Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1083 din  8 iulie 2004

privind organizarea si functionarea Institutului National de Administratie si a centrelor regionale de formare continua pentru administratia publica locala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 649 din 19 iulie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 29 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 81/2001 privind infiintarea si organizarea Institutului National de Administratie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 106/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Organizarea si functionarea Institutului National de Administratie

    SECTIUNEA 1
    Scopul si atributiile Institutului National de Administratie

    Art. 1
    (1) Institutul National de Administratie, denumit in continuare Institut, se organizeaza ca institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor.
    (2) Institutul are sediul principal in municipiul Bucuresti, str. Eforie nr. 5, sectorul 5.
    Art. 2
    (1) Institutul asigura formarea continua in administratia publica pentru:
    a) inaltii functionari publici;
    b) functionarii publici de conducere;
    c) tinerii functionari publici, care pot deveni manageri publici;
    d) tinerii absolventi de invatamant superior, viitori manageri publici;
    e) functionari publici de executie din administratia publica centrala.
    (2) Institutul elaboreaza, in colaborare cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici si cu alte institutii interesate, strategia de formare continua a functionarilor publici si contribuie la implementarea acesteia.
    (3) Institutul coordoneaza centrele regionale de formare continua pentru administratia publica locala si sustine comunicarea si colaborarea institutionala cu celelalte institutii care organizeaza programe de formare continua.
    (4) Institutul indeplineste si alte atributii stabilite prin legi, ordonante, hotarari ale Guvernului sau ordine ale ministrului administratiei si internelor.
    Art. 3
    Institutul indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) organizarea programului de formare specializata in administratia publica, cu durata de 2 ani, destinat absolventilor de invatamant superior de lunga durata, cu diploma de licenta, in varsta de pana la 30 de ani, in vederea accesului lor rapid la functia publica, in conditiile legii;
    b) organizarea de programe de formare specializata pentru inaltii functionari publici;
    c) organizarea programului de formare specializata, cu durata de un an, destinat tinerilor functionari publici sub 33 de ani si cu cel mult 7 ani de experienta;
    d) organizarea de programe de formare specializata, cu durata de un an, destinate functionarilor publici de conducere;
    e) organizarea de programe de perfectionare de pana la 90 de zile, destinate inaltilor functionari publici, functionarilor publici de conducere si de executie din administratia publica centrala.

    SECTIUNEA a 2-a
    Structura organizatorica si finantarea Institutului

    Art. 4
    Institutul are in structura organizatorica departamente, servicii si birouri.
    Art. 5
    Structura organizatorica, atributiile departamentelor, serviciilor si birourilor se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare al Institutului, aprobat prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    Art. 6
    (1) Personalul Institutului este format din functionari publici si personal contractual.
    (2) Numarul maxim de posturi din aparatul propriu al Institutului este de 100, exclusiv demnitarii.
    Art. 7
    Salarizarea personalului Institutului se face potrivit legislatiei in vigoare.
    Art. 8
    (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Institutului se asigura din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat.
    (2) Veniturile proprii provin din:
    a) tarifele de participare la programele organizate;
    b) alte venituri incasate in conditiile legii;
    c) donatii si sponsorizari ale unor persoane fizice si juridice din tara si strainatate;
    d) fonduri externe nerambursabile.

    SECTIUNEA a 3-a
    Conducerea Institutului

    Art. 9
    (1) Institutul este condus de un consiliu stiintific format din 13 - 15 membri, care pot fi reprezentanti ai mediului universitar si ai autoritatilor publice, personalitati stiintifice din tara si din strainatate.
    (2) Din consiliul stiintific face parte cate un reprezentant al urmatoarelor institutii si organizatii: Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Integrarii Europene, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Agentia Nationala a Functionarilor Publici, Federatia Autoritatilor Locale din Romania, Asociatia Secretarilor Generali de Judete din Romania, precum si 2 reprezentanti ai Institutului National de Administratie.
    (3) Institutiile si organizatiile prevazute la alin. (2) sunt reprezentate in consiliul stiintific astfel:
    a) ministerele si Agentia Nationala a Functionarilor Publici sunt reprezentate de persoane desemnate de conducatorii institutiilor publice respective. Acestea trebuie sa aiba functia de secretar de stat, secretar general, secretar general adjunct sau director general;
    b) Federatia Autoritatilor Locale din Romania si Asociatia Secretarilor Generali de Judete din Romania sunt reprezentate de presedinte sau un adjunct al acestuia;
    c) Institutul National de Administratie este reprezentat de directorul general si directorul general adjunct.
    (4) Componenta nominala a consiliului stiintific se stabileste prin ordin al ministrului administratiei si internelor, pe baza propunerilor scrise ale conducatorilor institutiilor si organizatiilor prevazute la alin. (2).
    (5) Membrii consiliului stiintific nu pot participa la sedintele acestuia prin reprezentare.
    (6) La sedintele consiliului stiintific pot participa, fara drept de vot, reprezentanti ai centrelor regionale, reprezentanti ai sindicatelor si alte persoane, in conditiile prevazute de Regulamentul de organizare si functionare al Institutului.
    (7) Durata mandatului membrilor consiliului stiintific este de 4 ani.
    (8) Consiliul stiintific isi alege dintre membrii sai un presedinte.
    (9) Secretarul consiliului stiintific este secretarul general al Institutului.
    (10) Modul de organizare si functionare a consiliului stiintific se stabileste prin Regulamentul de organizare si functionare al Institutului, aprobat prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
    (11) Consiliul stiintific indeplineste atributiile prevazute de regulamentul de organizare si functionare, precum si alte atributii prevazute de lege sau stabilite de Guvern ori de primul-ministru.
    Art. 10
    (1) Consiliul stiintific indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) stabileste directiile strategice de dezvoltare a Institutului;
    b) aproba planul anual de activitate al Institutului;
    c) aproba programele de formare specializata si perfectionare destinate functionarilor publici, precum si tarifele acestora;
    d) aproba propunerile privind cifrele de scolarizare si regulamentul de organizare a concursului de admitere la programele organizate de Institut sau prin parteneriatele stabilite de acestea;
    e) aproba propunerile privind constituirea corpului de experti si formatori care sustin programele de formare din cadrul Institutului, precum si modalitatile de plata ale acestora;
    f) aproba propuneri de masuri privind gestiunea eficienta a resurselor umane, materiale, logistice, financiare, informatice, informationale, comunicationale, patrimoniale si de alta natura ale Institutului pentru organizarea si desfasurarea activitatilor acestuia la standarde de nivel european;
    g) avizeaza si supune spre aprobare, in conditiile legii, bugetul de venituri si cheltuieli al Institutului si situatiile financiare privind executia bugetara;
    h) aproba conventiile de colaborare si cooperare cu alte institutii de invatamant din tara si din strainatate, precum si programele cu finantare externa.
    (2) Consiliul stiintific emite hotarari semnate de presedintele acestuia, care urmeaza sa fie duse la indeplinire de catre conducerea executiva a Institutului.
    Art. 11
    (1) Conducerea executiva a Institutului este asigurata de un director general cu rang de secretar de stat, numit in si, respectiv, eliberat din functie prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administratiei si internelor.
    (2) Directorul general este ajutat de un director general adjunct cu rang de subsecretar de stat.
    (3) Directorul general adjunct este numit in si, respectiv, eliberat din functie prin ordin al ministrului administratiei si internelor, la propunerea directorului general al Institutului.
    (4) Directorul general si directorul general adjunct sunt numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
    Art. 12
    (1) Directorul general conduce activitatea curenta a Institutului. Atributiile si competentele directorului general se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare al Institutului.
    (2) Directorul general exercita orice alte atributii stabilite de primul-ministru, de Guvernul Romaniei, de ministrul administratiei si internelor sau de consiliul stiintific al Institutului.
    (3) Directorul general este ordonator secundar de credite.
    (4) Pentru exercitarea atributiilor sale directorul general emite ordine.
    (5) Directorul general reprezinta Institutul in relatiile cu terte persoane fizice si persoane juridice.
    Art. 13
    (1) Directorul general adjunct asigura realizarea activitatii curente a Institutului, in limitele atributiilor stabilite de directorul general.
    (2) Directorul general adjunct indeplineste atributiile stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare al Institutului.
    (3) In lipsa sau in caz de imposibilitate a exercitarii atributiilor de catre directorul general, directorul general adjunct indeplineste atributiile acestuia.
    Art. 14
    (1) Institutul are un secretar general caruia i se aplica, in mod corespunzator, prevederile Legii nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Secretarul general indeplineste atributiile stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare al Institutului.

    CAP. 2
    Organizarea si functionarea centrelor regionale de formare continua pentru administratia publica locala

    SECTIUNEA 1
    Atributiile principale ale centrelor regionale

    Art. 15
    (1) Centrele regionale de formare continua pentru administratia publica locala, denumite in continuare centre regionale, sunt institutii publice cu personalitate juridica, autonome, aflate in coordonarea Institutului.
    (2) Centrele regionale au sediile in municipiile Bucuresti, Calarasi, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Sibiu si Timisoara.
    (3) Arondarea judetelor si a municipiului Bucuresti la centrele regionale este prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 16
    (1) Centrele regionale organizeaza programe de perfectionare de pana la 90 de zile, pentru:
    a) functionarii publici si personalul contractual din aparatul propriu al prefecturilor, precum si din serviciile publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei centrale de specialitate din unitatile administrativ-teritoriale, cu exceptia celor care se incadreaza in categoria inaltilor functionari publici;
    b) functionarii publici si personalul contractual din aparatul propriu al consiliilor locale si judetene, precum si din serviciile publice locale subordonate consiliilor locale sau consiliilor judetene ori aflate sub autoritatea acestora;
    c) secretarii municipiilor, secretarii sectoarelor municipiului Bucuresti, secretarii oraselor si comunelor;
    d) alesii locali;
    e) alte categorii de persoane interesate, in domeniul administratiei publice.
    (2) Centrele regionale pot organiza programe de specializare postuniversitara cu durata de minimum 180 de ore pentru personalul din administratia publica locala, cu studii superioare de lunga durata, cu diploma de licenta sau echivalenta.
    (3) Centrele regionale pot organiza seminarii si conferinte pe teme de interes major pentru administratia publica locala.
    (4) Centrele regionale pot desfasura si urmatoarele activitati:
    a) elaborarea de studii, proiecte si publicatii in domeniul administratiei publice locale;
    b) dezvoltarea de relatii de colaborare cu alte institutii din domeniul administratiei publice locale, din tara si strainatate.
    (5) Pentru organizarea programelor prevazute la alin. (2) centrele regionale trebuie sa se asocieze cu institutii de invatamant superior din tara, acreditate, precum si cu institutii similare din strainatate.

    SECTIUNEA a 2-a
    Organizarea si conducerea centrelor regionale

    Art. 17
    (1) Centrele regionale sunt conduse de un consiliu de coordonare alcatuit din 9 - 11 membri.
    (2) Din consiliul de coordonare fac parte presedintii consiliilor judetene arondate, primarul municipiului pe raza caruia isi are sediul centrul regional, directorul centrului regional, un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor, un reprezentant al Institutului, 1 - 2 reprezentanti ai mediului universitar.
    (3) Din consiliul de coordonare al Centrului regional de formare continua pentru administratia publica locala Bucuresti fac parte presedintii consiliilor judetene arondate, primarul general al municipiului Bucuresti, primarul sectorului pe raza caruia isi are sediul centrul regional, directorul centrului regional, un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor, un reprezentant al Institutului, precum si 1 - 2 reprezentanti ai mediului universitar.
    Art. 18
    Consiliile de coordonare ale centrelor regionale au urmatoarele atributii principale:
    a) aproba planul anual de perfectionare pentru administratia publica locala din judetele arondate;
    b) aproba grilele trimestriale ale programelor de perfectionare;
    c) aproba regulamentele de organizare si functionare, pe baza regulamentului-cadru elaborat de Institut si aprobat de ministrul administratiei si internelor;
    d) aproba structura organizatorica, atributiile compartimentelor acesteia si numarul de posturi ale centrului regional;
    e) aproba propunerile privind constituirea corpului de experti si formatori care sustin programele de formare din cadrul centrului regional, precum si modalitatile de plata ale acestora;
    f) aproba propuneri de masuri privind gestiunea eficienta a resurselor umane, materiale, logistice, financiare, informatice, informationale, comunicationale, patrimoniale si de alta natura ale centrului regional pentru organizarea si desfasurarea activitatilor acestuia la standarde de nivel european;
    g) aproba conventiile de colaborare si cooperare cu alte institutii de formare continua din tara si din strainatate, precum si programele de finantare externa;
    h) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si contul de incheiere a exercitiului bugetar;
    i) alte atributii prevazute in Regulamentul de organizare si functionare al centrului regional.
    Art. 19
    (1) Conducerea executiva a centrelor regionale este asigurata de un director numit de catre directorul general al Institutului, la propunerea consiliului de coordonare al centrului, in urma concursului organizat de consiliul de coordonare, in conditiile legii.
    (2) Atributiile si competentele directorului se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare al centrului regional.
    Art. 20
    (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital se asigura din venituri proprii.
    (2) Veniturile proprii provin din:
    a) tarifele de participare la programele organizate;
    b) alte venituri incasate in conditiile legii;
    c) donatii si sponsorizari ale unor persoane fizice si juridice din tara si din strainatate;
    d) fonduri externe nerambursabile.
    Art. 21
    (1) Personalul centrelor regionale este alcatuit din functionari publici si personal contractual.
    (2) Salarizarea personalului din centrele regionale se face in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

    SECTIUNEA a 3-a
    Coordonarea centrelor regionale

    Art. 22
    (1) Coordonarea activitatii centrelor regionale se realizeaza de catre Institut prin structurile sale specializate, precum si prin reprezentarea acestuia in consiliile de coordonare ale centrelor regionale.
    (2) Obiectivul coordonarii il constituie asigurarea coerentei programelor organizate de Institut si de centrele regionale in vederea realizarii formarii continue a functionarilor publici.
    Art. 23
    (1) Coordonarea centrelor regionale de catre Institut se realizeaza prin:
    a) promovarea si asigurarea unui continut unitar al formarii, cu referire speciala la tematica, metodologia, expertiza si finalitatea activitatilor formative;
    b) urmarirea atingerii unor standarde comune de performanta a programelor de formare, specifice fiecarei functii publice;
    c) monitorizarea si evaluarea programelor organizate de centrele regionale;
    d) punerea in comun a datelor de care dispun Institutul si centrele regionale privind: formatorii solicitati, colectia de cazuri practice folosite in programele de formare, inventarul tuturor programelor organizate, ansamblul de bune practici;
    e) sprijinirea logistica a centrelor regionale si integrarea acestora intr-o retea informatica de tip intranet.
    (2) In scopul coordonarii centrelor regionale, prevederile prezentei hotarari se completeaza cu un protocol convenit de comun acord intre Institut si centrele regionale, precum si cu regulamentul-cadru de organizare si functionare al centrelor regionale si al consiliilor de coordonare ale acestora.
    Art. 24
    (1) Se constituie consiliul consultativ al centrelor regionale, cu urmatoarele atributii principale:
    a) realizarea de analize comparative si schimburi de experienta privind formarea continua a functionarilor publici;
    b) stabilirea unor prioritati comune pentru tematica programelor de formare;
    c) elaborarea de standarde comune de performanta;
    d) promovarea bunelor practici si sustinerea cooperarii intre centrele regionale.
    (2) Din consiliul consultativ al centrelor regionale fac parte experti-formatori cu experienta si prestigiu in activitatea de formare, responsabili de programe din cadrul centrelor regionale si responsabilul de standarde de calitate si evaluare pedagogica al Institutului, precum si 1 - 2 reprezentanti ai mediului universitar.
    (3) Concluziile activitatilor consiliului consultativ contribuie la fundamentarea deciziilor luate de consiliul stiintific al Institutului si de consiliile de coordonare ale centrelor regionale.

    CAP. 3
    Dispozitii finale

    Art. 25
    (1) Atestarea absolvirii programelor de formare specializata se face prin diplome INA, semnate de directorul general al Institutului.
    (2) Atestarea absolvirii programelor de perfectionare organizate de Institut se face prin certificate INA, semnate de directorul general al Institutului.
    (3) Atestarea absolvirii programelor de perfectionare organizate de centrele regionale se face prin certificate tip INA, semnate de directorul centrului regional respectiv.
    (4) Certificatele si diplomele sunt recunoscute de Ministerul Administratiei si Internelor, in conditiile legii.
    Art. 26
    Tarifele pentru participarea la programele de formare continua se asigura de autoritatea sau institutia publica in care isi desfasoara activitatea participantii la programe, care are si obligatia sa prevada in bugetele anuale sumele respective, in conditiile legii.
    Art. 27
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 710/2002 privind functionarea Institutului National de Administratie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 519 din 17 iulie 2002.

                  PRIM-MINISTRU
_                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministru de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Marian Florian Saniuta

                         Ministrul delegat
                         pentru administratia publica,
                         Gabriel Oprea

                         Ministrul educatiei si cercetarii,
                         Alexandru Athanasiu

                         p. Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Ion Giurescu,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Maria Manolescu,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                                  ARONDAREA
judetelor si a municipiului Bucuresti la centrele regionale de formare continua pentru administratia publica locala

    I. Centrul regional de formare continua pentru administratia publica locala Bucuresti
    1. Municipiul Bucuresti
    2. Judetul Ilfov
    3. Judetul Prahova
    4. Judetul Arges
    5. Judetul Dambovita
    6. Judetul Teleorman

    II. Centrul regional de formare continua pentru administratia publica locala Calarasi
    1. Judetul Calarasi
    2. Judetul Giurgiu
    3. Judetul Ialomita
    4. Judetul Buzau

    III. Centrul regional de formare continua pentru administratia publica locala Cluj-Napoca
    1. Judetul Cluj
    2. Judetul Maramures
    3. Judetul Satu Mare
    4. Judetul Salaj
    5. Judetul Bistrita-Nasaud
    6. Judetul Bihor

    IV. Centrul regional de formare continua pentru administratia publica locala Constanta
    1. Judetul Constanta
    2. Judetul Tulcea
    3. Judetul Braila
    4. Judetul Vrancea
    5. Judetul Galati

    V. Centrul regional de formare continua pentru administratia publica locala Craiova
    1. Judetul Dolj
    2. Judetul Olt
    3. Judetul Gorj
    4. Judetul Valcea
    5. Judetul Mehedinti.

    VI. Centrul regional de formare continua pentru administratia publica locala Iasi
    1. Judetul Iasi
    2. Judetul Suceava
    3. Judetul Botosani
    4. Judetul Neamt
    5. Judetul Bacau
    6. Judetul Vaslui

    VII. Centrul regional de formare continua pentru administratia publica locala Sibiu
    1. Judetul Sibiu
    2. Judetul Brasov
    3. Judetul Mures
    4. Judetul Covasna
    5. Judetul Harghita
    6. Judetul Alba

    VIII. Centrul regional de formare continua pentru administratia publica locala Timisoara
    1. Judetul Timis
    2. Judetul Arad
    3. Judetul Caras Severin
    4. Judetul Hunedoara



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1083/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1083 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu