HOTARARE Nr. 1084 din 25 octombrie 2001
privind aprobarea Metodologiei de evaluare a performantelor profesionale
individuale ale functionarilor publici, precum si de contestare a
calificativelor acordate
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 707 din 7 noiembrie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 61
din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile
si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Metodologia de evaluare a performantelor profesionale individuale
ale functionarilor publici, precum si de contestare a calificativelor acordate,
prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Numarul maxim de titulari pentru fiecare clasa, in raport cu efectivul
total al functionarilor publici din cadrul fiecarei autoritati sau institutii
publice, se stabileste prin hotarare a Guvernului sau, dupa caz, a consiliului
judetean ori local, pana la data de 15 martie a fiecarui an.
Art. 3
Autoritatile si institutiile publice isi stabilesc anual obiectivele si
termenele de realizare a acestora, care se repartizeaza la nivelul fiecarui
compartiment, in functie de activitatea specifica acestuia.
Art. 4
Criteriile de performanta pe baza carora se face evaluarea performantelor
profesionale individuale ale functionarilor publici pentru anul 2002 se aproba
prin ordin al ministrului administratiei publice, la propunerea Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici, pana la data de 15 decembrie 2001. Ordinul
se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 5
(1) Pentru anul 2001 prevederile Metodologiei pentru stabilirea normelor de
evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor
de stabilire a salariilor de baza intre limite, aprobata prin Hotararea
Guvernului nr. 749/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica
si functionarilor publici din cadrul autoritatilor si institutiilor publice ale
administratiei publice centrale, numiti in conditiile Legii nr. 188/1999
privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile
ulterioare.
(2) In cazul functionarilor publici punctajele totale rezultate si
calculate potrivit art. 18 din Metodologia pentru stabilirea normelor de
evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor
de stabilire a salariilor de baza intre limite, aprobata prin Hotararea
Guvernului nr. 749/1998, se echivaleaza cu calificativele prevazute de Legea
nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
pana la 1,50 - nesatisfacator; intre 1,51 - 2,50 - satisfacator; intre 2,51 - 3,50
- bun; intre 3,51 - 4,50 - foarte bun; intre 4,51 - 5,00 - exceptional.
Art. 6
(1) Pentru anul 2001 prevederile Metodologiei de aplicare a criteriilor de
stabilire a salariilor de baza intre limite si a normelor de evaluare a
performantelor profesionale individuale pentru personalul angajat in
structurile administratiei publice locale si in serviciile publice din
subordinea acestora, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 775/1998, cu
modificarile si completarile ulterioare, se aplica si functionarilor publici
din cadrul structurilor administratiei publice locale si din serviciile publice
din subordinea acestora.
(2) In cazul functionarilor publici evaluati in conditiile alin. (1)
punctajele totale acordate se echivaleaza cu calificativele prevazute de Legea
nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
intre minus 10 si minus 1 - nesatisfacator; intre 0 - 27 - satisfacator; 28 -
bun; 29 - foarte bun; 30 - exceptional.
Art. 7
(1) Autoritatile si institutiile publice in cadrul carora nu s-a efectuat
evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici pe
anul 2000 procedeaza la evaluarea acestora in conditiile prevazute la art. 5 si
6.
(2) In cazul autoritatilor si institutiilor publice in cadrul carora s-a
efectuat evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor
publici pe anul 2000 se procedeaza la echivalarea punctajelor totale in
conditiile art. 6 si ale alin. (1) din prezentul articol.
Art. 8
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor
publici in conditiile prevazute la art. 5 si 6, precum si stabilirea
obiectivelor individuale pentru perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2002 se vor
face pana la data de 15 februarie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
ANEXA 1
METODOLOGIE
de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor
publici, precum si de contestare a calificativelor acordate
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Metodologia de evaluare a performantelor profesionale individuale ale
functionarilor publici, precum si de contestare a calificativelor acordate,
denumita in continuare metodologie, se aplica functionarilor publici definitivi
din cadrul autoritatilor si institutiilor publice, cu exceptia autoritatilor si
institutiilor publice cu atributii in domeniul sigurantei nationale, numiti in
conditiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2
In scopul formarii unui corp profesionist de functionari publici prezenta
metodologie stabileste cadrul general pentru:
a) aprecierea obiectiva a performantelor profesionale individuale ale
functionarilor publici, prin compararea gradului de indeplinire a obiectivelor
individuale stabilite cu rezultatele obtinute in mod efectiv;
b) corelarea obiectiva intre cerintele functiei publice si activitatea
functionarului public;
c) asigurarea unui sistem motivational, prin recompensarea functionarilor
publici care au obtinut rezultate deosebite, care sa determine cresterea
performantelor profesionale individuale;
d) identificarea necesitatilor de instruire a functionarilor publici pentru
imbunatatirea rezultatelor activitatii desfasurate in scopul indeplinirii
obiectivelor stabilite.
Art. 3
Pentru indeplinirea obiectivelor prevazute la art. 2 prezenta metodologie
prevede:
a) stabilirea anuala a criteriilor de performanta profesionala pentru
functionarii publici;
b) evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor
publici in raport cu obiectivele realizate.
CAP. 2
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor
publici
SECTIUNEA 1
Stabilirea criteriilor de performanta
Art. 4
(1) Agentia Nationala a Functionarilor Publici stabileste anual criteriile
de performanta pe baza carora se face evaluarea performantelor profesionale
individuale ale functionarilor publici pentru anul urmator. Acestea se aproba
prin ordin al ministrului administratiei publice si se publica in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Criteriile de performanta prevazute la alin. (1) se aproba pana la data
de 15 decembrie a fiecarui an.
SECTIUNEA a 2-a
Procedura de evaluare a performantelor profesionale individuale
Art. 5
(1) Procedura de evaluare a performantelor profesionale individuale se
aplica fiecarui functionar public, in raport cu realizarea obiectivelor
individuale stabilite in baza atributiilor prevazute in fisa postului.
(2) Principalele elemente care vor fi avute in vedere la intocmirea fisei
postului sunt cuprinse in modelul prevazut in anexa nr. 1 la prezenta
metodologie.
Art. 6
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor
publici se realizeaza prin raportarea criteriilor de performanta la gradul de
indeplinire a obiectivelor individuale prevazute pentru perioada evaluata.
Art. 7
(1) Perioada evaluata este cuprinsa intre datele de 1 ianuarie si 31
decembrie ale fiecarui an.
(2) Perioada de evaluare este cuprinsa intre datele de 1 ianuarie si 15
februarie ale anului urmator celui pentru care se evalueaza performantele
profesionale individuale ale functionarilor publici.
(3) In mod exceptional evaluarea performantelor profesionale individuale
ale functionarilor publici se face si in cursul perioadei evaluate, in
urmatoarele cazuri:
a) atunci cand pe parcursul perioadei evaluate raporturile de serviciu ale
functionarului public inceteaza sau se modifica, in conditiile legii. In acest
caz functionarul public va fi evaluat pentru perioada de pana la incetarea sau
modificarea raporturilor de serviciu. La obtinerea calificativului anual va fi
avut in vedere, in functie de specificul atributiilor prevazute in fisa noului
post, si calificativul obtinut inainte de incetarea sau modificarea
raporturilor de serviciu;
b) atunci cand pe parcursul perioadei evaluate raporturile de serviciu ale
functionarului public care ocupa o functie publica de conducere inceteaza sau
se modifica, in conditiile legii. In acest caz functionarul public de conducere
are obligatia ca, inainte de incetarea sau modificarea raporturilor de serviciu
ori, dupa caz, intr-o perioada de cel mult 15 zile de la incetarea sau
modificarea raporturilor de serviciu, sa realizeze evaluarea performantelor
profesionale individuale ale functionarilor publici din subordine.
Calificativul acordat se va lua in considerare la evaluarea anuala a
performantelor profesionale individuale ale acestora;
c) atunci cand pe parcursul perioadei evaluate functionarul public
dobandeste o diploma de studii de nivel superior si urmeaza sa fie avansat in
categorie.
(4) Pentru a fi realizata evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale
functionarul public trebuie sa fi desfasurat o activitate de cel putin 6 luni
in functii publice, cu exceptia cazurilor prevazute la alin. (3).
Art. 8
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarului
public de executie se realizeaza de catre conducatorul compartimentului in care
acesta isi desfasoara activitatea, denumit in continuare evaluator.
(2) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarului
public de conducere se realizeaza de catre functionarul public de conducere
ierarhic superior.
Art. 9
Procedura de evaluare se realizeaza in urmatoarele 3 etape:
1. completarea raportului de evaluare de catre evaluator;
2. interviul;
3. contrasemnarea raportului de evaluare.
Art. 10
(1) In vederea completarii raportului de evaluare evaluatorul:
a) analizeaza indeplinirea obiectivelor individuale fixate;
b) noteaza criteriile de performanta in functie de importanta acestora;
c) stabileste calificativul final de evaluare a performantelor profesionale
individuale;
d) consemneaza rezultatele deosebite ale functionarului public,
dificultatile obiective intampinate de acesta in perioada evaluata si orice
alte observatii pe care le considera relevante;
e) stabileste obiectivele individuale, termenele de realizare, precum si
nevoile de instruire pentru urmatoarea perioada pentru care se va face
evaluarea.
(2) Formatul standard al raportului de evaluare este prevazut in anexa nr.
2 la prezenta metodologie.
Art. 11
(1) Obiectivele individuale reprezinta scopuri specifice stabilite pentru
urmatoarea perioada, pe baza atributiilor prevazute in fisa postului.
(2) Obiectivele individuale trebuie sa corespunda urmatoarelor cerinte:
a) sa fie specifice activitatilor care revin functionarului public in
temeiul art. 9 alin. (2) din Legea nr. 188/1999;
b) sa fie cuantificabile - sa aiba o forma concreta de realizare;
c) sa fie prevazute cu termene de realizare;
d) sa fie realiste - sa poata fi aduse la indeplinire in termenele de
realizare prevazute si cu resursele alocate;
e) sa fie flexibile - sa poata fi revizuite in functie de modificarile
intervenite in prioritatile autoritatii sau institutiei publice.
(3) Revizuirea obiectivelor individuale se poate face trimestrial.
Modificarile se consemneaza intr-un document semnat si datat de evaluator si de
functionarul public care urmeaza sa fie evaluat. Documentul va fi anexat la
raportul de evaluare.
Art. 12
(1) Notarea criteriilor de performanta si stabilirea calificativului final
de evaluare se fac parcurgand urmatoarele etape:
a) pentru fiecare criteriu de performanta din raportul de evaluare se
stabileste un grad de importanta. Gradul de importanta exprima semnificatia
criteriului de performanta prin prisma atributiilor prevazute de fisa postului.
Gradul de importanta se exprima prin urmatoarele calificative: R - foarte
important, M - important, S - mai putin important. Pentru cel putin un criteriu
de performanta se va stabili gradul de importanta "foarte important",
"important", "mai putin important";
b) totalitatea gradelor de importanta exprimate prin acelasi calificativ
formeaza o categorie de importanta.
(2) Criteriile de performanta se noteaza de la 1 la 5, nota exprimand
aprecierea indeplinirii criteriului de performanta in realizarea obiectivelor
individuale stabilite. Semnificatia notelor este urmatoarea: 1 -
nesatisfacator; 2 - satisfacator; 3 - bun; 4 - foarte bun; 5 - exceptional.
(3) Pentru fiecare categorie de importanta se face media aritmetica a
notelor acordate si se obtine o nota partiala.
(4) a) Nota partiala pentru categoria de importanta "foarte
important" se identifica cu litera "A" si are o pondere de 70%
in nota finala.
b) Nota partiala pentru categoria de importanta "important" se
identifica cu litera "B" si are o pondere de 20% in nota finala.
c) Nota partiala pentru categoria de importanta "mai putin
important" se identifica cu litera "C" si are o pondere de 10%
in nota finala.
(5) Nota finala se identifica cu litera "F" si se obtine din
urmatoarea formula de calcul:
F = [(70 x A) + (20 x B) + (10 x C)]/100.
(6) Calificativul final al evaluarii se stabileste pe baza notei finale,
dupa cum urmeaza: intre 1,00 - 1,50 - nesatisfacator; intre 1,51 - 2,50 -
satisfacator; intre 2,51 - 3,50 - bun; intre 3,51 - 4,50 - foarte bun; intre
4,51 - 5,00 - exceptional.
Art. 13
Interviul, ca etapa a procesului de evaluare, reprezinta un schimb de
informatii, impresii si puncte de vedere care are loc intre evaluator si
functionarul public, in cadrul caruia:
a) se aduc la cunostinta functionarului public evaluat consemnarile facute
de evaluator in raportul de evaluare;
b) in cazul in care intre functionarul public evaluat si evaluator exista
diferente de opinie asupra consemnarilor facute, se va proceda la stabilirea
unui punct de vedere comun. Evaluatorul poate modifica raportul de evaluare
conform celor stabilite cu functionarul public;
c) se consemneaza in raportul de evaluare comentariile functionarului
public evaluat;
d) se semneaza si se dateaza raportul de evaluare de catre evaluator si de
functionarul public evaluat.
Art. 14
(1) Raportul de evaluare se inainteaza functionarului public ierarhic
superior evaluatorului, in vederea contrasemnarii.
(2) Raportul de evaluare poate fi modificat conform deciziei functionarului
public ierarhic superior in urmatoarele cazuri:
a) aprecierile consemnate nu corespund realitatii;
b) intre evaluator si functionarul public evaluat exista diferente de
opinie care nu au putut fi solutionate de comun acord.
(3) Raportul de evaluare modificat in conditiile alin. (2) se aduce la
cunostinta functionarului public.
SECTIUNEA a 3-a
Efectele evaluarii anuale a performantelor profesionale individuale ale
functionarilor publici
Art. 15
Rezultatele obtinute la evaluarea anuala a performantelor profesionale
individuale confera functionarilor publici urmatoarele drepturi:
a) sa avanseze in grad si in clasa;
b) sa primeasca recompense morale si materiale pentru rezultatele deosebite
ale activitatii lor.
Art. 16
(1) Avansarea in gradul urmator se face in cadrul aceleiasi clase.
(2) Functionarii publici avanseaza in grad daca au o vechime de minimum 2
ani in gradul din care sunt avansati si daca au obtinut la evaluarea anuala a
performantelor profesionale individuale, 2 ani consecutivi, cel putin
calificativul "bun".
(3) In mod exceptional functionarii publici care au obtinut la evaluarea
anuala a performantelor profesionale individuale calificativul
"exceptional" avanseaza in grad daca au o vechime de minimum 1 an in
gradul din care sunt avansati.
Art. 17
(1) Avansarea cu un grad in clasa urmatoare se face de la gradul 1 al unei
clase la gradul 3 al clasei imediat superioare.
(2) Functionarii publici avanseaza in clasa daca au de regula o vechime de
minimum 6 ani in clasa din care sunt avansati si daca au obtinut la evaluarea
anuala a performantelor profesionale individuale din ultimii 2 ani cel putin
calificativul "foarte bun".
Art. 18
(1) Pot beneficia de avansarea in clasa numai functionarii publici inscrisi
in tabelul de avansari, care se intocmeste si se completeaza anual in cadrul
fiecarei autoritati sau institutii publice.
(2) Pentru a fi inscrisi in tabelul de avansari functionarii publici
trebuie sa fi obtinut la evaluarea anuala a performantelor profesionale
individuale in ultimii 2 ani consecutivi premergatori inscrierii calificativul
"exceptional".
(3) In mod exceptional functionarii publici care la promovarea gradelor
clasei a III-a si a primului grad al clasei a II-a au obtinut calificativul
"exceptional" pot fi inscrisi in tabelul de avansari, in vederea
avansarii direct in gradul 3 al clasei I.
(4) Avansarile in clasa se fac in ordinea inscrierii in tabelul de
avansari, in cadrul numarului de posturi vacante, fara a se depasi numarul
maxim de titulari pentru fiecare clasa, stabilit anual in conditiile legii.
(5) Inscrierea in tabelul de avansari se face in functie de vechimea in
clasa din care se avanseaza si de calificativul final obtinut la evaluarea
anuala a performantelor profesionale individuale.
Art. 19
Avansarile in grad si in clasa si stabilirea salariilor de baza corespunzatoare
functiilor in care se avanseaza se fac anual, pana la data de 15 martie, cu
incadrarea in fondurile bugetare alocate.
Art. 20
Recompensele pentru rezultatele deosebite in activitatea desfasurata se
acorda in conformitate cu prevederile legale referitoare la salarizarea
functionarilor publici.
Art. 21
In situatia in care are loc restrangerea numarului de posturi la o
autoritate sau institutie publica, conducatorul autoritatii sau institutiei
publice va avea in vedere la stabilirea criteriilor de selectare a
functionarilor publici care vor fi mentinuti in functii publice si
calificativele finale obtinute in ultimii 2 ani la evaluarea anuala a
performantelor profesionale individuale.
SECTIUNEA a 4-a
Coordonarea si monitorizarea procesului de evaluare a performantelor
profesionale individuale ale functionarilor publici
Art. 22
(1) Compartimentele de resurse umane din cadrul autoritatilor si
institutiilor publice comunica, pana la data de 31 decembrie a fiecarui an,
conducatorilor compartimentelor criteriile de performanta stabilite de Agentia
Nationala a Functionarilor Publici, pe baza carora se va face evaluarea
performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici pentru anul
urmator.
(2) La inceputul perioadei de evaluare compartimentele de resurse umane
transmit conducatorilor compartimentelor din cadrul autoritatii sau institutiei
publice formularele rapoartelor de evaluare.
Art. 23
(1) Compartimentele de resurse umane din cadrul autoritatilor si
institutiilor publice coordoneaza si monitorizeaza procesul de evaluare a
performantelor profesionale individuale, in scopul aplicarii corecte a
procedurilor de evaluare.
(2) In realizarea scopului prevazut la alin. (1) compartimentele de resurse
umane asigura asistenta de specialitate evaluatorilor si functionarilor publici
care urmeaza sa fie evaluati.
Art. 24
(1) La incheierea perioadei de evaluare rapoartele de evaluare a
performantelor profesionale individuale se inainteaza compartimentelor de
resurse umane pentru a fi introduse in dosarele profesionale ale functionarilor
publici.
(2) In functie de continutul rapoartelor de evaluare compartimentele de
resurse umane planifica participarea functionarilor publici la programe de
instruire.
Art. 25
Compartimentele de resurse umane au obligatia de a aduce la cunostinta
conducatorului autoritatii sau institutiei publice situatia functionarilor
publici care au obtinut la evaluarea anuala a performantelor profesionale
individuale din ultimii 2 ani calificativul final "nesatisfacator".
In acest caz conducatorul autoritatii sau institutiei publice va propune
functionarului public trecerea intr-o functie publica inferioara, iar daca
propunerea nu este acceptata, se procedeaza la eliberarea din functie a
acestuia.
Art. 26
Avansarile aprobate anual de autoritatile sau institutiile publice se
comunica in termen de 30 de zile Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
in vederea actualizarii corespunzatoare a bazei de date cuprinzand evidenta
functiilor publice si a functionarilor publici.
Art. 27
Persoanele implicate in procesul de evaluare au obligatia de a asigura
confidentialitatea datelor personale la care au acces.
Art. 28
In cazul autoritatilor sau institutiilor publice care nu au in structura
organizatorica a aparatului propriu compartimente de resurse umane, obligatiile
care revin acestora in conformitate cu prevederile prezentei metodologii se
aduc la indeplinire de catre o persoana desemnata de conducatorul autoritatii
sau institutiei publice.
CAP. 3
Norme specifice privind evaluarea performantelor profesionale individuale
ale unor categorii de functionari publici
Art. 29
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici
care ocupa functii de conducere de nivel imediat inferior functiei publice de
secretar general in cadrul ministerelor si al celorlalte organe de specialitate
ale administratiei publice centrale se realizeaza de catre secretarul general
al acestora si se contrasemneaza de catre conducatorul autoritatii sau
institutiei publice respective.
Art. 30
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale secretarului general
din cadrul ministerelor si al celorlalte organe centrale de specialitate se realizeaza
de catre ministru, respectiv de conducatorul organului central.
Art. 31
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale secretarului general
al Guvernului si secretarilor generali adjuncti ai Guvernului se realizeaza de
catre primul-ministru.
Art. 32
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale secretarului comunei,
orasului si al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiilor se
realizeaza de catre primar si se contrasemneaza de catre prefect.
Art. 33
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale secretarului general
al judetului se realizeaza de catre presedintele consiliului judetean si se
contrasemneaza de catre ministrul administratiei publice.
Art. 34
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale secretarului general
al aparatului de specialitate al prefectului se realizeaza de catre prefect si
se contrasemneaza de catre ministrul administratiei publice.
Art. 35
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale categoriilor de
functionari publici prevazuti la art. 29 - 34 se realizeaza prin aplicarea in
mod corespunzator a procedurii prevazute in sectiunea a 2-a din cap. II.
(2) Prevederile art. 14 nu se aplica in cazul functionarilor publici
prevazuti la art. 30 si 31.
CAP. 4
Contestarea calificativelor acordate
Art. 36
Functionarii publici nemultumiti de rezultatul evaluarii pot sa il conteste
dupa cum urmeaza:
a) in situatia in care contrasemnatarul raportului de evaluare este subordonat
ierarhic unei alte persoane din cadrul autoritatii sau institutiei publice
respective, contestatia se adreseaza acestuia;
b) in cazul in care contrasemnatarul nu este subordonat ierarhic unei alte
persoane din cadrul autoritatii sau institutiei publice respective, contestatia
se adreseaza instantei de contencios administrativ, in conditiile legii.
Art. 37
Contestatia se formuleaza in termen de 5 zile de la luarea la cunostinta de
catre functionarul public evaluat a calificativului acordat.
Art. 38
(1) Persoana cu functie de conducere din cadrul autoritatii sau institutiei
publice respective, careia i-a fost inaintata contestatia in conditiile art.
36, o va solutiona in termen de 15 zile calendaristice.
(2) Rezultatul contestatiei se comunica functionarului public in termen de
5 zile de la solutionare.
Art. 39
Functionarul public nemultumit de modul de solutionare a contestatiei
formulate potrivit art. 36 lit. a) se poate adresa instantei de contencios
administrativ, in conditiile legii.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 40
In scopul realizarii rolului si atributiilor care ii revin Agentia
Nationala a Functionarilor Publici coordoneaza metodologic, monitorizeaza,
verifica si controleaza aplicarea si respectarea prezentei metodologii de catre
autoritatile si institutiile publice.
Art. 41
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta metodologie.
ANEXA 1
la metodologie
Model pentru fisa postului
Autoritatea sau institutia publica .............
Directia generala .............................. Aprob,
Directia ....................................... Conducatorul
autoritatii
Serviciul ...................................... sau institutiei publice
Biroul .........................................
FISA POSTULUI
nr. .........................
Denumirea postului .......................................................
Nivelul postului:
Functia publica de conducere ...........................................
Functia publica de executie ............................................
Gradul profesional al ocupantului postului:
Categoria, clasa, gradul ...............................................
Scopul principal al postului*) ...........................................
Cerinte privind ocuparea postului:
Pregatirea de specialitate .............................................
Perfectionari (specializari) ...........................................
Cunostinte de operare/programare pe calculator (necesitate si nivel) ...
Limbi straine (necesitate si grad de cunoastere) .......................
Vechime in functii publice .............................................
Abilitatile, calitati si aptitudini necesare ...........................
Cerinte specifice (de exemplu: calatorii frecvente, delegari, detasari)
........................................................................
Competenta manageriala (cunostinte de management, calitati si aptitudini
manageriale) ...........................................................
Atributii*) .............................................................
..........................................................................
Limite de competenta*) .................................................
Delegarea de atributii ...................................................
Sfera relationala:
Intern:
a) relatii ierarhice: subordonat fata de ...............................
superior pentru ..................................
b) relatii functionale .................................................
c) relatii de control ..................................................
d) relatii de reprezentare .............................................
Extern:
a) cu autoritati si institutii publice .................................
b) cu organizatii internationale .......................................
c) cu persoane juridice private ........................................
Intocmit de*):
Numele si prenume ......................................................
Functia publica de conducere ...........................................
Semnatura ..............................................................
Data intocmirii ........................................................
Luat la cunostinta de catre ocupantul postului:
Numele si prenumele ....................................................
Semnatura ..............................................................
Data ...................................................................
Avizat de*):
Numele si prenumele ....................................................
Functia publica de conducere ...........................................
Semnatura ..............................................................
Data ...................................................................
------------
*) Se vor indica necesitatea existentei postului si contributia pe care
acesta o are in cadrul autoritatii sau institutiei publice.
*) Se stabilesc pe baza activitatilor prevazute la art. 9 alin. (2) din
Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si
completarile ulterioare, in concordanta cu specificul functiei publice. Gradul
de complexitate si dificultate va creste treptat pentru fiecare clasa si grad
din cadrul aceleiasi categorii.
*) Reprezinta libertatea decizionala de care beneficiaza titularul pentru
indeplinirea atributiilor care ii revin.
*) Se intocmeste de conducatorul compartimentului in care isi desfasoara
activitatea titularul postului.
*) Se avizeaza de superiorul conducatorului compartimentului.
ANEXA 2
la metodologie
RAPORT DE EVALUARE
a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici
Numele si prenumele
........................................................
Functia publica, categoria, clasa si gradul
................................
Data ultimei avansari (in categoria, clasa si gradul actual)
...............
Perioada evaluata: de la ......................... la
......................
Studii
.....................................................................
................................................................................
Programe de instruire*) ....................................................
................................................................................
________________________________________________________________________________
Nr. % Termen Realizat
crt. Obiective din de (pondere)
timp realizare - % -
________________________________________________________________________________
1.
________________________________________________________________________________
2.
________________________________________________________________________________
3.
________________________________________________________________________________
4.
________________________________________________________________________________
5.
________________________________________________________________________________
Criteriile de performanta*) Grad
Comentarii de importanta*) Note
....................................
....................................
....................................
Calificativ final al ___________
evaluarii*): |___________|
Referat*):
______________________________________________________________________________
|
|
| Rezultate deosebite:
|
| |
|
|
| Dificultati obiective intampinate in perioada evaluata:
|
| |
|
|
| Alte observatii:
|
| |
|______________________________________________________________________________|
Obiective pentru urmatoarea perioada pentru care se va face evaluarea:
________________________________________________________________________________
Nr. % Termen
crt. Obiective din de
timp realizare
________________________________________________________________________________
1.
________________________________________________________________________________
2.
________________________________________________________________________________
3.
________________________________________________________________________________
4.
________________________________________________________________________________
5.
________________________________________________________________________________
*) Urmate in perioada evaluata.
*) Se completeaza cu cele stabilite conform art. 4 din metodologie.
*) Pentru cel putin un criteriu de performanta se va stabili gradul de
importanta "foarte important"; pentru cel putin un criteriu de
performanta se va stabili gradul de importanta "important"; pentru
cel putin un criteriu de performanta se va stabili gradul de importanta
"mai putin important".
*) Se stabileste in urma aplicarii formulei prevazute la art. 12 alin. (5)
din metodologie.
*) Se completeaza de evaluator.
Programe de instruire recomandate sa fie urmate:
______________________________________________________________________________
|
|
| |
|______________________________________________________________________________|
Comentariile functionarului public evaluat:
______________________________________________________________________________
|
|
|
|
| |
|
|
|______________________________________________________________________________|
Semnatura functionarului public evaluat
....................................
Data .......................................................................
Semnatura evaluatorului
....................................................
Numele si prenume
..........................................................
Functia publica ............................................................
Data
.......................................................................
Comentariile persoanei care contrasemneaza:
______________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
|
| |
|______________________________________________________________________________|
Semnatura
..................................................................
Numele si prenumele
........................................................
Functia publica
............................................................
Data
.......................................................................