HOTARARE Nr. 1024 din 25 iunie 2004
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, precum si a Metodologiei de
acreditare a furnizorilor de servicii sociale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 682 din 29 iulie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 11 alin. (3)
si art. 61 din Ordonanta Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 515/2003,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 515/2003, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2
Se aproba Metodologia de acreditare a furnizorilor de servicii sociale,
prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3
(1) Furnizorii de servicii sociale pot solicita acreditarea in conditiile
prezentei hotarari incepand cu data de 1 ianuarie 2005.
(2) Pana la obtinerea acreditarii, furnizorii de servicii sociale care
desfasoara activitate la intrarea in vigoare a prezentei hotarari vor functiona
in conditiile prevazute de legislatia in vigoare, dar nu mai mult de 12 luni.
Art. 4
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 5
La data de 1 ianuarie 2005, se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.176/2003
privind desfasurarea de catre persoanele juridice de drept privat fara scop
patrimonial a unor servicii in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu
handicap, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 725 din 17
octombrie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministru de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Marian Florian Saniuta
Ministrul delegat
pentru administratia publica,
Gabriel Oprea
Ministrul sanatatii,
Ovidiu Brinzan
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile
sociale
Art. 1
(1) Serviciile sociale prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta
Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 515/2003, denumita in continuare ordonanta, sunt
asigurate de catre furnizori de servicii sociale, denumiti in continuare
furnizori, care pot fi publici sau privati.
(2) Furnizorii de servicii sociale publici sunt serviciul public de
asistenta sociala la nivel judetean si local, alte servicii publice
specializate la nivel judetean sau local, unitati de asistenta medico-sociala
sau institutii publice care dezvolta compartimente de asistenta sociala
specializate.
(3) Furnizorii de servicii sociale privati pot fi asociatii si fundatii,
culte religioase si orice alte forme de organizare ale societatii civile,
persoane fizice autorizate in conditiile legii, organizatii internationale de
profil, filiale si sucursale ale asociatiilor si fundatiilor internationale
recunoscute in conformitate cu legislatia in vigoare.
(4) Furnizorii de servicii sociale prevazuti la alin. (2) si (3) trebuie sa
aiba prevazut in mod obligatoriu, ca obiect de activitate in actul de
infiintare sau, dupa caz, in autorizatia pentru desfasurarea unor activitati
independente, acordarea de servicii sociale.
Art. 2
Furnizorii de servicii sociale prevazuti la art. 1 pot organiza si acorda
servicii sociale numai dupa obtinerea certificatului de acreditare.
Art. 3
(1) Furnizorii prevazuti la art. 1 pot acorda servicii sociale si in
parteneriat, in baza unei conventii incheiate intre acestia.
(2) Conventiile de parteneriat prevazute la alin. (1) pot fi incheiate
intre furnizori publici de servicii sociale, intre furnizorii publici si cei
privati sau numai intre furnizorii privati.
(3) Conventiile de parteneriat prevazute la alin. (1) pot fi incheiate
numai intre furnizorii acreditati.
Art. 4
(1) Serviciul public de asistenta sociala de la nivelul municipiilor,
oraselor, sectoarelor municipiului Bucuresti sau comunelor, denumit in
continuare serviciu public local, este principalul furnizor de servicii
sociale, avand rolul de a identifica si de a solutiona situatiile si cauzele care
afecteaza echilibrul psihic, economic si moral al copilului, familiei,
persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap, precum si al oricaror persoane
aflate in nevoie sau expuse riscului marginalizarii si excluderii sociale.
(2) Serviciul public de asistenta sociala judetean va prelua
responsabilitatea solutionarii situatiilor prevazute la alin. (1) in situatii
de urgenta, la solicitarea serviciului public local, daca acesta nu poate
sustine acordarea unor servicii sociale.
Art. 5
Furnizorii acorda serviciile sociale pentru care au fost acreditati la
solicitarea persoanei, a familiei acesteia sau a reprezentantului legal, precum
si din oficiu ori in urma semnalarii unor situatii de nevoie sociala de catre
orice alta persoana sau institutie.
Art. 6
Serviciul public judetean, local sau, dupa caz, primariile au obligatia de
a afisa lista furnizorilor acreditati la nivel judetean si a serviciilor
oferite de acestia.
Art. 7
Furnizorii acreditati pot solicita inscrierea unor ocupatii in Clasificarea
Ocupatiilor din Romania, daca serviciile sociale pe care le furnizeaza nu pot
fi indeplinite de persoane cu profesii deja existente.
Art. 8
Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei realizeaza
monitorizarea, evaluarea si controlul serviciilor sociale acordate de catre
furnizorii acreditati, prin directiile pentru dialog, familie si solidaritate
sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare
directii teritoriale.
Art. 9
(1) In aplicarea prevederilor art. 47 alin. (1) si (2) din ordonanta,
directorul executiv al directiei teritoriale desemneaza cel putin doua persoane
care sa realizeze activitatea de monitorizare, evaluare si control la nivel
local.
(2) Atributiile persoanelor desemnate si procedura de desfasurare a
activitatii de evaluare, monitorizare si control se stabilesc prin ordin al
ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
Art. 10
Furnizorii acreditati comunica trimestrial directiilor teritoriale in a
caror raza isi desfasoara activitatea situatia cuprinzand serviciile sociale
acordate, numarul de beneficiari, precum si numarul cazurilor solutionate.
Art. 11
(1) In vederea realizarii evidentei furnizorilor si a serviciilor acordate,
la nivelul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se
infiinteaza Registrul electronic unic al serviciilor sociale.
(2) Procedura de constituire, actualizare si de accesare a registrului
prevazut la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii
sociale si familiei.
Art. 12
(1) Furnizorii acreditati pot solicita Ministerului Muncii, Solidaritatii
Sociale si Familiei finantarea, cofinantarea sau subventionarea unor programe
de interes general ori comunitar sau finantarea ori cofinantarea infiintarii,
organizarii si functionarii unor institutii specializate de asistenta sociala.
(2) Pentru programele si institutiile prevazute la alin. (1) Ministerul
Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei acorda sume de la bugetul de stat in
limita fondurilor aprobate anual prin bugetul sau.
(3) Metodologia de acordare a fondurilor prevazute la alin. (1) se aproba
prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
ANEXA 2
METODOLOGIA
de acreditare a furnizorilor de servicii sociale
Art. 1
Furnizorii de servicii sociale, denumiti in continuare furnizori, prevazuti
la art. 11 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile
sociale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 515/2003, se
acrediteaza conform prezentei metodologii.
Art. 2
In vederea acreditarii furnizorilor, in termen de 3 luni de la publicarea
prezentei hotarari, se infiinteaza comisia de acreditare a furnizorilor de
servicii sociale judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, denumita in
continuare comisie de acreditare.
Art. 3
(1) Comisia de acreditare este formata din 9 - 11 membri, dupa cum urmeaza:
a) directorul executiv al directiei pentru dialog, familie si solidaritate
sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, denumita in continuare
directie teritoriala;
b) directorul executiv adjunct pentru asistenta sociala al directiei
teritoriale;
c) un reprezentant al consiliului judetean;
d) un reprezentant al directiei judetene de sanatate publica;
e) un reprezentant al inspectoratului scolar judetean;
f) un reprezentant al serviciului public de asistenta sociala judetean;
g) un reprezentant al serviciului public specializat pentru protectia
copilului;
h) un reprezentant al unui serviciu public de asistenta sociala local;
i) 1 - 3 reprezentanti ai furnizorilor privati acreditati, desemnati de
organizatiile societatii civile din domeniul serviciilor sociale;
(2) Presedintele comisiei de acreditare este directorul executiv al
directiei teritoriale. In situatia in care acesta nu poate fi prezent la
sedinta, lucrarile comisiei de acreditare sunt prezidate de directorul executiv
adjunct pentru asistenta sociala al directiei teritoriale.
(3) Mandatul membrilor comisiei de acreditare este de un an si poate fi
reinnoit.
(4) Calitatea de membru inceteaza in urmatoarele situatii:
a) la expirarea mandatului;
b) in caz de deces;
c) in caz de revocare de catre institutia sau organizatia care l-a
desemnat.
Art. 4
(1) Comisia de acreditare se intruneste o data pe luna sau ori de cate ori
este necesar si isi desfasoara lucrarile in prezenta a cel putin doua treimi
din numarul membrilor.
(2) In situatii de urgenta lucrarile se pot desfasura in prezenta a minimum
5 membri, cu conditia ca presedintele si directorul executiv adjunct cu
probleme de asistenta sociala sa fie prezenti.
(3) Hotararile se iau cu majoritatea simpla a voturilor membrilor prezenti.
(4) La lucrarile comisiei de acreditare pot fi invitati, in calitate de
observatori, doi reprezentanti ai beneficiarilor de servicii sociale.
Art. 5
(1) Activitatea executiva si de secretariat a comisiei de acreditare este
asigurata de directiile teritoriale.
(2) Pentru realizarea activitatilor prevazute la alin. (1), directorul
executiv al directiei teritoriale va desemna mai multe persoane, dintre care
cel putin 2 asistenti sociali.
Art. 6
(1) Pentru intrunirea comisiei de acreditare, directorul executiv al
directiei teritoriale, prin secretariatul tehnic, convoaca institutiile publice
si organizatiile societatii civile, prevazute la art. 3 alin. (1) lit. c) - i),
cu cel putin 5 zile inainte de data sedintei de acreditare.
(2) O data cu convocarea prevazuta la alin. (1), se transmite si o copie de
pe documentatia depusa de furnizorii care solicita acreditarea.
Art. 7
(1) Persoanele desemnate in conditiile art. 3 alin. (1) trebuie sa
indeplineasca urmatoarele conditii:
a) nu sunt sot/sotie si nu se afla in raport de rudenie pana la gradul III
inclusiv cu persoane din conducerea furnizorului care solicita acreditarea;
b) nu se afla in relatii cu caracter patrimonial cu furnizorul;
(2) Nu pot participa la sedinta de acreditare in calitate de membru al
comisiei de acreditare reprezentanti ai furnizorului care se acrediteaza.
Art. 8
(1) Acreditarea se acorda gratuit, la cererea furnizorului.
(2) In situatia in care serviciile sociale sunt furnizate de filiale sau
alte entitati cu personalitate juridica, cererea de acreditare poate fi
formulata direct de catre acestea.
(3) Cererea de acreditare se depune direct sau prin posta, cu confirmare de
primire, la secretariatul tehnic al comisiei de acreditare in a carei raza isi
are sediul furnizorul. Modelul cererii de acreditare este prevazut in anexa nr.
1.
(4) Cererea de acreditare este insotita de documentele prevazute in anexa
nr. 2.
Art. 9
(1) Procedura de acreditare se declanseaza la data depunerii si
inregistrarii cererii de acreditare intr-un registru special de evidenta a
cererilor de acreditare.
(2) In cazul in care se constata neregularitati ale documentatiei depuse,
secretariatul tehnic comunica acest fapt furnizorului care a solicitat
acreditarea, in termen de 5 zile de la data inregistrarii cererii. Furnizorul
are posibilitatea de a remedia neregularitatile in termen de 30 de zile de la
data primirii notificarii.
Art. 10
(1) Dosarele de acreditare care sunt complete sunt analizate de catre
comisia de acreditare.
(2) Comisia de acreditare verifica indeplinirea conditiilor de acreditare.
Daca se constata ca aceste conditii nu sunt indeplinite, furnizorul este
notificat in termen de 5 zile de la data constatarii.
(3) Furnizorul are posibilitatea sa demonstreze cu acte ca indeplineste
criteriile de eligibilitate in termen de 30 de zile de la data notificarii.
Art. 11
(1) Secretariatul tehnic al comisiei de acreditare verifica exactitatea
situatiei de fapt descrise de furnizor in dosarul de acreditare si intocmeste
un raport de evaluare, pe care il inainteaza comisiei de acreditare.
(2) In cazul furnizorilor care isi desfasoara activitatea in mai multe
judete, la intocmirea raportului de evaluare, secretariatul tehnic poate
solicita informatii de la secretariatele tehnice din judetele respective.
(3) Fiecare membru al comisiei de acreditare verifica, inainte de sedinta,
in mod independent, daca sunt indeplinite conditiile de acreditare prin analiza
documentatiei transmise conform prevederilor art. 6 alin. (2) si, atunci cand
considera necesar, prin confruntarea aspectelor descrise in documente cu
situatia de fapt.
Art. 12
(1) Comisia de acreditare intrunita la convocarea presedintelui acesteia
solutioneaza cererea de acreditare in termen de maximum 45 de zile de la data
inregistrarii acesteia sau, dupa caz, de la data remedierii neregularitatilor
constatate, potrivit art. 9 alin. (2), respectiv art. 10 alin. (3).
(2) Comisia de acreditare, in baza analizei prevazute la art. 11 alin. (3)
si a raportului de evaluare, decide acordarea sau neacordarea acreditarii.
(3) Decizia de neacordare a acreditarii este obligatoriu motivata.
(4) Decizia prevazuta la alin. (2) se intocmeste in doua exemplare si se
semneaza de catre toti membrii comisiei de acreditare.
Art. 13
(1) Decizia prevazuta la art. 12 alin. (2) se inregistreaza in registrul
special de evidenta a cererilor de acreditare, mentionat la art. 9 alin. (1).
(2) In baza deciziei de acordare a acreditarii, secretariatul tehnic
completeaza, in termen de cel mult 5 zile, certificatul de acreditare al carui
model este prevazut in anexa nr. 3.
(3) Certificatul de acreditare se inregistreaza in rubrica corespunzatoare
din registrul prevazut la art. 9 alin. (1).
Art. 14
(1) Certificatul de acreditare se identifica prin numar, serie si data
eliberarii.
(2) In cazul pierderii, sustragerii sau deteriorarii certificatului de
acreditare, secretariatul tehnic poate elibera un duplicat la solicitarea
furnizorului.
Art. 15
Secretariatul tehnic transmite furnizorului care a solicitat acreditarea un
exemplar al deciziei comisiei de acreditare si, daca este cazul, certificatul
de acreditare, in termen de 10 zile de la emiterea deciziei.
Art. 16
(1) Decizia comisiei de acreditare poate fi contestata de furnizor, in
termen de 30 de zile de la data comunicarii, la Comisia Superioara de
Acreditare, denumita in continuare Comisia superioara, organ ierarhic superior
care coordoneaza activitatea comisiilor de acreditare judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti.
(2) Comisia superioara se infiinteaza si functioneaza in cadrul
Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
Art. 17
(1) Comisia superioara este formata din 11 - 13 membri, dupa cum urmeaza:
a) coordonatorul departamentului de asistenta sociala si politici familiale
din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, care
indeplineste si functia de presedinte;
b) cate un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu
Handicap, Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie, Agentiei
Nationale pentru Protectia Familiei, Agentiei Nationale pentru ocuparea Fortei
de Munca, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Sanatatii,
Ministerului Educatiei si Cercetarii, desemnat de coordonatorul institutiei
respective;
c) 3 - 5 reprezentanti ai furnizorilor privati acreditati, desemnati de
organizatiile societatii civile din domeniul serviciilor sociale.
(2) Mandatul membrilor Comisiei superioare prevazuti la lit. b) si c) este
de un an si poate fi reinnoit.
(3) Calitatea de membru al Comisiei superioare inceteaza in urmatoarele
situatii:
a) la expirarea mandatului;
b) in caz de deces;
c) in caz de revocare de catre institutia sau organizatia care l-a
desemnat.
Art. 18
(1) Comisia superioara este ajutata de un secretariat tehnic care
functioneaza in cadrul Directiei generale politici asistenta sociala din cadrul
Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
(2) Nominalizarea persoanelor care vor face parte din secretariatul tehnic
si modul de organizare si functionare a acestuia se stabilesc prin ordin al
ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
Art. 19
(1) Comisia superioara se intruneste o data pe luna sau ori de cate ori
este necesar pentru a nu depasi termenele de solutionare a contestatiei.
(2) Lucrarile Comisiei superioare se pot desfasura in prezenta a minimum 7
membri, cu conditia ca presedintele sa fie prezent.
(3) Hotararile se iau cu majoritatea simpla a voturilor membrilor prezenti.
Art. 20
Decizia Comisiei superioare poate fi atacata in conditiile Legii
contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile ulterioare.
Art. 21
Furnizorii sunt acreditati pentru o perioada de 3 ani sau, dupa caz, pe
perioada de furnizare a serviciilor sociale, daca aceasta este mai mica de 3
ani.
Art. 22
Este acreditat furnizorul care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) este constituit in conditiile legii si se incadreaza in prevederile art.
11 alin. (1) din ordonanta;
b) are prevazute in actul de infiintare scopurile si obiectivele, precum si
acordarea de servicii sociale;
c) scopurile si obiectivele urmarite respecta principiile fundamentale ale
drepturilor omului, legislatia romaneasca si actele internationale aplicabile;
d) durata de functionare, conform actului de infiintare, ii permite
dezvoltarea serviciilor sociale pentru care solicita acreditarea;
e) are posibilitatea de a sustine material sau demonstreaza capacitatea de
a atrage resursele financiare necesare acordarii serviciilor sociale pentru
care solicita acreditarea;
f) dispune de personal cu pregatire profesionala adecvata tipului de
servicii sociale pentru care solicita acreditarea;
g) respecta sau demonstreaza ca poate respecta standardele de calitate
existente pentru serviciile pentru care solicita acreditarea;
h) acorda sau va acorda servicii sociale pe baza unor criterii de selectie
nediscriminatorii si conform prevederilor art. 35 din ordonanta;
i) a elaborat proceduri de evaluare periodica a serviciului si a
satisfactiei beneficiarului.
Art. 23
(1) Suspendarea sau retragerea acreditarii, precum si limitarea domeniului
de activitate se realizeaza prin decizia directorului executiv al directiei
teritoriale, cu acordul comisiei de acreditare.
(2) In situatii de urgenta, masurile prevazute la alin. (1) se pot dispune
provizoriu prin decizia directorului executiv, urmand ca in termen de 10 zile
comisia de acreditare sa se pronunte.
(3) Anularea acreditarii poate fi dispusa prin decizie a comisiei de
acreditare, la propunerea directiei teritoriale, in situatia in care se
constata neindeplinirea conditiilor prevazute la art. 22 lit. a) - c).
(4) Deciziile prevazute la alin. (1), (2) si (3) pot fi contestate in
conditiile Legii nr. 29/1990, cu modificarile ulterioare.
(5) Conditiile si procedurile de suspendare, retragere sau anulare ale
acreditarii, precum si de limitare a domeniului de activitate se aproba prin
ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
Art. 24
Furnizorii acreditati vor solicita o noua acreditare cu cel putin 60 de
zile inainte de expirarea termenului prevazut la art. 21.
Art. 25
Unitatile de asistenta medico-sociala sunt acreditate de catre comisia de
acreditare numai pentru serviciile sociale acordate.
Art. 26
Furnizorii acreditati sunt obligati sa afiseze la sediu, intr-un loc
accesibil beneficiarilor, certificatul de acreditare in original sau copie
legalizata.
Art. 27
Anexele nr. 1 - 3*) fac parte integranta din prezenta metodologie.
------------
*) Anexele nr. 1 - 3 sunt reproduse in facsimil.
ANEXA 1
la metodologie
CERERE DE ACREDITARE
1. Date despre furnizorul de servicii sociale
______________________________________________________________________________
| Denumirea furnizorului: ....................................................
|
| Forma de organizare sau statutul juridic (serviciu public de asistenta
|
| sociala, unitate de asistenta sociala, asociatie, fundatie, persoana fizica
|
| autorizata etc.): |
| ............................................................................
|
| Actul de infiintare ........................................................
|
| Data emiterii ..............................................................
|
| Emitent ....................................................................
|
|______________________________________________________________________________|
| Sediul furnizorului
|
| Strada: ............................. nr. ..... bl. ...... sc. ..... ap. ...
|
| Localitatea: ................................. Cod postal: .................
|
| Judet/Sector: ........................... Telefon: ........... Fax: ........
|
| E-mail: ............................... Pagina de Internet: ................
|
|______________________________________________________________________________|
| Cod fiscal nr. ................ anul ............. eliberat de
..............|
| Cont bancar nr. ...................... deschis la banca ....................
|
| cu sediul in ...............................................................
|
|______________________________________________________________________________|
2. Subsemnatul(a) ........................................................,
posesor/posesoare al actului de identitate ............ seria .................
nr. ....................., eliberat/eliberata la data de
................................. de catre ...................................,
in calitate de imputernicit(a) al (a) .........................................
solicit acreditarea ca furnizor pentru serviciile sociale descrise in fisele
anexate.
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul in
declaratii, declar pe propria raspundere ca datele, informatiile si documentele
prezentate corespund realitatii.
Persoana imputernicita,
.....................
(semnatura si stampila)
Data ...............
FISA NR. .......................
DESCRIEREA SERVICIULUI PENTRU CARE SE SOLICITA ACREDITAREA
(se completeaza pentru fiecare serviciu social pentru care se solicita
acreditarea)
1. Denumirea serviciului social:
2. Descrierea activitatilor desfasurate si a metodologiilor de lucru
utilizate:
3. Durata in timp estimata:
4. Data de la care functioneaza sau de la care va functiona serviciul
social:
5. Sediul de la care se organizeaza furnizarea serviciului social:
6. Aria de desfasurare a activitatii:
7. Categoria de persoane beneficiare (precizati numarul de beneficiari si
caracteristicile socio-economice ale acestora):
8. Modalitatea de selectare a beneficiarilor:
9. Modalitatile de implicare a beneficiarilor in activitatile desfasurate:
10. Modalitatile de control periodic al calitatii serviciului:
11. Modalitatile periodice de control al gradului de satisfactie a beneficiarilor:
12. Resursele umane pentru realizarea serviciului social:
______________________________________________________________________________
| |Studii | Studii
|
| |superioare| medii
|
|__________________________________________________________|__________|________|
| Personal angajat cu contract individual de munca | |
|
|__________________________________________________________|__________|________|
| Functionari publici | |
|
|__________________________________________________________|__________|________|
| Personal remunerat sub orice alte forme | |
|
|__________________________________________________________|__________|________|
| Voluntari | |
|
|__________________________________________________________|__________|________|
| Total | |
|
|__________________________________________________________|__________|________|
| Din care personal administrativ | | |
|__________________________________________________________|__________|________|
13. Costurile serviciului:
______________________________________________________________________________
| Costul anual preconizat | Din care costuri administrative
|
|____________________________________|_________________________________________|
| |
|
|____________________________________|_________________________________________|
14. Resursele financiare pentru sustinerea serviciului:
______________________________________________________________________________
| Din fondurile proprii ale furnizorului |
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Din subventii de la bugetul de stat |
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Din subventii de la bugetele locale |
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Din contributii ale partenerilor |
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Din contributii ale beneficiarilor |
|
|__________________________________________________|___________________________|
| Altele | |
|__________________________________________________|___________________________|
15. Date tehnice referitoare la unitatea de asistenta sociala prin care se
acorda serviciul:
a) in cazul unitatii care asista persoanele la sediul acesteia:
- suprafata locuibila/persoana asistata
- conditii de cazare, numarul de persoane/dormitor
- conditii de petrecere a timpului liber
- conditii de comunicare cu exteriorul
- conditii de servire a mesei
- alte conditii in functie de tipul de servicii de asistenta sociala
acordate:
- grupurile sanitare: .............. la ................. persoane
asistate;
- 1 lavabou la ................ persoane asistate;
- 1 dus/cada la ................ persoane asistate;
- conditiile de preparare si servire a hranei;
b) in cazul unitatii care asista persoanele la domiciliul acestora:
- frecventa interventiilor, numarul de vizite/saptamana
- posibilitati ale persoanei asistate de comunicare cu alte persoane
asistate sau cu familia
- posibilitati ale persoanei asistate de comunicare cu unitatea de
asistenta sociala
- conditii de transport al mesei
- operativitatea interventiei
16. Rezultatele preconizate ale activitatii:
17. Efectele benefice ale activitatii la nivelul comunitatii:
a. Modalitatile de informare a comunitatii privind activitatile si
rezultatele acestora
b. Alte comentarii privind activitatea desfasurata
18. Date de contact pentru persoana desemnata sa ofere informatii suplimentare
ANEXA 2
la metodologie
DOCUMENTELE CARE INSOTESC CEREREA DE ACREDITARE
a) pentru serviciul public de asistenta sociala la nivel judetean si local:
- hotararea consiliului local/judetean privind infiintarea serviciului
public judetean/local;
- certificat de inregistrare fiscala;
- regulamentul de organizare si functionare;
- organigrama;
- CV persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala/calificarea
persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- hotararea consiliului local/judetean pentru aprobarea bugetului anual al
institutiei;
- ultima situatie financiara;
- dovada privind situatia juridica a sediului unde se acorda sau urmeaza sa
se acorde serviciile sociale;
- autorizatia sanitara, autorizatia sanitar-veterinara, autorizatia pentru
protectia muncii, autorizatia de mediu, aviz PSI si alte autorizatii prevazute
de lege;
b) pentru alte servicii publice specializate la nivel judetean sau local:
- legea speciala, hotararea Guvernului, hotararea consiliului
local/judetean privind infiintarea acestor servicii;
- certificat de inregistrare fiscala;
- regulamentul de organizare si functionare;
- organigrama;
- CV persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala/calificarea
persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- hotararea consiliului local/judetean pentru aprobarea bugetului anual al
institutiei;
- ultima situatie financiara;
- dovada privind situatia juridica a sediului unde se acorda sau urmeaza sa
se acorde serviciile sociale;
- autorizatia sanitara, autorizatia sanitar-veterinara, autorizatia pentru
protectia muncii, autorizatia de mediu, aviz PSI si alte autorizatii prevazute
de lege;
c) pentru unitati de asistenta medico-sociala:
- hotararea consiliului local/judetean privind infiintarea unitatii de
asistenta medico-sociala;
- certificat de inregistrare fiscala;
- regulamentul de organizare si functionare;
- organigrama;
- CV persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala/calificarea
persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- hotararea consiliului local/judetean pentru aprobarea bugetului anual al
institutiei;
- bugetul aprobat de conducerea institutiei in cazul in care aceasta este
integral finantata din venituri proprii;
- ultima situatie financiara;
- dovada privind situatia juridica a sediului unde se acorda sau urmeaza sa
se acorde serviciile sociale;
- autorizatia sanitara, autorizatia sanitar-veterinara, autorizatia pentru
protectia muncii, autorizatia de mediu, aviz PSI si alte autorizatii prevazute
de lege;
d) pentru institutii publice care dezvolta compartimente de asistenta
sociala specializate:
- hotararea consiliului local/judetean privind infiintarea unitatii de
asistenta medico-sociala;
- hotararea consiliului director al institutiei de infiintare a
compartimentului de asistenta sociala;
- certificat de inregistrare fiscala;
- regulamentul de organizare si functionare;
- organigrama;
- CV persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala/calificarea
persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- hotararea consiliului local/judetean pentru aprobarea bugetului anual al
institutiei;
- bugetul aprobat de conducerea institutiei in cazul in care aceasta este
integral finantata din venituri proprii;
- ultima situatie financiara;
- dovada privind situatia juridica a sediului unde se acorda sau urmeaza sa
se acorde serviciile sociale;
- autorizatia sanitara, autorizatia sanitar-veterinara, autorizatia pentru
protectia muncii, autorizatia de mediu, aviz PSI si alte autorizatii prevazute
de lege;
e) pentru asociatii si fundatii, cultele religioase si orice alte forme
organizate ale societatii civile:
- certificat de persoana juridica;
- incheierea judecatoreasca prin care s-a admis cererea de inscriere in
registrul asociatiilor si fundatiilor;
- certificat de inregistrare fiscala;
- regulamentul de organizare si functionare;
- organigrama;
- CV persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala/calificarea
persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- ultima situatie financiara;
- un extras de cont;
- dovada privind situatia juridica a sediului unde se acorda sau urmeaza sa
se acorde serviciile sociale;
- autorizatia sanitara, autorizatia sanitar-veterinara, autorizatia pentru
protectia muncii, autorizatia de mediu, aviz PSI si alte autorizatii prevazute
de lege;
f) pentru persoane fizice autorizate in conditiile legii:
- autorizatia emisa de consiliul local;
- certificat de inregistrare fiscala;
- regulamentul de organizare si functionare;
- CV persoanei autorizate;
- copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala/calificarea
persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- ultima situatie financiara;
- un extras de cont;
- dovada privind situatia juridica a sediului unde se acorda sau urmeaza sa
se acorde serviciile sociale;
g) pentru filiale si sucursale ale asociatiilor si fundatiilor
internationale recunoscute in conformitate cu legislatia in vigoare:
- certificat de persoana juridica;
- incheierea judecatoreasca prin care s-a admis cererea de inscriere in
registrul special;
- certificat de inregistrare fiscala;
- regulamentul de organizare si functionare;
- organigrama;
- CV persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala/calificarea
persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- ultima situatie financiara;
- un extras de cont;
- dovada privind situatia juridica a sediului unde se acorda sau urmeaza sa
se acorde serviciile sociale;
- autorizatia sanitara, autorizatia sanitar-veterinara, autorizatia pentru
protectia muncii, autorizatia de mediu, aviz PSI si alte autorizatii prevazute
de lege;
h) pentru organizatii internationale de profil:
- certificat de inregistrare a reprezentantei;
- incheierea judecatoreasca prin care s-a admis cererea de inscriere in
registrul special;
- certificat de inregistrare fiscala;
- regulamentul de organizare si functionare;
- organigrama;
- CV persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala/calificarea
persoanelor implicate in acordarea serviciilor;
- ultima situatie financiara;
- un extras de cont;
- dovada privind situatia juridica a sediului unde se acorda sau urmeaza sa
se acorde serviciile sociale;
- autorizatia sanitara, autorizatia sanitar-veterinara, autorizatia pentru
protectia muncii, autorizatia de mediu, aviz PSI si alte autorizatii prevazute
de lege.
ANEXA 3
la metodologie
COMISIA DE ACREDITARE A FURNIZORILOR
DE SERVICII SOCIALE
....................................
CERTIFICAT DE ACREDITARE
seria ................. nr. ....................
............................................................. cu sediul/domiciliul
in localitatea ............................................., str.
................................................. nr. ......., bloc .....,
scara ......, etaj ......, ap. ....., judetul/sectorul .......................,
codul unic de inregistrare/codul fiscal ................................., este
acreditat, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 68/2003, sa
furnizeze urmatoarele servicii sociale:
1. .......................
2. .......................
3. .......................
4. .......................
5. .......................
6. .......................
Eliberat la data de ........................
Prezentul certificat este valabil pentru o perioada de ............ de la
data eliberarii.
Presedinte,
___
/ L.S.\
\ ____/