HOTARARE Nr. 1386 din 27 noiembrie 2003
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si
functionarea asociatiilor de proprietari, aprobate prin Hotararea Guvernului
nr. 400/2003
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 863 din 4 decembrie 2003
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, al art. 22 din Ordonanta
Guvernului nr. 85/2001 privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 234/2002, si al art. 68 din Legea
locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Normele metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de
proprietari, prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr. 400/2003, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 311 din 8 mai 2003, se modifica
si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
Consiliile locale ale municipiilor, oraselor, comunelor si ale sectoarelor
municipiului Bucuresti vor organiza compartimente specializate pentru
problemele locatarilor in scopul sprijinirii proprietarilor pentru infiintarea,
organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si pentru realizarea
scopurilor si sarcinilor ce le revin in administrarea imobilelor, in
conformitate cu prevederile legale in vigoare. Aceste compartimente vor fi
compuse din specialisti in domeniul financiar-contabil si al legislatiei
muncii, potrivit prevederilor art. 16 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.
85/2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 234/2002."
2. Alineatele (1), (3) si (4) ale articolului 5 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
(1) Condominiile pot fi administrate de persoane fizice atestate prin grija
compartimentelor specializate infiintate conform art. 4, angajate cu contract
individual de munca ori cu conventie civila de prestari de servicii, sau de
persoane juridice specializate, cu care se incheie un contract de administrare,
potrivit hotararii adunarii generale a proprietarilor. Administratorii trebuie
sa prezinte garantii morale, materiale si profesionale acceptate de
proprietarul cladirii pe care urmeaza sa o administreze sau de reprezentantul
legal al acestuia.
...........................................................................
(3) Pentru administrator sau, dupa caz, persoana fizica gestionara a
bunurilor materiale, mijloacelor banesti sau a oricaror alte valori aflate in
proprietatea, folosinta sau detinerea asociatiei de proprietari, adunarea
generala a proprietarilor poate hotari constituirea unei garantii suplimentare.
Suma garantiei in numerar, prevazuta in Legea nr. 22/1969 privind angajarea
gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu
gestionarea bunurilor agentilor economici, autoritatilor sau institutiilor
publice, cu modificarile ulterioare, si a garantiei suplimentare nu poate
depasi valoarea mediei cheltuielilor lunare curente ale condominiului.
(4) Garantia se depune in contul bancar al asociatiei de proprietari
respective si poate fi restituita gestionarului, impreuna cu dobanda aferenta,
la incetarea contractului/conventiei civile de prestari de servicii, in
situatia in care nu a cauzat o paguba sau cand paguba a fost acoperita in
intregime."
3. La articolul 5, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat,
alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"(5) Garantia va fi constituita in maximum 6 rate lunare."
4. La alineatul (2) al articolului 6, literele a) si b) vor avea urmatorul
cuprins:
"a) mentinerea in siguranta a cladirii potrivit prevederilor legale si
aducerea la cunostinta tuturor persoanelor care locuiesc in cladire despre
starea acesteia din punct de vedere al sigurantei;
b) functionarea in bune conditii a tuturor instalatiilor, dotarilor si
echipamentelor functionale aferente imobilului;"
5. Alineatul (1) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) In cladirile de locuit cu mai multe scari se pot constitui asociatii de
proprietari pe una sau mai multe scari, daca proprietatea comuna aferenta poate
fi delimitata si daca este posibila repartizarea cheltuielilor comune pe una
sau mai multe scari."
6. La alineatul (5) al articolului 18, literele a) - c) vor avea urmatorul
cuprins:
"a) activitatea de administrare si de intretinere a condominiului,
aprobarea lucrarilor de reparatii capitale si reparatii curente ce urmeaza a se
efectua in cursul anului, incheierea contractelor cu agentii economici
furnizori ai serviciilor si lucrarilor de care beneficiaza asociatia de
proprietari, precum si modul de realizare a obligatiilor pe care aceasta le are
fata de persoanele juridice sau fizice cu care are relatii;
b) expertizarea tehnica a cladirilor care prezinta niveluri insuficiente de
protectie la degradari sau avarieri si a lucrarilor de interventie/consolidare,
potrivit legislatiei in vigoare;
c) bugetul de venituri si cheltuieli; stabilirea cotelor de participare pe
persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul stabil in cladire
si pentru persoanele care locuiesc temporar minimum 15 zile pe luna; stabilirea
perioadei pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, pot solicita in scris
scutirea de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel
putin 15 zile pe luna; participarea proprietarilor la cheltuielile de
administrare si de intretinere a cladirii; modul de folosire a fondurilor
proprii; activitatile pentru care se pot incheia contracte de prestare de
servicii;"
7. La alineatul (1) al articolului 19, literele a) - c) vor avea urmatorul
cuprins:
"a) activitatea curenta de administrare si de intretinere a
condominiului; derularea contractelor incheiate cu agentii economici furnizori;
repartizarea lunara a cheltuielilor comune pe fiecare proprietate din
condominiu, incheierea sau sistarea contractelor privind furnizarea serviciilor
necesare, inclusiv pentru administrarea condominiului; angajarea personalului
de administrare, intretinere si curatenie, potrivit legii, si aprobarea
cheltuielilor curente;
b) urmarirea bunei functionari a instalatiilor din locuinte sau din
spatiile cu alta destinatie decat cea de locuinta; stabilirea masurilor necesare
functionarii in bune conditii a partilor comune ale constructiei si
instalatiilor condominiului;
c) rezolvarea problemelor ridicate de membrii asociatiei de
proprietari;"
8. La articolul 21, dupa alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul
(9), cu urmatorul cuprins:
"(9) Asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea
contabilitatii in partida simpla vor depune la compartimentele specializate in
sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari din cadrul consiliilor
locale situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv, intocmita potrivit
prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.329/2001, pana la
data de 1 martie pentru situatia la 31 decembrie si pana la data de 1
septembrie pentru situatia la 30 iunie. Asociatiile de proprietari care opteaza
pentru conducerea contabilitatii in partida dubla vor depune situatia
financiara anuala pana la data de 1 martie a anului urmator."
9. Alineatul (1) al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22
(1) Activitatea de management al proprietatii se asigura de persoane fizice
angajate fie prin contracte individuale de munca, fie prin conventie civila de
prestari de servicii, sau de persoane juridice, prin contracte de administrare,
in functie de hotararea adunarii generale a proprietarilor."
10. Alineatul (2) al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Administratorul, persoana fizica, poate fi angajat dintre membrii
asociatiei de proprietari sau dintre alte persoane cu cunostinte profesionale
si trebuie atestat prin grija compartimentelor specializate pentru problemele
locatarilor, organizate de consiliile locale."
11. La alineatul (3) al articolului 22, literele c), d), f) si j) vor avea
urmatorul cuprins:
"c) raspunderea fata de functionalitatea si integritatea elementelor
proprietatii comune;
d) procurarea materialelor necesare intretinerii si reparatiilor curente
ale elementelor proprietatii comune, raspunderea asupra integritatii acestora;
...........................................................................
f) angajarea si urmarirea realizarii contractelor aprobate de adunarea
generala, incheiate cu persoane fizice sau juridice pentru: reparatii,
inchirierea unor spatii sau elemente din proprietatea comuna, activitati
sociale si alte tipuri de activitati. In contractele privind reparatiile se vor
prevedea clauze referitoare la perioada de garantie a lucrarilor executate
conform normativelor tehnice in vigoare;
...........................................................................
j) vizitarea dupa o instiintare prealabila de minimum 15 zile, in
conformitate cu prevederile din Statutul asociatiei de proprietari, referitoare
la drepturile proprietarilor din condominiu, a proprietatii individuale in
vederea inlaturarii defectiunilor aparute la instalatiile de folosinta comuna
si a eliminarii pierderilor care determina cresterea nejustificata a
cheltuielilor asociatiei de proprietari. Daca se constata defectiuni la
instalatiile apartinand proprietatii individuale - apartament sau spatii cu
alta destinatie decat cea de locuinta -, se instiinteaza proprietarul asupra
obligatiei acestuia de a remedia defectiunile;"
12. La alineatul (3) al articolului 22 litera p), paragraful al doilea va
avea urmatorul cuprins:
"Constituie obligatie din partea proprietarilor sa anunte in scris
numarul persoanelor care locuiesc temporar in condominiu, in conditiile
prezentelor norme metodologice."
13. Partea introductiva a articolului 23 si litera c) a punctului B vor
avea urmatorul cuprins:
"Art. 23
Proprietarii, pe langa drepturile si indatoririle prevazute in Statutul
asociatiei de proprietari, au si urmatoarele drepturi si obligatii:
...........................................................................
c) sa contribuie la repararea sau, dupa caz, la consolidarea si la
mentinerea in stare de siguranta a proprietatii comune indivize din cadrul
condominiului si sa permita accesul persoanelor autorizate si insotite de
administratorul cladirii pentru efectuarea reparatiilor la instalatiile comune,
conform prevederilor din Statutul asociatiei de proprietari."
14. Alineatul (1) al articolului 25 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
(1) Cotele de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari,
calculate pentru fiecare proprietar din condominiu, vor fi achitate de acestia,
dupa caz, in termen de maximum 15 zile de la data afisarii listei de plata,
data care trebuie sa fie inscrisa in lista de plata respectiva. In vederea respectarii
termenelor legale de plata a facturilor catre furnizorii de utilitati,
administratorii au obligatia de a afisa lista de plata in termen de maximum 5
zile de la data primirii ultimei facturi expediate prin posta, certificata prin
inscrisul de pe stampila postei, sau de la data confirmarii de primire, in
cazul transmiterii facturii prin curier/delegat. Dupa o perioada de 30 de zile
de la expirarea termenului stabilit pentru plata, asociatia de proprietari
poate calcula si percepe penalizari de intarziere pentru suma neachitata, in
conditiile stabilite si aprobate de adunarea generala a asociatiei de
proprietari, in limitele stabilite de Ordonanta Guvernului nr. 85/2001,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 234/2002. Suma acestora nu poate depasi
suma cotei de intretinere lunara la care s-a aplicat."
15. Alineatul (2) al articolului 35 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Veniturile obtinute de asociatia de proprietari din activitati
economice sau din alte activitati desfasurate se constituie ca fond special si
se vor utiliza in exclusivitate pentru imbunatatirea confortului si eficientei
condominiului, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune. In aceste
venituri se cuprind si sumele obtinute din inchirierea unor spatii aflate in
proprietate comuna indiviza, a spatiilor pentru instalarea de reclame, firme
luminoase, precum si alte venituri obtinute din orice sursa. Aceste venituri se
constituie ca surse proprii ale asociatiei de proprietari, nu se repartizeaza
proprietarilor si nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea
fondului de rulment."
16. Alineatul (5) al articolului 38 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Cheltuielile pentru ridicarea reziduurilor si a gunoaielor
menajere, precum si cheltuielile pentru vidanjarea haznalelor se repartizeaza
in conformitate cu clauzele prevazute in contractul incheiat cu furnizorul
respectivului serviciu sau, in lipsa acestora, proportional cu numarul
persoanelor care locuiesc curent in condominiu."
17. La articolul 42, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat,
alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Modificarea instalatiilor de distributie a utilitatilor in
interiorul unui condominiu sau al unui apartament din cadrul unui condominiu
poate fi facuta numai pe baza referatului tehnic de specialitate emis de
furnizorul utilitatii, in care se arata efectele modificarii instalatiei
respective si se cuprind propuneri privind modul de repartizare a cheltuielilor
pentru proprietatile din condominiu. Pe baza acestui referat adunarea generala
va hotari asupra efectuarii modificarii si va stabili modul de inregistrare,
repartizare/defalcare a consumurilor respective, precum si modul de incasare si
de efectuare a platilor corespunzatoare consumurilor."
18. Articolul 44 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 44
Cheltuielile pe cota-parte de proprietate sunt cheltuieli efectuate pentru
intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz, consolidarea partilor din
condominiu aflate in proprietate comuna indiviza, specificate ca atare in acordul
de asociere."
19. Alineatul (2) al articolului 47 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Suma aferenta cheltuielilor pentru incalzirea spatiilor aflate in
proprietatea comuna a tuturor proprietarilor este cea rezultata prin scaderea
din valoarea inscrisa in factura aferenta consumurilor de energie termica
pentru incalzire a sumei aferente incalzirii apartamentelor si spatiilor cu
alta destinatie decat cea de locuinta din cadrul condominiului."
20. Articolul 48 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 48
Cheltuielile privind consumurile de apa, canalizare, apa calda menajera,
gaze naturale, aferente proprietatii comune, precum si cheltuielile pentru
deratizarea, dezinfectia, dezinsectia condominiului se repartizeaza
proportional cu cota-parte de proprietate indiviza care revine fiecarui
proprietar din proprietatea comuna, astfel cum este inscrisa in acordul de
asociere sau care a fost recalculata conform prevederilor art. 45, avand la
baza contracte incheiate cu furnizorii acestor utilitati."
21. Alineatul (1) al articolului 53 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 53
(1) Cheltuielile pentru incalzirea locuintelor/apartamentelor situate in
condominii, indiferent de modul de inregistrare a consumului de energie termica
si de sursa de agent termic, se repartizeaza proportional cu suprafata utila
definita in cartea tehnica a cladirii si inscrisa in actul de proprietate, iar
pentru incalzirea spatiilor aflate in folosinta comuna, si anume: casa scarii,
culoare, spalatorii, uscatorii, holuri si altele asemenea, se repartizeaza
proportional cu cota-parte de proprietate indiviza care ii revine fiecarui
proprietar, astfel cum aceasta este inscrisa in actul de proprietate sau cum a
fost recalculata conform prevederilor art. 45."
22. Dupa alineatul (1) al articolului 53 se introduce un nou alineat,
alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Asociatiile de proprietari vor evidentia cheltuielile pentru
incalzire si apa calda menajera, separat pentru fiecare apartament, pe un
borderou special a carui forma este prezentata in anexele 1A si 1B la
prezentele norme metodologice si care va fi afisat impreuna cu lista pentru
defalcarea celorlalte cheltuieli de intretinere."
23. Dupa alineatul (1^1) al articolului 53 se introduce un nou alineat,
alineatul (1^2), cu urmatorul cuprins:
"(1^2) In borderoul prevazut la alin. (1^1) se vor inscrie obligatiile
de plata a caldurii si apei calde menajere pe fiecare apartament, asa cum
rezulta din defalcarea facturii primite de la furnizorul de energie termica,
conform alin. (1), si separat cuantumul ajutorului social aprobat in
conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2003 pentru
modificarea unor reglementari privind acordarea de ajutoare pentru incalzirea
locuintei si asigurarea fondurilor necesare in vederea furnizarii energiei
termice si gazelor naturale pentru populatie, precum si unele masuri pentru
intarirea disciplinei financiare."
24. Alineatele (2) si (3) ale articolului 53 se abroga.
25. Articolul 54 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 54
Cheltuielile pentru lucrarile de intretinere, reparatii si inlocuiri la
antenele colective de televiziune se repartizeaza in raport cu numarul prizelor
de televizoare prevazute in cartea tehnica a cladirii, iar pentru cutiile
postale si pentru cheile de la usa de intrare comuna in cladire se repartizeaza
in raport cu numarul locuintelor si spatiilor cu alta destinatie decat cea de
locuinta existente in condominiu."
26. Articolul 61 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 61
Consiliile locale vor constitui, prin hotarare, o comisie de atestare care
va organiza examinarea persoanelor fizice propuse de catre adunarile generale
ale asociatiilor de proprietari pentru administrarea imobilelor."
27. Articolul 63 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 63
Pot fi atestate ca administratori de condominii numai persoanele care
indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au capacitate deplina de exercitiu;
b) prezinta garantii morale pentru indeplinirea corecta a obligatiilor ce
revin administratorilor."
28. La alineatul (3) al articolului 67, litera e) va avea urmatorul
cuprins:
"e) recomandari din partea presedintelui comitetului executiv al
asociatiei de proprietari ai cladirii pentru care solicita atestarea calitatii
de administrator."
29. Dupa alineatul (3) al articolului 67 se introduce un nou alineat,
alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:
"(3^1) Legalizarea actelor care se depun pentru atestare poate fi
facuta de secretarul comunei, orasului sau al subdiviziunii
administrativ-teritoriale a municipiilor."
30. Alineatul (4) al articolului 67 se abroga.
31. Articolul 68 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 68
Capacitatea de a fi atestati ca administratori de condominii a
solicitantilor care au prezentat cereri in conditiile art. 67 va fi evaluata de
comisia de specialitate constituita de consiliul local, in termen de 60 de zile
de la inregistrarea cererii."
32. Articolul 71 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 71
(1) Atestatul de administrator de imobil se elibereaza pentru o perioada
nedeterminata si este valabil numai pe teritoriul administrat de autoritatea
administratiei publice locale emitenta.
(2) Atestatul va mentiona datele de identitate ale titularului si
autoritatea administratiei publice locale emitenta.
(3) Atestatul poate fi suspendat sau retras de catre autoritatea
administratiei publice locale emitenta, la propunerea motivata a
compartimentului specializat al consiliului local, sesizat din oficiu sau la
cererea asociatiilor de proprietari."
33. Articolul 73 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 73
Atestarea administratorilor persoane fizice, aflati in functie la data
intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, se va realiza pana la
data de 31 martie 2004."
34. Articolul 74 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 74
Consiliile locale ale municipiilor, oraselor, comunelor si ale sectoarelor
municipiului Bucuresti vor stabili si vor sanctiona contraventiile la
prevederile prezentelor norme metodologice, prin hotarare a consiliului local,
in conditiile legii."
35. Dupa articolul 75 se introduce un nou articol, articolul 76, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 76
Unitatile detinatoare a cartii tehnice a cladirilor sunt obligate sa
transmita cu titlu gratuit aceste carti asociatiilor de proprietari, la
solicitarea acestora. De asemenea, unitatile in arhiva carora se gasesc
proiectele cladirilor sunt obligate sa elibereze asociatiilor de proprietari
copii ale proiectelor de cladiri elaborate. Costul executarii copiilor va fi
suportat de asociatia de proprietari solicitanta. In lipsa proiectelor,
proiectantul va emite un raport cuprinzand parametrii de calcul ai cladirii,
caracteristicile tehnice, dotarile acesteia si instalatiile si dotarile
constituite in indiviziune pentru mai multi proprietari din condominiu."
36. Dupa anexa nr. 1 la normele metodologice se introduc anexele nr. 1A si
1B.
37. Litera b) a articolului 23 din anexa nr. 2 la normele metodologice va
avea urmatorul cuprins:
"b) sa anunte, in scris, numarul persoanelor care locuiesc temporar in
cladire minimum 15 zile pe luna, conform art. 18 alin. (5) lit. c) din Normele
metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de
proprietari."
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministru delegat
pentru administratia publica,
Gabriel Oprea
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1A
la normele metodologice
BORDEROU
cuprinzand costurile pentru incalzire si ajutoarele pentru incalzirea
locuintelor racordate la retele de termoficare, acordate de Guvernul Romaniei
Titularul de contract: Asociatia .................., bloc ....., scara
....,
str. .................... nr. ....., sectorul ....., codul postal
..............
Factura nr. ................., valoarea totala .............. lei, din care
energie termica ............................ lei pentru incalzire si prepararea
apei calde
________________________________________________________________________________
Nr. Nr. de Numele Valoarea Cuantumul Cuantumul Suma
crt. apartamente si prenumele repartizata ajutorului ajutorului de
plata
titularului (lei) aprobat de aprobat de (lei)
de apartament Guvernul Guvernul
Romaniei Romaniei
conform conform
Ordonantei consumului
de urgenta (lei)
a Guvernului
nr. 81/2003
(lei)
________________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6=3-5
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
TOTAL:
________________________________________________________________________________
Reprezentantul asociatiei de proprietari:
Numele si prenumele ....................., functia ..............., data si
semnatura ................................ .
Furnizor ...................................... Stampila
Prezentul borderou reprezinta documentul justificativ pentru stabilirea
sumei efective de plata de catre asociatia de proprietari si pentru intocmirea
decontului catre directia pentru dialog, familie si solidaritate sociala
teritoriala. Declararea de informatii false se sanctioneaza conform legii.
NOTA:
1. Potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 81/2003, sumele cu titlu
de ajutor, luate in considerare pentru stabilirea sumei de plata, nu pot depasi
cheltuielile efectiv repartizate pentru energia termica utilizata in scopul
incalzirii locuintei si prepararii apei calde.
2. Sumele inscrise la coloana 3 trebuie sa reprezinte contravaloarea
gigacaloriilor pentru incalzire si apa calda, defalcate pentru apartamentele
respective.
3. Prezentul borderou va fi completat si pus la dispozitie delegatului
furnizorului cel tarziu pana la data de ..................................... .
ANEXA 1B
la normele metodologice
BORDEROU
cuprinzand costurile pentru incalzire si ajutoarele pentru incalzirea locuintelor
racordate la retele de gaze naturale, acordate de Guvernul Romaniei
Titularul de contract: Asociatia .................., bloc ....., scara
....,
str. .................... nr. ....., sectorul ....., carnet folio
..............
Factura nr. ................, valoarea totala ..................... lei,
din care gaze naturale ....................... lei
________________________________________________________________________________
Nr. Nr. de Numele Valoarea Cuantumul Cuantumul Suma
crt. apartamente si prenumele repartizata ajutorului ajutorului de
plata
titularului (lei) aprobat de aprobat de (lei)
de apartament Guvernul Guvernul
Romaniei Romaniei
conform conform
Ordonantei consumului
de urgenta (lei)
a Guvernului
nr. 81/2003
(lei)
________________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6=3-5
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
TOTAL:
________________________________________________________________________________
Reprezentantul asociatiei de proprietari:
Numele si prenumele ....................., functia ..............., data si
semnatura ................................ .
Furnizor ...................................... Stampila
Prezentul borderou reprezinta documentul justificativ pentru stabilirea
sumei efective de plata de catre asociatie si pentru intocmirea decontului
catre directia pentru dialog, familie si solidaritate sociala teritoriala.
Declararea de informatii false se sanctioneaza conform legii.
NOTA:
1. Potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 81/2003, sumele cu titlu
de ajutor, luate in considerare pentru stabilirea sumei de plata, nu pot depasi
cheltuielile efectiv repartizate pentru cantitatea de gaze naturale folosita in
perioada sezonului rece.
2. Prezentul borderou va fi completat si pus la dispozitie delegatului
furnizorului cel tarziu pana la data de ..................................... .