E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.1 din 30.03.2012

privind adoptarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali
ACT EMIS DE: Consiliul National al Asistentilor Sociali
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 265 din 23 aprilie 2012



SmartCity1

Având în vedere:prevederile Legii nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social;

prevederile Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare;

propunerile formulate de Biroul executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali;

lucrările Consiliului Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali din data de 30 martie 2012 şi ale Congresului Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali din data de 30 martie 2012,în temeiul dispoziţiilor art. 28 din Legea nr. 466/2004 şi ale art. 5 alin. (2) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, Congresul Naţional al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali hotărăşte: Articolul 1Se adoptă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, prevăzut în anexa nr. 1. Articolul 2Emblema cu sigla Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali este prevăzută în anexa nr. 2. Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 4Reglementările vizând exercitarea profesiei de asistent social conţinute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, aprobat prin prezenta hotărâre, se completează cu dispoziţiile Hotărârii Biroului executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali nr. 8/2011 privind acordarea treptelor de competenţă profesională asistenţilor sociali. Articolul 5Ori de câte ori acte complementare prezentei hotărâri, aprobate de către organele de conducere ale Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali şi aflate în vigoare, fac trimitere la „Regulamentul de organizare şi funcţionare al CNAS“ sau la dispoziţii abrogate ori modificate prin prezenta hotărâre, trimiterea se consideră a fi făcută la dispoziţiile corespunzătoare care le înlocuiesc. Articolul 6Prevederile conţinute în anexa nr. 1 referitoare la mandatul de 5 ani al membrilor comitetului sucursalelor teritoriale ale Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali se aplică în situaţia sucursalelor înfiinţate după data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Articolul 7La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Regulamentul de organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 735 din 30 octombrie 2007, cu completările ulterioare, îşi încetează aplicabilitatea , cu excepţia prevederilor art. 8 alin. (7), art. 9 alin. (5) şi anexelor nr. 1-6. Articolul 8La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă următoarele reglementări adoptate de organele de conducere ale Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali: a)Hotărârea Consiliului Naţional al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali nr. 2/2010 pentru aprobarea normelor privind accesul în profesia de asistent social, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 586 din 18 august 2010; b)art. 10 şi 39 , precum şi anexele nr. 1 şi 2 din Codul deontologic al profesiei de asistent social nr. 1/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 6 martie 2008; c)orice altă dispoziţie contrară incidentă aspectelor reglementate prin prezenta hotărâre. Articolul 9Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare de la data publicării. Articolul 10Prezenta hotărâre se afişează şi pe pagina web a Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali şi se comunică structurilor teritoriale ale Colegiului, care vor lua măsuri de aplicare a acesteia. Preşedintele Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, Florian-Valeriu Sălăjeanu ANEXA Nr. 1REGULAMENT de organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentul regulamentul stabileşte organizarea şi atribuţiile Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, denumit în continuare Colegiul, organizarea şi atribuţiile organelor de conducere şi modul de funcţionare a acestora, detalierea condiţiilor de exercitare a profesiei de asistent social, drepturile şi obligaţiile membrilor Colegiului, răspunderea disciplinară/ profesională şi regimul sancţionator al faptelor ce constituie abateri disciplinare/profesionale. Articolul 2(1) Colegiul funcţionează în temeiul Legii nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, denumită în continuare Lege, potrivit prezentului regulament, precum şi altor acte emise de organele de conducere ale Colegiului pentru aplicarea unitară şi detalierea dispoziţiilor legii. (2) Colegiul are ca principal obiect de activitate apărarea, controlul şi supravegherea exercitării profesiei de asistent social, aplicarea legilor şi regulamentelor care organizează şi reglementează exerciţiul profesiei, exercitând atribuţiile conferite de lege în calitate de autoritate română competentă pentru profesia de asistent social, în domeniul reglementării profesiei de asistent social şi al recunoaşterii formărilor şi calificărilor profesionale. Articolul 3Colegiul coordonează în plan naţional activitatea asistenţilor sociali, urmăreşte respectarea regulilor deontologice în activitatea acestora şi asigură cadrul corespunzător pentru perfecţionarea nivelului profesional si a calităţii actelor întocmite de către asistenţii sociali prin iniţierea şi promovarea de programe de formare profesională continuă în domeniul asistenţei sociale. Articolul 4În scopul îmbunătăţirii sistemului legislativ în domeniul asistenţei sociale şi al actualizării acestuia potrivit dezvoltării şi dinamicii social-economice, Colegiul formulează propuneri autorităţilor sau persoanelor cu iniţiativă legislativă pentru proiecte de legi ori acte ale Guvernului şi ale ministerelor. Articolul 5Colegiul este autonom în raport cu orice autoritate publică sau persoană juridică de drept privat şi îşi exercită atribuţiile fără posibilitatea vreunei imixtiuni. Articolul 6(1) Sediul central al Colegiului este în municipiul Bucureşti.(2) Colegiul are siglă proprie, aprobată prin hotărârea Congresului Naţional al Colegiului. Aceasta va figura pe toate documentele emise de Colegiu şi de structurile sale teritoriale, cu specificarea sediului central sau, după caz, a sediului/denumirii structurii teritoriale judeţene/a sectoarelor municipiului Bucureşti. Articolul 7(1) Recunoaşterea profesională a diplomelor, certificatelor sau a altor documente care atestă calitatea de asistent social, obţinute de cetăţeni ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai unui stat aparţinând Spaţiului Economic European sau ai Confederaţiei Elveţiene, se realizează de către Colegiu, în conformitate cu prevederile Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Prevederile alin. (1) se aplică şi diplomelor obţinute de cetăţenii români în unul dintre aceste state. Capitolul IIMembrii Colegiului Secţiunea 1Dispoziţii generale Articolul 8Colegiul cuprinde toţi asistenţii sociali din România înscrişi în Registrul naţional al asistenţilor sociali din România (RNASR). Articolul 9(1) În vederea exercitării profesiei de asistent social, asistenţii sociali cetăţeni români şi asistenţii sociali cetăţeni ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai unui stat aparţinând Spaţiului Economic European sau ai Confederaţiei Elveţiene stabiliţi în România au obligaţia să se înscrie în Colegiu, în conformitate cu prevederile legale.(2) Calitatea de membru al Colegiului este dovedită cu avizul de exercitare a profesiei în care se înscrie codul de înregistrare în RNASR.(3) Înscrierea în Colegiu şi eliberarea avizului de exercitare a profesiei se pot face numai pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Lege. Secţiunea a 2-aDrepturile şi obligaţiile membrilor Colegiului Articolul 10Membrii Colegiului au următoarele drepturi: a)dreptul să aleagă şi să fie aleşi în organele de conducere de la nivelul structurilor teritoriale sau naţionale ale Colegiului; b)dreptul să se adreseze organelor abilitate ale Colegiului şi să primească informaţiile solicitate; c)dreptul să participe la orice acţiune a Colegiului şi să fie informaţi în timp util despre aceasta; d)dreptul de a participa la programe de perfecţionare şi la alte forme de educaţie continuă pentru asistenţi sociali; e)dreptul de a contesta sancţiunile primite şi de a beneficia de prezumţia de nevinovăţie în cadrul cercetării disciplinare pentru abaterile deontologice şi disciplinare efectuate de către organele competente ale Colegiului; f)dreptul de a-şi exprima în mod liber opiniile în toate structurile Colegiului; g)dreptul de a participa în mod personal la toate dezbaterile referitoare la activitatea proprie; h)dreptul la liberă practică,în condiţiile legii; i)dreptul la apărarea şi reprezentarea intereselor profesionale de către Colegiu. Articolul 11(1) Obligaţiile membrilor Colegiului sunt următoarele:a)să cunoască şi să respecte normele de deontologie profesională şi pe cele care reglementează exercitarea profesiei sau organizarea şi funcţionarea corpului profesional; b)să rezolve sarcinile ce le-au fost încredinţate de organele de conducere, în calitatea lor de membri sau de reprezentanţi ai corpului profesional; c)să participe la manifestările iniţiate de organele de conducere, la activităţile profesionale sau de pregătire profesională iniţiate ori organizate de către organele de conducere; d)să participe la şedinţele ori adunările la care au fost convocaţi; e)să execute cu bună-credinţă sarcinile care decurg din hotărârile organelor de conducere ale Colegiului; f)să se abţină de la deliberările organelor de conducere în care sunt aleşi, în cazul în care, în îndeplinirea unor atribuţii ale acestor organe, au un interes propriu; g)să păstreze secretul profesional; h)să păstreze în cadrul profesiei confidenţialitatea asupra dezbaterilor, opiniilor şi voturilor exprimate în organele de conducere; i)să aibă un comportament demn în exercitarea profesiei ori a calităţii de membru al Colegiului; j)să achite în termenul stabilit cotizaţia şi taxele datorate Colegiului; k)să rezolve litigiile cu alţi membri, în primul rând prin mediere de către Comisia de deontologie profesională; l)să utilizeze parafa profesională pe actele profesionale pe care le întocmesc/efectuează; m)alte obligaţii specifice ce decurg din desfăşurarea activităţilor de asistenţă socială şi calitatea lor de asistenţi sociali stabilite prin Codul deontologic al profesiei de asistent social sau alte acte adoptate de organele de conducere ale Colegiului. (2) Documentele întocmite de asistentul social în exercitarea profesiei vor fi în mod obligatoriu semnate şi parafate de acesta. Modelul şi conţinutul parafei profesionale utilizate de asistenţii sociali se stabilesc prin decizie a preşedintelui Colegiului. Secţiunea a 3-aÎncetarea/suspendarea calităţii de membru al Colegiului Articolul 12Încetarea calităţii de membru al Colegiului intervine în situaţiile prevăzute la art. 29 din Lege, precum şi în cazul retragerii definitive a avizului de exercitare a profesiei sau a atestatului de liberă practică în asistenţa socială. Articolul 13(1) Suspendarea calităţii de membru al Colegiului intervine în următoarele condiţii:a)la cererea membrilor Colegiului, care, din motive obiective, întrerup pe o durată de până la 5 ani exercitarea profesiei; b)la cererea membrilor Colegiului, în situaţia în care a intervenit suspendarea raporturilor de muncă/serviciu sau, după caz, suspendarea activităţii formei de exercitare independentă a profesiei; c)ca urmare a aplicării unor sancţiuni de suspendare temporară a avizului de exercitare a profesiei sau a atestatului de liberă practică, pe durata acestei suspendări; d)ca urmare a constatării ivirii unei situaţii de incompatibilitate, pe durata termenului de graţie prevăzut de Lege pentru soluţionarea acesteia; e)în caz de neplată a taxelor şi/sau cotizaţiilor profesionale către Colegiu timp de 2 ani de la scadenţa acestora, până la lichidarea integrală a datoriilor. (2) Dreptul de a exercita profesia de asistent social poate fi suspendat şi în cazul în care împotriva asistentului social s-a dispus trimiterea în judecată pentru săvârşirea unor infracţiuni de natură să aducă atingere prestigiului profesiei, până la pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti definitive.(3) Suspendarea prevăzută la alin. (1) lit. c)-e) se dispune prin hotărâre a Biroului executiv al Colegiului (BEX), iar cea prevăzută la alin. (2) prin hotărâre a Consiliului Naţional al Colegiului.(4) Pe durata suspendării la cerere se suspendă drepturile şi obligaţiile ce decurg din Lege şi din prezentul regulament. Articolul 14În cazul în care măsura suspendării a fost luată pentru neplata taxelor şi contribuţiilor profesionale, independent de contestarea deciziei, la cererea asistentului social în cauză, BEX, după verificarea temeiurilor cererii sau a dovezii achitării taxelor/cotizaţiilor, poate dispune încetarea măsurii suspendării şi ştergerea menţiunilor făcute în aceasta privinţă. Articolul 15(1) Asistenţii sociali au obligaţia de a notifica de îndată Colegiului despre orice situaţie care ar putea duce la suspendarea/încetarea exercitării profesiei, precum şi despre orice situaţie în care a intervenit suspendarea/încetarea raporturilor de muncă/serviciu în termen de 10 zile lucrătoare de la data ivirii situaţiei respective.(2) Exercitarea profesiei de către asistentul social al cărui drept de exercitare a profesiei este suspendat potrivit prevederilor art. 13, în perioada măsurii suspendării, constituie abatere disciplinară gravă şi se sancţionează potrivit prevederilor prezentului regulament. Secţiunea a 4-aÎntreruperea exercitării profesiei Articolul 16(1) Asistenţii sociali care nu exercită profesia o perioadă consecutivă mai mare de 8 ani pierd de drept calitatea de membru al Colegiului şi dreptul de a exercita profesia.(2) Nu se consideră întrerupere a exercitării profesiei perioada în care asistentul social urmează forme de învăţământ de specialitate ori perfecţionare profesională sau cercetare în domeniu. Articolul 17(1) În vederea redobândirii dreptului de exercitare a profesiei, asistenţii sociali prevăzuţi la art. 16 alin. (1) sunt obligaţi să urmeze un program intensiv de pregătire profesională.(2) Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea programelor intensive de pregătire profesională, precum şi tematica acestora se elaborează de către Comisia de strategie şi dezvoltare profesională şi se aprobă de către BEX.(3) Cheltuielile aferente desfăşurării programului de pregătire profesională se suportă, în principal, din taxele de participare. Consiliul Naţional al Colegiului poate aproba alocarea unor fonduri în acest sens, în limita sumelor prevăzute anual în bugetul de venituri şi cheltuieli. Secţiunea a 5-aFormarea profesională Articolul 18(1) Membrii Colegiului sunt obligaţi să realizeze numărul anual de credite de formare profesională continuă, acesta fiind de minimum 10 credite profesionale pentru fiecare an de practică în profesie, indiferent de treapta de competenţă profesională.(2) Nerealizarea numărului integral de credite prevăzut la alin. (1) reprezintă abatere profesională şi se sancţionează potrivit prevederilor prezentului regulament.(3) Nerealizarea numărului integral de credite pe parcursul a 3 ani reprezintă abatere profesională gravă şi poate atrage inclusiv suspendarea avizului de exercitare a profesiei până la realizarea numărului total de credite.(4) La stabilirea numărului de credite se vor avea în vedere programele, activităţile şi alte forme de formare profesională avizate de Colegiu, precum şi programele de formare organizate de către Colegiu. Articolul 19Documentele care atestă participarea şi/sau absolvirea programelor de formare profesională continuă se transmit Colegiului în mod obligatoriu, în fotocopie conformă, la începutul fiecărui an calendaristic, precum şi cu ocazia formulării cererii pentru obţinerea unei noi trepte de competenţă profesională. Articolul 20(1) În scopul integrării profesionale şi al asigurării calităţii actului profesional, asistenţii sociali debutanţi au obligaţia de a urma un stagiu profesional cu o durată de 3 luni sub îndrumarea unui asistent social coordonator.(2) Selecţia asistenţilor sociali coordonatori se face de către angajator, cu avizul Colegiului, dintre alţi asistenţi sociali care îndeplinesc următoarele condiţii:a)deţin aviz de exercitare a profesiei cu treapta de competenţă minimum specialist; b)au, de regulă, vechime de cel puţin un an în unitatea în care îşi desfăşoară activitatea. (3) Asistentul social coordonator poate coordona cel mult două persoane în decursul unui an calendaristic, prin excepţie putând asigura şi coordonarea mai multor persoane, dacă are aprobarea conducătorului unităţii în cadrul căreia activează şi a obţinut avizul Colegiului în acest sens. Articolul 21(1) Pentru activitatea desfăşurată în calitate de coordonator, asistenţii sociali beneficiază de un număr de 5 credite profesionale pentru fiecare asistent social a cărui activitate o coordonează.(2) Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea stagiului profesional se elaborează de către Comisia de strategie şi dezvoltare profesională şi se aprobă de către BEX. Capitolul IIIExercitarea profesiei de asistent social Secţiunea 1Dispoziţii generale Articolul 22(1) Asistenţii sociali îşi pot desfăşura activitatea numai dacă au calitatea de membri ai Colegiului şi deţin aviz de exercitare a profesiei sau, după caz, atestat de liberă practică, eliberate în condiţiile Legii de către Colegiu.(2) Profesia de asistent social poate fi exercitată în sectorul publicat sau privat, în regim salarial ori independent, în condiţii de liberă practică. Articolul 23(1) Asistenţii sociali îşi desfăşoară activitatea conform treptelor de competenţă profesională acordate de către Colegiu, care se înscriu în avizul de exercitare a profesiei.(2) Treptele de competenţă profesională ale profesiei de asistent social sunt următoarele:a)asistent social debutant; b)asistent social practicant; c)asistent social specialist; d)asistent social principal. (3) Condiţiile de acordare a treptelor de competenţă profesională, precum şi competenţele specifice corespunzătoare fiecărei trepte de competenţă se aprobă prin hotărâre a BEX.(4) Indiferent de forma de exercitare a profesiei, în regim salarial sau independent, asistenţii sociali pot îndeplini numai acele activităţi care corespund treptei de competenţă profesională înscrise în avizul de exercitare a profesiei. Articolul 24(1) În vederea obţinerii avizului de exercitare a profesiei de asistent social sau, după caz, a atestatului de liberă practică, persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute Lege depun cererea şi documentele necesare, precum şi dovada achitării taxei de analizare a cererii la sediul Colegiului sau la sediile structurilor teritoriale ale acestuia.(2) Documentele care se anexează cererilor prevăzute la alin. (1) sunt cele prevăzute de Lege, precum şi alte documente care se stabilesc prin hotărâre a BEX. Articolul 25(1) În activitatea de eliberare a avizelor de exercitare a profesiei/atestatului de liberă practică, BEX poate decide susţinerea unor interviuri în faţa Comisiei de avizare şi atestare profesională.(2) Metodologia de desfăşurare a interviurilor şi programul acestora se elaborează de către Comisia de avizare şi atestare profesională şi se aprobă de către BEX. Articolul 26(1) Cererile privind eliberarea avizelor de exercitare a profesiei, atestatelor de liberă practică, precum şi cele privind eliberarea certificatelor de înregistrare a formelor independente de exercitare a profesiei se analizează de către Comisia de avizare şi atestare profesională, care formulează propuneri de soluţionare a acestora în atenţia BEX.(2) Solicitantul nemulţumit de hotărârea BEX asupra modului de soluţionare a cererii sale poate solicita acestuia revizuirea hotărârii respective, în termen de 10 zile de la comunicare, indicând motivele/probele pe care îşi întemeiază solicitarea de reanalizare.(3) BEX va reanaliza hotărârea iniţială pe baza motivelor/probelor administrate de către solicitant, precum şi pe baza exprimării unui punct de vedere al comisiei prevăzute la alin. (1) şi va comunica solicitantului hotărârea definitivă în termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea cererii de revizuire. Secţiunea a 2-aExercitarea profesiei în regim de liberă practică Articolul 27(1) Profesia de asistent social în regim de liberă practică poate fi exercitată de asistenţii sociali care deţin atestat de liberă practică, numai în una dintre următoarele forme de exercitare independentă a profesiei: cabinete individuale, cabinete asociate sau societăţi civile profesionale.(2) Atestatul de liberă practică se eliberează persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Lege, separat de avizul de exercitare a profesiei, pentru asistenţii sociali care deţin aviz de exercitare a profesiei cu treapta de competenţă principal. Articolul 28(1) Formele independente de exercitare a profesiei în regim de liberă practică se declară în mod obligatoriu la Colegiu în vederea înscrierii acestora în RNASR - partea a II-a.(2) Dovada autorizării de către Colegiu a funcţionării formei independente de exercitare a profesiei de asistent social o reprezintă Certificatul de înregistrare care se eliberează prin hotărâre a BEX.(3) Procedura de constituire, înregistrare şi funcţionare a formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social este aprobată prin hotărâre a Congresului Naţional al Colegiului. Articolul 29(1) De la data înregistrării în RNASR a societăţilor civile profesionale sau a cabinetelor asociate, raporturile contractuale se stabilesc între societăţile civile profesionale ori cabinetele asociate, pe de o parte, şi beneficiarii serviciilor de asistenţă socială, pe de altă parte, indiferent care dintre asistenţii sociali asociaţi sau salariaţi îndeplinesc serviciul profesional.(2) Indiferent de forma de desfăşurare a activităţii, în mod individual sau prin asociere, atribuţiile intrinseci profesiei şi răspunderea pentru actele profesionale revin exclusiv asistentului social care le-a realizat, în conformitate cu dispoziţiile legale.(3) În cadrul formelor independente de exercitare a profesiei îşi pot desfăşura activitatea în regim salarial asistenţi sociali cu aviz de exercitare a profesiei, asistenţi sociali cu atestat de liberă practică, persoanele prevăzute la art. 34 alin. (2) din Lege care deţin certificat de exercitare a atribuţiilor de asistent social, precum şi personal auxiliar.(4) Asistenţii sociali nu îşi pot exercita profesia, în acelaşi timp, în mai multe forme independente de exercitare a acesteia.(5) Asistenţii sociali îşi pot schimba oricând forma de exercitare a profesiei, conform normelor în vigoare. Articolul 30Desfăşurarea unor activităţi de asistenţă socială în condiţiile neîndeplinirii obligaţiei prevăzute la art. 28 alin. (1) constituie abatere disciplinară şi se sancţionează conform dispoziţiilor prezentului regulament. Secţiunea a 3-aDesfăşurarea activităţilor din domeniul asistenţei sociale de către persoanele prevăzute la art. 34 alin. (2) din Lege Articolul 31(1) Persoanele prevăzute la art. 34 alin. (2) din Lege, aflate în evidenţa Colegiului, care au absolvit studii postuniversitare în domeniul asistenţei sociale, pot exercita atribuţii de asistent social corespunzătoare treptei de competenţă practicant, în baza unui certificat eliberat de către BEX, în condiţiile stabilite prin hotărâre a Consiliului Naţional al Colegiului.(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) nu au calitatea de membru al Colegiului şi aplică pe documentele profesionale întocmite pentru exercitarea atribuţiilor de asistenţă socială o parafă distinctă de cea utilizată de către asistenţii sociali, ale cărei model şi conţinut se aprobă prin decizie a preşedintelui Colegiului. Articolul 32În exercitarea atribuţiilor de asistenţă socială persoanele prevăzute la art. 31 alin. (1) au obligaţia de a respecta principiile etice ale profesiei de asistent social, normele de conduită profesională, precum şi orice alte prevederi incidente desfăşurării activităţii lor, emise de organele de conducere ale Colegiului. Secţiunea a 4-aExercitarea profesiei de asistent social în mod independent sau în regim salarial de către cetăţenii străini Articolul 33(1) Pot exercita profesia de asistent social în România cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene, ai celorlalte state din Spaţiul Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene, precum şi cetăţenii statelor terţe cu care România are acorduri bilaterale de reciprocitate dacă aceştia din urmă deţin documente eliberate de autoritatea română competentă care atestă obţinerea unui drept de şedere pe teritoriul României.(2) Cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene pot exercita profesia de asistent social, în mod independent sau în regim salarial, recunoaşterea diplomelor acestora realizându-se conform dispoziţiilor care vizează recunoaşterea diplomelor de învăţământ superior acordate pentru o perioadă de formare cu o durată de cel puţin 3 ani prevăzute în Legea nr. 200/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Asistenţii sociali cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European şi cetăţeni ai Confederaţiei Elveţiene care exercită profesia de asistent social în România au aceleaşi drepturi şi obligaţii cu privire la exercitarea acesteia cu cele ale asistenţilor sociali români, membri ai Colegiului. Articolul 34(1) În vederea exercitării profesiei de asistent social, în mod independent sau în regim salarial, cetăţenii unui stat membru al Uniunii Europene, ai unui stat aparţinând Spaţiului Economic European sau ai Confederaţiei Elveţiene stabiliţi în România au obligaţia să se înscrie în Colegiu, în conformitate cu prevederile legale.(2) Înscrierea în Colegiu şi eliberarea avizului de exercitare a profesiei se pot face numai pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru exercitarea profesiei şi care deţin documente care atestă dreptul de rezidenţă pe teritoriul României, eliberate de autoritatea română competentă. Articolul 35(1) Recunoaşterea profesională a diplomelor cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European şi cetăţenii Elveţiei, în vederea exercitării profesiei de asistent social în România, se realizează de către Colegiu. Aceste prevederi se aplică şi în cazul diplomelor obţinute de cetăţenii români în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European şi în Confederaţia Elveţiană.(2) Recunoaşterea profesională a documentelor prevăzute la alin. (1) se face în baza cererii depuse la Colegiu, însoţită de următoarele documente:a)actul de studii/atestatul de competenţă profesională/ documentul care atestă experienţa profesională a solicitantului, în copie legalizată şi traducere autorizată; b)adeverinţa de autenticitate a actului de studii, eliberată de unitatea de învăţământ superior emitentă - în original sau în copie legalizată şi traducere autorizată; c)anexa la actul de studii (foaia matricolă sau suplimentul la diplomă), în copie legalizată şi traducere autorizată; d)documente personale de identificare (paşaportul sau actul de identitate), în copie, precum şi dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe diplomă nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie legalizată şi traducere autorizată; e)documente eliberate de autorităţile competente ale statului membru de origine sau provenienţa din care să rezulte că solicitantul nu a fost condamnat penal sau nu are suspendat dreptul de a exercita profesia de asistent social, în copie legalizată şi traducere autorizată, depuse în termen de 3 luni de la data eliberării acestor documente. (3) Recunoaşterea se face prin hotărâre a BEX, la propunerea Comisiei de avizare şi atestare profesională, într-un termen de maximum 3 luni de la data prezentării de către solicitant a dosarului complet. În cazul în care se decide recunoaşterea, hotărârea BEX va conţine şi menţiunile necesare referitoare la eliberarea avizului de exercitare a profesiei pentru solicitant şi înscrierea acestuia în RNASR. Secţiunea a 5-aExercitarea profesiei de asistent social în contextul prestării de servicii Articolul 36Pot exercita profesia de asistent social în contextul prestării de servicii asistenţii sociali cetăţeni ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai unui stat aparţinând Spaţiului Economic European sau ai Confederaţiei Elveţiene care exercită profesia de asistent social în unul dintre aceste state şi care deţin un document eliberat de organismele profesionale recunoscute sau de autorităţile publice care atestă exercitarea legală a profesiei în statul în care sunt stabiliţi. Aceste persoane sunt exceptate de la cerinţa dobândirii calităţii de membru al Colegiului, a avizului de exercitare a profesiei/atestatului de liberă practică atunci când desfăşoară în România activităţi specifice profesiei de asistent social în contextul prestării de servicii. Articolul 37(1) Persoanele prevăzute la art. 36 au obligaţia de a formula şi de a depune la Colegiu o cerere însoţită de următoarele documente, în copie legalizată şi traducere autorizată:a)document eliberat de organismele profesionale/autorităţile publice care atestă exercitarea legală a profesiei în statul în care sunt stabilite şi că nu le este interzisă exercitarea profesiei, în copie legalizată şi traducere autorizată; b)declaraţie privind informaţii referitoare la acoperirea asigurării sau alte mijloace de protecţie personală ori colectivă privind răspunderea profesională (se reînnoieşte o dată pe an în cazul în care prestatorul intenţionează să furnizeze servicii în România în decursul anului respectiv); c)dovada calificărilor profesionale; d)declaraţie referitoare la serviciile prestate; e)paşaportul sau actul de identitate; f)declaraţie privind exercitarea temporară sau ocazională a activităţii. (2) Exercitarea temporară a activităţii constă în desfăşurarea activităţii pe o perioadă limitată de timp ce trebuie indicată de solicitant.(3) Cererea cu documentele aferente se supune aprobării BEX, care va hotărî cu privire la înregistrarea acestor persoane în RNASR pe durata prestării serviciilor.(4) În situaţia solicitanţilor care se află la prima prestare de servicii se va proceda la efectuarea verificării calificărilor profesionale ale prestatorului în conformitate cu prevederile Legii nr. 200/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Aceste verificări se realizează de către Comisia de avizare şi atestare profesională. (5) Persoanele prevăzute în prezentul articol se înregistrează temporar într-o anexă a RNASR şi vor primi o adeverinţă pe durata prestării serviciilor indicate în cererea solicitantului. Adeverinţa va avea un model unic pe ţară şi va fi emisă şi semnată de preşedintele Colegiului. Articolul 38Dispoziţiile prezentei secţiuni sunt aplicabile prestatorilor care se deplasează în România în scopul exercitării temporare şi ocazionale a profesiei de asistent social. Caracterul temporar şi ocazional al prestării de servicii se evaluează de la caz la caz, în special în funcţie de durata prestării, frecvenţa, periodicitatea şi continuitatea sa. Capitolul IVOrganizarea Colegiului Secţiunea 1Structura teritorială a Colegiului Articolul 39(1) Structura teritorială a Colegiului este formată din sucursale, fără personalitate juridică, constituite de regulă la nivelul fiecărui judeţ şi la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti, cu un număr minim de 30 de asistenţi sociali.(2) În cazul în care într-un judeţ/sector nu se poate întruni un număr de minimum 30 de asistenţi sociali se pot constitui sucursale prin asocierea asistenţilor sociali din judeţe/sectoare limitrofe.(3) Sucursala Colegiului este alcătuită din asistenţii sociali înscrişi în Colegiu care domiciliază/au reşedinţa în raza administrativ-teritorială în care se constituie aceasta.(4) Sucursalele judeţene şi cele ale sectoarelor municipiului Bucureşti se constituie cu avizul BEX. Articolul 40(1) Sucursalele Colegiului sunt constituite prin asocierea liberă a asistenţilor sociali şi declararea acestora la BEX.(2) Sucursalele Colegiului au rolul de a asigura reprezentarea, organizarea şi evidenţa asistenţilor sociali din zona respectivă, precum şi de a duce la îndeplinire orice act emis de către organele de conducere ale Colegiului.(3) Activitatea sucursalei teritoriale se realizează sub autoritatea comitetului sucursalei, fiind coordonată de către BEX.(4) Comitetul sucursalei este format din 5 membri, aleşi pentru un mandat de 5 ani, în condiţiile Regulamentului electoral al Colegiului.(5) Comitetul sucursalei este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte. Înlocuitorul de drept al preşedintelui sucursalei este vicepreşedintele ales. Articolul 41(1) Adunarea de constituire a structurii teritoriale poate fi convocată de către un grup de iniţiativă sau de către o singură persoană, având calitatea de asistenţi sociali înregistraţi în RNASR, printr-un anunţ adus la cunoştinţa asistenţilor sociali prin orice mijloc de comunicare, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită pentru şedinţa adunării de constituire.(2) În urma şedinţei adunării de constituire, preşedintele şedinţei, ales de către majoritatea celor prezenţi, redactează procesul-verbal al şedinţei adunării de constituire, care se semnează în mod obligatoriu pentru confirmare de către cei prezenţi.(3) În termen de 15 zile de la data şedinţei adunării de constituire, persoana care a prezidat şedinţa de constituire a sucursalei are obligaţia transmiterii procesului-verbal prevăzut la alin. (2) în atenţia BEX, în vederea obţinerii avizului acestuia. Procesul-verbal menţionează: data şi locul ţinerii şedinţei, numele şi prenumele participanţilor, adresa sediului structurii teritoriale, precum şi datele de contact ale persoanei care a prezidat şedinţa de constituire.(4) În termen de 30 de zile de la data comunicării avizului BEX, persoana care a asigurat preşedinţia şedinţei adunării de constituire a sucursalei are obligaţia de a desemna membrii comisiei electorale teritoriale în scopul organizării alegerilor la nivel teritorial, în conformitate cu prevederile Regulamentului electoral al Colegiului. Articolul 42Comitetul sucursalei are următoarele atribuţii: a)elaborează planul de acţiune şi raportul anual de activitate ale sucursalei, pe care le supune aprobării adunării generale a membrilor sucursalei şi le înaintează BEX; b)comunică membrilor sucursalei actele cu caracter normativ ale Colegiului; c)formulează propuneri vizând revizuirea normelor care reglementează exercitarea profesiei de asistent social şi le înaintează organelor de conducere ale Colegiului; d)înregistrează şi înaintează spre aprobare BEX cererile formulate în vederea obţinerii avizului de exercitare a profesiei de asistent social, a atestatului de liberă practică în asistenţa socială, precum şi a înregistrării formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social; e)desemnează membrii comisiei electorale teritoriale; stabileşte data şi locul organizării alegerilor la nivel teritorial, inclusiv data celui de-al doilea tur de scrutin, dacă este cazul; f)poate revoca reprezentanţii sucursalei în Congresul Naţional al Colegiului în situaţia în care sunt reţinute în sarcina acestora abateri de natură a prejudicia onoarea şi prestigiul profesiei ori care aduc o gravă atingere imaginii şi intereselor Colegiului; g)îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în prezentul regulament sau în alte acte cu caracter normativ aprobate de organele de conducere ale Colegiului. Articolul 43(1) Adunarea generală a sucursalei este alcătuită din totalitatea membrilor sucursalei, se întruneşte anual în şedinţă ordinară şi, ori de câte ori este nevoie, în şedinţă extraordinară, la convocarea preşedintelui comitetului sucursalei sau la cererea a cel puţin o treime din numărul membrilor săi.(2) Convocarea adunării generale în şedinţă ordinară se face cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită pentru ţinerea acesteia, iar în şedinţă extraordinară, cu cel puţin 7 zile înainte, prin înştiinţarea membrilor săi, cu menţionarea datei, a locului desfăşurării şi a ordinii de zi. Articolul 44(1) Adunarea generală este legal constituită în prezenţa majorităţii simple a membrilor săi.(2) Asistentul social suspendat nu poate participa cu drept de vot la şedinţele adunării generale.(3) În cazul în care nu este întrunită majoritatea, comitetul sucursalei, de faţă cu cei prezenţi, stabileşte o nouă adunare generală în termen de cel mult 7 zile.(4) Adunarea generală, convocată în condiţiile alin. (3), îşi desfăşoară activitatea în prezenţa membrilor care au răspuns convocării. Hotărârile acesteia sunt adoptate cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi. Articolul 45Adunarea generală are următoarele atribuţii principale: a)alege membrii comitetului sucursalei în condiţiile prevăzute de Regulamentul electoral al Colegiului; b)aprobă planul de acţiune şi raportul de activitate ale sucursalei; c)analizează activitatea comitetului sucursalei; d)îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în prezentul regulament sau în alte acte cu caracter normativ aprobate de organele de conducere ale Colegiului. Articolul 46(1) În bugetul Colegiului sunt prevăzute sume alocate pentru desfăşurarea activităţii curente a sucursalelor. Cuantumul sumelor se alocă în mod diferenţiat, în funcţie de numărul de asistenţi sociali membri ai sucursalei teritoriale, fără a depăşi cuantumul maxim stabilit prin hotărâre a Consiliului, raportat la nivelul veniturilor realizate.(2) Decontarea cheltuielilor către sucursalele teritoriale este condiţionată de prezentarea prealabilă a documentelor financiar-contabile doveditoare.(3) Sucursalele nu necesită înregistrare fiscală, nu pot desfăşura activităţi economice în mod direct sau indirect şi nu pot percepe taxe ori alte contribuţii băneşti.(4) Preşedintele şi ceilalţi membri ai comitetului sucursalei au dreptul la decontarea cheltuielilor de deplasare efectuate pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice. Secţiunea a 2-aAtribuţiile organelor de conducere ale Colegiului Congresul Naţional al Colegiului Articolul 47(1) Congresul Naţional al Colegiului, denumit în continuare Congres, este constituit din preşedinţii comitetului sucursalei şi alţi membri ai Colegiului, reprezentanţi ai sucursalei în Congres, aleşi conform Regulamentului electoral al Colegiului, pe baza unei norme de reprezentare de 1 la 100 de membri înregistraţi, dar nu mai puţin de un membru aferent fiecărui judeţ/sector sau fiecărei structuri teritoriale.(2) Perioada mandatului acordat reprezentantului în Congres este de 5 ani. Articolul 48(1) Congresul are următoarele atribuţii:a)aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare al Colegiului, precum şi modificarea acestuia, în baza propunerii BEX; b)aprobă iniţierea propunerilor vizând modificarea şi completarea normelor legale care vizează statutul asistentului social şi emite acte cu caracter normativ privind exercitarea profesiei de asistent social; c)alege prin vot secret, în şedinţe ordinare, preşedintele şi vicepreşedinţii Colegiului, precum şi membrii comisiilor operative din cadrul BEX, conform Regulamentului electoral al Colegiului; d)alege prin vot deschis membrii Comisiei electorale centrale permanente; e)aprobă raportul de activitate al Consiliului Naţional al Colegiului, precum şi alte acte ce intră în competenţa sa; f)adoptă hotărâri obligatorii în vederea stabilirii liniilor directoare ale organizării profesiei de asistent social în România, în condiţiile prezentului regulament; g)stabileşte obiectivele generale/strategia Colegiului pe termen scurt, mediu şi lung. (2) Congresul poate delega către celelalte organe de conducere una sau mai multe dintre atribuţiile ce îi revin, stabilind condiţiile exercitării mandatului acordat. Articolul 49(1) Congresul, în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, adoptă hotărâri cu majoritatea simplă a voturilor, în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi.(2) În cazul în care la prima convocare nu se realizează cvorumul necesar, şedinţa Congresului va avea loc în mod automat în termen de 15 zile, cu aceeaşi ordine de zi, Congresul putând adopta hotărâri cu majoritate simplă de voturi, fără a mai fi necesară întrunirea cvorumului prevăzut la alin. (1).(3) În caz de absenţă a preşedintelui sucursalei sau a reprezentantului titular ales al sucursalei, votul acestora poate fi exprimat de un alt membru al Congresului împuternicit în mod expres de către titular. Articolul 50(1) Congresul se întruneşte, de regulă, o dată la 5 ani, acesta putându-se întruni şi în şedinţă extraordinară, la solicitarea preşedintelui sau a celorlalte organe de conducere ale Colegiului.(2) Convocarea Congresului se va face prin orice mijloc de comunicare, inclusiv electronic, cu cel puţin 30 de zile înainte de data fixată.Consiliul Naţional al Colegiului Articolul 51(1) Consiliul Naţional al Colegiului, denumit în continuare Consiliu, este constituit din preşedintele şi vicepreşedinţii Colegiului, preşedinţii comisiilor operative din cadrul BEX şi preşedinţii comitetelor sucursalelor.(2) Consiliul are următoarele atribuţii:a)confirmă măsurile aprobate de BEX în vederea implementării standardelor de calitate în serviciile de asistenţă socială; b)aprobă înfiinţarea sau desfiinţarea comisiilor operative sau restructurarea BEX, pe baza propunerii acestuia; c)examinează şi aprobă bilanţul contabil şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul financiar încheiat, precum şi raportul întocmit de cenzor asupra gestiunii economico-financiare a Colegiului; d)aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli al Colegiului pentru exerciţiul financiar următor; e)aprobă Regulamentul electoral al Colegiului, precum şi modificarea acestuia; f)analizează şi aprobă raportul de activitate al BEX; g)aprobă cuantumurile taxelor şi cotizaţiilor anuale obligatorii, necesare acoperirii cheltuielilor de funcţionare şi altor activităţi conexe, la propunerea BEX; h)aprobă afilierea Colegiului la organizaţii internaţionale profesionale ale asistenţilor sociali şi, după caz, cotele de contribuţie la acestea; i)stabileşte cuantumul indemnizaţiilor de şedinţă pentru membrii BEX, membrii comisiilor operative sau ai altor comisii/structuri ale Colegiului; j)aprobă Codul deontologic al profesiei de asistent social şi normele metodologice privind exercitarea profesiei de asistent social, pe baza propunerii BEX, precum şi orice modificare a acestora; k)aprobă normele privind controlul şi supravegherea exercitării profesiei, în baza propunerii BEX; l)soluţionează contestaţiile formulate împotriva hotărârilor de sancţionare emise de către BEX; m)solicită preşedintelui Colegiului convocarea Congresului; n)îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în prezentul regulament sau în orice alte acte emise de organele de conducere ale Colegiului. (3) Consiliul poate delega către celelalte organe de conducere una sau mai multe dintre atribuţiile ce îi revin, stabilind condiţiile exercitării mandatului acordat.(4) Consiliul se întruneşte anual sau în şedinţă extraordinară, la convocarea preşedintelui Colegiului ori la solicitarea majorităţii simple a membrilor.(5) În îndeplinirea atribuţiilor specifice, Consiliul adoptă hotărâri obligatorii, cu majoritatea simplă a membrilor. BEX Articolul 52BEX este constituit din preşedintele şi vicepreşedinţii Colegiului şi preşedinţii comisiilor operative. Articolul 53(1) BEX are următoarele atribuţii:a)eliberează avizele de exercitare a profesiei de asistent social, atestatele de liberă practică în asistenţa socială, precum şi certificatele de exercitare a atribuţiilor de asistent social, la propunerea Comisiei de avizare şi atestare profesională; b)aprobă înregistrarea formei independente de exercitare a profesiei în RNASR şi eliberează certificatele de înregistrare a formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social, la propunerea Comisiei de avizare şi atestare profesională; c)stabileşte normele privind condiţiile de înregistrare în RNASR a asistenţilor sociali şi a formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social; d)aprobă cererile vizând suspendarea activităţii formei independente de exercitare a profesiei de asistent social sau suspendarea calităţii de membru al Colegiului; e)aprobă cererile vizând înregistrarea modificărilor la certificatul de înregistrare a formei independente de exercitare a profesiei de asistent social; f)aprobă normele privind standardele de competenţă profesională în asistenţa socială, condiţiile privind efectuarea perioadei de stagiatură în profesie de către asistenţii sociali debutanţi, normele privind formarea profesională continuă a asistenţilor sociali şi avizează furnizorii de formare profesională continuă a asistenţilor sociali, la propunerea Comisiei de formare profesională continuă; g)aprobă condiţiile de acordare a treptelor de competenţă profesională, precum şi competenţele specifice corespunzătoare fiecărei trepte de competenţă; h)acordă aviz pentru înfiinţarea structurilor teritoriale şi asigură coordonarea acestora; i)stabileşte data organizării alegerilor pentru structurile de conducere ale Colegiului la nivel naţional; j)elaborează Codul deontologic al profesiei de asistent social, normele metodologice privind exercitarea profesiei de asistent social, normele privind controlul şi supravegherea activităţii profesionale, precum şi orice modificare la acestea; k)aplică sancţiuni disciplinare şi soluţionează contestaţiile formulate împotriva hotărârilor de sancţionare dispuse de Comisia de deontologie profesională; l)coordonează activitatea de promovare a profesiei de asistent social şi aprobă programele de strategie profesională privind formarea profesională şi dezvoltarea competenţelor profesionale ale asistentului social, la propunerea Comisiei de strategie şi dezvoltare profesională; m)gestionează RNASR şi asigură reactualizarea şi publicarea acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condiţiile Legii; n)reprezintă şi apără interesele membrilor Colegiului şi sesizează organele în drept cu privire la cazurile de încălcare a cadrului organizatoric privind exercitarea profesiei de asistent social; o)aprobă măsuri în vederea implementării noilor standarde de calitate în serviciile de asistenţă socială; p)aprobă propunerile ce urmează a fi formulate ministerului de resort pentru modificarea/completarea reglementărilor existente în domeniul asistenţei sociale; q)stabileşte numărul de personal şi statul de funcţii al structurii executive a Colegiului, precum şi salarizarea personalului acesteia şi a secretarului executiv; r)avizează conţinutul programelor de pregătire a persoanelor cu formare de nivel mediu care lucrează în domeniul asistenţei sociale, pe baza propunerilor formulate de Comisia de formare profesională continuă; s)emite hotărâri obligatorii în vederea aplicării unitare a Legii şi a prezentului regulament; t)îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în prezentul regulament sau în orice alte acte emise de organele de conducere ale Colegiului. (2) În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1), precum şi a altor atribuţii specifice ce îi revin, BEX emite hotărâri cu votul majorităţii simple a membrilor săi.(3) BEX se întruneşte lunar în şedinţă ordinară şi ori de câte ori este necesar în şedinţă extraordinară, la convocarea preşedintelui Colegiului ori la solicitarea majorităţii simple a membrilor săi.(4) BEX poate delega secretarului executiv al Colegiului una sau mai multe dintre atribuţiile ce îi revin, stabilind condiţiile exercitării mandatului acordat.Preşedintele şi vicepreşedinţii Colegiului Articolul 54(1) Preşedintele Colegiului reprezintă Colegiul şi îl angajează patrimonial prin semnătura sa, în calitate de ordonator principal de credite, în raporturile cu terţii(2) Preşedintele are următoarele atribuţii principale:a)reprezintă Colegiul în relaţiile cu autorităţile publice, în raporturile cu persoanele fizice şi instituţiile sau organizaţiile interne şi internaţionale; b)iniţiază, convoacă şi prezidează şedinţele celorlalte organe de conducere ale Colegiului; c)încheie acte în numele Colegiului şi semnează orice act emis de către organele de conducere ale Colegiului, în condiţiile prezentului regulament; d)încadrează personalul Colegiului şi ordonanţează cheltuielile bugetare ale Colegiului, în funcţie de necesităţi şi de bugetul aprobat; e)asigură comunicarea către structurile teritoriale a actelor cu caracter normativ adoptate de către organele de conducere ale Colegiului; f)ia măsuri pentru organizarea şi buna funcţionare a Colegiului; g)emite decizii pentru aplicarea şi detalierea actelor normative emise de organele de conducere ale Colegiului, în condiţiile prezentului regulament. (3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, preşedintele emite decizii.(4) Pentru buna funcţionare a activităţii curente a Colegiului, preşedintele poate delega una sau mai multe dintre atribuţiile ce îi revin secretarului executiv al Colegiului. Articolul 55(1) Preşedintele Colegiului este sprijinit în activitatea de reprezentare de 2 vicepreşedinţi aleşi prin vot, având următoarele atribuţii:a)reprezentarea Colegiului în faţa organismelor internaţionale, în baza mandatului acordat de preşedinte; b)reprezentarea şi comunicarea internă a strategiei de dezvoltare profesională a Colegiului, potrivit mandatului acordat de preşedinte; c)orice alte atribuţii, în baza mandatului expres acordat de către preşedinte. (2) Înlocuitorul de drept al preşedintelui Colegiului, în caz de indisponibilitate, este vicepreşedintele care îndeplineşte atribuţiile prevăzute la alin. (1) lit. b). Articolul 56(1) Mandatul preşedintelui Colegiului este de 5 ani, acesta putând fi reînnoit o singură dată. Mandatul poate înceta în următoarele situaţii:a)la expirarea termenului prevăzut la alin. (1) sau în caz de demisie ori de deces; b)în cazul imposibilităţii exercitării funcţiei pentru o perioadă mai mare de 12 luni; c)în situaţia aplicării sancţiunii de retragere definitivă a avizului de exercitare a profesiei sau, după caz, a atestatului de liberă practică. (2) Constatarea încetării mandatului se face prin hotărâre a BEX, care are obligaţia de a stabili data organizării alegerilor pentru structurile de conducere ale Colegiului în termen de 90 de zile de la data emiterii hotărârii prin care se constată încetarea mandatului preşedintelui. Secţiunea a 3-aComisiile operative ale Colegiului Articolul 57(1) În cadrul BEX funcţionează următoarele comisii operative:a)Comisia de avizare şi atestare profesională; b)Comisia de formare profesională continuă; c)Comisia de deontologie profesională; d)Comisia de strategie şi dezvoltare profesională. (2) Comisiile operative sunt structuri profesionale care desfăşoară proceduri de analiză specializată şi formulează propuneri în atenţia BEX pentru soluţionarea cererilor formulate în atenţia Colegiului sau, după caz, pentru punerea adecvată în practică a reglementărilor specifice profesiei de asistent social.(3) În vederea eficientizării activităţii BEX se pot înfiinţa, desfiinţa sau restructura comisiile operative existente, prin hotărâre a Consiliului. În funcţie de necesităţile concrete ale Colegiului, Consiliul poate aproba înfiinţarea şi a altor comisii de lucru cu activitate permanentă sau temporară.(4) Comisiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) sunt constituite din 3 membri, iar comisia prevăzută la lit. a) este constituită din 5 membri. Comisiile sunt conduse de un preşedinte, acesta, precum şi ceilalţi membri fiind aleşi de către Congres, conform Regulamentului electoral al Colegiului.(5) Comisiile sunt legal constituite şi îşi pot desfăşura activitatea doar în prezenţa a două treimi din membrii care le compun. Articolul 58(1) Modul de structurare a activităţii, procedurile şi metodologiile de lucru şi, după caz, programul întâlnirilor fiecărei comisii sunt aprobate prin hotărâre a BEX.(2) BEX, în funcţie de necesităţi, poate convoca membrii comisiilor operative în şedinţe extraordinare. Articolul 59Membrii comisiilor de specialitate au următoarele obligaţii: a)să participe la şedinţele la care au fost convocaţi; b)să participe la îndeplinirea atribuţiilor specifice ce revin fiecărei comisii; c)să argumenteze propunerile şi recomandările formulate; d)să păstreze confidenţialitatea informaţiilor cu care intră în contact în exercitarea atribuţiilor ce le revin în calitate de membri ai comisiilor; e)să se abţină de la deliberare şi să informeze comisia respectivă a BEX atunci când intervine un conflict de interese; f)să respecte termenele prevăzute de reglementările în domeniul profesiei de asistent social în realizarea atribuţiilor ce le revin.Comisia de avizare şi atestare profesională Articolul 60(1) Comisia de avizare şi atestare profesională îndeplineşte următoarele atribuţii:a)analizează cererile de eliberare a avizelor de exercitare a profesiei de asistent social; b)analizează cererile de acordare a treptelor de competenţă profesională a asistenţilor sociali; c)analizează cererile de eliberare a atestatelor de liberă practică în asistenţa socială; d)analizează cererile de eliberare a certificatelor de înregistrare a formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social; e)analizează cererile de eliberare a certificatelor de exercitare a atribuţiilor de asistent social; f)analizează cererile de suspendare a activităţii formei independente de exercitare a profesiei, pe cele de înregistrare a modificărilor la certificatul de înregistrare a formei independente de exercitare a profesiei de asistent social, precum şi cererile de suspendare/încetare a calităţii de membru al Colegiului; g)analizează cererile de prelungire a valabilităţii avizului de exercitare a profesiei, în condiţiile prevăzute de normele incidente în materie; h)analizează îndeplinirea condiţiilor şi documentaţia depusă în vederea soluţionării cererilor prevăzute la lit. a)-g); i)analizează cererile şi îndeplinirea condiţiilor privind recunoaşterea profesională a diplomelor care atestă calitatea de asistent social; j)propune BEX prelungirea perioadei de valabilitate a avizelor de exercitare a profesiei cu perioada aferentă suspendării, în situaţia în care asistentul social în cauză a avut suspendate raporturile de muncă/serviciu în perioada de valabilitate a avizului de exercitare a profesiei; k)formulează în atenţia BEX propuneri motivate vizând modul de soluţionare a cererilor ce cad în competenţa sa de soluţionare; l)realizează verificarea calificărilor profesionale ale prestatorului de servicii în condiţiile prevăzute de Legea nr. 200/2004, cu modificările şi completările ulterioare. (2) În exercitarea atribuţiilor sale, Comisia de avizare şi atestare profesională organizează interviuri, în situaţia în care BEX emite o hotărâre în acest sens. Dispoziţiile art. 29 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.(3) Comisia de avizare şi atestare profesională exercită orice alte atribuţii stabilite de prezentul regulament sau prin acte emise de organele de conducere ale Colegiului.Comisia de formare profesională continuă Articolul 61(1) Comisia de formare profesională continuă îndeplineşte următoarele atribuţii:a)analizează cererile de înregistrare şi avizare a furnizorilor de formare profesională continuă a asistenţilor sociali; b)analizează cererile de înregistrare şi creditare a programelor de formare profesională continuă a asistenţilor sociali derulate de persoanele prevăzute la lit. a); c)analizează îndeplinirea condiţiilor şi documentaţia depusă în vederea soluţionării cererilor prevăzute la lit. a) si b); d)elaborează programe-cadru de formare profesională continuă şi ghiduri în domeniul asistenţei sociale, în baza cărora furnizorii de formare elaborează programele de formare profesională continuă; e)analizează conţinutul programelor de pregătire a persoanelor cu nivel mediu care lucrează în domeniul asistenţei sociale şi formulează în atenţia BEX propuneri vizând avizarea acestora; f)formulează propuneri vizând iniţierea unor demersuri de colaborare cu instituţiile de învăţământ superior în vederea adaptării curriculei universitare la noile nevoi sociale, organizarea şi desfăşurarea practicii studenţilor în domeniul asistenţei sociale, precum şi cu privire la alte aspecte legate de formarea asistenţilor sociali; g)propune BEX modul de soluţionare a cererilor prevăzute la lit. a) si b). (2) Comisia de formare profesională continuă exercită orice alte atribuţii stabilite de prezentul regulament sau prin acte emise de organele de conducere ale Colegiului.Comisia de deontologie profesională Articolul 62(1) Comisia de deontologie profesională îndeplineşte următoarele atribuţii:a)participă la elaborarea proiectului de cod deontologic al asistentului social, precum şi la redactarea propunerilor vizând modificarea sau completarea acestuia; b)primeşte şi analizează sesizările referitoare la litigiile ivite între asistenţii sociali sau între formele independente de exercitare a profesiei; c)realizează procedura de conciliere sau, după caz, formulează un răspuns motivat în situaţiile în care sesizările prevăzute la lit. b) nu sunt de competenţa Colegiului ori nu necesită conciliere; d)aplică dispoziţiile prezentului regulament cu privire la instrumentarea plângerilor vizând abaterile disciplinare/ profesionale ale asistenţilor sociali şi pe cele privind realizarea cercetării disciplinare/profesionale prealabile; e)aplică sancţiunile prevăzute în prezentul regulament; f)păstrează evidenţa sancţiunilor aplicate şi a documentaţiei întocmite cu prilejul soluţionării plângerilor vizând abaterile disciplinare/profesionale ale asistenţilor sociali sau, după caz, ale persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială, luate în evidenţa Colegiului. (2) Comisia de deontologie profesională exercită orice alte atribuţii stabilite de prezentul regulament sau prin acte emise de organele de conducere ale Colegiului.Comisia de strategie şi dezvoltare profesională Articolul 63(1) Comisia de strategie şi dezvoltare profesională îndeplineşte următoarele atribuţii:a)elaborează programele de strategie profesională privind formarea profesională şi dezvoltarea competenţelor profesionale ale asistentului social, precum şi alte acte necesare instituirii de standarde de calitate în asistenţa socială, pe care le supune aprobării BEX; b)identifică nevoile de formare în domeniul asistenţei sociale şi întocmeşte strategii de dezvoltare profesională în vederea dezvoltării competenţelor asistenţilor sociali, precum şi pentru creşterea calităţii actului profesional; c)identifică parteneri pentru implementarea strategiilor de dezvoltare profesională, precum şi pentru programe intensive de pregătire profesională destinate asistenţilor sociali care au întrerupt activitatea; d)elaborează metodologia privind organizarea şi desfăşurarea programelor intensive de pregătire profesională pentru asistenţii sociali care au întrerupt activitatea, precum şi tematica acestora şi le supune spre aprobare BEX; e)elaborează metodologia privind organizarea şi desfăşurarea stagiului profesional pentru asistenţii sociali debutanţi, pe care o supune spre aprobare BEX. (2) Comisia de strategie şi dezvoltare exercită orice alte atribuţii stabilite de prezentul regulament sau prin acte emise de organele de conducere ale Colegiului. Secţiunea a 4-aComisia electorală centrală permanentă Articolul 64(1) Comisia electorală centrală permanentă funcţionează în structura Colegiului şi îşi desfăşoară activitatea în mod independent, nefiind subordonată organelor de conducere ale Colegiului.(2) Organizarea şi funcţionarea Comisiei electorale centrale permanente sunt stabilite prin Regulamentul electoral al Colegiului.(3) Comisia electorală centrală permanentă pregăteşte şi organizează alegerile pentru organele de conducere ale Colegiului şi coordonează procesul electiv de la nivelul structurilor teritoriale ale acestuia, asigurând implementarea corespunzătoare a dispoziţiilor conţinute în Regulamentul electoral al Colegiului.(4) BEX are obligaţia de a asigura condiţiile necesare funcţionării Comisiei electorale centrale permanente şi realizării atribuţiilor ce îi revin.(5) Comisia electorala centrală permanentă poate duce la îndeplinire şi alte sarcini specifice stabilite prin hotărâri ale organelor de conducere ale Colegiului. Secţiunea a 5-aCorpul de control profesional al Colegiului Articolul 65(1) Corpul de control profesional este structura de specialitate a Colegiului cu atribuţii vizând controlul şi supravegherea exercitării profesiei de asistent social.(2) Organizarea şi funcţionarea Corpului de control profesional sunt stabilite prin hotărâre a Consiliului.(3) Activitatea Corpului de control profesional este coordonată de către secretarul executiv. Articolul 66În desfăşurarea activităţilor specifice, Corpul de control profesional colaborează cu comisiile operative din cadrul BEX şi răspunde la solicitările Comisiei de deontologie profesională vizând realizarea unor acţiuni de control care au ca obiectiv clarificarea unor aspecte ce urmează a fi analizate în contextul realizării cercetării disciplinare/profesionale prealabile. Articolul 67(1) Persoanele care au calitatea de membru al Corpului de control profesional nu pot desfăşura acţiuni de control profesional în cadrul structurilor cu care au avut sau, după caz, au relaţii contractuale şi nici în cadrul celor în care activează soţul, rudele şi afinii până la gradul al IV-lea inclusiv.(2) Interdicţia prevăzută la alin. (1) se aplică şi în situaţia în care asistenţii sociali controlaţi sunt soţ, rude până la gradul al IV-lea sau afini cu persoana care urmează să exercite controlul.(3) Interdicţia de a desfăşura activităţi de control intervine şi în situaţiile în care persoanele care au calitatea de membru al Corpului de control profesional au un interes personal în legătură cu activitatea/persoana supusă controlului, cu excepţia situaţiei în care acest conflict a fost adus la cunoştinţa persoanei care coordonează activitatea Corpului de control profesional şi aceasta a apreciat că obiectivitatea actului de control nu poate fi afectată. Articolul 68Membrii BEX, cei ai comisiilor operative, ai Comisiei electorale centrale permanente şi cei ai Corpului de control profesional au dreptul la indemnizaţii stabilite prin hotărâre a Consiliului, precum şi la decontarea cheltuielilor de deplasare efectuate pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice. Secţiunea a 6-aSecretarul executiv şi structura executivă a Colegiului Articolul 69(1) Activităţile tehnico-administrative ale comisiilor de specialitate din structura BEX, activităţile impuse de exercitarea efectivă a atribuţiilor organelor de conducere ale Colegiului, precum şi cele impuse de punerea în executare a deciziilor organelor de conducere ale acestuia sunt realizate de către structura executivă a Colegiului, alcătuită din următoarele departamente funcţionale:a)Departamentul comunicare şi relaţii publice; b)Departamentul programe; c)Departamentul juridic; d)Departamentul administrativ-economic. (2) Structura executivă prevăzută la alin. (1) este condusă de un secretar executiv, numit de BEX, la propunerea preşedintelui. Articolul 70(1) Secretarul executiv are următoarele atribuţii:a)participă la şedinţele organelor de conducere ale Colegiului, fără drept de vot; b)avizează proiectele actelor cu caracter normativ ce urmează a fi aprobate de organele de conducere ale Colegiului; c)pregăteşte lucrările şedinţelor organelor de conducere ale Colegiului; d)elaborează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Colegiului pentru exerciţiul financiar al anului următor; e)asigură coordonarea activităţii departamentelor funcţionale, precum şi coordonarea activităţilor curente ale Colegiului; f)elaborează proiectul organigramei şi al statului de funcţii pentru personalul de specialitate şi administrativ al Colegiului; g)selectează personalul ce urmează a fi încadrat în structurile administrative ale Colegiului; h)urmăreşte modul în care comitetele sucursalelor duc la îndeplinire măsurile aprobate de către organele de conducere centrale ale Colegiului; i)îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de prezentul regulament sau delegate de preşedintele Colegiului ori, după caz, de BEX. (2) Secretarul executiv este subordonat preşedintelui Colegiului şi are relaţii de colaborare cu preşedinţii comisiilor operative. Articolul 71Atribuţiile departamentelor ce compun structura executivă a Colegiului sunt stabilite prin hotărârea BEX. Capitolul VRăspunderea disciplinară şi profesională Secţiunea 1Dispoziţii generale Articolul 72(1) Asistenţii sociali răspund disciplinar pentru nerespectarea dispoziţiilor legale vizând exercitarea profesiei de asistent social, a dispoziţiilor prezentului regulament, a Codului deontologic al profesiei de asistent social nr. 1/2007, precum şi pentru orice fapte săvârşite în legătură cu profesia care sunt de natură să prejudicieze onoarea şi prestigiul profesiei de asistent social.(2) Răspunderea profesională a asistentului social este angajată în raport cu modul de realizare şi calitatea actului profesional, precum şi cu privire la întocmirea şi gestionarea documentaţiei specifice întocmite în cadrul exercitării profesiei. Articolul 73(1) Aplicarea unei sancţiuni de către organele abilitate ale Colegiului nu exonerează asistentul social de răspunderea penală, civilă, contravenţională sau de altă natură.(2) Colegiul poate sesiza organele competente cu privire la practicarea profesiei de asistent social de către persoanele care nu îndeplinesc condiţiile legale pentru exercitarea profesiei. Articolul 74(1) Constituie abateri disciplinare următoarele fapte:a)exercitarea profesiei în condiţiile de incompatibilitate prevăzute de Lege; b)nerespectarea confidenţialităţii vizând situaţiile, documentele, informaţiile deţinute/la care au acces în exercitarea profesiei, cu excepţia cazurilor în care divulgarea acestora este impusă de prevederile legale; încălcarea principiilor etice stabilite de lege; c)utilizarea în scopul obţinerii unor avantaje materiale personale, familiale sau de grup a unor informaţii cu caracter personal ori confidenţial obţinute în cadrul exercitării profesiei; d)concurenţa neloială şi/sau manifestarea unui comportament lipsit de respect cu privire la membrii Corpului de control profesional; e)continuarea exercitării profesiei în situaţia în care a intervenit, la cerere, suspendarea calităţii de membru al Colegiului sau în situaţiile în care suspendarea calităţii de membru a intervenit ca urmare a aplicării sancţiunii de suspendare a avizului de exercitare a profesiei/atestatului de liberă practică; f)neîndeplinirea obligaţiilor referitoare la notificarea situaţiilor care ar putea duce la suspendarea/încetarea exercitării profesiei, precum şi a celor în care a intervenit suspendarea/încetarea raporturilor de muncă/serviciu sau a altor notificări obligatorii ce trebuie realizate în atenţia Colegiului, potrivit prezentului regulament şi altor acte emise de organele de conducere ale acestuia; g)exercitarea profesiei de asistent social în regim de liberă practică/independent în orice alte forme decât cele prevăzute de Lege. (2) Constituie abateri profesionale următoarele fapte:a)neîntrunirea numărului minim anual de credite profesionale; b)refuzul nejustificat de a participa la activităţi de formare profesională continuă destinate în mod direct îmbunătăţirii actului profesional sau, după caz, dobândirii competenţelor necesare realizării activităţilor specifice treptei de competenţă deţinute; c)prejudicierea interesului beneficiarilor actului profesional, inclusiv prin neinformarea corespunzătoare a acestora cu privire la problematica şi intervenţia specifică şi, după caz, în raport cu costurile implicate de prestarea serviciilor ori prin neutilizarea sau utilizarea incorectă a metodelor şi tehnicilor specifice de intervenţie în asistenţa socială; d)realizarea unor acte profesionale cu depăşirea competenţelor date de calificarea şi experienţa profesională, astfel cum sunt stabilite prin treptele de competenţă profesională acordate de Colegiu; e)angajarea în contacte fizice cu depăşirea limitelor decenţei sau a limitelor date de diferenţele culturale, precum şi întreţinerea de relaţii sexuale cu beneficiarii serviciilor de asistenţă socială sau cu rudele acestora pe toată durata prestării serviciilor profesionale; f)manifestarea unor comportamente verbale şi fizice abuzive sau menite a fi înţelese ca avansuri sau solicitări de favoruri sexuale; g)neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. d). (3) Constituie abateri profesionale grave faptele descrise la art. 15 alin. (2), art. 18 alin. (3) şi art. 74 alin. (1) lit. f). Articolul 75(1) Sancţiunile care pot fi aplicate în cazul constatării unor abateri disciplinare/profesionale sunt următoarele:a)mustrare; b)avertisment; c)suspendarea temporară, pentru un interval de 3-12 luni, a avizului de exercitare a profesiei sau, după caz, a atestatului de liberă practică în asistenţă socială; d)suspendarea dreptului de trecere într-o treaptă de competenţă superioară, pentru o perioadă de 3-6 luni; e)retragerea definitivă a avizului de exercitare a profesiei sau, după caz, a atestatului de liberă practică în asistenţă socială; f)interdicţia de a face parte din organele de conducere ale Colegiului sau structurilor teritoriale ale acestuia, până la expirarea duratei de aplicare a sancţiunii, în cazul prevăzut la lit. c); g)revocarea din funcţie a membrilor aleşi ai organelor de conducere ale Colegiului şi, după caz, a organelor de conducere ale structurii teritoriale a Colegiului, în situaţia în care sunt reţinute în sarcina acestora fapte grave, de natură a prejudicia onoarea şi prestigiul profesiei ori care aduc o gravă atingere imaginii şi intereselor Colegiului. (2) În situaţia în care sancţiunea prevăzută la alin. (1) lit. e) este dispusă pentru organele de conducere ale Colegiului, organele de conducere ale structurilor teritoriale sau pentru reprezentanţii structurilor teritoriale în Congres, se revocă de drept şi mandatul deţinut de aceste persoane în calitate de membri ai organelor de conducere sau, după caz, reprezentant al sucursalei în Congres. Articolul 76(1) Sancţiunile prevăzute la art. 75 alin. (1) lit. a) şi b) sunt aplicate de către Comisia de deontologie profesională, iar cele prevăzute la art. 75 alin. (1) lit. c)- g) de către BEX.(2) În aplicarea sancţiunilor, Comisia de deontologie profesională sau, după caz, BEX emite hotărâri. Articolul 77În aplicarea sancţiunilor prevăzute în prezentul regulament, se vor lua în considerare gravitatea faptei, împrejurările în care a fost săvârşită şi urmările acesteia, caracterul repetitiv al faptei şi conduita profesională a persoanei responsabile. Articolul 78(1) Nicio sancţiune nu poate fi dispusă fără realizarea unei cercetări disciplinare sau, după caz, profesionale prealabile.(2) Procedura cercetării disciplinare/profesionale prealabile urmăreşte obţinerea tuturor datelor şi dovezilor pertinente pentru analizarea faptelor asistenţilor sociali şi pentru a putea aprecia în cunoştinţă de cauză dacă o anumită faptă constituie abatere disciplinară sau profesională.(3) Cercetarea disciplinară/profesională prealabilă se realizează de către Comisia de deontologie profesională. În realizarea acestei atribuţii, Comisia poate solicita deplasarea unei echipe din cadrul Corpului de control profesional al Colegiului pentru efectuarea unor verificări suplimentare în situaţiile în care apreciază necesară realizarea acestora. Articolul 79(1) Colegiul are obligaţia de a păstra evidenţa sancţiunilor aplicate şi de a face, după caz, menţiunile corespunzătoare în RNASR.(2) Hotărârile de sancţionare sunt păstrate în dosarele asistenţilor sociali sau, după caz, ale persoanelor luate în evidenţa Colegiului şi pot fi luate în considerare în situaţia solicitării trecerii într-o treaptă superioară de competenţă ori la solicitarea eliberării atestatului de liberă practică.(3) Sancţiunile se prescriu, prin înlăturarea oricăror consecinţe ale acestora, urmând a fi radiate din RNASR după cum urmează:a)mustrarea se prescrie şi se radiază în termen de 3 luni de la data sancţionării, dacă nu a intervenit o nouă sancţiune; b)avertismentul se prescrie şi se radiază în termen de 6 luni de la data sancţionării, dacă nu a intervenit o nouă sancţiune; c)suspendarea prevăzută la art. 75 alin (1) lit. c) şi d) se prescrie şi se radiază în termen de 24 luni de la data expirării perioadei de suspendare, dacă nu a intervenit o nouă sancţiune; d)revocarea din funcţie, prevăzută la art. 75 alin. (1) lit. g) se prescrie în termen de 36 de luni de la data sancţionării. (4) În situaţia în care înainte de împlinirea termenului de prescripţie al unei sancţiuni este aplicată o nouă sancţiune, termenul de prescripţie al sancţiunii anterioare se întrerupe, iar noul termen de prescripţie se calculează prin cumularea termenelor de prescripţie ale sancţiunilor aplicate.(5) Sancţiunea prevăzută la art. 75 alin. (1) lit. e) nu se prescrie. Articolul 80(1) Nu constituie abateri disciplinare/profesionale faptele asistenţilor sociali săvârşite în exercitarea profesiei şi realizarea actului profesional, dacă:a)s-au produs prin constrângere morală sau fizică, a intervenit cazul fortuit ori iresponsabilitatea; b)săvârşirea acestora a fost impusă de ordinul superiorului ierarhic în situaţiile în care nu se putea cunoaşte în mod vădit ilegalitatea şi nici nu puteau fi prevăzute consecinţe de natură a se constitui în abateri disciplinare/profesionale; c)săvârşirea acestora a fost impusă de ordinul direct al superiorului ierarhic în situaţiile în care asistentul social l-a informat în scris că fapta este în mod vădit ilegală sau încalcă normele specifice exercitării profesiei ori calităţii actului profesional. (2) Înţelesul termenilor de constrângere fizică sau morală, caz fortuit ori iresponsabilitate este cel care rezultă din interpretarea acestor termeni prin prisma dreptului comun. Secţiunea a 2-aÎnregistrarea plângerilor şi realizarea cercetării disciplinare Articolul 81(1) Plângerile privind săvârşirea de către asistenţii sociali a unor fapte de natură a atrage sancţionarea lor disciplinară/profesională sunt adresate preşedintelui Colegiului, care le va înainta Comisiei de deontologie profesională în termen de maximum 5 zile de la înregistrarea acestora.(2) Plângerile vizând abateri disciplinare/profesionale ale preşedintelui Colegiului sunt adresate direct Comisiei de deontologie profesională. Articolul 82(1) Dreptul de a formula plângerile prevăzute la art. 81 alin. (1) aparţine asistenţilor sociali, persoanei vătămate sau reprezentantului legal al acesteia, precum şi persoanelor aflate în relaţii contractuale cu asistenţii sociali, dacă se apreciază că persoana reclamată a săvârşit fapte ce intră sub incidenţa art. 72.(2) Plângerea este formulată în limba română şi poate fi depusă personal, prin mandatar ori poate fi transmisă prin poştă, cu confirmare de primire sau transmisă prin poşta electronică.(3) Organele competente se pot sesiza şi din oficiu. Articolul 83(1) Plângerea este considerată admisibilă în situaţia în care îndeplineşte următoarele condiţii de formă, cuprinzând:a)numele, prenumele, domiciliul şi, după caz, adresa de corespondenţă a petiţionarului, inclusiv pentru comunicarea în format electronic; b)numele, prenumele, funcţia şi locul de muncă ori alte elemente care să permită identificarea şi contactarea asistentului social împotriva căruia se îndreaptă plângerea; c)locul şi contextul în care s-a produs fapta reclamată, precum şi descrierea acesteia; d)elemente doveditoare aduse în susţinerea plângerii, după caz; e)semnătura petiţionarului. (2) Termenul în care poate fi formulată plângerea împotriva asistentului social este de un an de la momentul săvârşirii faptei reclamate sau al cunoaşterii consecinţelor prejudiciabile ale acesteia.(3) Lipsa unuia dintre elementele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) şi e), precum şi formularea după scurgerea termenului prevăzut la alin. (2) constituie motiv de inadmisibilitate a acesteia. Articolul 84(1) În termen de maximum 15 zile de la data luării în evidenţă a plângerilor înaintate conform dispoziţiilor art. 81, Comisia de deontologie profesională analizează plângerea şi se pronunţă asupra admisibilităţii şi temeiniciei acesteia şi informează petiţionarul asupra acestui aspect.(2) Plângerea este inadmisibilă în situaţiile prevăzute la art. 83 alin. (3)(3) Plângerea este considerată întemeiată în situaţiile în care aspectele reclamate vizează faptele prevăzute la art. 74. Articolul 85În situaţia în care plângerea este considerată admisibilă şi întemeiată, Comisa de deontologie profesională demarează procedura de cercetare disciplinară/profesională prealabilă. Articolul 86(1) În cadrul cercetării disciplinare/profesionale prealabile, datele şi dovezile necesare sunt obţinute prin audierea sau corespondenţa cu persoanele implicate, prin deplasarea în teren, prin culegerea şi corelarea de informaţii, prin verificarea şi analiza unor înscrisuri, fiind realizate, în măsura în care este posibil, şi copii ale documentelor relevante.(2) Alegerea modalităţii în care sunt culese datele şi dovezile necesare analizării faptei reclamate este stabilită de către Comisia de deontologie profesională.(3) Persoanele care realizează cercetarea disciplinară/profesională au dreptul să solicite şi să analizeze toate documentele apreciate relevante, în măsura în care aceasta nu contravine unor norme legale, având obligaţia respectării confidenţialităţii informaţiilor şi utilizării acestora numai în scopul clarificării faptei cercetate. Articolul 87Procedura de cercetare disciplinară/profesională prealabilă, precum şi aplicarea sancţiunii nu pot depăşi 60 de zile de la data la care plângerea a fost considerată admisibilă şi întemeiată. Articolul 88(1) În cadrul cercetării disciplinare/profesionale prealabile, audierea persoanei/persoanelor cercetate disciplinar/profesional este obligatorie. În situaţia în care aceasta nu poate fi audiată îi pot fi solicitate explicaţii scrise fie cu privire la fapta în ansamblu, fie cu privire la întrebări punctuale cuprinse într-un chestionar formulat în prealabil de către Comisia de deontologie profesională.(2) Orice persoană supusă cercetării disciplinare este tratată cu respect şi beneficiază de prezumţia de nevinovăţie până la finalizarea cercetării disciplinare/profesionale şi, după caz, pronunţării unei sancţiuni în condiţiile prezentului regulament.(3) Orice persoană supusă cercetării disciplinare/ profesionale are dreptul de a se apăra prin orice mijloc legal apreciat necesar. Articolul 89Dacă se apreciază necesar, Comisia de deontologie profesională poate solicita opinii de specialitate de la persoane având diverse calificări, a căror experienţă sau ale căror cunoştinţe sunt considerate utile în clarificarea faptei cercetate, precum şi opinia consilierului juridic. Articolul 90(1) La finalizarea cercetării disciplinare/ profesionale prealabile este întocmit un raport conţinând precizări cu privire la modalitatea şi sursele de informare cu privire la fapta cercetată, durata cercetării, descrierea faptei şi constatările rezultate pe parcursul cercetării, concluziile cercetării şi încadrarea faptei cercetate, precum şi propunerile formulate cu privire la aplicarea sau, după caz, neaplicarea unor sancţiuni.(2) Raportul este redactat şi semnat de persoanele care au efectuat cercetarea disciplinară/profesională prealabilă şi, după caz, de membrii echipei de control care au efectuat verificări suplimentare.(3) Documentul prevăzut la alin. (2) este însoţit de documentaţia obţinută pe parcursul cercetării disciplinare/ profesionale prealabile şi de orice alte elemente doveditoare ale menţiunilor cuprinse în cadrul acestuia. Articolul 91(1) În situaţia în care raportul prevăzut la art. 90 alin. (1) nu conţine o propunere vizând aplicarea unei sancţiuni, Comisia de deontologie profesională redactează un răspuns motivat, pe care îl transmite persoanei care a formulat plângerea, precum şi persoanei/persoanelor supuse cercetării disciplinare/profesionale.(2) În cazul în care raportul prevăzut la art. 90 alin. (1) propune aplicarea uneia dintre sancţiunile prevăzute la art. 75 alin. (1) lit. a) sau b), Comisia de deontologie profesională emite hotărârea de sancţionare.(3) Dacă propunerea vizează aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 75 alin. (1) lit. c)-g), raportul prevăzut la art. 90 alin. (1) este înaintat BEX în vederea analizării acestuia şi a aplicării sancţiunii. Articolul 92(1) Hotărârea de sancţionare va cuprinde: numărul şi data adoptării, organul emitent, descrierea pe scurt a faptei, menţionarea demersurilor şi a documentelor realizate pe parcursul cercetării disciplinare/profesionale prealabile, încadrarea faptei, sancţiunea aplicată şi temeiul legal al acesteia, termenul de contestare şi organul competent pentru soluţionarea contestaţiei, semnătura preşedintelui Comisiei de deontologie profesională sau, după caz, a preşedintelui Colegiului.(2) Hotărârea prin care s-a dispus sancţionarea este comunicată persoanei/persoanelor sancţionate, precum şi organizaţiei/instituţiei în care acestea îşi desfăşoară activitatea. Articolul 93(1) Contestarea hotărârii de sancţionare dispuse de Comisia de deontologie profesională se realizează la BEX, iar contestarea hotărârii de sancţionare dispuse de BEX se realizează la Consiliu. Termenul de formulare a contestaţiei este de maximum 15 zile de la comunicarea hotărârii de sancţionare.(2) Contestaţia este soluţionată în termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea ei la Colegiu.(3) Contestatarul este obligat să precizeze în contestaţie care sunt elementele contestate, să îşi motiveze contestaţia şi, dacă este cazul, să prezinte dovezi în susţinerea acesteia. În formularea contestaţiei se aplică în mod corespunzător dispoziţiile art. 83 alin. (1) lit. a) şi e).(4) Contestaţiile depuse ulterior termenelor prevăzute la alin. (1) şi (2) sau cele care nu îndeplinesc condiţia prevăzută la alin. (3) sunt considerate inadmisibile. Articolul 94(1) În soluţionarea contestaţiei este analizată documentaţia, pot fi audiate persoanele care pot da informaţii relevante şi, dacă se apreciază necesar, pot fi solicitate probe suplimentare.(2) În soluţionarea contestaţiei BEX sau, după caz, Consiliul poate decide fie menţinerea sancţiunii aplicate iniţial, fie înlocuirea acesteia cu o altă sancţiune mai puţin severă ori poate aprecia că fapta săvârşită nu necesită aplicarea unei sancţiuni.(3) Contestaţia este soluţionată prin adoptarea unei hotărâri a BEX sau, după caz, a Consiliului în care se vor menţiona: numărul şi data hotărârii prin care se soluţionează contestaţia, numărul, data şi emitentul hotărârii contestate, descrierea succintă a demersurilor realizate în soluţionarea contestaţiei, semnătura preşedintelui Colegiului.(4) Hotărârea prin care este soluţionată contestaţia poate fi atacată la instanţa judecătorească competentă. Capitolul VILitigiile între membrii Colegiului Articolul 95(1) Toate neînţelegerile de natură profesională între asistenţii sociali şi cele dintre formele independente de exercitare a profesiei urmează să fie rezolvate pe cale amiabilă.(2) În caz de nesoluţionare a litigiilor de natură profesională pe cale amiabilă, persoanele prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a sesiza, pentru conciliere, Colegiul.(3) BEX/Comisia de deontologie are competenţa analizării situaţiei de litigiu create, precum şi a efectuării tuturor actelor necesare concilierii, înainte de sesizarea altor instanţe. Articolul 96Sesizările sunt formulate de oricare dintre părţile aflate în litigiu şi pot fi înaintate BEX/Comisiei de deontologie profesională în formă scrisă, depuse în mod direct, prin mandatar sau transmise prin poştă, cu confirmare de primire. În sesizare este descrisă situaţia reclamată şi pot fi anexate documente doveditoare. Articolul 97(1) Iniţierea procedurii de conciliere este realizată în cel mult 30 de zile de la sesizare.(2) În realizarea concilierii este obligatorie ascultarea părţilor. Modalitatea concretă de realizare a procedurii de conciliere este stabilită de Comisia de deontologie profesională şi se supune aprobării BEX.(3) În situaţia în care se apreciază că aspectele sesizate nu sunt de competenţa Colegiului sau nu necesită procedura de conciliere, Comisia de deontologie profesională va formula un răspuns motivat persoanei care a formulat sesizarea. Capitolul VIIRNASR Articolul 98(1) RNASR este un document public care cuprinde evidenţa asistenţilor sociali din România, precum şi a formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social.(2) RNASR are două părţi:a)partea I - evidenţa asistenţilor sociali; b)partea a II-a - evidenţa formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social. (3) RNASR este pus la dispoziţia beneficiarilor serviciilor de asistenţă socială, precum şi a oricăror entităţi interesate, în scopul de a certifica calitatea de asistent social, dreptul de a exercita activităţile prevăzute la art. 3 alin. (3) din Lege şi competenţele profesionale ale asistenţilor sociali.(4) Registrul naţional al asistenţilor sociali din România se publică anual în Monitorul Oficial al României, Partea I. Registrul se reactualizează trimestrial şi se afişează şi pe site-ul oficial al Colegiului. Articolul 99(1) Evidenţa sancţiunilor aplicate şi radierea acestora, a menţiunilor vizând suspendarea/încetarea calităţii de asistent social, a celor vizând suspendarea activităţii formelor independente de exercitare a profesiei, precum şi evidenţa prestatorilor de servicii care se deplasează în România în scopul exercitării temporare şi ocazionale a profesiei de asistent social se realizează în cadrul unor anexe ale RNASR, care se afişează pe site-ul oficial al Colegiului şi se reactualizează trimestrial.(2) Evidenţa persoanelor prevăzute la art. 34 alin. (2) din Lege, cărora li se eliberează certificate de exercitare a atribuţiilor de asistent social, se realizează separat de cea a asistenţilor sociali cu aviz de exercitare a profesiei sau, după caz, cu atestat de liberă practică, în cadrul unei anexe a RNASR intitulate „Persoane cu atribuţii de asistent social“, care se publică pe siteul Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali din România şi se actualizează lunar/trimestrial.(3) Orice alte date/informaţii care urmează a fi înscrise în RNASR pot fi redate în cadrul unor anexe ale acestuia. Datele şi informaţiile, precum şi anexele în care urmează a fi înscrise acestea se stabilesc prin hotărâre a BEX. ANEXA Nr. 2EMBLEMA cu sigla Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali din România - C.N.A.S.R.* * Forma, modelul, graficul şi culorile vor fi aprobate de către Biroul executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu