HOTARARE Nr. 1597 din 18 decembrie 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 95/2002 privind industria de aparare
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 42 din 27 ianuarie 2003
In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 15 alin. (1) si (3) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de aparare, cu
modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 95/2002 privind industria de aparare, cu modificarile si
completarile ulterioare, prevazute in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 209/1996 pentru aprobarea Metodologiei privind instituirea si
evidenta inventarului general al patrimoniului sectorului productiei de
aparare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 69 din 5
aprilie 1996.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul industriei si resurselor,
Mihai Berinde
secretar de stat
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 95/2002 privind industria
de aparare
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezentele norme metodologice, denumite in continuare norme, stabilesc
procedurile si modul in care unitatile implicate aplica prevederile Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de aparare, cu
modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta.
SECTIUNEA a 2-a
Inventarul capacitatilor productiei pentru aparare
Art. 2
(1) Capacitatile productiei pentru aparare, ordine publica si siguranta
nationala, definite conform prevederilor art. 2 lit. b) din ordonanta, se
evidentiaza in inventarul capacitatilor de productie, denumit in continuare
inventar.
(2) Inventarul se intocmeste de catre agentul economic, se avizeaza de
ministerul de resort si se aproba de autoritatea de specialitate.
(3) In inventar se evidentiaza:
a) imobilizarile corporale si necorporale cuprinse in capacitatea
productiei pentru aparare, aprobata prin hotarare a Guvernului;
b) infrastructura de utilitati aferenta;
c) documentatia tehnica pentru productia de aparare.
(4) Inventarierea se efectueaza de catre comisii de inventariere numite
prin decizii scrise, emise de directorul sau de administratorul agentului
economic, formate din cel putin 3 membri care trebuie sa aiba acces la
informatiile clasificate.
(5) Inventarul se intocmeste conform prevederilor legale privind
organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului.
(6) Inventarul va fi insotit de fisa capacitatii, structurata si redactata
conform anexelor nr. 1, 1a, 2, F.C.1, F.C.2, F.C.3, F.C.4 si F.C.5, precum si
de listele de inventariere.
(7) Dosarul inventarului va fi intocmit in 3 exemplare care, dupa aprobare,
se transmit ministerului de resort, autoritatii de specialitate si agentului
economic care gestioneaza si administreaza patrimoniul propriu.
(8) Centralizarea si evidenta inventarelor se fac la ministerul de resort.
(9) Inventarul se actualizeaza anual pana la 30 septembrie sau in situatia
modificarii listei prevazute la art. 3 din ordonanta.
(10) Inventarul actualizat se avizeaza de ministerul de resort si se aproba
de autoritatea de specialitate.
(11) Actualizarea inventarului nu inlocuieste inventarierea curenta a
bunurilor agentului economic, efectuata in baza prevederilor legale.
Art. 3
Agentii economici din industria de aparare intocmesc lista investitiilor
nefinalizate care nu au fost sistate si a sculelor, dispozitivelor,
verificatoarelor si aparatelor de masura si control specifice productiei pentru
aparare, conform prevederilor anexelor F.C.2 si F.C.4.
SECTIUNEA a 3-a
Documentatia tehnica
Art. 4
(1) Agentii economici utilizatori de documentatii tehnice, definite conform
art. 5 din ordonanta, nu vor transmite aceste documentatii sau orice informatii
referitoare la acestea altor institutii sau agenti economici decat cu acordul
scris al administratorului.
(2) Documentatiile tehnice aflate in administrarea institutiilor cu
atributii in domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, care
pot fi puse la dispozitie agentilor economici, sunt, in principal, urmatoarele:
a) documentatiile elaborate de institutii de stat si care au fost finantate
din fonduri publice destinate apararii prin planurile tehnice ale acestora,
prin planurile departamentale sau prin alte planuri de dezvoltare ale
industriei de aparare, precum si prin contracte directe cu beneficiarii
interni;
b) documentatiile de licenta care au fost achizitionate pentru productia
destinata apararii, din fondurile pentru aparare sau prin contracte directe cu
beneficiarii interni;
c) documentatiile intocmite de agentii economici pe baza de contracte cu
beneficiarii interni dupa anul 1990;
d) documentatiile de licenta achizitionate de beneficiarii interni dupa
anul 1990.
SECTIUNEA a 4-a
Conservarea si securitatea capacitatilor de productie pentru aparare
Art. 5
(1) Conservarea capacitatilor de productie pentru aparare reprezinta
ansamblul masurilor organizatorice si al operatiilor tehnice necesare pentru
protectia temporara impotriva coroziunii, imbatranirii, degradarii fizice si
chimice a capacitatilor de productie sau a unor active ale acestora, in scopul
mentinerii parametrilor tehnico-functionali reglementati de instructiunile si
normativele tehnice si tehnologice, pe un anumit interval de timp, determinat
de lipsa de comenzi sau de imposibilitatea executarii altor activitati
productive.
(2) Securitatea implica securizarea capacitatilor de productie, care consta
in asigurarea conditiilor de climat tehnologic impus de normativele de profil,
a pazei acestora si a conditiilor de securitate, astfel incat productia sa
poata fi reluata cu cheltuieli minime si in timpul cel mai scurt.
Art. 6
Se pot introduce in conservare mijloace de productie: masini, utilaje,
instalatii, linii tehnologice; elemente de plan general: constructii, drumuri
interioare, cai ferate uzinale; elemente de constructii de arhitectura: hale
industriale, plafoane, ateliere, magazii, depozite, anexe tehnice; elemente
specifice termotehnice: puncte termice, instalatii interioare de incalzire, de
ventilatie; instalatii electrice: utilaje si echipamente, posturi de apa,
retele exterioare de transport si distributie; investitii, linii tehnologice si
constructii nefinalizate; SDV-urile, materialele necesare reluarii productiei,
precum si documentatia tehnica si tehnologica aferenta produselor si
echipamentelor militare.
Art. 7
Activitatea de conservare-securizare a capacitatilor de productie va
cuprinde urmatoarele etape:
a) pregatirea pentru intrarea in conservare-securizare, care consta in
aducerea la parametrii tehnici a mijloacelor fixe ce urmeaza a fi
conservate-securizate;
b) conservarea-securizarea propriu-zisa, conform instructiunilor tehnice
specifice elaborate de fiecare agent economic pentru mijloacele fixe din
patrimoniu;
c) mentinerea si urmarirea comportarii in timp a mijloacelor fixe
conservate.
Art. 8
(1) Planul de conservare-securizare a capacitatilor productiei pentru
aparare se elaboreaza la nivelul fiecarui agent economic, pe termen scurt, de
la 30 de zile la un an calendaristic, si pe termen lung, pana la 2 ani, dupa
care ministerul de resort analizeaza oportunitatea mentinerii in continuare a
acestora.
(2) Structura-cadru a planului de conservare-securizare este prezentata in
anexa nr. 3.
Art. 9
(1) Dotarea agentilor economici cu mijloacele tehnice si materialele
necesare conservarii-securizarii se face, dupa caz, pe baza programelor de
conservare aprobate sau a analizei capacitatilor proprii de conservare-securizare,
respectandu-se criteriile de conservare.
(2) Activitatile de conservare-securizare - scoatere din conservare se
executa cu personal special instruit in acest scop, cu prioritate ales din
personalul fara incarcare cu comenzi militare. Agentii economici care nu dispun
de personal necesar pentru activitatea de conservare pot apela la personal
specializat din afara unitatii, care are acces la informatii clasificate.
(3) Finantarea achizitionarii mijloacelor prevazute la alin. (1), precum si
pentru trecerea si mentinerea in conservare-securizare a mijloacelor fixe din
cadrul capacitatilor se face din surse proprii ale agentilor economici,
venituri extrabugetare constituite cu aceasta destinatie conform legii si in
completare de la bugetul de stat, prin ministerul de resort.
(4) Agentii economici pot solicita scoaterea din conservare in scopul
folosirii mijloacelor fixe pentru alte activitati decat cele pentru care au
fost destinate initial, cheltuielile aferente fiind suportate din sursele
proprii ale acestora.
(5) In cazul in care se solicita o noua trecere in conservare, cheltuielile
aferente se suporta din aceeasi sursa.
Art. 10
(1) Controlul modului in care agentii economici au efectuat conservarea se
executa de ministerul de resort si de autoritatea de specialitate.
(2) Cheltuielile materiale efectuate de agentii economici, ocazionate de
activitatile prevazute la alin. (1), sunt asimilate cheltuielilor conservarii.
Art. 11
Capacitatile de productie care nu pot fi oprite din motive de securitate a
instalatiilor pot fi mentinute in functiune pe durata intreruperii activitatii
productive, considerandu-se conservate la cald, cheltuielile aferente fiind
suportate din aceleasi surse ca si conservarea.
Art. 12
Investitiile nefinalizate din lipsa de finantare se conserva numai daca
mentinerea acestora se justifica din punct de vedere al utilizarii intr-o
perioada de maximum un an de la data intreruperii finantarii.
Art. 13
Pentru capacitatile cu grad ridicat de risc se vor executa si lucrari de
securizare contra efractiei, cu finantare de la buget.
SECTIUNEA a 5-a
Forta de munca din industria de aparare
Art. 14
(1) Pentru acoperirea drepturilor salariale ale personalului prevazut la art.
10 din ordonanta, in completarea fondului de salarii al unitatii agentii
economici primesc lunar un fond din sumele prevazute anual cu aceasta
destinatie in bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Industriei si
Resurselor.
(2) Fondul lunar pentru fiecare agent economic se stabileste de Ministerul
Industriei si Resurselor pe baza analizei de incarcare a capacitatilor de
productie pentru aparare cu comenzi militare, de export si civile si a
activitatilor propuse a se desfasura.
(3) In urma analizei Ministerul Industriei si Resurselor stabileste si
aproba numarul mediu de personal pentru fiecare agent economic care va
beneficia, in luna analizata, de prevederile art. 10 din ordonanta. Fondul
prevazut se determina luandu-se in calcul 75% din ultimul salariu mediu brut pe
economie comunicat de Institutul National de Statistica, la care se adauga
contributiile datorate de angajatori potrivit legii.
Art. 15
(1) Pentru fiecare luna agentul economic intocmeste un decont justificativ
conform anexei nr. 4. Decontul justificativ se va incadra in fondul prevazut si
se va depune la directia de resort din Ministerul Industriei si Resurselor pana
la data de 7 a lunii urmatoare.
(2) Avand in vedere prevederile art. 10 alin. (2) din ordonanta, fondul lunar
alocat agentilor economici se regularizeaza, conform anexei nr. 4a, cu
diferentele dintre 75% din salariul mediu brut pe economie din luna anterioara,
comunicat de Institutul National de Statistica, si 75% din salariul mediu brut
pe economie luat in calcul la intocmirea decontului justificativ, la care se
adauga contributiile datorate de angajatori potrivit legii.
(3) Sumele stabilite in conformitate cu alin. (1) si (2) se aloca agentilor
economici prin ordin al ministrului industriei si resurselor in baza decontului
justificativ si a regularizarii aprobate.
Art. 16
(1) Venitul lunar de completare prevazut la art. 12 din ordonanta se
stabileste si se plateste de agentiile pentru ocuparea fortei de munca
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, o data cu indemnizatia de somaj
stabilita in conditiile legii.
(2) Venitul lunar de completare stabilit in conditiile ordonantei se acorda
o singura data persoanelor disponibilizate in cadrul programelor de
restructurare.
(3) Venitul lunar de completare, prevazut la art. 12 alin. (1) din
ordonanta, se acorda si in perioadele in care beneficiarilor le-a fost
suspendat sau le-a incetat dreptul la indemnizatia de somaj inainte de
expirarea perioadei stabilite pentru acordarea indemnizatiei de somaj.
(4) In vederea acordarii venitului lunar de completare agentii economici
intocmesc liste nominale, in functie de domiciliu, cu persoanele
disponibilizate, care vor fi inaintate la agentiile pentru ocuparea fortei de
munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. Listele vor cuprinde
urmatoarele elemente:
a) numele si prenumele;
b) codul numeric personal;
c) domiciliul stabil.
(5) Daca la data stabilirii venitului lunar de completare Institutul
National de Statistica nu a comunicat salariul mediu net pe economie, se ia in
considerare ultimul salariu mediu net pe economie comunicat, urmand ca
regularizarea sa se faca in luna urmatoare stabilirii acestuia.
(6) Pentru ca persoanele care urmeaza a fi disponibilizate sa beneficieze
de serviciile de preconcediere colectiva este necesar ca angajatorii sa
comunice in scris agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, lista acestor persoane, in perioada
acordarii preavizului potrivit legii.
Art. 17
Pentru luna ianuarie 2003 venitul de completare acordat salariatilor din
unitatile industriei de aparare se stabileste in conformitate cu precizarile
comune emise de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si de Ministerul
Industriei si Resurselor nr. 476 M.S./100.857/DIP/2002.
SECTIUNEA a 6-a
Contraventii si sanctiuni
Art. 18
Constituie contraventii urmatoarele fapte:
a) pastrarea necorespunzatoare a capacitatilor de productie pentru aparare
trecute in conservare si finantate de la bugetul de stat;
b) neintocmirea sau neactualizarea inventarului potrivit prevederilor art.
4 alin. (2) si (3) din ordonanta;
c) nesolicitarea de catre agentii economici a avizelor prevazute la art. 6
si 7 din ordonanta;
d) intocmirea partiala ori necorespunzatoare, cu date eronate, a
inventarului.
Art. 19
Contraventiile prevazute la art. 18 lit. a) si b) se sanctioneaza cu amenda
de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei, iar cele de la lit. c) si d), cu
amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei.
Art. 20
(1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre:
a) imputerniciti ai autoritatii de specialitate, numiti de seful
institutiei, cu legitimatie speciala de control in ceea ce priveste
activitatile de conservare a capacitatilor productiei de aparare;
b) persoane imputernicite de ministrul de resort, cu legitimatie speciala
de control si verificare in legatura cu activitatile agentilor economici din
industria de aparare;
c) imputerniciti ai ministrului finantelor publice, cu legitimatie speciala
de control in legatura cu cheltuirea si folosirea fondurilor alocate de la
buget;
d) persoane imputernicite de organele specializate de control ale
Guvernului, dupa caz.
(2) Contravenientul poate achita, pe loc sau in termen de cel mult 48 de
ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data
comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii prevazute la art. 19,
agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in
procesul-verbal.
Art. 21
Contraventiilor prevazute la art. 18 le sunt aplicabile dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.
SECTIUNEA a 7-a
Dispozitii finale
Art. 22
Institutiile din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale
pot emite, dupa caz, ordine si instructiuni interne de aplicare a prezentelor
norme.
Art. 23
Anexele nr. 1, 1a, 2, F.C.1, F.C.2, F.C.3, F.C.4 si F.C.5, 3, 4 si 4a*) fac
parte integranta din prezentele norme.
------------
*) Anexele sunt reproduse in facsimil.
ANEXA 1
Agentul economic
MEMORIU DE PREZENTARE
Va cuprinde, in principal, urmatoarele:
1. Denumirea agentului economic:
- actul de infiintare (reorganizare);
- adresa;
- telefon;
- fax.
2. For tutelar;
3. Structura actionariatului;
4. Capitalul social;
5. Obiectul de activitate.
DIRECTOR GENERAL
ANEXA 1a
Agentul economic SECRET
(dupa completare)
PLANUL
general al agentului economic
______________________________________________________________________________
| Scara:
|
| (se va utiliza maxim format A 0)
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
| Schema
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
| Legenda:
|
| Se nominalizeaza structurile functionale
|
| si productive
|
|______________________________________________________________________________|
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR DE SPECIALITATE
ANEXA 2
SECRET
(dupa completarea anexelor)
MINISTERUL ..........................
Agentul economic
Telefon ................
Fax ....................
FISA CAPACITATII
Agentul economic SECRET
Structura organizatorica (dupa completare)
Anexa F.C.1
CAPACITATI DE PRODUCTIE PENTRU APARARE
______________________________________________________________________________
|Nr. | DENUMIRE | CAPACITATEA DE PRODUCTIE
|OBSERVATII|
|crt.| PRODUS,
GRUPA|_______________________________________________|__________|
| | DE PRODUSE, |U/M|PROIECTATA|APROBATA|Pusa in |Situatia |
|
| | LUCRARI, | |(unitati |(unitati|functiune|capacitatii |
|
| | SERVICII | |fizice) |fizice) |(unitati |dupa |
|
| | | |(mil. lei)|(mil. |fizice) |restructurare|
|
| | | | |lei) |(mil. | |
|
| | | | | |lei) | |
|
|____|______________|___|__________|________|_________|_____________|__________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|____|______________|___|__________|________|_________|_____________|__________|
| |TOTAL, | | | | | | |
| |din care: | | | | | |
|
| |- | | | | | |
|
|____|______________|___|__________|________|_________|_____________|__________|
NOTA:
- valorile din col. 5 vor fi cele din evidenta contabila
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR DE SPECIALITATE
Agentul economic SECRET
(dupa completare)
Anexa F.C.2
SITUATIA
investitiilor din sectorul de productie pentru aparare aprobate dar nepuse in
functiune
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumire obiectiv| Actul de |Valoarea | Termen | Perioada |
Observatii|
|crt.| | aprobare |totala | P.I.F. | propusa |
|
| | | |aprobata | | pentru |
|
| | | | INV | | conservare|
|
| | | | ----- | | |
|
| | | | C = M | | |
|
| | | |(mil. lei)| | |
|
|____|__________________|__________|__________|________|___________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|__________________|__________|__________|________|___________|___________|
|____|__________________|__________|__________|________|___________|___________|
|____|__________________|__________|__________|________|___________|___________|
|____|__________________|__________|__________|________|___________|___________|
|____|__________________|__________|__________|________|___________|___________|
|____|__________________|__________|__________|________|___________|___________|
NOTA:
- agentul economic va face propuneri pentru continuarea, sistarea sau
pentru alte destinatii.
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR DE SPECIALITATE
Agentul economic Anexa F.C.3
SITUATIA
suprafetelor totale si productive
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea obiectivului | Suprafata (mp) |
Observatii|
|crt.| |____________________________________|
|
| | | Total | Total | Suprafata |
|
| | | suprafata| suprafata | desfasurata|
|
| | | teren | desfasurata| productiva |
|
|____|________________________|__________|____________|____________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5
|
|____|________________________|__________|____________|____________|___________|
| |TOTAL GENERAL, din care:| | | |
|
| | - | | | |
|
| | - | | | |
|
| | - | | | |
|
| | - | | | |
|
|____|________________________|__________|____________|____________|___________|
NOTA:
- in col. 1 se inscriu denumirile capacitatilor de productie pentru aparare
din care sa reiasa obiectul de activitate, ale utilitatilor (poligoane,
depozite, linii CF etc.) si ale investitiilor nefinalizate.
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR DE SPECIALITATE
Agentul economic Anexa F.C.4
SITUATIA
dotarii cu S.D.V.-uri si A.M.C.-uri specializate din sectorul de productie
pentru aparare
__________________________________________________________
|Nr. | Categorie | Existent | Conservat | Observatii |
|crt.| | buc. (tone) | buc. (tone) | |
|____|____________|_____________|_____________|____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
|____|____________|_____________|_____________|____________|
| 1 | S.D.V.-uri | | | |
|____|____________|_____________|_____________|____________|
| 2 | A.M.C.-uri | | | |
|____|____________|_____________|_____________|____________|
| | TOTAL | | | |
|____|____________|_____________|_____________|____________|
NOTA:
- S.D.V.-urile si A.M.C.-urile vor fi corelate cantitativ cu capacitatile
de productie pentru aparare nominalizate in F.C.1
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR DE SPECIALITATE
Agentul economic SECRET
(dupa completare)
Anexa F.C.5
SITUATIA
existentului de documentatii aferente productiei pentru aparare
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumire |Simbol/Faza| Felul |Anul |Nr. file
|Observatii|
|crt.| documentatie| | documentatiei|elaborarii|echivalent| |
| | | | Original (O) | |A4 |
|
| | | | Copie (C) | | |
|
|____|_____________|___________|______________|__________|__________|__________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|_____________|___________|______________|__________|__________|__________|
|____|_____________|___________|______________|__________|__________|__________|
| | TOTAL | | | | |
|
|____|_____________|___________|______________|__________|__________|__________|
NOTA:
- se completeaza pe urmatoarele capitole:
- studii
- documentatii de produs
- documentatii tehnologice
- documentatii de S.D.V.-uri
- documentatii utilaje netipizate
- documentatii de investitii
- documentatii de licenta
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR DE SPECIALITATE
ANEXA 3
(Secret dupa completare)
APROB
MINISTERUL DE RESORT
SECRETARUL DE STAT COORDONATOR
PLANUL DE CONSERVARE-SECURIZARE
- STRUCTURA CADRU -
1. Date de identificare:
- denumirea agentului economic;
- sediul, numarul de telefon, fax, cod fiscal;
- profilul de activitate.
2. Planul general al agentului economic, pe care se marcheaza:
- amplasarea cladirilor, instalatiilor tehnologice, depozitele de incinta,
depozitele din afara unitatii, propuse pentru conservare;
- caile de acces din incinta unitatii si cele adiacente acesteia;
- retelele si racordurile de alimentare cu energie electrica, agent termic
si gaze;
- retele de canalizare;
- statiile pirotehnice si spatiile de siguranta aferente acestora;
- poligoane de tragere sau incercare, cai de acces la acestea;
- vecinatatile.
3. Organizarea si desfasurarea conservarii-securizarii capacitatilor de
productie:
- justificarea conservarii-securizarii capacitatilor de productie;
- particularitati tehnice de conservare-securizare:
- localizarea mijloacelor fixe propuse pentru conservare-securizare
utilaje, constructii, plan general, instalatii tehnologice etc.);
- stabilirea duratei de conservare-securizare;
- principalele activitati pentru conservarea-securizarea mijloacelor fixe
(se intocmeste fisa de conservare-securizare pentru fiecare mijloc fix care
urmeaza a fi conservat; fisa va contine activitatile care se vor executa,
timpii de executie, denumirea materialelor folosite pentru
conservare-securizare, cantitatea, manopera etc.).
- fisa de conservare-securizare se aproba de managerul agentului economic.
4. Categoria de personal folosita pentru conservare-securizare
- personalul special instruit in acest scop (personalul din cadrul
capacitatilor care se conserva si personalul care isi desfasoara activitatea in
alte locuri de munca din cadrul unitatii economice);
- personal specializat din afara unitatii.
Pentru ambele categorii de personal se va preciza numarul acestora si
categoria profesionala, trecuta in carnetul de munca, al fiecarui salariat.
5. Surse de finantare pentru achizitionarea materialelor necesare
conservarii-securizarii si cheltuielile de manopera, dupa caz:
- bugetul de stat, prin ministerul de resort;
- surse proprii, pentru deconservarea - conservarea-securizarea mijloacelor
fixe, cand acestea urmeaza sa fie folosite, la cererea agentului economic,
pentru alte activitati proprii sau de asociere, leasing, inchiriere, locatie de
gestiune.
6. Planul constructiilor, instalatiilor tehnologice, mijloacelor de
productie, elementelor de plan general, precum si al
investitiilor/constructiilor nefinalizate trebuie sa contina date privind:
- destinatia;
- suprafata constructiei, din care cea conservata-securizata;
- mijloacele fixe care se vor conserva (denumire, an de fabricatie,
produsele pentru care sunt destinate, numarul utilajelor de acelasi tip, cine
executa, controleaza si raspunde de operatiunile de conservare-securizare, cine
raspunde in perioada de conservare, periodicitatea controlului mijloacelor fixe
conservate-securizate);
- caile interioare de acces, evacuare si de interventie;
- instalatiile, sistemele, dispozitivele si aparatele de prevenire si
stingere a incendiilor cu care este echipata;
- modalitati de interventie in caz de incendiu sau calamitati naturale.
DIRECTOR GENERAL
DIRECTOR ECONOMIC
ANEXA 4
MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
AGENTUL ECONOMIC .............................
APROB
SECRETAR DE STAT
AVIZAT
M.I.R. - Directia coordonatoare
DECONT JUSTIFICATIV
pentru stabilirea fondului lunar potrivit art. 10 din Ordonanta de urgenta nr.
95/2002
pe luna .......................
UM: lei
______________________________________________________________________________
|Nr. |75% din salariul |Fond |Obligatii angajator aferente |Fond
TOTAL|
|mediu |mediu brut pe |calculat |fondului calculat, din care: |
|
|maxim de|economie comunicat| |_____________________________|
|
|personal|de I.N.S. pentru | |TOTAL |CAS|Asigurari|Fond |
|
| |luna ..........*) | |(col. 5 +| |de |somaj|
|
| | |(col. 1 x| col. 6 +| |sanatate | |(col. 3 +
|
| | | col. 2) | col. 7) | | | | col. 4)
|
|________|__________________|_________|_________|___|_________|_____|__________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8
|
|________|__________________|_________|_________|___|_________|_____|__________|
| | | | | | | |
|
|________|__________________|_________|_________|___|_________|_____|__________|
*) Se va specifica ultima luna pentru care Institutul National de
Statistica a comunicat valoarea salariului mediu brut pe economie
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR ECONOMIC
CFP
ANEXA 4a
MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
AGENTUL ECONOMIC .............................
APROB
SECRETAR DE STAT
AVIZAT
M.I.R. - Directia coordonatoare
DECONT JUSTIFICATIV
pentru stabilirea fondului lunar pentru regularizare potrivit prevederilor art.
15 din normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta nr. 95/2002
pe luna .......................
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
P - 75% din salariul mediu brut pe economie din luna anterioara comunicat
de I.N.S.
O - Obligatii angajator aferente fondului lunar calculat
UM: lei
______________________________________________________________________________
|Nr. |Fond |P |Fond |O |Obligatii angajator aferente |Fond
|
|mediu |calculat| |recalculat| |fondului recalculat, din care:|pentru
|
|maxim de| | | |
|______________________________|regularizare|
|personal| | | | |TOTAL |CAS|Asigurari|Fond | [(col. 4 -
|
|aprobat | | | | |(col. 7 + | |de |somaj| col. 2) +
|
| | | |(col. 1 x | | col. 8 + | |sanatate | | (col. 6 -
|
| | | |col. 3) | | col. 9) | | | | col. 5)]
|
|________|________|__|__________|__|__________|___|_________|_____|____________|
| 1 | 2 | 3| 4 | 5| 6 | 7 | 8 | 9 | 10
|
|________|________|__|__________|__|__________|___|_________|_____|____________|
|________|________|__|__________|__|__________|___|_________|_____|____________|
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR ECONOMIC
CFP
NOTA:
Col. 1 din Anexa 4a = col. 1 din Anexa 4
Col. 2 din Anexa 4a = col. 3 din Anexa 4
Col. 5 din Anexa 4a = col. 4 din Anexa 4