HOTARARE Nr. 1047 din 16 iulie 1970 * Republicata
cuprinzind masuri pentru executarea Legii nr. 5/1970 privind gospodarirea
mijloacelor materiale si banesti, organizarea si functionarea controlului
financiar
ACT EMIS DE: CONSILIUL DE MINISTRI
ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL NR. 13 din 1 februarie 1972
*) Republicare in temeiul art. II din Hotarirea Consiliului de Ministri nr.
43/1972, publicata in acest numar al Buletinului Oficial al Republicii Socialiste
Romania, Partea I
Art. 1
Operatiile supuse controlului financiar preventiv, potrivit articolului 10
din Legea nr. 5/1970, sint cele prevazute in anexa nr. 1 la prezenta hotarire.
Conducatorii organizatiilor socialiste sint obligati sa comunice in scris
angajatilor care exercita controlul financiar preventiv operatiile si
documentele ce se supun controlului, precizindu-se si ce se verifica la fiecare
dintre acestea.
Art. 2
Controlul financiar preventiv asupra operatiilor prevazute la pct. 5, 6, 7
si 8 din anexa nr. 1, cit si pentru operatiile de incheiere a contractelor si
emiterea comenzilor mai importante stabilite de organul ierarhic superior, se
exercita exclusiv de catre conducatorul compartimentului financiar-contabil ori
inlocuitorul sau de drept. La organizatiile socialiste care au servicii sau
birouri specializate, controlul financiar preventiv asupra acestor operatii se
poate exercita prin serviciile sau birourile respective.
Art. 3
Documentele privind operatiile ce se supun controlului financiar preventiv
se semneaza in prealabil de seful compartimentului in care se efectueaza
operatia respectiva ori de inlocuitorul sau, semnatura acestora confirmind, in
cadrul atributiilor lor de serviciu, legalitatea, necesitatea, economicitatea
si realitatea operatiilor.
In cazul in care dispozitiile legale prevad avizarea operatiilor de catre
oficiul juridic, documentele vor fi supuse controlului financiar preventiv
impreuna cu avizul acestuia.
Art. 4
Operatiile privind miscarea valorilor materiale in cadrul organizatiei
socialiste se fac pe propria raspundere a sefilor compartimentelor in care au
loc sau a inlocuitorilor acestora. Prin semnarea documentelor pentru aceste
operatii, sefii compartimentelor sau inlocuitorii lor confirma legalitatea,
necesitatea, realitatea si economicitatea lor.
Conducatorii compartimentelor financiar-contabile au dreptul sa verifice,
de la caz la caz, operatiile efectuate potrivit prezentului articol.
Art. 5
Pentru centralele, combinatele, grupurile de uzine, trusturile si marile
intreprinderi la care controlul financiar preventiv se organizeaza, potrivit
articolului 12 din Legea nr. 5/1970, sub forma de servicii sau birouri,
organele centrale ierarhic superioare, cu acordul Ministerului Muncii, vor
completa nomenclatoarele cu functiile, salariile si conditiile de studii si
stagiu corespunzatoare. Organizarea serviciilor sau birourilor de control
financiar preventiv se face in cadrul indicatorilor planului de munca si salarii
aprobat.
Art. 6
In cazul cind organul de conducere colectiva sau conducatorul organizatiei
a dispus efectuarea operatiilor pentru care conducatorul compartimentului
financiar-contabil a refuzat vizarea documentelor pentru controlul financiar
preventiv, acesta, daca in continuare considera ca operatiile sint nelegale,
neeconomicoase ori ca nu corespund realitatii, va viza documentele pe baza
dispozitiilor primite, incunostintind concomitent, in scris, pe conducatorul
organului ierarhic superior, precum si Ministerul Finantelor.
Conducatorul organului ierarhic superior care a fost sesizat este obligat
ca, in cel mult 15 zile, sa cerceteze cele semnalate si sa ia masurile
prevazute de dispozitiile legale. Ministerul Finantelor va urmari ca solutionarea
sesizarii sa se faca in cadrul normelor legale.
Refuzul de viza al angajatilor care exercita controlul financiar preventiv
pe baza de imputernicire se rezolva de catre conducatorul compartimentului
financiar-contabil.
Art. 7
Pentru centralele industriale si celelalte unitati cu statut de centrala,
consiliile de administratie pot stabili ca atributiile conducatorului
compartimentului financiar-contabil in ceea ce priveste controlul financiar
preventiv sa revina, dupa caz, sefului serviciului contabilitatii, sefului
serviciului financiar ori sefului serviciului sau biroului specializat de
control financiar preventiv.
Art. 8
Controlul financiar intern verifica in cadrul controlului gestionar de
fond, exercitat potrivit articolului 16 din Legea nr. 5/1970, obiectivele
prevazute in anexa nr. 2. Documentele si operatiile se controleaza in
totalitate sau prin sondaj, in raport cu volumul si frecventa abaterilor.
Atunci cind se constata pagube, verificarea se extinde pina la stabilirea valorii
integrale a pagubei.
Art. 9
Controlul financiar intern care, potrivit articolului 18 din Legea nr.
5/1970, se organizeaza la comitetele executive ale consiliilor populare
judetene, va functiona sub forma de corpuri unice de control. Acestea se constituie
cu numarul de posturi si fondul de salarii al compartimentelor de control
financiar intern de la comitetele executive ale consiliilor populare judetene
si numarul de posturi de control financiar intern cu fondul de salarii aferent,
preluat de la unitatile subordonate, existente la data aplicarii prezentei
hotariri.
Structura organizatorica a corpurilor unice de control financiar intern,
precum si modificarile in structura de organizare a aparatului comitetelor
executive ale consiliilor populare judetene si a organelor locale de
specialitate ale administratiei de stat, se stabilesc de catre Comitetul de
Stat pentru Economia si Administratia Locala, cu avizul Ministerului Muncii si
al Ministerului Finantelor.
Art. 10
Controlul ierarhic operativ-curent prevazut la articolul 8 din Legea nr.
5/1970 se exercita cel putin o data pe luna, in ceea ce priveste gospodarirea
mijloacelor materiale si banesti, asupra activitatilor mentionate in anexa nr.
3.
Conducatorii organizatiilor socialiste, deosebit de controlul direct pe
care il efectueaza asupra activitatii compartimentelor din subordine, vor
urmari indeaproape modul in care se efectueaza controlul ierarhic
operativ-curent de catre personalul subordonat si vor informa organele de
conducere colectiva asupra constatarilor masurilor luate si a celor care
urmeaza a se lua pentru asigurarea bunei gospodariri a mijloacelor materiale si
banesti.
Art. 11
Sefii compartimentelor de control financiar intern, potrivit prevederilor
articolului 24 din Legea nr. 5/1970, prezinta conducerii organizatiilor
socialiste in care functioneaza, propuneri in vederea emiterii de ordine,
decizii, dispozitii de retinere sau alte acte legale pentru stabilirea
masurilor de inlaturare a deficientelor semnalate si tragerea la raspundere a
celor care au savirsit abateri sau au prejudiciat avutul obstesc.
Actele legale prin care se dispune conducerii unitatilor verificate luarea
de masuri pentru recuperarea pagubelor se executa de cei in drept prin emiterea
de dispozitii de retinere sau pe alte cai de recuperare legala.
Art. 12
Conducatorii unitatilor economice de stat prezinta spre dezbatere in
adunarile generale ale oamenilor muncii, cazurile de pagubire a patrimoniului
unitatii, deficientele constatate de organele de control financiar-bancar,
sanctiunile aplicate persoanelor vinovate, precum si masurile ce se impun
pentru continua intarire a apararii avutului obstesc.
Art. 13
Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor
populare judetene si al municipiului Bucuresti vor transmite Ministerului
Finantelor, iar unitatile subordonate acestora directiilor teritoriale de
control si revizie ale Ministerului Finantelor, in termenele stabilite de acest
minister, situatia pagubelor si situatia realizarii planului controlului
financiar intern.
Art. 14
Blocarea fondurilor destinate platii drepturilor banesti ale personalului
tehnic-administrativ cu functii de conducere, reglementata de articolul 28 lit.
d din Legea nr. 5/1970 poate fi stabilita asupra drepturilor aferente unei
perioade de cel mult 3 luni, sumele blocate neputind depasi 1/3 din salariul
tarifar net din fiecare luna. Daca celui in cauza i se fac si alte retineri din
salariu pe baza de titlu executoriu, se poate bloca diferenta dintre aceste
retineri si 1/2 din salariul tarifar net lunar.
Atunci cind abaterile nu au fost remediate in termenele fixate, organul
ierarhic superior celui care a dispus blocarea este in drept sa o mentina si sa
dea dispozitie obligatorie organului ierarhic superior unitatii din care face
parte cel in cauza, prin care sa dispuna retinerea, total sau partial, a sumei
blocate, potrivit reglementarilor legale privind retinerea din salariu pentru
neindeplinirea obligatiilor de serviciu si sa asigure luarea si a altor masuri,
potrivit legii, pentru inlaturarea abaterilor constatate si tragerea la
raspundere a celor vinovati.
Art. 15
Posturile de control financiar intern de la comitetele executive ale
consiliilor populare judetene, prevazute in anexa nr. 4, trec la Ministerul
Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor*) - Departamentul agriculturii
cooperatiste si al gospodariilor populatiei si unitatile judetene de mecanizare
a agriculturii, subordonate, pe data de 1 ianuarie 1972, in vederea efectuarii
controlului gestionar de fond, in conditiile legii.
Indicatorii de plan munca si salarii aferenti acestor posturi trec de la
comitetele executive ale consiliilor populare judetene respective la Ministerul
Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor - Departamentul agriculturii
cooperatiste si al gospodariilor populatiei, pe baza de protocol.
Se autoriza Comitetul de Stat al Planificarii sa modifice indicatorii de
plan ai Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor si ai
comitetelor executive ale consiliilor populare judetene, corespunzator
prevederilor prezentei hotariri.
------------
*) Denumirea ministerului a fost actualizata in conformitate cu
dispozitiile art. III din Decretul nr. 19/1972, publicat in Buletinul Oficial
al Republicii Socialiste Romania, Partea I, nr. 6 din 24 ianuarie 1972.
Art. 16
Sefii compartimentelor de control financiar intern din ministere si
celelalte organe centrale raspund de coordonarea din punct de vedere functional
a activitatii de control financiar intern pe intregul sistem organizatoric al
acestora si asigura delimitarea pe verigi a atributiilor de control.
Art. 17
Posturile de control financiar intern care, potrivit articolului 34 din
Legea nr. 5/1970, trec de la unitatile subordonate ministerelor si altor organe
centrale la Ministerul Finantelor, pentru directiile teritoriale de control si
revizie, precum si numarul maxim de posturi ale acestor directii, sint
prevazute in anexa nr. 5*).
Indicatorii de plan munca si salarii, pe perioada de la intrarea in vigoare
a prezentei hotariri si pina la 31 decembrie 1970, aferenti posturilor ce se
preiau potrivit alineatului precedent, se trec pe baza de protocol de la
organele respective la Ministerul Finantelor.
Pentru posturile ce se preiau, creditele bugetare aferente se vor asigura
de Ministerul Finantelor din disponibilitatile existente in planurile de
cheltuieli ale ministerelor si celorlalte organe centrale, de la orice
subdiviziune a clasificatiei bugetare, cu exceptia cheltuielilor pentru
investitii centralizate.
Se autoriza Comitetul de Stat al Planificarii si Ministerul Finantelor sa
modifice in mod corespunzator indicatorii economici si financiari pe anul 1970
ca urmare a aplicarii prevederilor prezentului articol.
------------
*) Anexa nr. 5 se comunica prin grija Secretariatului General al
Consiliului de Ministri.
Art. 18
Plata drepturilor cuvenite personalului de control financiar se face
potrivit normelor legale, criteriul de realizare a indicatorului cantitativ
fiind indeplinirea integrala a planului de control. Ministerul Finantelor, cu
avizul Ministerului Muncii, va emite, in termen de 30 zile, instructiuni de
aplicare a prevederilor prezentului articol.
Art. 19
In unitatile economice de stat se introduce jurnalul controlului, in care
organele cu sarcini de control financiar vor inscrie, in mod obligatoriu,
controalele efectuate, precum si datele de identificare a actelor de control
incheiate. Organele de control financiar sint obligate sa consulte actele de
control mentionate in jurnal, pentru a cunoaste obiectivele si perioadele
cuprinse in controalele precedente, constatarile facute si masurile stabilite
si, dupa caz, sa evite repetarea verificarii. Conducerile unitatilor verificate
sint obligate sa ceara organelor de control financiar sa inscrie in jurnalul
controlului actiunile de control efectuate.
Art. 20
Prezenta hotarire intra in vigoare la data de 10 august 1970. Pe aceeasi
data se abroga dispozitiile legale prevazute in anexa nr. 6 la prezenta
hotarire, precum si orice alte prevederi contrare.
ANEXA 1
OPERATIILE SUPUSE CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV
1. Incheierea contractelor economice si emiterea comenzilor intre
organizatiile socialiste sau intre acestea si persoane fizice, privind
aprovizionarea cu materii prime, materiale, utilaje si altele, livrarea de
produse, executarea de lucrari si prestari de servicii, legalitatea aplicarii
preturilor si tarifelor.
2. Plata sumelor pentru munca prestata si a altor drepturi cuvenite
angajatilor, acordarea avansurilor spre decontare, orice plati catre alte
persoane fizice, precum si contractele privind angajarea gestionarilor si
constituirea garantiilor; respectarea statelor de functiuni ale personalului
tehnic-administrativ si salariile tarifare stabilite prin decizii de incadrare.
3. Platile de orice fel catre bugetul de stat si organizatiile socialiste.
4. Incasarile de orice fel, in afara unor incasari de la populatie privitor
la care ministerele si celelalte organe centrale au stabilit sa fie supuse
numai controlului ulterior.
5. Operatiile din care deriva drepturi sau obligatii in valuta.
6. Trecerea la cheltuieli, respectiv la pierderi, a daunelor aduse
organizatiei socialiste pentru care, potrivit dispozitiilor legale, nu se iau
masuri de stabilire a raspunderii materiale.
7. Constituirea oricaror fonduri banesti prevazute prin dispozitii legale.
8. Cererile prin care se solicita credite bancare, precum si documentatia
referitoare la deschiderea finantarii si decontarea lucrarilor de investitii.
9. Casarea si declasarea bunurilor.
10. Eliberarea bunurilor de orice fel catre alte organizatii socialiste.
Nota:
Ministerele si celelalte organe centrale pot adapta si completa lista
operatiilor prevazute mai sus, in functie de necesitati, si stabili conditiile
de efectuare a controlului financiar preventiv in cazul unor situatii
specifice.
ANEXA 2
OBIECTIVELE CE SE VERIFICA DE CONTROLUL FINANCIAR INTERN
I. Respectarea normelor legale cu privire la existenta si utilizarea
mijloacelor materiale si banesti
1. Integritatea mijloacelor materiale si banesti detinute cu orice titlu de
catre organizatiile socialiste.
2. Respectarea dispozitiilor legale referitoare la aprovizionarea,
expeditia, transportul si receptia mijloacelor materiale, precum si la
conservarea, manipularea si eliberarea acestora.
3. Utilizarea mijloacelor materiale in procesul activitatii organizatiilor
socialiste (consumuri, deseuri, rebuturi, remedieri, refaceri, degradari,
deprecieri, perisabilitati, casari, declasari, scoateri din uz, recuperari,
transferuri, reduceri de preturi si altele asemenea).
4. Respectarea prevederilor legale care reglementeaza incadrarea si
retribuirea personalului tehnic-administrativ si de specialitate, muncitori si
personal auxiliar, precum si celelalte drepturi cuvenite acestora; exactitatea
si realitatea drepturilor platite, precum si a retinerilor.
5. Legalitatea si realitatea, precum si necesitatea celorlalte plati si
cheltuieli efectuate in numerar si prin virament, in lei sau in valuta, din
fondurile organizatiilor socialiste sau ale bugetului, inclusiv fondurile cu
destinatie speciala.
II. Respectarea normelor legale cu privire la apararea proprietatii
socialiste, precum si a celor referitoare la evidenta si control
6. Efectuarea inventarierilor periodice, regularizarea si valorificarea
diferentelor constatate, la termenele si in conditiile dispozitiilor legale.
7. Respectarea normelor legale de intocmire si circulatie a documentelor
primare, de conducere a evidentei tehnico-operative si contabile, precum si
realitatea datelor inscrise in acestea.
8. Respectarea regulilor de evidenta, pastrare, circulatie si utilizare a
formularelor cu regim special.
9. Organizarea si exercitarea, potrivit dispozitiilor legale, a controlului
financiar preventiv.
10. Aplicarea masurilor pentru prevenirea, descoperirea si recuperarea
pagubelor, legalitatea si eficacitatea acestor masuri; stabilirea, potrivit
dispozitiilor legale, a raspunderilor pentru diminuarea patrimoniului
organizatiilor socialiste sau ca urmare a efectuarii de cheltuieli neproductive
(amenzi, penalizari, locatii, dobinzi penalizatoare si altele).
11. Respectarea dispozitiilor legale cu privire la angajarea, drepturile,
obligatiile si raspunderile gestionarilor.
12. Modul de realizare a masurilor stabilite ca urmare a verificarilor
efectuate de organele controlului financiar, eficienta masurilor si realitatea
comunicarilor facute in legatura cu acestea.
III. Respectarea normelor legale cu privire la incasari si varsaminte.
Realitatea rezultatelor financiare
13. Respectarea disciplinei financiare in realizarea drepturilor si
indeplinirea obligatiilor banesti in lei si in valuta.
14. Realitatea datelor inscrise in bilanturile contabile si in conturile de
executie.
Nota:
Ministerele si celelalte organe centrale pot adapta si completa prezenta
anexa, in functie de necesitati, daca sint asigurate conditiile pentru
indeplinirea obiectivelor obligatorii de control gestionar de fond prevazute in
prezenta anexa.
ANEXA 3
LISTA
activitatilor asupra carora se exercita cel putin o data pe luna controlul
ierarhic operativ-curent prevazut la articolul 8 din Legea nr. 5/1970, in ceea
ce priveste gospodarirea mijloacelor materiale si banesti.
________________________________________________________________________________
Nr. Activitatea supusa controlului Cine executa controlul
crt.
________________________________________________________________________________
1. Receptia si autoreceptia materiilor, - Conducatorul
materialelor si produselor compartimentului
aprovizionare-desfacere
2. Depozitarea, conservarea si manipularea - Conducatorul
mijloacelor materiale, lichidarea compartimentului
stocurilor supranormative, peste necesar de care apartine gestiunea
sau greu vandabile - Conducatorul
compartimentului
productiei
3. Efectuarea inventarierilor periodice a - Conducatorul
mijloacelor materiale; regularizarea compartimentului
diferentelor financiar-contabil
4. Efectuarea incasarilor si platilor in - Conducatorul
numerar si alte valori compartimentului
financiar-contabil
5. Indeplinirea conditiilor legale privind - Conducatorul
angajarea gestionarilor, constituirea compartimentului
garantiilor si retinerea ratelor financiar-contabil
6. Organizarea pazei locurilor de depozitare - Conducatorul
a bunurilor, intrarea si iesirea acestora compartimentului
administrativ
7. Obtinerea titlurilor executorii, - Seful oficiului juridic
exercitarea cailor de atac, executarea - Conducatorul
silita a creantelor compartimentului
financiar-contabil
8. Efectuarea retinerilor in contul - Conducatorul
pagubelor; transmiterea debitelor la noul compartimentului
loc de munca financiar-contabil
9. Organizarea evidentelor tehnico-operative, - Conducatorii de
conducerea corecta si la zi a acestora compartimente
10. Organizarea contabilitatii si efectuarea - Conducatorul
corecta si la zi a inregistrarilor compartimentului
contabile, potrivit reglementarilor legale financiar-contabil
11. Pastrarea, manipularea si folosirea - Conducatorul unitatii
formularelor cu regim special - Conducatorul
compartimentului
financiar-contabil
12. Exercitarea controlului financiar - Conducatorul
preventiv compartimentului
financiar-contabil
13. Indeplinirea planului de control de catre - Conducatorul unitatii
controlul financiar intern - Conducatorul
compartimentului de
organizare
a muncii
14. Indeplinirea planului de control de catre - Conducatorul
revizorii de gestiune compartimentului
financiar-contabil
- Conducatorul
compartimentului de
organizare
a muncii
________________________________________________________________________________
NOTA:
- Prin decizia conducatorului unitatii, controlul poate fi extins si asupra
altor activitati, potrivit necesitatilor.
- Tinind seama de functiile prevazute in coloana 2, conducatorii unitatilor
urmeaza sa stabileasca cine exercita controlul, in raport cu specificul si
statul de functiuni al unitatii, adaptind in caz de necesitate regulamentul de
organizare si functionare.
- Controlul se efectueaza inopinat, la fata locului, prin verificari
faptice si pe baza de documente, in totalitate sau prin sondaj, tinindu-se seama
de specificul activitatii. Rezultatul controlului va fi consemnat in scris, in
termen de 3 zile de la efectuare. In cazul constatarii de abateri se vor lua
masuri sau se vor prezenta propuneri, dupa caz, pentru inlaturarea acestora si
tragerea la raspundere a celor vinovati, in conditiile prevazute de lege.
ANEXA 4
LISTA
posturilor de control financiar intern care trec de la comitetele executive ale
unor consilii populare judetene la Ministerul Agriculturii, Industriei
Alimentare si Apelor*) - Departamentul agriculturii cooperatiste si al
gospodariilor populatiei si unitatile judetene de mecanizare a agriculturii,
subordonate
_________________________________________
Consiliul popular judetean Nr. posturi
_________________________________________
- Alba 1
- Arad 2
- Arges 1
- Bacau 1
- Bihor 1
- Bistrita-Nasaud 1
- Botosani 2
- Braila 2
- Buzau 2
- Caras-Severin 1
- Cluj 1
- Constanta 2
- Dimbovita 1
- Dolj 2
- Galati 2
- Gorj 2
- Hunedoara 1
- Ialomita 2
- Iasi 1
- Ilfov 2
- Mures 1
- Neamt 1
- Olt 2
- Prahova 1
- Satu Mare 2
- Salaj 2
- Sibiu 1
- Suceava 1
- Teleorman 2
- Timis 3
- Tulcea 2
- Vaslui 2
- Vilcea 1
- Vrancea 1
- Mehedinti 1
_________________________________________
*) Denumirea ministerului a fost actualizata in conformitate cu
dispozitiile art. III din Decretul nr. 19/1972, publicat in Buletinul Oficial
al Republicii Socialiste Romania, Partea I, nr. 6 din 24 ianuarie 1972.
ANEXA 6
LISTA
dispozitiilor legale care se abroga
- Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 1068/1952 privind sarcinile
Directiei controlului financiar din Ministerul Finantelor, publicata in
Buletinul Oficial nr. 36 din 14 iulie 1952.
- Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 1934/1957 privind organizarea si
functionarea controlului financiar intern, publicata in Colectia de Hotariri si
Dispozitii ale Consiliului de Ministri nr. 81 din 19 decembrie 1957.
- Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 65/1959 privind intarirea
controlului financiar si inlaturarea unor paralelisme si suprapuneri in
activitatea organelor de control, publicata in Colectia de Hotariri si
Dispozitii ale Consiliului de Ministri nr. 7 bis din 31 ianuarie 1959.
- Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 74/1959 pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si exercitarea controlului preventiv in
institutii, intreprinderi si organizatii economice de stat, cooperatiste si
obstesti, publicata in Colectia de Hotariri si Dispozitii ale Consiliului de
Ministri nr. 8 din 1 februarie 1959.
- Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 1599/1959 privind verificarea
activitatii financiar-gestionare a unor organizatii obstesti.
- Articolul 59 din Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 2930/1967 privind
organizarea isi functionarea in mod experimental a intreprinderilor agricole de
stat.
Articolul 2 din Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 412/1968 privind
infiintarea directiilor teritoriale de control si revizie ale Ministerului
Finantelor, publicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 25 din 26 februarie
1968.
Articolele 49 si 51 din Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 1190/1968
privind organizarea si functionarea intreprinderilor pentru mecanizarea
agriculturii, publicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 74 din 7 iunie
1968.