HOTARARE Nr. 1490 din 9 septembrie 2004
pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare si a organigramei
Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 884 din 28 septembrie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, al art. 13 din Ordonanta
Guvernului nr. 88/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea
serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgenta, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 363/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
si al art. 31 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004
privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare al Inspectoratului
General pentru Situatii de Urgenta, prevazut in anexa nr. 1.
Art. 2
Se aproba organigrama si numarul maxim de posturi ale Inspectoratului
General pentru Situatii de Urgenta, prevazute in anexa nr. 2, si lista
cuprinzand principalele dotari ale Centrului Operational National din cadrul
Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, prevazuta in anexa nr. 3.
Art. 3
Data limita a intrarii in functiune a Inspectoratului General pentru
Situatii de Urgenta se stabileste la 1 ianuarie 2005.
Art. 4
Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Marian Florian Saniuta
Ministrul delegat
pentru administratia publica,
Gheorghe Emacu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Dan Mircea Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
REGULAMENT
de organizare si functionare al Inspectoratului General pentru Situatii de
Urgenta
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, denumit in continuare
Inspectoratul General, este organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Administratiei
si Internelor, avand sediul in Bucuresti.
Art. 2
Inspectoratul General asigura, la nivel national, punerea in aplicare
intr-o conceptie unitara a legislatiei in vigoare in domeniile apararii vietii,
bunurilor si a mediului impotriva incendiilor si dezastrelor, precum si al
realizarii masurilor de protectie civila si gestionarea situatiilor de urgenta.
Art. 3
(1) Inspectoratul General participa, in domeniile de competenta, la
indeplinirea functiilor de strategie, reglementare, control, administrare si
reprezentare, ce revin, potrivit legii, Ministerului Administratiei si
Internelor.
(2) Inspectoratul General emite, in calitate de autoritate de reglementare
in domeniu, metodologii, norme, regulamente si proceduri care se publica in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Inspectoratul General asigura coordonarea si controlul de specialitate
al serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgenta, profesioniste si
voluntare.
Art. 4
(1) Inspectoratul General este componenta a Sistemului National de
Management al Situatiilor de Urgenta, denumit in continuare Sistem National, si
face parte din fortele de protectie ale Sistemului de Securitate si Aparare
Nationala.
(2) Inspectoratul General organizeaza si asigura functionarea
Secretariatului tehnic permanent al Comitetului National pentru Situatii de
Urgenta, ca structura distincta in cadrul Centrului Operational National.
Art. 5
Inspectoratul General este organul de control abilitat, potrivit legii,
pentru supravegherea pietei produselor/familiilor de produse cu rol in
satisfacerea cerintei de securitate la incendiu, precum si pentru respectarea
normelor si instructiunilor privind adaposturile de protectie civila.
Art. 6
(1) Inspectoratul General asigura planificarea, organizarea si realizarea
activitatilor specifice, in concordanta cu cerintele dreptului umanitar
international.
(2) La nivel national, Inspectoratul General coordoneaza institutiile
participante la managementul situatiilor de urgenta, in concordanta cu
principiile existente pe plan international, specifice O.N.U., N.A.T.O., U.E.
si altor organisme la care Romania este parte.
(3) Ca punct national de contact, Inspectoratul General asigura relatiile
cu organismele si organizatiile internationale guvernamentale si
neguvernamentale cu responsabilitati in domeniul situatiilor de urgenta.
Art. 7
(1) Inspectoratul General are in subordine serviciile de urgenta
profesioniste, organizate ca inspectorate pentru situatii de urgenta judetene
si al municipiului Bucuresti, cu personalitate juridica.
(2) In subordinea directa a Inspectoratului General mai functioneaza
institutii de invatamant, de pregatire, de studii si cercetare stiintifica, de
comunicatii si informatica, grupuri de prevenire si interventie, subunitati
specializate, baze, ateliere si depozite de asigurare tehnica, logistica si de
reparatii, Muzeul National al Pompierilor si alte structuri necesare
indeplinirii atributiilor prevazute de lege.
Art. 8
Inspectoratul General asigura planificarea si mobilizarea resurselor
proprii la instituirea masurilor exceptionale prevazute de lege, precum si la
declararea starilor de mobilizare si de razboi.
Art. 9
Pentru formarea si incadrarea personalului necesar inspectoratelor si
celorlalte structuri subordonate, care inlocuieste esalonat militarii in
termen, Inspectoratul General elaboreaza planuri si programe de invatamant,
precum si Planul de profesionalizare.
CAP. 2
Atributii
Art. 10
Atributiile principale ale Inspectoratului General sunt cele prevazute in
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de
Management al Situatiilor de Urgenta, in Ordonanta Guvernului nr. 88/2001
privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare
pentru situatii de urgenta, aprobata cu modificari prin Legea nr. 363/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare, si in legislatia privind protectia
civila si apararea impotriva incendiilor.
Art. 11
Inspectoratul General indeplineste, in domeniile de competenta prevazute la
art. 2, urmatoarele atributii generale:
a) elaboreaza strategii, programe si planuri in domeniile de activitate, pe
care le supune aprobarii organelor abilitate, si le avizeaza pe cele elaborate
de ministere si de alte institutii publice centrale;
b) elaboreaza studii, prognoze si analize statistice privind tipurile de
risc, natura si frecventa situatiilor de urgenta produse si propune masuri in
baza concluziilor rezultate din acestea;
c) elaboreaza norme generale, pe care le supune spre aprobare ministrului
administratiei si internelor;
d) elaboreaza si emite metodologii, norme, normative, regulamente,
instructiuni, standarde operationale si proceduri si le avizeaza pe cele emise
de ministere si de alte institutii publice centrale;
e) elaboreaza criteriile de performanta privind structura organizatorica si
dotarea serviciilor de urgenta profesioniste, respectiv voluntare, precum si
criterii de performanta privind structura si normele minimale de dotare a
serviciilor private pentru situatii de urgenta, pe care le supune spre aprobare
ministrului administratiei si internelor;
f) participa la atestarea tehnico-profesionala a verificatorilor de
proiecte, a responsabililor tehnici si a expertilor in activitatea de
constructii, precum si la eliberarea agrementelor tehnice ale noilor produse si
procedee in acest domeniu;
g) emite, potrivit legii, reglementari tehnice pe care trebuie sa le
indeplineasca mijloacele de aparare impotriva incendiilor si cele din domeniile
protectiei civile, utilizate pe teritoriul Romaniei;
h) asigura, la nivel central, coordonarea tehnica de specialitate a
activitatilor de prevenire a incendiilor si a dezastrelor;
i) acorda asistenta tehnica de specialitate autoritatilor centrale si
locale privind gestionarea situatiilor de urgenta;
j) elaboreaza, din punctul de vedere al riscurilor gestionate, criteriile
de clasificare a localitatilor si agentilor economici, care se aproba prin
hotarare a Guvernului;
k) autorizeaza laboratoarele si poligoanele de incercari la foc si cele de
distrugere a munitiei neexplodate;
l) emite avizele si autorizatiile prevazute de lege, in domeniile de
competenta;
m) asigura coordonarea tehnica si de specialitate a centrelor operationale
si a centrelor operative si asigura mentinerea permanenta a fluxului
informational cu acestea;
n) coordoneaza derularea programelor nationale de pregatire in domeniul
apararii impotriva dezastrelor si urmareste la nivel national aplicarea
strategiilor si programelor internationale, europene si regionale pentru
prevenirea catastrofelor si reducerea dezastrelor;
o) organizeaza si conduce activitatile de aparare a vietii, bunurilor si
mediului in situatii de urgenta;
p) indruma, controleaza si coordoneaza, dupa caz, inspectoratele pentru
situatii de urgenta, institutiile si unitatile din subordine, serviciile de
urgenta voluntare, precum si serviciile de urgenta private;
q) elaboreaza statele de organizare, tabelele si normele de inzestrare ale
structurilor subordonate;
r) asigura informarea operativa a ministrului administratiei si internelor,
a ministrului delegat pentru administratia publica si a institutiilor abilitate
asupra starilor potential generatoare de situatii de urgenta sau asupra
producerii situatiilor de urgenta in teritoriu, printr-un sistem informational
propriu;
s) organizeaza si conduce aplicatii si exercitii pentru verificarea
viabilitatii planificarii interventiei si resurselor;
t) propune ministrului administratiei si internelor participarea cu forte
si mijloace la inlaturarea efectelor situatiilor de urgenta in afara
teritoriului tarii, potrivit tratatelor, acordurilor si intelegerilor
internationale la care Romania este parte;
u) organizeaza si controleaza formarea, evaluarea si certificarea
competentei profesionale a persoanelor si cadrelor tehnice cu atributii in
domeniul apararii impotriva incendiilor si protectiei civile;
v) organizeaza si controleaza atestarea persoanelor fizice si juridice
pentru prestarea lucrarilor de termoprotectie si ignifugare, precum si a celor
de verificare, intretinere si reparare a mijloacelor destinate apararii
impotriva incendiilor si protectiei civile;
w) constituie si gestioneaza baza de date cu privire la situatiile de
urgenta, pune la dispozitie institutiilor interesate datele si informatiile
solicitate pentru solutionarea situatiilor de urgenta si coordoneaza
activitatile de studii si cercetare stiintifica;
x) efectueaza activitati specifice de desemnare a organismelor pentru
evaluarea conformitatii produselor si privind stabilirea introducerii pe piata
a produselor pentru constructii cu rol in siguranta la incendiu;
y) avizeaza regulamentele privind gestionarea situatiilor de urgenta
specifice tipurilor de risc, elaborate de comitetele ministeriale, si le
prezinta spre semnare ministrului administratiei si internelor;
z) coopereaza cu celelalte organe ale statului abilitate in managementul
starilor de urgenta si de asediu sau al crizelor, precum si cu organizatiile
internationale de profil, pe baza conventiilor la care statul roman este parte,
si urmareste respectarea acestor conventii in domeniul situatiilor de urgenta.
Art. 12
Atributiile specifice fiecarei structuri din cadrul Inspectoratului General
si ale personalului se stabilesc, in termen de 30 de zile de la aprobarea
prezentului regulament, de catre sefii acestora si se aproba conform
competentelor.
Art. 13
Inspectoratul General, potrivit competentelor stabilite, executa si alte
atributii operative, tehnice si administrative, in domeniile:
a) analizei, evaluarii si sintezei referitoare la situatiile de urgenta;
b) interventiei si asistentei umanitare nationale si internationale;
c) medicinei de urgenta a dezastrelor, al asistentei religioase si
psihologice;
d) managementului organizatoric si planificarii resurselor;
e) managementului logistic;
f) formarii si pregatirii continue a personalului;
g) strategiilor si tacticilor specifice;
h) elaborarii si punerii in aplicare a planului national de evacuare;
i) comunicatiilor si informaticii;
j) integrarii europene si relatiilor internationale;
k) activitatii de control a structurilor subordonate si a personalului
acestora;
l) activitatii juridice si de contencios;
m) activitatii de protectie a muncii, privind tehnica securitatii
interventiilor, cele de prevenire si stingere a incendiilor si de protectie a
mediului;
n) activitatii financiar-contabile;
o) managementului resurselor umane;
p) activitatii de secretariat si al documentelor clasificate;
q) editarii publicatiilor si lucrarilor de specialitate, regulamentelor,
instructiunilor si manualelor specifice;
r) informarii si relatiilor publice.
CAP. 3
Organizare si functionare
Art. 14
(1) Conducerea Inspectoratului General se exercita de catre inspectorul
general, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului
administratiei si internelor, contrasemnata de ministrul delegat pentru
administratia publica.
(2) Inspectorul general are calitatea de ordonator secundar de credite.
(3) In exercitarea atributiilor ce ii revin inspectorul general emite
ordine.
Art. 15
(1) In exercitarea atributiilor sale inspectorul general este ajutat de un
prim-adjunct si un adjunct, numiti prin ordin al ministrului administratiei si
internelor.
(2) Prim-adjunctul inspectorului general coordoneaza nemijlocit Centrul
Operational National.
(3) Adjunctul inspectorului general este seful inspectiei de prevenire.
(4) In absenta inspectorului general, conducerea Inspectoratului General se
exercita de catre prim-adjunctul acestuia sau de alta persoana desemnata in
acest scop.
Art. 16
In cadrul Inspectoratului General functioneaza structuri si compartimente
specializate la dimensionarea carora se au in vedere urmatoarele:
a) rolul si functiile Inspectoratului General in cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor si in Sistemul National;
b) volumul, complexitatea si specificul misiunilor si atributiilor legale
ce trebuie indeplinite;
c) tipurile de risc, frecventa si amploarea situatiilor de urgenta, precum
si vulnerabilitatile teritoriului national;
d) caracterul operativ, tehnic sau administrativ al atributiilor si
activitatilor pe care le desfasoara;
e) nivelul de pregatire necesar si nevoile de specializare ale
personalului;
f) gradul de inzestrare cu mijloace tehnice specifice si performantele
acestora;
g) specificul programului de lucru al personalului: normal, in schimburi
sau in ture.
Art. 17
(1) In cadrul Inspectoratului General se constituie si functioneaza ca
structuri specializate, pe domenii de competenta:
a) Centrul Operational National, care indeplineste permanent functiile de
monitorizare, evaluare, instiintare, avertizare, prealarmare, alarmare,
alertare, coordonare si conducere operationala, la nivel national, a
situatiilor de urgenta;
b) inspectia de prevenire, care asigura indeplinirea functiilor de
reglementare, avizare, indrumare, informare publica si control;
c) structura de management logistic, care organizeaza, controleaza si
realizeaza masurile specifice de asigurare tehnico-materiala, de administrare a
patrimoniului si de alta natura pentru indeplinirea atributiilor;
d) structura financiar-contabila, care asigura gestionarea fondurilor
publice alocate, aferente Inspectoratului General;
e) alte compartimente adecvate indeplinirii misiunilor specifice.
(2) Inspectoratul General este organizat pe directii, servicii, birouri
si/sau compartimente.
(3) Statul de organizare (statul de functiuni) al Inspectoratului General
se aproba prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
Art. 18
(1) Centrul Operational National, denumit in continuare Centrul
Operational, organizeaza si asigura Secretariatul tehnic permanent al
Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, denumit in continuare
Comitetul National.
(2) Centrul Operational se incadreaza cu personal specializat pe tipuri de
riscuri, precum si cu specialisti in comunicatii, informatica si in alte
domenii de activitate, conform cerintelor operative.
(3) Activitatea Centrului Operational se desfasoara permanent. Personalul
executa serviciul in ture, pe schimburi sau cu program normal.
Art. 19
Centrul Operational are urmatoarele atributii principale:
a) desfasoara activitati de analiza, evaluare si sinteza referitoare la
situatiile de urgenta;
b) asigura inregistrarea tipurilor de risc si a factorilor determinanti ai
acestora si intocmeste situatia generala a riscurilor la nivel national;
c) monitorizeaza evolutia situatiilor de urgenta si informeaza operativ,
cand este cazul, presedintele Comitetului National si celelalte organisme
abilitate sa intreprinda masuri cu caracter preventiv ori de interventie;
d) elaboreaza conceptia generala privind planificarea, pregatirea,
organizarea si desfasurarea actiunilor de raspuns, precum si conceptia
specifica de actiune in situatii de urgenta, conform reglementarilor interne,
emise in baza raspunderilor privind tipurile de risc gestionate si functiile de
sprijin indeplinite;
e) face propuneri Comitetului National privind activitatea preventiva si de
interventie in situatii de urgenta;
f) urmareste aplicarea prevederilor regulamentelor privind gestionarea
situatiilor de urgenta si ale planurilor de interventie/cooperare specifice
tipurilor de riscuri;
g) asigura transmiterea operativa a deciziilor, dispozitiilor si ordinelor
si urmareste mentinerea legaturilor de comunicatii cu centrele operationale,
centrele operative cu functionare permanenta, cu alte organisme implicate in
gestionarea situatiilor de urgenta, precum si cu fortele proprii aflate in
indeplinirea misiunilor;
h) centralizeaza, la nivel national si/sau zonal/regional, dupa caz,
solicitarile privind necesarul de resurse pentru indeplinirea functiilor de
sprijin, premergator si in timpul situatiilor de urgenta, si le inainteaza
organismelor abilitate sa le solutioneze;
i) asigura transmiterea/retransmiterea mesajelor de atentionare, alarmare
si avertizare primite de la institutiile specializate catre serviciile de
urgenta din subordine si administratia publica, dupa caz;
j) gestioneaza, la nivel national, baza de date referitoare la situatiile
de urgenta date in competenta;
k) desfasoara activitati in domeniile asistentei internationale umanitare,
medicinei de urgenta a dezastrelor si asistentei psihologice;
l) indeplineste alte atributii conform reglementarilor interne.
Art. 20
(1) Pentru indeplinirea unor atributii complexe, misiuni sau sarcini
operative, la nivelul Inspectoratului General se pot constitui comisii,
consilii, comitete, grupuri de lucru si/sau grupe operative.
(2) Componenta si atributiile organismelor prevazute la alin. (1) se
stabilesc prin ordin al inspectorului general, iar despre aceasta se
consemneaza in ordinul de zi pe unitate.
Art. 21
(1) In cadrul Inspectoratului General functioneaza consiliul de conducere,
ca organ consultativ al inspectorului general.
(2) Componenta si regulamentul de functionare ale consiliului de conducere
al Inspectoratului General se aproba prin ordin al inspectorului general.
Art. 22
(1) Numarul maxim de posturi pentru Inspectoratul General pentru Situatii
de Urgenta este de 340 de posturi.
(2) Numarul de posturi prevazut la alin. (1) se asigura cu incadrarea in
numarul maxim de posturi aprobat Ministerului Administratiei si Internelor si
unitatilor din subordinea sa.
CAP. 4
Personalul, drepturile si indatoririle acestuia pentru indeplinirea
atributiilor specifice
Art. 23
(1) La data infiintarii Inspectoratului General, personalul actual din
cadrul Inspectoratului General al Corpului Pompierilor Militari, al
Comandamentului Protectiei Civile si al unitatilor subordonate acestora se
muta/transfera in interesul serviciului in cadrul structurilor Inspectoratului
General si al institutiilor si unitatilor subordonate acestuia.
(2) Pana la data finalizarii procesului de demilitarizare, stabilita
potrivit legii, personalul militar mutat/transferat in interesul serviciului,
in conditiile alin. (1), beneficiaza de drepturile si ii revin obligatiile
specifice, prevazute de legislatia in vigoare aplicabila personalului militar
din sistemul ordinii publice.
(3) Personalul devenit disponibil in urma infiintarii Inspectoratului
General si a reorganizarii institutiilor si unitatilor subordonate acestuia se
poate transfera la serviciile de urgenta profesioniste.
(4) Personalul disponibilizat in urma infiintarii Inspectoratului General
si a structurilor subordonate acestuia beneficiaza de drepturile, ajutoarele si
facilitatile prevazute de lege.
Art. 24
(1) In timpul indeplinirii serviciului, personalul Inspectoratului General
si cel al structurilor subordonate este investit cu exercitiul autoritatii
publice.
(2) In raport cu atributiile specifice, personalul are urmatoarele drepturi
si indatoriri specifice:
a) sa efectueze inspectii si controale privind modul de respectare si
aplicare a prevederilor legale;
b) sa elibereze/anuleze avize si autorizatii, potrivit competentelor
prevazute de lege;
c) sa organizeze si sa conduca exercitii, aplicatii si alte activitati de
pregatire la institutii publice si agenti economici;
d) sa solicite de la persoanele fizice si juridice datele, informatiile si
documentele necesare indeplinirii atributiilor legale;
e) sa stabileasca restrictii sau sa interzica orice operatiuni sau lucrari,
in scopul prevenirii unor situatii de urgenta;
f) sa sesizeze organele competente, in conditiile prevazute de lege, despre
infractiunile constatate in exercitarea atributiilor de serviciu;
g) sa constate si sa sanctioneze contraventiile potrivit competentei prevazute
de lege;
h) sa dispuna, potrivit legii, sistarea lucrarilor de constructii sau
oprirea functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor;
i) sa participe la coordonarea si conducerea interventiilor in situatii de
urgenta;
j) sa dispuna restrangerea utilizarii cladirilor incendiate, avariate ori
amenintate, inclusiv evacuarea persoanelor si animalelor din acestea, precum si
a folosirii terenurilor din vecinatatea imobilelor respective;
k) sa dispuna, potrivit legii, suspendarea ori incetarea activitatii
institutiilor si/sau agentilor economici, demolarea totala ori partiala a
constructiilor afectate grav, precum si a celor vecine, daca exista pericol de
agravare a consecintelor unor situatii de urgenta;
l) sa utilizeze gratuit apa, in conditiile legii, indiferent de sursa din
care provine;
m) sa se deplaseze cu autospecialele si mijloacele tehnice din dotare la
locul interventiei, pe drumuri care nu sunt deschise circulatiei publice ori pe
terenuri, indiferent de forma de proprietate, daca cerintele de operativitate
si de lucru impun aceasta;
n) sa solicite organelor abilitate oprirea ori limitarea traficului public
in zona desfasurarii operatiunilor de interventie;
o) sa aiba acces, in indeplinirea misiunilor specifice, in orice incinta a
institutiilor si agentilor economici;
p) sa intre in locuintele persoanelor fizice, in indeplinirea misiunilor
specifice, la solicitarea sau cu consimtamantul acestora, in conditiile
prevazute de lege. In cazul in care se impune inlaturarea unor factori de risc
care prin iminenta amenintarii lor pot declansa o situatie de urgenta,
consimtamantul nu este necesar;
q) sa solicite sprijinul autoritatilor publice, mijloacelor de informare in
masa si al cetatenilor pentru luarea masurilor urgente in vederea prevenirii,
limitarii sau inlaturarii unor pericole iminente provocate de situatii de
urgenta;
r) sa stabileasca, impreuna cu organele abilitate de lege, cauzele
probabile ale producerii situatiilor de urgenta si sa participe, in conditiile
legii, la identificarea si stabilirea factorilor de risc si imprejurarilor care
au generat unele situatii de urgenta.
(3) In exercitarea drepturilor si obligatiilor specifice prevazute la alin.
(2), personalul desemnat isi face cunoscuta calitatea, dupa caz, prin
legitimatia de serviciu sau de control si ordinul de serviciu/misiune.
Art. 25
Personalul din Inspectoratul General si structurile subordonate provine din
institutiile proprii de invatamant si din alte institutii cu profil adecvat,
acreditate potrivit legii, precum si din cadrul unor institutii specializate
din tara si din strainatate.
CAP. 5
Asigurarea materiala
Art. 26
Inzestrarea cu mijloacele si materialele necesare indeplinirii atributiilor
se stabileste prin norme si tabele de inzestrare aprobate de ministrul
administratiei si internelor.
Art. 27
Dotarile pentru centrul operational se asigura de Inspectoratul General si
de Ministerul Administratiei si Internelor, potrivit competentelor. Lista cu
dotarile principale ale Centrului Operational National al Inspectoratului
General pentru Situatii de Urgenta este prevazuta in anexa nr. 3.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 28
Regulile si procedurile privind planificarea, organizarea, pregatirea si
desfasurarea activitatilor de prevenire si de interventie se stabilesc prin
regulamente elaborate de Inspectoratul General si aprobate prin ordin al
ministrului administratiei si internelor.
Art. 29
(1) Centrul de studii, experimentari si specializare pentru prevenirea si
stingerea incendiilor se reorganizeaza ca Centrul National pentru Securitate la
Incendiu si Protectie Civila.
(2) Atributiile Centrului National pentru Securitate la Incendiu si
Protectie Civila se aproba prin hotarare a Guvernului.
Art. 30
Scoala de Aplicatie pentru Protectia Civila se reorganizeaza ca Centrul
National de Pregatire pentru Managementul Situatiilor de Urgenta, avand in
subordine centre zonale, destinate perfectionarii pregatirii cadrelor proprii,
a inaltilor functionari publici si a functionarilor publici cu atributii de
conducere din Sistemul National.
Art. 31
Facultatea de Pompieri si Scoala Militara de Subofiteri Pompieri isi extind
activitatea potrivit legii invatamantului, avand in vedere cerintele de
formare, perfectionare si specializare a personalului din Inspectoratul General
si din structurile subordonate acestuia.
Art. 32
Baza pentru logistica, Baza de reparatii, Centrul de comunicatii si
informatica si Muzeul National al Pompierilor isi extind activitatile
corespunzator domeniilor de competenta ale Inspectoratului General.
Art. 33
Unitatea speciala de interventie in situatii de urgenta, pregatita pentru
misiuni specifice interne si internationale, si Unitatea speciala de securitate
civila la obiective de importanta deosebita, din subordinea Inspectoratului
General, se constituie prin reorganizarea structurilor existente.
Art. 34
Depozitele-stoc de mobilizare isi adapteaza activitatea potrivit domeniilor
de competenta ale Inspectoratului General.
Art. 35
Regulamentele de organizare si functionare ale institutiilor si unitatilor
prevazute la art. 29 - 34, cu exceptia Regulamentului de organizare si
functionare a Facultatii de Pompieri, prevazuta la art. 31, se elaboreaza de
Inspectoratul General si se aproba prin ordin al ministrului administratiei si
internelor, contrasemnat de ministrul delegat pentru administratia publica.
Art. 36
Inspectoratul General elaboreaza structura-cadru pentru intocmirea
regulamentelor privind gestionarea situatiilor de urgenta specifice tipurilor
de risc, a planului de analiza si acoperire a riscurilor si a altor planuri
specifice.
Art. 37
Sigla si insemnul heraldic ale Inspectoratului General si structurilor din
subordine se stabilesc in conformitate cu prevederile legale in vigoare,
avandu-se in vedere specificul misiunilor si traditiile pompierilor militari si
protectiei civile.
Art. 38
(1) Regulamentul privind organizarea, pregatirea si activitatea formatiilor
de cadeti, organizate in baza legislatiei privind protectia civila si apararea
impotriva incendiilor, se elaboreaza de Inspectoratul General si se aproba de
ministrul administratiei si internelor.
(2) Regulamentele privind organizarea, pregatirea, activitatea si
concursurile cercurilor tehnico-aplicative de elevi "Prietenii
Pompierilor" si "Cu viata mea apar viata" se emit de ministerul
de resort, cu avizul Inspectoratului General.
Art. 39
(1) Ziua pompierilor din Romania este 13 septembrie, iar Ziua protectiei
civile din Romania este 28 februarie.
(2) Autoritatile administratiei publice centrale si locale, agentii
economici si institutiile acorda sprijin material si financiar in organizarea
si desfasurarea concursurilor profesionale, a ceremoniilor si a altor actiuni
specifice ocazionate de aceste evenimente.
(3) Regulamentul concursurilor profesionale se elaboreaza de Inspectoratul
General.
(4) Planificarea etapelor zonale ale concursurilor se aproba de inspectorul
general, iar a finalei nationale, de catre ministrul administratiei si
internelor, la propunerea inspectorului general.
Art. 40
Inspectoratele, formatiile de cadeti, cercurile aplicative de protectie
civila, precum si cercurile "Prietenii Pompierilor" participa, cu
echipe reprezentative, la concursuri profesionale si sportive internationale.
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
Numarul maxim de posturi aprobat pentru aparatul propriu
al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta
este de 340
ORGANIGRAMA
INSPECTORATULUI GENERAL PENTRU SITUATII DE URGENTA
___________________________
APARAT PROPRIU | INSPECTOR GENERAL |
|___________________________|
|
|
__________|_____________________________________
| | |
|
_________________________|_______________|________________________ |
|
| PRIM ADJUNCT AL | | ADJUNCT AL INSPECTORULUI | |
|
| INSPECTORULUI GENERAL | | GENERAL | |
|
|______________________________| |_____________________________| |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
___________________________ | _______________________ | |
|
| CENTRUL OPERATIONAL |_|_| SERVICIUL MANAGEMENT | | |
|
| NATIONAL | | | ORGANIZATORIC SI | | |
|
| | | | PLANIFICARE RESURSE | | |
|
|___________________________| | |_______________________| | |
|
| | | | |
|
| ________________________ | |_______________________ | |
|
|_| | | | SERVICIUL STRATEGII SI| | |
|
| |CENTRUL OPERATIONAL | | | TACTICI SPECIFICE | | |
|
| | | | | | | |
|
. |________________________| | |_______________________| | |
|
| . | | | |
|
. | | |_______________________ | |
|
| . _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | | SERVICIUL COMUNICATII | | |
|
._|SECRETARIATUL TEHNIC . | | SI INFORMATICA | | |
|
.PERMANENT AL COMITETULUI| |_| | | |
|
|NATIONAL PENTRU SITUATII. |_______________________| | |
|
.DE URGENTA | | |
|
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ . | |
|
__________________________| |
|
| |
|
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __| __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ _ |
|
| INSPECTIA DE PREVENIRE | |
|
____________________|___________ |
|
| _________|____________________|_________ | | |
|
| | | DIRECTIA | | ______________________ |
|
| | DIRECTIA POMPIERI| | PROTECTIEI CIVILE| | | SERVICIUL | | |
|
|__________________| |__________________| |_| REGLEMENTARI, AVIZARI| |
|
| | | SI AUTORIZARI | | |
|
| | | |
|
| | |______________________| | |
|
| |______________________ |
|
| | | SERVICIUL PREGATIREA | | |
|
|_| POPULATIEI PENTRU | |
|
| | | INTERVENTIE SI | | |
|
| | EDUCATIE PREVENTIVA | |
|
| | |______________________| | |
|
| |______________________ |
|
| | | SERVICIUL COORDONARE | | |
|
|_| SERVICII PUBLICE, | |
|
| | | VOLUNTARE SI SERVICII| | |
|
| | PRIVATE | |
|
| | |______________________| | |
|
| |______________________ |
|
| | | PUBLICATII DE | | |
|
|_| SPECIALITATE | |
|
| | | | |
|
| | |
|
| |______________________| | |
|
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ |
|
|
|
________________________________________________________________|
|
| __________________________|
__________|__________ ______________________ | ______________________
| DIRECTIA MANAGEMENT | | SERVICIUL INTEGRARE | | | |
| LOGISTIC | | EUROPEANA SI RELATII |_|_| SERVICIUL CONTROL |
| | | INTERNATIONALE | | | |
|_____________________| |______________________| | |______________________|
______________________ | ______________________
| SERVICIUL JURIDIC SI | | | |
| CONTENCIOS |_|_| FINANCIAR |
| | | | |
|______________________| | |______________________|
______________________ | ______________________
| SERVICIUL MANAGEMENT | | | SERVICIUL SECRETARIAT|
| RESURSE UMANE |_|_| SI DOCUMENTE |
| | | | CLASIFICATE |
|______________________| | |______________________|
|
___________|__________
| BIROUL INFORMARE SI |
| RELATII PUBLICE |
| |
|______________________|
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
UNITATI SI INSTITUTII SUBORDONATE
_____________ _____________ _____________ _____________ _____________
|UNITATEA | |UNITATEA | |CENTRUL | |CENTRUL | |MUZEUL |
|SPECIALA DE | |SPECIALA DE | |NATIONAL | |NATIONAL | |NATIONAL AL |
|INTERVENTIE | |SECURITATE | |PENTRU | |DE PREGATIRE | |POMPIERILOR |
|IN SITUATII | |CIVILA LA | |SECURITATE LA| |PENTRU | | |
|DE URGENTA | |OBIECTIVE DE | |INCENDIU SI | |MANAGEMENTUL | | |
| | |IMPORTANTA | |PROTECTIE | |SITUATIILOR | | |
| | |DEOSEBITA | |CIVILA | |DE URGENTA | | |
| | | | | | |CIOLPANI | | |
|_____________| |_____________| |_____________| |_____________| |_____________|
_____________ _____________ _____________ _____________ _____________
|SCOALA DE | |BAZA PENTRU | |BAZA DE | |CENTRUL DE | |DEPOZITE |
|SUBOFITERI | |LOGISTICA A | |REPARATII A | |COMUNICATII | |REZERVE |
|POMPIERI SI | |I.G.S.U. | |TEHNICII DE | |SI | |PROPRII |
|PROTECTIE | | | |INTERVENTIE | |INFORMATICA | | |
|CIVILA | | | |DRAGALINA | | | | |
|BOLDESTI | | | | | | | | |
|_____________| |_____________| |_____________| |_____________| |_____________|
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
INSPECTORATE PENTRU SITUATII DE URGENTA
__________________________ __________________________
|INSPECTORATUL MUNICIPIULUI| |41 INSPECTORATE JUDETENE |
|BUCURESTI PENTRU SITUATII | |PENTRU SITUATII DE URGENTA|
|DE URGENTA | | |
|__________________________| |__________________________|
ANEXA 3
LISTA*)
cu dotarile principale ale Centrului Operational National al Inspectoratului
General pentru Situatii de Urgenta
*) In functie de necesitati, lista se completeaza si cu alte categorii de
dotari materiale utile indeplinirii atributiilor specifice, in raport cu
extinderea competentelor, prin hotarare a Guvernului.
1. Mobilier: birouri, scaune, dulapuri, mese de consiliu
2. Materiale pentru amenajarea spatiilor de odihna a personalului,
prepararea si servitul hranei
3. Aparate radio
4. Aparate TV color
5. Mijloace de comunicatii: telefoane fixe si mobile; faxuri;
radiotelefoane analogice si digitale fixe, mobile si portabile; modem Internet;
echipament videoconferinta; dispecerat; mijloace de comunicatii pe unde scurte;
mijloace de comunicatii prin satelit
6. Mijloace electronice de securizare a accesului si de supraveghere
exterioara a locului de dispunere
7. Mijloace informatice: laptop-uri; statii de lucru; servere; imprimante;
software
8. Harti digitale, harti ale Europei, Romaniei si judetelor, planul
municipiului Bucuresti
9. Mijloace individuale de protectie, iluminat, de prim ajutor si de aparare
impotriva incendiilor
10. Instalatii pentru aer conditionat si sisteme de filtroventilatie
11. Autospeciale pentru conducerea actiunilor de interventie
12. Acte normative specifice si literatura de specialitate
13. Planuri si programe specifice
14. Aparatura de multiplicat documente
15. Rechizite si consumabile pentru tehnoredactare si multiplicare.