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Comerciali | | | | | | |
|
| | |_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Industriali |Industriali | | | | | |
|
| | | |mici | | | | | |
|
| | | |_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Industriali | | | | | |
|
| | | |mari | | | | | |
|
| | | |_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Din industria | | | | | |
|
| | | |chimica | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Pentru | | | | | |
|
| | | |producerea | | | | | |
|
| | | |energiei | | | | | |
|
| | | |electrice | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Din sectorul | | | | | | |
|
| | |distributiei | | | | | | |
|
| | |districtuale a | | | | | | |
|
| | |agentului | | | | | | |
|
| | |termic | | | | | | |
|
| a 9-a
|_________________|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de |Rezidentiali |Individual | | | | | |
|
| |consumatori care | |_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |nu si-au achitat | |Colectiv | | | | | |
|
| |obligatiile de |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |plata, conform | |Alti | | | | | |
|
| |contractului, | |rezidentiali | | | | | |
|
| |nici dupa
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |acordarea |Comerciali | | | | | | |
|
| |preavizului de
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |5 zile |Industriali |Industriali | | | | | |
|
| |calendaristice | |mici | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Industriali | | | | | |
|
| | | |mari | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Din industria | | | | | |
|
| | | |chimica | | | | | |
|
| | | |_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Pentru | | | | | |
|
| | | |producerea | | | | | |
|
| | | |energiei | | | | | |
|
| | | |electrice | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Din sectorul | | | | | | |
|
| | |distributiei | | | | | | |
|
| | |districtuale a | | | | | | |
|
| | |agentului | | | | | | | |
| | |termic | | | | | | |
|
|
|_________________|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de |Rezidentiali |Individual | | | | | |
|
| |consumatori |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |carora li s-a | |Colectiv | | | | | |
|
| |reluat furnizarea|
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |gazelor naturale | |Alti | | | | | |
|
| |mai putin de 24 | |rezidentiali | | | | | |
|
| |de ore de la
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |onorarea |Comerciali | | | | | | |
|
| |obligatiilor de
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |plata |Industriali |Industriali | | | | | |
|
| | | |mici | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Industriali | | | | | |
|
| | | |mari | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Din industria | | | | | |
|
| | | |chimica | | | | | | |
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Pentru | | | | | |
|
| | | |producerea | | | | | |
|
| | | |energiei | | | | | |
|
| | | |electrice | | | | | |
|
| |
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Din sectorul | | | | | | |
|
| | |distributiei | | | | | | |
|
| | |districtuale a | | | | | | |
|
| | |agentului | | | | | | |
|
| | |termic | | | | | | |
|
|
|_________________|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de |Rezidentiali |Individual | | | | | |
|
| |consumatori |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |carora li s-a | |Colectiv | | | | | |
|
| |sistat furnizarea| |_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |gazelor naturale | |Alti | | | | | |
|
| |pentru neplata, | |rezidentiali | | | | | |
|
| |care si-au |_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |achitat integral |Comerciali | | | | | | |
|
| |obligatiile de
|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |plata si fac |Industriali |Industriali | | | | | |
|
| |dovada acesteia | |mici | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Industriali | | | | | |
|
| | | |mari | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Din industria | | | | | |
|
| | | |chimica | | | | | |
|
| | |
|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | | |Pentru | | | | | |
|
| | | |producerea | | | | | |
|
| | | |energiei | | | | | |
|
| | | |electrice | | | | | |
|
| | |_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| | |Din sectorul | | | | | | |
|
| | |distributiei | | | | | | |
|
| | |districtuale a | | | | | | |
|
| | |agentului | | | | | | |
|
| | |termic | | | | | | |
|
|_________|_________________|_______________|_______________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |reclamatii | | | | | | |
|
| |privind | | | | | | |
|
| |neasigurarea | | | | | | |
|
| |parametrilor | | | | | | |
|
| |tehnologici si a | | | | | | |
|
| |conditiilor de | | | | | | |
|
| |calitate a | | | | | | |
|
| |gazelor naturale | | | | | | |
|
| a 10-a |_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |reclamatii | | | | | | |
|
| |privind | | | | | | |
|
| |neasigurarea | | | | | | |
|
| |parametrilor | | | | | | |
|
| |tehnologici si a | | | | | | |
|
| |conditiilor de | | | | | | |
|
| |calitate a | | | | | | |
|
| |gazelor naturale | | | | | | |
|
| |la care s-a | | | | | | |
|
| |raspuns in termen| | | | | | |
|
| |de 15 zile | | | | | | |
|
| |calendaristice | | | | | | |
|
|_________|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |sesizari scrise, | | | | | | |
|
| |altele decat cele| | | | | | |
|
| |la care se | | | | | | |
|
| |refera expres | | | | | | |
|
| |prezentul | | | | | | |
|
| |standard de | | | | | | |
|
| |performanta | | | | | | |
|
|
|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
| a 11-a |Numarul de | Toti consumatorii | | | | | |
|
| |sesizari scrise, | | | | | | |
|
| |altele decat cele| | | | | | |
|
| |la care se | | | | | | |
|
| |refera expres | | | | | | | |
| |prezentul | | | | | | |
|
| |standard de | | | | | | |
|
| |performanta, la | | | | | | |
|
| |care s-a raspuns | | | | | | |
|
| |intr-un termen | | | | | | |
|
| |mai mic de 30 | | | | | | |
|
| |zile | | | | | | |
|
| |calendaristice | | | | | | |
|
|_________|_________________|_______________________________|_|_|_|___|__|_____|
Director, Sef compartiment,
................ .....................